Hallo allemaal,
Ik woon sinds een tijd in dit huis en tijdens de verhuizing (met het schilderen etc. van alles) was er niks aan de hand. Maar van de een op andere dag toen we hier een tijdje woonden, verschenen er elke dag opnieuw een paar kleine torretjes in de vensterbank. Eerst was dit alleen in de vensterbank van de woonkamer, maar nu zitten ze in alle vensterbanken van alle kamers, ze komen dus, vermoed ik, van buiten (het dak?). Maar ik snap niet waar ze wegkomen of waar ze doorheen komen en waar ze op af komen. Ze zitten ook alleen maar in de vensterbank en komen verder niet op de muren etc. Ik haal ze iedere dag weg door ze te pletten met een stuk nat keukenrol doordrengt met heet water en vervolgens spoel ik ze door de wc. Maar elke dag zitten er weer nieuwe.
Ik heb overal op internet gezocht maar kan nergens precies het torretje vinden die het is, ze lijken erg veel op de tapijtkever maar hebben toch een net iets andere vorm. Tot ik zonet een foto vond bij een topic. Er stond dat dit ook een tapijtkever was, maar ik snap niet dat ze dan alleen in de vensterbank blijven zitten en verder niet op de bank etc. zitten. Er zaten laatst wel 2/3 stuks op het gordijn, maar verder ook niet. Ze kunnen overigens ook vliegen, maar dit doen ze 2 seconden en dan vallen ze weer in de vensterbank.
Kan iemand bevestigen watvoor soort torretjes dit zijn? Ik vind het erg vervelend en vies. Ze blijven gelukkig in de vensterbank maar ze zitten in alle vensterbanken en ik ben het nu wel zat.
Waar komen ze op af en wat kan ik er zelf aan doen?
Op deze foto die ik vond staan exact dezelfde torretjes.
http://i17.photobucket.co(...)va/tapijtkever-1.jpgAlvast bedankt!