abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 juni 2011 @ 12:03:14 #1
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_98058231
Ik ben in de laatste paar dagen in de ban geraakt van Abraham/Ester Hicks en zie dit als het meest belangrijke wat ik tot nu toe in mijn leven tegen ben gekomen. 3 jaar geleden had ik dit waarschijnlijk als "zweverige onzin" weggezet omdat ik heilig overtuigd was dat de wetenschap het antwoord zou brengen op mijn levensvragen.

Ik ben hier anders over gaan denken en ik denk dat ik het bij het rechte eind heb als ik zeg dat dit het antwoord is op alles.

Aan eenieder die van plan is een negatieve reactie te plaatsen: Bespaar je de moeite en ga wat anders doen want mij raak je er niet mee. Ik hoop op deze manier ook anderen te kunnen inspireren. Zinvolle feedback is uiteraard meer dan welkom.

http://www.abraham-hicks.com/lawofattractionsource/videos.php
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  zondag 12 juni 2011 @ 12:08:46 #2
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_98058392
Waarom TS, was je depressief?
Je moeder is een hamster
  zondag 12 juni 2011 @ 12:15:43 #3
118585 Crutch
pi_98058611
Ik zit het een en ander te bekijken, maar dat Vortex-gebeuren neigt wel een beetje naar ''The Secret"
Wat voor antwoorden heb jij eruit kunnen halen?
Je moeder is een hamster
  zondag 12 juni 2011 @ 12:15:44 #4
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_98058613
Nou, ik heb een burn-out achter de rug en leek vrijwel onmogelijk om de boel weer op de rails te krijgen, maar dit was mijn burn-in zeg maar...
  zondag 12 juni 2011 @ 12:20:15 #5
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_98058774
The secret is ook gebaseerd op de "teachings of abraham" maar de boodschap is nogal vernaggeld om markt-technische redenen. De grote "fout" achter "the secret" was om het feit dat er een secret van gemaakt werd, terwijl dit eigenlijk informatie is die je met iedereen zou moeten delen.

Op deze pagina (http://www.abraham-hicks.(...)loads.php?track_id=1) wordt het hele verhaal verteld...hoe het ontstaan is enz...ik heb er echt met open mond van verbazing naar geluisterd.
  zondag 12 juni 2011 @ 12:26:02 #6
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_98058974
De vragen die het voor mij met name beantwoord heeft zijn:

- Hoe kom ik daar waar ik naar toe wil (hoe bereik ik mijn doel)?
- Hoe is het mogelijk dat zogenaamde "voorspellingen" gemaakt in het verleden daadwerkelijk uit lijken te komen (en alles wat eerst science-fiction was nu ineens realiteit is).
- Waar is het lichtpunt in deze nogal duister uitziende toekomst (van de aarde, de mensheid en dus ook mezelf)?
- Hoe kan het dat het heelal steeds sneller uitdijt (en niet langzamer zoals je op basis van de big bang theorie zou verwachten)?
- Wat moet ik mij voorstellen bij de aankomende transitie in 2012 zoals die door o.a. de Maya's beschreven is? Wordt het een apocalypse of juist een verlichting?
pi_98059125
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:03 schreef Dhalsim het volgende:
Ik ben in de laatste paar dagen in de ban geraakt van Abraham/Ester Hicks en zie dit als het meest belangrijke wat ik tot nu toe in mijn leven tegen ben gekomen. 3 jaar geleden had ik dit waarschijnlijk als "zweverige onzin" weggezet omdat ik heilig overtuigd was dat de wetenschap het antwoord zou brengen op mijn levensvragen.

Ik ben hier anders over gaan denken en ik denk dat ik het bij het rechte eind heb als ik zeg dat dit het antwoord is op alles.

Aan eenieder die van plan is een negatieve reactie te plaatsen: Bespaar je de moeite en ga wat anders doen want mij raak je er niet mee. Ik hoop op deze manier ook anderen te kunnen inspireren. Zinvolle feedback is uiteraard meer dan welkom.

http://www.abraham-hicks.com/lawofattractionsource/videos.php
Kan je iets meer toelichting geven? Ik heb weinig behoefte om de gehele leer tot me te nemen, als zou ik wel graag weten waar je het over hebt.

Zelf heb ik ooit geluisterd naar Personal Power 2 van Anthony Robbins, ook bekend van TEDtalks en TEDtv. Die hanteert overigens wel een wetenschappelijke methodiek met bijbehorende vindingen.

Past dit overigens niet meer thuis in TRU of F&L?
  zondag 12 juni 2011 @ 12:42:11 #8
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_98059636
Nou, laat ik beginnen met te vertellen hoe ik hierop terecht ben gekomen...

Er zijn de afgelopen tijd erg veel dingen voorgevallen die gewoon te toevallig waren om nog toeval te kunnen zijn...en dat riep bij mij echt een "WTF?" reactie op. Een paar voorbeelden:

- Ik besluit op een gegeven moment een vriend van mij te bellen die al in geen maanden gesproken heb. Op het moment dat ik de telefoon in mijn hand pak belt hij mij op.

- Ik heb met 4 mensen een afspraak op 4 verschillende dagen. Een voor een verplaatsen ze hun afspraak naar precies hetzelfde tijdstip: zaterdagmiddag 2 uur. Ze komen ook precies op hetzelfde moment (10 over 2) aan. (deze mensen kennen elkaar niet of nauwelijks).

Dit soort zaken deden mij twijfelen aan mijn gezond verstand. Ik geloof niet in "paranormale" dingen, maar ik kan hier met geen mogelijkheid een logische verklaring voor vinden. And then it all made sense...

Het idee is een beetje dat ons bewustzijn onze realiteit creëert. Self-fulfilling prophecies zijn de drijfveer achter het universum. De meerdere dimensies die het heelal zou moeten bevatten om te kunnen voldoen aan de "theorie van alles (string theory)" en de volstrekt onlogische waarheden uit de quantum fysica kunnen verklaard worden vanuit het principe dat het universele bewustzijn de materie die wij als werkelijkheid ervaren schept.
  zondag 12 juni 2011 @ 12:50:29 #9
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_98059886
Kleine aanvulling:

Alles is mogelijk. De enige vereiste is dat het eerst bedacht wordt door iemand. Het "end of times" scenario wat nu zo sterk leeft onder een steeds sneller groeiend gedeelte van de bevolking (wereldwijd) is volstrekt logisch wanneer je het criterium neemt dat de wereld om ons heen verklaard zou kunnen worden door onze natuurwetten. We zijn bijna op het punt beland waarop we niet meer verder kunnen. Er is geen hoop op een betere toekomst omdat we het met z'n allen te grandioos verpest hebben (denk aan het opraken van de fossiele brandstoffen, de vervuiling van het milieu, het onderdrukken van individuele vrijheden etc. etc.). De realiteit moet wijzigen om nog enige toekomst perspectief te kunnen schetsen.
pi_98061015
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:42 schreef Dhalsim het volgende:
Nou, laat ik beginnen met te vertellen hoe ik hierop terecht ben gekomen...

Er zijn de afgelopen tijd erg veel dingen voorgevallen die gewoon te toevallig waren om nog toeval te kunnen zijn...en dat riep bij mij echt een "WTF?" reactie op. Een paar voorbeelden:

- Ik besluit op een gegeven moment een vriend van mij te bellen die al in geen maanden gesproken heb. Op het moment dat ik de telefoon in mijn hand pak belt hij mij op.

- Ik heb met 4 mensen een afspraak op 4 verschillende dagen. Een voor een verplaatsen ze hun afspraak naar precies hetzelfde tijdstip: zaterdagmiddag 2 uur. Ze komen ook precies op hetzelfde moment (10 over 2) aan. (deze mensen kennen elkaar niet of nauwelijks).

Dit soort zaken deden mij twijfelen aan mijn gezond verstand. Ik geloof niet in "paranormale" dingen, maar ik kan hier met geen mogelijkheid een logische verklaring voor vinden. And then it all made sense...

Het idee is een beetje dat ons bewustzijn onze realiteit creëert. Self-fulfilling prophecies zijn de drijfveer achter het universum. De meerdere dimensies die het heelal zou moeten bevatten om te kunnen voldoen aan de "theorie van alles (string theory)" en de volstrekt onlogische waarheden uit de quantum fysica kunnen verklaard worden vanuit het principe dat het universele bewustzijn de materie die wij als werkelijkheid ervaren schept.
Als ik het zo lees lijkt het sterk zijn wortelen te hebben in new age religie. Dat gebruikt wetenschappelijke termen (maar niet de achterliggende betekenis ervan) om niet wetenschappelijke overtuigingen aan de man te brengen. Ben ik persoonlijk een tegenstander van. Ook in wetenschap kan je spiritualiteit ervaren, maar op bepaalde gebieden kan het (nog) geen antwoord geven. Voor mijzelf merkte ik ooit dat het besef dat niet alles te verklaren valt, of met name te begrijpen is, ook geruststelling kan geven en juist voor verwondering zorgt. Ook dat is voor mij spiritualisme.
Het is zoals het is. Het waarom is geen vereiste om de wonderlijkheid van dingen te zien.

De voorbeelden die je geeft overkomen mij ook regelmatig. Ofschoon ik er geen sluitende verklaring voor kan leveren, heb ik genoeg aan de verwondering die het me geeft. Een vriend van me maakt nagenoeg hetzelfde mee, maar die heeft daarentegen een andere benaderingswijze. Al beweert hij een rationeel denkende te zijn, koppelt hij dit soort zaken aan spoken, engelen en schaduwmensen, universele energie en dergelijke. Ook al verschillen we enorm in onze zienswijze, wanneer we erover praten blijkt toch vaak dat we op dezelfde golflengte zitten, slechts een andere taal spreken. Zo gebruikt hij religieuze termen om psychologische processen of natuurlijke fenomenen te beschrijven, terwijl ik de beestjes bij de naam noem.
Waarom we dat zo doen? Geen idee. Ik geniet altijd van de gesprekken die ik met hem heb, en dat is wat belangrijk is. :)

Ik zie trouwens nog steeds niet in waarom je dit in BNW hebt gepost?
  zondag 12 juni 2011 @ 14:22:18 #11
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_98063299
Omdat dit meer "mijn" forum is..ik heb niks met paranormale zaken..."the brave new world" is een poging om dit fenomeen te onderdrukken.
  zondag 12 juni 2011 @ 14:24:33 #12
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_98063384
Ik voel alsof ik tegen mezelf aan het praten ben.
pi_98063397
quote:
Aan eenieder die van plan is een negatieve reactie te plaatsen: Bespaar je de moeite en ga wat anders doen want mij raak je er niet mee.
Waarom open je er dan een topic over? Altijd gedacht dat de mogelijkheid er was om een discussie te voeren, maar jij bent de zoveelste die helemaal geen discussie wil, maar alleen anderen van zijn eigen gelijk probeert te overtuigen.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zondag 12 juni 2011 @ 14:26:32 #14
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_98063456
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 14:24 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Waarom open je er dan een topic over? Altijd gedacht dat de mogelijkheid er was om een discussie te voeren, maar jij bent de zoveelste die helemaal geen discussie wil, maar alleen anderen van zijn eigen gelijk probeert te overtuigen.
Omdat dit de waarheid is. En over de waarheid is geen discussie mogelijk.
  zondag 12 juni 2011 @ 14:31:12 #15
118585 Crutch
pi_98063623
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 14:26 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Omdat dit de waarheid is. En over de waarheid is geen discussie mogelijk.
Nu overdrijf je en verliest dit hele topic z'n geloofwaardigheid.
Je moeder is een hamster
  zondag 12 juni 2011 @ 14:33:26 #16
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_98063703
quote:
14s.gif Op zondag 12 juni 2011 14:31 schreef Crutch het volgende:

[..]

Nu overdrijf je en verliest dit hele topic z'n geloofwaardigheid.
Misschien moet ik het anders formuleren: Dit is "mijn waarheid" en daarover is geen discussie mogelijk.
  zondag 12 juni 2011 @ 14:34:42 #17
118585 Crutch
pi_98063749
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 14:33 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Misschien moet ik het anders formuleren: Dit is "mijn waarheid" en daarover is geen discussie mogelijk.
Waarom open je er dan een discussie over?
Je moeder is een hamster
  zondag 12 juni 2011 @ 14:35:36 #18
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_98063782
Omdat ik wil weten of jij het met me eens bent.
  zondag 12 juni 2011 @ 14:38:11 #19
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_98063886
Nee, ik wil dat jij me gelijk geeft.
  zondag 12 juni 2011 @ 14:39:11 #20
118585 Crutch
pi_98063922
Je kan maar beter stoppen met dit geouwehoer.
Als je jouw 'waarheid' aan andere mensen wilt opdringen dan ben je het niet eens waard en gedraag je je net zo debiel als Jehova's getuigen en moslim-extremisten.
Je moeder is een hamster
  zondag 12 juni 2011 @ 14:42:45 #21
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_98064059
quote:
14s.gif Op zondag 12 juni 2011 14:39 schreef Crutch het volgende:
Je kan maar beter stoppen met dit geouwehoer.
Als je jouw 'waarheid' aan andere mensen wilt opdringen dan ben je het niet eens waard en gedraag je je net zo debiel als Jehova's getuigen en moslim-extremisten.
Mijn excuses als ik je gekwetst heb. Dat is het laatste wat ik wou willen.
  zondag 12 juni 2011 @ 14:46:23 #22
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_98064197
Ik wil ook helemaal niks aan iemand opdringen. Het is enkel dat ik voor mezelf een antwoord wil op mijn levenslange vraag: Waarom?
pi_98064244
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 14:33 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

:')

Nogmaals, waarom dan een topic openen? Dit is gewoon puur vervuiling en zonde van de ruimte.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zondag 12 juni 2011 @ 14:48:08 #24
118585 Crutch
pi_98064274
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 14:42 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Mijn excuses als ik je gekwetst heb. Dat is het laatste wat ik wou willen.
Nee niet gekwetst, ik heb het met je te doen.
Je ziet jouw zogenaamde waarheid door je te focussen op één website.
Dat je er inspiratie uithaalt oké, maar blijkbaar had je gewoon een houvast nodig; ergens in geloven.
Heel veel mensen hebben er baat bij, maar dat maakt het nog niet 'de waarheid'.
Je moeder is een hamster
  zondag 12 juni 2011 @ 14:53:00 #25
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_98064466
Misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt. Dat is zowiezo wel een "issue" van mij. Mijn intenties zijn zuiver goed bedoeld want ik ben net als jij een filantroop (iedereen die mij IRL kent zal dat beamen). Ik krijg het verwijt dat ik "te goed ben" (wat vreselijk arrogant klinkt, maar het helemaal niet is). Ik ben iemand die geeft, maar niet neemt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')