quote:Op zaterdag 3 mei 2014 05:46 schreef sigme het volgende:
In memoriam:
[ afbeelding ]
4 jaar oud geworden, verongelukt.
Oh, Hond1, wat verdrietig, sigme!quote:Op zaterdag 3 mei 2014 05:46 schreef sigme het volgende:
In memoriam:
[ afbeelding ]
4 jaar oud geworden, verongelukt.
Jij heb 'm zelfs eens gezien, bedenk ik nu! Ja, het was een leuk hondje - ook al kon ik hem ten tijde van jullie bezoek wel wurgen - het duurde een jaar voordat hij & ik ietwat aan elkaar gewend waren.quote:
Hond2 zagen wij pas weer toen Hond1 al twee weken dood was. Gelukkig zijn de 'oppassers' tijdens onze vakantie de hond net zo vertrouwd als wijzelf, dus ze had niet het idee dat de hele roedel haar verlaten had (we hebben een woonconstructie die wel wat lijkt op de jouwe, geloof ikquote:Op zaterdag 3 mei 2014 11:58 schreef Miss_Isis het volgende:
Ach wat sneuHoe is de andere hond er onder?
Ah, da's ideaal hè als de oppas (letterlijk en figuurlijk) zo dichtbij staatquote:Op maandag 5 mei 2014 19:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Jij heb 'm zelfs eens gezien, bedenk ik nu! Ja, het was een leuk hondje - ook al kon ik hem ten tijde van jullie bezoek wel wurgen - het duurde een jaar voordat hij & ik ietwat aan elkaar gewend waren.
Het ongeluk gebeurde toen wij niet in de buurt waren - we waren op K&W / sigme's olijfboomgaard. Hij was er 's ochtends heel vroeg onverwacht tussenuit geknepen, waarschijnlijk inderdaad achter een ree of konijn aan. Hadden we nét de omheining helemaal ontsnap-dicht.. verdwijnt 'ie gewoon bij het schapenvoeren waarbij de honden dus even onaangelijnd in het schemerduister mee waren.
[..]
Hond2 zagen wij pas weer toen Hond1 al twee weken dood was. Gelukkig zijn de 'oppassers' tijdens onze vakantie de hond net zo vertrouwd als wijzelf, dus ze had niet het idee dat de hele roedel haar verlaten had (we hebben een woonconstructie die wel wat lijkt op de jouwe, geloof ik). Hond2 is er wel relaxt onder. In zekere zin is het rustiger voor Hond2; die voelde zich altijd vreselijk verplicht om Hond1 tot de orde te roepen.
Om de balans weer wat in evenwicht te brengen: er zijn kuikens. Ik heb foto's gemaakt met m'n mobiel, nu moet ik nog uitvinden hoe ik die ergens heenkrijg (jaja, oma is ouderwets en snapt er niks van, ik had liever mijn camera nog gehad).
Leuk! Mooi hokje ook voor de kloekquote:Op zaterdag 10 mei 2014 19:25 schreef sigme het volgende:
Het kostte wat moeite
Toen de kuikens eenmaal uit het ei waren, hebben we het oude hondehok - wat de honden nooit hebben gebruikt, in de moestuin gezet en er een rennetje aan geknoopt.
[ afbeelding ]
Daar zit nu de kloek met haar vier kuikens.
[ afbeelding ]
De kuikens komen uit eieren die ik ergens gekocht heb. en die Noord-Hollandse Blauwen moeten opleveren. Internetplaatje van hoe die eruit moeten komen te zien:
[ afbeelding ]
Zo te zien zijn het 2 haantjes, twee hennetjes. We hadden een beetje stevig ras gekozen zodat er ook wat te kluiven valt. Maar ik denk dat ik 2 hennetjes en 1 haantje naar mijn vader doe, dus dat houdt weer niet over qua kluif.
Goed beestennieuws is dat er in het naastgelegen weiland weer koeien lopen. Mooie blaarkoppen, van een boer die ik zowaar nog steeds vertrouw. Z'n koeien hebben ook hoorn, dat zegt ook wat.
Er moet nog een stier bij komen te lopen, daar ben ik wel benieuwd naar. De koeien zijn allemaal drachtig, en moeten hier in het land kalven.
[ afbeelding ]
Hond2 heeft gister met mij een uitgebreide wandeling gemaakt.
[ afbeelding ]
De gespitste alertheid is vanwege de eendepullen, die ze tot haar grote spijt niet mocht opvreten. Ze is er wel even achteraan geweest, het blijft verbazend om te zien dat die pulletjes zich niet laten vangen door een hond.
Ik had 10 eieren gekocht. Twee zijn stukgegaan (opgegeten door de kip? Zij heeft de schalen het nest uit gegooid), 2 zijn niet uitgekomen: 1 onbevrucht en 1 rot, 2 zijn op mysterieuze wijze verdwenen.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:06 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Leuk! Mooi hokje ook voor de kloekHad je maar 4 broedeieren gekocht of zijn er wat stuk gegaan? De kuikentjes lijken trouwens heel erg op een paar van onze kuikens. Eén van onze drie hanen is een NH-blauwe en ik vroeg me al af of hij zich had laten gelden, maar kennelijk wel dus. Wij wilden ook graag wat meer kluif in onze kippen-genenpoel
Heb je eigenlijk die boer die jullie koeien had laten slachten daar nog naar gevraagd/op aangesproken? Echt zo'n rotstreek, ik zou laaiend zijn
Hmm, niet zo'n geweldige score dan qua eieren; dat schiet zo niet zo op qua kluifquote:Op woensdag 14 mei 2014 18:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik had 10 eieren gekocht. Twee zijn stukgegaan (opgegeten door de kip? Zij heeft de schalen het nest uit gegooid), 2 zijn niet uitgekomen: 1 onbevrucht en 1 rot, 2 zijn op mysterieuze wijze verdwenen.
Ik heb de vuige veehandelaar/boer een kil mailtje gestuurd, wat ik zoal van 'm vond (een veehandelaar van het laagste allooi), en wat ik van 'm verwacht (nooit meer iets van 'm te vernemen). Hij zit wel echt een endje weg, kilometer of 30, dus het is niet iemand die ik hier tegen het lijf loop oid. En ook niet iemand die hier bij Jan en alleman bekend is.
Ik heb iets gemist, geloof ik.quote:Op woensdag 14 mei 2014 18:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik had 10 eieren gekocht. Twee zijn stukgegaan (opgegeten door de kip? Zij heeft de schalen het nest uit gegooid), 2 zijn niet uitgekomen: 1 onbevrucht en 1 rot, 2 zijn op mysterieuze wijze verdwenen.
Ik heb de vuige veehandelaar/boer een kil mailtje gestuurd, wat ik zoal van 'm vond (een veehandelaar van het laagste allooi), en wat ik van 'm verwacht (nooit meer iets van 'm te vernemen). Hij zit wel echt een endje weg, kilometer of 30, dus het is niet iemand die ik hier tegen het lijf loop oid. En ook niet iemand die hier bij Jan en alleman bekend is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |