Xzelicon | zondag 12 juni 2011 @ 10:42 |
Ik heb hier de enige echte beruchte Lada Niva gebouwd met Ruski technology. 1e inschrijving 10e maand 1986 dus wordt zonder gezeur nog gewoon oldtimer! Om het feest compleet te maken is er ook nog een 2e motor bij! Ik vermoed dat de kilometerstand 107.800 is, maar kan ook 207.800 of 307.800 zijn. Take your pick (5 cijferige teller) Minpunten: - Remt bijna niet (nog niet naar gekeken wat het kan zijn) - Gerollerd Verder kan ik zelf zo niet echt iets ontdekken. Misschien dat hij nog met Belgische papieren is, maar dat kan niet veel uitmaken voor een oldtimertje... De foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Als je even de forum vriendelijke prijs van 750eur betaald kan je Land Rovers en Hummers lachend voorbij rijden in de modder | |
DeKleineBaas | zondag 12 juni 2011 @ 10:50 |
Als je een auto zoekt die niet kapotgaat. Dit is je auto ![]() | |
Alexxxxx | zondag 12 juni 2011 @ 10:52 |
Als je en auto zoekt die altijd kapot is. Dit is je auto ![]() Heb zelf een Niva uit 2003... En moet me nu echt inhouden dezeniette kopen, want wat eenheelrijke bakkies zijn het ![]() | |
Xzelicon | zondag 12 juni 2011 @ 10:56 |
Inderdaad, heb er hier even mee gespeeld. Prachtig speelgoed zeg! Hij is zelfs nog redelijk hard! Wielkasten etc zijn bijna 100% hard, er zijn wel roest blaasjes te vinden op de kofferdeksel. Oh en er zit speling op het suur, maar hey! Het is een goedkope oldtimer ![]() Kopen! Oldtimer, maandlasten zijn laag dus. Eerst opknappen dan naar de RDW, invoeren en karren maar! [ Bericht 41% gewijzigd door Xzelicon op 12-06-2011 11:02:44 ] | |
bas-beest | zondag 12 juni 2011 @ 10:57 |
Gewoon wel kopen joh... je kan er altijd dit van maken: ![]() bron | |
Alexxxxx | zondag 12 juni 2011 @ 11:04 |
ik heb gister net eenvan mn Lada's verkocht zodat ik weer aan mn max van 4 auto's tegelijk zit, dus nee, sorry ![]() ![]() | |
uw_koninklijke_sneuheid | zondag 12 juni 2011 @ 11:22 |
Even doorgeven aan m'n huisgenoot aangezien dit wel die ekte ekte bazenauto is. | |
Xzelicon | zondag 12 juni 2011 @ 11:26 |
Bedankt! | |
junkiexp | zondag 12 juni 2011 @ 13:49 |
Benzin, Diesel ? Cilinderinhoud ? Enig idee wat er aan moet worden gedaan om door de APK te komen ? Zitten alle papieren erbij ? Uit welk land komt deze ? | |
Alexxxxx | zondag 12 juni 2011 @ 13:56 |
in '86 was de Niva alleen als 1.6 benzine leverbaar | |
junkiexp | zondag 12 juni 2011 @ 14:26 |
aha, thanks. | |
Xzelicon | zondag 12 juni 2011 @ 15:39 |
Inderdaad, 1.6 benzine. Voor de APK gok ik dat er wat ophangingsrubbers (van de wishbone's) vervangen moeten worden, naar de speling op het stuur kijken (2x nieuw stuurkogeltje waarschijnlijk). Dan moet er nog naar de remmen gekeken worden. | |
ColtZ40 | zondag 12 juni 2011 @ 18:34 |
Papieren compleet? | |
FkTwkGs2012 | zondag 12 juni 2011 @ 18:40 |
En deze wordt nog wel belastingvrij ook nog. | |
Ladafanaat | zondag 12 juni 2011 @ 19:31 |
Waar is de auto te bewonderen? | |
Xzelicon | zondag 12 juni 2011 @ 21:29 |
Ja, wel de Belgische variant. Maar alles zit erbij. Vlak bij Weert ![]() | |
junkiexp | zondag 12 juni 2011 @ 21:31 |
Stuurbekrachtiging neem ik aan ? | |
Xzelicon | zondag 12 juni 2011 @ 21:54 |
Nou, nee... | |
FkTwkGs2012 | zondag 12 juni 2011 @ 21:55 |
Gratis sportschool. Niva - niet voor mietjes!!! | |
junkiexp | zondag 12 juni 2011 @ 21:59 |
Zo, dat is stevig parkeren in de stad dan ![]() | |
Xzelicon | zondag 12 juni 2011 @ 22:45 |
Ja, een Niva is dan ook een stadsautootje ![]() | |
junkiexp | zondag 12 juni 2011 @ 22:57 |
Niet echt nee ![]() | |
-moppie- | maandag 13 juni 2011 @ 15:06 |
450euro ![]() | |
Xzelicon | maandag 13 juni 2011 @ 16:48 |
Je hebt PB | |
-moppie- | maandag 13 juni 2011 @ 16:56 |
Jij ook. ![]() | |
ericosman | maandag 13 juni 2011 @ 17:08 |
offtopic : Weert ![]() | |
Bargehassus | maandag 13 juni 2011 @ 17:13 |
Went snel hoor. Heb zelf een auto gehad van 1220kg zonder sb... | |
Xzelicon | maandag 13 juni 2011 @ 17:40 |
Jij ook ![]() Back ontopic ![]() | |
Xzelicon | woensdag 15 juni 2011 @ 07:19 |
En een trap omhoog! Doe eens gek, doe een bod! | |
T42 | woensdag 15 juni 2011 @ 14:59 |
ik een citroen hy ![]() | |
Oksel | woensdag 15 juni 2011 @ 15:02 |
Lever je hem af? En hij rijdt op dit moment gewoon? | |
Xzelicon | woensdag 15 juni 2011 @ 15:14 |
Hij rijd aardig goed ![]() Aan huis afleveren is inderdaad niet echt een probleem, daar komen we wel over uit. | |
Xzelicon | donderdag 16 juni 2011 @ 20:46 |
600 euro | |
ColtZ40 | vrijdag 17 juni 2011 @ 10:40 |
Misschien is het wel aardig om te vermelden dat het een 2wd is! | |
Xzelicon | vrijdag 17 juni 2011 @ 13:23 |
Snap niet waar je die wijsheid vandaan haalt als het voor differentieel gewoon gedemonteerd ligt om brandstof te besparen. Uurtje sleutelen en hij is weer 4wd. Bij deze meteen een lap tekst met uitleg en foto's en nog wat gedoe. Wat meer informatie over de Lada. De Lada is van de 10e maand van 1986, 100% oldtimer zonder gezeur dus. Hij start goed, maar als de accu bijna leeg is (dit vermoed ik tenminste) blijft de startmotor lekker in zijn huisje, als je dan echter nog zo'n 5 seconden blijft starten komt hij eruit en slingert hij hem alsnog aan. Dit komt niet vaak voor, maar ik zeg dit liever gewoon erbij. Momenteel is hij alleen achterwiel aangedreven met 100% sper (diff lock) het differentieel bij de voorwielen heeft de vorige eigenaar eronder uit gesleuteld om benzine te besparen (hij reed er elke dag mee naar school). Dit differentieel zit er echter gewoon bij, alleen moet je wel 2 nieuwe aandrijfasjes regelen (kan ik eventueel wel voor kijken, werk op zaterdagen bij Brezan). Omdat dit differentieel voor eronder uit is, kan je nu ook niet zonder sper rijden, laag en hoog werkt echter perfect. Het tweede blok zit er niet bij omdat het blok dat er nu in hangt gaar is, maar omdat hij een tweede Lada aangeboden kreeg die zo rot was als stront, maar hij kon hem niet laten staan. De draagbalken zijn zoals je kan zijn op de foto aardig door, maar verder is de bodem niet aangetast naar mijn weten, de vloer bij de voeten en kofferbak is gewoon knetterhard. Het interieur is netjes, hij is omgebouwd naar lichte vracht, alleen een bestuurders- en bijrijdersstoel aanwezig dus. Er zit speling op het stuur, wat opgelost kan worden door de rubbers te vervangen (die zijn aardig uitgedroogd), en als je dan toch bezig bent, doe dan meteen de rubbers van de ophanging mee. De remmen zijn voor zover ik weet met een goede ontluchtingsbeurt al redelijk gefixt, misschien dat je eens moet Ebay'en naar een revisiesetje en een setje remblokjes om het helemaal af te maken. De body is verder aardig hard, op de roestplek op de kofferdeksel na dus (deze moet je trouwens aardig hard dicht gooien om hem echt in het slot te krijgen, keertje smeren gok ik) wielkasten zit bijna geen roest aan. Al met al is het gewoon een auto die je voor 600 euro koopt en waar je met wat liefde, aandacht en om het safe te zeggen nog een keer 500 euro instopt je een hele gave bazenbak hebt, gaat hij niet weg voor de prijs die ik in gedachte heb (bod is welkom), houd ik hem lekker zelf. Laten de foto's verder voor zich spreken . ![]() Draagbalkjes: ![]() ![]() De versnellingsbak is nog goed droog: ![]() | |
PH-KCD | zondag 2 oktober 2011 @ 17:01 |
Is deze nog te koop? | |
PH-KCD | zondag 2 oktober 2011 @ 17:11 |
laatste bezoek: 105 dagen, 21 uur geleden. Denk dat ik dit uit mijn hoofd kan zetten. ![]() | |
Xzelicon | maandag 23 januari 2012 @ 10:18 |
Haha ![]() Maar nee, ding is in de pers beland. |