abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98059854
Naar mijn idee echt de meest kansloze opmerking ooit...

Een vriendin van mij (eerlijk waar) had van de week een dipje. Zij had een redelijk serieus 'voortgangsgesprek' gehad met haar vriend. Ze zijn sinds een paar maandjes samen en kennelijk is het nodig om periodiek te evalueren. Hij is helemaal in zijn nopjes met haar. Alleen het was niet voor de volle 100% wederzijds. Zij vindt hem namelijk hartstikke leuk maar kan / wil / durft (doorhalen wat niet van toepassing is) zich niet 'volledig' te geven.

Dan gaan bij mij echt direct alle alarmbellen rinkelen. Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik die opmerking ook nooit heb gesnapt. Het is een relatie, geen exacte wetenschap. Hoe kun je je nou in godsnaam inhouden in een relatie, en met welk doel? Moet je je bijvoorbeeld eens in de zoveel tijd als een 'lul de behanger' gedragen om te voorkomen dat je je volledig bindt? En wat hoop je daar nou uiteindelijk mee te bereiken. Dan zit je toch continue alleen maar na te denken i.p.v. te doen? Of krijg je bijvoorbeeld een klap op je vingers als je over een deel van haar been wrijft wat ze nog niet kan 'vrijgeven'? Een vergezocht voorbeeld, maar zo zie ik het op het moment gewoon.

Ik krijg dan het idee dat je een gezellige avond hebt en dan opeens uit het niets even boos wordt om niks alleen om ervoor te zorgen dat je weer even 'ademruimte' hebt. Waarom maken sommige mensen iets wat eigenlijk zo simpel is (gewoon genieten van elkaar) zo onnodig complex? Voor mij is het 'geven' binnen een relatie een boolean. Je gaat ervoor, of je gaat er niet voor.

Ik wilde hem eerst in de KLB plaatsen. Maar hoop toch wel op wat serieuzere reacties.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr.Cooper op 12-06-2011 12:51:35 (Dank je motorbloempe. ) ]
pi_98059883
zij had een serieus gesprek met ZIJN vriend? :o

ik denk dat 't daar fout gaat...
Ja doei.
pi_98059942
Aangepast. Dank je wel :).
pi_98059982
Ik heb meer het idee dat ze het voor de aandacht doet.
Who motivates the motivator?
pi_98059997
;)

Maargoed.. tsja, ik zelf zou ook niet zo snel een relatie beginnen als ik ergens (nog) niet 100% zeker van zou zijn, maargoed wellicht is ze tegelijkertijd ook wel gewoon bang om helemaal alleen te zijn?
Ja doei.
pi_98060105
quote:
99s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:53 schreef Spouwerranger het volgende:
Ik heb meer het idee dat ze het voor de aandacht doet.
pi_98060109
Een vriendin had een neef die als maagd het huwelijk in ging en als maagd weer ging scheiden. Al die tijd had zij geen seks willen hebben omdat ze zich nog niet 100% kon geven. .... en ik maar denken dat je dan misschien niet had moeten trouwen.

Maar goed, ik snap die term dus ook niet. Er niet voor 100% voor gaan betekent dus eigenlijk dat je gewoon geen relatie hebt. In mijn ogen dan hè. Zoals je zelf al zegt: je gaat er voor of niet. Je kan niet er 'voor 68,5% voor gaan' in een relatie. Dat is zoiets als 'een beetje zwanger'.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_98060120
Nou het gaat me in dit geval niet specifiek om haar. Ik heb het namelijk van meerdere mensen om mij heen wel eens gehoord. Ook zie ik het hier op het forum bijvoorbeeld wel eens langskomen. Het concept is voor mij vreemd. En dat is eigenlijk waar het mij om gaat. Naar mijn mening is het namelijk gewoon een 'excuus' in plaats van een serieuze opmerking.
pi_98060128
Joh, soms vinden mensen het eng, bang om gekwetst te worden ofzo, of ze is gewoon nog niet overtuigd van haar gevoelens voor hem. Kan ook.
twijfels zijn helemaal niet zo raar.
pi_98060155
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:57 schreef Isabeau het volgende:
Een vriendin had een neef die als maagd het huwelijk in ging en als maagd weer ging scheiden. Al die tijd had zij geen seks willen hebben omdat ze zich nog niet 100% kon geven. .... en ik maar denken dat je dan misschien niet had moeten trouwen.

