Deze alinea valt het voor mij mooi samen. Zij is onstabiel, en zij wilt dat jij er voor haar bent. Nergens staat er hier ook maar iets over iets wederzijds. Het is meer dat jij er bent om haar te steunen wanneer ze down is. En als je dan je best doet, waar zij om vraagt, dan moet jij je mond houden. De balans in deze relatie is scheef.quote:Op maandag 13 juni 2011 02:07 schreef Kogeltje het volgende:
Ik probeer lief te zijn, haar steun en toeverlaat te zijn. Ze geeft aan dat ze wil dat ik er voor haar ben en lief moet doen.. Maar mijn pogingen er voor haar te zijn of proberen te praten over haar gedrag of gevoel zijn gedoemd te mislukken. Des de meer ik er voor haar ben, het probeer te begrijpen en een oplossing te zoeken, des de meer ik hoor dat ik mijn mond moet houden (zacht uitgedrukt) of op moet rotten. Ik wordt dus weggestuurd of ze loopt zelf weg... Wil ik haar te graag helpen? Blijkbaar zijn bepaalde gespreksonderwerpen voor haar te confronterend.
Eerste reactie al, bravo.quote:Op maandag 13 juni 2011 02:13 schreef goofy_goober het volgende:
Emotioneel labiel? Klinkt eerder als een borderliner.
Je bent gek jonguh! GEAK!quote:Op maandag 13 juni 2011 12:24 schreef Kogeltje het volgende:
Thnx voor de reacties. Hier een update, deels van haar kant:
Ze heeft me net (zelf) gebeld nadat ze gister de hoorn op de haak gooide.Vroeger belde ik erachteraan, maar de tijd is wel voorbij. Ze wilde iets leuks gaan doen vandaag, maar ik begon over hoe het ging tussen ons... blijkbaar niet handig want daar gingen we weer...
Ze wil dat ik haar met rust laat, ze wil niet naar mij luisteren en neemt geen advies aan. Ze wil op haar eigen manier een oplossing zoeken voor haar verdriet, en zegt nog niet klaar te zijn voor professionele hulp. Ze heeft het gevoel dat ik niet achter haar sta en de manier waarop zij het wil oplossen...daarom dat ze zich zo tegen mij keert. Oh, en ze vind dat ik teveel push met mijn 'oplossingen'. Ik heb ooit zelf het voordeel van een psycholoog mogen ervaren (depressie) en dat hielp goed...
Misschien als ik haar gewoon met rust laat en stop met zeggen dat ze hulp moet zoeken, het automatisch beter gaat? althans dat hoop ik. Ze wil gewoon dat ik er voor haar ben zonder allerlei analysen te maken en oplossing voor te stellen. Ik hoop dat hier de oplossing in zit en dat ze vervolgens minder op mij zal afreageren.
Het lijkt erop dat ze mij meer ziet als iemand die haar even goed wakkerschut. Jammer, want in een relatie hoor je elkaar juist een spiegel voor te houden. De meesten zullen me voor gek verklaren, maar ergens heb ik nog wel hoop dat dit kan werken...
Sjesuz man. Wat een kwelling ts. Doorhakken die knoop.quote:
Wat dacht je van je ballen eens van zolder halen, afstoffen en haar zeggen dat ze met dit soort gedrag op kan rotten? Dát is wakker schudden. Je bent te lief en verdient beter behandeld te worden.quote:Op maandag 13 juni 2011 12:24 schreef Kogeltje het volgende:
Thnx voor de reacties. Hier een update, deels van haar kant:
Ze heeft me net (zelf) gebeld nadat ze gister de hoorn op de haak gooide.Vroeger belde ik erachteraan, maar de tijd is wel voorbij. Ze wilde iets leuks gaan doen vandaag, maar ik begon over hoe het ging tussen ons... blijkbaar niet handig want daar gingen we weer...
Ze wil dat ik haar met rust laat, ze wil niet naar mij luisteren en neemt geen advies aan. Ze wil op haar eigen manier een oplossing zoeken voor haar verdriet, en zegt nog niet klaar te zijn voor professionele hulp. Ze heeft het gevoel dat ik niet achter haar sta en de manier waarop zij het wil oplossen...daarom dat ze zich zo tegen mij keert. Oh, en ze vind dat ik teveel push met mijn 'oplossingen'. Ik heb ooit zelf het voordeel van een psycholoog mogen ervaren (depressie) en dat hielp goed...
Misschien als ik haar gewoon met rust laat en stop met zeggen dat ze hulp moet zoeken, het automatisch beter gaat? althans dat hoop ik. Ze wil gewoon dat ik er voor haar ben zonder allerlei analysen te maken en oplossing voor te stellen. Ik hoop dat hier de oplossing in zit en dat ze vervolgens minder op mij zal afreageren.
Het lijkt erop dat ze mij meer ziet als iemand die haar even goed wakkerschut. Jammer, want in een relatie hoor je elkaar juist een spiegel voor te houden. De meesten zullen me voor gek verklaren, maar ergens heb ik nog wel hoop dat dit kan werken...
Succes met je tikkende tijdbom. Als ze zo doorgaat trek jij het na een tijdje ook niet meer en is het klaar.quote:Op maandag 13 juni 2011 02:07 schreef Kogeltje het volgende:
Ik heb voorgesteld dat ze erover gaat praten met een psycholoog, haar vriendinnen en beide ouders hebben dit ook al aangegeven. Daar is ze helaas te eigenwijs voor en laat niet graag het achterste van haar tong zien..
Dus de oplossing zit hem in niet oplossen?quote:Op maandag 13 juni 2011 12:24 schreef Kogeltje het volgende:
.... Ze wil gewoon dat ik er voor haar ben zonder allerlei analysen te maken en oplossing voor te stellen. Ik hoop dat hier de oplossing in zit en dat ze vervolgens minder op mij zal afreageren.
...
Flikker toch eens op. Al die amateurpsychologenquote:Op maandag 13 juni 2011 14:34 schreef Zonnnestraaaltje het volgende:
Klinkt inderdaad als borderline of persoonlijkheidsstoornis.
Ik ga ongetwijfeld in tegen de rest van de mensen, maar i.p.v. je op te stellen als een steun stel je je op als een amateur psycholoog. Ik heb een vergelijkbare situatie meegemaakt met een gewone vriendin (dus geen relatie) en zij wilde gewoon steun, afleiding en begrip. De oplossing moet ZIJ namelijk vinden. Niet jij. Als het onderwerp kennelijk gevoelig ligt, waarom er dan toch continue over beginnen? Zorg gewoon dat je ervoor bent en laat haar langzaam groeien zodat ze het uiteindelijk zelf kan vertellen. Je lijkt het nu uit haar te willen slepen. Je kunt namelijk op verschillende manieren 'lief' zijn of doen. Steun haar gewoon in een moeilijke tijd en heb geduld. Het is niet alsof je haar met één goed gesprek of een leuke oplossing in één keer alles kan doen vergeten.quote:Maar mijn pogingen er voor haar te zijn of proberen te praten over haar gedrag of gevoel zijn gedoemd te mislukken. Des de meer ik er voor haar ben, het probeer te begrijpen en een oplossing te zoeken, des de meer ik hoor dat ik mijn mond moet houden (zacht uitgedrukt) of op moet rotten. Ik wordt dus weggestuurd of ze loopt zelf weg... Wil ik haar te graag helpen? Blijkbaar zijn bepaalde gespreksonderwerpen voor haar te confronterend.
Wat bedoel je hiermee?quote:Op maandag 13 juni 2011 19:39 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom velt iedereen hier een moreel oordeel over de relatie zelf, allicht dat TS heel gelukkig met zijn vriendin.
Makkelijker gezegd dan gedaan als je elke avond naar dat gejengel moest luisteren. Ik had allang de benen genomen.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:47 schreef Dr.Cooper het volgende:
[..]
Ik ga ongetwijfeld in tegen de rest van de mensen, maar i.p.v. je op te stellen als een steun stel je je op als een amateur psycholoog. Ik heb een vergelijkbare situatie meegemaakt met een gewone vriendin (dus geen relatie) en zij wilde gewoon steun, afleiding en begrip. De oplossing moet ZIJ namelijk vinden. Niet jij. Als het onderwerp kennelijk gevoelig ligt, waarom er dan toch continue over beginnen? Zorg gewoon dat je ervoor bent en laat haar langzaam groeien zodat ze het uiteindelijk zelf kan vertellen. Je lijkt het nu uit haar te willen slepen. Je kunt namelijk op verschillende manieren 'lief' zijn of doen. Steun haar gewoon in een moeilijke tijd en heb geduld. Het is niet alsof je haar met één goed gesprek of een leuke oplossing in één keer alles kan doen vergeten.
Tegenwoordig moet iedereen met een dipje maar aan de antidepressivum of naar de psycholoog. Zorg gewoon dat je er voor haar bent wanneer zij er klaar voor is.
Dat je niet uit dit verhaal kan opmaken hoeveel waarde TS aan z;n relatie hebben. Dat zijn vriendin niet lekker in haar vel zit hoeft niet automatisch te betekenen dat dat de doodsteek voor de relatie is.quote:
Op basis van de OP kun je wel opmaken dat TS momenteel niet zo gelukkig is met zijn relatie, maar dat hoeft inderdaad niet te betekenen dat hij er direct een punt achter moet zetten. Hoewel dit soort problemen vaak niet van tijdelijke aard zijn, zou hij idd best kunnen proberen om samen met haar de situatie te verbeteren. Maar dan moet zij er vooral wel zelf aan willen werken.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat je niet uit dit verhaal kan opmaken hoeveel waarde TS aan z;n relatie hebben. Dat zijn vriendin niet lekker in haar vel zit hoeft niet automatisch te betekenen dat dat de doodsteek voor de relatie is.
Nee natuurlijk niet. Jullie relatie draait niet alleen om haar behoeftes.quote:Op maandag 13 juni 2011 02:07 schreef Kogeltje het volgende:
Moet ik op mijn tenen blijven lopen door lief te doen, naar haar toe te gaan terwijl ze me chanteerd of uitmaakt voor alles en nog wat?
Waar moet je dan achter gaan staan? Ze wil helemaal niets oplossen, zij wil de situatie zo houden als hij is. Kennelijk levert deze situatie haar genoeg voordelen op, anders zou ze het niet in stand houden.quote:Op maandag 13 juni 2011 12:24 schreef Kogeltje het volgende:
Ze wil dat ik haar met rust laat, ze wil niet naar mij luisteren en neemt geen advies aan. Ze wil op haar eigen manier een oplossing zoeken voor haar verdriet, en zegt nog niet klaar te zijn voor professionele hulp. Ze heeft het gevoel dat ik niet achter haar sta en de manier waarop zij het wil oplossen...daarom dat ze zich zo tegen mij keert.
Ahquote:Op maandag 13 juni 2011 19:57 schreef EggsTC het volgende:
Heerlijk, die xennia.. altijd als je als last poster staat; moet ik ff kijken.
Don't be pathetic. Je wilt haar gewoon neuken.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:57 schreef EggsTC het volgende:
Heerlijk, die xennia.. altijd als je als last poster staat; moet ik ff kijken.
Zeg, jij bent zeker niet bekend met mijn oeuvre.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:28 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Don't be pathetic. Je wilt haar gewoon neuken.
quote:Op maandag 13 juni 2011 23:31 schreef Xennia het volgende:
[..]
Zeg, jij bent zeker niet bekend met mijn oeuvre.
Dit is Fok!. Iedereen die hier een dierbare verliest heeft daar totaal geen last van, en daarom ook geen enkel begrip voor mensen die moeite hebben eea te verwerken.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:12 schreef Catbert het volgende:
Flikker toch eens op. Al die amateurpsychologenIemand die in een enorm stressvolle periode zit, heeft niet meteen een stoornis ofzo.
Shit... inderdaad kom ik op dit forum om een vrouw te vinden, je hebt me doorquote:Op maandag 13 juni 2011 23:28 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Don't be pathetic. Je wilt haar gewoon neuken.
quote:Op maandag 13 juni 2011 23:31 schreef Xennia het volgende:
[..]
Zeg, jij bent zeker niet bekend met mijn oeuvre.
Duidelijk toch?quote:geregistreerd op: vrijdag 29 april 2011 @ 17:27
laatste bezoek: 2 seconden geleden.
aantal posts: 3388 (gemiddeld 75 per dag)
Dat werd helemaal niet gesteld.quote:Op maandag 13 juni 2011 23:53 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Shit... inderdaad kom ik op dit forum om een vrouw te vinden, je hebt me door
wow! de eerste post gooit al met borderliners!quote:Op maandag 13 juni 2011 02:13 schreef goofy_goober het volgende:
Emotioneel labiel? Klinkt eerder als een borderliner. En na een jaar al dit soort gezeik? Eisen dat ze een psycholoog bezoekt en anders uitmaken. Je moet geen hulpverlener zijn in een relatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |