abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98113670
Sinds 5 jaar heeft één van mijn beste vrienden een relatie. Hij kende haar van school en al snel waren ze onafscheidelijk. Ruim een jaar geleden hebben ze besloten om samen te gaan wonen. Ondanks dat iedereen hen adviseerde om misschien eerst iets te gaan huren omdat ze nog relatief jong zijn, hebben ze toch meteen een huis gekocht. Hij woont op loop afstand van mij vandaan en al snel leken ze erg gelukkig eigenlijk was er geen vuiltje aan de lucht. Totdat hij me vorige week vertelde dat hij het had uitgemaakt. De reden ervan was omdat hij niet meer verliefd op haar was en ze toch op bepaalde punten te veel verschilden van elkaar. Hij vertelde me toen ook dat hij niet was vreemdgegaan... maar niets was minder waar.

Het was een vreemde beslissing die eigenlijk niemand had zien aankomen. De afgelopen dagen was hij erg verdrietig en heb ik hem zoveel mogelijk gesteund en ben veel bij hem geweest. Vanmorgen liet hij me per sms weten dat hij eerlijk tegen me wil zijn en dat hij is vreemd gegaan. Het was in een periode dat het al slecht ging in hun relatie. Toch heeft hij dit allemaal een paar maanden voor al zijn vrienden en familie verborgen weten te houden.

Nou weet ik zelf niet goed wat ik er mee moet. Aan de ene kant ben ik echt heel erg kwaad op hem omdat hij dit zijn vriendin allemaal aandoet. En aan de andere kant ben ik heel erg teleurgesteld in hem omdat ie tegen mij, z'n vrienden en familie heeft gelogen en dit allemaal verborgen heeft gehouden.. Ik weet nu gewoon niet goed wat ik tegen hem moet zeggen..
  maandag 13 juni 2011 @ 15:20:16 #2
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_98113827
Dus?
Moeten wij nou gaan vertellen wat je tegen je maat moet zeggen?
Je moeder is een hamster
pi_98113895
Het is niet vreemd om dit verborgen te houden...dat kun je hem niet echt kwalijk nemen. Enige persoon die hem iets kwalijk kan nemen is zijn vriendin, en dan weten we nog niet welk aandeel ze hier in had...
pi_98113912
Hij is toch je maat? Ik snap niet waarom jij dan in de positie denkt te zijn dat jij boos op HEM moet zijn om wat hij haar aandoet?

Je kan hem een klootzak vinden, z'n gedrag verwerpelijk, of boos zijn omdat hij tegen je loog. Maar ik snap de invalshoek niet helemaal waarin jij voor haar denkt op te moeten komen....
  maandag 13 juni 2011 @ 15:22:11 #5
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_98113924
Dat z'n vriendin zich boos en bedonderd voelt kan ik heel goed begrijpen. Maar als z'n vriend moet je niet zo moeilijk doen.
  maandag 13 juni 2011 @ 15:23:52 #6
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_98113998
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 15:17 schreef de_vrolijke_drinker het volgende:
...
Vanmorgen liet hij me per sms weten dat hij eerlijk tegen me wil zijn en dat hij is vreemd gegaan. Het was in een periode dat het al slecht ging in hun relatie. Toch heeft hij dit allemaal een paar maanden voor al zijn vrienden en familie verborgen weten te houden.

Nou weet ik zelf niet goed wat ik er mee moet. Aan de ene kant ben ik echt heel erg kwaad op hem omdat hij dit zijn vriendin allemaal aandoet. En aan de andere kant ben ik heel erg teleurgesteld in hem omdat ie tegen mij, z'n vrienden en familie heeft gelogen en dit allemaal verborgen heeft gehouden.. Ik weet nu gewoon niet goed wat ik tegen hem moet zeggen..
Want het is gebruikelijk dat mensen hun vrienden en familie inlichten als ze vreemdgaan?
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  maandag 13 juni 2011 @ 15:25:10 #7
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_98114048
Zeg dat het qua relaties gewoon een lul is. Maar dat het als vriend een coole gozer is en dat je het hem niet kwaad neemt.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_98114112
Waarom ben je boos op hem?
Omdat hij het je niet meteen eerlijk zegt of omdat hij vreemd gaat?
pi_98114121
Niet teveel op ingaan. Steun hem waar nodig en probeer jezelf een beetje aan de zijlijn te houden.
Who motivates the motivator?
pi_98114163
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 15:25 schreef HSG het volgende:
Volgens mij heeft TS ook zijn vriendin lopen knallen :')
Of wil hij dat iig... hij focussed wel heel erg op dat hij boos moet zijn om wat hij HAAR heeft aangedaan...

Beetje zich positioneren als de held die hem weleens de waarheid zou zeggen, haar een beetje troosten, en BAM! daar ben je de rebound guy.
  maandag 13 juni 2011 @ 15:27:52 #11
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_98114165
Je bent toch in de eerste plaats een vriend van hem? Gast, ben blij dat hij je toch genoeg vertrouwde jou dit te vertellen, en ga dit vooral niet tegen je andere vrienden / zijn familie etc. melden en steun hem in deze tijd dat hij alleen is, zijn huis moet gaan verkopen en 5 jaar relatie moet gaan verwerken. Dat je teleur gesteld bent in hem snap ik, maar om nou boos te worden op hem, jij bent niet de gene die hij bedrogen heeft in de liefde.

Stel je niet zo aan en ben er voor je vriend en moedig hem dusdanig aan dat hij dit soort zaken de volgende keer meteen tegen jou verteld in plaats van dat je hem nu een eikel gaat vinden.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_98114248
quote:
2s.gif Op maandag 13 juni 2011 15:22 schreef Loveless85 het volgende:
Hij is toch je maat? Ik snap niet waarom jij dan in de positie denkt te zijn dat jij boos op HEM moet zijn om wat hij haar aandoet?

Je kan hem een klootzak vinden, z'n gedrag verwerpelijk, of boos zijn omdat hij tegen je loog. Maar ik snap de invalshoek niet helemaal waarin jij voor haar denkt op te moeten komen....
Tuurlijk is hij mijn maat. Ik ken m al ruim 20 jaar en we hebben alles samen meegemaakt. Maar ik ben gewoon boos op hem omdat ie tegen mij en iedereen heeft gelogen. Helemaal omdat zij een topwijf is en ze in de vriendenkring ook door iedereen heel erg werd gewaardeerd. En in al die tijd ben ik ook met haar bevriend geraakt, ik wil niet voor haar opkomen maar het doet mij wel pijn dat hij haar zoiets aandoet..
  maandag 13 juni 2011 @ 15:31:37 #13
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_98114337
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 15:27 schreef Frag_adder het volgende:
Je bent toch in de eerste plaats een vriend van hem? Gast, ben blij dat hij je toch genoeg vertrouwde jou dit te vertellen, en ga dit vooral niet tegen je andere vrienden / zijn familie etc. melden en steun hem in deze tijd dat hij alleen is, zijn huis moet gaan verkopen en 5 jaar relatie moet gaan verwerken. Dat je teleur gesteld bent in hem snap ik, maar om nou boos te worden op hem, jij bent niet de gene die hij bedrogen heeft in de liefde.

Stel je niet zo aan en ben er voor je vriend en moedig hem dusdanig aan dat hij dit soort zaken de volgende keer meteen tegen jou verteld in plaats van dat je hem nu een eikel gaat vinden.
Dit in het kwadraat zeg.

Waar zijn anders vrienden voor.
  maandag 13 juni 2011 @ 15:31:55 #14
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98114350
Het is in ieder geval klasse van hem dat hij het heeft uitgemaakt, en niet door is gegaan in een leugen, toch.

Het is iedereen toch wel eens gebeurd dat je "overlappende projecten" hebt, mij wel in ieder geval. Niet iets om trots op te zijn maar het kan gebeuren. Om dan de latende partij nog een trap na te geven door 't op te biechten, voegt m.i. niets toe. Dat je openstaat voor avontuurtjes is een gevolg van een slechte relatie, niet een oorzaak.

En als jij ook bevriend met haar bent, is het ook best een vraag of hij het aan jou op moet biechten. Tenslotte word jij nu ook opgezadeld met deze kwestie, waardoor je ongewild toch partij moet kiezen door een geheim te bewaren. Kan me voorstellen dat ik daar wel 2x over na zou denken.

Dus ik vind zijn positie wel te verdedigen. Ik weet niet of je daar nou echt wat van moet zeggen/je mening over moet geven. Maar het mag wel natuurlijk :) Als jij wat anders vindt is dat tussen vrienden bespreekbaar.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 13 juni 2011 @ 15:49:26 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_98115040
zo, de PUB reacties zijn weer weg :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 13 juni 2011 @ 16:04:35 #16
118585 Crutch
pi_98115603
Ik snap wel dat je hem nu een eikel vindt omdat hij je niks heeft verteld, maar zou jij het wel doen?
Het zijn tenslotte beide vrienden van je.
Uiteindelijk heeft hij het vreemdgaan opgebiecht, da's ook niet makkelijk voor hem om te vertellen.
Je moeder is een hamster
  maandag 13 juni 2011 @ 16:09:10 #17
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_98115782
Ik dacht echt dat alleen vrouwen de gewoonte hadden direct alles op zichzelf te betrekken, maar nu besef ik dat het bij mannen ook gewoon voorkomt. Jongen, verman jezelf! Het gaat hier niet om jou. Gewoon nul komma nul procent.

Je mag je vriend best vertellen wat je van de situatie denkt, ook daar ben je vrienden voor. Maar verder is het niet jouw taak om je er zo enorm boos over te maken.

Overigens is Frans Hals een goede schilder!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_98116075
Laat deze situatie gewoon over aan je vriend en zijn ex-vriendin, bemoei je er niet teveel mee aangezien mensen weer snel boos op je kunnen worden omdat je "een kant kiest".
Steun waar nodig is maar hou toch afstand.
xxx
  Moderator maandag 13 juni 2011 @ 16:29:06 #19
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_98116612
TS heeft al jaren oogje op die vriendin.
What can change the nature of a man?
pi_98116775
Ken ook een meisje die 5 jaar relatie had en zíj is juist vreemdgegaan. Ging ook minder in de relatie.. toevallig niet dezelfde partners, allebei vreemdgegaan en dus opgelost slotje? :')
pi_98116783
quote:
14s.gif Op maandag 13 juni 2011 16:04 schreef Crutch het volgende:
Ik snap wel dat je hem nu een eikel vindt omdat hij je niks heeft verteld, maar zou jij het wel doen?
Het zijn tenslotte beide vrienden van je.
Uiteindelijk heeft hij het vreemdgaan opgebiecht, da's ook niet makkelijk voor hem om te vertellen.
ik zou sowieso niet vreemd gaan. Je moet pas eerst een relatie verbreken voordat je met iets anders gaat beginnen. Ik ben ook wel blij dat ie t me heeft verteld en nu eerlijk is. Maar dat neemt niet weg dat ik wel erg teleurgesteld in hem ben. En ik bemoei me totaal niet met hun relatie. Ze moeten zelf hun problemen maar oplossen en als vriend ben ik er om hen te steunen als ze dat willen.
pi_98116819
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 16:29 schreef Coco98 het volgende:
TS heeft al jaren oogje op die vriendin.
totaal niet, ik ben heel gelukkig in mn eigen relatie :)
  maandag 13 juni 2011 @ 17:26:52 #23
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_98119259
Je mag imho best vertellen dat je het een kutstreek vindt, als vrienden mag je mijns inziens best kritiek op elkaar hebben.

Maar het blijft wel je vriend. Je moet hem er niet aan gaan naaien, of dwingen dingen te doen die hij niet wil.
  maandag 13 juni 2011 @ 17:29:56 #24
118585 Crutch
pi_98119416
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 16:32 schreef de_vrolijke_drinker het volgende:

[..]

ik zou sowieso niet vreemd gaan. Je moet pas eerst een relatie verbreken voordat je met iets anders gaat beginnen. Ik ben ook wel blij dat ie t me heeft verteld en nu eerlijk is. Maar dat neemt niet weg dat ik wel erg teleurgesteld in hem ben. En ik bemoei me totaal niet met hun relatie. Ze moeten zelf hun problemen maar oplossen en als vriend ben ik er om hen te steunen als ze dat willen.
Dat zeggen ze allemaal als ze in een succesvolle relatie zitten, maar als dat wat minder gaat en je hebt het heel gezellig met een andere geweldige meid dan wordt je eerlijkheid toch behoorlijk op de proef gesteld.
Je moeder is een hamster
pi_98120045
Ik snap niet zo goed waarom je vindt dat hij het je wel (eerder) had moeten vertellen. Je hebt er namelijk helemaal niets mee te maken en het is jouw zaak niet. Alleen iets over zeggen als hij er om vraagt dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')