In Amerika gebruiken ze ook gewoon de term 'calories' als ze het over Kcal hebben... En waarom ook niet eigenlijk.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:50 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
zal wel komen omdat de afkorting voor kilocalorie zowel Kcal of Cal kan zijn. De afkorting voor calorie is dan weer cal (zonder hoofdletter)
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:55 schreef erikkll het volgende:
Lekker boeiend. Volgens mij weet iedereen best dat ze kilocalorieen bedoelen.
Dit dus inderdaad.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:57 schreef captainkid het volgende:
Zelfde als op websites waar je kan uitrekenen hoeveel calorieën je verbrandt.
300 calorieën met half uur fietsen!?
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:52 schreef Ladidadida het volgende:
Dat ik dit nog mag meemaken, Ricko die het daadwerkelijk ergens over heeft
4 keer groter dan calorieën dus valt wel mee en bovendien makkelijk te gebruiken in de natuurkundequote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:00 schreef Muks het volgende:
Joules zijn onhandig en een veel te groot getal om makkelijk mee te rekenen
joule of kilojoule?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:00 schreef Sqwurb het volgende:
Calorieën zijn achterhaald, joule is een betere eenheid
En laat ik nu niets met natuurkunde hebbenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:04 schreef Sqwurb het volgende:
[..]
4 keer groter dan calorieën dus valt wel mee en bovendien makkelijk te gebruiken in de natuurkunde
Hetzelfde geldt voor mij, dat weet je!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:02 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Dit dus inderdaad.
[..]Mijn liefde voor jou is nog steeds ongeëvenaard.
Kilojoule, maar dat zal vast wel weer hetzelfde probleem hebben als calorie / kilocaloriequote:
Ik ook niet en vele anderen ook niet, maar sommige mensen weer wel. Mij kan het niet zoveel schelen wat er gebruikt wordt, maar joule is gwn beterquote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:08 schreef Muks het volgende:
[..]
En laat ik nu niets met natuurkunde hebben
Bij die van mij wel i.e.gquote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:15 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
Op die apparaten bij de fitness staat ook calorieën?
Maar daar bedoelen ze dan toch kcal mee? Want je hoeft echt geen uren te sporten voor 1 koekje?quote:
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:15 schreef OMGWTFBBQSAUCE het volgende:
[..]
Maar daar bedoelen ze dan toch kcal mee? Want je hoeft echt geen uren te sporten voor 1 koekje?
Hoeveel is het dan? Kcal?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:57 schreef captainkid het volgende:
Zelfde als op websites waar je kan uitrekenen hoeveel calorieën je verbrandt.
300 calorieën met half uur fietsen!?
Maar, dat is dan verder toch ook afhankelijk van hoeveel je weegt? Hoeveel je verbrandt?quote:Op woensdag 15 juni 2011 17:14 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Lijkt me wel, (als je leest dat een man 2000Kcal dagelijks GEMIDDELD nodig heeft)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |