abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98052258
Hallo beste FOK!kers,

Een inleiding:
Mijn vriendin en ik zijn nu ruim 2 jaar samen. Ik ben 20, zij is 16. Voor diegenen die hier een probleem mee hebben, wil ik vriendelijk verzoeken niet te reageren in dit topic. Ik ben niet op zoek naar meningen over het leeftijdsverschil, of de leeftijd waarop we zijn begonnen.

De afgelopen 2 jaar waren super, en zo is het nog steeds. Tot zover dus geen probleem. Mijn vriendin is laatst 16 geworden, en al haar vriendinnen beginnen nu langzaamaan ook allemaal 16 te worden. Dat betekent natuurlijk automatisch uitgaan.

Nu ben ik nooit een stapper geweest. Ik ben een paar keer uit geweest, maar ik verveelde me altijd ontzettend (en ik omringde me écht niet met de saaiste mensen), en ik hield 't nooit langer vol dan een uur of 1, half 2, terwijl ik er pas rond 12 uur een discotheek binnenkwam.

Mijn probleem is echter als volgt:
Mijn vriendin gaat nu dus voortaan om de zoveel tijd uit. Het vervelende is alleen, en daar zoek ik absoluut een oplossing voor, is dat elke keer dat zij zegt dat ze uit gaat, ik een enorm vervelend gevoel krijg in mijn onderbuik. Dat gevoel keert elke keer terug als ik eraan denk.

Ik heb niet het idee dat het jaloezie is, want ik vertrouw haar 100%, en ik weet zeker dat ze niets zou uitvreten met een andere jongen. Ik heb meer 't idee dat 't ligt aan 't feit dat ik er niet bij ben, en dus niet weet wat er allemaal gebeurd. Ik kan daar nogal slecht tegen. Overigens heb ik wel geprobeerd om 't leuk te gaan vinden door een paar keer met haar mee te gaan, maar ik vind het gewoon totaal niks. Het is niet mijn ding.

Dus, zijn er mensen die ervaring hebben met dit 'onderbuik-probleem', en hebben hier misschien tips voor? Mensen die geen ervaring hebben, maar eventueel ook een oplossing weten zijn natuurlijk ook van harte welkom. Het laatste wat ik namelijk wil is deze relatie om zeep helpen door zo'n stom puntje, maar het is ook niet erg fijn om elke 1 à 2 weken met zo'n gevoel in je maag te zitten.

Alvast bedankt voor het lezen :p

L4D
  zondag 12 juni 2011 @ 02:05:18 #2
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_98052335
Ik heb een goeie tip: stel je niet zo aan
Ok stelletje hokboeren
  zondag 12 juni 2011 @ 02:07:19 #3
343612 meisjeonderbroekje
ik snuffel graag aan slipjes
pi_98052371
het is een vrij bekend probleem

een van de partners wil meer vijheid

en de ander stoort zich eraan

*zoek je een andere partner?
*of ga je door en probeert haar te sturen?
dandyblue is mijn grote held en ik heb geen geld voor kaas vandaag....
pi_98052431
Je wilt er niks over horen maar: leeftijd.
En zoals hier al beschreven is, ze wilt gewon meer vrijheid en erop uit, je dacht toch niet dat je met haar je hele leven zal zijn?
Klinkt hard maar zo loopt het meestal, je ziet het hier vaker op Fok! en ook heb ik het aantal keer van dichtbij meegemaakt.

En maak je inderdaad niet zo druk. :)
pi_98052434
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 02:07 schreef meisjeonderbroekje het volgende:
het is een vrij bekend probleem

een van de partners wil meer vijheid

en de ander stoort zich eraan

*zoek je een andere partner?
*of ga je door en probeert haar te sturen?
Ik heb nou niet het idee dat ze meer vrijheid wil, ofzo. Het is gewoon nieuw voor haar en haar vriendinnen, dus is het automatisch helemaal geweldig. Ik ben die kennismakingsfase allang voorbij, en ik vind het niks. Dat kan.

Het moet wel even duidelijk zijn dat ik haar op geen enkele wijze wil beletten om uit te gaan. Ik moedig haar juist aan. Je doet namelijk veel sociale contacten op, en aangezien ze een nogal verlegen persoonlijkheid heeft, zou dat alleen maar goed voor haar zijn.

Ik zoek alleen een oplossing voor dat rare gevoel van mij, en eventueel waar het vandaan komt.
pi_98052437
Waar ben je bang voor?
pi_98052452
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 02:10 schreef zarGon het volgende:
Waar ben je bang voor?
Die vraag stel ik mezelf al heel lang, want ja, waarom anders zo'n gevoel.. Maar ik kom er simpelweg niet achter..
pi_98052454
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 02:09 schreef Left4Dead het volgende:

[..]

Ik heb nou niet het idee dat ze meer vrijheid wil, ofzo. Het is gewoon nieuw voor haar en haar vriendinnen, dus is het automatisch helemaal geweldig. Ik ben die kennismakingsfase allang voorbij, en ik vind het niks. Dat kan.

Het moet wel even duidelijk zijn dat ik haar op geen enkele wijze wil beletten om uit te gaan. Ik moedig haar juist aan. Je doet namelijk veel sociale contacten op, en aangezien ze een nogal verlegen persoonlijkheid heeft, zou dat alleen maar goed voor haar zijn.

Ik zoek alleen een oplossing voor dat rare gevoel van mij, en eventueel waar het vandaan komt.
Ja moet je het dus bij jezelf zoeken en niet bij haar..

Jij hebt dat idee niet, maar haar gevoelens en alles schreeuwen daar van binnen wel om (meer vrijheid), haar leven start nu eigenlijk nu pas, nu gaat ze ook merken dat er nog meer is dan jij.

Ben je bang om alleen te zijn?
  zondag 12 juni 2011 @ 02:12:31 #9
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_98052487
Laat haar toch lekker uitgaan. En daarnaast ga je ook samen uit, maar dan anders. Dus niet naar de disco, maar naar de bios, nederland verkennen, cursus stijldansen, etc.
The view from nowhere.
pi_98052507
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 02:10 schreef W1ckeDxt het volgende:

[..]

Ja moet je het dus bij jezelf zoeken en niet bij haar..

Jij hebt dat idee niet, maar haar gevoelens en alles schreeuwen daar van binnen wel om (meer vrijheid), haar leven start nu eigenlijk nu pas, nu gaat ze ook merken dat er nog meer is dan jij.

Ben je bang om alleen te zijn?
- Ik zoek het ook bij mezelf. Ik weet dat ik dat gevoel zelf creëer, en dat haar doen en laten daar totaal geen aanleiding voor geven.

- Nee, ik ben niet bang om alleen te zijn. Ik ben heel lang gelukkig single geweest. Waar ik wél bang voor zou zijn is dat ze me verlaat, maar dat heeft verder niets met uitgaan te maken. Dat kan op 1000 andere manieren.
  zondag 12 juni 2011 @ 02:13:34 #11
pi_98052511
ik ken het probleem

vaak als ze alleen uitwilt? soms wil ze dan toch een andere man
  zondag 12 juni 2011 @ 02:16:31 #12
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_98052572
Wellicht heb je dat gevoel omdat je zelf ook al weet dat deze relatie waarschijnlijk niet zo lang stand zal houden, gezien de leeftijd van je vriendin.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_98052594
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 02:13 schreef meisjeonderbroekje het volgende:
ik ken het probleem

vaak als ze alleen uitwilt? soms wil ze dan toch een andere man
Ik begrijp je niet helemaal? Wat bedoel je precies met 'vaak als ze alleen uitwilt?'.. ?

Ik denk namelijk dat je het niet helemaal goed begrepen hebt.. Daarnaast is ze wel zo eerlijk dat ze het wel tegen me zou zeggen als ze een ander wil. Zover zijn we wel in onze relatie. Ze zou het dan gewoon afkappen (wel zo netjes).
  zondag 12 juni 2011 @ 02:17:39 #14
165512 MASD
Music is dead.
pi_98052600
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 02:10 schreef zarGon het volgende:
Waar ben je bang voor?
Hij is een onzekere fag, vandaar dat hij ook onschuldige meisjes wil hebben die vooral geen tegenstand kunnen bieden op fysiek, danwel intellectueel vlak. Nu ze uitgaat verliest hij een deel van zijn controle, aangezien ze een nieuwe levensfase binnengaat waar ze nieuwe mensen ontmoet die potentieel beter zijn dan TS, de ruggegraatloze miet.
Long live music.
pi_98052623
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 02:16 schreef Strani het volgende:
Wellicht heb je dat gevoel omdat je zelf ook al weet dat deze relatie waarschijnlijk niet zo lang stand zal houden, gezien de leeftijd van je vriendin.
Nee, in tegenstelling tot veel mensen hier ben ik totaal niet bezig met de leeftijd. Op het begin was ik wel enorm sceptisch, maar dat veranderde al gauw, en nu zijn we toch al 2 jaar geweldig bezig (en dan bedoel ik ook geweldig).

Nog steeds hebben we niet echt problemen (wel meningsverschillen), en alles is bespreekbaar. Ik wil haar alleen niet lastigvallen met dit probleem, en dat ga ik ook niet doen. In plaats daarvan zoek ik een oplossing voor mijn probleem, zodat we allebei gelukkig blijven :)

En dan ga ik nu slapen, ik lees de rest morgen ;)
pi_98052646
Wat die 4 letterige gozert zei.
pi_98052650
Het is in ieder geval een soort angst die vrij natuurlijk is. Je bent bang haar kwijt te raken. Heel veel mensen hebben dan, ondanks dat niet iedereen er voor uit komt. Het enige wat je kunt doen is afleiding zoeken. Zorg dat jij op die dagen ook iets te doen hebt zodat je er niet zo mee bezig bent en dan zal je zien dat het allemaal reuze meevalt en dan wordt het met de tijd vanzelf minder.
  zondag 12 juni 2011 @ 02:27:43 #18
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_98052807
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 02:19 schreef Left4Dead het volgende:

[..]

Nee, in tegenstelling tot veel mensen hier ben ik totaal niet bezig met de leeftijd. Op het begin was ik wel enorm sceptisch, maar dat veranderde al gauw, en nu zijn we toch al 2 jaar geweldig bezig (en dan bedoel ik ook geweldig).

Nog steeds hebben we niet echt problemen (wel meningsverschillen), en alles is bespreekbaar. Ik wil haar alleen niet lastigvallen met dit probleem, en dat ga ik ook niet doen. In plaats daarvan zoek ik een oplossing voor mijn probleem, zodat we allebei gelukkig blijven :)

En dan ga ik nu slapen, ik lees de rest morgen ;)
Ik gun je het allerbeste, maar de kans dat een meisje dat op haar 14e een vriend krijgt, haar hele leven bij diezelfde man zal blijven, is enorm klein. Onbewust moet jij dat ook weten.
pi_98052859
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 02:27 schreef Strani het volgende:

[..]

Ik gun je het allerbeste, maar de kans dat een meisje dat op haar 14e een vriend krijgt, haar hele leven bij diezelfde man zal blijven, is enorm klein. Onbewust moet jij dat ook weten.
Maar hetzelfde geldt eigenlijk ook voor hem. Er zijn maar weinig mensen die op hun 18de een relatie aangingen met iemand waar ze 10-15 jaar laten nog steeds mee zijn. Maarja, op dat moment is alles echt heel serieus en denk je nooit meer zonder die persoon te kunnen/willen....2 jaar later denk je er nog amper aan. Zo gaat het nu eenmaal.
pi_98052871
18 en 14, gast :')..

Maar verder moet je je niet zo aanstellen.
  zondag 12 juni 2011 @ 02:33:35 #21
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_98052921
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 02:30 schreef psychosomatic het volgende:

[..]

Maar hetzelfde geldt eigenlijk ook voor hem. Er zijn maar weinig mensen die op hun 18de een relatie aangingen met iemand waar ze 10-15 jaar laten nog steeds mee zijn. Maarja, op dat moment is alles echt heel serieus en denk je nooit meer zonder die persoon te kunnen/willen....2 jaar later denk je er nog amper aan. Zo gaat het nu eenmaal.
Inderdaad.
pi_98052998
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 02:02 schreef Left4Dead het volgende:
Hallo beste FOK!kers,

Een inleiding:
Mijn vriendin en ik zijn nu ruim 2 jaar samen. Ik ben 20, zij is 16. Voor diegenen die hier een probleem mee hebben, wil ik vriendelijk verzoeken niet te reageren in dit topic. Ik ben niet op zoek naar meningen over het leeftijdsverschil, of de leeftijd waarop we zijn begonnen.

De afgelopen 2 jaar waren super, en zo is het nog steeds. Tot zover dus geen probleem. Mijn vriendin is laatst 16 geworden, en al haar vriendinnen beginnen nu langzaamaan ook allemaal 16 te worden. Dat betekent natuurlijk automatisch uitgaan.

Nu ben ik nooit een stapper geweest. Ik ben een paar keer uit geweest, maar ik verveelde me altijd ontzettend (en ik omringde me écht niet met de saaiste mensen), en ik hield 't nooit langer vol dan een uur of 1, half 2, terwijl ik er pas rond 12 uur een discotheek binnenkwam.

Mijn probleem is echter als volgt:
Mijn vriendin gaat nu dus voortaan om de zoveel tijd uit. Het vervelende is alleen, en daar zoek ik absoluut een oplossing voor, is dat elke keer dat zij zegt dat ze uit gaat, ik een enorm vervelend gevoel krijg in mijn onderbuik. Dat gevoel keert elke keer terug als ik eraan denk.

Ik heb niet het idee dat het jaloezie is, want ik vertrouw haar 100%, en ik weet zeker dat ze niets zou uitvreten met een andere jongen. Ik heb meer 't idee dat 't ligt aan 't feit dat ik er niet bij ben, en dus niet weet wat er allemaal gebeurd. Ik kan daar nogal slecht tegen. Overigens heb ik wel geprobeerd om 't leuk te gaan vinden door een paar keer met haar mee te gaan, maar ik vind het gewoon totaal niks. Het is niet mijn ding.

Dus, zijn er mensen die ervaring hebben met dit 'onderbuik-probleem', en hebben hier misschien tips voor? Mensen die geen ervaring hebben, maar eventueel ook een oplossing weten zijn natuurlijk ook van harte welkom. Het laatste wat ik namelijk wil is deze relatie om zeep helpen door zo'n stom puntje, maar het is ook niet erg fijn om elke 1 à 2 weken met zo'n gevoel in je maag te zitten.

Alvast bedankt voor het lezen :p

L4D
Dat is een van de risico's van een jongere vriendin hebben. Dit hoort allemaal bij haar ontwikkeling. Het enige wat je kunt doen is het proberen te accepteren.
  zondag 12 juni 2011 @ 02:43:45 #23
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_98053055
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 02:30 schreef psychosomatic het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig mensen die op hun 18de een relatie aangingen met iemand waar ze 10-15 jaar laten nog steeds mee zijn.
Dit geld voor mij anders wel, dus geen reden.
Ik denk dat hij meer last heeft van 'wat als'. Wat als er wat gebeurd met haar, wat als ze toch een stukje te ver gaat. (bijna als een ongeruste ouder)
  zondag 12 juni 2011 @ 02:47:04 #24
pi_98053096
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 02:43 schreef MsMessy het volgende:

[..]

Ik denk dat hij meer last heeft van 'wat als'. Wat als er wat gebeurd met haar, wat als ze toch een stukje te ver gaat. (bijna als een ongeruste ouder)
ja kan wel zijn....of niet..het is een vrij vage oproep...sommige mannen ( en sommige vrouwen ) houden je aan het lijntje
pi_98053100
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 02:43 schreef MsMessy het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het niet gebeurd, maar het is gewoon vrij zeldzaam. Overigens ken ik ook mensen die echt met hun high school sweetheart zijn getrouwd, kinderen hebben gekregen en mid-30 begin 40 alsnog zijn gescheiden. Sowieso lijken weinig relaties nog "voor altijd" te zijn. Moet niemand tegenhouden om er helemaal voor te gaan, maar is wel iets om over na te denken. We denken allemaal dat wij die uitzondering zullen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')