Herkeuren, volledig afgekeurd enkel nog voor de personen die gewoonweg fysiek/psychisch niet in staat zijn om überhaupt iets te doen en sneller nogmaals de uitkeringsgerechtigden herkeuren/controleren of er iets is veranderd in de situatie.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:01 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan kunnen we samen kijken welke hervormingen de minste slachtoffers kosten.
1e zin "Sociale bescherming kost 169 miljard euro".quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:11 schreef GSbrder het volgende:
Sorry, traag vanwege Fokmobile, zie edit.
Die ziektestijging is wel apart.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
169 miljard. Dat is ruwweg 12-15 keer de HRA.
[ afbeelding ]
Bron: CBS
Dat is 'ie dus wel, maar vanwege allerlij ditjes, datjes en bullshitjes hoort 'ie natuurlijk niet in het zelfde rijtje thuisquote:Op woensdag 15 juni 2011 20:14 schreef Schenkstroop het volgende:
Bij die 169 mljrd zitten dus de pensioenen en de subsidies voor zorgkosten er ook bij opgeteld?
En zie ook mijn vraag of de HRA niet ook gewoon een uitkering/subsidie is. En zoniet waaorm dan niet.
Even een opmerking he. Hoe wil je dat Wajongers die thuis wonen op zichzelf gaan wonen als ze een lagere uitkering krijgen?quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:13 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Herkeuren, volledig afgekeurd enkel nog voor de personen die gewoonweg fysiek/psychisch niet in staat zijn om überhaupt iets te doen en sneller nogmaals de uitkeringsgerechtigden herkeuren/controleren of er iets is veranderd in de situatie.
Thuiswonenden een lagere uitkering geven (geen idee of dat al is geregeld in de laatste Wajong-versie) t.o.v jongeren die op zichzelf wonen.
Dat extra-tje voor buitengewone uitgaven eens controleren, zat personen die het krijgen terwijl ze helemaal geen extra kosten maken.
Meer stimuleren om te werken, is al verbeterd in de nieuwe Wajong maar zat oude Wajongers die er niet eens op vooruit gaan op financieel gebied wanneer ze aan het werk gaan of juist kromme systemen waarbij het meer loont om bijvoorbeeld 12 uur in de week te werken dan 32 uur.![]()
Lijkt mij een prima begin, zo tref je niemand onnodig hard en bespaar je toch een hoop geld.
En volstrekt niet uitgelegd.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Die ziektestijging is wel apart.
Zodra je verhuist, kun je aangeven dat je gaat verhuizen en in aanmerking komt voor een hogere uitkeringquote:Op woensdag 15 juni 2011 20:16 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Even een opmerking he. Hoe wil je dat Wajongers die thuis wonen op zichzelf gaan wonen als ze een lagere uitkering krijgen?
Als je bejaard bent krijg je geen ziekteuitkering lijkt me. Of zitten de zorgkosten hier stiekem ook bij.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En volstrekt niet uitgelegd.
En voordat iemand denkt dat we met z'n allen massaal ziek aan het worden zijn oid, in deze ceifers zullen de kosten van de vergrijzing ook wel meegerekend zijn
Vooral ook niet vergeten dat werkelijk alles tegenwoordig een ziekte, syndroom of aandoening is.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En volstrekt niet uitgelegd.
En voordat iemand denkt dat we met z'n allen massaal ziek aan het worden zijn oid, in deze ceifers zullen de kosten van de vergrijzing ook wel meegerekend zijn
Helemaal niet stiekemquote:Op woensdag 15 juni 2011 20:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Als je bejaard bent krijg je geen ziekteuitkering lijkt me. Of zitten de zorgkosten hier stiekem ook bij.
Als ze dan op zichzelf gaan wonen dan krijgen ze een hogere uitkering?quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:16 schreef Mama_Mia het volgende:
Even een opmerking he. Hoe wil je dat Wajongers die thuis wonen op zichzelf gaan wonen als ze een lagere uitkering krijgen?
Nee, dat is niet het geval. Of je bedoelde dit ironisch of zo...quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:18 schreef Suphomes het volgende:
[..]
Vooral ook niet vergeten dat werkelijk alles tegenwoordig een ziekte, syndroom of aandoening is.
Waarom hangt dat af van een lagere uitkering, die gaat toch omhoog zodra ze uit huis gaan?quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:16 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Precies. Snap ook niet hoe iemand kan beweren dat de bijstand 169 miljard kost en vervolgens DIT als bron gaat gevenquote:Op woensdag 15 juni 2011 20:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ah de titel bij de grafiek: Kosten sociale bescherming.
Of het graaien aan banden leggen, want DAAR hebben we deze crisis in de eerste plaats aan te danken!quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:19 schreef GSbrder het volgende:
Hypotheken zijn inderdaad uitkeringen, of belastingteruggaaf voor hoge IB zo je wilt. Dat afschaffen moet gecorrigeerd worden door een deelse verlaging van de IB.
Verder zeg je een hoop nuttige dingen Lastpost, maar het zal niet genoeg zijn. De vergrijzing zal de uitkeringen in zorg en ouderdom doen stijgen. Fiscaliseer de pensioenen en ga af van het idee dat ouderen een uitkering nodig hebben, zeker toekomstige generaties ouderen niet. Beperk de gronden waarop zieken in aanmerking komen voor AWBZ en verhoog de eigen bijdrage. Ook chronisch zieken moeten helaas meer betalen, verwacht wordt een eigen risico van 775 in 2015 als we zo doorgaan. Jammer, maar het moet ergens vandaan komen en de algemene middelen zijn onvoldoende voor de zorgkosten.
Een laatste middel is verlaging van de uitkeringen, aangezien straks uitkeringsgerechtigen moeten betalen voor hun eigen uitkering. Dat is inefficiënte herverdeling.
Nee, zo bedoel ik het niet. Maar hier krijg je bijvoorbeeld geen huis omdat je Wajong dan te laag is, ook al geef je aan dat die hoger wordt zodra je uit huis gaat.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:19 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Waarom hangt dat af van een lagere uitkering, die gaat toch omhoog zodra ze uit huis gaan?
Of je wilt dat de Wajonger ook nog rustig kan gaan sparen van zijn/haar uitkering om direct het huis in te kunnen richten?![]()
Ik vind het krom dat iemand die een huishouden runt, de huur betaalt, de boodschappen doet en alle andere vaste lasten heeft evenveel krijgt in de maand als iemand die enkel zijn/haar mobieltje en een verzekering hoeft te betalen en daar mogen ze best eens tegen optreden, niet enkel bij de Wajong trouwens.
Met als kanttekening dat er ook Wajongers zijn die inwonend zijn maar gewoon huur betalen aan de ouders en zelf voor eten zorgen e.d.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:19 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Waarom hangt dat af van een lagere uitkering, die gaat toch omhoog zodra ze uit huis gaan?
Of je wilt dat de Wajonger ook nog rustig kan gaan sparen van zijn/haar uitkering om direct het huis in te kunnen richten?![]()
Ik vind het krom dat iemand die een huishouden runt, de huur betaalt, de boodschappen doet en alle andere vaste lasten heeft evenveel krijgt in de maand als iemand die enkel zijn/haar mobieltje en een verzekering hoeft te betalen en daar mogen ze best eens tegen optreden, niet enkel bij de Wajong trouwens.
Sociale bescherming is kosten verzorgingsstaat is uitkeringen die bedoeld zijn om de lasten voor gezinnen en personen te verlichten. In 2009 waren de uitgaven hieraan 9 miljard euro hoger dan een jaar eerder.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ah de titel bij de grafiek: Kosten sociale bescherming.
Wajongers zijn niet de oorzaak van de toenames, dat is als ik het zo zie de vergrijzing. Alhoewel ik de stijging wel wat erg veel vind.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:23 schreef Auti het volgende:
[..]
G.
Met als kanttekening dat er ook Wajongers zijn die inwonend zijn maar gewoon huur betalen aan de ouders en zelf voor eten zorgen e.d.
Maar je hebt zeker gelijk dat er veel bespaard kan worden door de wajongers die jij aankaart te korten.
Daar komt ook veel van die negatieve stempel vandaan... jongeren die gratis geld krijgen en daar leuk hun jeugd van doorkomen.
Wie niet WIL werken..ja...daar hoeft de rest niet voor op te draaien. Dan ga je idd maar dood.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:43 schreef Lastpost het volgende:
[..]
En wie niet kan/wil werken gaat maar dood.
Waar staat bijstand?quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Precies. Snap ook niet hoe iemand kan beweren dat de bijstand 169 miljard kost en vervolgens DIT als bron gaat geven
Dan moet daar ook maar eens iets aan veranderen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:22 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Nee, zo bedoel ik het niet. Maar hier krijg je bijvoorbeeld geen huis omdat je Wajong dan te laag is, ook al geef je aan dat die hoger wordt zodra je uit huis gaat.
Mijn vraag anderzijds, zou je dat ook (moeten) doen wanneer je amper tot niets over houdt iedere maand na aftrek van je vaste lasten?quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:22 schreef Mama_Mia het volgende:
[...]
Bovendien wil dat je bij iemand woont niet zeggen dat je niks meebetaalt. Toen ik bij mijn ouders woonde betaalde ik ook mee aan boodschappen etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |