Wie zal Nederland straks gaan helpen?quote:Op maandag 13 juni 2011 21:19 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Voor seizoensinvloeden gecorrigeerde huizenprijzen. Alles uit de kast halen om in het leensprookje te blijven geloven![]()
![]()
![]()
hypotheekschuld Ned. in 1996:
138 miljard euro
hypotheekschuld Ned. in 2011:
629 miljard euro
Hypotheek op de toekomst
Zit je op lenen?
Dan zul je wel tot na de kerst moeten wachten, dan kosten die ledslangen maar de helft.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:21 schreef xenobinol het volgende:
Ik vind die LED verlichting best mooi hoor, misschien kun je ze ook in je plinten inbouwen. Dan kun je de wanden zo mooi laten op kleuren. Ik zal eens aan mijn verhuurder vragen of zoiets niet wat is voor de komende renovatie
Succes! Als ze een kosten opgave nodig hebben zodat ze weten met hoeveel je huur omhoog moet mogen ze me bellen hoorquote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:21 schreef xenobinol het volgende:
Ik vind die LED verlichting best mooi hoor, misschien kun je ze ook in je plinten inbouwen. Dan kun je de wanden zo mooi laten op kleuren. Ik zal eens aan mijn verhuurder vragen of zoiets niet wat is voor de komende renovatie
Als je ze in NL koopt wel ja. Dat komt omdat ze normaal zo'n 3 keer te veel kosten. Tijdens kerst nog maar 1,5 keer teveel. Maar waar praten we over? Huurders gooien elke maand een paar honderd euro zo over het muurtje en dan moeilijk gaan doen over wat geld voor inrichting van je huisquote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:24 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Dan zul je wel tot na de kerst moeten wachten, dan kosten die ledslangen maar de helft.
Even geheel offtopic: WTF zijn die AFM-ambtenaren mee bezig? Hebben ze nooit geleerd hoe je een document maakt? Met een leesbaar lettertype bijvoorbeeld, en een font wat niet groter wordt door de tekst heen?quote:
Wut? Prima leesbaar hier (qua lettertype dan he, over de inhoud van het AFM gewauwel doe ik geen uitsprakenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Even geheel offtopic: WTF zijn die AFM-ambtenaren mee bezig? Hebben ze nooit geleerd hoe je een document maakt? Met een leesbaar lettertype bijvoorbeeld, en een font wat niet groter wordt door de tekst heen?
Moa, dat is de laatste jaren wel verbeterd hoor. Zowel de Rabo als de ABN zijn in mijn ervaring een stuk leesbaarder gaan schrijven. Documenten die voor de consument bedoeld zijn gebruiken tegenwoordig kortere zinnen, minder jargon en hebben een duidelijkere structuur.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:48 schreef xenobinol het volgende:
Financiele mannetjes zijn nooit echt bezig geweest met de leesbaarheid van documenten, stel je voor dat mensen ze eens goed zouden doorlezen
Wat maakt dat uit? Onder andere jouw mening was dat 'men de kleine lettertjes toch nooit leest'.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:48 schreef xenobinol het volgende:
Financiele mannetjes zijn nooit echt bezig geweest met de leesbaarheid van documenten, stel je voor dat mensen ze eens goed zouden doorlezen
Ja, op de foto's lijkt het allemaal wat heftiger dan "in het echt". Zoals Remco voorstelde zal ik vanmiddag een foto maken bij daglicht, misschien dat mijn cheapo camera het dan beter trektquote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:02 schreef CoolGuy het volgende:
@ Whuzz, die verlichting is nice. Wel veel, zo op de foto, maar ik begrijp dat dat een fototechnisch puntje is.
Yup, zijn apart dimbaar. Normaal gesproken zullen we de spots gebruiken als hoofdverlichting en de strips om een wit-kleurtoon aan te brengen. De spots zelf zijn warm-wit, dus ook gewoon "los" bruikbaar zonder de strips.quote:Wat ik me wel afvraag, ik zie je dat ook gewoon spotjes onder in die koof hebt zitten. Kunnen die ook alleen aan zonder die koof, en vice versa?
De kleine lettertjes zijn inderdaad niet relevant voor het welzijn van de consumentquote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:00 schreef CoolGuy het volgende:
Wat maakt dat uit? Onder andere jouw mening was dat 'men de kleine lettertjes toch nooit leest'.En om het zelf te kunnen begrijpen dan heb jij aan je 'levensopleiding' niet genoeg he.
Ik heb begrepen dat de huidige crisis ontstaan is door complexe financiele producten die zelfs onbegrijpbaar zijn voor de experts. Kennelijk heeft hun opleiding ze niet geholpen, gelukkig is de overheid ze te hulp gekomen en kunnen ze vrolijk doorgaan met hun incompetent handelenquote:Als je een dergelijke document niet begrijpt dan moet je iemand vragen in je omgeving die daar wel verstand van heeft, of die zo'n document voor je wil uitleggen. Je weet wel, wat je ook zou moeten doen als je je handtekening wil zetten onder iets wat je niet begrijpt, zoals een hypotheek-contract of een woekerpolis.
Verzuurd? Wie, wat, waar en waarom? Ik word juist hartstikke vrolijk van al het gratis cabaretquote:Dan zie je er misschien vanaf en hoef je niet achteraf jarenlang verzuurd te zijn.
Simpel gezegd: je reageert wel, maar eigenlijk zeg je inhoudelijk niks, want zoals altijd stuur je er omheen als het op eigen verantwoordelijkheid aankomt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De kleine lettertjes zijn inderdaad niet relevant voor het welzijn van de consument
[..]
Ik heb begrepen dat de huidige crisis ontstaan is door complexe financiele producten die zelfs onbegrijpbaar zijn voor de experts. Kennelijk heeft hun opleiding ze niet geholpen, gelukkig is de overheid ze te hulp gekomen en kunnen ze vrolijk doorgaan met hun incompetent handelen
[..]
Verzuurd? Wie, wat, waar en waarom? Ik word juist hartstikke vrolijk van al het gratis cabaret
Dat lijkt me sterkquote:
Zoals ik al dacht.quote:dat de huidige crisis ontstaan is door complexe financiele producten die zelfs onbegrijpbaar zijn voor de experts.
Ik heb de handel stopgezet... dat is gewoon je verantwoording nemen als je ziet dat zaken niet zo lopen als voorzien. Maar goed... de coolguys van deze wereld zijn perfect en begaan nooit een fiasco.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:16 schreef CoolGuy het volgende:
Simpel gezegd: je reageert wel, maar eigenlijk zeg je inhoudelijk niks, want zoals altijd stuur je er omheen als het op eigen verantwoordelijkheid aankomt.
Niet alleen vraag je het nogmaals, ik heb je reeds meerdere malen antwoord gegeven. Helaas ben je net een overslaande langspeelplaat en komt er helemaal niets nieuws uit je toetsenbord. Misschien moet je wat meer aantekeningen maken, dat schijnt te helpen om het geheugen te ondersteunenquote:Vraag heb ik al eens gesteld maar nog maar een keer dan. Als het allemaal de schuld van de banken is, waarom zijn er dan consumenten die niet zo'n wanproduct hebben, en niet in de problemen komen als de bubble klapt?
Wil je nu beweren dat banken en verzekeraars niet maximaal aan je verdienen? Waar denk jij dat ze al die kantoren, lease auto's, ICT bedrijven en banksters van betalenquote:Immers, als er 0 verantwoordelijkheid van de klanten is, dan hadden de Grote Boze Banken iedereen wel een wanproduct aangesmeerd waar zij maximaal aan zouden verdienen. Waarom hebben ze dat niet gedaan? Die klanten die zo'n wanproduct niet hebben, zijn die wat slimmer dan de rest ofzo?
Ik geen niemand de schuld voor mijn woekerpolis. Ik waarschuw alleen maar anderen voor de financiele maffiaquote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:26 schreef Scorpie het volgende:
Sowieso, eigen verantwoordelijkheid kicks the shit out of people who blame others.
Blaming others of your own failure
Nee. Je blaat een hoop ondoordachte en niet-onderbouwde prietpraat de virtuele wereld in, gevoed door je frustraties. Niks 'waarschuwen', blaten, dat doe je. Als een heel groot wit schaap.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik geen niemand de schuld voor mijn woekerpolis. Ik waarschuw alleen maar anderen voor de financiele maffia
Gekocht op de topquote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:31 schreef Scorpie het volgende:
Daarnaast mag mijn bank maximaal aan mij verdienen, over 27 jaar heb ik wel een mooi pandje voor mezelf.
Toch wel zoet hèquote:
Sinds ik blauwe ledjes heb smaakt alles zoet Xenoquote:
Ik blaat misschien als een schaap maar in ieder geval ben ik geen kuddedierquote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:32 schreef Scorpie het volgende:
Nee. Je blaat een hoop ondoordachte en niet-onderbouwde prietpraat de virtuele wereld in, gevoed door je frustraties. Niks 'waarschuwen', blaten, dat doe je. Als een heel groot wit schaap.
Zie... het werkt echtquote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:37 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Sinds ik blauwe ledjes heb smaakt alles zoet Xeno
Wow, over 27 jaar sta ik echt met mijn mond vol tanden als ik mijn huis heb afgelost en merk dat jij weliswaar 27 jaar geld over de balk hebt gesmeten, niks hebt opgebouwd, maar toch echt geen kuddedier bent! Ja, dan heb je me echt te pakken vrees ikquote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik blaat misschien als een schaap maar in ieder geval ben ik geen kuddedier
Op dit gebied bega ik inderdaad geen fiasco's. De gevolgen daarvan zijn te groot. Dus ik zorg dat ik op de hoogte ben van hoe en wat voor mijn situatie.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:29 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik heb de handel stopgezet... dat is gewoon je verantwoording nemen als je ziet dat zaken niet zo lopen als voorzien. Maar goed... de coolguys van deze wereld zijn perfect en begaan nooit een fiasco.
[..]
Niet alleen vraag je het nogmaals, ik heb je reeds meerdere malen antwoord gegeven. Helaas ben je net een overslaande langspeelplaat en komt er helemaal niets nieuws uit je toetsenbord. Misschien moet je wat meer aantekeningen maken, dat schijnt te helpen om het geheugen te ondersteunen![]()
7 miljoen wanproducten en dan komt alle pensioen ellende er nog eens bij... levert de financiele sector eigenlijk nog wel deugdelijke diensten? Jij als rentebetaler hebt vast een deugdelijk product
[..]
Wil je nu beweren dat banken en verzekeraars niet maximaal aan je verdienen? Waar denk jij dat ze al die kantoren, lease auto's, ICT bedrijven en banksters van betalen
Jawel, jij hoort onder anderen bij de kudde huurders en bij de kudde uitkeringstrekkers blijkbaar.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:37 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik blaat misschien als een schaap maar in ieder geval ben ik geen kuddedier
Dat was vanwege de actie "Registreer twee domme domeinnamen en krijg een gratis wanproduct!".quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:39 schreef CoolGuy het volgende:
[b]Waarom krijgt Jantje wel een wanproduct, en krijgt Pietje dat niet.
Lol. Maar goed, je snapt m'n punt toch wel? Op die vraag komt geen echt concreet antwoord. Mijn gevoel is omdat dat komt omdat ze ook wel weten wat daar het antwoord op is. Maar dat mág het antwoord voor hun niet zijn, immers, dat zou betekenen dat het eigen verantwoordelijkheid is en niet de schuld van de banken, en als het niet de schuld van de banken is, dan komt het neer op eigen falen van die mensen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:44 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat was vanwege de actie "Registreer twee domme domeinnamen en krijg een gratis wanproduct!".
Koudijs was de eerste inschrijver.
Tja, we zijn het er over eens dat de primaire verantwoordelijkheid bij de mensen zelf ligt. Xeno zegt zelf ook al dat het zijn eigen fout was om dat wanproduct te ondertekenen. Dat heeft hij zo goed als nog kon weer rechtgezet, zijn verlies gepakt, en klaar. Mensen maken fouten en meer kon hij niet doen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Lol. Maar goed, je snapt m'n punt toch wel? Op die vraag komt geen echt concreet antwoord. Mijn gevoel is omdat dat komt omdat ze ook wel weten wat daar het antwoord op is. Maar dat mág het antwoord voor hun niet zijn, immers, dat zou betekenen dat het eigen verantwoordelijkheid is en niet de schuld van de banken, en als het niet de schuld van de banken is, dan komt het neer op eigen falen van die mensen.
COGNITIEVE DISSONANTIE !! JALALALA, LALALA, LALALA LA LA LA LA!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Lol. Maar goed, je snapt m'n punt toch wel? Op die vraag komt geen echt concreet antwoord. Mijn gevoel is omdat dat komt omdat ze ook wel weten wat daar het antwoord op is. Maar dat mág het antwoord voor hun niet zijn, immers, dat zou betekenen dat het eigen verantwoordelijkheid is en niet de schuld van de banken, en als het niet de schuld van de banken is, dan komt het neer op eigen falen van die mensen.
Hoe is het mogelijk met zulke feestverlichtingquote:
Heerlijk! Zorgen vrij slapen is altijd lekkerquote:
Ik heb ook de uit-knop geprogrammeerdquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoe is het mogelijk met zulke feestverlichting
Het nut van een afstandsbediening is nog niet tot je doorgedrongen?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoe is het mogelijk met zulke feestverlichting
Om nog maar te zwijgen over het nut van een aparte slaap- en woonkamer. Daarnaast is mijn AB niet IR, maar RF, dus als ik zou willen kan ik zelfs vanuit de slaapkamer de "feestverlichting" in de woonkamer uitzetten.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het nut van een afstandsbediening is nog niet tot je doorgedrongen?
Gewoon, omdat het kanquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:11 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over het nut van een aparte slaap- en woonkamer. Daarnaast is mijn AB niet IR, maar RF, dus als ik zou willen kan ik zelfs vanuit de slaapkamer de "feestverlichting" in de woonkamer uitzetten.
Volgende upgrade moet het mogelijk maken om vanuit mijn woonkamer ook Xeno's verlichting uit te doen
Je hebt toch niet zo'n prul ding op 433,92MHz? Dus als de buurman zijn draadloze koptelefoon aanzet is het uit met de pretquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:11 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over het nut van een aparte slaap- en woonkamer. Daarnaast is mijn AB niet IR, maar RF, dus als ik zou willen kan ik zelfs vanuit de slaapkamer de "feestverlichting" in de woonkamer uitzetten.
Volgende upgrade moet het mogelijk maken om vanuit mijn woonkamer ook Xeno's verlichting uit te doen
Is de behoefte op nutteloze reacties te posten dan werkelijk zo grootquote:
Dus jij kunt bij de lichtschakelaar vanaf je bank en met wat moeite ook nog vanuit bed? Dan woon je wel ERG klein. En daar moet je dan ook nog eens 400 euro voor betalenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je hebt toch niet zo'n prul ding op 433,92MHz? Dus als de buurman zijn draadloze koptelefoon aanzet is het uit met de pret![]()
Als je bij mij de verlichting wil uitzetten moet je gewoon naar de lichtschakelaar bedienen, gewoon vanaf de bank en met iets meer moeite lukt dat ook nog vanuit bed
Hypocriet, want als het jou uitkomt doe je daar zelf heel hard aan meequote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Is de behoefte op nutteloze reacties te posten dan werkelijk zo groot
Ik heb huursubsidie... dus aan 400 euro kom ik niet eensquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus jij kunt bij de lichtschakelaar vanaf je bank en met wat moeite ook nog vanuit bed? Dan woon je wel ERG klein. En daar moet je dan ook nog eens 400 euro voor betalen
Ik kan toch wel met stellige zekerheid zeggen dat Xeno de Koning Der Nutteloze En Inhoudsloze Kutposts is.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hypocriet, want als het jou uitkomt doe je daar zelf heel hard aan mee
Zijn post was totaal niet inhoudelijkquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hypocriet, want als het jou uitkomt doe je daar zelf heel hard aan mee
Ja, huursubsidie hebben, dat is echt iets om trots op te zijn jongen, dan heb je 't gemaaktquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:27 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik heb huursubsidie... dus aan 400 euro kom ik niet eens
Met een beetje geluk houd ik deze maand genoeg geld over om een volkswagen jetta te kopenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, huursubsidie hebben, dat is echt iets om trots op te zijn jongen, dan heb je 't gemaakt
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:28 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Met een beetje geluk houd ik deze maand genoeg geld over om een volkswagen jetta te kopen
Tsk, kijk eens wat je zelf doet vlegel dat je er bent.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:27 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zijn post was totaal niet inhoudelijk
Als jij bijna 40k hebt liggen ben je goed bezigquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:28 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Met een beetje geluk houd ik deze maand genoeg geld over om een volkswagen jetta te kopen
Logitech Harmony, oftewel Z-Wave Protocol. Als de buurman iets met mijn verlichting wil doen moet hij eerst een Z-Wave apparaat kopen dan mijn RF-Extender daar op aan te zien melden. Of gewoon aanbellen en vragenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je hebt toch niet zo'n prul ding op 433,92MHz? Dus als de buurman zijn draadloze koptelefoon aanzet is het uit met de pret![]()
Als je bij mij de verlichting wil uitzetten moet je gewoon naar de lichtschakelaar bedienen, gewoon vanaf de bank en met iets meer moeite lukt dat ook nog vanuit bed
Een standaard Jetta heb je voor 22K ..........een exclusieve Passat kost 40Kquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als jij bijna 40k hebt liggen ben je goed bezigMaar goed, betaal jij je huur nou maar, daar vaart de bank wel bij, etc etc etc, dus uiteindelijk betaal je mijn leaseauto.
Die heeft dan hetzelfde optiepakket als Xeno's Starletquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:36 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Een standaard Jetta heb je voor 22K ..........een exclusieve Passat kost 40K
Maar ik heb geen standaard jetta, en een 'exclusieve' passat kost net iets meer dan 40kquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:36 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Een standaard Jetta heb je voor 22K ..........een exclusieve Passat kost 40K
Kortom... die is met een heel simpel stoorzendertje lam te leggenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:32 schreef Whuzz het volgende:
Logitech Harmony, oftewel Z-Wave Protocol. Als de buurman iets met mijn verlichting wil doen moet hij eerst een Z-Wave apparaat kopen dan mijn RF-Extender daar op aan te zien melden. Of gewoon aanbellen en vragen
Kennelijk ben je niet bekend met de nieuwst spaarlampen? Persoonlijk vind ik spaarlampen niet zulk heel fijn licht geven, voor mijn 'sfeerverlichting' gebruik ik Masterclassic lampen van Philips. Die besparen energie en zijn dimbaar, het enige nadeel is dat ze soms geluid maken vanwege de interne schakelende omzetter.quote:dan gaat je spaarlamp aan op 20%, die moet dan een minuut of twee opwarmen voor hij zijn volle lichtsterkte bereikt die eigenlijk net niet genoeg of juist teveel is voor wat je er van zou willen,
Een Starlet heeft geen eens optiesquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:37 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Die heeft dan hetzelfde optiepakket als Xeno's Starlet
En dat is een argument om het niet te gebruiken ofzo? Ik neem aan dat jij je TV ook met de hand van kanaal wisselt omdat je bang bent dat je buurman met zijn universal remote jouw TV gaat zitten bedienen?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Kortom... die is met een heel simpel stoorzendertje lam te leggen
Ja hoor.quote:Kennelijk ben je niet bekend met de nieuwst spaarlampen?
Dat bedoelde ik dan ook met een basis Jettaquote:
IR gaan meestal niet door de muur heen, RF dan weer wel. Iedere techneut weet dat die ISM bandjes problemen kunnen geven, vooral omdat er constante modulatie toegestaan is. Als je iets meer degelijkheid wilt dan neem je een RF AB in de 868MHz band.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:50 schreef Whuzz het volgende:
En dat is een argument om het niet te gebruiken ofzo? Ik neem aan dat jij je TV ook met de hand van kanaal wisselt omdat je bang bent dat je buurman met zijn universal remote jouw TV gaat zitten bedienen?![]()
Waarom zou iemand pizza's en bestellingen onder rembours willen plegen bij de moderators van dit forumquote:Waarom zou iemand in godsnaam met een stoorzendertje mijn afstandsbediening willen lamleggen?
Daarnaast is de verlichting ook via een normale wand-dimmer te bedienen hoor, speciaal voor digi-angsthazen zoals jij![]()
Ik vind het al een hele verbetering, vooral de laatste generatie van die lampboeren bij jou in de omgeving doen het niet slecht. Komt er toch nog iets goeds uit Brabantquote:Ja hoor.
"Snelstarten" (= nog steeds niet direct, maar sneller dan extreem traag)
"Warme kleuren" (= Coating in de lamp die de efficientie verminderd en het licht groenig maakt)
De noodzaak tot opwarmen hebben ze nog niets op gevonden.
Dat zoemen is inderdaad irritantquote:Evenals het dimmen, maar zoals je zelf al aangeeft neem jij genoegen met een zoemende lamp als je hem gedimd hebt. Da's dus precies wat ik bedoelde. Het is eigenlijk een kutlamp, maar je neemt er maar genoegen mee omdat je geen alternatief hebt.![]()
Je hebt tegenwoordig 'gloeilamp vervangers' feitelijk zijn het halogeen lampen in een bolletje. Je hebt daarin weer twee varianten, hoge spanning halogeen en laagspanning halogeen. In de masterclassics zit een spanningsomzetter zodat er een lage spanning halogeenlamp gebruikt kan worden. Halogeenlampen op laagspanning hebben een hoger rendement vanwege de dikkere gloeidraad (= meer oppervlakte dat straalt).quote:Die masterclassics zijn halogeen ofzo? Dat is namelijk mijn inziens het enige acceptabele alternatief tegenwoordig als je geen LED wilt. Nog steeds veel te weinig controle over lichtkleur en sterkte voor wat ik wil en niet energiezuinig genoeg, maar beter dan dat wanproduct dat "spaarlamp" heet.
Ja.... de Passat voor Golfrijders met sedan ambities.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:32 schreef Terrorizer het volgende:
Jetta, da's toch zo'n Golf met een kont?
Ik had je uitgelegd dat het Z-Wave is. Lees je eerst even in over Z-Wave, dan hoef je je geen zorgen te maken over stoorzendersquote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:16 schreef xenobinol het volgende:
[..]
IR gaan meestal niet door de muur heen, RF dan weer wel. Iedere techneut weet dat die ISM bandjes problemen kunnen geven, vooral omdat er constante modulatie toegestaan is. Als je iets meer degelijkheid wilt dan neem je een RF AB in de 868MHz band.
Uiteraard wordt er wel geschakeld met snelle MOSFETS, da's namelijk de enige fatsoenlijke manier om LED's te dimmen. Het agentschap telecom (daar heb ik overigens nog wel wat contacten vanuit het verledenquote:Trouwens Whuzz... hoe is dat mij jou LED's geregeld? Je zit toch niet keihard te schakelen met van die snelle MOSFET's? Eerdaags staat het agentschap telecom vanzelf op de stoep om te vragen waar je mee bezig bent, kun je meteen even navraag doen over je RF AB
Omdat de modjes honger hebben? Anders zou ik het niet wetenquote:Waarom zou iemand pizza's en bestellingen onder rembours willen plegen bij de moderators van dit forum
Het is een hele verbetering op iets wat zo fundamenteel kut is dat ik niet snap dat iemand het in zijn huis gebruikt. De laatste generatie spaarlampen (en ja, ik ken ze, er hangt er één op zolder) is enigszins acceptabel voor simpele ruimtes, maar voor een ruimte waar je graag wat meer controle hebt (woonkamer bijvoorbeeld) zijn spaarlampen naar mijn mening compleet [X] Ongesechikt.quote:Ik vind het al een hele verbetering, vooral de laatste generatie van die lampboeren bij jou in de omgeving doen het niet slecht. Komt er toch nog iets goeds uit Brabant
Vandaar RGB verlichting. Breder spectrum krijg je niet. Mijn warm-wit is precies zo warm-wit als ik het wil hebben en niet half-warm-half-groen-net-niet-goed-spaarlamp-wit.quote:Dat zoemen is inderdaad irritant![]()
Het licht is echter wel ok, vergeet niet dat ook LED verlichting nou niet bepaald een breed spectrum geeft.
Yup, da's het enige nadeel aan de led-spots (maar dus niet bij de ledstrips). Ik heb dan ook 20 verschillende spots geprobeerd en de voor mij meest ideale gekozen.quote:Ook witte LED's worden met soortgelijk fosfor opgewekt als gasontladingslampen.
Ja, ik ken ze. Da's inderdaad een redelijk alternatief. Relatief goedkoop, vooral omdat je de bestaande voeding/schakeling/bedrading niet hoeft aan te passen en een mooie kleur. Maar nog steeds niet zo flexibel en zuinig als LED's.quote:Je hebt tegenwoordig 'gloeilamp vervangers' feitelijk zijn het halogeen lampen in een bolletje. Je hebt daarin weer twee varianten, hoge spanning halogeen en laagspanning halogeen. In de masterclassics zit een spanningsomzetter zodat er een lage spanning halogeenlamp gebruikt kan worden. Halogeenlampen op laagspanning hebben een hoger rendement vanwege de dikkere gloeidraad (= meer oppervlakte dat straalt).
Vorige modellen inderdaad. Ik heb de nieuwe besteld:quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:32 schreef Terrorizer het volgende:
Jetta, da's toch zo'n Golf met een kont?
Noem t wat je wil, maar steek die energie eens het uit de situatie waar je in zit proberen te komenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:36 schreef xenobinol het volgende:
"negen centimeter meer elegantie, sportiviteit en comfort dan zijn voorganger"
Kijk.... dat is nog eens compensatiegedrag
Ben jij dronken of ikquote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:04 schreef CoolGuy het volgende:
steek die energie eens het uit de situatie waar je in zit proberen te komen
LOL nee, ik zit op mn telefoon te internetten nu en das klote :pquote:
Misschien handiger als je gewoon op je stoel gaat zitten. Telefoons zijn daar niet voor gemaaktquote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
LOL nee, ik zit op mn telefoon te internetten nu en das klote :p
Best een mooi wagentje gewordenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:36 schreef xenobinol het volgende:
"negen centimeter meer elegantie, sportiviteit en comfort dan zijn voorganger"
Kijk.... dat is nog eens compensatiegedrag
Die zijn er ja. Zo'n beetje elke nieuwe auto heeft wel iets van led verlichting, meestal de dagrijverlichting. De Jetta heeft dat niet maar Audi is de enige waarbij ik t vind passen. De rest is allemaal van 'oh wij moeten dat ook'.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:13 schreef antfukker het volgende:
[..]
Zijn er volkswagens met ledverlichting dan? Dacht dat vooral Audi dat had (heb het zelf ook)
Vooruit ik zal je even helpen:quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:28 schreef Scorpie het volgende:
Ben je nu gewoon mijn BMW aan het haten CoolGuy?
Jij rijdt tenminste nog in je eigen auto, Scorpie en CG rijden in een geleende autoquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:54 schreef Terrorizer het volgende:
Hmm ik rij ook VW. Golf GTI DSG.
Alleen met kont vind ik hem minder mooi.
Wijvenbak!!!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:54 schreef Terrorizer het volgende:
Nee, lease is een vorm van huren. Dat zou jou natuurlijk enorm moeten aanspreken...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jij rijdt tenminste nog in je eigen auto, Scorpie en CG rijden in een geleende auto
Dus een huis huren is oke, een auto huren niet?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jij rijdt tenminste nog in je eigen auto, Scorpie en CG rijden in een geleende auto
Er zijn ook auto's die ledverlichting als hoofdverlichting hebben hoor. Zoals de mijne. Dus niet alleen zo'n rijtje leds onder de xenons.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die zijn er ja. Zo'n beetje elke nieuwe auto heeft wel iets van led verlichting, meestal de dagrijverlichting. De Jetta heeft dat niet maar Audi is de enige waarbij ik t vind passen. De rest is allemaal van 'oh wij moeten dat ook'.
Hij kon niet uitblijvenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
I know, maar het is 'hip' geworden omdat Audi daar mee kwam als dagrijverlichting. Nu moet elk merk uiteraard iets met ledstripjes doen, en bij de Golf hebben ze dat heel lelijk gedaan, met zo'n gekrulde led-strip. Dat was geen optie toen de auto op de markt kwam, dus dat hebben ze achteraf aangepast. Erg zonde, want in ieder geval bij de Golf vind ik 't geen gezicht. De optionele LED-achterlichten dan weer welquote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:16 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Er zijn ook auto's die ledverlichting als hoofdverlichting hebben hoor. Zoals de mijne. Dus niet alleen zo'n rijtje leds onder de xenons.
GTI is gaaf. Omdat je zegt 'met kont vind ik 'm minder mooi' gok ik dat je een type V rijdt? De oude Jetta is idd een Golf met een kofferbak er aan geplakt, maar dat is bij het nieuwe model niet meer zo. Goed, je moet er van houden inderdaad, dat is zeker waar. Ik vind het wel een geslaagde auto moet ik zeggen (Daarom heb ik 'm ook besteld ofcourse).quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:54 schreef Terrorizer het volgende:
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:43 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Vooruit ik zal je even helpen:
VW Voor Watjes
VW Veel werk
VW Volkomen Waardeloos
VW Vuilnis wagen
Nee. 't Is een nette wagen (maar de nieuwe 1 serie is echt véél mooier, sorry dat ik 't zeg gastquote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:28 schreef Scorpie het volgende:
Ben je nu gewoon mijn BMW aan het haten CoolGuy?
Ze blijven mantra's uitspreken. Tegen beter weten in.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Gekocht op de top![]()
![]()
Een knap staaltje cognitieve dissonantie Scorp![]()
Ga eens wat nuttigs doen Jan. de VVD zit nog te wachten op wat scherpe content van je!quote:
Ik zeg niet dat er iets mis is met het huren van een auto, ik had alleen van zulke die hard kopers verwacht dat ze wel zelf een auto zouden kopen. Is veel goedkoper, nu krijg je ieder jaar weer die bijtellingquote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus een huis huren is oke, een auto huren niet?
Voornamelijk Brabant schijnt anders te zijnquote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:39 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Ze blijven mantra's uitspreken. Tegen beter weten in.
Nederland is anders...
De VVD'ers zitten vooral te wachten op de zakken met poen die ze verdienen een kamikaze grootlenersquote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:49 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ga eens wat nuttigs doen Jan. de VVD zit nog te wachten op wat scherpe content van je!
Dan kan ColdIce daar mooi een spannend stukje over schrijven voor zijn IceCoole blog!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:23 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De VVD'ers zitten vooral te wachten op de zakken met poen die ze verdienen een kamikaze grootleners
Goed zo Xenoquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Voornamelijk Brabant schijnt beter te zijn
Hoezo is dat goedkoper? Een leaseauto veel goedkoper. De auto hoort bij mijn functie, wat denk je, dat ik zelf allemaal die km's ga maken en de brandstof daarvoor ga betalen? ik rij 60 a 70.000km per jaar.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:21 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er iets mis is met het huren van een auto, ik had alleen van zulke die hard kopers verwacht dat ze wel zelf een auto zouden kopen. Is veel goedkoper, nu krijg je ieder jaar weer die bijtelling
Onder de rivieren begint België. Ik zeg afstoten!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:22 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Voornamelijk Brabant schijnt anders te zijn
Mensen met tonnen schuld ga ik geen kopers noemen. Dat zijn leners..quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:21 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er iets mis is met het huren van een auto, ik had alleen van zulke die hard kopers verwacht dat ze wel zelf een auto zouden kopen. Is veel goedkoper, nu krijg je ieder jaar weer die bijtelling
Je bent echt een meester in het verdraaien he...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:43 schreef Censuur-152 het volgende:
Onder de rivieren begint België. Ik zeg afstoten!
En hoe noem je mensen die voor de komende 50 jaar qua huur nog zeker 400.000 euro kwijt zijn (uitgaande van een bescheiden huurtje op dit moment he...)?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:46 schreef Censuur-152 het volgende:
Mensen met tonnen schuld ga ik geen kopers noemen. Dat zijn leners..
Potentiele kopers.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En hoe noem je mensen die voor de komende 50 jaar qua huur nog zeker 400.000 euro kwijt zijn (uitgaande van een bescheiden huurtje op dit moment he...)?
Niks mis met koofjes. En qua randjes, mag je die van mijn Duitse helm wel even komen ervaren...quote:
Ehmmmm... Wannabee kopers wellicht?quote:
IDD zeker geen leenkneusjesquote:
Dus als je elke maand de huur VERSCHULDIGD bent, ben je dus toch stiekum een lener?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:50 schreef Censuur-152 het volgende:
Mensen zonder schulden zijn geen leners
Groetjes van Ton en Edzar! En nu weer vlot terug naar je succesblogjes Jan!quote:Op woensdag 15 juni 2011 08:59 schreef Censuur-152 het volgende:
Een blaat is een blaatblaat omdat hij blaat voor meehmekker. Dus als ik mekker bij de mekmek ben ik een blaatschaap omdat ik ervoor moest blaaahblaten?
Jij blaatblaatmeeh.... Meeeeeh kan blaat niet.
Nomnomgrasnom
Laat ik nou net uitgerekend hebben dat het niet goedkoper is voor mij om een auto te kopen ivm afschrijving, onderhoud, verzekering en brandstof. Het loont mij meer om gewoon in te gaan op het lease aanbod van mijn werkgever.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:21 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Misschien moet je eens met Asfyxia gaan praten over bedragen verschuldigd zijnquote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:46 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Mensen met tonnen schuld ga ik geen kopers noemen. Dat zijn leners..
Niet zo haten, je klinkt als een verzuurde huurder die vastzit in zijn scheefhurende sociale woning.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
tsja.. ik moet Xeno (niet die van de verlichting) toegeven dat een tig jaar oude Starlet dan megacool is t.o.v. dit soort patjepeejer-kijk-mijn-werkgever-eens-als-ik-meer-betaal-dan-mijn-bijtelling-is-het-meerdere-dan-aftrekbaar?-bak.
Get a life son. Sukkel.
Leasen met een eigen auto ernaast. 0 bijtelling.quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Laat ik nou net uitgerekend hebben dat het niet goedkoper is voor mij om een auto te kopen ivm afschrijving, onderhoud, verzekering en brandstof. Het loont mij meer om gewoon in te gaan op het lease aanbod van mijn werkgever.Prachtig toch, basis economie?
Dat kan ook, maar reken je dan ook even de afschrijving van die auto mee? Is toch wel een dure aangelegenheid hoor, vergis je daar niet in. En dat voor een auto die bij mij toch grotendeels stil zou staan (want ik + gf werken gewoon 36 uur in de week) en dan heb je er niks aanquote:Op woensdag 15 juni 2011 09:18 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Leasen met een eigen auto ernaast. 0 bijtelling.
Ja, maar dan moet ik die eigen auto wel eerst kopen, en daarna verzekering + belasting betalen, brandstof betalen, onderhoud betalen, en de afschrijving niet te vergeten. Waarom zou ik dat doen als de totaalkosten van die eigen auto hoger zijn dan de bijtelling voor de leaseauto per maand als ik die ook privé rijdt?quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:18 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Leasen met een eigen auto ernaast. 0 bijtelling.
Flikker op naar je blog als je alleen maar linkjes zit te dumpen.quote:
Tja, als je de grootleners hier moet geloven is er niets aan de hand.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:19 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Voor seizoensinvloeden gecorrigeerde huizenprijzen. Alles uit de kast halen om in het leensprookje te blijven geloven![]()
![]()
![]()
hypotheekschuld Ned. in 1996:
138 miljard euro
hypotheekschuld Ned. in 2011:
629 miljard euro
Hypotheek op de toekomst
Zit je op lenen?
Maakt niet uit jongen, gesprek ging daar over, linkdumpen is altijd en overal hier niet toegestaan.quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:41 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Tja, als je de grootleners hier moet geloven is er niets aan de hand.Nee, een beetje over de huurauto leuteren...
Voorthuizen?quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:45 schreef Whuzz het volgende:
Ik denk dat de verveling is toegeslagen in voorthuizen
Jah, je weet wel, die centrale plaats van waaruit zowel kritisch commentaar op de VVD geleverd wordt, alsmede de huizenmarkt grondig doorgelicht wordt en tevens diverse startpaginaatjes worden bijgehouden en last but not least een boel know-how over airco's is te vinden!quote:
Eigenlijk zeg je gewoon dat dat de plek is waar Zuurdinges resideert? En dus helemaal niet in Scandinavië?quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:50 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Jah, je weet wel, die centrale plaats van waaruit zowel kritisch commentaar op de VVD geleverd wordt, alsmede de huizenmarkt grondig doorgelicht wordt en tevens diverse startpaginaatjes worden bijgehouden en last but not least een boel know-how over airco's is te vinden!
Dat zou zo maar kunnen jaquote:Op woensdag 15 juni 2011 09:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Eigenlijk zeg je gewoon dat dat de plek is waar Zuurdinges resideert? En dus helemaal niet in Scandinavië?
Ik denk dat alle problemen zijn opgelost..quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:50 schreef Bayswater het volgende:
Aanbod stijgt, maar aantal verkopen ook.
Lichte stijging geregistreerde verkochte woningen in mei 2011
In mei 2011 zijn er 9.915 woningen bij het Kadaster ingeschreven. Dit is een stijging van 0,2% ten opzichte van mei 2010 (9.893). Vergeleken met april 2011 is er sprake van een daling van 1,5%. Er werden toen 10.068 woningen geregistreerd. Een cumulatieve vergelijking (januari t/m mei 2011 versus januari t/m mei 2010) laat een daling zien van 0,7 %.
Woningtypen
Van de verschillende woningtypen ingeschreven bij het Kadaster dalen alleen de appartementen ten opzichte van mei vorig jaar (-4,63%). De stijging is het grootst bij vrijstaande woningen (10,88%) en het kleinst bij de tussenwoningen (0,77%). Ten opzichte van de vorige maand laten alleen de tussenwoningen een lichte stijging zien (0,3%). De 2/1-kapwoningen dalen het meest met -3,8%.
bron Kadaster
Tot nu toe zitten we nog steeds met een daling van slechts 0,2 % vanaf februari en een stijgend aantal verkopen. Wellicht nog meer youtube filmpjes plaatsen?quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:52 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Ik denk dat alle problemen zijn opgelost..
Nou, jouw problemen zijn alles behalve opgelost heb ik het idee.quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:52 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Ik denk dat alle problemen zijn opgelost..
Jij kan puur aan de hoogte van de hypotheekschuld zien of er een bubbel is?quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:47 schreef Censuur-152 het volgende:
629 miljard euro hypotheekschuld![]()
![]()
bubble
![]()
![]()
of niet dan? Waarom is het geen bubbel dan?
Hij heeft een speciale Joomla website die dat voor hem berekentquote:Op woensdag 15 juni 2011 09:56 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Jij kan puur aan de hoogte van de hypotheekschuld zien of er een bubbel is?
quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:56 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Jij kan puur aan de hoogte van de hypotheekschuld zien of er een bubbel is?
Ach, je komt eens iemand tegen... gezellig babbeltje over de huizenmarkt, websites, werk in de koeltechniek, onverkoopbare boerderijtjes, koetjes, kalfjes en blaatschaapjesquote:
Zozo jantje, heb jij een onverkoopbaar boerderijtje? Nu snap ik ineens waar al die frustratie vandaan komt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:04 schreef Censuur-152 het volgende:
http://svtplay.se/v/23939(...)17/sb,k108208,3,f,-1
Nog een interessant stuk over het ontstaan van bubbels en schapengedrag.
Waarschijnlijk omdat mensen graag willen wonen ipv willen speculeren.quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:06 schreef Censuur-152 het volgende:
Waarom zijn jullie op de top ingestapt? Omdat dat op het eerste gezicht goedkoper leek? Omdat je dacht dat de prijzen alleen maar konden stijgen?
Leg eens uit..
Omdat ik lekker wilde wonen in een mooi huis met maandlasten die ik prima kan dragen, en ik geen zin had om in een aftands huurkrot die bij mij in het dorp staat in te trekken.quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:06 schreef Censuur-152 het volgende:
Waarom zijn jullie op de top ingestapt? Omdat dat op het eerste gezicht goedkoper leek? Omdat je dacht dat de prijzen alleen maar konden stijgen?
Leg eens uit..
*kuch*bullshit*kuch*quote:
Maar je hebt wel een boerderijtje hier in het frisse Nederland dat je niet verkocht krijgt?quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:12 schreef Censuur-152 het volgende:
Ik woon in Noorwegen, prachtig land, maar dat heeft niets met de huizenmarkt te maken.Net als dat de één zijn zware handicap en de ander zijn importbruid daar wat mee te maken heeft.
Het gaat er on dat de Nederlandse huizenmarkt een enorme zeepbel is waar jonge mensen iet meer in moeten stappen.
Waarom maak je je dan zo druk om de Nederlandse huizenmarkt, als het je toch niet aangaat? Volgens mij hou je namelijk iets achter Jan, er is iets wat je ons niet wil vertellen. Heb je inderdaad ontroerend goed dat je niet verkocht krijgt?quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:12 schreef Censuur-152 het volgende:
Ik woon in Noorwegen, prachtig land, maar dat heeft niets met de huizenmarkt te maken.Net als dat de één zijn zware handicap en de ander zijn importbruid daar wat mee te maken heeft.
Het gaat er on dat de Nederlandse huizenmarkt een enorme zeepbel is waar jonge mensen iet meer in moeten stappen.
Nou ja Jan, tis ook niet zo slim om op persoonlijke titel een domain te registreren, dan kunnen mensen je relaas achterhalen inderdaad.quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:17 schreef Censuur-152 het volgende:
Glowkoof heeft op https://www.sidn.nl/nc/ov(...)izenmarkt-zeepbel.nl
gekeken en verzint daar een heel verhaal bij.
Dat hadden jullie ook kunnen doen.
Glowkoof ze missen je bij VIVA.
Mocht je willenquote:Op woensdag 15 juni 2011 10:17 schreef Censuur-152 het volgende:
en verzint daar een heel verhaal bij.
En dan, kom je mij opzoeken in Noorwegen? Ik zal de Vikingen waarschuwen dat ze 3 Nederlandse internetbinken kunnen verwachten.quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja Jan, tis ook niet zo slim om op persoonlijke titel een domain te registreren, dan kunnen mensen je relaas achterhalen inderdaad.
Je probeert hier een beetje het komkommer EHEC-effect te bewerkstelligen met je angstzaaierij over de huizenmarkt. Als niemand koopt stort het vanzelf in elkaar is je uitgangspunt, Helaas nemen de verkopen nog toe dus.quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:12 schreef Censuur-152 het volgende:
Voorthuizen ligt niet in Noorwegen zuurtjequote:Op woensdag 15 juni 2011 10:22 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
En dan, kom je mij opzoeken in Noorwegen? Ik zal de Vikingen waarschuwen dat ze 3 Nederlandse internetbinken kunnen verwachten.
Waarom zou ik je willen opzoeken? Ik kom alleen als de koffie klaar staat natuurlijk, net zoals omgekeerd het geval is. Je bent van harte welkom een keertje langs te komenquote:Op woensdag 15 juni 2011 10:22 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
En dan, kom je mij opzoeken in Noorwegen? Ik zal de Vikingen waarschuwen dat ze 3 Nederlandse internetbinken kunnen verwachten.
Daarom heb ik dat ook niet gedaan....quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja Jan, tis ook niet zo slim om op persoonlijke titel een domain te registreren, dan kunnen mensen je relaas achterhalen inderdaad.
En al geluisterd?quote:
Lies, damn lies and Joomla sites!quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:27 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Daarom heb ik dat ook niet gedaan....
Sources say otherwise. Immers, je eerste account was letterlijk de naam van je domein waaronder je postte, die gelieerd is aan de naam die bij de SIDN genoemd staat.quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:27 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Daarom heb ik dat ook niet gedaan....
Sportief zou zijn om hier toe te geven dat de huizenmarkt niet zo dramatisch crashed als hij al 4 jaar voorspelt...quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:30 schreef Scorpie het volgende:
Verder ben je wel sportief:
http://www.runnersweb.nl/(...)jn-Voorthuizen-1.htm
Jij kunt nog een beetje logisch denken en analyseren....quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar, als jonge mensen niet meer in moeten stappen krijg jij je boerdertijtje helemáál nooit verkocht. Dat lijkt me niet handig.
Normaal gesproken zou ik zeggen 'bedankt', maar als jíj dit vindt zou ik me eigenlijk zorgen moeten gaan makenquote:Op woensdag 15 juni 2011 10:32 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Jij kunt nog een beetje logisch denken en analyseren....
Hoezo, hij rent zowel online als in het echt weg voor de feiten.quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:32 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Sportief zou zijn om hier toe te geven dat de huizenmarkt niet zo dramatisch crashed als hij al 4 jaar voorspelt...
quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoezo, hij rent zowel online als in het echt weg voor de feiten.
Ja.... daar word hij inderdaad gemist, zo fijn als een kerel precies zegt wat de dames willen horenquote:
Ik denk dat hij een beetje jaloers is dat de dames hem lelijk vonden en met hun deegrollers wegjoegen van hun forumpjequote:Op woensdag 15 juni 2011 11:11 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja.... daar word hij inderdaad gemist, zo fijn als een kerel precies zegt wat de dames willen horen
Wat voor een soort vrouwen denk jij daar eigenlijk aan te treffen Whuzzquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:13 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik denk dat hij een beetje jaloers is dat de dames hem lelijk vonden en met hun deegrollers wegjoegen van hun forumpje
Ik heb geen idee. Ik heb er ooit één berichtje gepost geloof ikquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:15 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat voor een soort vrouwen denk jij daar eigenlijk aan te treffen Whuzz![]()
Ik denk dat de meesten niet eens een deegroller hebben
Want? Humor me, leg het eens uit. Waarom zou het onlogisch zijn dat iemand geniet van zijn huis?quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:17 schreef xenobinol het volgende:
Klinkt gewoon niet logisch. Bijna net zo onlogisch als topkopers die beweren prinsheerlijk in hun te dure huisje te wonen
Ja maar voor logica moeten we niet bij jou zijn, dus dat jij dat niet snapt is niet zo heel gek. Daarbij weet je niet waar je over praat, want je hebt nooit een huis gekocht, dus kun je daar ook geen zinnig woord over zeggen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:17 schreef xenobinol het volgende:
Anyway... zeepbel had weer een paar goede punten. Waarom zou hij de markt naar beneden willen praten als hij nog van een overgewaardeerde boerderij af zou moeten? Klinkt gewoon niet logisch. Bijna net zo onlogisch als topkopers die beweren prinsheerlijk in hun te dure huisje te wonen
Daar is hij al vanaf, met dik verlies. Hence zijn hoge zuurgraad m.b.t. de huizenmarkt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:17 schreef xenobinol het volgende:
Waarom zou hij de markt naar beneden willen praten als hij nog van een overgewaardeerde boerderij af zou moeten?
Je neemt het wel voor hem op, je bent niet op dezelfde tijden actief, jullie praten elkaar na en jullie geven elkaar gelijk. Of jullie zijn IRL tweelingbroers of jullie zijn klonen van elkaar.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:18 schreef xenobinol het volgende:
En voordat BVZ weer begint te ijlen dat ik de kloon van zeepbel ben.... ik ben niet de kloon van zeepbel
Ik zou er de pest in hebben om te weten dat mijn buurman het huis naast mij voor 50k minder heeft gekochtquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Want? Humor me, leg het eens uit. Waarom zou het onlogisch zijn dat iemand geniet van zijn huis?
Xeno en financiele producten/constructies zijn op zijn zachtst gezegd geen gelukkige match met elkaarquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar voor logica moeten we niet bij jou zijn, dus dat jij dat niet snapt is niet zo heel gek. Daarbij weet je niet waar je over praat, want je hebt nooit een huis gekocht, dus kun je daar ook geen zinnig woord over zeggen.
Jij vind het ook logisch om een eigen auto te hebben omdat dat goedkoper is dan een lease auto. Ik bedoel maar.
Je druk maken om je buurman? Waarom zou je dat doen? Jij leeft volgens je eigen portomonnee, niet volgens die van je buurman. Je blijft in cirkeltjes gaan. Het interesseert mij echt werkelijk geen ene moer of mijn buurman 50k meer of minder heeft betaald voor zijn huis.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik zou er de pest in hebben om te weten dat mijn buurman het huis naast mij voor 50k minder heeft gekocht![]()
Daarom huur ik ook, dan kan ik samen met de buurman bitchen op de verhuurder die de huur weer eens verhoogt heeft
No worries. De kans dat jij ooit een huis kán kopen is nog kleiner dan het zelfvertrouwen van zuurtjequote:Op woensdag 15 juni 2011 11:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik zou er de pest in hebben om te weten dat mijn buurman het huis naast mij voor 50k minder heeft gekocht
Nou op dit moment wil ik niet met 1 van mijn 2 buren willen ruilen hoor, zowel niet van woning als van leefsituatiequote:Op woensdag 15 juni 2011 11:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik zou er de pest in hebben om te weten dat mijn buurman het huis naast mij voor 50k minder heeft gekocht![]()
Daarom huur ik ook, dan kan ik samen met de buurman bitchen op de verhuurder die de huur weer eens verhoogt heeft
Wat is er mis met het temperen van jullie leenziekte? Een beetje tegendruk kan nooit kwaad om een realistische kijk op de woningmarkt te ontwikkelenquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je neemt het wel voor hem op, je bent niet op dezelfde tijden actief, jullie praten elkaar na en jullie geven elkaar gelijk. Of jullie zijn IRL tweelingbroers of jullie zijn klonen van elkaar.
Dat wordt door de politiek uiteindelijk wel afgedwongen. Hijzenbezitters zijn immers de politiek's favoriete lievelingetjequote:Op woensdag 15 juni 2011 11:26 schreef farscapevr8 het volgende:
puur eigenbelang deze vraag maar wat is jullie gedachte over wat er gaat gebeuren met dat de banken weigeren huizen met particuliere erfpacht van hypotheek te voorzien?
Was je maar realistisch met je kijk op de woningmarkt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat is er mis met het temperen van jullie leenziekte? Een beetje tegendruk kan nooit kwaad om een realistische kijk op de woningmarkt te ontwikkelen![]()
IRL heb ik een tweelingbroer maar die zal je op fok niet aantreffen, hoewel ik wel een kloontje of twee heb op fok kan ik je met zekerheid meedelen dat het niet om zeepbel of cencuur gaat. BVZ zou veel eerder in aanmerking komen met zijn getroll
Laat me raden:quote:
Maar jij tempert niksquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wat is er mis met het temperen van jullie leenziekte? Een beetje tegendruk kan nooit kwaad om een realistische kijk op de woningmarkt te ontwikkelen![]()
IRL heb ik een tweelingbroer maar die zal je op fok niet aantreffen, hoewel ik wel een kloontje of twee heb op fok kan ik je met zekerheid meedelen dat het niet om zeepbel of cencuur gaat. BVZ zou veel eerder in aanmerking komen met zijn getroll
Niets.... die gelukkige huiseigenaren blijven gewoon wonen in hun onverkoopbare woningen. Ze kunnen immers hun woonlasten betalenquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:26 schreef farscapevr8 het volgende:
puur eigenbelang deze vraag maar wat is jullie gedachte over wat er gaat gebeuren met dat de banken weigeren huizen met particuliere erfpacht van hypotheek te voorzien?
Die gelukkige huiseigenaren hadden geen andere mogelijkheid dan dit om tóch dat huis te kunnen kopen, en hebben dat toen dus maar gedaan zonder naar de risico's te kijken, en hoppa, handtekening gezet!quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:41 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Niets.... die gelukkige huiseigenaren blijven gewoon wonen in hun onverkoopbare woningen. Ze kunnen immers hun woonlasten betalen
Het is goed om te zien dat jij begrijpt dat een hoop mensen alleen een woning kunnen kopen m.b.v. 'debiele constructies'. Gebruik je verstand eens wat meer en je begint te begrijpen hoe de huizenmarkt-zeepbel tot stand gekomen isquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:43 schreef CoolGuy het volgende:
Die gelukkige huiseigenaren hadden geen andere mogelijkheid dan dit om tóch dat huis te kunnen kopen, en hebben dat toen dus maar gedaan zonder naar de risico's te kijken, en hoppa, handtekening gezet!
Ja, die moeten nu op de blaren zitten misschien. Shit happens. Als alleen maar via een debiele constructie het kopen van een huis tot de mogelijkheden behoort moet je misschien beseffen dat een huis kopen (nog) niet voor jou is weg gelegd. Maar ja, Gouden Bergen he.
Je zit er helemaal naast Whuzz, waarschijnlijk niet voor het eerstquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:40 schreef Whuzz het volgende:
Laat me raden:
- Hij is 3 minuten ouder dan jij
- Kreeg meer liefde van je ouders
- Deed alles nét iets beter dan jij
- Heeft een koophuis
Dat zou een boel verklaren
Hoe harder je dat roept, hoe meer ik vermoed dat het de spijker op zijn kop wasquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je zit er helemaal naast Whuzz, waarschijnlijk niet voor het eerst
Oh maar die zeepbel boeit me niet. Als die bel klapt heeft een gedeelte van de huizenkopers een probleem. Jammer voor die mensen, want die mensen hadden nooit een huis moeten willen kopen, want ze hadden de financiele middelen daar niet voor. Maar, via constructies kon het allemaal wel, want de vraag lag er dus de aanbieders (de banken) speelden daarop in.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het is goed om te zien dat jij begrijpt dat een hoop mensen alleen een woning kunnen kopen m.b.v. 'debiele constructies'. Gebruik je verstand eens wat meer en je begint te begrijpen hoe de huizenmarkt-zeepbel tot stand gekomen is![]()
Je misvatting dat een huis niet voor iedereen bereikbaar is is gestoeld op je referentiekader waarin overgewaardeerde huizenprijzen de norm zijn. Als een woning weer gewoon een normaal geprijsd goed word kunnen de meeste mensen zonder debiele constructies een woning veroorloven. Niet zo heel raar uiteraard want mensen wonen al eeuwen in woningen.
Google:quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:39 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat wordt door de politiek uiteindelijk wel afgedwongen. Hijzenbezitters zijn immers de politiek's favoriete lievelingetje
In tegenstelling tot angsthazige huurdertjes
Je bent anders behoorlijk van het padje af als je denkt dat een huis betaalbaar voor iedereen zou moeten zijn. Zo is het nooit bedoeld, zo zal het nooit worden en zo kan het ook nooit zijn.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het is goed om te zien dat jij begrijpt dat een hoop mensen alleen een woning kunnen kopen m.b.v. 'debiele constructies'. Gebruik je verstand eens wat meer en je begint te begrijpen hoe de huizenmarkt-zeepbel tot stand gekomen is![]()
Je misvatting dat een huis niet voor iedereen bereikbaar is is gestoeld op je referentiekader waarin overgewaardeerde huizenprijzen de norm zijn. Als een woning weer gewoon een normaal geprijsd goed word kunnen de meeste mensen zonder debiele constructies een woning veroorloven. Niet zo heel raar uiteraard want mensen wonen al eeuwen in woningen.
Voorthuizen ligt dan ook niet in Noorwegen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:57 schreef Bayswater het volgende:
Overigens lopen emigraties naar Noorwegen vaak uit in een bittere teleurstelling, De fjorden leken zo mooi, de cultuur van de Noren blijkt wat ingewikkelder dan gedacht.
Xeno, ga je nog even een goed antwoord hierop verzinnen? Ik wacht nog op je.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Want? Humor me, leg het eens uit. Waarom zou het onlogisch zijn dat iemand geniet van zijn huis?
Haha, als hij écht zou emigreren wordt zuurtje binnen een dag met een molensteen warmtepomp om zijn nek van de fjorden gepleurdquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:57 schreef Bayswater het volgende:
Overigens lopen emigraties naar Noorwegen vaak uit in een bittere teleurstelling, De fjorden leken zo mooi, de cultuur van de Noren blijkt wat ingewikkelder dan gedacht.
Huren is gewoon slimmerquote:Op woensdag 15 juni 2011 12:01 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]
Het woningbezit in NL niet erg hoog in vergelijking met andere landen.
De PIGS zitten bijv. allemaal in hun eigen stal.
Kopen is voor speculanten, huren voor levensgenietersquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:59 schreef Scorpie het volgende:
Xeno, ga je nog even een goed antwoord hierop verzinnen? Ik wacht nog op je.
raar dat de 3 landen met het hoogste woningbezit failliet zijnquote:Op woensdag 15 juni 2011 12:01 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]
Het woningbezit in NL niet erg hoog in vergelijking met andere landen.
De PIGS zitten bijv. allemaal in hun eigen stal.
Volgens mij is het weer tijd voor je pilletjes, het ijlen is weer begonnen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Kopen is voor speculanten, huren voor levensgenieters
Niet alleen heeft het tweeverdiener gezin gezorgd voor een enorme huizenmarkt-zeepbel.... als je de afgelopen jaren veel en vaak in de file hebt gestaan is dat ook veroorzaakt door deze asociale groep scheefleners... immers om hun overgewaardeerde koophut te betalen moesten de vrouwen langer blijven werkenquote:Vrouwen veroorzaken files
AMSTERDAM - Regen, wegwerkzaamheden en ongelukken kunnen tijdelijk files veroorzaken. Maar dat met name vrouwen over een lange periode hebben bijgedragen aan steeds meer files, is in wetenschappelijk onderzoek aangetoond.
In de jaren zestig werkte maar een klein deel van de vrouwen buitenshuis. In de leeftijdscategorie van 15 tot 65 jaar werkten minder dan de kwart van de vrouwen. Wanneer ze al een baan hadden, stopten de meeste vrouwen met het werken zodra ze trouwden. Het was immers gewoon dat de man voor het inkomen zorgde. Langzaam traden meer vrouwen tot de arbeidsmarkt. Rond 1970 had circa 30 procent van de vrouwen een baan. In dezelfde tijd kende ons land nog niet veel dagelijkse files en de damesbromfiets was een bekend verschijnsel.
Vanaf de jaren tachtig nam de arbeidsparticipatie van vrouwen toe. Nadat zij eerst doorwerkten tot de geboorte van het eerste kind, besloten steeds meer vrouwen te blijven werken. Met name tussen 1985 en 2010 nam het aantal werkende vrouwen sterk toe. In 1985 werkte bijna 35 procent van de vrouwen. Momenteel geldt dat voor 70 procent van de vrouwen. Het traditionele gezin, met een kostwinnende man en een voltijdse huisvrouw is daardoor grotendeels vervangen door het tweeverdienersgezin.
De gestegen arbeidsparticipatie en toenemende welvaart leidden tot een hoger autobezit. In de jaren zeventig telde zestig procent van de huishoudens in ons land één auto. Het percentage huishoudens met twee auto’s was te verwaarlozen. Naarmate de arbeidsparticipatie van de vrouwen steeg, nam ook het bezit van een tweede auto toe. Midden jaren tachtig telde nog geen 10 procent van de huishoudens een tweede auto, momenteel ligt dat op ruim een kwart van de huishoudens. In veel Nederlandse huishoudens vertrekken beide partners ’s morgens met de auto naar het werk.
Uit onderzoek blijkt dat de groei van het woon-werkverkeer vanaf de jaren tachtig grotendeels werd veroorzaakt door het toenemend aantal werkende vrouwen. En het stijgende woon-werkverkeer was in belangrijke mate verantwoordelijk voor de groei van de files in de ochtend en avond. De kosten van de files liepen op van circa 300 miljoen euro in 1980 tot ruim 3 miljard euro in 2008. Hierdoor moest de infrastructuur worden uitgebreid. Het streven naar grotere arbeidsparticipatie van vrouwen, heeft zodoende geleid tot meer woon-werkverkeer en een grotere fileproblematiek.
bron: Telegraaf
Ja, je moet wat om je eigen situatie recht te praten he. levensgenieters, maar wel huursubsidie hebben en verder nauwelijks geld hebben om iets te doen. Ja, dan geniet je van het leven manquote:Op woensdag 15 juni 2011 12:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Kopen is voor speculanten, huren voor levensgenieters
Ik dacht dat jij een levensgenieter was? Als jij 130 km/u rijdt met die 15 jaar oude Starlet van je zou ik eerder zeggen dat je levensmoe bent. Maar dat snap ik wel, als je dag in dag uit geconfronteerd worden met mensen die financieel wel wat in de melk te brokkelen hebben.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Niet alleen heeft het tweeverdiener gezin gezorgd voor een enorme huizenmarkt-zeepbel.... als je de afgelopen jaren veel en vaak in de file hebt gestaan is dat ook veroorzaakt door deze asociale groep scheefleners... immers om hun overgewaardeerde koophut te betalen moesten de vrouwen langer blijven werken![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gewoon de vrouw weer achter het aanrecht... waar ze thuis hoort. Veel vrouwen zullen het toejuichen en ik kan dan ook weer eens lekker doorkachelen... (liefst met 130km/u na het ideaal beeld van onze grote leiders).
Oow, dat gereformeerde dorp waar een vrouw niet mag werken en zodoende een man dus niet op één salaris een woning kan kopen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voorthuizen ligt dan ook niet in Noorwegen.
Voorspelbaar, ik zat al op die reactie te wachtenquote:Op woensdag 15 juni 2011 12:26 schreef Scorpie het volgende:
En nu snap ik helemaal waarom je nog single bent Xeno.
Jij vertrouwd ook maar op 1 menselijke eigenschap in al je reacties en dat is 'afgunst'quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij een levensgenieter was? Als jij 130 km/u rijdt met die 15 jaar oude Starlet van je zou ik eerder zeggen dat je levensmoe bent. Maar dat snap ik wel, als je dag in dag uit geconfronteerd worden met mensen die financieel wel wat in de melk te brokkelen hebben.
Mijn pa woont in maastricht en een particulier appartementen complex (vesteda) , maar de nieuwe huurders krijgen nu lagere huren. Dus ook daar wordt door de oude huurders op de verhuurders gebitched. Er is zelfs al 1 huurder die naar het overliggende appartement verhuisd is, en toen zag vesteda dat er iets niet geheel klopt en heeft men de zittende huurders niet zo hoge huurverhogingen in het vooruitzicht gesteld in verhouding tot de nieuwe bewoners.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ja, omdat het dat bij jou ook is.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Jij vertrouwd ook maar op 1 menselijke eigenschap in al je reacties en dat is 'afgunst'
Hoe kan iemand die al in een sociale huurwoning zit, verhuizen naar een andere sociale huurwoning in hetzelfde gebied? Dat kan alleen als er geen wachtlijsten zijn lijkt me. Misschien dat dat in Maastricht het geval is, maar in Eindhoven is het zo dat als je eindelijk een sociale huurwoning krijgt je daar de komende 15 jaar gewoon vast zit als je sociaal wilt blijven huren in de regio.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mijn pa woont in maastricht en een particulier appartementen complex (vesteda) , maar de nieuwe huurders krijgen nu lagere huren. Dus ook daar wordt door de oude huurders op de verhuurders gebitched. Er is zelfs al 1 huurder die naar het overliggende appartement verhuisd is, en toen zag vesteda dat er iets niet geheel klopt en heeft men de zittende huurders niet zo hoge huurverhogingen in het vooruitzicht gesteld in verhouding tot de nieuwe bewoners.
Je hebt wel wat weg van die psycholoog uit Voorthuizenquote:
Ken je die mop van die psycholoog die naar Noorwegen ging?quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:34 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je hebt wel wat weg van die psycholoog uit Voorthuizen
Wel goed lezen he, particuliere verhuurder.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:24 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Hoe kan iemand die al in een sociale huurwoning zit, verhuizen naar een andere sociale huurwoning in hetzelfde gebied?
Mja, ach, willen dat andere mensen in de ellende komen, omdat zij iets hebben wat voor jou niet is weg gelegd...je kunt praten wat je wil, maar dat is afgunst hoorquote:Op woensdag 15 juni 2011 13:34 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je hebt wel wat weg van die psycholoog uit Voorthuizen
Owquote:Op woensdag 15 juni 2011 13:41 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wel goed lezen he, particuliere verhuurder.![]()
Klagen wel ja. Maar die kunnen echt niet even verkassen om ook die lagere huur te krijgen, want ze zitten in de houdgreep bij de WBV. Lang leve huurvrijheid!quote:Verder ken ik wel mensen die in de sociale sector huren en klagen dat ze 25% meer huur als al 25 jaar zittende huurders betalen.
Nou, straks riep er nog iemand dat huurders levensgenieters zijn en zoquote:Op woensdag 15 juni 2011 13:46 schreef Whuzz het volgende:
[..]
OwDan kan het ja
[..]
Klagen wel ja. Maar die kunnen echt niet even verkassen om ook die lagere huur te krijgen, want ze zitten in de houdgreep bij de WBV. Lang leve huurvrijheid!
Ja, mooie grap was dat he?quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, straks riep er nog iemand dat huurders levensgenieters zijn en zo
Die ging niet?quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:35 schreef Whuzz het volgende:
Ken je die mop van die psycholoog die naar Noorwegen ging?
Haha..... verzuurde huiseigenaar met gebrek aan humorquote:Op woensdag 15 juni 2011 14:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee. Het is eigenlijk gewoon een beetje triest.
Hahaha, dat is dan wel weer een leuk grapje.quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Haha..... verzuurde huiseigenaar met gebrek aan humor
Preciesquote:
He xeno netto betaal ik op dit moment nog maar 220 euro per maand, ow wat ben ik toch verzuurd als ik hoor dat je al 400 euro per maand betaald voor je huurschuur.quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Haha..... verzuurde huiseigenaar met gebrek aan humor
gvdquote:Op woensdag 15 juni 2011 14:49 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Precies
In plaats daarvan opende hij een youtube kanaal en een startpagina over scandinavisch breien
Voor je Jettaquote:
Haters gonna hate.quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:52 schreef Mercer het volgende:
Wat een enge lui hier in dit topic! Echt om te kotsen!Inhoudelijke discussie is al nergens meer te vinden. Wat zijn jullie triest zeg! Niet normaal.
![]()
Jetta? Nee jongen, die komt 2 weken eerder. Nee, nog 81 dagen en dan:quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voor je Jettazeker.
[..]
Haters gonna hate.
Blij dat je je daar nu dan bij gevoegd hebt met zo'n prachtige inhoudelijke bijdrage!quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:52 schreef Mercer het volgende:
Wat een enge lui hier in dit topic! Echt om te kotsen!Inhoudelijke discussie is al nergens meer te vinden. Wat zijn jullie triest zeg! Niet normaal.
![]()
Slowchat ja, te laat gezien, ik ben weer weg hier.quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:59 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Blij dat je je daar nu dan bij gevoegd hebt met zo'n prachtige inhoudelijke bijdrage!
Welk deel van het woord slowchat begreep je niet
Das ook grappig. Op hoge poten binnenkomen, en dan afdruipen omdat ie in de 1e plaats niet goed gekeken had waar ie nou eigenlijk begon te krabbelen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:00 schreef Mercer het volgende:
[..]
Slowchat ja, te laat gezien, ik ben weer weg hier.
Ik vermoed dat Mercer dan ook huurt.quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:03 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Das ook grappig. Op hoge poten binnenkomen, en dan afdruipen omdat ie in de 1e plaats niet goed gekeken had waar ie nou eigenlijk begon te krabbelen.![]()
Hm, das hetzelfde als dingen tekenen zonder goed gelezen te hebben, dus eigenlijk ergens ook wel weer een beetje on topic.
Ja dat zou inderdaad zo maar kunnen, maar hij is weer vertrokken uit het topic dus daar komen we dan niet achter.quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Mercer dan ook huurt.
quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:18 schreef xenobinol het volgende:
En voordat BVZ weer begint te ijlen dat ik de kloon van zeepbel ben.... ik ben niet de kloon van zeepbel
CenZuur een kloon van mij? LOL.quote:Op woensdag 15 juni 2011 11:39 schreef xenobinol het volgende:
hoewel ik wel een kloontje of twee heb op fok kan ik je met zekerheid meedelen dat het niet om zeepbel of cencuur gaat. BVZ zou veel eerder in aanmerking komen met zijn getroll
Jij faalt nog meer dan CenZuur^2quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:00 schreef Mercer het volgende:
Slowchat ja, te laat gezien, ik ben weer weg hier.
Geef maar toe. Je draagt zelfgebreide scandinavische truien!quote:
Ja, ene Jan adverteert ermee op Marktplaats, door gebrek aan opleiding is de arbeid niet duur en zijn ze dus spotgoedkoop, en tevens verzendkostenvrij want hij komt ze zelf hardlopend brengen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 17:32 schreef Whuzz het volgende:
Geef maar toe. Je draagt zelfgebreide scandinavische truien!
Je zou denken dat hij aan zijn 70 startpagina's voldoende had, maar hij spamt ook marktplaats vol?quote:Op woensdag 15 juni 2011 17:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, ene Jan adverteert ermee op Marktplaats,
Het schijnt dat hij tussen 2 bezoekers door ruim de tijd heeft om 3 truien te breienquote:Op woensdag 15 juni 2011 17:40 schreef Whuzz het volgende:
Je zou denken dat hij aan zijn 70 startpagina's voldoende had, maar hij spamt ook marktplaats vol?
Het zegt vooral wat over het niveau van je leenvrienden.quote:Op woensdag 15 juni 2011 10:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou ik zeggen 'bedankt', maar als jíj dit vindt zou ik me eigenlijk zorgen moeten gaan maken
Hey Jan, al weer terug van je cursus scandinavisch breien?quote:Op woensdag 15 juni 2011 18:32 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Het zegt vooral wat over het niveau van je leenvrienden.
Nee hoor. Maar ik snap dat jij dat wel graag wil denken.quote:Op woensdag 15 juni 2011 18:32 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Het zegt vooral wat over het niveau van je leenvrienden.
Nou blijkbaar niet, want als je sociaal was ingesteld had je hoe dan ook wel vrienden gehad. Dan had je geen gebrek gehad aan huurvriendenquote:Op woensdag 15 juni 2011 20:39 schreef xenobinol het volgende:
Ik vind het ook maar niks... die leenvrienden. Maar bij gebrek aan huurvrienden moet ik maar aardig tegen ze doen, ik ben tenslotte sociaal ingesteld
Om misverstanden te voorkomen... sociaal ingesteld zijn <> sociaal huren.quote:
Nout is inmiddels ook in 1995 aangekomen. Mijn god zeg, deze trend is al zo'n 20 jaar gaande en er is echt geen jongere meer te vinden die een baan voor het leven wíl.quote:Nederlanders zullen steeds vaker van baan gaan wisselen'
Nederlanders zullen de komende decennia steeds vaker van baan wisselen. Dat zegt Nout Wellink donderdag in De Telegraaf.
De president van de Nederlandse Bank (DNB) stelt verder dat mensen in de toekomst vaker ontslagen zullen worden. “Een baan voor het leven behoort tot het verleden.”
Leuk dat nout dat zegt, hoelang heeft hij zelf bij de overheid gewerkt en de DNB? Ah vanaf het begin van zijn carriere. Hoe gaat de overheid dan afkomen van al die oude lijken als wellink.quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:49 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Nout is inmiddels ook in 1995 aangekomen. Mijn god zeg, deze trend is al zo'n 20 jaar gaande en er is echt geen jongere meer te vinden die een baan voor het leven wíl.
In hetzelfde artikel zegt Noutje dat jongeren er aan moeten wennen dat ze regelmatig een nieuw vak moeten leren. Moderne mensen noemen dat al bijscholen/omscholen en de nieuwe generatie heeft dat op school al geleerd als personal competence management.quote:Op donderdag 16 juni 2011 09:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Leuk dat nout dat zegt, hoelang heeft hij zelf bij de overheid gewerkt en de DNB? Ah vanaf het begin van zijn carriere. Hoe gaat de overheid dan afkomen van al die oude lijken als wellink.
Oh shit. nu heb ik ineens op de bodem gekocht, in plaats van op de top. Kan Cenzuur zo'n 800 posts gaan editen en corrigerenquote:Op donderdag 16 juni 2011 10:53 schreef PierreBetfair het volgende:
Broeders en zusters,
We zitten weer in de lift.
http://www.woningmarktcij(...)oven_niveau_2010.htm
Mvg,
Pierre
En zijn blog opnieuw starten.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:23 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Oh shit. nu heb ik ineens op de bodem gekocht, in plaats van op de top. Kan Cenzuur zo'n 800 posts gaan editen en corrigeren
Dat komt omdat er hier gewoon nog heel veel leeg staat tegen een te hoge prijs. In Flevoland wonen heel wat vastgoedspeculantjes die dachten te kunnen cashen. Ga eens een kijkje nemen in Almere, daar staan hele woonwijken te koop. Wel lullig als je dacht te cashen om zo gratis door te kunnen rollen naar een grotere koophutquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:21 schreef Bayswater het volgende:
Alleen Flevoland komt er wel erg beroerd uit. Daling prijs en aantal transacties.
Het is maar goed dat we jou hebben om het nog enigszins hoog te houden, nietwaar?quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:17 schreef xenobinol het volgende:
Het niveau hier is gewoon te triest voor woorden![]()
![]()
Haha, sterk staaltje CD Xenoboi!quote:Mmm.... aantal transacties naar beneden, gemiddelde verkoopprijs iets omhoog. Heel waarschijnlijk zit er dus weer minder beweging in de onderkant van de markt, dat is een goed teken imo![]()
Immers hoe stroperiger deze word hoe moeilijker het word om enig herstel te krijgen. We kunnen imo pas spreken van herstel als de prijzen dalen en en het volume fors toeneemt, deze factoren hebben nl. een direct verband met elkaar.
Die hele province zinkt langzaam weg, dus het kan alleen maar omlaag daarquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:21 schreef Bayswater het volgende:
Alleen Flevoland komt er wel erg beroerd uit. Daling prijs en aantal transacties.
Big deal, ik heb een prima dak boven mijn hoofd, dus er is geen enkele reden tot paniekquote:
Lol, alsof je een keus hebtquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Big deal, ik heb een prima dak boven mijn hoofd, dus er is geen enkele reden tot paniek
Dat hoor je mij niet beweren, ik ken mijn eigen talenten en tekortkomingen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:42 schreef Whuzz het volgende:
Het is maar goed dat we jou hebben om het nog enigszins hoog te houden, nietwaar?![]()
![]()
Vertel mij dan eens wat er mis is met mijn argumenten?quote:Haha, sterk staaltje CD Xenoboi!![]()
En de zeespiegel stijgt ook nog eens... lekker belangrijk, dan hogen we de dijken gewoon om m.b.v. het pijn van gesloopte corporatiewoningenquote:Die hele province zinkt langzaam weg, dus het kan alleen maar omlaag daar
Je hebt altijd een keuze.... maar ik leef liever in vrijheid i.p.v. als bankslaaf te buigen voor de valsmuntersquote:
Dat het een ongefundeerde stelling is die niet op de gegevens waarop je reageert gebaseerd kan worden. Het gegeven is een lichte prijsstijging en een lichte volumedaling. Dat is echter over het eerste kwartaal, want twee dagen terug was er nog het bericht dat in de laatste maand het volume juist iets gestegen is.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:45 schreef xenobinol het volgende:
Vertel mij dan eens wat er mis is met mijn argumenten?
Ik bouw liever iets vermogen op ipv het aan de omhoog gevallen WBV directiesalarissen te brengen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je hebt altijd een keuze.... maar ik leef liever in vrijheid i.p.v. als bankslaaf te buigen voor de valsmunters
Arme Xeno. Hij had al een slechte dag na het nieuws over de huren en nu onderschrijf je ook nog eens onze stelling dat dalende prijzen de huizen zeker niet betaalbaarder maken. Meaniequote:
De vrijheid, de geweldige vrijheid, de enorme vrijheid........om elke maand te bukken voor een WBV-directeur! Pay up Xenotje, Pay up!quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je hebt altijd een keuze.... maar ik leef liever in vrijheid i.p.v. als bankslaaf te buigen voor de valsmunters
Ja, beetje hetzelfde wat jij doet nietwaar. Als er maar genoeg lucht uit de zeepbel loopt denk jij uiteindelijk ook een huis te kunnen kopen ipv te moeten huren, nietwaarquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:40 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wel lullig als je dacht te cashen om zo gratis door te kunnen rollen naar een grotere koophut![]()
Sinds wanneer neem jij die 667 respondenten van VEH serieus? Die lui willen overheidsmaatregelen ter stimulering van de huizenmarkt en brengen dit soort grafiekjes aan de hand van 6 onnozele vraagjes in omloop.quote:
Inderdaad. Groot lullen met 'vrijheid', maar ondertussen ook gewoon maandelijks zijn kosten voor dat dak boven zn hoofd over maken. Of dat nou huur of hypotheek is, je moet het toch betalen om in dat huis te mogen wonen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De vrijheid, de geweldige vrijheid, de enorme vrijheid........om elke maand te bukken voor een WBV-directeur! Pay up Xenotje, Pay up!
Dus die huizenmarkt cijfers deugen niet? Want dat is namelijk wat jij nu beweerd.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:48 schreef Whuzz het volgende:
Dat het een ongefundeerde stelling is die niet op de gegevens waarop je reageert gebaseerd kan worden.
Dan moet je even naar de cijfers van het CBS kijken en dan zul je zien dat er een flinke daling van het volume is... ook voor het tweede kwartaal.quote:Het gegeven is een lichte prijsstijging en een lichte volumedaling. Dat is echter over het eerste kwartaal, want twee dagen terug was er nog het bericht dat in de laatste maand het volume juist iets gestegen is.
Jij wilt geen conclusies trekken die tegen je eigen wensen ingaan, ik begrijp dat wel en er zal vast een psychologische verklaring voor zijn.quote:Anyway, uit al die gegeven kun je *niets* concluderen over welk deel van de markt het betreft. Jij doet dat echter toch en dan uiteraard op een manier die jouw overtuiging "onderbouwt". Ik denk dat Zuurtje je wel kan uitleggen welk psychologisch fenomeen daaraan ten grondslag is, als ik hij klaar is zijn 600 startpagina's te updaten
Lenen... sparen...quote:
Leuk rookgordijntje, maar jammer, mislukt. Wat is het verschil tussen huur moeten betalen en hypotheek moeten betalen? In beide gevallen geldt dat je uiteindelijk je huis uit moet als je het niet betaald. Wat is daar bij huren nou 'meer vrijheid' aan dan?quote:
Mmm.... onderzoek uitgevoerd door de TU Delft... niet dat ik nou een hele hoge pet op heb van dit soort gesponsorde onderzoeken. Toch vraag ik mij af welk belang de VEH heeft bij een dalende marktindicator.... dat doet mijn vermoeden sterken dat dit onderzoek toch wel eens deugdelijk uitgevoerd kan zijnquote:Op donderdag 16 juni 2011 13:12 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Sinds wanneer neem jij die 667 respondenten van VEH serieus? Die lui willen overheidsmaatregelen ter stimulering van de huizenmarkt en brengen dit soort grafiekjes aan de hand van 6 onnozele vraagjes in omloop.
Right back at ya.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:15 schreef xenobinol het volgende:
Jij wilt geen conclusies trekken die tegen je eigen wensen ingaan...
Niets. Xeno heeft gewoon een huurschuld voor de komende 50 jaar, maar wijs hem daar maar niet op, want dan treedt er een fase van CD in werking waar de honden geen brood van lusten.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:18 schreef CoolGuy het volgende:
Wat is het verschil tussen huur moeten betalen en hypotheek moeten betalen?
Ik betaal altijd vooruit, huurders zijn immers niet zo heel erg kredietwaardig. Ik heb dus nog tot het eind van de maand om mijn biezen te pakken.... en anders word het even bukkenquote:Op donderdag 16 juni 2011 13:17 schreef Scorpie het volgende:
Oh Xenotje, het is bijna weer zover, je mag bijna weer je maandelijkse portie 'vrijheid' gaan afstaan aan de directeur van de WBV
Xeno mag bepalen voor welke WBV-directeur hij deze maand weer moet bukken, dat is toch ook een soor van vrijheid?quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Leuk rookgordijntje, maar jammer, mislukt. Wat is het verschil tussen huur moeten betalen en hypotheek moeten betalen? In beide gevallen geldt dat je uiteindelijk je huis uit moet als je het niet betaald. Wat is daar bij huren nou 'meer vrijheid' aan dan?
Je was al nooit heel sterk in het geven van argumenten en tegenargumenten. Geeft niet.... ik ben er om je er regelmatig aan te helpen herinnerenquote:
Je *moet* vooruit betalen zal je bedoelen, ook weer 1 van je vele 'vrijheden'quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik betaal altijd vooruit, huurders zijn immers niet zo heel erg kredietwaardig. Ik heb dus nog tot het eind van de maand om mijn biezen te pakken.... en anders word het even bukken
Wat begrijp je niet aan het verschil tussen lenen en sparen?quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Leuk rookgordijntje, maar jammer, mislukt. Wat is het verschil tussen huur moeten betalen en hypotheek moeten betalen? In beide gevallen geldt dat je uiteindelijk je huis uit moet als je het niet betaald. Wat is daar bij huren nou 'meer vrijheid' aan dan?
Dat weet ik wel, maar Xeno dweept zo met die 'vrijheid'. Hij moet natuurlijk iets zeggen waardoor huren 'beter' is dan kopen, aangezien hij zelf huurt, maar waar het op neer komt, is dat als Xeno een fatsoenlijk huis zou kunnen kopen, als hij daar de financiele middelen voor had, dan deed ie dat, daarom wil hij ook dat die lucht uit de markt loopt, omdat hij denkt dat hij dan ook een huis kan kopen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Niets. Xeno heeft gewoon een huurschuld voor de komende 50 jaar, maar wijs hem daar maar niet op, want dan treedt er een fase van CD in werking waar de honden geen brood van lusten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |