abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139515408
Ach sigme, wat rot!
Jullie renden zo leuk samen.

Sterkte.
  zaterdag 3 mei 2014 @ 10:39:13 #282
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139516429
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 05:46 schreef sigme het volgende:
In memoriam:

[ afbeelding ]

4 jaar oud geworden, verongelukt.
:'( wat erg ;(
Resistance is futile.
pi_139517565
Ach wat sneu ;( Hoe is de andere hond er onder?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_139527719
O, dat doet pijn! Sterkte.
  Oranje zondag 4 mei 2014 @ 01:55:26 #285
172019 Kees22
pi_139541819
Shit!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_139543034
Kut. :( Wat zonde, het was zo'n leuk hondje...
pi_139581950
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 05:46 schreef sigme het volgende:
In memoriam:

[ afbeelding ]

4 jaar oud geworden, verongelukt.
Oh, Hond1, wat verdrietig, sigme! ;( Was hij weer eens ontsnapt en op reeënjacht?

Wat een gemis lijkt me dat, en niet te vergelijken met andere dieren uit je gaarde, die komen en gaan.

Veel sterkte!
Eeuwig vijfentwintig
  maandag 5 mei 2014 @ 19:22:30 #288
43653 sigme
Veraan
pi_139592596
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 06:35 schreef Isegrim het volgende:
Kut. :( Wat zonde, het was zo'n leuk hondje...
Jij heb 'm zelfs eens gezien, bedenk ik nu! Ja, het was een leuk hondje - ook al kon ik hem ten tijde van jullie bezoek wel wurgen - het duurde een jaar voordat hij & ik ietwat aan elkaar gewend waren.

Het ongeluk gebeurde toen wij niet in de buurt waren - we waren op K&W / sigme's olijfboomgaard. Hij was er 's ochtends heel vroeg onverwacht tussenuit geknepen, waarschijnlijk inderdaad achter een ree of konijn aan. Hadden we nét de omheining helemaal ontsnap-dicht.. verdwijnt 'ie gewoon bij het schapenvoeren waarbij de honden dus even onaangelijnd in het schemerduister mee waren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 11:58 schreef Miss_Isis het volgende:
Ach wat sneu ;( Hoe is de andere hond er onder?
Hond2 zagen wij pas weer toen Hond1 al twee weken dood was. Gelukkig zijn de 'oppassers' tijdens onze vakantie de hond net zo vertrouwd als wijzelf, dus ze had niet het idee dat de hele roedel haar verlaten had (we hebben een woonconstructie die wel wat lijkt op de jouwe, geloof ik ;)). Hond2 is er wel relaxt onder. In zekere zin is het rustiger voor Hond2; die voelde zich altijd vreselijk verplicht om Hond1 tot de orde te roepen.

Om de balans weer wat in evenwicht te brengen: er zijn kuikens oO<. Ik heb foto's gemaakt met m'n mobiel, nu moet ik nog uitvinden hoe ik die ergens heenkrijg (jaja, oma is ouderwets en snapt er niks van, ik had liever mijn camera nog gehad).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_139595763
quote:
2s.gif Op maandag 5 mei 2014 19:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Jij heb 'm zelfs eens gezien, bedenk ik nu! Ja, het was een leuk hondje - ook al kon ik hem ten tijde van jullie bezoek wel wurgen - het duurde een jaar voordat hij & ik ietwat aan elkaar gewend waren.

Het ongeluk gebeurde toen wij niet in de buurt waren - we waren op K&W / sigme's olijfboomgaard. Hij was er 's ochtends heel vroeg onverwacht tussenuit geknepen, waarschijnlijk inderdaad achter een ree of konijn aan. Hadden we nét de omheining helemaal ontsnap-dicht.. verdwijnt 'ie gewoon bij het schapenvoeren waarbij de honden dus even onaangelijnd in het schemerduister mee waren.

[..]

Hond2 zagen wij pas weer toen Hond1 al twee weken dood was. Gelukkig zijn de 'oppassers' tijdens onze vakantie de hond net zo vertrouwd als wijzelf, dus ze had niet het idee dat de hele roedel haar verlaten had (we hebben een woonconstructie die wel wat lijkt op de jouwe, geloof ik ;)). Hond2 is er wel relaxt onder. In zekere zin is het rustiger voor Hond2; die voelde zich altijd vreselijk verplicht om Hond1 tot de orde te roepen.

Om de balans weer wat in evenwicht te brengen: er zijn kuikens oO<. Ik heb foto's gemaakt met m'n mobiel, nu moet ik nog uitvinden hoe ik die ergens heenkrijg (jaja, oma is ouderwets en snapt er niks van, ik had liever mijn camera nog gehad).
Ah, da's ideaal hè als de oppas (letterlijk en figuurlijk) zo dichtbij staat ;) Gelukkig maar dat Hond2 haar(?) maatje niet zo mist, maar dat lijkt me wel heel naar thuis komen dan... Ik moet er niet aan denken dat één van onze drie monsters zo iets zou overkomen.

En ben benieuwd naar je kuikenpics, heb er net zelf een paar van m'n telefoon geupload. Tip: je kunt normaal gesproken een kabeltje mini-usb naar usb gebruiken en zo aansluiten op je pc :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_139785004
Het kostte wat moeite ;)

Toen de kuikens eenmaal uit het ei waren, hebben we het oude hondehok - wat de honden nooit hebben gebruikt, in de moestuin gezet en er een rennetje aan geknoopt.

Daar zit nu de kloek met haar vier kuikens.

De kuikens komen uit eieren die ik ergens gekocht heb. en die Noord-Hollandse Blauwen moeten opleveren. Internetplaatje van hoe die eruit moeten komen te zien:

Zo te zien zijn het 2 haantjes, twee hennetjes. We hadden een beetje stevig ras gekozen zodat er ook wat te kluiven valt. Maar ik denk dat ik 2 hennetjes en 1 haantje naar mijn vader doe, dus dat houdt weer niet over qua kluif.

Goed beestennieuws is dat er in het naastgelegen weiland weer koeien lopen. Mooie blaarkoppen, van een boer die ik zowaar nog steeds vertrouw. Z'n koeien hebben ook hoorn, dat zegt ook wat.
Er moet nog een stier bij komen te lopen, daar ben ik wel benieuwd naar. De koeien zijn allemaal drachtig, en moeten hier in het land kalven.

Hond2 heeft gister met mij een uitgebreide wandeling gemaakt.

De gespitste alertheid is vanwege de eendepullen, die ze tot haar grote spijt niet mocht opvreten. Ze is er wel even achteraan geweest, het blijft verbazend om te zien dat die pulletjes zich niet laten vangen door een hond.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_139878306
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 19:25 schreef sigme het volgende:
Het kostte wat moeite ;)

Toen de kuikens eenmaal uit het ei waren, hebben we het oude hondehok - wat de honden nooit hebben gebruikt, in de moestuin gezet en er een rennetje aan geknoopt.
[ afbeelding ]

Daar zit nu de kloek met haar vier kuikens.
[ afbeelding ]

De kuikens komen uit eieren die ik ergens gekocht heb. en die Noord-Hollandse Blauwen moeten opleveren. Internetplaatje van hoe die eruit moeten komen te zien:
[ afbeelding ]
Zo te zien zijn het 2 haantjes, twee hennetjes. We hadden een beetje stevig ras gekozen zodat er ook wat te kluiven valt. Maar ik denk dat ik 2 hennetjes en 1 haantje naar mijn vader doe, dus dat houdt weer niet over qua kluif.

Goed beestennieuws is dat er in het naastgelegen weiland weer koeien lopen. Mooie blaarkoppen, van een boer die ik zowaar nog steeds vertrouw. Z'n koeien hebben ook hoorn, dat zegt ook wat.
Er moet nog een stier bij komen te lopen, daar ben ik wel benieuwd naar. De koeien zijn allemaal drachtig, en moeten hier in het land kalven.
[ afbeelding ]

Hond2 heeft gister met mij een uitgebreide wandeling gemaakt.
[ afbeelding ]
De gespitste alertheid is vanwege de eendepullen, die ze tot haar grote spijt niet mocht opvreten. Ze is er wel even achteraan geweest, het blijft verbazend om te zien dat die pulletjes zich niet laten vangen door een hond.
Leuk! Mooi hokje ook voor de kloek :) Had je maar 4 broedeieren gekocht of zijn er wat stuk gegaan? De kuikentjes lijken trouwens heel erg op een paar van onze kuikens. Eén van onze drie hanen is een NH-blauwe en ik vroeg me al af of hij zich had laten gelden, maar kennelijk wel dus. Wij wilden ook graag wat meer kluif in onze kippen-genenpoel :P

Heb je eigenlijk die boer die jullie koeien had laten slachten daar nog naar gevraagd/op aangesproken? Echt zo'n rotstreek, ik zou laaiend zijn :r
pi_139953518
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 20:06 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Leuk! Mooi hokje ook voor de kloek :) Had je maar 4 broedeieren gekocht of zijn er wat stuk gegaan? De kuikentjes lijken trouwens heel erg op een paar van onze kuikens. Eén van onze drie hanen is een NH-blauwe en ik vroeg me al af of hij zich had laten gelden, maar kennelijk wel dus. Wij wilden ook graag wat meer kluif in onze kippen-genenpoel :P

Heb je eigenlijk die boer die jullie koeien had laten slachten daar nog naar gevraagd/op aangesproken? Echt zo'n rotstreek, ik zou laaiend zijn :r
Ik had 10 eieren gekocht. Twee zijn stukgegaan (opgegeten door de kip? Zij heeft de schalen het nest uit gegooid), 2 zijn niet uitgekomen: 1 onbevrucht en 1 rot, 2 zijn op mysterieuze wijze verdwenen.

Ik heb de vuige veehandelaar/boer een kil mailtje gestuurd, wat ik zoal van 'm vond (een veehandelaar van het laagste allooi), en wat ik van 'm verwacht (nooit meer iets van 'm te vernemen). Hij zit wel echt een endje weg, kilometer of 30, dus het is niet iemand die ik hier tegen het lijf loop oid. En ook niet iemand die hier bij Jan en alleman bekend is.
pi_139954310
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik had 10 eieren gekocht. Twee zijn stukgegaan (opgegeten door de kip? Zij heeft de schalen het nest uit gegooid), 2 zijn niet uitgekomen: 1 onbevrucht en 1 rot, 2 zijn op mysterieuze wijze verdwenen.

Ik heb de vuige veehandelaar/boer een kil mailtje gestuurd, wat ik zoal van 'm vond (een veehandelaar van het laagste allooi), en wat ik van 'm verwacht (nooit meer iets van 'm te vernemen). Hij zit wel echt een endje weg, kilometer of 30, dus het is niet iemand die ik hier tegen het lijf loop oid. En ook niet iemand die hier bij Jan en alleman bekend is.
Hmm, niet zo'n geweldige score dan qua eieren; dat schiet zo niet zo op qua kluif :P Maar als je er een mooi trio kippen aan over houd heb je volgend jaar in ieder geval nog wat :)

En als het mij was overkomen zou ik er in ieder geval voor zorgen dat die vent wel bij Jan en alleman bekend werd in mijn omgeving })
pi_139973038
quote:
7s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:14 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb iets gemist, geloof ik.
Misschien moet je hem bij Jan en alleman bekend maken?
30 km is nou ook weer niet zo heel ver weg.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_141637927
Het topic sluit automatisch over 7 posts, dus ik doe maar even 7 updates, kan ik daarna beginnen aan een schone nieuwe lijn.

Zonder nieuwe foto's, helaas. Ik heb nog geen nieuw toestel gekocht en ik ben geen smartfoneliefhebber.
pi_141637930
Hond

Na het tragische verongelukken van Hond1 is nu Hond2 hier oppermachtig. We hebben een weekje een logeerhond gehad, dat vond ze niks. Hond2 kan mee in de auto (dat kon Hond1 niet, die bleef wagenziek worden). Dus we nemen nu de hond af en toe mee.
Het is rustiger. Beetje saai, maar wel gemakkelijk.
pi_141637932
Schapen

Er lopen nu 7 ooien in de wei, allemaal met 1 of 2 grote lammeren. Er zijn 4 ramlammeren en 6 ooilammeren. De grote ram (Rinus) loopt ook nog in de wei.
Rinus gaat in de loop van de zomer weg; we ruilen hem tegen een andere ram. Doordat we Rinus wegdoen, kunnen we de ooilammeren houden. 13 ooien is een beetje veel, dus we doen dan in de herfst 3 oude ooien weg (slacht). De 4 ramlammeren gaan uiteindelijk -in de winter- ook naar de slacht.
Volgend jaar zouden we dan 1 ram en 10 ooien willen hebben, en dan zien we in de lente hoeveel lammetjes die leveren.
pi_141637934
Katten

In de winter liggen de katten graag binnen, in de zomer zie ik ze eens per 4 dagen even ergens voorbijflitsen. Aangezien ik ze gister beide zag, neem ik aan dat ze er allebei nog zijn.
pi_141637935
Koeien

Zelf hebben we geen koeien meer, maar in de wei naast ons loopt nu een kudde blaarkoppen. 10 koeien, en 1 grote stier. De stier is een grote zwarte gespierde bonk spieren met een ring door z'n neus. Inmiddels hebben hier in de wei 4 koeien gekalfd, en lopen er dus 4 kleine kalfjes en 1 groter kalf bij de kudde.
De stier kan de weidepomp niet zo goed bedienen door die ring in z'n neus, meestal pompenn wij eenmaal per dag water voor hem. Moet hij bij die pomp staan als ik daar ook ben, en dan pomp ik terwijl hij slurpt.
Ik denk dat we volgend voorjaar zelf weer twee kalfjes nemen en opkweken, en deze dan na een jaar of anderhalf ze verkopen aan de boer van de kudde die nu hier loopt.
pi_141637936
Varkens

We hebben geen varkens meer. Hun landje is ingezaaid met bloemen, maar er groeit varkensgras, gras en een paar bloemetjes. De poel blijft aardig vol en dit jaar wonen er kikkers. Ik denk dat we volgend voorjaar weer twee biggetjes kopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')