Nat worden moet ik toch wel, want ik moet ook douchen. En de trap op zeulen kan geen probleem zijnquote:Op maandag 13 juni 2011 23:09 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
dan wordt je of nat of je moet me de trap op zeulen...
Mailtje naar info@nuon.nl?quote:Op maandag 13 juni 2011 23:07 schreef RockNijntje het volgende:
Weet iemand hier hoeveel een zonnepaneel van 1m2 levert? Ik kan het echt niet vinden![]()
het gewicht is het nietquote:Op maandag 13 juni 2011 23:10 schreef Yuki het volgende:
[..]
Nat worden moet ik toch wel, want ik moet ook douchen. En de trap op zeulen kan geen probleem zijn
DAN moet je zien te bepalen hoeveel energie de zon in totaal uitstraalt per seconde, en bepalen welk deel van de bol 1 vierkante meter op 150 miljoen km afstand dan is etc.quote:
Noeeeeeesquote:Op maandag 13 juni 2011 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
DAN moet je zien te bepalen hoeveel energie de zon in totaal uitstraalt per seconde, en bepalen welk deel van de bol 1 vierkante meter op 150 miljoen km afstand dan is etc.
Nou waarom? Je kan toch wel ergens vinden hoe veel energie de zon per seconde in totaal uitstraalt? Dat wordt verdeeld over de hele oppervlakte van de bol er omheen.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:13 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
NoeeeeeesDan mijn groepsgenoten maar een keer teleurstellen...
Wow.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou waarom? Je kan toch wel ergens vinden hoe veel energie de zon per seconde in totaal uitstraalt? Dat wordt verdeeld over de hele oppervlakte van de bol er omheen.
Straal is 1,5 * 1011 m
Oppervlakte bol is 4 * pi * r2
Dan deel je de totale energie per seconde door de oppervlakte van die bol, voila: energie per vierkante meter.
Ja echt hequote:
Luie bigquote:De straling van de Zon heeft bij het bereiken van de aardatmosfeer een intensiteit van 1368 W/m˛,[9] dit wordt de zonneconstante genoemd. Van deze straling wordt circa 69% geabsorbeerd (19% door waterdamp en door ozon in de ozonlaag, 4% door wolken en 46% door het aardoppervlak). De overige 31% wordt weerkaatst (8% door rayleighverstrooiing, 17% door wolken en 6% door het aardoppervlak).[10] Dit weerkaatsingsvermogen wordt albedo genoemd. Op het aardoppervlak bestaat de zonnestraling hoofdzakelijk nog uit zichtbaar licht en een gedeelte nabij infrarood en nabij ultraviolet. De rest van de energie, de kortgolvige ultraviolette straling en de langgolvige infraroodstraling, worden door de atmosfeer geabsorbeerd. Eenzelfde hoeveelheid energie als geabsorbeerd, wordt door de Aarde en de atmosfeer weer uitgestraald naar de ruimte als infrarode aardse straling.
Dus 1368 joule/m2?quote:Op maandag 13 juni 2011 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Hier het staat gewoon klip en klaar op wikipedia:
[..]
Luie big
Ohnoes, kunnen we niet meer zoenen in de biosquote:
Watt per m2quote:
quote:Op maandag 13 juni 2011 23:20 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ohnoes, kunnen we niet meer zoenen in de bios
oh dan is het 1. of bacon.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Watt per m2
Zoek zelf maar even op hoeveel joule dat is.
Of moet ik ook nog je onderkaak op en neer doen als je moeder er een boterham in gestopt heeft?
quote:
Jouw schoonmoeder. Be afraid. Be very afraid.quote:
quote:Op maandag 13 juni 2011 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jouw schoonmoeder. Be afraid. Be very afraid.
quote:Op maandag 13 juni 2011 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jouw schoonmoeder. Be afraid. Be very afraid.
Ik werd hier opgehouden. En jij ging al met ST douchen, toch?quote:
Gingen we niet meer met z'n drieen, en st was er ook niet.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:26 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik werd hier opgehouden. En jij ging al met ST douchen, toch?
* MPG snuffelt eens even...quote:
Mart.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:26 schreef DaMart het volgende:
O, hier zijn jullie... nou ja, bedtijd dus welterusten.
Ik snap het niet meerquote:Op maandag 13 juni 2011 23:26 schreef JJH het volgende:
[..]
Gingen we niet meer met z'n drieen, en st was er ook niet.
En toen had je hem nog niet gelezen?quote:Op maandag 13 juni 2011 23:27 schreef JJH het volgende:
[..]
Mart.
Weet je wat ik letterlijk vanavond tegen wok zei? Ik voorzie een aflevering waar Wel.o.k Verhuizingen in voor komt.![]()
Wasmachines.quote:
Geen dankquote:Op maandag 13 juni 2011 23:27 schreef pgrferrari het volgende:
Truste Mart! Weer bedankt voor de geniale aflevering
Met snor?quote:
Nope, ik was om even na zevenen de deur uit.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:27 schreef DaMart het volgende:
[..]
En toen had je hem nog niet gelezen?.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |