Heeft Ph.D.PowerPauper dit topic toch weer tot een goed einde gebracht.quote:
Gebrek aan enthousiasme door depressie. Dan moet je gewoon bezig gaan. En gezien zijn reactie heeft mijn opmerking geholpen.quote:Op zondag 12 juni 2011 16:31 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Apathie is niet hetzelfde als luiheid, domoor.
Ik heb ook wel eens last van apathie.
Vitamine B-complex nemen helpt wel een beetje.
deze werkt trouwens echtquote:Op zondag 19 juni 2011 22:51 schreef Oda_Nobunaga het volgende:
Wat kan helpen is om gewoon even te gaan liggen en een powernap te nemen van 10 minuten ofzo. Dan reset je je hersens even en meestal komen er dan vanzelf dingen naar voren die je kunt doen.
Ga dan lekker naar een ander forum als je er zo overduidelijk geen verstand van hebt.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:35 schreef Prenzlauer het volgende:
Een schop onder je hol werkt.
Ik kan het weten, ik heb apathie uitgevonden.
Dat heb ik ook. Gaan liggen is niet de oplossing.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:16 schreef keste010 het volgende:
Het gaat toch niet moe zijn? Het gaat toch om apathie? Dan denk ik dat je juist beter niet kan gaan liggen maar wat actiefs kan gaan doen. Iets waarbij je je gedachten juist even omzet; bij mij helpt sporten in dat geval erg goed, maar voor iedereen is het anders... Zelf verwacht ik dat als je op bed gaat liggen omdat je jezelf niet kan pushen om aan het werk te gaan, dat je daarna ook moeite hebt om jezelf uit bed te pushen...
Pardon, waarom denk je dat vooral Westerse kindjes hier last van hebben? Omdat het luie varkentjes zijn geworden, die vooral geen zin hebben om zinvol te zijn voor hun omgeving. Oh nee, we moeten bedachtzaam omgaan en hem knuffelen totdat hij kan vertellen wat er mis is gegaan in zijn jeugd.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:17 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ga dan lekker naar een ander forum als je er zo overduidelijk geen verstand van hebt.
Overal ter wereld hebben mensen hier last van, alleen is het daar nog niet zo bekend.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 08:47 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Pardon, waarom denk je dat vooral Westerse kindjes hier last van hebben? Omdat het luie varkentjes zijn geworden, die vooral geen zin hebben om zinvol te zijn voor hun omgeving. Oh nee, we moeten bedachtzaam omgaan en hem knuffelen totdat hij kan vertellen wat er mis is gegaan in zijn jeugd.
Niet geheel mee eens, en dit heb ik ook nog nooit uit een onderzoek zien blijken, apathie is wel degelijk een westers verschijnsel. De reden erachter is ook heel simpel, niet-westerse mensen (grof gezegd) zijn iedere dag bezig te overleven, westerlingen hoeven zich daar niet zo druk over te maken en gaan daarom nadenken over wat het doel van hun leven is, en waar ze gelukkig van moeten worden. Niet iedereen pakt dat even goed op...quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:56 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Overal ter wereld hebben mensen hier last van, alleen is het daar nog niet zo bekend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |