abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98147229
Game on. *;
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:18:32 #2
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98147341
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:19 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Voor seizoensinvloeden gecorrigeerde huizenprijzen. Alles uit de kast halen om in het leensprookje te blijven geloven _O- _O- _O-

hypotheekschuld Ned. in 1996:
138 miljard euro
hypotheekschuld Ned. in 2011:
629 miljard euro

Hypotheek op de toekomst

Zit je op lenen?
Wie zal Nederland straks gaan helpen?
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_98147392
Ik vind die LED verlichting best mooi hoor, misschien kun je ze ook in je plinten inbouwen. Dan kun je de wanden zo mooi laten op kleuren. Ik zal eens aan mijn verhuurder vragen of zoiets niet wat is voor de komende renovatie :P
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:24:00 #4
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98147440
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 09:21 schreef xenobinol het volgende:
Ik vind die LED verlichting best mooi hoor, misschien kun je ze ook in je plinten inbouwen. Dan kun je de wanden zo mooi laten op kleuren. Ik zal eens aan mijn verhuurder vragen of zoiets niet wat is voor de komende renovatie :P
Dan zul je wel tot na de kerst moeten wachten, dan kosten die ledslangen maar de helft.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:26:23 #5
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98147487
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 09:21 schreef xenobinol het volgende:
Succes! Als ze een kosten opgave nodig hebben zodat ze weten met hoeveel je huur omhoog moet mogen ze me bellen hoor :P

In de plinten is verder niet nodig. Zoals de "blauwe" foto laat zien, de hele kamer neemt de kleur aan die je instelt. Vandaar dat je normaal gesproken dat soort kleuren dus ook niet zo gebruikt, maar ze "mengt" met witte kleuren. Meer blauw en groen bij het wit in de zomer, meer rood en geel bij het wit in de winter.

Er is ook nog een "colorfade" programma om te gebruiken als je knetterstoned bent. Psychedelisch effect enzo :P
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:28:14 #6
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98147516
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 09:24 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Dan zul je wel tot na de kerst moeten wachten, dan kosten die ledslangen maar de helft.
Als je ze in NL koopt wel ja. Dat komt omdat ze normaal zo'n 3 keer te veel kosten. Tijdens kerst nog maar 1,5 keer teveel. Maar waar praten we over? Huurders gooien elke maand een paar honderd euro zo over het muurtje en dan moeilijk gaan doen over wat geld voor inrichting van je huis :?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:33:20 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_98147601
quote:
Hypotheek op de toekomst
Even geheel offtopic: WTF zijn die AFM-ambtenaren mee bezig? Hebben ze nooit geleerd hoe je een document maakt? Met een leesbaar lettertype bijvoorbeeld, en een font wat niet groter wordt door de tekst heen?
censuur :O
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:36:34 #8
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98147667
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 09:33 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Even geheel offtopic: WTF zijn die AFM-ambtenaren mee bezig? Hebben ze nooit geleerd hoe je een document maakt? Met een leesbaar lettertype bijvoorbeeld, en een font wat niet groter wordt door de tekst heen?
Wut? Prima leesbaar hier (qua lettertype dan he, over de inhoud van het AFM gewauwel doe ik geen uitspraken ;) ), geen font-problemen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Whuzz op 14-06-2011 09:46:56 ]
pi_98147886
Financiele mannetjes zijn nooit echt bezig geweest met de leesbaarheid van documenten, stel je voor dat mensen ze eens goed zouden doorlezen :')
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:52:11 #10
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98147974
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 09:48 schreef xenobinol het volgende:
Financiele mannetjes zijn nooit echt bezig geweest met de leesbaarheid van documenten, stel je voor dat mensen ze eens goed zouden doorlezen :')
Moa, dat is de laatste jaren wel verbeterd hoor. Zowel de Rabo als de ABN zijn in mijn ervaring een stuk leesbaarder gaan schrijven. Documenten die voor de consument bedoeld zijn gebruiken tegenwoordig kortere zinnen, minder jargon en hebben een duidelijkere structuur.
Maar goed, ze kunnen niet tippen aan de gemeente amsterdan die hun documenten aanlevert in de talen:
- Jip en Janneke
- 100% Arabica
- Roemenistaans
- Zloty & Vodka
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 10:00:35 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98148162
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 09:48 schreef xenobinol het volgende:
Wat maakt dat uit? Onder andere jouw mening was dat 'men de kleine lettertjes toch nooit leest'. :') En om het zelf te kunnen begrijpen dan heb jij aan je 'levensopleiding' niet genoeg he.

Als je een dergelijke document niet begrijpt dan moet je iemand vragen in je omgeving die daar wel verstand van heeft, of die zo'n document voor je wil uitleggen. Je weet wel, wat je ook zou moeten doen als je je handtekening wil zetten onder iets wat je niet begrijpt, zoals een hypotheek-contract of een woekerpolis.

Dan zie je er misschien vanaf en hoef je niet achteraf jarenlang verzuurd te zijn.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 10:02:00 #12
16180 crew  CoolGuy
pi_98148198
@ Whuzz, die verlichting is nice. Wel veel, zo op de foto, maar ik begrijp dat dat een fototechnisch puntje is.

Wat ik me wel afvraag, ik zie je dat ook gewoon spotjes onder in die koof hebt zitten. Kunnen die ook alleen aan zonder die koof, en vice versa?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:06:14 #13
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98148297
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:02 schreef CoolGuy het volgende:
@ Whuzz, die verlichting is nice. Wel veel, zo op de foto, maar ik begrijp dat dat een fototechnisch puntje is.
Ja, op de foto's lijkt het allemaal wat heftiger dan "in het echt". Zoals Remco voorstelde zal ik vanmiddag een foto maken bij daglicht, misschien dat mijn cheapo camera het dan beter trekt :P

quote:
Wat ik me wel afvraag, ik zie je dat ook gewoon spotjes onder in die koof hebt zitten. Kunnen die ook alleen aan zonder die koof, en vice versa?
Yup, zijn apart dimbaar. Normaal gesproken zullen we de spots gebruiken als hoofdverlichting en de strips om een wit-kleurtoon aan te brengen. De spots zelf zijn warm-wit, dus ook gewoon "los" bruikbaar zonder de strips.
pi_98148460
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:00 schreef CoolGuy het volgende:

Wat maakt dat uit? Onder andere jouw mening was dat 'men de kleine lettertjes toch nooit leest'. :') En om het zelf te kunnen begrijpen dan heb jij aan je 'levensopleiding' niet genoeg he.
De kleine lettertjes zijn inderdaad niet relevant voor het welzijn van de consument :7

quote:
Als je een dergelijke document niet begrijpt dan moet je iemand vragen in je omgeving die daar wel verstand van heeft, of die zo'n document voor je wil uitleggen. Je weet wel, wat je ook zou moeten doen als je je handtekening wil zetten onder iets wat je niet begrijpt, zoals een hypotheek-contract of een woekerpolis.
Ik heb begrepen dat de huidige crisis ontstaan is door complexe financiele producten die zelfs onbegrijpbaar zijn voor de experts. Kennelijk heeft hun opleiding ze niet geholpen, gelukkig is de overheid ze te hulp gekomen en kunnen ze vrolijk doorgaan met hun incompetent handelen ^O^

quote:
Dan zie je er misschien vanaf en hoef je niet achteraf jarenlang verzuurd te zijn.
Verzuurd? Wie, wat, waar en waarom? Ik word juist hartstikke vrolijk van al het gratis cabaret :D
I'll sing you a lullaby.
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 10:16:23 #15
16180 crew  CoolGuy
pi_98148521
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De kleine lettertjes zijn inderdaad niet relevant voor het welzijn van de consument :7

[..]

Ik heb begrepen dat de huidige crisis ontstaan is door complexe financiele producten die zelfs onbegrijpbaar zijn voor de experts. Kennelijk heeft hun opleiding ze niet geholpen, gelukkig is de overheid ze te hulp gekomen en kunnen ze vrolijk doorgaan met hun incompetent handelen ^O^

[..]

Verzuurd? Wie, wat, waar en waarom? Ik word juist hartstikke vrolijk van al het gratis cabaret :D
Simpel gezegd: je reageert wel, maar eigenlijk zeg je inhoudelijk niks, want zoals altijd stuur je er omheen als het op eigen verantwoordelijkheid aankomt.

Vraag heb ik al eens gesteld maar nog maar een keer dan. Als het allemaal de schuld van de banken is, waarom zijn er dan consumenten die niet zo'n wanproduct hebben, en niet in de problemen komen als de bubble klapt?

Immers, als er 0 verantwoordelijkheid van de klanten is, dan hadden de Grote Boze Banken iedereen wel een wanproduct aangesmeerd waar zij maximaal aan zouden verdienen. Waarom hebben ze dat niet gedaan? Die klanten die zo'n wanproduct niet hebben, zijn die wat slimmer dan de rest ofzo?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:25:16 #16
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98148740
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:13 schreef xenobinol het volgende:

Ik heb begrepen
Dat lijkt me sterk ;)

quote:
dat de huidige crisis ontstaan is door complexe financiele producten die zelfs onbegrijpbaar zijn voor de experts.
Zoals ik al dacht. ;)

Toen jij die woekerpolis afsloot waar je inmiddels vanaf bent, heb je echt zélf je handttekening gezet. Dat maakt jou de eerste verantwoordelijke. Dat de banken mede schuldig zijn ben ik met je eens, maar de hoofdschuldingen zijn de consumenten die producten afnamen waarvan ze óf niets snapten, óf teveel risico mee namen.

Zelfde met griekenland. Is het de schuld van de EU dat ze hun schulden niet kunnen betalen? Nee, het is de schuld van de grieken. Dat de EU méde schuldig is door te verzuimen dat corrupte zooitje in de hand te houden c.q. uberhaupt binnen te laten, da's een tweede.

Eigen verantwoordelijkheid Xeno, live it! :P
pi_98148760
Sowieso, eigen verantwoordelijkheid kicks the shit out of people who blame others.

Blaming others of your own failure :')
pi_98148821
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:16 schreef CoolGuy het volgende:

Simpel gezegd: je reageert wel, maar eigenlijk zeg je inhoudelijk niks, want zoals altijd stuur je er omheen als het op eigen verantwoordelijkheid aankomt.
Ik heb de handel stopgezet... dat is gewoon je verantwoording nemen als je ziet dat zaken niet zo lopen als voorzien. Maar goed... de coolguys van deze wereld zijn perfect en begaan nooit een fiasco.

quote:
Vraag heb ik al eens gesteld maar nog maar een keer dan. Als het allemaal de schuld van de banken is, waarom zijn er dan consumenten die niet zo'n wanproduct hebben, en niet in de problemen komen als de bubble klapt?
Niet alleen vraag je het nogmaals, ik heb je reeds meerdere malen antwoord gegeven. Helaas ben je net een overslaande langspeelplaat en komt er helemaal niets nieuws uit je toetsenbord. Misschien moet je wat meer aantekeningen maken, dat schijnt te helpen om het geheugen te ondersteunen :Y

7 miljoen wanproducten en dan komt alle pensioen ellende er nog eens bij... levert de financiele sector eigenlijk nog wel deugdelijke diensten? Jij als rentebetaler hebt vast een deugdelijk product :D

quote:
Immers, als er 0 verantwoordelijkheid van de klanten is, dan hadden de Grote Boze Banken iedereen wel een wanproduct aangesmeerd waar zij maximaal aan zouden verdienen. Waarom hebben ze dat niet gedaan? Die klanten die zo'n wanproduct niet hebben, zijn die wat slimmer dan de rest ofzo?
Wil je nu beweren dat banken en verzekeraars niet maximaal aan je verdienen? Waar denk jij dat ze al die kantoren, lease auto's, ICT bedrijven en banksters van betalen _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_98148859
Je hebt niks 'stopgezet' of 'gezien dat de zaken niet zo liepen als voorzien'. Je bent er gewoon keihard ingetuind, erin getrapt, met open ogen die handtekening gezet, gevoed door een honger naar geld, een lustgevoel, winstbejag.

Het enige wat je hebt gedaan is jezelf proberen uit het wurgcontract te krijgen, je eigen falen proberen recht te zetten. Dat is wat je hebt gedaan.
pi_98148863
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:26 schreef Scorpie het volgende:
Sowieso, eigen verantwoordelijkheid kicks the shit out of people who blame others.

Blaming others of your own failure :')
Ik geen niemand de schuld voor mijn woekerpolis. Ik waarschuw alleen maar anderen voor de financiele maffia :)
I'll sing you a lullaby.
pi_98148879
Daarnaast mag mijn bank maximaal aan mij verdienen, over 27 jaar heb ik wel een mooi pandje voor mezelf. ^O^
pi_98148904
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik geen niemand de schuld voor mijn woekerpolis. Ik waarschuw alleen maar anderen voor de financiele maffia :)
Nee. Je blaat een hoop ondoordachte en niet-onderbouwde prietpraat de virtuele wereld in, gevoed door je frustraties. Niks 'waarschuwen', blaten, dat doe je. Als een heel groot wit schaap.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:33:18 #23
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98148919
/popcorn OMNOMNOM :D
pi_98148949
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:31 schreef Scorpie het volgende:
Daarnaast mag mijn bank maximaal aan mij verdienen, over 27 jaar heb ik wel een mooi pandje voor mezelf. ^O^
Gekocht op de top :') _O-

Een knap staaltje cognitieve dissonantie Scorp :Y ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_98148970
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:33 schreef Whuzz het volgende:
/popcorn OMNOMNOM :D
Toch wel zoet hè ;)
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:37:32 #26
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98149006
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:35 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Toch wel zoet hè ;)
Sinds ik blauwe ledjes heb smaakt alles zoet Xeno :P
pi_98149008
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:32 schreef Scorpie het volgende:

Nee. Je blaat een hoop ondoordachte en niet-onderbouwde prietpraat de virtuele wereld in, gevoed door je frustraties. Niks 'waarschuwen', blaten, dat doe je. Als een heel groot wit schaap.
Ik blaat misschien als een schaap maar in ieder geval ben ik geen kuddedier :D
I'll sing you a lullaby.
pi_98149019
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:37 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Sinds ik blauwe ledjes heb smaakt alles zoet Xeno :P
Zie... het werkt echt ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_98149027
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:37 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wow, over 27 jaar sta ik echt met mijn mond vol tanden als ik mijn huis heb afgelost en merk dat jij weliswaar 27 jaar geld over de balk hebt gesmeten, niks hebt opgebouwd, maar toch echt geen kuddedier bent! Ja, dan heb je me echt te pakken vrees ik :'(.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2011 10:41:34 ]
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 10:39:26 #30
16180 crew  CoolGuy
pi_98149034
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:29 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik heb de handel stopgezet... dat is gewoon je verantwoording nemen als je ziet dat zaken niet zo lopen als voorzien. Maar goed... de coolguys van deze wereld zijn perfect en begaan nooit een fiasco.

[..]

Niet alleen vraag je het nogmaals, ik heb je reeds meerdere malen antwoord gegeven. Helaas ben je net een overslaande langspeelplaat en komt er helemaal niets nieuws uit je toetsenbord. Misschien moet je wat meer aantekeningen maken, dat schijnt te helpen om het geheugen te ondersteunen :Y

7 miljoen wanproducten en dan komt alle pensioen ellende er nog eens bij... levert de financiele sector eigenlijk nog wel deugdelijke diensten? Jij als rentebetaler hebt vast een deugdelijk product :D

[..]

Wil je nu beweren dat banken en verzekeraars niet maximaal aan je verdienen? Waar denk jij dat ze al die kantoren, lease auto's, ICT bedrijven en banksters van betalen _O-
Op dit gebied bega ik inderdaad geen fiasco's. De gevolgen daarvan zijn te groot. Dus ik zorg dat ik op de hoogte ben van hoe en wat voor mijn situatie.

Dat is dus geen antwoord op mijn vraag. Dat is een reactie gebaseerd op mijn vraag, maar geen antwoord.

Jullie stelling is dat als de bubble klapt, 'de huizenkopers' in de shit zitten. Sterker nog, daar hopen jullie op. En jullie stellen dat de schuld bij de banken ligt.

Dan stel ik, dat niet elke huizenbezitter in Nederland een wanproduct als hypotheek heeft. Als de consument 0 verantwoordelijkheid treft, hoe kan het dan zijn dat niet elke consument in Nederland die een hypotheek heeft, een wanproduct als hypotheek heeft.

Hoe kan het zijn dat die mensen geen wanproduct hebben, als ze geen eigen verantwoordelijkheid hebben. Ik heb zo'n product namelijk niet. Als de bubbel klapt, heb ik geen probleem. En met mij nog veel meer mensen niet.

Waarom zijn die mensen er? Waarom hebben die niet van de bank een wanproduct opgedrongen gekregen? Waarom krijgt Jantje wel een wanproduct, en krijgt Pietje dat niet. Komt dat omdat de bank Pietje aardiger vind dan Jantje, of komt dat omdat Pietje wat beter nagedacht heeft?

Je weigert hier een concreet antwoord op te geven, je draait er omheen, en ik snap wel waarom.

Geef nou eens concreet antwoord:

Waarom krijgt Jantje wel een wanproduct, en krijgt Pietje dat niet. Komt dat omdat de bank Pietje aardiger vind dan Jantje, of komt dat omdat Pietje wat beter nagedacht heeft?
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 10:40:20 #31
16180 crew  CoolGuy
pi_98149055
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:37 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Jawel, jij hoort onder anderen bij de kudde huurders en bij de kudde uitkeringstrekkers blijkbaar.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:44:37 #32
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98149141
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:39 schreef CoolGuy het volgende:

[b]Waarom krijgt Jantje wel een wanproduct, en krijgt Pietje dat niet.
Dat was vanwege de actie "Registreer twee domme domeinnamen en krijg een gratis wanproduct!".
Koudijs was de eerste inschrijver. ;)
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 10:49:17 #33
16180 crew  CoolGuy
pi_98149244
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:44 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat was vanwege de actie "Registreer twee domme domeinnamen en krijg een gratis wanproduct!".
Koudijs was de eerste inschrijver. ;)
Lol. Maar goed, je snapt m'n punt toch wel? Op die vraag komt geen echt concreet antwoord. Mijn gevoel is omdat dat komt omdat ze ook wel weten wat daar het antwoord op is. Maar dat mág het antwoord voor hun niet zijn, immers, dat zou betekenen dat het eigen verantwoordelijkheid is en niet de schuld van de banken, en als het niet de schuld van de banken is, dan komt het neer op eigen falen van die mensen.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:56:05 #34
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98149396
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Lol. Maar goed, je snapt m'n punt toch wel? Op die vraag komt geen echt concreet antwoord. Mijn gevoel is omdat dat komt omdat ze ook wel weten wat daar het antwoord op is. Maar dat mág het antwoord voor hun niet zijn, immers, dat zou betekenen dat het eigen verantwoordelijkheid is en niet de schuld van de banken, en als het niet de schuld van de banken is, dan komt het neer op eigen falen van die mensen.
Tja, we zijn het er over eens dat de primaire verantwoordelijkheid bij de mensen zelf ligt. Xeno zegt zelf ook al dat het zijn eigen fout was om dat wanproduct te ondertekenen. Dat heeft hij zo goed als nog kon weer rechtgezet, zijn verlies gepakt, en klaar. Mensen maken fouten en meer kon hij niet doen.
Over het kopje "waarschuwen voor de maffia" zijn we het ook wel eens. Trollen op FoK heeft daar niets mee te maken, evenals een weblog zonder bezoekers waar je vervolgens zelf reacties op gaat posten. Maar goed, da's dan een mooi voorbeeldje van hun eigen CD he, om het trollen voor zichzelf goed te praten ;)

De banken en verzekeraars zijn wél mede-verantwoordelijk natuurlijk. Die hebben zoiets als zorgplicht en een morele / maatschappelijke verantwoordelijkheid. Maar uiteindelijk draait het gewoon om winst. Xeno zou precies hetzelfde gedaan hebben in hun schoenen. Neemt niet weg dat het fout is natuurlijk :)
pi_98149406
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

COGNITIEVE DISSONANTIE !! JALALALA, LALALA, LALALA LA LA LA LA!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2011 10:56:58 ]
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:57:05 #36
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98149417
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

COGNITIEVE DISSONANTIE !!
Muha. Ik was je voor :P
pi_98149435
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:57 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Muha. Ik was je voor :P
_O-
pi_98149502
Goed geslapen Whuzzy? ;)
pi_98149559
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:00 schreef PierreBetfair het volgende:
Goed geslapen Whuzzy? ;)
Hoe is het mogelijk met zulke feestverlichting 8)7
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:05:14 #40
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98149596
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:00 schreef PierreBetfair het volgende:
Goed geslapen Whuzzy? ;)
Heerlijk! Zorgen vrij slapen is altijd lekker :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:03 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik heb ook de uit-knop geprogrammeerd ;)
pi_98149604
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:03 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het nut van een afstandsbediening is nog niet tot je doorgedrongen?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:11:52 #42
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98149757
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het nut van een afstandsbediening is nog niet tot je doorgedrongen?
Om nog maar te zwijgen over het nut van een aparte slaap- en woonkamer. Daarnaast is mijn AB niet IR, maar RF, dus als ik zou willen kan ik zelfs vanuit de slaapkamer de "feestverlichting" in de woonkamer uitzetten.
Volgende upgrade moet het mogelijk maken om vanuit mijn woonkamer ook Xeno's verlichting uit te doen ;)
pi_98149799
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:11 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Om nog maar te zwijgen over het nut van een aparte slaap- en woonkamer. Daarnaast is mijn AB niet IR, maar RF, dus als ik zou willen kan ik zelfs vanuit de slaapkamer de "feestverlichting" in de woonkamer uitzetten.
Volgende upgrade moet het mogelijk maken om vanuit mijn woonkamer ook Xeno's verlichting uit te doen ;)
Gewoon, omdat het kan _O-
pi_98150113
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:11 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Je hebt toch niet zo'n prul ding op 433,92MHz? Dus als de buurman zijn draadloze koptelefoon aanzet is het uit met de pret :D
Als je bij mij de verlichting wil uitzetten moet je gewoon naar de lichtschakelaar bedienen, gewoon vanaf de bank en met iets meer moeite lukt dat ook nog vanuit bed :')
I'll sing you a lullaby.
pi_98150143
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gewoon, omdat het kan _O-
Is de behoefte op nutteloze reacties te posten dan werkelijk zo groot :')
I'll sing you a lullaby.
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 11:25:52 #46
16180 crew  CoolGuy
pi_98150154
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:24 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je hebt toch niet zo'n prul ding op 433,92MHz? Dus als de buurman zijn draadloze koptelefoon aanzet is het uit met de pret :D
Als je bij mij de verlichting wil uitzetten moet je gewoon naar de lichtschakelaar bedienen, gewoon vanaf de bank en met iets meer moeite lukt dat ook nog vanuit bed :')
Dus jij kunt bij de lichtschakelaar vanaf je bank en met wat moeite ook nog vanuit bed? Dan woon je wel ERG klein. En daar moet je dan ook nog eens 400 euro voor betalen :')
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 11:26:17 #47
16180 crew  CoolGuy
pi_98150170
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Is de behoefte op nutteloze reacties te posten dan werkelijk zo groot :')
Hypocriet, want als het jou uitkomt doe je daar zelf heel hard aan mee :')
pi_98150203
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus jij kunt bij de lichtschakelaar vanaf je bank en met wat moeite ook nog vanuit bed? Dan woon je wel ERG klein. En daar moet je dan ook nog eens 400 euro voor betalen :')
Ik heb huursubsidie... dus aan 400 euro kom ik niet eens :W
I'll sing you a lullaby.
pi_98150223
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik kan toch wel met stellige zekerheid zeggen dat Xeno de Koning Der Nutteloze En Inhoudsloze Kutposts is.
pi_98150232
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Zijn post was totaal niet inhoudelijk :{w
I'll sing you a lullaby.
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 11:28:03 #51
16180 crew  CoolGuy
pi_98150236
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:27 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik heb huursubsidie... dus aan 400 euro kom ik niet eens :W
Ja, huursubsidie hebben, dat is echt iets om trots op te zijn jongen, dan heb je 't gemaakt :W
pi_98150263
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, huursubsidie hebben, dat is echt iets om trots op te zijn jongen, dan heb je 't gemaakt :W
Met een beetje geluk houd ik deze maand genoeg geld over om een volkswagen jetta te kopen :')
I'll sing you a lullaby.
pi_98150290
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:28 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Met een beetje geluk houd ik deze maand genoeg geld over om een volkswagen jetta te kopen :')
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:27 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zijn post was totaal niet inhoudelijk :{w
Tsk, kijk eens wat je zelf doet vlegel dat je er bent.
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 11:29:48 #54
16180 crew  CoolGuy
pi_98150297
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:28 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als jij bijna 40k hebt liggen ben je goed bezig :') Maar goed, betaal jij je huur nou maar, daar vaart de bank wel bij, etc etc etc, dus uiteindelijk betaal je mijn leaseauto. :')
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:32:50 #55
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98150399
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:24 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Logitech Harmony, oftewel Z-Wave Protocol. Als de buurman iets met mijn verlichting wil doen moet hij eerst een Z-Wave apparaat kopen dan mijn RF-Extender daar op aan te zien melden. Of gewoon aanbellen en vragen :P

En ik snap hou jouw lichtschakelaar werkt hoor. Je drukt op de schakelaar, dan wacht je 5 seconden, dan gaat je spaarlamp aan op 20%, die moet dan een minuut of twee opwarmen voor hij zijn volle lichtsterkte bereikt die eigenlijk net niet genoeg of juist teveel is voor wat je er van zou willen, maar daar neem je dan genoegen mee, omdat je toch geen keus hebt.
Het heeft wel wat nostalgisch natuurlijk ;)
pi_98150510
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als jij bijna 40k hebt liggen ben je goed bezig :') Maar goed, betaal jij je huur nou maar, daar vaart de bank wel bij, etc etc etc, dus uiteindelijk betaal je mijn leaseauto. :')
Een standaard Jetta heb je voor 22K ..........een exclusieve Passat kost 40K :+
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:37:28 #57
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98150554
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:36 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Die heeft dan hetzelfde optiepakket als Xeno's Starlet _O-
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 11:38:07 #58
16180 crew  CoolGuy
pi_98150573
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:36 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Maar ik heb geen standaard jetta, en een 'exclusieve' passat kost net iets meer dan 40k :P anders was de keuze wel makkelijk geweest natuurlijk :+
pi_98150637
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:32 schreef Whuzz het volgende:

Logitech Harmony, oftewel Z-Wave Protocol. Als de buurman iets met mijn verlichting wil doen moet hij eerst een Z-Wave apparaat kopen dan mijn RF-Extender daar op aan te zien melden. Of gewoon aanbellen en vragen :P
Kortom... die is met een heel simpel stoorzendertje lam te leggen ;)

quote:
dan gaat je spaarlamp aan op 20%, die moet dan een minuut of twee opwarmen voor hij zijn volle lichtsterkte bereikt die eigenlijk net niet genoeg of juist teveel is voor wat je er van zou willen,
Kennelijk ben je niet bekend met de nieuwst spaarlampen? Persoonlijk vind ik spaarlampen niet zulk heel fijn licht geven, voor mijn 'sfeerverlichting' gebruik ik Masterclassic lampen van Philips. Die besparen energie en zijn dimbaar, het enige nadeel is dat ze soms geluid maken vanwege de interne schakelende omzetter.
I'll sing you a lullaby.
pi_98150657
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:37 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Die heeft dan hetzelfde optiepakket als Xeno's Starlet _O-
Een Starlet heeft geen eens opties :P
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:50:59 #61
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98150956
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:39 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Kortom... die is met een heel simpel stoorzendertje lam te leggen ;)
En dat is een argument om het niet te gebruiken ofzo? Ik neem aan dat jij je TV ook met de hand van kanaal wisselt omdat je bang bent dat je buurman met zijn universal remote jouw TV gaat zitten bedienen? _O-
Waarom zou iemand in godsnaam met een stoorzendertje mijn afstandsbediening willen lamleggen? :')
Daarnaast is de verlichting ook via een normale wand-dimmer te bedienen hoor, speciaal voor digi-angsthazen zoals jij :P

quote:
Kennelijk ben je niet bekend met de nieuwst spaarlampen?
Ja hoor.
"Snelstarten" (= nog steeds niet direct, maar sneller dan extreem traag)
"Warme kleuren" (= Coating in de lamp die de efficientie verminderd en het licht groenig maakt)
De noodzaak tot opwarmen hebben ze nog niets op gevonden. Evenals het dimmen, maar zoals je zelf al aangeeft neem jij genoegen met een zoemende lamp als je hem gedimd hebt. Da's dus precies wat ik bedoelde. Het is eigenlijk een kutlamp, maar je neemt er maar genoegen mee omdat je geen alternatief hebt. :)

Die masterclassics zijn halogeen ofzo? Dat is namelijk mijn inziens het enige acceptabele alternatief tegenwoordig als je geen LED wilt. Nog steeds veel te weinig controle over lichtkleur en sterkte voor wat ik wil en niet energiezuinig genoeg, maar beter dan dat wanproduct dat "spaarlamp" heet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Whuzz op 14-06-2011 12:03:51 ]
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:52:43 #62
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98151007
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:40 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een Starlet heeft geen eens opties :P
Dat bedoelde ik dan ook met een basis Jetta :P
pi_98151836
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:50 schreef Whuzz het volgende:

En dat is een argument om het niet te gebruiken ofzo? Ik neem aan dat jij je TV ook met de hand van kanaal wisselt omdat je bang bent dat je buurman met zijn universal remote jouw TV gaat zitten bedienen? _O-
IR gaan meestal niet door de muur heen, RF dan weer wel. Iedere techneut weet dat die ISM bandjes problemen kunnen geven, vooral omdat er constante modulatie toegestaan is. Als je iets meer degelijkheid wilt dan neem je een RF AB in de 868MHz band.
Zo'n stoorzender is niet eens opzet, vaak is het gewoon iemand die graag naar muziek luistert via zijn draadloze koptelefoon. Bel het agentschap telecom maar eens, ze kunnen je de verhalen vertellen over radeloze mensen die hun auto niet eens meer van de startblokkering af konden krijgen :P

Trouwens Whuzz... hoe is dat mij jou LED's geregeld? Je zit toch niet keihard te schakelen met van die snelle MOSFET's? Eerdaags staat het agentschap telecom vanzelf op de stoep om te vragen waar je mee bezig bent, kun je meteen even navraag doen over je RF AB :D

quote:
Waarom zou iemand in godsnaam met een stoorzendertje mijn afstandsbediening willen lamleggen? :')
Daarnaast is de verlichting ook via een normale wand-dimmer te bedienen hoor, speciaal voor digi-angsthazen zoals jij :P
Waarom zou iemand pizza's en bestellingen onder rembours willen plegen bij de moderators van dit forum :+

quote:
Ja hoor.
"Snelstarten" (= nog steeds niet direct, maar sneller dan extreem traag)
"Warme kleuren" (= Coating in de lamp die de efficientie verminderd en het licht groenig maakt)
De noodzaak tot opwarmen hebben ze nog niets op gevonden.
Ik vind het al een hele verbetering, vooral de laatste generatie van die lampboeren bij jou in de omgeving doen het niet slecht. Komt er toch nog iets goeds uit Brabant ^O^

quote:
Evenals het dimmen, maar zoals je zelf al aangeeft neem jij genoegen met een zoemende lamp als je hem gedimd hebt. Da's dus precies wat ik bedoelde. Het is eigenlijk een kutlamp, maar je neemt er maar genoegen mee omdat je geen alternatief hebt. :)
Dat zoemen is inderdaad irritant :X
Het licht is echter wel ok, vergeet niet dat ook LED verlichting nou niet bepaald een breed spectrum geeft. Ook witte LED's worden met soortgelijk fosfor opgewekt als gasontladingslampen.

quote:
Die masterclassics zijn halogeen ofzo? Dat is namelijk mijn inziens het enige acceptabele alternatief tegenwoordig als je geen LED wilt. Nog steeds veel te weinig controle over lichtkleur en sterkte voor wat ik wil en niet energiezuinig genoeg, maar beter dan dat wanproduct dat "spaarlamp" heet.
Je hebt tegenwoordig 'gloeilamp vervangers' feitelijk zijn het halogeen lampen in een bolletje. Je hebt daarin weer twee varianten, hoge spanning halogeen en laagspanning halogeen. In de masterclassics zit een spanningsomzetter zodat er een lage spanning halogeenlamp gebruikt kan worden. Halogeenlampen op laagspanning hebben een hoger rendement vanwege de dikkere gloeidraad (= meer oppervlakte dat straalt).
I'll sing you a lullaby.
pi_98152246
Jetta, da's toch zo'n Golf met een kont?
pi_98152307
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:32 schreef Terrorizer het volgende:
Ja.... de Passat voor Golfrijders met sedan ambities.
I'll sing you a lullaby.
pi_98152369
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:16:02 #67
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98153597
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:16 schreef xenobinol het volgende:

[..]

IR gaan meestal niet door de muur heen, RF dan weer wel. Iedere techneut weet dat die ISM bandjes problemen kunnen geven, vooral omdat er constante modulatie toegestaan is. Als je iets meer degelijkheid wilt dan neem je een RF AB in de 868MHz band.
Ik had je uitgelegd dat het Z-Wave is. Lees je eerst even in over Z-Wave, dan hoef je je geen zorgen te maken over stoorzenders ;)

quote:
Trouwens Whuzz... hoe is dat mij jou LED's geregeld? Je zit toch niet keihard te schakelen met van die snelle MOSFET's? Eerdaags staat het agentschap telecom vanzelf op de stoep om te vragen waar je mee bezig bent, kun je meteen even navraag doen over je RF AB :D
Uiteraard wordt er wel geschakeld met snelle MOSFETS, da's namelijk de enige fatsoenlijke manier om LED's te dimmen. Het agentschap telecom (daar heb ik overigens nog wel wat contacten vanuit het verleden :P ) komt nergens over klagen, omdat de frequency range waarop mijn Mosfets staan compleet niet in de buurt komen bij iets waar zij ook maar in de verste verte last van zouden hebben. Daarnaast is het vermogen dusdanig laag (LED's he ;) ) dat zelfs áls de frequency range bij hun in de buurt zitten dat het niet waarneembaar zou zijn tenzij ze IN mijn trapkast (daar zitten de FETS) komen meten. Tot slot is vanwege veiligheidsredenen de boel in een geaard metalen ( lees "kooi van faraday" ) omhulsel geplaatst. Wil niet dat bij blikseminslag mijn dure controlers ontploffen :P

quote:
Waarom zou iemand pizza's en bestellingen onder rembours willen plegen bij de moderators van dit forum :+
Omdat de modjes honger hebben? Anders zou ik het niet weten :?

quote:
Ik vind het al een hele verbetering, vooral de laatste generatie van die lampboeren bij jou in de omgeving doen het niet slecht. Komt er toch nog iets goeds uit Brabant ^O^
Het is een hele verbetering op iets wat zo fundamenteel kut is dat ik niet snap dat iemand het in zijn huis gebruikt. De laatste generatie spaarlampen (en ja, ik ken ze, er hangt er één op zolder) is enigszins acceptabel voor simpele ruimtes, maar voor een ruimte waar je graag wat meer controle hebt (woonkamer bijvoorbeeld) zijn spaarlampen naar mijn mening compleet [X] Ongesechikt.
Maar ieder zijn voorkeuren.

quote:
Dat zoemen is inderdaad irritant :X
Het licht is echter wel ok, vergeet niet dat ook LED verlichting nou niet bepaald een breed spectrum geeft.
Vandaar RGB verlichting. Breder spectrum krijg je niet. Mijn warm-wit is precies zo warm-wit als ik het wil hebben en niet half-warm-half-groen-net-niet-goed-spaarlamp-wit.

quote:
Ook witte LED's worden met soortgelijk fosfor opgewekt als gasontladingslampen.
Yup, da's het enige nadeel aan de led-spots (maar dus niet bij de ledstrips). Ik heb dan ook 20 verschillende spots geprobeerd en de voor mij meest ideale gekozen. :)
Ook LED's zijn niet ideaal, maar voor mij de beste oplossing die aan bijna al mijn eisen voldoen.

quote:
Je hebt tegenwoordig 'gloeilamp vervangers' feitelijk zijn het halogeen lampen in een bolletje. Je hebt daarin weer twee varianten, hoge spanning halogeen en laagspanning halogeen. In de masterclassics zit een spanningsomzetter zodat er een lage spanning halogeenlamp gebruikt kan worden. Halogeenlampen op laagspanning hebben een hoger rendement vanwege de dikkere gloeidraad (= meer oppervlakte dat straalt).
Ja, ik ken ze. Da's inderdaad een redelijk alternatief. Relatief goedkoop, vooral omdat je de bestaande voeding/schakeling/bedrading niet hoeft aan te passen en een mooie kleur. Maar nog steeds niet zo flexibel en zuinig als LED's.
Ik wilde toch al alle electra vervangen (woningbouw vondt aardlekschakelaars en geaarde stopcontacten kennelijk overgewaardeerd ofzo), dus kon het bij mij in één moeite mee :)
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 14:02:47 #68
16180 crew  CoolGuy
pi_98155217
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:32 schreef Terrorizer het volgende:
Vorige modellen inderdaad. Ik heb de nieuwe besteld:
http://www.volkswagen.nl/(...)rtline_D0Lnl,00.html

Nu snap ik wel dat daar commentaar op komt maar goed, dat verandert niet dat ik er blij mee ben ;)
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 14:04:50 #69
16180 crew  CoolGuy
pi_98155273
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:36 schreef xenobinol het volgende:
"negen centimeter meer elegantie, sportiviteit en comfort dan zijn voorganger"

Kijk.... dat is nog eens compensatiegedrag :+
Noem t wat je wil, maar steek die energie eens het uit de situatie waar je in zit proberen te komen :+
  dinsdag 14 juni 2011 @ 14:06:42 #70
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98155341
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 14:04 schreef CoolGuy het volgende:
steek die energie eens het uit de situatie waar je in zit proberen te komen :+
Ben jij dronken of ik :? :P
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 14:16:45 #71
16180 crew  CoolGuy
pi_98155669
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 14:06 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ben jij dronken of ik :? :P
LOL nee, ik zit op mn telefoon te internetten nu en das klote :p
  dinsdag 14 juni 2011 @ 14:17:44 #72
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98155712
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 14:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

LOL nee, ik zit op mn telefoon te internetten nu en das klote :p
Misschien handiger als je gewoon op je stoel gaat zitten. Telefoons zijn daar niet voor gemaakt ;)
/droog
pi_98156919
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:36 schreef xenobinol het volgende:
"negen centimeter meer elegantie, sportiviteit en comfort dan zijn voorganger"

Kijk.... dat is nog eens compensatiegedrag :+
Best een mooi wagentje geworden :)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:11:04 #74
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98157483
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 14:56 schreef antfukker het volgende:

[..]

Best een mooi wagentje geworden :)
Maar geen ledverlichting ;(
pi_98160367
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:11 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Maar geen ledverlichting ;(
Zijn er volkswagens met ledverlichting dan? Dacht dat vooral Audi dat had (heb het zelf ook :') )
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 16:27:21 #76
16180 crew  CoolGuy
pi_98161009
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:13 schreef antfukker het volgende:

[..]

Zijn er volkswagens met ledverlichting dan? Dacht dat vooral Audi dat had (heb het zelf ook :') )
Die zijn er ja. Zo'n beetje elke nieuwe auto heeft wel iets van led verlichting, meestal de dagrijverlichting. De Jetta heeft dat niet maar Audi is de enige waarbij ik t vind passen. De rest is allemaal van 'oh wij moeten dat ook'.
pi_98161064
Ben je nu gewoon mijn BMW aan het haten CoolGuy? :(
pi_98161589
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:28 schreef Scorpie het volgende:
Vooruit ik zal je even helpen:

VW Voor Watjes
VW Veel werk
VW Volkomen Waardeloos
VW Vuilnis wagen
I'll sing you a lullaby.
pi_98162048
Hmm ik rij ook VW. Golf GTI DSG.

Alleen met kont vind ik hem minder mooi.
pi_98162640
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:54 schreef Terrorizer het volgende:

Jij rijdt tenminste nog in je eigen auto, Scorpie en CG rijden in een geleende auto :X
I'll sing you a lullaby.
pi_98163587
quote:

Wijvenbak!!! :')
pi_98164327
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:31 schreef antfukker het volgende:

[..]

Wijvenbak!!! :')
Ja, hij is ook nog eens rood.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:14:44 #83
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98165097
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:08 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Jij rijdt tenminste nog in je eigen auto, Scorpie en CG rijden in een geleende auto :X
Nee, lease is een vorm van huren. Dat zou jou natuurlijk enorm moeten aanspreken...
pi_98165111
quote:

[..]

Dus een huis huren is oke, een auto huren niet?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 18:16:49 #85
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98165174
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Die zijn er ja. Zo'n beetje elke nieuwe auto heeft wel iets van led verlichting, meestal de dagrijverlichting. De Jetta heeft dat niet maar Audi is de enige waarbij ik t vind passen. De rest is allemaal van 'oh wij moeten dat ook'.
Er zijn ook auto's die ledverlichting als hoofdverlichting hebben hoor. Zoals de mijne. Dus niet alleen zo'n rijtje leds onder de xenons.
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 19:18:04 #86
16180 crew  CoolGuy
pi_98167895
quote:

[..]

Hij kon niet uitblijven :D Ben je spijkers op laag water aan 't zoeken Xeno? Je moet immers toch iets om proberen te bovenhand te krijgen he, en met een baan, opleiding, geld, huizen en common sense gaat 't niet lukken, dus dan dit maar? :)
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 19:19:53 #87
16180 crew  CoolGuy
pi_98167994
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:16 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Er zijn ook auto's die ledverlichting als hoofdverlichting hebben hoor. Zoals de mijne. Dus niet alleen zo'n rijtje leds onder de xenons.
I know, maar het is 'hip' geworden omdat Audi daar mee kwam als dagrijverlichting. Nu moet elk merk uiteraard iets met ledstripjes doen, en bij de Golf hebben ze dat heel lelijk gedaan, met zo'n gekrulde led-strip. Dat was geen optie toen de auto op de markt kwam, dus dat hebben ze achteraf aangepast. Erg zonde, want in ieder geval bij de Golf vind ik 't geen gezicht. De optionele LED-achterlichten dan weer wel :)
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 19:21:26 #88
16180 crew  CoolGuy
pi_98168080
quote:

GTI is gaaf. Omdat je zegt 'met kont vind ik 'm minder mooi' gok ik dat je een type V rijdt? De oude Jetta is idd een Golf met een kofferbak er aan geplakt, maar dat is bij het nieuwe model niet meer zo. Goed, je moet er van houden inderdaad, dat is zeker waar. Ik vind het wel een geslaagde auto moet ik zeggen (Daarom heb ik 'm ook besteld ofcourse).
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 19:22:54 #89
16180 crew  CoolGuy
pi_98168154
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:43 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Vooruit ik zal je even helpen:

VW Voor Watjes
VW Veel werk
VW Volkomen Waardeloos
VW Vuilnis wagen
:D

Best grappig eigenlijk. Maar komende van iemand die rijdt in een 15 jaar oude Starlet en qua situatie echt aan totaal de andere kant staat klinkt het meer als jaloezie eigenlijk :')
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 19:23:52 #90
16180 crew  CoolGuy
pi_98168206
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:28 schreef Scorpie het volgende:
Nee. 't Is een nette wagen (maar de nieuwe 1 serie is echt véél mooier, sorry dat ik 't zeg gast :P ) en BMW heeft niet wat Audi etc heeft. BMW heeft angel eyes, en dat is gewoon per definitie bruut. :P
pi_98170373
tsja.. ik moet Xeno (niet die van de verlichting) toegeven dat een tig jaar oude Starlet dan megacool is t.o.v. dit soort patjepeejer-kijk-mijn-werkgever-eens-als-ik-meer-betaal-dan-mijn-bijtelling-is-het-meerdere-dan-aftrekbaar?-bak.

Get a life son. Sukkel.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:00:14 #92
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98173874
Om de car-fight hier maar even bruut te interrumperen... :P

Hier de beloofde foto bij daglicht.

Zowel spots als strips op ongeveer halve kracht. De camera doet het beter bij daglicht ;)
Helaas voor Xeno valt het feest-effect in het echt dus nogal tegen :P
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:39:29 #93
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98176370
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:35 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Gekocht op de top :') _O-

Een knap staaltje cognitieve dissonantie Scorp :Y ^O^
Ze blijven mantra's uitspreken. Tegen beter weten in.

Nederland is anders...
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:49:15 #94
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98177036
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:39 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Blaat
Ga eens wat nuttigs doen Jan. de VVD zit nog te wachten op wat scherpe content van je! _O-
pi_98179194
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 18:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus een huis huren is oke, een auto huren niet?
Ik zeg niet dat er iets mis is met het huren van een auto, ik had alleen van zulke die hard kopers verwacht dat ze wel zelf een auto zouden kopen. Is veel goedkoper, nu krijg je ieder jaar weer die bijtelling :)
I'll sing you a lullaby.
pi_98179316
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:39 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Ze blijven mantra's uitspreken. Tegen beter weten in.

Nederland is anders...
Voornamelijk Brabant schijnt anders te zijn :P
I'll sing you a lullaby.
pi_98179389
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 21:49 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ga eens wat nuttigs doen Jan. de VVD zit nog te wachten op wat scherpe content van je! _O-
De VVD'ers zitten vooral te wachten op de zakken met poen die ze verdienen een kamikaze grootleners w/
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:25:43 #98
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98179521
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De VVD'ers zitten vooral te wachten op de zakken met poen die ze verdienen een kamikaze grootleners w/
Dan kan ColdIce daar mooi een spannend stukje over schrijven voor zijn IceCoole blog! :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:22 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Voornamelijk Brabant schijnt beter te zijn :P
Goed zo Xeno ^O^
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 22:34:01 #99
16180 crew  CoolGuy
pi_98180085
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:21 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er iets mis is met het huren van een auto, ik had alleen van zulke die hard kopers verwacht dat ze wel zelf een auto zouden kopen. Is veel goedkoper, nu krijg je ieder jaar weer die bijtelling :)
Hoezo is dat goedkoper? Een leaseauto veel goedkoper. De auto hoort bij mijn functie, wat denk je, dat ik zelf allemaal die km's ga maken en de brandstof daarvoor ga betalen? ik rij 60 a 70.000km per jaar.

bijtelling is 250 euro per maand in mijn geval. Keer de looptijd van het contract of tot het max aantal km's is bereikt. Dat laatste zal in mijn geval veel eerder zijn, want de looptijd is 48 maanden.

48 maanden x 250 = 12.000 euro. Daar kan ik de auto niet eens voor kopen, laat staan dat ik daar de brandstof ook nog eens voor 60/70k km's kan betalen, en het onderhoud, verzekering en belasting. Ik weet niet waar jij vandaan tovert dat een eigen auto goedkoper is.

Kom nou niet met jouw auto aan he, je moet appels met appels vergelijken, dus een nieuwe auto vs een nieuwe, soortgelijke auto.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:42:46 #100
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98180719
Ach ja, ik rijd ook 60k per jaar. No way dat ik dat in een oud tweedehandsje ga doen. Dan kom je elke dag gebroken thuis.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:43:42 #101
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98180786
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:22 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Voornamelijk Brabant schijnt anders te zijn :P
Onder de rivieren begint België. Ik zeg afstoten!
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:46:03 #102
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98180933
quote:

[..]

Mensen met tonnen schuld ga ik geen kopers noemen. Dat zijn leners..
pi_98181006
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:43 schreef Censuur-152 het volgende:
Onder de rivieren begint België. Ik zeg afstoten!
Je bent echt een meester in het verdraaien he...

Alles boven de rivieren moet worden afgestoten... :Y
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:48:10 #104
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98181054
Koofjes en randjes :r
pi_98181084
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:46 schreef Censuur-152 het volgende:
En hoe noem je mensen die voor de komende 50 jaar qua huur nog zeker 400.000 euro kwijt zijn (uitgaande van een bescheiden huurtje op dit moment he...)?
pi_98181139
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En hoe noem je mensen die voor de komende 50 jaar qua huur nog zeker 400.000 euro kwijt zijn (uitgaande van een bescheiden huurtje op dit moment he...)?
Potentiele kopers.
pi_98181144
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:48 schreef Censuur-152 het volgende:
Koofjes en randjes :r
Niks mis met koofjes. En qua randjes, mag je die van mijn Duitse helm wel even komen ervaren... :Y
pi_98181179
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:49 schreef Terrorizer het volgende:
Potentiele kopers.
Ehmmmm... Wannabee kopers wellicht?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:50:14 #109
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98181202
Mensen zonder schulden zijn geen leners
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:49 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Potentiele kopers.
IDD zeker geen leenkneusjes
pi_98181566
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:50 schreef Censuur-152 het volgende:
Mensen zonder schulden zijn geen leners
Dus als je elke maand de huur VERSCHULDIGD bent, ben je dus toch stiekum een lener?

Zonder uitzicht op aflossing van je schuld natuurlijk, dat is duidelijk...
  dinsdag 14 juni 2011 @ 23:00:56 #111
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98181870
Hey Zuurtje, je makelaar belt net. De mensen die bij je boerderijtje kwamen kijken bleken niet geinteresseerd. Iets met ouderwetse inrichting en trieste spaarlampen ofzo.
En Edzar zegt nog steeds hallo. Hij vindt het jammer dat je wel tijd hebt om op je eigen blog reacties te posten, maar niet om hem de groeten terug te doen. :W
  woensdag 15 juni 2011 @ 08:59:17 #112
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98190676
Een huurder is een lener omdat hij betaalt voor wat hij krijgt. Dus als ik een brood bij de bakker koop ben ik een lener omdat ik ervoor moest betalen?

Jij bent echt een simpel figuur..... Simpeler kan bijna niet.

glowkoofje...

[ Bericht 0% gewijzigd door Censuur-152 op 15-06-2011 09:34:31 ]
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:07:20 #113
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98190815
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 08:59 schreef Censuur-152 het volgende:
Een blaat is een blaatblaat omdat hij blaat voor meehmekker. Dus als ik mekker bij de mekmek ben ik een blaatschaap omdat ik ervoor moest blaaahblaten?

Jij blaatblaatmeeh.... Meeeeeh kan blaat niet.

Nomnomgrasnom
Groetjes van Ton en Edzar! En nu weer vlot terug naar je succesblogjes Jan! _O-

Ik wilde gister nog even een extra fototje van de verlichting maken, speciaal voor Zuurballetje. Wilde het ding nog maar één kleur weegeven: jaloeziegroen! :P
pi_98190884
quote:

[..]

Laat ik nou net uitgerekend hebben dat het niet goedkoper is voor mij om een auto te kopen ivm afschrijving, onderhoud, verzekering en brandstof. Het loont mij meer om gewoon in te gaan op het lease aanbod van mijn werkgever. ^O^ Prachtig toch, basis economie?
pi_98190910
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:46 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Misschien moet je eens met Asfyxia gaan praten over bedragen verschuldigd zijn _O-
Hup Jan, terug naar je blog, de bezoekers dalen nog steeds!
pi_98190931
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
tsja.. ik moet Xeno (niet die van de verlichting) toegeven dat een tig jaar oude Starlet dan megacool is t.o.v. dit soort patjepeejer-kijk-mijn-werkgever-eens-als-ik-meer-betaal-dan-mijn-bijtelling-is-het-meerdere-dan-aftrekbaar?-bak.

Get a life son. Sukkel.
Niet zo haten, je klinkt als een verzuurde huurder die vastzit in zijn scheefhurende sociale woning.
pi_98191034
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Laat ik nou net uitgerekend hebben dat het niet goedkoper is voor mij om een auto te kopen ivm afschrijving, onderhoud, verzekering en brandstof. Het loont mij meer om gewoon in te gaan op het lease aanbod van mijn werkgever. ^O^ Prachtig toch, basis economie?
Leasen met een eigen auto ernaast. 0 bijtelling. ^O^
pi_98191121
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:18 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Dat kan ook, maar reken je dan ook even de afschrijving van die auto mee? Is toch wel een dure aangelegenheid hoor, vergis je daar niet in. En dat voor een auto die bij mij toch grotendeels stil zou staan (want ik + gf werken gewoon 36 uur in de week) en dan heb je er niks aan :P

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2011 09:23:19 ]
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:37:02 #119
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98191416
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 09:37:52 #120
16180 crew  CoolGuy
pi_98191433
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:18 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Ja, maar dan moet ik die eigen auto wel eerst kopen, en daarna verzekering + belasting betalen, brandstof betalen, onderhoud betalen, en de afschrijving niet te vergeten. Waarom zou ik dat doen als de totaalkosten van die eigen auto hoger zijn dan de bijtelling voor de leaseauto per maand als ik die ook privé rijdt?

Ik snap die redenering echt niet hoor :')
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:37:52 #121
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98191435
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 09:38:18 #122
16180 crew  CoolGuy
pi_98191442
quote:
Flikker op naar je blog als je alleen maar linkjes zit te dumpen.
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:41:26 #123
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98191504
Of fijn naar één van je vele startpagina-prulletjes.
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:41:41 #124
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98191513
quote:

[..]

Voor seizoensinvloeden gecorrigeerde huizenprijzen. Alles uit de kast halen om in het leensprookje te blijven geloven _O- _O- _O-

hypotheekschuld Ned. in 1996:
138 miljard euro
hypotheekschuld Ned. in 2011:
629 miljard euro

Hypotheek op de toekomst

Zit je op lenen?
Tja, als je de grootleners hier moet geloven is er niets aan de hand. o|O Nee, een beetje over de huurauto leuteren...
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 09:43:30 #125
16180 crew  CoolGuy
pi_98191555
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:41 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Tja, als je de grootleners hier moet geloven is er niets aan de hand. o|O Nee, een beetje over de huurauto leuteren...
Maakt niet uit jongen, gesprek ging daar over, linkdumpen is altijd en overal hier niet toegestaan.
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:45:44 #126
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98191619
Ik denk dat de verveling is toegeslagen in voorthuizen :P
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 09:46:50 #127
16180 crew  CoolGuy
pi_98191638
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:45 schreef Whuzz het volgende:
Ik denk dat de verveling is toegeslagen in voorthuizen :P
Voorthuizen?
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:47:33 #128
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98191655
629 miljard euro hypotheekschuld :Y :Y :Y bubble :Y :Y :Y of niet dan? Waarom is het geen bubbel dan?
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:50:04 #129
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98191698
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Voorthuizen?
Jah, je weet wel, die centrale plaats van waaruit zowel kritisch commentaar op de VVD geleverd wordt, alsmede de huizenmarkt grondig doorgelicht wordt en tevens diverse startpaginaatjes worden bijgehouden en last but not least een boel know-how over airco's is te vinden! :o
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:50:13 #130
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_98191705
Aanbod stijgt, maar aantal verkopen ook.

Lichte stijging geregistreerde verkochte woningen in mei 2011
In mei 2011 zijn er 9.915 woningen bij het Kadaster ingeschreven. Dit is een stijging van 0,2% ten opzichte van mei 2010 (9.893). Vergeleken met april 2011 is er sprake van een daling van 1,5%. Er werden toen 10.068 woningen geregistreerd. Een cumulatieve vergelijking (januari t/m mei 2011 versus januari t/m mei 2010) laat een daling zien van 0,7 %.

Woningtypen
Van de verschillende woningtypen ingeschreven bij het Kadaster dalen alleen de appartementen ten opzichte van mei vorig jaar (-4,63%). De stijging is het grootst bij vrijstaande woningen (10,88%) en het kleinst bij de tussenwoningen (0,77%). Ten opzichte van de vorige maand laten alleen de tussenwoningen een lichte stijging zien (0,3%). De 2/1-kapwoningen dalen het meest met -3,8%.

bron Kadaster
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 09:52:22 #131
16180 crew  CoolGuy
pi_98191758
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:50 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Jah, je weet wel, die centrale plaats van waaruit zowel kritisch commentaar op de VVD geleverd wordt, alsmede de huizenmarkt grondig doorgelicht wordt en tevens diverse startpaginaatjes worden bijgehouden en last but not least een boel know-how over airco's is te vinden! :o
Eigenlijk zeg je gewoon dat dat de plek is waar Zuurdinges resideert? En dus helemaal niet in Scandinavië? :P
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:52:24 #132
43642 Bayswater
pi_98191759
Overigens is de hypotheekrente weer aardig dalende de laatste maanden.

http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=GNTH10YR:IND#
Life lies a slow suicide
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:52:43 #133
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98191766
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Eigenlijk zeg je gewoon dat dat de plek is waar Zuurdinges resideert? En dus helemaal niet in Scandinavië? :P
Dat zou zo maar kunnen ja ;)
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:52:52 #134
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98191767
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:50 schreef Bayswater het volgende:
Aanbod stijgt, maar aantal verkopen ook.

Lichte stijging geregistreerde verkochte woningen in mei 2011
In mei 2011 zijn er 9.915 woningen bij het Kadaster ingeschreven. Dit is een stijging van 0,2% ten opzichte van mei 2010 (9.893). Vergeleken met april 2011 is er sprake van een daling van 1,5%. Er werden toen 10.068 woningen geregistreerd. Een cumulatieve vergelijking (januari t/m mei 2011 versus januari t/m mei 2010) laat een daling zien van 0,7 %.

Woningtypen
Van de verschillende woningtypen ingeschreven bij het Kadaster dalen alleen de appartementen ten opzichte van mei vorig jaar (-4,63%). De stijging is het grootst bij vrijstaande woningen (10,88%) en het kleinst bij de tussenwoningen (0,77%). Ten opzichte van de vorige maand laten alleen de tussenwoningen een lichte stijging zien (0,3%). De 2/1-kapwoningen dalen het meest met -3,8%.

bron Kadaster
Ik denk dat alle problemen zijn opgelost..
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:54:19 #135
43642 Bayswater
pi_98191802
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:52 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Tot nu toe zitten we nog steeds met een daling van slechts 0,2 % vanaf februari en een stijgend aantal verkopen. Wellicht nog meer youtube filmpjes plaatsen?
Life lies a slow suicide
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 09:55:45 #136
16180 crew  CoolGuy
pi_98191842
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:52 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Nou, jouw problemen zijn alles behalve opgelost heb ik het idee.
pi_98191846
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:47 schreef Censuur-152 het volgende:
629 miljard euro hypotheekschuld :Y :Y :Y bubble :Y :Y :Y of niet dan? Waarom is het geen bubbel dan?
Jij kan puur aan de hoogte van de hypotheekschuld zien of er een bubbel is?
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:57:04 #138
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98191874
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:56 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Hij heeft een speciale Joomla website die dat voor hem berekent _O-
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:57:25 #139
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98191883
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:56 schreef lutser.com het volgende:

[..]

ff 60 sec. luisteren
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 09:59:27 #140
16180 crew  CoolGuy
pi_98191941
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:52 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat zou zo maar kunnen ja ;)
Hoe kom je aan die wijsheid? :P
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:00:46 #141
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98191972
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:59 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoe kom je aan die wijsheid? :P
Ach, je komt eens iemand tegen... gezellig babbeltje over de huizenmarkt, websites, werk in de koeltechniek, onverkoopbare boerderijtjes, koetjes, kalfjes en blaatschaapjes ;)
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:02:02 #142
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98192008
Schrikbarende groei wanbetalers

Nederlandse incassobureaus slaan groot alarm omdat het aantal wanbetalers in ons land gigantisch toeneemt.
at stelt de Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen (NVI), waarbij 80 procent van incassobureaus is aangesloten. De brancheorganisatie spreekt van een zeer zorgwekkende betalingsmoraal.

In 2010 is maar liefst 15 miljard euro aan oninbare betalingen van rekeningen figuurlijk in het putje gespoeld. Als gevolg van het slechte betaalgedrag belanden steeds meer bedrijven in liquiditeitsproblemen of in het ergste geval gaan ze failliet.

Schadebedrag

Het eerste kwartaal van 2011 is allerminst geruststellend. Volgens de NVI is er sprake van een toename van het aantal wanbetalers. De aangesloten incassobureaus vrezen dat het schadebedrag van wanbetalers dit jaar zelfs richting de 18 of zelfs 20 miljard euro gaat. Zowel consumenten, bedrijven maar ook overheidsinstanties trekken zich momenteel niets aan van de betalingsdruk.

De problemen doen zich voor in nagenoeg alle sectoren. Ook consumenten die op de pof kopen, negeren betalingsvoorwaarden massaal. Behalve bedrijven, verzuimen ook overheidsinstanties tijdig te betalen.

Cijfers van de grote incassobureaus als Graydon, Intrum Justitia en Ultimoo bevestigen het sombere beeld. Bedrijven moeten langer op hun geld wachten. „Het aantal vorderingen via incassobureaus of deurwaarders neemt daardoor ook toe. Een groot aantal bedrijven durft de vordering bovendien niet uit handen te geven, uit vrees dat klanten naar de concurrent weglopen”, stelt NVI-zegsman Hans Wittermans.
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:02:59 #143
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98192032
Tsk, nóg meer huurders die Asfyxiatjes doen? :o
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:04:11 #144
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98192065
http://svtplay.se/v/23939(...)17/sb,k108208,3,f,-1

Nog een interessant stuk over het ontstaan van bubbels en schapengedrag.
pi_98192070
Jantje jantje come out come out wherever you are !
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 10:05:24 #146
16180 crew  CoolGuy
pi_98192094
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:04 schreef Censuur-152 het volgende:
http://svtplay.se/v/23939(...)17/sb,k108208,3,f,-1

Nog een interessant stuk over het ontstaan van bubbels en schapengedrag.
Zozo jantje, heb jij een onverkoopbaar boerderijtje? Nu snap ik ineens waar al die frustratie vandaan komt. :')
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:06:07 #147
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98192113
Waarom zijn jullie op de top ingestapt? Omdat dat op het eerste gezicht goedkoper leek? Omdat je dacht dat de prijzen alleen maar konden stijgen?

Leg eens uit..
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 10:08:24 #148
16180 crew  CoolGuy
pi_98192170
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:06 schreef Censuur-152 het volgende:
Waarom zijn jullie op de top ingestapt? Omdat dat op het eerste gezicht goedkoper leek? Omdat je dacht dat de prijzen alleen maar konden stijgen?

Leg eens uit..
Waarschijnlijk omdat mensen graag willen wonen ipv willen speculeren.

Maar je probeert de aandacht af te leiden waar het om gaat.

Woon jij inderdaad gewoon in ons koude kikkerlandje in een onverkoopbaar boerderijtje? Heb je een bullshit verhaaltje verzonnen over dat in scandinavie wonen? Waarom heb je dat verzonnen? wat wil je daarmee bereiken?

Want dat je je er zo druk om maakt slaat natuurlijk nergens op als je in het buitenland woont. Dat strookt niet met elkaar. nee, dat jij gewoon hier in NL woont en in de shit zit past veel beter bij hoe je je hier opstelt.

Vertel eens jantje, waarom verzin je verhaaltjes over scandinavie? Leg dat eens uit..
pi_98192173
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:06 schreef Censuur-152 het volgende:

Leg eens uit..
Omdat ik lekker wilde wonen in een mooi huis met maandlasten die ik prima kan dragen, en ik geen zin had om in een aftands huurkrot die bij mij in het dorp staat in te trekken.
Daarnaast interesseert het me geen reet of ik nou op de top of op de bodem heb ingestapt getuige mijn rentevast periode van 30 jaar. Ik woon gewoon heerlijk en wil hier voorlopig niet weg.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2011 10:09:13 ]
pi_98192201
Jan, hoeveel vraag je nou precies voor die boerderij?
pi_98192250
http://www.funda.nl/koop/voorthuizen/450000+/

Zullen we gaan speculeren welke boerderij van Jan is?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2011 10:11:43 ]
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:12:04 #152
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98192266
Ik woon in Noorwegen, prachtig land, maar dat heeft niets met de huizenmarkt te maken.Net als dat de één zijn zware handicap en de ander zijn importbruid daar wat mee te maken heeft.

Het gaat er on dat de Nederlandse huizenmarkt een enorme zeepbel is waar jonge mensen iet meer in moeten stappen.
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:12:35 #153
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98192279
En hoe loopt het met de business Jan? Kun je niet beter iets nuttigs gaan doen om centjes te verdienen, aangezien het allemaal niet zo lekker loopt? Maken wij ons druk over onze eigen financiën, ok?
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:12:54 #154
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98192283
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:12 schreef Censuur-152 het volgende:
Ik woon in Noorwegen,
*kuch*bullshit*kuch*

Scandinavische kleding verkoopt ook al niet zo lekker he :(
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 10:14:25 #155
16180 crew  CoolGuy
pi_98192321
quote:
Ik woon in Noorwegen, prachtig land, maar dat heeft niets met de huizenmarkt te maken.Net als dat de één zijn zware handicap en de ander zijn importbruid daar wat mee te maken heeft.

Het gaat er on dat de Nederlandse huizenmarkt een enorme zeepbel is waar jonge mensen iet meer in moeten stappen.
Maar je hebt wel een boerderijtje hier in het frisse Nederland dat je niet verkocht krijgt? :') Ah, je haalt er wat dingetjes bij die er inderdaad niks mee te maken hebben zie ik. Dat is een leuk rookgordijntje, maar het werkt niet. :')

Maar, als jonge mensen niet meer in moeten stappen krijg jij je boerdertijtje helemáál nooit verkocht. Dat lijkt me niet handig.
pi_98192356
quote:

Waarom maak je je dan zo druk om de Nederlandse huizenmarkt, als het je toch niet aangaat? Volgens mij hou je namelijk iets achter Jan, er is iets wat je ons niet wil vertellen. Heb je inderdaad ontroerend goed dat je niet verkocht krijgt?
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:17:24 #157
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98192397
Glowkoof heeft op https://www.sidn.nl/nc/ov(...)izenmarkt-zeepbel.nl
gekeken en verzint daar een heel verhaal bij.

Dat hadden jullie ook kunnen doen.

Glowkoof ze missen je bij VIVA.
pi_98192433
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:17 schreef Censuur-152 het volgende:
Glowkoof heeft op https://www.sidn.nl/nc/ov(...)izenmarkt-zeepbel.nl
gekeken en verzint daar een heel verhaal bij.

Dat hadden jullie ook kunnen doen.

Nou ja Jan, tis ook niet zo slim om op persoonlijke titel een domain te registreren, dan kunnen mensen je relaas achterhalen inderdaad.
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:20:53 #159
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98192486
quote:
en verzint daar een heel verhaal bij.

Mocht je willen ;)
Hoest met de warmtepompjes verder?
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:22:48 #160
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98192536
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou ja Jan, tis ook niet zo slim om op persoonlijke titel een domain te registreren, dan kunnen mensen je relaas achterhalen inderdaad.
En dan, kom je mij opzoeken in Noorwegen? Ik zal de Vikingen waarschuwen dat ze 3 Nederlandse internetbinken kunnen verwachten.
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:22:53 #161
43642 Bayswater
pi_98192540
quote:
Je probeert hier een beetje het komkommer EHEC-effect te bewerkstelligen met je angstzaaierij over de huizenmarkt. Als niemand koopt stort het vanzelf in elkaar is je uitgangspunt, Helaas nemen de verkopen nog toe dus.
Life lies a slow suicide
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:24:09 #162
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98192572
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:22 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

En dan, kom je mij opzoeken in Noorwegen? Ik zal de Vikingen waarschuwen dat ze 3 Nederlandse internetbinken kunnen verwachten.
Voorthuizen ligt niet in Noorwegen zuurtje :P
pi_98192575
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:22 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Waarom zou ik je willen opzoeken? Ik kom alleen als de koffie klaar staat natuurlijk, net zoals omgekeerd het geval is. Je bent van harte welkom een keertje langs te komen :Y
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:25:24 #164
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98192597
Alleen als ik er appeltaart bij krijg! _O-
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:27:02 #165
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98192637
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daarom heb ik dat ook niet gedaan.... :)
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:27:39 #166
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98192659
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:57 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

ff 60 sec. luisteren
En al geluisterd?
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:28:09 #167
43642 Bayswater
pi_98192675
Vraag je dat aan jezelf?
Life lies a slow suicide
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:29:49 #168
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98192724
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:27 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Lies, damn lies and Joomla sites! ;)
pi_98192733
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:27 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Sources say otherwise. Immers, je eerste account was letterlijk de naam van je domein waaronder je postte, die gelieerd is aan de naam die bij de SIDN genoemd staat.
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:32:04 #171
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98192789
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:30 schreef Scorpie het volgende:
Verder ben je wel sportief:

http://www.runnersweb.nl/(...)jn-Voorthuizen-1.htm
Sportief zou zijn om hier toe te geven dat de huizenmarkt niet zo dramatisch crashed als hij al 4 jaar voorspelt... ;)
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:32:04 #172
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98192790
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar, als jonge mensen niet meer in moeten stappen krijg jij je boerdertijtje helemáál nooit verkocht. Dat lijkt me niet handig.
Jij kunt nog een beetje logisch denken en analyseren....
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 10:40:26 #173
16180 crew  CoolGuy
pi_98193053
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:32 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Jij kunt nog een beetje logisch denken en analyseren....
Normaal gesproken zou ik zeggen 'bedankt', maar als jíj dit vindt zou ik me eigenlijk zorgen moeten gaan maken :{
pi_98193128
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:32 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Sportief zou zijn om hier toe te geven dat de huizenmarkt niet zo dramatisch crashed als hij al 4 jaar voorspelt... ;)
Hoezo, hij rent zowel online als in het echt weg voor de feiten.
  woensdag 15 juni 2011 @ 10:43:12 #175
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98193157
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoezo, hij rent zowel online als in het echt weg voor de feiten.
_O-
pi_98193971
quote:

Ja.... daar word hij inderdaad gemist, zo fijn als een kerel precies zegt wat de dames willen horen :')
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:13:12 #177
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98194011
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:11 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ja.... daar word hij inderdaad gemist, zo fijn als een kerel precies zegt wat de dames willen horen :')
Ik denk dat hij een beetje jaloers is dat de dames hem lelijk vonden en met hun deegrollers wegjoegen van hun forumpje :P
pi_98194091
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:13 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ik denk dat hij een beetje jaloers is dat de dames hem lelijk vonden en met hun deegrollers wegjoegen van hun forumpje :P
Wat voor een soort vrouwen denk jij daar eigenlijk aan te treffen Whuzz :')

Ik denk dat de meesten niet eens een deegroller hebben :D
I'll sing you a lullaby.
pi_98194150
Anyway... zeepbel had weer een paar goede punten. Waarom zou hij de markt naar beneden willen praten als hij nog van een overgewaardeerde boerderij af zou moeten? Klinkt gewoon niet logisch. Bijna net zo onlogisch als topkopers die beweren prinsheerlijk in hun te dure huisje te wonen :)
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:18:27 #180
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98194176
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:15 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wat voor een soort vrouwen denk jij daar eigenlijk aan te treffen Whuzz :')

Ik denk dat de meesten niet eens een deegroller hebben :D
Ik heb geen idee. Ik heb er ooit één berichtje gepost geloof ik :P
Geen deegrollers? Keukenmachines dan. Kan Jantje zo de blender in :P
pi_98194184
En voordat BVZ weer begint te ijlen dat ik de kloon van zeepbel ben.... ik ben niet de kloon van zeepbel :')
I'll sing you a lullaby.
pi_98194188
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:17 schreef xenobinol het volgende:
Klinkt gewoon niet logisch. Bijna net zo onlogisch als topkopers die beweren prinsheerlijk in hun te dure huisje te wonen :)
Want? Humor me, leg het eens uit. Waarom zou het onlogisch zijn dat iemand geniet van zijn huis? :D
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 11:19:31 #183
16180 crew  CoolGuy
pi_98194200
quote:
Anyway... zeepbel had weer een paar goede punten. Waarom zou hij de markt naar beneden willen praten als hij nog van een overgewaardeerde boerderij af zou moeten? Klinkt gewoon niet logisch. Bijna net zo onlogisch als topkopers die beweren prinsheerlijk in hun te dure huisje te wonen :)
Ja maar voor logica moeten we niet bij jou zijn, dus dat jij dat niet snapt is niet zo heel gek. Daarbij weet je niet waar je over praat, want je hebt nooit een huis gekocht, dus kun je daar ook geen zinnig woord over zeggen.

Jij vind het ook logisch om een eigen auto te hebben omdat dat goedkoper is dan een lease auto. Ik bedoel maar.
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:19:38 #184
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98194204
quote:
Waarom zou hij de markt naar beneden willen praten als hij nog van een overgewaardeerde boerderij af zou moeten?
Daar is hij al vanaf, met dik verlies. Hence zijn hoge zuurgraad m.b.t. de huizenmarkt.
pi_98194226
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:18 schreef xenobinol het volgende:
En voordat BVZ weer begint te ijlen dat ik de kloon van zeepbel ben.... ik ben niet de kloon van zeepbel :')
Je neemt het wel voor hem op, je bent niet op dezelfde tijden actief, jullie praten elkaar na en jullie geven elkaar gelijk. Of jullie zijn IRL tweelingbroers of jullie zijn klonen van elkaar.
pi_98194238
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Want? Humor me, leg het eens uit. Waarom zou het onlogisch zijn dat iemand geniet van zijn huis? :D
Ik zou er de pest in hebben om te weten dat mijn buurman het huis naast mij voor 50k minder heeft gekocht :Y
Daarom huur ik ook, dan kan ik samen met de buurman bitchen op de verhuurder die de huur weer eens verhoogt heeft :D
I'll sing you a lullaby.
pi_98194265
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja maar voor logica moeten we niet bij jou zijn, dus dat jij dat niet snapt is niet zo heel gek. Daarbij weet je niet waar je over praat, want je hebt nooit een huis gekocht, dus kun je daar ook geen zinnig woord over zeggen.

Jij vind het ook logisch om een eigen auto te hebben omdat dat goedkoper is dan een lease auto. Ik bedoel maar.
Xeno en financiele producten/constructies zijn op zijn zachtst gezegd geen gelukkige match met elkaar _O- Eerst al die woekerpolis, nu die auto die hij met dik verlies moet verkopen _O-
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 11:22:50 #188
16180 crew  CoolGuy
pi_98194303
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:20 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik zou er de pest in hebben om te weten dat mijn buurman het huis naast mij voor 50k minder heeft gekocht :Y
Daarom huur ik ook, dan kan ik samen met de buurman bitchen op de verhuurder die de huur weer eens verhoogt heeft :D
Je druk maken om je buurman? Waarom zou je dat doen? Jij leeft volgens je eigen portomonnee, niet volgens die van je buurman. Je blijft in cirkeltjes gaan. Het interesseert mij echt werkelijk geen ene moer of mijn buurman 50k meer of minder heeft betaald voor zijn huis.

Mijn woongenot wordt daar niet meer of minder van. Het lijkt me lastig om altijd van anderen afhankelijk te zijn om ergens blij over/mee te zijn of niet.
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:23:19 #189
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98194313
quote:

[..]

Ik zou er de pest in hebben om te weten dat mijn buurman het huis naast mij voor 50k minder heeft gekocht
No worries. De kans dat jij ooit een huis kán kopen is nog kleiner dan het zelfvertrouwen van zuurtje :D
pi_98194316
quote:

[..]

Nou op dit moment wil ik niet met 1 van mijn 2 buren willen ruilen hoor, zowel niet van woning als van leefsituatie :'(

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2011 11:23:37 ]
pi_98194424
puur eigenbelang deze vraag maar wat is jullie gedachte over wat er gaat gebeuren met dat de banken weigeren huizen met particuliere erfpacht van hypotheek te voorzien?
pi_98194860
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je neemt het wel voor hem op, je bent niet op dezelfde tijden actief, jullie praten elkaar na en jullie geven elkaar gelijk. Of jullie zijn IRL tweelingbroers of jullie zijn klonen van elkaar.
Wat is er mis met het temperen van jullie leenziekte? Een beetje tegendruk kan nooit kwaad om een realistische kijk op de woningmarkt te ontwikkelen :)
IRL heb ik een tweelingbroer maar die zal je op fok niet aantreffen, hoewel ik wel een kloontje of twee heb op fok kan ik je met zekerheid meedelen dat het niet om zeepbel of cencuur gaat. BVZ zou veel eerder in aanmerking komen met zijn getroll :P
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:39:40 #193
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98194873
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:26 schreef farscapevr8 het volgende:
puur eigenbelang deze vraag maar wat is jullie gedachte over wat er gaat gebeuren met dat de banken weigeren huizen met particuliere erfpacht van hypotheek te voorzien?
Dat wordt door de politiek uiteindelijk wel afgedwongen. Hijzenbezitters zijn immers de politiek's favoriete lievelingetje O+
In tegenstelling tot angsthazige huurdertjes >:)
pi_98194898
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:39 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wat is er mis met het temperen van jullie leenziekte? Een beetje tegendruk kan nooit kwaad om een realistische kijk op de woningmarkt te ontwikkelen :)
IRL heb ik een tweelingbroer maar die zal je op fok niet aantreffen, hoewel ik wel een kloontje of twee heb op fok kan ik je met zekerheid meedelen dat het niet om zeepbel of cencuur gaat. BVZ zou veel eerder in aanmerking komen met zijn getroll :P
Was je maar realistisch met je kijk op de woningmarkt.
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:40:53 #195
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98194918
quote:
IRL heb ik een tweelingbroer
Laat me raden:
- Hij is 3 minuten ouder dan jij
- Kreeg meer liefde van je ouders
- Deed alles nét iets beter dan jij
- Heeft een koophuis

Dat zou een boel verklaren :D
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 11:41:08 #196
16180 crew  CoolGuy
pi_98194924
quote:

[..]

Maar jij tempert niks :') Jij schijnt te denken dat jij een hoeder bent die de schapen leidt, maar de mensen die jij hier als schapen ziet zijn de mensen die het allemaal net wat beter financieel voor elkaar hebben dan jij. Dus daar kun jij niks aan leren, behalve dan hoe het niét moet.
pi_98194937
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:26 schreef farscapevr8 het volgende:
Niets.... die gelukkige huiseigenaren blijven gewoon wonen in hun onverkoopbare woningen. Ze kunnen immers hun woonlasten betalen :7
I'll sing you a lullaby.
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 11:43:16 #198
16180 crew  CoolGuy
pi_98195008
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:41 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Niets.... die gelukkige huiseigenaren blijven gewoon wonen in hun onverkoopbare woningen. Ze kunnen immers hun woonlasten betalen :7
Die gelukkige huiseigenaren hadden geen andere mogelijkheid dan dit om tóch dat huis te kunnen kopen, en hebben dat toen dus maar gedaan zonder naar de risico's te kijken, en hoppa, handtekening gezet!

Ja, die moeten nu op de blaren zitten misschien. Shit happens. Als alleen maar via een debiele constructie het kopen van een huis tot de mogelijkheden behoort moet je misschien beseffen dat een huis kopen (nog) niet voor jou is weg gelegd. Maar ja, Gouden Bergen he.
pi_98195243
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:43 schreef CoolGuy het volgende:

Die gelukkige huiseigenaren hadden geen andere mogelijkheid dan dit om tóch dat huis te kunnen kopen, en hebben dat toen dus maar gedaan zonder naar de risico's te kijken, en hoppa, handtekening gezet!

Ja, die moeten nu op de blaren zitten misschien. Shit happens. Als alleen maar via een debiele constructie het kopen van een huis tot de mogelijkheden behoort moet je misschien beseffen dat een huis kopen (nog) niet voor jou is weg gelegd. Maar ja, Gouden Bergen he.
Het is goed om te zien dat jij begrijpt dat een hoop mensen alleen een woning kunnen kopen m.b.v. 'debiele constructies'. Gebruik je verstand eens wat meer en je begint te begrijpen hoe de huizenmarkt-zeepbel tot stand gekomen is ^O^
Je misvatting dat een huis niet voor iedereen bereikbaar is is gestoeld op je referentiekader waarin overgewaardeerde huizenprijzen de norm zijn. Als een woning weer gewoon een normaal geprijsd goed word kunnen de meeste mensen zonder debiele constructies een woning veroorloven. Niet zo heel raar uiteraard want mensen wonen al eeuwen in woningen.
I'll sing you a lullaby.
pi_98195283
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:40 schreef Whuzz het volgende:

Laat me raden:
- Hij is 3 minuten ouder dan jij
- Kreeg meer liefde van je ouders
- Deed alles nét iets beter dan jij
- Heeft een koophuis

Dat zou een boel verklaren :D
Je zit er helemaal naast Whuzz, waarschijnlijk niet voor het eerst :)
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:54:10 #201
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98195344
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je zit er helemaal naast Whuzz, waarschijnlijk niet voor het eerst :)
Hoe harder je dat roept, hoe meer ik vermoed dat het de spijker op zijn kop was :D
Hij heeft ook een vriendin denk ik, en jij vraagt je af hoe het toch kan dat hij er hetzelfde uitziet, maar dat de dames jou *niet* zien staan. ;)
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 11:55:51 #202
16180 crew  CoolGuy
pi_98195396
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het is goed om te zien dat jij begrijpt dat een hoop mensen alleen een woning kunnen kopen m.b.v. 'debiele constructies'. Gebruik je verstand eens wat meer en je begint te begrijpen hoe de huizenmarkt-zeepbel tot stand gekomen is ^O^
Je misvatting dat een huis niet voor iedereen bereikbaar is is gestoeld op je referentiekader waarin overgewaardeerde huizenprijzen de norm zijn. Als een woning weer gewoon een normaal geprijsd goed word kunnen de meeste mensen zonder debiele constructies een woning veroorloven. Niet zo heel raar uiteraard want mensen wonen al eeuwen in woningen.
Oh maar die zeepbel boeit me niet. Als die bel klapt heeft een gedeelte van de huizenkopers een probleem. Jammer voor die mensen, want die mensen hadden nooit een huis moeten willen kopen, want ze hadden de financiele middelen daar niet voor. Maar, via constructies kon het allemaal wel, want de vraag lag er dus de aanbieders (de banken) speelden daarop in.

Dus alle kopers die eigenlijk niet konden kopen maar toen wel dachten van 'hey, nu kan het wel! doen!' en de risico's..ach...die boeiden niet. Ja, die mensen komen nu in de shit. Jammer dan. Als je eerst geen geld kreeg en oh wat een wonder, nu ineens wel, dan moet er een addertje zijn, maar das natuurlijk niet leuk om over na te denken.

nee, dat sprookje klopt niet. Jij gaat dan niet ineens wél een huis kunnen kopen. Dat gaat niet op, want die gaan niet ineens 400 euro per maand kosten, wat jij al duur vind. Daarnaast heb jij huursubsidie, dus die 400 euro kun je eigenlijk al niet bekostigen.

het is niet zo dat als de bel klapt dat de mensen die nu GEEN huis kunnen kopen dat dan ineens zonder meer WEL kunnen. Ik snap wel dat jij daar op hoopt maar..jammer joh, geen eigen huis voor jou :')
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:56:17 #203
37248 BertV
Klei indiaan
pi_98195413
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:39 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat wordt door de politiek uiteindelijk wel afgedwongen. Hijzenbezitters zijn immers de politiek's favoriete lievelingetje O+
In tegenstelling tot angsthazige huurdertjes >:)
Google:
Geen resultaten gevonden voor "hurende politicus".
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:57:26 #204
43642 Bayswater
pi_98195449
Overigens lopen emigraties naar Noorwegen vaak uit in een bittere teleurstelling, De fjorden leken zo mooi, de cultuur van de Noren blijkt wat ingewikkelder dan gedacht.
Life lies a slow suicide
pi_98195456
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je bent anders behoorlijk van het padje af als je denkt dat een huis betaalbaar voor iedereen zou moeten zijn. Zo is het nooit bedoeld, zo zal het nooit worden en zo kan het ook nooit zijn.
pi_98195514
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:57 schreef Bayswater het volgende:
Overigens lopen emigraties naar Noorwegen vaak uit in een bittere teleurstelling, De fjorden leken zo mooi, de cultuur van de Noren blijkt wat ingewikkelder dan gedacht.
Voorthuizen ligt dan ook niet in Noorwegen.

quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Xeno, ga je nog even een goed antwoord hierop verzinnen? Ik wacht nog op je.
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:00:04 #207
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98195534
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:57 schreef Bayswater het volgende:
Haha, als hij écht zou emigreren wordt zuurtje binnen een dag met een molensteen warmtepomp om zijn nek van de fjorden gepleurd :P
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:01:34 #208
37248 BertV
Klei indiaan
pi_98195584

Het woningbezit in NL niet erg hoog in vergelijking met andere landen.
De PIGS zitten bijv. allemaal in hun eigen stal. :+
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_98196114
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:01 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]

Huren is gewoon slimmer :)
I'll sing you a lullaby.
pi_98196140
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:59 schreef Scorpie het volgende:

Xeno, ga je nog even een goed antwoord hierop verzinnen? Ik wacht nog op je.
Kopen is voor speculanten, huren voor levensgenieters :)
I'll sing you a lullaby.
pi_98196219
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:01 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]

raar dat de 3 landen met het hoogste woningbezit failliet zijn
pi_98196314
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:18 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Huren is gewoon slimmer :)
Knap dat je dat uit een grafiek haalt. Xeno toch.
pi_98196332
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Volgens mij is het weer tijd voor je pilletjes, het ijlen is weer begonnen.
pi_98196381
quote:
Vrouwen veroorzaken files

AMSTERDAM - Regen, wegwerkzaamheden en ongelukken kunnen tijdelijk files veroorzaken. Maar dat met name vrouwen over een lange periode hebben bijgedragen aan steeds meer files, is in wetenschappelijk onderzoek aangetoond.

In de jaren zestig werkte maar een klein deel van de vrouwen buitenshuis. In de leeftijdscategorie van 15 tot 65 jaar werkten minder dan de kwart van de vrouwen. Wanneer ze al een baan hadden, stopten de meeste vrouwen met het werken zodra ze trouwden. Het was immers gewoon dat de man voor het inkomen zorgde. Langzaam traden meer vrouwen tot de arbeidsmarkt. Rond 1970 had circa 30 procent van de vrouwen een baan. In dezelfde tijd kende ons land nog niet veel dagelijkse files en de damesbromfiets was een bekend verschijnsel.

Vanaf de jaren tachtig nam de arbeidsparticipatie van vrouwen toe. Nadat zij eerst doorwerkten tot de geboorte van het eerste kind, besloten steeds meer vrouwen te blijven werken. Met name tussen 1985 en 2010 nam het aantal werkende vrouwen sterk toe. In 1985 werkte bijna 35 procent van de vrouwen. Momenteel geldt dat voor 70 procent van de vrouwen. Het traditionele gezin, met een kostwinnende man en een voltijdse huisvrouw is daardoor grotendeels vervangen door het tweeverdienersgezin.

De gestegen arbeidsparticipatie en toenemende welvaart leidden tot een hoger autobezit. In de jaren zeventig telde zestig procent van de huishoudens in ons land één auto. Het percentage huishoudens met twee auto’s was te verwaarlozen. Naarmate de arbeidsparticipatie van de vrouwen steeg, nam ook het bezit van een tweede auto toe. Midden jaren tachtig telde nog geen 10 procent van de huishoudens een tweede auto, momenteel ligt dat op ruim een kwart van de huishoudens. In veel Nederlandse huishoudens vertrekken beide partners ’s morgens met de auto naar het werk.

Uit onderzoek blijkt dat de groei van het woon-werkverkeer vanaf de jaren tachtig grotendeels werd veroorzaakt door het toenemend aantal werkende vrouwen. En het stijgende woon-werkverkeer was in belangrijke mate verantwoordelijk voor de groei van de files in de ochtend en avond. De kosten van de files liepen op van circa 300 miljoen euro in 1980 tot ruim 3 miljard euro in 2008. Hierdoor moest de infrastructuur worden uitgebreid. Het streven naar grotere arbeidsparticipatie van vrouwen, heeft zodoende geleid tot meer woon-werkverkeer en een grotere fileproblematiek.

bron: Telegraaf
Niet alleen heeft het tweeverdiener gezin gezorgd voor een enorme huizenmarkt-zeepbel.... als je de afgelopen jaren veel en vaak in de file hebt gestaan is dat ook veroorzaakt door deze asociale groep scheefleners... immers om hun overgewaardeerde koophut te betalen moesten de vrouwen langer blijven werken :( :X :N :{ -O-

Gewoon de vrouw weer achter het aanrecht... waar ze thuis hoort. Veel vrouwen zullen het toejuichen en ik kan dan ook weer eens lekker doorkachelen... (liefst met 130km/u na het ideaal beeld van onze grote leiders :7 ).
I'll sing you a lullaby.
pi_98196426
En nu snap ik helemaal waarom je nog single bent Xeno.
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 12:26:52 #216
16180 crew  CoolGuy
pi_98196431
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ja, je moet wat om je eigen situatie recht te praten he. levensgenieters, maar wel huursubsidie hebben en verder nauwelijks geld hebben om iets te doen. Ja, dan geniet je van het leven man :')
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 12:27:54 #217
16180 crew  CoolGuy
pi_98196469
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Niet alleen heeft het tweeverdiener gezin gezorgd voor een enorme huizenmarkt-zeepbel.... als je de afgelopen jaren veel en vaak in de file hebt gestaan is dat ook veroorzaakt door deze asociale groep scheefleners... immers om hun overgewaardeerde koophut te betalen moesten de vrouwen langer blijven werken :( :X :N :{ -O-

Gewoon de vrouw weer achter het aanrecht... waar ze thuis hoort. Veel vrouwen zullen het toejuichen en ik kan dan ook weer eens lekker doorkachelen... (liefst met 130km/u na het ideaal beeld van onze grote leiders :7 ).
Ik dacht dat jij een levensgenieter was? Als jij 130 km/u rijdt met die 15 jaar oude Starlet van je zou ik eerder zeggen dat je levensmoe bent. Maar dat snap ik wel, als je dag in dag uit geconfronteerd worden met mensen die financieel wel wat in de melk te brokkelen hebben.
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:34:23 #218
43642 Bayswater
pi_98196691
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Voorthuizen ligt dan ook niet in Noorwegen.

Oow, dat gereformeerde dorp waar een vrouw niet mag werken en zodoende een man dus niet op één salaris een woning kan kopen.
Life lies a slow suicide
pi_98197447
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:26 schreef Scorpie het volgende:
En nu snap ik helemaal waarom je nog single bent Xeno.
Voorspelbaar, ik zat al op die reactie te wachten :D
I'll sing you a lullaby.
pi_98197523
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij een levensgenieter was? Als jij 130 km/u rijdt met die 15 jaar oude Starlet van je zou ik eerder zeggen dat je levensmoe bent. Maar dat snap ik wel, als je dag in dag uit geconfronteerd worden met mensen die financieel wel wat in de melk te brokkelen hebben.
Jij vertrouwd ook maar op 1 menselijke eigenschap in al je reacties en dat is 'afgunst' :')
I'll sing you a lullaby.
pi_98197733
quote:

[..]

Mijn pa woont in maastricht en een particulier appartementen complex (vesteda) , maar de nieuwe huurders krijgen nu lagere huren. Dus ook daar wordt door de oude huurders op de verhuurders gebitched. Er is zelfs al 1 huurder die naar het overliggende appartement verhuisd is, en toen zag vesteda dat er iets niet geheel klopt en heeft men de zittende huurders niet zo hoge huurverhogingen in het vooruitzicht gesteld in verhouding tot de nieuwe bewoners. :D
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 13:02:25 #222
16180 crew  CoolGuy
pi_98197734
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 12:56 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Jij vertrouwd ook maar op 1 menselijke eigenschap in al je reacties en dat is 'afgunst' :')
Ja, omdat het dat bij jou ook is. :')
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:24:21 #223
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98198676
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mijn pa woont in maastricht en een particulier appartementen complex (vesteda) , maar de nieuwe huurders krijgen nu lagere huren. Dus ook daar wordt door de oude huurders op de verhuurders gebitched. Er is zelfs al 1 huurder die naar het overliggende appartement verhuisd is, en toen zag vesteda dat er iets niet geheel klopt en heeft men de zittende huurders niet zo hoge huurverhogingen in het vooruitzicht gesteld in verhouding tot de nieuwe bewoners. :D
Hoe kan iemand die al in een sociale huurwoning zit, verhuizen naar een andere sociale huurwoning in hetzelfde gebied? Dat kan alleen als er geen wachtlijsten zijn lijkt me. Misschien dat dat in Maastricht het geval is, maar in Eindhoven is het zo dat als je eindelijk een sociale huurwoning krijgt je daar de komende 15 jaar gewoon vast zit als je sociaal wilt blijven huren in de regio.
pi_98199118
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, omdat het dat bij jou ook is. :')
Je hebt wel wat weg van die psycholoog uit Voorthuizen :')
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:35:31 #225
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98199141
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:34 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ken je die mop van die psycholoog die naar Noorwegen ging? ;)
pi_98199419
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:24 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Hoe kan iemand die al in een sociale huurwoning zit, verhuizen naar een andere sociale huurwoning in hetzelfde gebied?
Wel goed lezen he, particuliere verhuurder. :P

Verder ken ik wel mensen die in de sociale sector huren en klagen dat ze 25% meer huur als al 25 jaar zittende huurders betalen. 8-)
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 13:46:02 #227
16180 crew  CoolGuy
pi_98199599
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:34 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mja, ach, willen dat andere mensen in de ellende komen, omdat zij iets hebben wat voor jou niet is weg gelegd...je kunt praten wat je wil, maar dat is afgunst hoor :')
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:46:36 #228
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98199625
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wel goed lezen he, particuliere verhuurder. :P
Ow :@ Dan kan het ja :)

quote:
Verder ken ik wel mensen die in de sociale sector huren en klagen dat ze 25% meer huur als al 25 jaar zittende huurders betalen. 8-)
Klagen wel ja. Maar die kunnen echt niet even verkassen om ook die lagere huur te krijgen, want ze zitten in de houdgreep bij de WBV. Lang leve huurvrijheid! ;)
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 13:48:23 #229
16180 crew  CoolGuy
pi_98199704
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:46 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ow :@ Dan kan het ja :)

[..]

Klagen wel ja. Maar die kunnen echt niet even verkassen om ook die lagere huur te krijgen, want ze zitten in de houdgreep bij de WBV. Lang leve huurvrijheid! ;)
Nou, straks riep er nog iemand dat huurders levensgenieters zijn en zo :')
  woensdag 15 juni 2011 @ 14:00:29 #230
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98200256
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, straks riep er nog iemand dat huurders levensgenieters zijn en zo :')
Ja, mooie grap was dat he? :D
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 14:29:19 #231
16180 crew  CoolGuy
pi_98201484
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:00 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ja, mooie grap was dat he? :D
Nee. Het is eigenlijk gewoon een beetje triest.
pi_98202151
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:35 schreef Whuzz het volgende:

Ken je die mop van die psycholoog die naar Noorwegen ging? ;)
Die ging niet?
I'll sing you a lullaby.
pi_98202196
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee. Het is eigenlijk gewoon een beetje triest.
Haha..... verzuurde huiseigenaar met gebrek aan humor ^O^
I'll sing you a lullaby.
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 14:48:29 #234
16180 crew  CoolGuy
pi_98202263
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:46 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hahaha, dat is dan wel weer een leuk grapje. :D
  woensdag 15 juni 2011 @ 14:49:25 #235
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98202297
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:45 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Die ging niet?
Precies ;)
In plaats daarvan opende hij een youtube kanaal en een startpagina over scandinavisch breien _O-
pi_98202309
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:46 schreef xenobinol het volgende:

[..]

He xeno netto betaal ik op dit moment nog maar 220 euro per maand, ow wat ben ik toch verzuurd als ik hoor dat je al 400 euro per maand betaald voor je huurschuur. :+
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 14:50:47 #237
16180 crew  CoolGuy
pi_98202344
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:49 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Precies ;)
In plaats daarvan opende hij een youtube kanaal en een startpagina over scandinavisch breien _O-
gvd :')

T minus 81 days and counting..
pi_98202437
Wat een enge lui hier in dit topic! Echt om te kotsen! :r Inhoudelijke discussie is al nergens meer te vinden. Wat zijn jullie triest zeg! Niet normaal. :r
pi_98202515
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:50 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

gvd :')

T minus 81 days and counting..
Voor je Jetta :') zeker.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:52 schreef Mercer het volgende:
Wat een enge lui hier in dit topic! Echt om te kotsen! :r Inhoudelijke discussie is al nergens meer te vinden. Wat zijn jullie triest zeg! Niet normaal. :r
Haters gonna hate.
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 14:56:36 #240
16180 crew  CoolGuy
pi_98202605
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Voor je Jetta :') zeker.

[..]

Haters gonna hate.
Jetta? Nee jongen, die komt 2 weken eerder. Nee, nog 81 dagen en dan:

8-)
  woensdag 15 juni 2011 @ 14:59:12 #241
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98202728
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:52 schreef Mercer het volgende:
Blij dat je je daar nu dan bij gevoegd hebt met zo'n prachtige inhoudelijke bijdrage!
Welk deel van het woord slowchat begreep je niet :?
pi_98202808
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:59 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Blij dat je je daar nu dan bij gevoegd hebt met zo'n prachtige inhoudelijke bijdrage!
Welk deel van het woord slowchat begreep je niet :?
Slowchat ja, te laat gezien, ik ben weer weg hier.
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 15:03:24 #243
16180 crew  CoolGuy
pi_98202914
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:00 schreef Mercer het volgende:

[..]

Das ook grappig. Op hoge poten binnenkomen, en dan afdruipen omdat ie in de 1e plaats niet goed gekeken had waar ie nou eigenlijk begon te krabbelen. :')

Hm, das hetzelfde als dingen tekenen zonder goed gelezen te hebben, dus eigenlijk ergens ook wel weer een beetje on topic.
pi_98203003
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Das ook grappig. Op hoge poten binnenkomen, en dan afdruipen omdat ie in de 1e plaats niet goed gekeken had waar ie nou eigenlijk begon te krabbelen. :')

Hm, das hetzelfde als dingen tekenen zonder goed gelezen te hebben, dus eigenlijk ergens ook wel weer een beetje on topic.
Ik vermoed dat Mercer dan ook huurt.
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 15:07:32 #245
16180 crew  CoolGuy
pi_98203111
quote:
6s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik vermoed dat Mercer dan ook huurt.
Ja dat zou inderdaad zo maar kunnen, maar hij is weer vertrokken uit het topic dus daar komen we dan niet achter.
pi_98208698
Even voor de goede orde.... Mercer is niet mijn kloon :')
I'll sing you a lullaby.
pi_98209519
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:18 schreef xenobinol het volgende:
:W

quote:
hoewel ik wel een kloontje of twee heb op fok kan ik je met zekerheid meedelen dat het niet om zeepbel of cencuur gaat. BVZ zou veel eerder in aanmerking komen met zijn getroll :P
CenZuur een kloon van mij? LOL. :D

quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:00 schreef Mercer het volgende:
Jij faalt nog meer dan CenZuur^2 :o
  woensdag 15 juni 2011 @ 17:32:37 #248
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98210302
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

CenZuur een kloon van mij? LOL. :D

Geef maar toe. Je draagt zelfgebreide scandinavische truien!
pi_98210535
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:32 schreef Whuzz het volgende:
Geef maar toe. Je draagt zelfgebreide scandinavische truien!
Ja, ene Jan adverteert ermee op Marktplaats, door gebrek aan opleiding is de arbeid niet duur en zijn ze dus spotgoedkoop, en tevens verzendkostenvrij want hij komt ze zelf hardlopend brengen.

De enige connectie die ik met zeepbellen heb is nadat ik weer eens mijn mond moet spoelen met zeep (van mijn vrouw :') )
  woensdag 15 juni 2011 @ 17:40:10 #250
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98210639
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja, ene Jan adverteert ermee op Marktplaats,
Je zou denken dat hij aan zijn 70 startpagina's voldoende had, maar hij spamt ook marktplaats vol? :o
pi_98210704
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:40 schreef Whuzz het volgende:
Je zou denken dat hij aan zijn 70 startpagina's voldoende had, maar hij spamt ook marktplaats vol? :o
Het schijnt dat hij tussen 2 bezoekers door ruim de tijd heeft om 3 truien te breien :Y
  woensdag 15 juni 2011 @ 17:42:04 #252
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98210719
:D
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:32:13 #253
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98212837
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Normaal gesproken zou ik zeggen 'bedankt', maar als jíj dit vindt zou ik me eigenlijk zorgen moeten gaan maken :{
Het zegt vooral wat over het niveau van je leenvrienden.
pi_98213155
Eigenlijk leen ik niet voor mezelf maar voor het pensioen van de oma van Ingrid, die heeft jaren lang geld gespaard voor haar oude dag en (via de bank) aan mij uitgeleend. In ruil zorg ik dat zij komende jaren elke maand een leuk bedrag ontvangt om van te leven.
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:39:05 #255
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98215932
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:32 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Hey Jan, al weer terug van je cursus scandinavisch breien? _O-
Ga je daar heen om in contact met Viva vrouwen te komen nu je van hun forum bent verjaagd? :D
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 20:16:47 #256
16180 crew  CoolGuy
pi_98217872
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 18:32 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Nee hoor. Maar ik snap dat jij dat wel graag wil denken.
pi_98219341
Ik vind het ook maar niks... die leenvrienden. Maar bij gebrek aan huurvrienden moet ik maar aardig tegen ze doen, ik ben tenslotte sociaal ingesteld :P
I'll sing you a lullaby.
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 20:41:02 #258
16180 crew  CoolGuy
pi_98219463
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:39 schreef xenobinol het volgende:
Ik vind het ook maar niks... die leenvrienden. Maar bij gebrek aan huurvrienden moet ik maar aardig tegen ze doen, ik ben tenslotte sociaal ingesteld :P
Nou blijkbaar niet, want als je sociaal was ingesteld had je hoe dan ook wel vrienden gehad. Dan had je geen gebrek gehad aan huurvrienden :P
pi_98219869
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:39 schreef xenobinol het volgende:
ik ben tenslotte sociaal ingesteld :P
Om misverstanden te voorkomen... sociaal ingesteld zijn <> sociaal huren. :X
pi_98233009
Speciaal voor Xeno (Cenzuur kan toch niet begrijpend lezen) een linkdump:

Huurverhoging alleen in dure regio's
  donderdag 16 juni 2011 @ 06:39:51 #261
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98236531
Als Xeno ooit wil verhuizen kan hij kiezen uit:
- Een veel duurdere sociale huurwoning na een wachtlijst van 5 jaar
- Een extreem veel duurdere vrije sector huurwoning
- Een koophuis

De vrijheid van huren! *O* :')
pi_98237465
Die huurverhogingen voor Xeno zijn natuurlijk slechts het begin.
  donderdag 16 juni 2011 @ 08:49:21 #263
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98237556
quote:
Nederlanders zullen steeds vaker van baan gaan wisselen'

Nederlanders zullen de komende decennia steeds vaker van baan wisselen. Dat zegt Nout Wellink donderdag in De Telegraaf.

De president van de Nederlandse Bank (DNB) stelt verder dat mensen in de toekomst vaker ontslagen zullen worden. “Een baan voor het leven behoort tot het verleden.”
Nout is inmiddels ook in 1995 aangekomen. Mijn god zeg, deze trend is al zo'n 20 jaar gaande en er is echt geen jongere meer te vinden die een baan voor het leven wíl. :')
pi_98237738
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 08:49 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Nout is inmiddels ook in 1995 aangekomen. Mijn god zeg, deze trend is al zo'n 20 jaar gaande en er is echt geen jongere meer te vinden die een baan voor het leven wíl. :')
Leuk dat nout dat zegt, hoelang heeft hij zelf bij de overheid gewerkt en de DNB? Ah vanaf het begin van zijn carriere. Hoe gaat de overheid dan afkomen van al die oude lijken als wellink. :D
  donderdag 16 juni 2011 @ 09:04:46 #265
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98237808
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Leuk dat nout dat zegt, hoelang heeft hij zelf bij de overheid gewerkt en de DNB? Ah vanaf het begin van zijn carriere. Hoe gaat de overheid dan afkomen van al die oude lijken als wellink. :D
In hetzelfde artikel zegt Noutje dat jongeren er aan moeten wennen dat ze regelmatig een nieuw vak moeten leren. Moderne mensen noemen dat al bijscholen/omscholen en de nieuwe generatie heeft dat op school al geleerd als personal competence management.
Dus gaat Noutje lekker omscholen. Ik stel voor een cursus grieks in combinatie met een studie zuid-oost-europese cultuur. Zal erg leerzaam voor hem zijn ;)
pi_98240647
Broeders en zusters,

We zitten weer in de lift.
http://www.woningmarktcij(...)oven_niveau_2010.htm

Mvg,
Pierre w/
pi_98240799
O noes, Xeno kan niet meer kopen! :'(
  donderdag 16 juni 2011 @ 11:23:52 #268
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98241663
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:53 schreef PierreBetfair het volgende:
Broeders en zusters,

We zitten weer in de lift.
http://www.woningmarktcij(...)oven_niveau_2010.htm

Mvg,
Pierre w/
Oh shit. nu heb ik ineens op de bodem gekocht, in plaats van op de top. Kan Cenzuur zo'n 800 posts gaan editen en corrigeren _O-
pi_98242331
Waarom koop je dan ook op de bodem Whuzz!? Waarom?
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 11:51:18 #270
16180 crew  CoolGuy
pi_98242811
quote:
9s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:58 schreef Scorpie het volgende:
So what's new?
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 11:51:48 #271
16180 crew  CoolGuy
pi_98242831
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:23 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Oh shit. nu heb ik ineens op de bodem gekocht, in plaats van op de top. Kan Cenzuur zo'n 800 posts gaan editen en corrigeren _O-
En zijn blog opnieuw starten.
pi_98243747
Het niveau hier is gewoon te triest voor woorden :D O+

Mmm.... aantal transacties naar beneden, gemiddelde verkoopprijs iets omhoog. Heel waarschijnlijk zit er dus weer minder beweging in de onderkant van de markt, dat is een goed teken imo ^O^
Immers hoe stroperiger deze word hoe moeilijker het word om enig herstel te krijgen. We kunnen imo pas spreken van herstel als de prijzen dalen en en het volume fors toeneemt, deze factoren hebben nl. een direct verband met elkaar.
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 16 juni 2011 @ 12:21:48 #273
43642 Bayswater
pi_98243865
Alleen Flevoland komt er wel erg beroerd uit. Daling prijs en aantal transacties. :)
Life lies a slow suicide
pi_98244550
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:21 schreef Bayswater het volgende:
Alleen Flevoland komt er wel erg beroerd uit. Daling prijs en aantal transacties. :)
Dat komt omdat er hier gewoon nog heel veel leeg staat tegen een te hoge prijs. In Flevoland wonen heel wat vastgoedspeculantjes die dachten te kunnen cashen. Ga eens een kijkje nemen in Almere, daar staan hele woonwijken te koop. Wel lullig als je dacht te cashen om zo gratis door te kunnen rollen naar een grotere koophut :')

Bouwgrond is hier ook geen gebrek aan, projecten komen echter niet van de grond vanwege gebrek aan kamikaze topkopers, de gemeenten willen allemaal nog dezelfde prijs voor de grond zoals dat in 2007 gebruikelijk was. Ik denk dat ze minstens 30 tot 50% met die prijs moeten zakken om de markt weer in beweging te krijgen. Flevoland kent immers maar een hele beperkte werkgelegenheid, weinig voorzieningen en heel veel windmolens aan de horizon, je moet wel gek zijn om daar de hoofdprijs te willen betalen w/
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 16 juni 2011 @ 12:42:19 #275
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98244622
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:17 schreef xenobinol het volgende:
Het niveau hier is gewoon te triest voor woorden :D O+
Het is maar goed dat we jou hebben om het nog enigszins hoog te houden, nietwaar? :') ;)

quote:
Mmm.... aantal transacties naar beneden, gemiddelde verkoopprijs iets omhoog. Heel waarschijnlijk zit er dus weer minder beweging in de onderkant van de markt, dat is een goed teken imo ^O^
Immers hoe stroperiger deze word hoe moeilijker het word om enig herstel te krijgen. We kunnen imo pas spreken van herstel als de prijzen dalen en en het volume fors toeneemt, deze factoren hebben nl. een direct verband met elkaar.
Haha, sterk staaltje CD Xenoboi! :D

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:21 schreef Bayswater het volgende:
Die hele province zinkt langzaam weg, dus het kan alleen maar omlaag daar ;)
pi_98244623
quote:
9s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:58 schreef Scorpie het volgende:
Big deal, ik heb een prima dak boven mijn hoofd, dus er is geen enkele reden tot paniek :)
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 16 juni 2011 @ 12:43:02 #277
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98244647
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:42 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Big deal, ik heb een prima dak boven mijn hoofd, dus er is geen enkele reden tot paniek :)
Lol, alsof je een keus hebt _O-
pi_98244725
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:42 schreef Whuzz het volgende:

Het is maar goed dat we jou hebben om het nog enigszins hoog te houden, nietwaar? :') ;)
Dat hoor je mij niet beweren, ik ken mijn eigen talenten en tekortkomingen.

quote:
Haha, sterk staaltje CD Xenoboi! :D
Vertel mij dan eens wat er mis is met mijn argumenten?

quote:
Die hele province zinkt langzaam weg, dus het kan alleen maar omlaag daar ;)
En de zeespiegel stijgt ook nog eens... lekker belangrijk, dan hogen we de dijken gewoon om m.b.v. het pijn van gesloopte corporatiewoningen :')
I'll sing you a lullaby.
pi_98244754
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:43 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Lol, alsof je een keus hebt _O-
Je hebt altijd een keuze.... maar ik leef liever in vrijheid i.p.v. als bankslaaf te buigen voor de valsmunters :)
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 16 juni 2011 @ 12:48:54 #280
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98244816
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:45 schreef xenobinol het volgende:

Vertel mij dan eens wat er mis is met mijn argumenten?

Dat het een ongefundeerde stelling is die niet op de gegevens waarop je reageert gebaseerd kan worden. Het gegeven is een lichte prijsstijging en een lichte volumedaling. Dat is echter over het eerste kwartaal, want twee dagen terug was er nog het bericht dat in de laatste maand het volume juist iets gestegen is.
Anyway, uit al die gegeven kun je *niets* concluderen over welk deel van de markt het betreft. Jij doet dat echter toch en dan uiteraard op een manier die jouw overtuiging "onderbouwt". Ik denk dat Zuurtje je wel kan uitleggen welk psychologisch fenomeen daaraan ten grondslag is, als ik hij klaar is zijn 600 startpagina's te updaten :D
pi_98244823
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:46 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je hebt altijd een keuze.... maar ik leef liever in vrijheid i.p.v. als bankslaaf te buigen voor de valsmunters :)
Ik bouw liever iets vermogen op ipv het aan de omhoog gevallen WBV directiesalarissen te brengen. :o
  donderdag 16 juni 2011 @ 12:59:57 #282
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98245142
Het onderzoek voor de Eigen Huis Marktindicator geschiedt op basis van de maandelijkse peilingen die gehouden worden door het onderzoeksbureau Intomart GfK. Het onderzoek wordt uitgevoerd onder een representatief aantal Nederlanders. De inschattingen en verwachtingen worden gemeten met betrekking tot de volgende aspecten:

de huizenprijzen
de hypotheekrente
de omstandigheden om een huis te kopen in het algemeen
http://www.otb.tudelft.nl(...)c96216a9692e&lang=nl

donderdag 16 juni 2011 @ 13:04:40 #283
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98245305
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:59 schreef Censuur-152 het volgende:
Blaat
Arme Xeno. Hij had al een slechte dag na het nieuws over de huren en nu onderschrijf je ook nog eens onze stelling dat dalende prijzen de huizen zeker niet betaalbaarder maken. Meanie :(

Uitgebreit? Lekkere warme scandinavische trui voor het kille weer in Voorthuizen Jantje? Of heb je lekker je warmtepompje aangezet? :P
pi_98245375
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:46 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De vrijheid, de geweldige vrijheid, de enorme vrijheid........om elke maand te bukken voor een WBV-directeur! Pay up Xenotje, Pay up!
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 13:11:56 #285
16180 crew  CoolGuy
pi_98245550
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:40 schreef xenobinol het volgende:

[..]
Wel lullig als je dacht te cashen om zo gratis door te kunnen rollen naar een grotere koophut :')

Ja, beetje hetzelfde wat jij doet nietwaar. Als er maar genoeg lucht uit de zeepbel loopt denk jij uiteindelijk ook een huis te kunnen kopen ipv te moeten huren, nietwaar :') Pot..ketel..
  donderdag 16 juni 2011 @ 13:12:16 #286
43642 Bayswater
pi_98245566
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:59 schreef Censuur-152 het volgende:

VEH campagne verhaal
Sinds wanneer neem jij die 667 respondenten van VEH serieus? Die lui willen overheidsmaatregelen ter stimulering van de huizenmarkt en brengen dit soort grafiekjes aan de hand van 6 onnozele vraagjes in omloop.
Life lies a slow suicide
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 13:14:31 #287
16180 crew  CoolGuy
pi_98245639
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De vrijheid, de geweldige vrijheid, de enorme vrijheid........om elke maand te bukken voor een WBV-directeur! Pay up Xenotje, Pay up!
Inderdaad. Groot lullen met 'vrijheid', maar ondertussen ook gewoon maandelijks zijn kosten voor dat dak boven zn hoofd over maken. Of dat nou huur of hypotheek is, je moet het toch betalen om in dat huis te mogen wonen.

Is al een aantal keer geroepen ook, maar toch halsstarrig vast blijven houden aan die zogenaamde vrijheid, want anders heb je weer een argument minder, nietwaar.
pi_98245681
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 12:48 schreef Whuzz het volgende:

Dat het een ongefundeerde stelling is die niet op de gegevens waarop je reageert gebaseerd kan worden.
Dus die huizenmarkt cijfers deugen niet? Want dat is namelijk wat jij nu beweerd.

quote:
Het gegeven is een lichte prijsstijging en een lichte volumedaling. Dat is echter over het eerste kwartaal, want twee dagen terug was er nog het bericht dat in de laatste maand het volume juist iets gestegen is.
Dan moet je even naar de cijfers van het CBS kijken en dan zul je zien dat er een flinke daling van het volume is... ook voor het tweede kwartaal.

quote:
Anyway, uit al die gegeven kun je *niets* concluderen over welk deel van de markt het betreft. Jij doet dat echter toch en dan uiteraard op een manier die jouw overtuiging "onderbouwt". Ik denk dat Zuurtje je wel kan uitleggen welk psychologisch fenomeen daaraan ten grondslag is, als ik hij klaar is zijn 600 startpagina's te updaten :D
Jij wilt geen conclusies trekken die tegen je eigen wensen ingaan, ik begrijp dat wel en er zal vast een psychologische verklaring voor zijn.
Het je de laatste VEH marktindicator al gechecked? Die is aan het crashen _O- *O* ^O^

Hier kan je alles nalezen
I'll sing you a lullaby.
pi_98245730
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:11 schreef CoolGuy het volgende:

Pot..ketel..
Lenen... sparen...
I'll sing you a lullaby.
pi_98245754
Oh Xenotje, het is bijna weer zover, je mag bijna weer je maandelijkse portie 'vrijheid' gaan afstaan aan de directeur van de WBV _O_
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 13:18:22 #291
16180 crew  CoolGuy
pi_98245784
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:16 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Lenen... sparen...
Leuk rookgordijntje, maar jammer, mislukt. Wat is het verschil tussen huur moeten betalen en hypotheek moeten betalen? In beide gevallen geldt dat je uiteindelijk je huis uit moet als je het niet betaald. Wat is daar bij huren nou 'meer vrijheid' aan dan?
pi_98245805
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:16 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Lenen... sparen...
Huren, Aflossen.

Geld weggooien, opbouwen.
pi_98245808
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:12 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Sinds wanneer neem jij die 667 respondenten van VEH serieus? Die lui willen overheidsmaatregelen ter stimulering van de huizenmarkt en brengen dit soort grafiekjes aan de hand van 6 onnozele vraagjes in omloop.
Mmm.... onderzoek uitgevoerd door de TU Delft... niet dat ik nou een hele hoge pet op heb van dit soort gesponsorde onderzoeken. Toch vraag ik mij af welk belang de VEH heeft bij een dalende marktindicator.... dat doet mijn vermoeden sterken dat dit onderzoek toch wel eens deugdelijk uitgevoerd kan zijn :)
I'll sing you a lullaby.
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 13:19:10 #294
16180 crew  CoolGuy
pi_98245811
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:15 schreef xenobinol het volgende:
Jij wilt geen conclusies trekken die tegen je eigen wensen ingaan...
Right back at ya.
pi_98245847
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:18 schreef CoolGuy het volgende:
Wat is het verschil tussen huur moeten betalen en hypotheek moeten betalen?
Niets. Xeno heeft gewoon een huurschuld voor de komende 50 jaar, maar wijs hem daar maar niet op, want dan treedt er een fase van CD in werking waar de honden geen brood van lusten. :D
pi_98245870
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:17 schreef Scorpie het volgende:
Oh Xenotje, het is bijna weer zover, je mag bijna weer je maandelijkse portie 'vrijheid' gaan afstaan aan de directeur van de WBV _O_
Ik betaal altijd vooruit, huurders zijn immers niet zo heel erg kredietwaardig. Ik heb dus nog tot het eind van de maand om mijn biezen te pakken.... en anders word het even bukken :')
I'll sing you a lullaby.
pi_98245881
quote:

[..]

Leuk rookgordijntje, maar jammer, mislukt. Wat is het verschil tussen huur moeten betalen en hypotheek moeten betalen? In beide gevallen geldt dat je uiteindelijk je huis uit moet als je het niet betaald. Wat is daar bij huren nou 'meer vrijheid' aan dan?
Xeno mag bepalen voor welke WBV-directeur hij deze maand weer moet bukken, dat is toch ook een soor van vrijheid? _O-
Verder heeft hij de vrijheid om te bepalen of hij wel of niet geisoleerde raampjes wil, heeft hij de vrijheid om te kiezen uit maar liefst 2 verschillende soorten keukens, heeft hij de vrijheid om elk jaar te mogen aanhoren hoeveel zijn huur stijgt en tot slot van rekening heeft hij elke week de vrijheid om geen enkele spijker in zijn muur te mogen slaan w/
pi_98245898
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Right back at ya.
Je was al nooit heel sterk in het geven van argumenten en tegenargumenten. Geeft niet.... ik ben er om je er regelmatig aan te helpen herinneren :)
I'll sing you a lullaby.
pi_98245923
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:20 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik betaal altijd vooruit, huurders zijn immers niet zo heel erg kredietwaardig. Ik heb dus nog tot het eind van de maand om mijn biezen te pakken.... en anders word het even bukken :')
Je *moet* vooruit betalen zal je bedoelen, ook weer 1 van je vele 'vrijheden' :D
pi_98245934
quote:

[..]

Wat begrijp je niet aan het verschil tussen lenen en sparen?
I'll sing you a lullaby.
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 13:22:29 #301
16180 crew  CoolGuy
pi_98245944
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 13:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Niets. Xeno heeft gewoon een huurschuld voor de komende 50 jaar, maar wijs hem daar maar niet op, want dan treedt er een fase van CD in werking waar de honden geen brood van lusten. :D
Dat weet ik wel, maar Xeno dweept zo met die 'vrijheid'. Hij moet natuurlijk iets zeggen waardoor huren 'beter' is dan kopen, aangezien hij zelf huurt, maar waar het op neer komt, is dat als Xeno een fatsoenlijk huis zou kunnen kopen, als hij daar de financiele middelen voor had, dan deed ie dat, daarom wil hij ook dat die lucht uit de markt loopt, omdat hij denkt dat hij dan ook een huis kan kopen.

Goed, in zijn ogen dan voor een veel lager bedrag, maar dat neemt niet weg dat je dan nog steeds een hypotheek moet hebben. Als hij de mogelijkheid zou hebben om een huis te kopen dan zou die hele 'vrijheid' van huren ineens niet meer zo belangrijk zijn :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')