geen extra vergoeding, wel loopt je eigen stroommeter achteruitquote:Op zondag 12 juni 2011 22:27 schreef oinkoink12 het volgende:
• Hoe zit het met overtollige stroom (ik las dat je in tegenstelling met duitsland nog geen vergoeding voor deze stroom krijgt?
Alvast bedankt!
Ik geloof dat je deze bedoeld ? Het grote zonnepanelen topic. Deel I.quote:Op zondag 12 juni 2011 22:37 schreef bleiblei het volgende:
Je moet even zoeken in de search. Er is namelijk een erg goed topic hierover. Zit hier op mijn foon dus zoeken gaat niet heel makkelijk.
Moet je wel de goede meter hebben, niet alle meters kunnen terug draaien nlquote:Op zondag 12 juni 2011 22:39 schreef Magneet het volgende:
[..]
geen extra vergoeding, wel loopt je eigen stroommeter achteruit
Dankje wel, ik bedoel dus idd zonnecellen, ik ben nog niet zo bekend met de searchquote:Op zondag 12 juni 2011 22:42 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik geloof dat je deze bedoeld ? Het grote zonnepanelen topic. Deel I.
Electriciteitquote:Op zondag 12 juni 2011 22:28 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik snap de link tussen zonnepanelen en stroom niet?
Bedoel je niet zonnecellen? Is op zich wel handig om te weten.
Wil je er elektriciteit of warm water uit halen?
De investeringswaarde is gering. Die dingen gaan afhankelijk van het type na 15 a 30 jaar kapot. Kan goed zijn dat zodra je de investering eruit hebt, de zonnecellen dusdanig op zijn, dat je ze weer kunt vervangen.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:52 schreef oinkoink12 het volgende:
Ik wil het eigenlijk nu doen omdat nu het geld er is, en het anders richting een nieuwe keuken/badkamer gaat. En dit me een betere investering lijkt.
Bedankt voor de info
Dat is niet waar, vrijwel alle panelen hebben een opbrengstgarantie van 80% na 25 jaar, oftewel over 25 jaar doen ze nog (minimaal) 80% van wat ze nu doen. Wat wel eerder aan vervanging toe is, is de omvormer, deze gaan +/- 15 jaar mee.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:54 schreef Forno het volgende:
[..]
De investeringswaarde is gering. Die dingen gaan afhankelijk van het type na 15 a 30 jaar kapot. Kan goed zijn dat zodra je de investering eruit hebt, de zonnecellen dusdanig op zijn, dat je ze weer kunt vervangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |