abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98039805
Dag,

Onze 14 maanden oude zoon blijft soms slapen of even oppassen bij de schoonouders. Vaak komen dan de bakken met oud speelgoed uit de kast uit de jaren 80. Ik heb een beperkte chemische achtergrond en probeer dan voorzichtig te vermelden dat ik dat niet zo tof vind, hoe schattig het ook is, dat ze hem met speelgoed van deze leeftijd ivm b.v. weekmakers e.d.

Hij steekt namelijk alles graag in de mond ;)

Ik voel me dan een enorme eikel, vooral omdat ze dan zeggen "Maar jij bent toch ook oud geworden?" enz. En je wilt natuurlijk niet lastig zijn, maar het blijft wel je eigen zoon......

Hoe gaan jullie hier mee om?
pi_98040177
Als je kindjes overal voor beschermt dan kweek je watjes . . .
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_98040546
:|
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 11 juni 2011 @ 21:47:52 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98041031
je kunt overdrijven. tenzij aantoonbaar dodelijk, laat ik m'n kinderen overal mee spelen. klinkt gek, maar ik ben het wel met SpiekerJozef eens. Tegenwoordig zijn er bijna nergens meer (openbare) zandbakken te vinden, want bacterieën etc. sjah, keuze's. Ze moeten uiteindelijk ook eens weerstand opbouwen, en dat krijgen ze echt niet uit een potje vitamine kauwtabletten -O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_98041388
Heuh, Bacteriën vind ik heel iets anders als chemicalien die aantoonbaar carcinogeen zijn (kankerverwekkend). Wouter mag overal in spelen en ik ben heus niet vies van een beetje vuil....

Maar je gaat toch ook niet je kinderen met asbest laten spelen?
pi_98041524
<dubbelpost>
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 11 juni 2011 @ 22:10:30 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98042111
ik neem niet aan dat alles uit de jaren 80 per definitie weekmakers bevat danwel kankerverwekkend is . ga gewoon een goed gesprek aan met je ouders over wat je wel en niet wil hebben. Houten speelgoed kan altijd volgens mij (dacht ook dat je het óók daarover had nl)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 11 juni 2011 @ 22:43:56 #8
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98043662
Wij zaten met hetzelfde probleem, hoewel het gelukkig maar om 1 ding ging (wat betreft weekmakers dan hè).
Mijn man heeft tegen zijn ouders gezegd dat de bal weg moet tenzij ze samen met zoonlief spelen en hij de bal niet in zijn mond stopt.
Helemaal vermijden lukt niet maar hier waren alle partijen tevreden over.
Als het meer speelgoed was geweest, hadden we het allemaal op laten bergen en vervangen door 'nieuw' speelgoed.

Het excuus 'ja maar jij bent er ook groot mee geworden' bladiebla is gewoon een stomme opmerking. Zo zijn er wel meer dingen die nu achterhaald zijn (bij inderdaad de schadelijkheid van asbest etc).
  † In Memoriam † zaterdag 11 juni 2011 @ 22:54:40 #9
7074 moussy
kuttekop
pi_98044204
Die weekmakers zijn toch zo'n beetje schadelijk als je er 24/7 een jaar lang op gaat kauwen.. of zoiets...?
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 11 juni 2011 @ 22:56:51 #10
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_98044327
Is het niet een optie om opa en oma te voorzien van wat speelgoed wat wel kan?
Dingen die echt aantoonbaar niet tof zijn qua chemische rommel kan dan gewoon weg.
Bijv. in het geval van de bal hierboven zou ikzelf een nieuwe bal kopen, tegen schoonpa zeggen, joh, dat ding zit vol chemische rommel. Hier heb je een goeie nieuwe. Zou je de ouwe weg willen mikken?

14 maanden is wel erg jong en als ze allerlei dingen toestoppen die echt niet kunnen begrijp ik het ergens wel. Maar zoek wel een nette grens tussen reasonable en overbezorgt :) .
  zaterdag 11 juni 2011 @ 23:07:07 #11
251975 kissaa
fka: kissa
pi_98044918
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 21:20 schreef harry83 het volgende:
Dag,

Onze 14 maanden oude zoon blijft soms slapen of even oppassen bij de schoonouders.

Leuk dat jullie 14 maanden oude zoontje soms oppast :)
  † In Memoriam † maandag 13 juni 2011 @ 10:56:36 #12
37843 lady-wrb
kortaf
pi_98103780
waren weekmakers niet alleen schadelijk als stukjes speelgoed werden ingeslikt?
omdat dan het stukje een keiharde klomp werd die dan darmen ed zouden kunnen perforeren.
verf uit die tijd lijkt me gevaarlijker. dat bevatte in die tijd giftige stoffen als cadmium, lood ed.
  Licht Ontvlambaar woensdag 15 juni 2011 @ 22:12:19 #13
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_98225484
Ik vond het alleen maar leuk dat Isa bij opa en oma speelt/speelde met speelgoed waarmee mijn zusje en ik ook nog gespeeld hebben. Heb werkelijk nog nooit nagedacht over schadelijkheid, ontaarde moeder die ik ben...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_98226801
Zeggen dat je het niet wil hebben en daar zelf speelgoed neerzetten :) :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')