Maar goed, ik snap die term dus ook niet. Er niet voor 100% voor gaan betekent dus eigenlijk dat je gewoon geen relatie hebt. In mijn ogen dan hè. Zoals je zelf al zegt: je gaat er voor of niet. Je kan niet er 'voor 68,5% voor gaan' in een relatie. Dat is zoiets als 'een beetje zwanger'.
nooit getwijfeld aan jezelf of de ander?
pi_98060205
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:59 schreef Grijsmuisje het volgende:
nooit getwijfeld aan jezelf of de ander?
Nee, ik heb voor 100% een relatie. Als ik dat niet zou hebben kan ik het beter beëindigen.

En al twijfel je, dan lijkt het me nog niet dat je je partner gaat vertellen dat je er niet voor 100% voor kan gaan. Dan maak je die ook nog eens ontzettend onzeker met je uitspraak. Lijkt me al helemaal niet goed voor de relatie in zijn geheel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_98060216
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:57 schreef Isabeau het volgende:

Dit is inderdaad ook mijn mening. Goed verwoord :).
  zondag 12 juni 2011 @ 13:03:04 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_98060284
nou ja, ik word ook wel eens moe van mensen die zich 110% geven of 200% of soms wel 1000%, maar goed, halfbakken een relatie in gaan lijkt me niet de juiste manier
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_98060454
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:58 schreef Grijsmuisje het volgende:
Joh, soms vinden mensen het eng, bang om gekwetst te worden ofzo, of ze is gewoon nog niet overtuigd van haar gevoelens voor hem. Kan ook.
twijfels zijn helemaal niet zo raar.
Als je niet overtuigd bent of twijfelt kun je de relatie beter verbreken lijkt me. Je zit er dan vooral met je hoofd in.

Hetzelfde geldt eigenlijk voor mensen die niet gekwetst willen worden. Dan moet je er ook niet aan beginnen. Want door jezelf te beschermen tegen dat gekwetst worden, kwets je iemand anders. Als je een relatie daadwerkelijk 'eng' vindt zit je niet in de goede en kun je beter even verderzoeken.
pi_98060546
Oh het kan zeker hoor, heb ervaring. Alleen is dat behoorlijk lullig en pijnlijk voor de ander want dat werkt hoe dan ook toch niet.
pi_98060649
quote:
3s.gif Op zondag 12 juni 2011 13:03 schreef Re het volgende:
nou ja, ik word ook wel eens moe van mensen die zich 110% geven of 200% of soms wel 1000%, maar goed, halfbakken een relatie in gaan lijkt me niet de juiste manier
:D dat is ook een beetje een pet peeve van mij :D Dan vraag ik me af hoeveel 200% in godsnaam is en dat ga ik dan nog uitgebreid vragen ook :') Ik krijg nooit goede antwoorden.
  zondag 12 juni 2011 @ 13:15:07 #17
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_98060746
Een vrouw die zich zo gereserveerd opstelt in een relatie is uiteindelijk de relatie niet waard hoe vaak zij dit zal verdedigen dat ze tijd nodig heeft. Het is eerder een excuus om te wachten tot er iets beters langskomt en dan
de benen te nemen.
  zondag 12 juni 2011 @ 13:45:41 #18
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_98061896
Het lijkt mij vrij simpel:

Je helemaal openstellen en dus op de emoties varen betekent een zeker verlies van controle. Ik vind het vrij normaal dat deze houding er is in het begin. Waarom zij zich zo opstelt is aan haar, maar zo heel ongewoon vind ik het niet. Het is nieuw, spannend, maar ook onbekend. Ik stel me zo voor dat mensen die de nadruk leggen op die eerste 2 dingen vinden dat je er voor gaat of niet, en mensen die de nadruk op het laatste leggen van mening zijn dat er meerdere puten zitten tussen "niet" en "volledig".

Ik heb juist in deze context een hekel aan: Ik zie wel waar het schip strandt.
Wanneer ik op een schip zit dan houd ik toch echt wel de zeilen/windrichting in de gaten en OF er iets in zicht is waarop gestrandt zou kunnen worden. Binnen de relatie-context houd ik mijn ogen dus OOK goed open in plaats van vooral toegeven aan impulsen.
pi_98061958
Moet eerlijk bekennen dat ik me ook zo opstelde in mijn relatie, dat ik me nog geen 100 % kon geven, nog niet eens 70 % denk ik...

Ik was te zwak om er zelf uit te stappen, en mijn nu ex pikte op de een of andere manier lang alles van mij en bleef maar proberen er iets van te maken, totdat de emmer vol was...

Ik herken inderdaad dat ''af en toe even een lul zijn om even ademruimte te krijgen''...

Uit ervaring kan ik je vertellen dat zo' n relatie dan eigenlijk geen zin meer heeft. Vooral als je dan al een paar maanden samen bent, dan komt er niet meer echt een moment dat zij gaat denken '' oke, nu wil ik er opeens toch helemaal voor gaan ''. Je kent elkaar immers toch al voor het grootste deel dus verrassingen zullen er niet echt meer zijn..

Ze leeft denk ik (heel fout ) volgens hetzelfde principe als ik toen had: Iets is beter dan niets, maar niets is minder waar :)
pi_98062164
Het gaat al fout bij het hebben van een serieus gesprek over de relatie. Dat heb je misschien als je een jaar, of liever nog jaren een relatie hebt. Als je naar een paar maanden al een serieus gesprek nodig hebt moet je er gewoon mee ophouden.
pi_98064083
Als je niet toe bent aan een relatie moet je gewoon geen relatie aangaan en aan jezelf werken.

Als mijn vriend dat tegen me zou zeggen dan was het meteen over. Als ik geen prioriteit ben weiger ik een optie te zijn.
pi_98064267
Helemaal eens met Isabeau.
Het klinkt echt van "ja ok, doe maar dan, zo'n relatie, maar ik heb er niet echt zin in."
pi_98064412
Misschien zijn deze mensen er van op de hoogte dat je een relatie af en toe ook even moet laten ademen?

Je hoeft niet altijd de verstikkende relatie kluisters om elkaars polsen te slaan zodra het ook maar enig sinds serieus begint te worden.

TS. Hoe is jouw situatie? Misschien verduidelijkt dat iets over je sentiment.
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
  zondag 12 juni 2011 @ 14:53:29 #24
305256 Ph.D.PowerPauper
Waanzinnig Weldenkend
pi_98064484
Ik kan het 100% niet kunnen geven gevoel wel een beetje begrijpen. Als je verliefd bent en in een relatie zit wil je je het liefst 100% kunnen geven. Je wilt je als het ware over geven aan het gevoel en daar helemaal op wegdrijven.

Als je gaat twijfelen over of iemand wel de juiste is, over allerlei aspecten van de relatie gaat zitten nadenken en de boel gaat zitten rationaliseren, dan krijg je misschien twijfels. Daardoor durf je je niet meer helemaal over te geven aan dat gevoel. Omdat je bang bent dat je misschien niet 'verliefd genoeg' bent, of dat iemand niet leuk genoeg is.

Het is het beste om dan gewoon te stoppen met rationaliseren, en te genieten van wat je hebt. Genieten van het gevoel, en niet gaan nadenken. Ik denk dat dit vrij weinig met de partner te maken heeft en vrijveel met de gene die het gevoel heeft. Het is het laatste bastion van controle, dat is niet altijd even makkelijk om los te laten.
Google is your friend!
www.justfuckinggoogleit.com/
pi_98064858
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 14:53 schreef Ph.D.PowerPauper het volgende:
Ik kan het 100% niet kunnen geven gevoel wel een beetje begrijpen. Als je verliefd bent en in een relatie zit wil je je het liefst 100% kunnen geven. Je wilt je als het ware over geven aan het gevoel en daar helemaal op wegdrijven.

Als je gaat twijfelen over of iemand wel de juiste is, over allerlei aspecten van de relatie gaat zitten nadenken en de boel gaat zitten rationaliseren, dan krijg je misschien twijfels. Daardoor durf je je niet meer helemaal over te geven aan dat gevoel. Omdat je bang bent dat je misschien niet 'verliefd genoeg' bent, of dat iemand niet leuk genoeg is.

Het is het beste om dan gewoon te stoppen met rationaliseren, en te genieten van wat je hebt. Genieten van het gevoel, en niet gaan nadenken. Ik denk dat dit vrij weinig met de partner te maken heeft en vrijveel met de gene die het gevoel heeft. Het is het laatste bastion van controle, dat is niet altijd even makkelijk om los te laten.
Goede post :).

quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 14:51 schreef Sattyagraha het volgende:
TS. Hoe is jouw situatie? Misschien verduidelijkt dat iets over je sentiment.
Vrijgezel. Hoewel ik niet helemaal begrijp hoe dat relevant is :).

Alleen als ik in een relatie zit komt het niet in mij op om daar niet gewoon de volle 100% voor te gaan. Anders kun je beter iets anders zoeken (vind ik). Want zaken als 'eng' of 'twijfel' horen naar mijn idee niet in een relatie thuis. Je moet gewoon volledig van elkaar kunnen genieten zonder dat je daarbij continue moet nadenken of inhouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')