abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98149603
quote:
AMSTERDAM - Jaarlijks overlijden zevenhonderd mensen in Nederland aan de gevolgen van stress door langdurige geluidsoverlast.

Dat blijkt volgens De Telegraaf uit niet eerder gepubliceerde onderzoeksresultaten van de onderzoeksraad van de Europese Unie.
Een op de vier Nederlanders ergert zich regelmatig aan geluid. Zo’n 700.000 mensen zouden zich er structureel aan storen. Van hen slaapt ruim de helft zeer slecht of helemaal niet meer.
‘Interne geluidshinder’, zoals muziek of het gezoem van een ventilator, is volgens Lucas Keizer van Kenniscentrum Geluidisolatie (KGI) een van de belangrijkste oorzaken van ziekte, zo bevestigt de deskundige dinsdag in de krant.
Eerder dit jaar bleek uit onderzoek van de Wereldgezondheidsorganisatie Europa (WHO Europe) dat verkeersgeluid niet alleen ergernis en slaapproblemen oplevert, maar ook tinnitus (oorsuizen) en leerproblemen verergert en zelfs kan leiden tot een hartaanval.
...het is afwachten tot iemand zijn/haar buurman aanklaagt voor poging tot doodslag. Welke gevolgen denken jullie dat dit kan hebben? Geenstijl trollt natuurlijk over feesten en moskeetoeters, maar zou het daadwerkelijk invloed en gevolgen hebben?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:09:47 #2
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_98149701
700.000 mensen die er niet aan gedacht hebben goede oordoppen te kopen... :{
pi_98149731
Met de opkomst van de 24 uurs economie gaat het geluid ook 24 uur door. De enige oplossing is je slaapkamer goed isoleren.
pi_98149786
Ligt het niet gewoon aan deze mensen zelf dat ze overgevoelig zijn voor geluiden van buitenaf. We zitten met 16 miljoen mensen op een klein stukje aarde, een bepaalde hoeveelheid geluiden om ons heen zullen we gewoon moeten accepteren en mee leren leven.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_98149790
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:11 schreef machtpen het volgende:
Met de opkomst van de 24 uurs economie gaat het geluid ook 24 uur door. De enige oplossing is je slaapkamer goed isoleren.
Daar is helaas niet altijd de mogelijkheid toe, maar dat is wel één van de dingen die echt goed werkt.
Of leren slapen met oordoppen in. :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:13:58 #6
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_98149814
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ligt het niet gewoon aan deze mensen zelf dat ze overgevoelig zijn voor geluiden van buitenaf. We zitten met 16 miljoen mensen op een klein stukje aarde, een bepaalde hoeveelheid geluiden om ons heen zullen we gewoon moeten accepteren en mee leren leven.
In de meeste gevallen wel lijkt me. Van die types die zich gaan fixeren op bepaalde geluiden en dat steeds verder opblazen in hun hoofd.
pi_98149832
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:13 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Daar is helaas niet altijd de mogelijkheid toe, maar dat is wel één van de dingen die echt goed werkt.
Of leren slapen met oordoppen in. :)
Oordoppen slapen gewoon beroerd en geluidsisolatie is altijd mogelijk.
pi_98150166
Mensen overlijden dus niet aan geluidshinder, maar aan het feit dat ze veel te snel gestresst raken. Ofterwijl, aan het feit dat het een stelletje zeikerds zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tja..1986 op 14-06-2011 11:45:52 ]
pi_98150211
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:26 schreef Tja..1986 het volgende:
Mensen overlijden dus niet aan geluidshinder, maar aan het feit dat ze veel te snel gestresst raken. Overterwijl, aan het feit dat het een stelletje zeikerds zijn.
Helaas hebben we er daar steeds meer van schijnbaar.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_98150219
Je kunt overal wel een dodenaantal opplakken, ik geloof niet zo in dergelijke conclusies. Die zijn me iets teveel krantenkop en te weinig van wetenschappelijke waarde.

Maar een goede nachtrust is niet alleen belangrijk voor de gezondheid, maar ook voor het algeheel welbevinden. Beide zou je best mee mogen nemen om afwegingen zinnig te maken. Als het bijvoorbeeld gaat om nachtvluchten van traumahelikopters is het "levens redden" wel een heel erg makkelijk argument, of eigenlijk een dooddoener, terwijl het ook gezondheidsschade veroorzaakt en het levensgeluk van mensen negatief beinvloedt.

Het rookverbod in de horeca heeft ook zijn invloed op nachtrust omdat al die mensen buiten gaan staan, dan is het netto gezondheidseffect dus negatief. Jarenlang een vergunningenbeleid met dubbele deuren etc om het stil te houden, en dan doen ze dat zo even teniet uit politiek opportunisme.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:27:51 #11
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_98150229
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:12 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ten dele. Mensen zouden ook meer rekening met anderen kunnen houden. Doe ik ook. Het is voor een groot deel een fatsoenskwestie.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_98150313
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:27 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ten dele. Mensen zouden ook meer rekening met anderen kunnen houden. Doe ik ook. Het is voor een groot deel een fatsoenskwestie.

V.
De meeste mensen houden nog steeds prima rekening met elkaar.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:30:44 #13
87694 Robin__
letitredno
pi_98150325
Ja en nu we geen subsidie meer geven aan stivoro gaan er ook 200 000 mensen dood.. nou wordt lekker rustig dan!

(oftewel :') wat een onzin, mensen gaan dood aan het leven als geheel.. doe je niets aan)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:31:27 #14
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_98150352
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:30 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

De meeste mensen houden nog steeds prima rekening met elkaar.
Blijkbaar niet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_98150546
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:30 schreef Robin__ het volgende:
Ja en nu we geen subsidie meer geven aan stivoro gaan er ook 200 000 mensen dood.. nou wordt lekker rustig dan!

(oftewel :') wat een onzin, mensen gaan dood aan het leven als geheel.. doe je niets aan)
Ja en als je het voorkomt dat mensen doodgaan, dan klagen de zorgverzekeraars weer dat de premie omhoog moet :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:37:49 #16
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_98150564
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:31 schreef Verbal het volgende:

[..]

Blijkbaar niet.

V.
Mensen kunnen zich net zo goed storen aan omgevingsgeluiden, of een tikkende koelkast, of verkeer dat voorbij rijdt. Als je je eenmaal gaat fixeren op iets, kunnen de kleinste dingen enorme stress veroorzaken.
pi_98150684
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:31 schreef Verbal het volgende:

[..]

Blijkbaar niet.

V.
Misschien moet je ook eens naar de zogenaamde "slachtoffers"van al die geluidsterreur kijken. In hoeverre ligt een deel van het probleem niet bij hunzelf.
pi_98150725
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:37 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Mensen kunnen zich net zo goed storen aan omgevingsgeluiden, of een tikkende koelkast, of verkeer dat voorbij rijdt. Als je je eenmaal gaat fixeren op iets, kunnen de kleinste dingen enorme stress veroorzaken.
Kleine dingen zoals een vliegtuig, een helikopter, een autosnelweg, een heimachine of 20 dronken rokers?
pi_98150729
Ik had in mijn vorige woning ernstige last van geluidsterreur. Dan heb ik het over keihard resonerende bastonen van gangsterrap van de buurman. Dat heeft op sommige momenten mijn stressniveau tot ongekende hoogtes gebracht, maar om nou te zeggen dat ik er dood van ging... dat is ook wat overdreven.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:46:50 #20
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_98150831
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Kleine dingen zoals een vliegtuig, een helikopter, een autosnelweg, een heimachine of 20 dronken rokers?
Nee, kleine dingen als een ventilatiesysteem, lekkende kranen, voorbijgangers, zoemende vriezers en geroezemoes bij de buren.
pi_98150902
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:46 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Nee, kleine dingen als een ventilatiesysteem, lekkende kranen, voorbijgangers, zoemende vriezers en geroezemoes bij de buren.
Dat heb je bijna allemaal onder controle, en dat geeft niet zoveel geluid. Maar er is ook heel veel geluidsoverlast die bestaat in veel geluid waar je geen invloed op hebt.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:52:29 #22
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_98150996
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat heb je bijna allemaal onder controle, en dat geeft niet zoveel geluid. Maar er is ook heel veel geluidsoverlast die bestaat in veel geluid waar je geen invloed op hebt.
Mwah, ook maar ten dele natuurlijk. Ik woon midden in een grote stad en accepteer gewoon dat het zelden stil is, wist ik van tevoren. Hetzelfde geldt natuurlijk voor mensen die vlakbij Schiphol gaan wonen en dan gaan klagen over de geluidsoverlast van vliegtuigen. Tja, had je eerder moeten bedenken.

Ga je voor een zacht prijsje vlakbij een snelweg wonen? Dan zal je moeten incalculeren dat er continu luchtvervuiling en geluidsoverlast is.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:56:26 #23
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_98151127
Het zal ook te maken hebben met het gebrek aan tolerantie in dit land. We wonen nu eenmaal met veel mensen op een kleine oppervlakte, dus ja dan hoor je wel eens geluiden van elkaar. Ik kan het ook horen als de buren een nummertje maken, naar de wc gaan of onder de douche staan, maar dan zullen ze dat ook van mij horen.

Leer een beetje met elkaar te leven in plaats van je te gaan focussen op de kleinste geluiden en daar een enorm probleem van maken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_98151130
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:46 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

was het maar geroezemoes bij de buren, af en toe lijkt het wel oorlog daar en dan die AD-HD kindertjes die non-stop moord en brand schreeuwen, lomperikken zijn het :{
pi_98151170
Moskeetoeters? Ok, ik was lange tijd op zaterdag postbode in een wijk waar op een gegeven moment een moskee is gebouwd. En op een zekere dag werd er ook opgeroepen tot het gebed vanuit die toren. De eerste keer was het heel even schrikken, maar dan snap je ook dat dat precies hetzelfde is als al die hoerige kutkanker kolere kerkklokken die de hele zondag doorbanjeren, en bij katholieke kerken ook nog veelvuldig op de zaterdag...

Dus moskeetoeters... ja, ach... je zei het al... GeenStijl... en dat zijn geen moskeetoeters, maar gewoon simpele droeftoeters...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')