Kan je iets meer toelichting geven? Ik heb weinig behoefte om de gehele leer tot me te nemen, als zou ik wel graag weten waar je het over hebt.quote:Op zondag 12 juni 2011 12:03 schreef Dhalsim het volgende:
Ik ben in de laatste paar dagen in de ban geraakt van Abraham/Ester Hicks en zie dit als het meest belangrijke wat ik tot nu toe in mijn leven tegen ben gekomen. 3 jaar geleden had ik dit waarschijnlijk als "zweverige onzin" weggezet omdat ik heilig overtuigd was dat de wetenschap het antwoord zou brengen op mijn levensvragen.
Ik ben hier anders over gaan denken en ik denk dat ik het bij het rechte eind heb als ik zeg dat dit het antwoord is op alles.
Aan eenieder die van plan is een negatieve reactie te plaatsen: Bespaar je de moeite en ga wat anders doen want mij raak je er niet mee. Ik hoop op deze manier ook anderen te kunnen inspireren. Zinvolle feedback is uiteraard meer dan welkom.
http://www.abraham-hicks.com/lawofattractionsource/videos.php
Als ik het zo lees lijkt het sterk zijn wortelen te hebben in new age religie. Dat gebruikt wetenschappelijke termen (maar niet de achterliggende betekenis ervan) om niet wetenschappelijke overtuigingen aan de man te brengen. Ben ik persoonlijk een tegenstander van. Ook in wetenschap kan je spiritualiteit ervaren, maar op bepaalde gebieden kan het (nog) geen antwoord geven. Voor mijzelf merkte ik ooit dat het besef dat niet alles te verklaren valt, of met name te begrijpen is, ook geruststelling kan geven en juist voor verwondering zorgt. Ook dat is voor mij spiritualisme.quote:Op zondag 12 juni 2011 12:42 schreef Dhalsim het volgende:
Nou, laat ik beginnen met te vertellen hoe ik hierop terecht ben gekomen...
Er zijn de afgelopen tijd erg veel dingen voorgevallen die gewoon te toevallig waren om nog toeval te kunnen zijn...en dat riep bij mij echt een "WTF?" reactie op. Een paar voorbeelden:
- Ik besluit op een gegeven moment een vriend van mij te bellen die al in geen maanden gesproken heb. Op het moment dat ik de telefoon in mijn hand pak belt hij mij op.
- Ik heb met 4 mensen een afspraak op 4 verschillende dagen. Een voor een verplaatsen ze hun afspraak naar precies hetzelfde tijdstip: zaterdagmiddag 2 uur. Ze komen ook precies op hetzelfde moment (10 over 2) aan. (deze mensen kennen elkaar niet of nauwelijks).
Dit soort zaken deden mij twijfelen aan mijn gezond verstand. Ik geloof niet in "paranormale" dingen, maar ik kan hier met geen mogelijkheid een logische verklaring voor vinden. And then it all made sense...
Het idee is een beetje dat ons bewustzijn onze realiteit creëert. Self-fulfilling prophecies zijn de drijfveer achter het universum. De meerdere dimensies die het heelal zou moeten bevatten om te kunnen voldoen aan de "theorie van alles (string theory)" en de volstrekt onlogische waarheden uit de quantum fysica kunnen verklaard worden vanuit het principe dat het universele bewustzijn de materie die wij als werkelijkheid ervaren schept.
Waarom open je er dan een topic over? Altijd gedacht dat de mogelijkheid er was om een discussie te voeren, maar jij bent de zoveelste die helemaal geen discussie wil, maar alleen anderen van zijn eigen gelijk probeert te overtuigen.quote:Aan eenieder die van plan is een negatieve reactie te plaatsen: Bespaar je de moeite en ga wat anders doen want mij raak je er niet mee.
Omdat dit de waarheid is. En over de waarheid is geen discussie mogelijk.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:24 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Waarom open je er dan een topic over? Altijd gedacht dat de mogelijkheid er was om een discussie te voeren, maar jij bent de zoveelste die helemaal geen discussie wil, maar alleen anderen van zijn eigen gelijk probeert te overtuigen.
Nu overdrijf je en verliest dit hele topic z'n geloofwaardigheid.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:26 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Omdat dit de waarheid is. En over de waarheid is geen discussie mogelijk.
Misschien moet ik het anders formuleren: Dit is "mijn waarheid" en daarover is geen discussie mogelijk.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:31 schreef Crutch het volgende:
[..]
Nu overdrijf je en verliest dit hele topic z'n geloofwaardigheid.
Waarom open je er dan een discussie over?quote:Op zondag 12 juni 2011 14:33 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Misschien moet ik het anders formuleren: Dit is "mijn waarheid" en daarover is geen discussie mogelijk.
Mijn excuses als ik je gekwetst heb. Dat is het laatste wat ik wou willen.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:39 schreef Crutch het volgende:
Je kan maar beter stoppen met dit geouwehoer.
Als je jouw 'waarheid' aan andere mensen wilt opdringen dan ben je het niet eens waard en gedraag je je net zo debiel als Jehova's getuigen en moslim-extremisten.
quote:Op zondag 12 juni 2011 14:33 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Misschien moet ik het anders formuleren: Dit is "mijn waarheid" en daarover is geen discussie mogelijk.
Nee niet gekwetst, ik heb het met je te doen.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:42 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Mijn excuses als ik je gekwetst heb. Dat is het laatste wat ik wou willen.
Neuj, lekker laten staan.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:59 schreef Dhalsim het volgende:
Maar ik zal het hier verder maar bij laten. Misschien wil een mod mij een plezier doen en dit topic verwijderen.
Dat is waar...quote:Op zondag 12 juni 2011 15:00 schreef Crutch het volgende:
[..]
Neuj, lekker laten staan.
Misschien hebben anderen ook nog wel baat bij wat verlichting.
Ik hoop dat je wel beseft dat je op jouw waarheid bent aangekomen door de kennis die je tot nu toe hebt opgedaan. Je zal je leven lang aan nieuwe informatie blootgesteld worden en daarmee verandert je waarneming van de wereld om je heen. Je zou jezelf moeten afsluiten van alternatieve informatie die je huidige waarheid doen schommelen om het te behouden. Ik denk dat je jezelf daarmee tekort doet en verdere groei jezelf ontneemt.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:33 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Inderdaad. Dit was eigenlijk ook een van de boodschappen: "We remain blissfully incomplete...". Thanxquote:Op zondag 12 juni 2011 15:07 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik hoop dat je wel beseft dat je op jouw waarheid bent aangekomen door de kennis die je tot nu toe hebt opgedaan. Je zal je leven lang aan nieuwe informatie blootgesteld worden en daarmee verandert je waarneming van de wereld om je heen. Je zou jezelf moeten afsluiten van alternatieve informatie die je huidige waarheid doen schommelen om het te behouden. Ik denk dat je jezelf daarmee tekort doet en verdere groei jezelf ontneemt.
Het lijkt erop dat je nu een bestemming hebt bereikt, waarvan je alleen op dit moment kan zeggen dat je er bent. Je blijft echter in beweging, dus je zal vanzelf bij een plek aankomen die anders is dan je huidige bestemming. Zou je de reis als je bestemming zien, dan heb je altijd de juiste route; zelfs tijdelijk 'het verkeerde pad' ingaan is slechts een omweg, maar je blijft bij je bestemming.
Aldus mijn ratel.
Daarom lijkt het me juist verstandig voor jou om tóch een discussie aan te gaan. Zo daag je jezelf uit en kom je misschien nog wel tot nieuwe inzichten, enerzijds door het formuleren van antwoorden, anderzijds door denkbeelden van anderen.quote:Op zondag 12 juni 2011 15:10 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Inderdaad. Dit was eigenlijk ook een van de boodschappen: "We remain blissfully incomplete...". Thanx
Dat vind ik een moeilijke vraag...ik zie het een beetje zo...op het moment dat ik iets voor iemand doe waar ik zelf nadeel aan ondervindt doe ik dat op een bepaalde manier toch voor mezelf aangezien het mij een goed gevoel geeft dat ik weet dat ik een ander een goed gevoel heb kunnen geven. Ik zie dat als een goede eigenschap, maar tegelijkertijd is het iets wat ik doe om mijzelf een goed gevoel te geven. Ik hoop dat dit overkomt zoals ik het bedoel.quote:Op zondag 12 juni 2011 16:10 schreef Ali_boo het volgende:
Ik ben pro postief denken en al maar ik heb toch een serieuze vraag.
Denk je dat ''the universe'' er puur is om je egoistische wensen te bevredigen ?
Waarom? Omdat het niet loopt zoals jij wilt?quote:Op zondag 12 juni 2011 14:59 schreef Dhalsim het volgende:
Maar ik zal het hier verder maar bij laten. Misschien wil een mod mij een plezier doen en dit topic verwijderen.
Nee, meer omdat ik het gevoel had dat ik had gefaald om mijn gevoel onder woorden te brengen en daardoor een reactie opriep die het tegenovergestelde was van datgene wat ik had willen zeggen. Ik denk dat ik me persoonlijk aangevallen voelde en vond dat het mijn schuld was.quote:Op zondag 12 juni 2011 17:03 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Waarom? Omdat het niet loopt zoals jij wilt?
quote:Op zondag 12 juni 2011 17:20 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Nee, meer omdat ik het gevoel had dat ik had gefaald om mijn gevoel onder woorden te brengen en daardoor een reactie opriep die het tegenovergestelde was van datgene wat ik had willen zeggen. Ik denk dat ik me persoonlijk aangevallen voelde en vond dat het mijn schuld was.
Ik ben inmiddels wat bijgedraaid en zie dat ik geen fout heb gemaakt, maar juist iets heb geleerd...
Dit is allemaal erg nieuw voor mij en ik denk dat ik mijn weg er nog een beetje in moet zien te vinden....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |