Dit heeft een redenquote:(ik weet dat er online rekenhulpjes zijn, maar die gaan tot max 60 centimeter onderlinge afstand.)
Dat is uitgerekend. Ik schrok er ook van trouwens, maar op doorbuiging voldoet die prima.quote:
Niks schokkends hoor. Wat voor zichtbare resultaten bedoel je dan?quote:Op maandag 13 juni 2011 13:13 schreef Ridocar het volgende:
De vloer is in het midden 30 tot 35 mm lager.
Ik heb voor de gein m'n vriendin laten springen (zachtjes) en de zichtbare resultaten baren me nu al zorgen. Je ziet de vloer dan nog verder doorhangen.
@sjorsie1982:
De HOH-maat is wel degelijk 70 cm. Juist zo gemeten omdat naar die maat werd gevraagd.
Voordat de grappen komen over m'n vriendin: 75 kilo, dus niet bepaald een kamerolifantje
Als ik beneden sta zie ik de balken op en neer gaan. Ook als ze eroverheen loopt trouwens.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:15 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Niks schokkends hoor. Wat voor zichtbare resultaten bedoel je dan?
Een vochtige ongeisoleerde spouw waar ze op uit komen, met niet goed gesloten koppenquote:Op woensdag 15 juni 2011 13:48 schreef blomke het volgende:
De vloer uitvlakken kan je doen door aan de zijkanten van de bestaande balken, multiplex planken er tegenaan te schroeven zodat de bovenkant van die nieuwe planken, een rechte vloer geven. Dan verstevig je ook de bestaande balken en heb je minder last van doorbuigen.
Als je dan ook nog extra balken er tussen plaatst die ook op die hoogte uitkomen, zit je helemaal goed qua stevigte en doorbuigen en een vlakke vloer. Nieuwe balken hang je op aan zgn. balkschoenen.
@BertusG: rotte balkkopen op de eerste verdieping??? Hoe kan dat dan?? Heb ik nog nooit meegemaakt; wel op de BG-vloer.
en die hoef je echt niet in de muur te steken hoor, koud ertegen schroeven is voldoende.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:53 schreef Ridocar het volgende:
De balken zijn niet rot, ook niet op de koppen in de muur. Ik denk dat ik gewoon extra balken tegenaan schroef. Beetje overmaat (70x220) en dan moet het wel gaan.
Condens slaat neer op je balkkoppen waardoor ze vochtig blijven. Na verloop van tijd heb je er geen last meer van want dan zijn je koppen weg.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:31 schreef blomke het volgende:
Waarom zouden balken daardoor gaan rotten?
Als stelregel voor hout:quote:Op donderdag 16 juni 2011 05:41 schreef blomke het volgende:
Waarom zou condens neerslaan op je balkkoppen? Condens slaat neer op de koudste oppervlak(ken).
Bij ons waren de koppen zo goed als weg.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:48 schreef blomke het volgende:
De vloer uitvlakken kan je doen door aan de zijkanten van de bestaande balken, multiplex planken er tegenaan te schroeven zodat de bovenkant van die nieuwe planken, een rechte vloer geven. Dan verstevig je ook de bestaande balken en heb je minder last van doorbuigen.
Als je dan ook nog extra balken er tussen plaatst die ook op die hoogte uitkomen, zit je helemaal goed qua stevigte en doorbuigen en een vlakke vloer. Nieuwe balken hang je op aan zgn. balkschoenen.
@BertusG: rotte balkkopen op de eerste verdieping??? Hoe kan dat dan?? Heb ik nog nooit meegemaakt; wel op de BG-vloer.
Zou inderdaad mooi zijn als je een fiks deel van de kromming er uit kan drukken.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:58 schreef densmee het volgende:
[..]
en die hoef je echt niet in de muur te steken hoor, koud ertegen schroeven is voldoende.
zet wel een beetje voorspanning op de vloer als je de balk ertegen schroeft
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |