Wat voor bas hebben jullie (incl. attributen zoals snaarmerk etc.) en wat voor soort muziek spelen jullie zoal??
Feel free to post a picture of your bass......
Sidekick 30 watt versterken
boss me-6b multiple efx.
boss hm-2 (heavy metal)
Crybaby bass wah
en een rock axe gitaar met floyd-rose
Ik heb een Standard Vinered Jazzbass (Fender Mexico) van 3 dagen oud, fabrieks snaren erop en nog geen versterker Mijn Frontman25R gitaarversterker zorgt tijdelijk voor t geluid, niet zo geweldig dus, maar opt moment goed genoeg.
Epiphone Thunderbird IV met een Peavey TKO 80 amp d'r bij.
[Dit bericht is gewijzigd door Ulx op 23-06-2002 20:17]
Fender Jazz uit 1978; deze
lijkt er wel enigzins op. Alleen heb ik een chroom kap over het P element en een maple toets.
Snaren: DR Lo-Rider.
Versterker: Alligator Bass 2x12" combo.
Muziek: Jazz, funk.
quote:Khad zo'n pakweg 10 jaar geleden al bas gespeeld (gestopt omdat ik toen op een gegeven moment geen tijd en geen zin meer had, twas nogal tijdrovend), maar ben sinds kort weer begonnen met "proberen" te spelen (tot dusver bak ik er uiteraard weer weinig van).
Op zondag 23 juni 2002 20:12 schreef Scylla het volgende:
Wat voor bass heb jij dan?Ik heb een Standard Vinered Jazzbass (Fender Mexico) van 3 dagen oud, fabrieks snaren erop en nog geen versterker
Mijn Frontman25R gitaarversterker zorgt tijdelijk voor t geluid, niet zo geweldig dus, maar opt moment goed genoeg.
Kheb sinds een week weer een nieuwe bas + versteker(tje) gekocht.
Kbezit op dit moment een:
Dean Razor One
Fabriekssnaren dit ik al gelijk maar heb vervangen met RotoSound snaren (geven nogal een lekker vet geluid bij het slabben)
en versterker: Peavey Microbass II
(Ok, stelt niet veel voor maar kheb t een beetje goedkoop gehouden aangezien ik niet de kans wil lopen dat ik over een maand weer stop ofzo, niet dat dat erin zit ofzo maar je weet maar nooit uiteraard)
Samick (?) Het is een goedkoop aftreksel van een Fender Jazz. Het geeft nog wel een goed geluid en ik moet nu wel oop deze spelen want die andere is dus versleten..
quote:die is cool!
Op zondag 23 juni 2002 21:09 schreef dvdlei het volgende:
Warwick thumb bolt-on
ik heb een Dean Edge 4
quote:Aso
Op zondag 23 juni 2002 23:29 schreef 2nosedT het volgende:[..]
die is cool!
ik heb een Dean Edge 4
[afbeelding]
[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 24-06-2002 08:31]
quote:Hoe bevalt jou deze bas? Ik heb er geloof ik ook weleens effe op gespeeld in een muziekwinkel alleen ik kan me herinneren dat het geluid me niet echt aanstond. (weet niet precies meer waarom)
Op zondag 23 juni 2002 23:29 schreef 2nosedT het volgende:ik heb een Dean Edge 4
Amps: 2 maal Hartke 3500 die 4 maal 4 x 10" aansturen.
Snaren: Rotosound 045 ofcourse...
Logisch dat ik live nagenoeg nooit wordt uitgelijnd
Speel overigens louter Iron Maiden covers.
quote:Gooooeeeeed dies dus best strak moet ik zeggen...
Op zondag 23 juni 2002 23:29 schreef 2nosedT het volgende:[..]
die is cool!
ik heb een Dean Edge 4
[afbeelding]
[Dit bericht is gewijzigd door Bass_Boy op 24-06-2002 17:05]
quote:faq lezen newbie!!
Op maandag 24 juni 2002 16:50 schreef Bass_Boy het volgende:[..]
Gooooeeeeed dies dus best strak moet ik zeggen...
[afbeelding]
Mijn bas uiteraard....
(damn, waarom krijgt iedereen gelijk een plaatje en ik alleen maar zo'n dwaas "afbeelding"-gebeuren?? sorry, ben hier ook nog maar net nieuw)
En binnenkort hopelijk een nieuwe gitaar.. ik twijfel alleen nog tussen de Yamaha BB1500A en een Fender '63 Jazzbas re-issue
de blauwe
het was mn eerste bas en ik heb nog geen geld om een hele goeie te kopen ofzo
but it's good enough for punkrock
dat speel ik er dus vooral mee
maar ook wel jazz, rock, metal, ska, alles wat ik leuk vind dus
snaren: GHS Bass Boomers
versterker: bassversterker heb ik niet, ik speel gewoon over mn Marshall VS65R gitaarversterker, klinkt best ok
quote:Sweeeeet!!! Hoeveel volume komt er wel niet van die amps+speakers... ik zou neit graag naast je wonen :p
Op maandag 24 juni 2002 13:15 schreef Michaeltjuh het volgende:
Basses: Fender P-bass USA zwart, Fender J-bass USA zwart, 2 J-bass klonen, en een LADO P-bass Steve Harris custom blue metallic bj 1985(zeer zeldzaam; klinkt geen reet beter als een USA P-bass)Amps: 2 maal Hartke 3500 die 4 maal 4 x 10" aansturen.
Oh, en ik heb een Peavey 15W versterkertje..
[edit] en ik gebruik momenteel RotoSound snaren. Zijn wel beter dan m'n vorigen, maar ik ben nog in de snaar-ontdek fase zeg maar..
[Dit bericht is gewijzigd door -Clowntje- op 24-06-2002 20:39]
Toen ik begon met bassen kocht ik altijd Rotosound snaren. Dit omdat er zo'n kewl rood uiteinde aan die snaren zat Maar helaas heb ik vrij vaak meegemaakt dat een van de snaren in de verpakking al direct helemaal 'dood' klonk. Toen ben ik een tijdje op DR snaren gaan spelen, maar die vond ik toch wat duur. Nu speel ik al weer vele jaren op D'Addario XL's en dat bevalt wel.
Nostalgie: Ik heb trouwens wel een keer een heel leuk setje Rotosound snaren gekocht. Dat waren 'Spacers' en die hadden een piano-snaar kern. Verder waren ze helemaal zwart(!) en elk uiteinde had een andere kleur (rood, blauw, geel en groen). Ik had gezien dat Duff McKagan van Guns n' Roses ze had en toen wilde ik ze uiteraard ook (was een grote fan ). Die snaren worden nu helaas niet meer verkocht.
Oh ja, mijn versterker is een Trace Elliot 1250 HSMX. Maar die ben ik liever kwijt dan rijk... Ik moet nodig een ander bakkie kopen. Ik heb ook nog een Aria oefenversterkertje (samen met die Pro II gekocht als setje, mijn eerste bas).
Misschien maar s voor de gein een heel ander merk kopen, ff kijke hoe dat klinkt...
Nog advies????
quote:Ik zou zeggen:
Op maandag 24 juni 2002 21:48 schreef Bass_Boy het volgende:
Persoonlijk speel ik echt t liefst op RotoSound snaren (noem t dom of nostalgie aangezien dat het eerste snaren merk was waar ik op speelde), maar ik zweer gewoon bij dat merk...Misschien maar s voor de gein een heel ander merk kopen, ff kijke hoe dat klinkt...
Nog advies????
ben nog steeds aan het sparen voor een MusicMan...
Hohner B2AB (Steinberger model) (mijn favourite)
http://www.chrisguitars.com/hohnerb2a-bk.jpg
(Maar die van mij is met een speciale brug waardoor ik
mijn E daar een B omlaag kan gooien en onafhankelijk stemmen)
Westone Thunder A1 (sorry, kan geen pics vinden)
Westone Thunder Fretless
Ibanez
---------------
FFX:
Boss ME-6B
Boss Equaliser
---------------
Amps:
Marshall
Randall (Oudje)
Torque (lekker portable)
Hugh&Kettner
[Dit bericht is gewijzigd door ChOas op 25-06-2002 13:23]
quote:Ben ook een idioot dat ik deze muur gekocht heb; alleen bij wat grotere "gigs" neem ik alles mee. De bus zit dan nagenoeg vol alleen al met mijn kasten. Dan komen de drie gitaristen nog aan met hun Marshall en Engl stacks en niet te vergeten de drummer met zijn potten.
Op maandag 24 juni 2002 18:42 schreef LenL het volgende:[..]
Sweeeeet!!! Hoeveel volume komt er wel niet van die amps+speakers... ik zou neit graag naast je wonen :p
Maar ik heb wel wapperende broekspijpen als ik vol gas speel
Thuis gebruik ik een klein Harke combootje van 15 W btw
quote:Ja, daar zit ik ook een beetje mee. Op zich is mijn versterker niet zo heel groot (een combo van een versterker en een 4 x 10 inch speakerkast), maar het geheel is nogal onhandelbaar. Ik kan 'm alleen in ieder geval niet tillen (zonder door m'n rug te gaan). Er zitten ook geen wieltjes onder...
Op dinsdag 25 juni 2002 13:23 schreef Michaeltjuh het volgende:[..]
Ben ook een idioot dat ik deze muur gekocht heb;
De volgende versterker die ik ga kopen moet minstens een gescheiden versterker en speakerkast hebben. Da's veel makkelijker (speakerkast wegen vaak niet zo heel erg veel, meestal is de versterker zwaarder).
Ik wil wel een versterker met groot vermogen op het podium hebben staan. Ik wil nl. mijn bas 'voelen'. Dat speelt veel lekkerder. Maar als je over een goede P.A. speelt heb je als muzikant eigenlijk niet zoveel vermogen nodig...
quote:Ha! Bij mij zijn de speakerkasten echt heel veel zwaarder dan de amps hoor! Zo'n 35 kg per stuk, schat ik.
Op dinsdag 25 juni 2002 13:36 schreef lzandman het volgende:[..]
Ja, daar zit ik ook een beetje mee. Op zich is mijn versterker niet zo heel groot (een combo van een versterker en een 4 x 10 inch speakerkast), maar het geheel is nogal onhandelbaar. Ik kan 'm alleen in ieder geval niet tillen (zonder door m'n rug te gaan). Er zitten ook geen wieltjes onder...
De volgende versterker die ik ga kopen moet minstens een gescheiden versterker en speakerkast hebben. Da's veel makkelijker (speakerkast wegen vaak niet zo heel erg veel, meestal is de versterker zwaarder).
Ik wil wel een versterker met groot vermogen op het podium hebben staan. Ik wil nl. mijn bas 'voelen'. Dat speelt veel lekkerder. Maar als je over een goede P.A. speelt heb je als muzikant eigenlijk niet zoveel vermogen nodig...
Ik ben het met je eens dat je bas moet voelen. Laat je het geluid via de monitor lopen dan hoor je een slap aftreksel van wat het moet zijn. Meestal hoor je van PA heel weinig.
Ik heb voor Hartke gekozen vanwege de meeste bang-for-the-buck. En het ziet ook mooi uit met 16 aluminium speakers!
AMPEG heeft overigens een "Combo" met 12 10"-ers en 1200W vermogen...dan heb je pas power.
quote:Hmmmmmmm.... sweet... Zelf speel ik gitaar, thuis al redelijk hrd op mn 150 watt combo, maar het lijkt me echt een ultieme ervarign om op een podium te staan met een hele zooi cabinetten agter je hebt en met oordopopen in natuurlijk helemaal wort weggeblazen.
Op dinsdag 25 juni 2002 13:23 schreef Michaeltjuh het volgende:[..]
Maar ik heb wel wapperende broekspijpen als ik vol gas speel
Ibanez EDB-605
en dan rood/wit, krom en met fender element
maar dan zwart
code:volgens de siteSize 13-1/2" wide, 1-5/8" thick, 44-7/8" long
Weight 9 pounds 5 ounces - varies slightly
Wood Selected Hardwoods
Finish High gloss polyester
Colors See color chart
Bridge MusicMan® chrome plated, hardened steel bridge plate with stainless steel saddles
Optional - Piezo bridge available at an addtional charge
Pickguards Black or white
Optional - Shell, black pearloid and white pearloid available at an additional charge
Scale 34"
Radius 11"
Headstock Only 8-3/4" long
Optional - Matching painted headstock available at an additional charge
Frets 21 - high profile, wide
Width 1-5/8" at nut, 2-1/2" at last fret
Wood Selected Maple
Fingerboard Fretted - maple or rosewood
Fretless - pau ferro with or without inlaid fretlines
Finish Gunstock oil and hand-rubbed special wax blend
Tuners Schaller BM, with tapered string posts
Truss rod Adjustable - no component or string removal
Attachment 6 bolts - perfect alignment with no shifting
Sheilding Graphite acrylic resin coated body cavity and chrome plated brass control cover
Controls Standard - 2-band active preamp - volume, treble, and bass
Optional - 3-band active preamp - volume, treble, mid, and bass
Pickups MusicMan® humbucking
'k Heb een tijdje een bas van m'n oom te leen gehad. 'k Weet niet meer welk merk maar 't was een actieve bas met 5 snaren. De kleur was donkerbruin (houtkleur). Het was geloof ik wel een bekend merk.. Blijkbaar niet bekend genoeg want ik ben 't vergeten
De amp was een 100watt SWR. Daar klonk m'n gitaar btw ook erg lekker mee.
'k Denk dat ik binnenkort een Peavey bas-setje ga kopen (bas+amp)...
quote:Maar dan sunburn...
Op vrijdag 28 juni 2002 23:30 schreef MuNKeY het volgende:
[afbeelding]maar dan zwart
Deze is tegenwoordig piccolo bass
Al mijn gear:
http://www.sanderthomas.com/html/gear.html
(microfoons moet ik nog toevoegen)
quote:sunburst heet zoiets, nofi.
Op zaterdag 29 juni 2002 12:33 schreef lzandman het volgende:[..]
Maar dan sunburn...
Ehh...
I getting too old for the shit...
quote:
Op maandag 01 juli 2002 23:18 schreef donnie het volgende:
Een Basscollection (vijf snaren, actief).
Heel oude Trace Elliot snaren.
Whirlwind kabeltje
Hartke 350 watt versterker.
Peavey speakersetje (5 x 15").Ehh...
I getting too old for this shit...
quote:beter opletten met engels?
Op maandag 01 juli 2002 23:18 schreef donnie het volgende:
I'm getting too old for the shit...
quote:Jajajaja... Was dat niet "verboden" in de netikette? Verbeteren van taalvouten?
Op dinsdag 02 juli 2002 12:40 schreef LenL het volgende:[..]
beter opletten met engels?
quote:Iklmgeef neit om netikette. Ik dacht bij mezelf dat mij het ook weinig zou uitmaken als mijn engels werd verbeterd.
Op dinsdag 02 juli 2002 14:32 schreef donnie het volgende:[..]
Jajajaja... Was dat niet "verboden" in de netikette? Verbeteren van taalvouten?
Ampeg B3158 combo, tweedehands gekocht
[Dit bericht is gewijzigd door gewoon-jan op 05-11-2003 23:30]
Trace Elliot 4x10" 300Watt (blaast lekker )
Digitech BP200 effectjes
Ibanez SR700WNF
Ibanez SR800F - zelfde model als mijn SR700, op de volgende punten na:
- 9 jaar ouder
- fretloos
- andere elementen
- de kleur is een soort bordeaux-rood metallic (met dezelfde kleur hals en headstock)
Op beide gitaren zit momenteel een set Rotosound RS 665LD (45 - 65 - 80 - 105 - 130)
Verder heb ik nog een Washburn B15, maar daar die heeft wat restauratie nodig... de nek is krom en de E-tuner draait bijna dol (is wel een actieve bas uit 1980 )
Versterkers:
SWR Bass350
SWR Goliath III Jr.
Peavey Microbass
En deze basgitaar heb ik ook nog, deze is evt. te koop:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |