abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juni 2011 @ 12:14:37 #226
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_98456505
Haha Lennon zegt dat ook bij mijn ouders. Ik ga nog even op zoek naar een boek of andere dvd van BC. Toen Twan klein was, waren die er volop. Nu zie ik ze bijna niet meer.
En hij zegt: ikke Lennon. En als ik iets vraag met "wie?"steekt hij zn vinger op en roept Ikke! Het is trouwens verrassend hoe goed hij zn eigen naam zegt. Het valt ons op dat hij met korte woorden/klanken meer moeite heeft dan met langere woorden. Zo zegt hij bijv. wel Ernie of Koekie, maar geen Bert (wel Be). Gek kind.
Make love, not war ☮
  dinsdag 21 juni 2011 @ 12:30:45 #227
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_98457030
DJMO, wat is er op tegen dat het FAS is? ja, tuurlijk hoop je dat met heel je hart niet, maar de kans is er. En dat doet niet af aan wat je nu allemaal bereikt hebt.
Maar je ontneemt hem een kans op vroegtijdige begeleiding door het op voorhand uit te sluiten. Ik heb er geen verstand van, dus ik ga niet zeggen dat ie het heeft. Maar ik zou als ik jou was het laten uitsluiten.

Je hebt er niks mee te verliezen. het is niet wat je hem nu aandoet. Het is een gevolg van foute keuzes in het verleden, waar je hard van geleerd hebt. Maar ontkennen of er voor weglopen maakt het niet ongedaan helaas.

*weer onder steen kruipt*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_98457128
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 12:30 schreef debuurvrouw het volgende:
DJMO, wat is er op tegen dat het FAS is? ja, tuurlijk hoop je dat met heel je hart niet, maar de kans is er. En dat doet niet af aan wat je nu allemaal bereikt hebt.
Maar je ontneemt hem een kans op vroegtijdige begeleiding door het op voorhand uit te sluiten. Ik heb er geen verstand van, dus ik ga niet zeggen dat ie het heeft. Maar ik zou als ik jou was het laten uitsluiten.

Je hebt er niks mee te verliezen. het is niet wat je hem nu aandoet. Het is een gevolg van foute keuzes in het verleden, waar je hard van geleerd hebt. Maar ontkennen of er voor weglopen maakt het niet ongedaan helaas.

ben ik met je eens.

daarbij: beter nu vroegtijdige begeleiding als misschien later blijkt dat er niks aan de hand is dan geen begeleiding terwijl dit wel nodig blijkt te zijn....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_98457211
ik neem aan dat het al uitgesloten is, maar je kan niet ontkennen dat JJ wel de uiterlijke kenmerken heeft van een kindje met FAS
  dinsdag 21 juni 2011 @ 12:37:04 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98457271
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 12:30 schreef debuurvrouw het volgende:

Dat probeerde ik dus idd te zeggen, maar jij verwoord het beter. :@
  dinsdag 21 juni 2011 @ 12:40:15 #231
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_98457375
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 12:37 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat probeerde ik dus idd te zeggen, maar jij verwoord het beter. :@
oh! ik zie nu pas dat je woorden van gelijke strekking hebt gepost. :o :@ nou ja. dat de zorg maar overkomt. denk ik dan.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 12:46:49 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_98457639
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 12:35 schreef Kleurdoos het volgende:
ik neem aan dat het al uitgesloten is, maar je kan niet ontkennen dat JJ wel de uiterlijke kenmerken heeft van een kindje met FAS
vind je? ik zie dat eigenlijk niet zo hoor.

"Zo zijn niet alleen kleine ogen typerend, maar ook de afstand tussen de ogen, die vaak groter is dan normaal. Ook de lengte van de neus in verhouding tot de het middengezicht is bestudeerd. Bij jonge kinderen met FAS is de neus kort en beslaat maar ongeveer de helft van het middengezicht, zodat de afstand tussen mond en neus relatief groot is"

kleine ogen: nee, en ze staan ook niet echt ver uit elkaar.
korte neus: mwah, niet echt? afstand tot de mond: niet extreem groot, m.i.

dus ik weet niet waar je 't vandaan haalt maar ik vind 't nogal een lompe opmerking.
in de haak.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 12:49:30 #233
114177 Diaan73
pi_98457753
Wat is FAS?? :@ :@ ik heb dus werkelijk geen idee...
Make love, not war ☮
  dinsdag 21 juni 2011 @ 12:49:47 #234
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_98457766
Foetaal Alcohol Syndroom
in de haak.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 12:52:46 #235
114177 Diaan73
pi_98457893
Dankje Trui... ^O^
Make love, not war ☮
pi_98457900
Hoort dit allemaal niet meer in de spreekkamer van die kinderarts thuis? :o
Of het fas is of adhd of noem maar iets op kan beter daar beoordeeld worden dan hier..
En ja, er zijn genoeg kinderen die zich wel normaal maar niet gemiddeld ontwikkelen. Of die wel tweewoordzinnetjes maken maar in 't begin nog niet op de vertrouwde manier (ze koppelen dan bijv een uitgesproken woord aan een babygebaar ipv twee woorden verbaal).
pi_98457957
-edit-
Laten we t er anders maar gewoon niet over hebben :+
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:00:37 #238
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_98458218
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 12:52 schreef poemojn het volgende:
Hoort dit allemaal niet meer in de spreekkamer van die kinderarts thuis? :o
Of het fas is of adhd of noem maar iets op kan beter daar beoordeeld worden dan hier..
En ja, er zijn genoeg kinderen die zich wel normaal maar niet gemiddeld ontwikkelen. Of die wel tweewoordzinnetjes maken maar in 't begin nog niet op de vertrouwde manier (ze koppelen dan bijv een uitgesproken woord aan een babygebaar ipv twee woorden verbaal).
ja op zich wel. Maar DJMO begint er hier over. en ik verbaas me dan over het feit dat ze wel met Kidd aan de slag gaat, maar die (door de arts geopperde, en door gedrag wel degelijk een optie zijnde) mogelijkheid van FAS van de hand wijst. Ik stel geen diagnose, ik geef alleen mijn kijk op haar post.
pi_98458284
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:00 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ja op zich wel. Maar DJMO begint er hier over. en ik verbaas me dan over het feit dat ze wel met Kidd aan de slag gaat, maar die (door de arts geopperde, en door gedrag wel degelijk een optie zijnde) mogelijkheid van FAS van de hand wijst. Ik stel geen diagnose, ik geef alleen mijn kijk op haar post.
vandattem
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:05:37 #240
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_98458440
Volgens mij had de KA geen FAS geopperd, maar aangegeven dat alcoholgebruik tijdens de zwangerschap ook een mogelijke oorzaak van ADHD is.
Een van de symptomen van FAS is wel op ADHD gelijkend gedrag, maar het zijn wel twee losse aandoeningen. Ik neem aan dat de KA daar naar kijkt of heeft gekeken, lijkt mij logisch in ieder geval ook gezien de andere kenmerken die ook bij FAS kunnen horen.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:07:16 #241
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_98458509
dan ben ik te kort door de bocht met mijn stukje. Waarvoor sorry.
pi_98458641
quote:
Er zijn kinderen die niet aan het hele syndroom lijden, maar wel één of twee kenmerken hebben.
een stukje tekst op een van de website's over FAS
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:14:59 #243
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_98458852
Oke effe kort door de bocht zoals ik Jan ken van de verhalen van DJMO:

■een vertraagde groei (lager geboortegewicht en klein hoofd en het kind groeit ook na de geboorte langzamer) Check
■afwijkingen aan gezicht, organen en andere lichaamsdelen. De belangrijkste kenmerken zijn een platte neus, smalle bovenlip en smalle oogspleetjes. Daarnaast kunnen ook afwijkingen aan lever, hart, ogen, handen en nagels voorkomen.
■neurologische problemen (lager IQ, slechte coördinatie, leerproblemen, hyperactiviteit en slecht sociaal functioneren) Check
van een site geplukt over FAS

Maar nogmaals ik ken het jochie verder niet maar ze veegt het over de tafel alsof ze alles normaal heeft aangepakt voorheen en dat is imo totaal niet zo...

En dan met het regeltje van Bla erbij lijkt het een het ander toch niet uit te sluiten bij wijze van maar ik stoor me eraan dat ze gewoon niet erkend dat de artsen het haar best mogen vertellendat ze niet zo slim was in het verleden.

Ik kan het ook gewoon niet netjes zeggen he! Ga weer op mijn handen zitten denk ik!
pi_98459017
het is denk ik absoluut niet tof voor djmo zo. dus eerst een dikke vette :* voor haar! want je kan lullen wat je wil, ze doet haar best nu!

maar de discussie is wel zinvol denk ik. want jan heeft wel wat problemen. hoeveel valt vanaf hier niet te zeggen, net zomin als dat hier een diagnose gesteld kan worden. maar dingen bespreekbaar maken kan hier wel! daar is imho niks mis mee. een goede diagnose (die net zo goed kan zijn "het ventje is een laatbloeier"!) lijkt me nu erg belangrijk.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98459116
hehe ik ken het gevoel books, vandaar mijn edit.

wmb is het lastig om idd aan te geven dat de kenmerken er zijn, ik vind ze iig niet te ontkennen. maar aan de andere kant is t ook onze plaats niet om haar dat te vertellen, haar daarop te wijzen.

maar steeds boos worden als mensen je vertellen dat het wel eens aan het alcoholgebruik heeft kunnen liggen/kan liggen.. tsja, dan moet je daar mee om leren gaan denk ik..en zelfs aannemen dat die mogelijkheid er is.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:24:36 #246
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_98459260
Simmu ik ben het wel met je eens maar ze slingert zelf de discussie wel aan steeds met dan is er dit en dat en zus en zo maar als de hulp haar dan niet aanstaat dan is het ook niet goed dus hoe je ook reageert het is niet goed als het niet in DJMO's straatje past. Een beetje zelfreflectie kan toch geen kwaad of wel en juist met haar achtergrond zou je toch denken dat ze dat beetje hulp/toezicht zou accepteren.

Laat maar ik raaskal maar wat over hoe ik het zie zeg maar.
pi_98459299
Als je je daar zorgen over maakt kun je haar toch ook een PB sturen?
  dinsdag 21 juni 2011 @ 13:27:40 #248
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_98459359
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:25 schreef poemojn het volgende:
Als je je daar zorgen over maakt kun je haar toch ook een PB sturen?
Waarom mag het niet hardop gezegd worden?
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_98459456
inderdaad, als je niet wil dat mensen reageren of meedenken moet je er sowieso niet over posten.

op discussiefora. :P
pi_98459467
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:24 schreef Books het volgende:
Simmu ik ben het wel met je eens maar ze slingert zelf de discussie wel aan steeds met dan is er dit en dat en zus en zo maar als de hulp haar dan niet aanstaat dan is het ook niet goed dus hoe je ook reageert het is niet goed als het niet in DJMO's straatje past. Een beetje zelfreflectie kan toch geen kwaad of wel en juist met haar achtergrond zou je toch denken dat ze dat beetje hulp/toezicht zou accepteren.

Laat maar ik raaskal maar wat over hoe ik het zie zeg maar.
:*

het lijkt mij gewoon ook zinvol dat dit onderwerp nu hier openlijk besproken wordt. dat helpt imho beter dan haar post negeren, danwel enkel verwijten maken. dus ik denk dat deze hele discussie met iedereen die meespreekt alleen maar for the better is zeg maar ;)

ik kan me zo ook voorstellen dat djmo zelf zo onzeker als de pest is geworden. laten we wel wezen; toen jan geboren werd was daar een heel gedoetje met jeugdzorg, waar ze al slechte ervaringen mee had. dan zou ik persoonlijk ook niet open en zelfreflecterend alles tegemoet treden denk ik :@ hoe hard dat nu juist nodig is ook.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')