Ik moet ook zeggen dat ik m'n tranen niet kon bedwingen. Voorpootjes kan 'ie nog goed bewegen, heb 'm tijdens dat gekrijs heel voorzichtig geaaid en toen heeft 'ie m'n handen te pakken gekregen en niet meer los gelaten, m'n hele hand ligt nu ook open. De achterpootjes waren heel schokkend aan het bewegen, vandaar dat de dierenarts ook niet dacht dat er niets gebroken was. Moet eerlijk zeggen dat ik echt bang ben voor morgenvroeg, moest het ook een beetje van me af schrijven merk ik nu.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 01:36 schreef Ansu het volgende:
Ojee! Dat is heel vervelend, schrikken ook. Ik zou morgenochtend even kijken hoe het gaat en sowieso niet een week wachten voor de dierenarts oid, morgenochtend ze anders even bellen en de situatie uitleggen. Kan poezenbeest nog wel alles bewegen etc?
Nja, omdat de dierenambulance zei dat ze niets konden doen twijfelde we er een beetje over, maar is misschien wel het slimste. Zal morgen wel even bellen en aankijken hoe het gaat.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 01:39 schreef Picchia het volgende:
Natuurlijk direct naar een dierenarts gaan. Voorkomen is beter dan genezen. Als je het een weekje aankijkt en hij blijkt letsel te hebben, dan zegt de arts waarschijnlijk dat je eerder had moeten komen.
Dierenambulance zei dat ze niets voor ons zouden kunnen betekenen en dat langsgaan geen nut zou hebben. Hebben toen verteld wat er aan de hand was en wat we gezien hadden en hij heeft ons dit aangeraden. Heb d'r niet zo'n goed gevoel over zelf maar hebben ook geen auto tot onze beschikking en denk dat de dierenambulance genoeg ervaring hiermee heeft om te kunnen beslissen.. Maar tja, voel me er zelf ook niet zo heel fijn bij, vandaar ook dit topic.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 01:44 schreef trovey het volgende:
Ik zou persoonlijk het beestje oppakken en er nu mee naar de dierenarts gaanmaar dat ben ik.
Sterkte in ieder geval vannacht, hopelijk valt het mee.![]()
Misschien toch maar even doen, is ook wel goed voor m'n eigen geweten, misschien dat ik daarna wel kan slapenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 01:49 schreef Mishu het volgende:
Ik zou nog eens bellen en toch om hulp vragen.
Sorry, maar ik zou niet uitgaan van de medische kennis van dierenabulancepersoneel...prima lui die goed werk doen maar dat zijn vrijwiligers zonder dierenartsopleiding...hoe kunnen zij in vredesnaam het dier beoordelen en nog wel zonder het te zien en te onderzoeken?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 01:48 schreef livalo het volgende:
[..]
Dierenambulance zei dat ze niets voor ons zouden kunnen betekenen en dat langsgaan geen nut zou hebben. Hebben toen verteld wat er aan de hand was en wat we gezien hadden en hij heeft ons dit aangeraden. Heb d'r niet zo'n goed gevoel over zelf maar hebben ook geen auto tot onze beschikking en denk dat de dierenambulance genoeg ervaring hiermee heeft om te kunnen beslissen.. Maar tja, voel me er zelf ook niet zo heel fijn bij, vandaar ook dit topic.
Jij kunt het zelf het beste beoordelen. Als jij er geen goed gevoel bij hebt, bellen of langsgaan dus, daar zijn ze voorquote:Op dinsdag 14 juni 2011 01:39 schreef livalo het volgende:
[..]
Ik moet ook zeggen dat ik m'n tranen niet kon bedwingen. Voorpootjes kan 'ie nog goed bewegen, heb 'm tijdens dat gekrijs heel voorzichtig geaaid en toen heeft 'ie m'n handen te pakken gekregen en niet meer los gelaten, m'n hele hand ligt nu ook open. De achterpootjes waren heel schokkend aan het bewegen, vandaar dat de dierenarts ook niet dacht dat er niets gebroken was. Moet eerlijk zeggen dat ik echt bang ben voor morgenvroeg, moest het ook een beetje van me af schrijven merk ik nu.
Goed dat je even contact hebt opgenomen met de dierenarts....voor het dier en voor je eigen gemoedsrust.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 02:02 schreef livalo het volgende:
Een dierenarts gesproken en hebben een afspraak voor morgenvroeg. Regelen morgen een auto maar het leek 'm niet slim om op de fiets langs te komen i.v.m de waarschijnlijke hersenschudding en de afstand en dacht hetzelfde als de dierenambulance. Het beestje is net voorzichtig gaan staan en heeft wat gedronken dus dat is wel goed nieuws, ben wel opgelucht toen ik dat zag gebeuren. Ga nu maar eens een poging doen tot slapen, morgen horen jullie meer! Thanks voor alle goede tips trouwens, enorm fijn want was echt een beetje in paniek moet ik zeggen.
Een kat komt heel vaak weer op zijn pootjes terecht, maar lang niet altijd! Hij moet wel de tijd hebben om de draai te maken. Men zegt wel eens dat een kat beter van 3 hoog kan vallen dan van 1 hoog, wil hij ongeschonden uit de val komen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:54 schreef MOD het volgende:
Van grote hoogte, niet meer dan 2.70m binnenhuis, van boven aan de trap, of van een kast of zo? In de regel komt een kat altijd op zijn poten terecht, maar of dat hier ook geldt voor een jong beestje..
Ik ben geen arts, maar ik zou hem een tijdje zijn roes laten uitslapen. Katten zijn enorm taaie beesten. Ik heb van een kennis van ons vernomen dat zelfs een kat van haar van de 3e verdieping was gevallen, op zijn poten wel, maar strompelend weg kroop. Uiteindelijk ook overleefd. Desalniettemin zou een bezoekje aan de dierenarts geen overbodige luxe zijn.
Hij is van een trap afgevallen van ongeveer anderhalve meter hoog, begrijpen het zelf ook niet precies want lagen dus zelf allemaal in bed.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 09:54 schreef MOD het volgende:
Toen ik klein was heb ik onze kat een keer een enorm harde beuk met een tennisracket gegeven. Met de metalen rand in een ferme zwaai tegen de kop van het beestje. Het was uiteraard niet expres. Direct uit reflex sprintte hij met een rotvaart de tuin uit en heb hem een tijd niet gezien.
Mijn moeder vertelde een dag of twee later dat ie zich vreemd gedroeg (stilletjes in een hoek, amper bewegen, weinig reageren) en een aantal keer gekotst had. Externe schade zoals een wond of een bult heb ik nooit kunnen ontdekken, maar het beestje leefde voort tot het uiteindelijk, enkele jaren later, doodgebeten werd door een hond.
Een andere kat van ons die wel opzienbarende geluiden en bewegingen maakte, zoals ongeveer wordt beschreven in de openingspost, waardoor ik eveneens gewekt werd, had het overigens niet overleefd. Dat kwam ook omdat het was aangereden. En behalve de onnatuurlijke bewegingen en geluiden die door merg en been gingen, was er ook de nog al rare positie van de onderkaak t.o.v de rest van het kopje. Ook ontdekte ik een merkwaardige substantie dat het meeste weg had van kattenpis en een vacht doordrenkt met bloed. Hij overleed niet veel later.
Weer een ander verhaal is dat een derde kat van ons ook is aangereden. Dit keer overleefde het beest het ternauwernood, maar wel met flinke schade. Zijn achterpoot was flink gehavend en ook zijn mentale gesteldheid was er kortstondig op achteruit gegaan. Na een aantal uur in comateuze toestand te hebben verkeerd, heeft hij ongeveer twee weken in een baby-box geleefd waar hij wonderbaarlijk goed is uitgekomen. Enkel een litteken is nog zichtbaar en hij is bang voor auto's.
Ik denk dat als jouw kat hier aan sterft, het een enorm flinke opdonder heeft moeten krijgen, hoewel een jonge kitten natuurlijk kwetsbaarder is dan een volgroeid exemplaar. Hoe heeft dat kunnen gebeuren? Van grote hoogte, niet meer dan 2.70m binnenhuis, van boven aan de trap, of van een kast of zo? In de regel komt een kat altijd op zijn poten terecht, maar of dat hier ook geldt voor een jong beestje..
Ik ben geen arts, maar ik zou hem een tijdje zijn roes laten uitslapen. Katten zijn enorm taaie beesten. Ik heb van een kennis van ons vernomen dat zelfs een kat van haar van de 3e verdieping was gevallen, op zijn poten wel, maar strompelend weg kroop. Uiteindelijk ook overleefd. Desalniettemin zou een bezoekje aan de dierenarts geen overbodige luxe zijn.
Succes er mee.
Dierenambulance is geen dierenarts, dat zijn gewoon vrijwilligers met heel soms een achtergrond in dierverzorging, maar vaak ook niet.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 01:48 schreef livalo het volgende:
[..]
Dierenambulance zei dat ze niets voor ons zouden kunnen betekenen en dat langsgaan geen nut zou hebben. Hebben toen verteld wat er aan de hand was en wat we gezien hadden en hij heeft ons dit aangeraden. Heb d'r niet zo'n goed gevoel over zelf maar hebben ook geen auto tot onze beschikking en denk dat de dierenambulance genoeg ervaring hiermee heeft om te kunnen beslissen.. Maar tja, voel me er zelf ook niet zo heel fijn bij, vandaar ook dit topic.
De kleine heeft gister lopen eten als een malle. Had de voer- en waterbakbak voor 'm geschoven en eerst brokjes op m'n hand gehouden. Eerst heeft hij wel flink in m'n vinger gebeten, maar daarna pakte 'ie het brokje en ging hij ook over op het bakje. Daarna nog wat gedronken bij moeder en ook wat water en de eerste meters afgelegd, waarna hij weer ging liggen alsof hij wilde zeggen: "Zo, ik heb de vierdaagse ook weer gelopen".quote:
Zit er nu ook bij terwijl dit eigenlijk niet mijn kamer is, gewoon omdat zusje af en toe nog te speels is en hij 't ook allemaal (logisch) niet 3 uur lang vol houdt. We verloren ze al bijna niet uit het oog, maar nu al helemaal nietquote:Op woensdag 15 juni 2011 13:20 schreef Barbaaf het volgende:
wat goed. Toch zou ik 'm zoveel mogelijk rust geven de komende dagen, dus nog niet laten spelen met de andere kittens, of het een minstens beperken.
Het is toch geniaal dat een paar van die kleine beestjes je gewoon een soort van blij kunnen maken?quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:36 schreef Mishu het volgende:
Het zijn letterlijk dotjes, een soort pluisjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |