Dat vermoed ik ook. Foto van de kast en de binnenkant zou opheldering kunnen verschaffen.quote:
Is het een ITHO ventilator boxquote:Op maandag 13 juni 2011 16:24 schreef boeiendhe het volgende:
Ik heb wat dingen gelezen over mechanische ventilatie, maar ik kom er niet uit. Ik ben nu aan het klussen op zolder en er hangt een grote zwarte kunststof kast behoorlijk in de weg. Het is een kunststof bak, die aan 1 kant met een buis gekoppeld is aan aan een pijpventilator (volgens mij) en de andere kant met een flexibele buis de standleiding in, richting mijn keuken en badkamer en toilet. In die box zit naar mijn idee niks, of zeer weinig, er zit een soort van afzuigkapfilter tegen de rand geplakt die behoorlijk verzadigd is, naar mijn idee (hebben er nooit wat aan gedaan sinds we hier wonen). De box is dus gewoon leeg. Ik heb op de badkamer een schakelbare ventilator in het verlaagd plafond gebouwd en ook in het toilet. Beneden in de keuken eindigt ie gewoon in de muur. We hebben de afzuigkap zelf naar buiten gelegd, die zit hier niet op aangesloten.
Die zwarte bak hangt erg in de weg (m.b.t. de ruimte die we nodig hebben). Bovendien is alles oud, ik wil er iets mee gedaan hebben nu. Of alles nieuw, of die bak weg als het zinloos is, of nieuwe filters (als dit nodig/nuttig is). Ik wil dus graag het nut weten van die bak en waarvoor ik hem kan vervangen dan (als dat nodig is). Ik zie op internet over het algemeen alleen van die bakken met mechanica ERIN. Sorry voor het wazig verhaal, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Er heeft dus waarschijnlijk nooit een ventilator in die box gezeten.quote:Het is een kunststof bak, die aan 1 kant met een buis gekoppeld is aan een pijpventilator en de andere kant met een flexibele buis de standleiding in
Dit is zeer goed mogelijk, de box kan ook puur een collector zijn om meerdere buizen te ontvangen, of de pijpventilator is er later op geplaatst ter vervanging van.....quote:Op maandag 13 juni 2011 17:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik las er eerst ook overheen, maar in de OP staat dit:
[..]
Er heeft dus waarschijnlijk nooit een ventilator in die box gezeten.
Ook weer recht gezet.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:00 schreef boeiendhe het volgende:
JUIST....er zit een PIJPventilator in mijn buis dat door mijn dak loopt, zoals je op de foto kunt zien. Er loopt ook een draad door die buis daarvan.
Ik denk zelf dat er NIETS in die box heeft gezeten, tenzij er allerlei filtermateriaal of dergelijks inzat.
Ik moet nog even rechtzetten dat de toilet een ander systeem is, en NIET op de centrale afzuiging zit.
Deze 2 zitten dus nog wel op het centrale systeem?quote:Dan blijft dus de badkamer over, waar ik dus zelf zo'n ventilatortje met met schakelaar opgezet heb en de keuken, die nog open is.
Naast de afzuigkap zit er nog wel een ventiel in je keuken tbv het centrale systeem, tenminste dat begreep ik uit het hierboven vermeldde?quote:Ik heb wel een apart afzuigkap voor keuken, die die NIET via deze afzuiging loopt.
Zwarte box kan wegquote:Wat ik dus wil is:
1) OF alles weg, want heeft dit wel nut?
De box bevat geen filter, hooguit dempingsmateriaal, de box kan je dus ook vervangen door een stukje flexslang zodat de resonantie van je ventilator niet overgegeven wordt op het buizensysteem.quote:2) OF vervanging van filters? om het werkzaam te maken zoals het nu is
Box vervangen door flex slang.quote:3) OF iets anders nemen dat beter is (maja, heb niet veel meer te besteden eigenlijk)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |