of geimpregneerd hardhoutquote:Op zondag 12 juni 2011 17:47 schreef Vonkenboer het volgende:
mdf is niet vochtbestendig dat zet gegarandeerd uit bij vocht, zeker in de buitenlucht.
mdf is alleen mooi materiaal voor binnen; ik zou eerder iets nemen als betonplex oid.
Tropisch hardhout impregneerd men nooit.quote:
Buitenhout heb je in ieder geval nodig wil je even plezier van je werk hebben en liefst ook nog even in de buitenlak/beits zetten om de levensduur te verlengen, zeker hout wat men horizontaal wil gebruiken.quote:
Tuurlijk wordt tropisch hardhout geimpregneerd , kijk maar eens naar houten boten.quote:Op zondag 12 juni 2011 17:51 schreef trovey het volgende:
[..]
Tropisch hardhout impregneerd men nooit.dat wordt gedaan bij hout als vuren.
![]()
We hebben het over tuinhout en dat impregneert men niet...dat is juist het voordeel van tropisch hardhout... rotbestendig zonder toevoegingen.quote:Op zondag 12 juni 2011 17:55 schreef machtpen het volgende:
[..]
Tuurlijk wordt tropisch hardhout geimpregneerd , kijk maar eens naar houten boten.
volgens mij is loofhout niet te impregneren, naaldhout heeft een andere structuur waardoor het middel opgenomen wordtquote:Op zondag 12 juni 2011 17:55 schreef machtpen het volgende:
[..]
Tuurlijk wordt tropisch hardhout geimpregneerd , kijk maar eens naar houten boten.
Het zal me echt een worst zijn hoe het eruit ziet, het is toch maar een plastic regenton die ergens in een verloren hoekje staat.quote:Op zondag 12 juni 2011 21:42 schreef blomke het volgende:
Dat betonplex ziet er toch niet uit op een regenton? Beter één goede plank (¤7,50) geïmpregneerd tuinhout en daar het deksel uit maken door de stroken aan elkaar te maken m.b.v. 2 dwarslatten.
Handvat er aan is ook makkelijk.
Leg er dan een tegeltje op van minimaal 60 bij 60 cm. Rot gegarandeerd niet en drijft ook niet weg als de ton overstroomt.quote:Op zondag 12 juni 2011 22:02 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Het zal me echt een worst zijn hoe het eruit ziet, het is toch maar een plastic regenton die ergens in een verloren hoekje staat.
quote:Op zondag 12 juni 2011 22:19 schreef blomke het volgende:
Oooh zo'n lelijk plastic groen geval? Nee, ik dacht dat het om een mooie eikenhouten regenton/wijnvat ging.
Neee...dan geen moeite/kosten aan spenderen, stuk afvalhout in ronde vorm zagen en erop plempen.
Zo rotbestendig is tropisch hardhout niet meer. Kerntropischhardhout dat is rotbestendig maar daar betaal je ook de hoofdprijs voor.quote:Op zondag 12 juni 2011 18:01 schreef trovey het volgende:
[..]
We hebben het over tuinhout en dat impregneert men niet...dat is juist het voordeel van tropisch hardhout... rotbestendig zonder toevoegingen.![]()
Probeer dat eens met impregneerepoxy. Je hebt impregneren en impregneren.quote:Op zondag 12 juni 2011 18:16 schreef densmee het volgende:
[..]
volgens mij is loofhout niet te impregneren, naaldhout heeft een andere structuur waardoor het middel opgenomen wordt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |