abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 17 juni 2011 @ 15:12:42 #126
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98295072
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 15:12 schreef Rivalo het volgende:
Ik heb nu een systeem draaien met een Q9550 en een HD4890.
Werkt dit dan ook voor mij?

Want eigenlijk snap ik dit niet helemaal? :P
JA, software downloaden en gaaaaan met die banaan.
Te vinden via wikipedia over bitcoins http://nl.wikipedia.org/wiki/Bitcoin en dan externe links
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_98295279
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 15:12 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

JA, software downloaden en gaaaaan met die banaan.
Te vinden via wikipedia over bitcoins http://nl.wikipedia.org/wiki/Bitcoin en dan externe links
Er was een tijdje ook zo'n groep mensen die hun pc lieten aanstaan voor het goede doel.. Dingen als CERN enzo.
Is dit dan het zelfde maar ruil je je gigaflops voor een soort digitaal geld?
  vrijdag 17 juni 2011 @ 15:19:13 #128
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98295307
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 15:18 schreef Rivalo het volgende:
Er was een tijdje ook zo'n groep mensen die hun pc lieten aanstaan voor het goede doel.. Dingen als CERN enzo.
Is dit dan het zelfde maar ruil je je gigaflops voor een soort digitaal geld?
Min of meer wel ja.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_98295422
Hoef ik alleen de client te downloaden en aan laten staan of moet ik ook speciale software gebruiken.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 15:24:54 #130
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_98295516
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 15:22 schreef Rivalo het volgende:
Hoef ik alleen de client te downloaden en aan laten staan of moet ik ook speciale software gebruiken.
Geen idee, wie wel de lachende 3e is, sowieso, de elektra leverancier.
Dus naast software heb je ook extra echte euro's nodig....

[ Bericht 0% gewijzigd door fokthesystem op 17-06-2011 15:31:19 ]
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_98300140
5x 400Mhash/s = 2000Mhash/s *O*
pi_98305131
Ik ben gisteren ook gestart met het minen van bitcoins.
Op school hebben we plannen gemaakt om gezamenlijk een mooie rig op te zetten met wat HD6990 kaartjes.

Op dit moment mine ik met mijn All-Round-Pc.
Intel E8400
HD5770
6GB DDRII

Core: 950
Memory: 600
Mhash/s +-198
Aan het sparen voor mijn Bitcoin Mining rig.
Bijdrages worden ZEER gewaardeerd! KLIK
  zaterdag 18 juni 2011 @ 15:52:55 #133
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_98336093
Damn. Kom er maar niet aan toe om hardware aan te schaffen voor een mining rig. :'( Komt steeds vanalles tussen. Nouja volgende week dan maar hoop ik.
pi_98337331
hebben er al mensen ervaring met het daadwerkelijk omzetten van bitcoins (virtueel) in harde euro's op je NL bankrekening?
"I'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing" Gordon Gekko, Wallstreet
pi_98337443
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 15:52 schreef Mender het volgende:
Damn. Kom er maar niet aan toe om hardware aan te schaffen voor een mining rig. :'( Komt steeds vanalles tussen. Nouja volgende week dan maar hoop ik.
Het is nog maar de vraag of het uit kan.

Met 2000 Mhash/s heb je nu 2,3 BTC per 24 uur = 35 Dollar... En daar moet de stroom nog af...
Daarnaast stijgt iedere week de moeilijkheidsgraad met 40-50% waardoor je nog minder BTC per 24 uur hebt...
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:39:35 #136
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_98337762
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het is nog maar de vraag of het uit kan.

Met 2000 Mhash/s heb je nu 2,3 BTC per 24 uur = 35 Dollar... En daar moet de stroom nog af...
Daarnaast stijgt iedere week de moeilijkheidsgraad met 40-50% waardoor je nog minder BTC per 24 uur hebt...
Ja klopt. De prijs moet wel stijgen binnenkort wil het nog interresant zijn. Ik ga daarom maar beginnen met een klein bedrag te investeren en kijken of ik het langzaam kan opbouwen.
pi_98341584
Is het erg dat ik in dit topic vraag wat bitcoin mining precies is? Want als ik het zo begrijp krijg je geld voor het laten draaien van je PC? Maar waarom en hoe gaat dit in zijn werk?
  zaterdag 18 juni 2011 @ 18:45:05 #138
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_98341722
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:40 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Is het erg dat ik in dit topic vraag wat bitcoin mining precies is? Want als ik het zo begrijp krijg je geld voor het laten draaien van je PC? Maar waarom en hoe gaat dit in zijn werk?
Dit topic is voor technische vragen. Als je wilt weten hoe bitcoin werkt kun je in de link op mijn sig klikken :s).
  zaterdag 18 juni 2011 @ 19:24:44 #139
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_98343019
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Daarnaast stijgt iedere week de moeilijkheidsgraad met 40-50% waardoor je nog minder BTC per 24 uur hebt...
Ik dacht dat de difficulty eens per twee weken werd bijgesteld?
  zaterdag 18 juni 2011 @ 19:57:44 #140
310900 Doutzen
winnen is voor winnaars
pi_98344316
verkeerde topic :P

[ Bericht 100% gewijzigd door Doutzen op 18-06-2011 20:08:55 ]
pi_98344849
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:24 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik dacht dat de difficulty eens per twee weken werd bijgesteld?
Vaker indien nodig, bij sterke stijgingen/dalingen van computerpower.
pi_98345293
Als de moeilijkheidsgraad van het minen omhoog gaat,
Stijgt de waarde van Bitcoins toch.
Waardoor je nog steeds evenveel geld verdient met het minen?

Of heb ik het nou fout?
Aan het sparen voor mijn Bitcoin Mining rig.
Bijdrages worden ZEER gewaardeerd! KLIK
pi_98346987
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:22 schreef joeyzbg het volgende:
Als de moeilijkheidsgraad van het minen omhoog gaat,
Stijgt de waarde van Bitcoins toch.
Waardoor je nog steeds evenveel geld verdient met het minen?

Of heb ik het nou fout?
Dat gebeurde voorheen wel maar is geen zekerheid.

Moeilijkheidsgraad is nu 2x fors gestegen terwijl waarde daalde...
pi_98350297
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 21:04 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat gebeurde voorheen wel maar is geen zekerheid.

Moeilijkheidsgraad is nu 2x fors gestegen terwijl waarde daalde...
Als je naar de Value Graphs kijkt zie je dat de waarde wel vaker zakt en dan weer een forse stijging maakt.
Ik denk dat de waarde wel weer omhoog gaat een deze dagen!
Aan het sparen voor mijn Bitcoin Mining rig.
Bijdrages worden ZEER gewaardeerd! KLIK
pi_98350467
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 22:24 schreef joeyzbg het volgende:

[..]

Als je naar de Value Graphs kijkt zie je dat de waarde wel vaker zakt en dan weer een forse stijging maakt.
Ik denk dat de waarde wel weer omhoog gaat een deze dagen!
De waarde is 1 ding, de moeilijkheidsgraad doet je de das om...
Zelfs met 2000Mhash/s (wat ik nu draai) kan ik er maar 2,3 Bitcoins per 24 uur uitpersen.
En die moeilijkheidsgraad wordt over een paar dagen weer 50% hoger...
Over 2 maanden heb ik minder dan een halve coin... De koers moet dan wel erg hoog zijn om uberhaupt de stroomkosten te dekken...

Ik vind het Bitcoin-project leuk, dus ook als het niet meer uit kan zal ik nog wel met minimaal 400Mhash/s blijven doorgaan.

TIP: zet op al je Bitcoin miners een draaiende Bitcoin client. Niet om iets met de wallet te doen (die hoef je niet te gebruiken) maar om het netwerk sterk te houden met veel nodes!
pi_98350838
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 22:28 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De waarde is 1 ding, de moeilijkheidsgraad doet je de das om...
Zelfs met 2000Mhash/s (wat ik nu draai) kan ik er maar 2,3 Bitcoins per 24 uur uitpersen.
En die moeilijkheidsgraad wordt over een paar dagen weer 50% hoger...
Over 2 maanden heb ik minder dan een halve coin... De koers moet dan wel erg hoog zijn om uberhaupt de stroomkosten te dekken...

Ik vind het Bitcoin-project leuk, dus ook als het niet meer uit kan zal ik nog wel met minimaal 400Mhash/s blijven doorgaan.

TIP: zet op al je Bitcoin miners een draaiende Bitcoin client. Niet om iets met de wallet te doen (die hoef je niet te gebruiken) maar om het netwerk sterk te houden met veel nodes!
Ik ben zelf pas 2 dagen bezig met het hele bitcoin gebeuren.
Moet natuurlijk ook nog een hoop verdere kennis opdoen over het minen en de koersen.

Wat ik wel heb begrepen is dat het minen inhoud dat je bepaalde beveiligingscode voor de gemaakte transacties aanmaakt.
Geen hiervan mogen hetzelfde zijn dus blijft de moeilijkheidsgraad om identieke codes te vinden stijgen.

Het stijgen van de moeilijkheidsgraad, blijft dat ook onbeperkt doorgaan?
Na een tijdje is dat natuurlijk zodanig hoog dat er geen transacties meer gedaan kunnen worden.
Tenminste heel beperkt.

Edit:
En ik heb gewoon een bitcoin client aanstaan terwijl ik www.mybitcoin.com gebruik.
Aan het sparen voor mijn Bitcoin Mining rig.
Bijdrages worden ZEER gewaardeerd! KLIK
pi_98351008
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 22:37 schreef joeyzbg het volgende:

[..]

Ik ben zelf pas 2 dagen bezig met het hele bitcoin gebeuren.
Moet natuurlijk ook nog een hoop verdere kennis opdoen over het minen en de koersen.

Wat ik wel heb begrepen is dat het minen inhoud dat je bepaalde beveiligingscode voor de gemaakte transacties aanmaakt.
Geen hiervan mogen hetzelfde zijn dus blijft de moeilijkheidsgraad om identieke codes te vinden stijgen.

Het stijgen van de moeilijkheidsgraad, blijft dat ook onbeperkt doorgaan?
Na een tijdje is dat natuurlijk zodanig hoog dat er geen transacties meer gedaan kunnen worden.
Tenminste heel beperkt.

Edit:
En ik heb gewoon een bitcoin client aanstaan terwijl ik www.mybitcoin.com gebruik.
Het stijgen (of dalen) van de moeilijkheidsgraad gebeurt automatisch aan de hand van de sterkte van alle computers in het netwerk...
pi_98351108
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 22:41 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het stijgen (of dalen) van de moeilijkheidsgraad gebeurt automatisch aan de hand van de sterkte van alle computers in het netwerk...
Oké,
Dus als IEDEREEN stopt met het minen,
En 1 persoon blijft wel doorgaan zou dat dus betekenen dat de moeilijkheidsgraad fors zal stijgen en die ene persoon een hoop geld verdient?
Aan het sparen voor mijn Bitcoin Mining rig.
Bijdrages worden ZEER gewaardeerd! KLIK
pi_98351190
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 22:43 schreef joeyzbg het volgende:

[..]

Oké,
Dus als IEDEREEN stopt met het minen,
En 1 persoon blijft wel doorgaan zou dat dus betekenen dat de moeilijkheidsgraad fors zal stijgen en die ene persoon een hoop geld verdient?
Nee, de moeilijkheidsgraad zal dan juist dalen...
Hij zal dan veel Bitcoins vinden maar of dat veel geld oplevert is de vraag, want als de koers stijgt zullen er ook weer meer mensen gaan minen, stijgt de moeilijkheidsgraad, etc...
pi_98351503
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 22:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nee, de moeilijkheidsgraad zal dan juist dalen...
Hij zal dan veel Bitcoins vinden maar of dat veel geld oplevert is de vraag, want als de koers stijgt zullen er ook weer meer mensen gaan minen, stijgt de moeilijkheidsgraad, etc...
Ik vind dat er pools gemaakt moeten worden voor verschillende categorieën.
Bijv.
Pool 1 - 0-50 Mhash/s
Pool 2 - 50-100 Mhash/s
Pool 3 - 100-200 Mhash/s
etc.

En dan natuurlijk ook met de verschillende moeilijkheden.
Zodat de personen die weinig processing power hebben stoppen met het minen.
Of in ieder geval niet veel bitcoins krijgen.
Zij zijn degene die de minste blocks vinden en toch de moeilijkheidsgraad omhoog halen...

Op deze manier is het (In mijn ogen) beter verdeeld en is de winstpercentage hoger.
Aan het sparen voor mijn Bitcoin Mining rig.
Bijdrages worden ZEER gewaardeerd! KLIK
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')