In Amerika gebruiken ze ook gewoon de term 'calories' als ze het over Kcal hebben... En waarom ook niet eigenlijk.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:50 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
zal wel komen omdat de afkorting voor kilocalorie zowel Kcal of Cal kan zijn. De afkorting voor calorie is dan weer cal (zonder hoofdletter)
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:55 schreef erikkll het volgende:
Lekker boeiend. Volgens mij weet iedereen best dat ze kilocalorieen bedoelen.
Dit dus inderdaad.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:57 schreef captainkid het volgende:
Zelfde als op websites waar je kan uitrekenen hoeveel calorieën je verbrandt.
300 calorieën met half uur fietsen!?
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:52 schreef Ladidadida het volgende:
Dat ik dit nog mag meemaken, Ricko die het daadwerkelijk ergens over heeft
4 keer groter dan calorieën dus valt wel mee en bovendien makkelijk te gebruiken in de natuurkundequote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:00 schreef Muks het volgende:
Joules zijn onhandig en een veel te groot getal om makkelijk mee te rekenen
joule of kilojoule?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:00 schreef Sqwurb het volgende:
Calorieën zijn achterhaald, joule is een betere eenheid
En laat ik nu niets met natuurkunde hebbenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:04 schreef Sqwurb het volgende:
[..]
4 keer groter dan calorieën dus valt wel mee en bovendien makkelijk te gebruiken in de natuurkunde
Hetzelfde geldt voor mij, dat weet je!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:02 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Dit dus inderdaad.
[..]Mijn liefde voor jou is nog steeds ongeëvenaard.
Kilojoule, maar dat zal vast wel weer hetzelfde probleem hebben als calorie / kilocaloriequote:
Ik ook niet en vele anderen ook niet, maar sommige mensen weer wel. Mij kan het niet zoveel schelen wat er gebruikt wordt, maar joule is gwn beterquote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:08 schreef Muks het volgende:
[..]
En laat ik nu niets met natuurkunde hebben
Bij die van mij wel i.e.gquote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:15 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Op die apparaten bij de fitness staat ook calorieën?
Maar daar bedoelen ze dan toch kcal mee? Want je hoeft echt geen uren te sporten voor 1 koekje?quote:
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:15 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
[..]
Maar daar bedoelen ze dan toch kcal mee? Want je hoeft echt geen uren te sporten voor 1 koekje?
Hoeveel is het dan? Kcal?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:57 schreef captainkid het volgende:
Zelfde als op websites waar je kan uitrekenen hoeveel calorieën je verbrandt.
300 calorieën met half uur fietsen!?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |