abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98147229
Game on. *;
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:18:32 #2
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98147341
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:19 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Voor seizoensinvloeden gecorrigeerde huizenprijzen. Alles uit de kast halen om in het leensprookje te blijven geloven _O- _O- _O-

hypotheekschuld Ned. in 1996:
138 miljard euro
hypotheekschuld Ned. in 2011:
629 miljard euro

Hypotheek op de toekomst

Zit je op lenen?
Wie zal Nederland straks gaan helpen?
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_98147392
Ik vind die LED verlichting best mooi hoor, misschien kun je ze ook in je plinten inbouwen. Dan kun je de wanden zo mooi laten op kleuren. Ik zal eens aan mijn verhuurder vragen of zoiets niet wat is voor de komende renovatie :P
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:24:00 #4
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98147440
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 09:21 schreef xenobinol het volgende:
Ik vind die LED verlichting best mooi hoor, misschien kun je ze ook in je plinten inbouwen. Dan kun je de wanden zo mooi laten op kleuren. Ik zal eens aan mijn verhuurder vragen of zoiets niet wat is voor de komende renovatie :P
Dan zul je wel tot na de kerst moeten wachten, dan kosten die ledslangen maar de helft.
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:26:23 #5
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98147487
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 09:21 schreef xenobinol het volgende:
Succes! Als ze een kosten opgave nodig hebben zodat ze weten met hoeveel je huur omhoog moet mogen ze me bellen hoor :P

In de plinten is verder niet nodig. Zoals de "blauwe" foto laat zien, de hele kamer neemt de kleur aan die je instelt. Vandaar dat je normaal gesproken dat soort kleuren dus ook niet zo gebruikt, maar ze "mengt" met witte kleuren. Meer blauw en groen bij het wit in de zomer, meer rood en geel bij het wit in de winter.

Er is ook nog een "colorfade" programma om te gebruiken als je knetterstoned bent. Psychedelisch effect enzo :P
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:28:14 #6
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98147516
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 09:24 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Dan zul je wel tot na de kerst moeten wachten, dan kosten die ledslangen maar de helft.
Als je ze in NL koopt wel ja. Dat komt omdat ze normaal zo'n 3 keer te veel kosten. Tijdens kerst nog maar 1,5 keer teveel. Maar waar praten we over? Huurders gooien elke maand een paar honderd euro zo over het muurtje en dan moeilijk gaan doen over wat geld voor inrichting van je huis :?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:33:20 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_98147601
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 21:19 schreef Censuur-152 het volgende:
Hypotheek op de toekomst
Even geheel offtopic: WTF zijn die AFM-ambtenaren mee bezig? Hebben ze nooit geleerd hoe je een document maakt? Met een leesbaar lettertype bijvoorbeeld, en een font wat niet groter wordt door de tekst heen?
censuur :O
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:36:34 #8
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98147667
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 09:33 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Even geheel offtopic: WTF zijn die AFM-ambtenaren mee bezig? Hebben ze nooit geleerd hoe je een document maakt? Met een leesbaar lettertype bijvoorbeeld, en een font wat niet groter wordt door de tekst heen?
Wut? Prima leesbaar hier (qua lettertype dan he, over de inhoud van het AFM gewauwel doe ik geen uitspraken ;) ), geen font-problemen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Whuzz op 14-06-2011 09:46:56 ]
pi_98147886
Financiele mannetjes zijn nooit echt bezig geweest met de leesbaarheid van documenten, stel je voor dat mensen ze eens goed zouden doorlezen :')
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 09:52:11 #10
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98147974
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 09:48 schreef xenobinol het volgende:
Financiele mannetjes zijn nooit echt bezig geweest met de leesbaarheid van documenten, stel je voor dat mensen ze eens goed zouden doorlezen :')
Moa, dat is de laatste jaren wel verbeterd hoor. Zowel de Rabo als de ABN zijn in mijn ervaring een stuk leesbaarder gaan schrijven. Documenten die voor de consument bedoeld zijn gebruiken tegenwoordig kortere zinnen, minder jargon en hebben een duidelijkere structuur.
Maar goed, ze kunnen niet tippen aan de gemeente amsterdan die hun documenten aanlevert in de talen:
- Jip en Janneke
- 100% Arabica
- Roemenistaans
- Zloty & Vodka
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 10:00:35 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98148162
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 09:48 schreef xenobinol het volgende:
Wat maakt dat uit? Onder andere jouw mening was dat 'men de kleine lettertjes toch nooit leest'. :') En om het zelf te kunnen begrijpen dan heb jij aan je 'levensopleiding' niet genoeg he.

Als je een dergelijke document niet begrijpt dan moet je iemand vragen in je omgeving die daar wel verstand van heeft, of die zo'n document voor je wil uitleggen. Je weet wel, wat je ook zou moeten doen als je je handtekening wil zetten onder iets wat je niet begrijpt, zoals een hypotheek-contract of een woekerpolis.

Dan zie je er misschien vanaf en hoef je niet achteraf jarenlang verzuurd te zijn.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 10:02:00 #12
16180 crew  CoolGuy
pi_98148198
@ Whuzz, die verlichting is nice. Wel veel, zo op de foto, maar ik begrijp dat dat een fototechnisch puntje is.

Wat ik me wel afvraag, ik zie je dat ook gewoon spotjes onder in die koof hebt zitten. Kunnen die ook alleen aan zonder die koof, en vice versa?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:06:14 #13
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98148297
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:02 schreef CoolGuy het volgende:
@ Whuzz, die verlichting is nice. Wel veel, zo op de foto, maar ik begrijp dat dat een fototechnisch puntje is.
Ja, op de foto's lijkt het allemaal wat heftiger dan "in het echt". Zoals Remco voorstelde zal ik vanmiddag een foto maken bij daglicht, misschien dat mijn cheapo camera het dan beter trekt :P

quote:
Wat ik me wel afvraag, ik zie je dat ook gewoon spotjes onder in die koof hebt zitten. Kunnen die ook alleen aan zonder die koof, en vice versa?
Yup, zijn apart dimbaar. Normaal gesproken zullen we de spots gebruiken als hoofdverlichting en de strips om een wit-kleurtoon aan te brengen. De spots zelf zijn warm-wit, dus ook gewoon "los" bruikbaar zonder de strips.
pi_98148460
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:00 schreef CoolGuy het volgende:

Wat maakt dat uit? Onder andere jouw mening was dat 'men de kleine lettertjes toch nooit leest'. :') En om het zelf te kunnen begrijpen dan heb jij aan je 'levensopleiding' niet genoeg he.
De kleine lettertjes zijn inderdaad niet relevant voor het welzijn van de consument :7

quote:
Als je een dergelijke document niet begrijpt dan moet je iemand vragen in je omgeving die daar wel verstand van heeft, of die zo'n document voor je wil uitleggen. Je weet wel, wat je ook zou moeten doen als je je handtekening wil zetten onder iets wat je niet begrijpt, zoals een hypotheek-contract of een woekerpolis.
Ik heb begrepen dat de huidige crisis ontstaan is door complexe financiele producten die zelfs onbegrijpbaar zijn voor de experts. Kennelijk heeft hun opleiding ze niet geholpen, gelukkig is de overheid ze te hulp gekomen en kunnen ze vrolijk doorgaan met hun incompetent handelen ^O^

quote:
Dan zie je er misschien vanaf en hoef je niet achteraf jarenlang verzuurd te zijn.
Verzuurd? Wie, wat, waar en waarom? Ik word juist hartstikke vrolijk van al het gratis cabaret :D
I'll sing you a lullaby.
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 10:16:23 #15
16180 crew  CoolGuy
pi_98148521
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De kleine lettertjes zijn inderdaad niet relevant voor het welzijn van de consument :7

[..]

Ik heb begrepen dat de huidige crisis ontstaan is door complexe financiele producten die zelfs onbegrijpbaar zijn voor de experts. Kennelijk heeft hun opleiding ze niet geholpen, gelukkig is de overheid ze te hulp gekomen en kunnen ze vrolijk doorgaan met hun incompetent handelen ^O^

[..]

Verzuurd? Wie, wat, waar en waarom? Ik word juist hartstikke vrolijk van al het gratis cabaret :D
Simpel gezegd: je reageert wel, maar eigenlijk zeg je inhoudelijk niks, want zoals altijd stuur je er omheen als het op eigen verantwoordelijkheid aankomt.

Vraag heb ik al eens gesteld maar nog maar een keer dan. Als het allemaal de schuld van de banken is, waarom zijn er dan consumenten die niet zo'n wanproduct hebben, en niet in de problemen komen als de bubble klapt?

Immers, als er 0 verantwoordelijkheid van de klanten is, dan hadden de Grote Boze Banken iedereen wel een wanproduct aangesmeerd waar zij maximaal aan zouden verdienen. Waarom hebben ze dat niet gedaan? Die klanten die zo'n wanproduct niet hebben, zijn die wat slimmer dan de rest ofzo?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:25:16 #16
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98148740
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:13 schreef xenobinol het volgende:

Ik heb begrepen
Dat lijkt me sterk ;)

quote:
dat de huidige crisis ontstaan is door complexe financiele producten die zelfs onbegrijpbaar zijn voor de experts.
Zoals ik al dacht. ;)

Toen jij die woekerpolis afsloot waar je inmiddels vanaf bent, heb je echt zélf je handttekening gezet. Dat maakt jou de eerste verantwoordelijke. Dat de banken mede schuldig zijn ben ik met je eens, maar de hoofdschuldingen zijn de consumenten die producten afnamen waarvan ze óf niets snapten, óf teveel risico mee namen.

Zelfde met griekenland. Is het de schuld van de EU dat ze hun schulden niet kunnen betalen? Nee, het is de schuld van de grieken. Dat de EU méde schuldig is door te verzuimen dat corrupte zooitje in de hand te houden c.q. uberhaupt binnen te laten, da's een tweede.

Eigen verantwoordelijkheid Xeno, live it! :P
pi_98148760
Sowieso, eigen verantwoordelijkheid kicks the shit out of people who blame others.

Blaming others of your own failure :')
pi_98148821
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:16 schreef CoolGuy het volgende:

Simpel gezegd: je reageert wel, maar eigenlijk zeg je inhoudelijk niks, want zoals altijd stuur je er omheen als het op eigen verantwoordelijkheid aankomt.
Ik heb de handel stopgezet... dat is gewoon je verantwoording nemen als je ziet dat zaken niet zo lopen als voorzien. Maar goed... de coolguys van deze wereld zijn perfect en begaan nooit een fiasco.

quote:
Vraag heb ik al eens gesteld maar nog maar een keer dan. Als het allemaal de schuld van de banken is, waarom zijn er dan consumenten die niet zo'n wanproduct hebben, en niet in de problemen komen als de bubble klapt?
Niet alleen vraag je het nogmaals, ik heb je reeds meerdere malen antwoord gegeven. Helaas ben je net een overslaande langspeelplaat en komt er helemaal niets nieuws uit je toetsenbord. Misschien moet je wat meer aantekeningen maken, dat schijnt te helpen om het geheugen te ondersteunen :Y

7 miljoen wanproducten en dan komt alle pensioen ellende er nog eens bij... levert de financiele sector eigenlijk nog wel deugdelijke diensten? Jij als rentebetaler hebt vast een deugdelijk product :D

quote:
Immers, als er 0 verantwoordelijkheid van de klanten is, dan hadden de Grote Boze Banken iedereen wel een wanproduct aangesmeerd waar zij maximaal aan zouden verdienen. Waarom hebben ze dat niet gedaan? Die klanten die zo'n wanproduct niet hebben, zijn die wat slimmer dan de rest ofzo?
Wil je nu beweren dat banken en verzekeraars niet maximaal aan je verdienen? Waar denk jij dat ze al die kantoren, lease auto's, ICT bedrijven en banksters van betalen _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_98148859
Je hebt niks 'stopgezet' of 'gezien dat de zaken niet zo liepen als voorzien'. Je bent er gewoon keihard ingetuind, erin getrapt, met open ogen die handtekening gezet, gevoed door een honger naar geld, een lustgevoel, winstbejag.

Het enige wat je hebt gedaan is jezelf proberen uit het wurgcontract te krijgen, je eigen falen proberen recht te zetten. Dat is wat je hebt gedaan.
pi_98148863
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:26 schreef Scorpie het volgende:
Sowieso, eigen verantwoordelijkheid kicks the shit out of people who blame others.

Blaming others of your own failure :')
Ik geen niemand de schuld voor mijn woekerpolis. Ik waarschuw alleen maar anderen voor de financiele maffia :)
I'll sing you a lullaby.
pi_98148879
Daarnaast mag mijn bank maximaal aan mij verdienen, over 27 jaar heb ik wel een mooi pandje voor mezelf. ^O^
pi_98148904
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik geen niemand de schuld voor mijn woekerpolis. Ik waarschuw alleen maar anderen voor de financiele maffia :)
Nee. Je blaat een hoop ondoordachte en niet-onderbouwde prietpraat de virtuele wereld in, gevoed door je frustraties. Niks 'waarschuwen', blaten, dat doe je. Als een heel groot wit schaap.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:33:18 #23
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98148919
/popcorn OMNOMNOM :D
pi_98148949
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:31 schreef Scorpie het volgende:
Daarnaast mag mijn bank maximaal aan mij verdienen, over 27 jaar heb ik wel een mooi pandje voor mezelf. ^O^
Gekocht op de top :') _O-

Een knap staaltje cognitieve dissonantie Scorp :Y ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_98148970
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:33 schreef Whuzz het volgende:
/popcorn OMNOMNOM :D
Toch wel zoet hè ;)