Tot zover niets op aan te merken. Dat heeft Feyenoord inderdaad niet goed aangepakt.quote:De waarheid over Feyenoord en relatiebeheer
Gepubliceerd op 11 juni 2011 - 17:48
Ooit was Feyenoord de rijkste club ter wereld. Slimme bestuurders met enorme netwerken zorgden ervoor dat Feyenoord de beschikking kreeg over een eigen stadion met enorme recettes. Deze gelden werden omgezet in vastgoed en in de hoogtijdagen waren vele gebouwen en gronden in Rotterdam in het bezit van de club.
Aan alle gouden tijden komt een einde en dus zitten we nu zonder slimme bestuurders, zonder enorme netwerken, zonder vastgoed en zonder geld. De potentie om geld binnen te halen is er echter altijd gebleven. Feyenoord heeft de beschikking over de persoonlijke gegevens van 200.000 supporters die actief bij de club betrokken zijn of waren. Voor grote bedrijven zijn dergelijke aantallen geweldig, betrokken mensen die zich graag willen identificeren met het merk én toestemming hebben gegeven om benaderd te worden door (partners van) Feyenoord.
Echter lukt het de goedbetaalde bestuurders bij Feyenoord keer op keer maar niet om die potentie om te zetten in voor Feyenoord gunstige deals. Hier liggen verschillende redenen aan ten grondslag, waarvan onkunde en eigen belang de voornaamsten zijn. Enkele voorbeelden:
Clubbelang of eigen belang?
Toyota was in het seizoen 2009-‘10 autosponsor van Feyenoord, maar de directie had dat contract zo slecht opgebouwd dat Feyenoord zo’n beetje alles zelf moest betalen. De enige die er beter van werd, was Toyota en dat was Mark Koevermans –sinds 1 april 2009 in dienst als commercieel directeur- een doorn in het oog. Behalve Feyenoord betaalden ook de spelers zich helemaal suf en dus besloot Feyenoord om het laatste half jaar met Toyota af te kopen, kostenpost voor de club: 200.000 euro! Dat Feyenoord bereid was dit bedrag wegens ‘sponsorderving’ op tafel te leggen, lijkt ons voldoende bevestiging van de voor Feyenoord waardeloze deal.
Hier ook niets op aan te merken.quote:Achter de schermen was Feyenoord in het najaar van 2009 druk bezig met het vinden van een nieuwe autosponsor. Er waren enkele gegadigden, maar de spelersgroep van Feyenoord had haar voorkeur uitgesproken voor Volkswagen. Immers, de gedachte was dat als je Volkswagen neemt je ook Audi kan rijden en dat merk past uiteraard prima bij het imago dat voetballers zich graag aanmeten. De onderhandelingen met Volkswagen liepen in het najaar van 2009 ook voorspoedig: er werd een voor Feyenoord fantastisch contract opgesteld, waarbij de club zelfs geld op zou strijken per auto die via de club zou worden verkocht of geleased. Mark Koevermans liet Volkswagen dan ook weten te hopen dat ze er samen uit zouden komen. Feyenoord blij. Volkswagen blij. Spelers blij. Geld in de clubkas. Toyota over de jank (nog bedankt voor onderstaande autolijst!).
Zo'n toon hoeft dus niet in een stukje waarin je met "de waarheid" wilt komen, en serieus genomen wilt worden.quote:Feyenoord had op dat moment bijna honderd (!) leaseauto’s rijden met een totale fiscale waarde van ¤ 3.409.538. Oftewel: bijna elke medewerker rijdt een auto van de zaak. Zo kan Salomon zelf naar het AD rijden om zijn stukjes voor de website of de krant in te leveren, kunnen jeugdtrainers de honderd meter naar huis afleggen met de auto, heeft elke speler een auto, had Veerle Schrier een auto om haar Ajax-vaantjes in te hangen en hebben ook medewerkers van andere bedrijven zoals Bernard Gerritsma (Sport & Event Security) een eigen auto op kosten van de club.
Suggestief en niet nodig, verder irrelevant.quote:Afijn, uiteindelijk maakte het allemaal niets uit, want Volkswagen kreeg de deal ondanks diverse toezeggingen op het laatste moment niet en Eef en Huub met haar hoogwaardige Opels bleken veel mooier dan de Audi’s van VW.
"Naar verluidt" - suggestief dus.quote:Naar verluidt hebben Eef en Huub 250.000 euro betaald aan Feyenoord om te mogen sponsoren. Dit geld zou naar de jeugdopleiding gaan, maar onze contacten aldaar hebben het nooit zien aankomen. Sterker nog: op Varkenoord krijgen ze al jaren te horen “dat er niks mogelijk is”.
Wat heeft dat er mee te maken? Bovendien niet waar.quote:Feyenoord ging dus in zee met Opel, en dat terwijl de voertuigen van mindere kwaliteit zijn,
Suggestief.quote:de prijs per stuk hoger ligt en de spelers nadrukkelijk hun voorkeur hadden uitgesproken voor Volkswagen. En daar komt de aap uit de mouw: waar de waardeloze Toyota-deal was gesloten met ‘een goede bekende’ van Onno Jacobs, is de deal met Eef en Huub het directe gevolg van het feit dat de zoon van Mark Koevermans in hetzelfde elftal als de zoon van de eigenaar van Eef en Huub speelt. Clubbelang of eigen belang?
Als je zo geinteresseerd bent in een club dan loop je niet zomaar even weg. Feyenoord had dit handiger kunnen aanpakken maar dit valt net zo goed Ben Mandemakers zelf aan te rekenen.quote:‘Ze bekijken het maar’
Het volgende voorbeeld waarbij Feyenoord het clubbelang niet laat prevaleren speelt rond dezelfde periode: eind 2009. Rond die tijd meldt Ben Mandemakers zich bij Feyenoord. Mandemakers is op dat moment met zijn bedrijf Mandemakers Keukens al jarenlang de grote geldschieter bij RKC Waalwijk, maar wil nu ook graag sponsor worden bij Feyenoord, voor een bedrag “met ten minste zes nullen”. Samen met enkele relaties vraagt hij businesskaarten aan bij Mark Koevermans. Uiteraard heeft het zieltogende Feyenoord elke stuiver op dat moment nog hard nodig en dus wordt een handvol kaarten verstrekt aan Ben Mandemakers en een kennismakingsgesprek ingepland.
Op de dag van de wedstrijd komt Mandemakers met zijn relaties aan bij het stadion om zijn kaarten op te halen in het Maasgebouw. Daar hebben ze met een groep potentiële sponsors een kwartier staan wachten alvorens een medewerker kwam kijken hoe het met ze ging. Die avond sprak Mandemakers de woorden: “ze bekijken het maar”.
Dat ASR opeens niets meer met Feyenoord te maken wil hebben is wederom suggestief.quote:Binnen de Nederlandse sponsorwereld gaat dit verhaal over de behandeling bij Feyenoord als een lopend vuurtje de rondte. Dat verklaart gelijk waarom Feyenoord voor een nieuwe hoofdsponsor in Oman gaat kijken. Niet dat het daar veel beter ging, bij twee van de belangrijke netwerkmeetings was de helft van de directie niet aanwezig en de andere helft te laat. Over beeldvorming gesproken. Verwonderlijk is het niet dat een trouwe sponsor als ASR die al 25 jaar (!) met de club is verbonden van de één op de andere dag niets meer met Feyenoord te maken wil hebben.
Wederom niet handig, maar ook niet zo'n big issue lijkt mij. Moet daar nou zo'n ophef over gemaakt worden?quote:‘En u bent?’
Je zou verwachten dat ze hier bij Feyenoord iets van leren, maar vorig seizoen kwam de topman van één van de grootste sponsoren van Feyenoord geregeld naar wedstrijden. Iemand van de sponsorafdeling van Feyenoord heeft zich in twee maanden tijd tot drie keer toe voorgesteld aan deze persoon… over beeldvorming gesproken. Soms denken wij wel eens dat ze bij Feyenoord helemaal geen geld nodig hebben!
Hebben zij het beste voor met Feyenoord? Ook bij Lunatics verheerlijken ze bijna al het slechte gedrag van hooligans of would be hooligans. Ben je opgepakt door politie of de stewards? Kom met je verhaal naar ons en wij spreken er schande van en draaien het verhaal zo dat Feyenoord, de politie, ME of de security van de Kuip de schuldigen zijn. Moet ik deze figuren serieus nemen? Zijn zij de reddende engelen voor Feyenoord?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:12 schreef Tomatenboer het volgende:
En weer een tendentieus stukje namens de VarkenoordGroep op LN:
[..]
De toon, vol suggesties en aannames, en wederom niet goed onderbouwd.
nee figuren als jjij zijn de reddende engel.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:27 schreef voice-over het volgende:
[..]
Hebben zij het beste voor met Feyenoord? Ook bij Lunatics verheerlijken ze bijna al het slechte gedrag van hooligans of would be hooligans. Ben je opgepakt door politie of de stewards? Kom met je verhaal naar ons en wij spreken er schande van en draaien het verhaal zo dat Feyenoord, de politie, ME of de security van de Kuip de schuldigen zijn. Moet ik deze figuren serieus nemen? Zijn zij de reddende engelen voor Feyenoord?
Ik dacht het niet.
Dat verhaal over Mandemakers ..... suggestief, vol aannames, niet feitelijk. Ze zijn kennelijk niet in staat een fatsoenlijk, zakelijk stuk te schrijven dat overtuigt. Ik zeg dus niet dat het niet klopt wat ze schrijven maar ze overtuigen niet.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:25 schreef Tomatenboer het volgende:
Hier maar verder. Kon geen goede TT bedenken.
Ik zal m'n laatste post in het vorige topic nog even herhalen.
Ik zal er hieronder stapsgewijs op in gaan.
<....>
Is kritiek op de VarkenoordGroep niet toegestaan ofzo?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee figuren als jjij zijn de reddende engel.
Klopt, het hele stuk staat vol aannames. Het kan allemaal best kloppen maar overdonder ons dan echt met allerlei onomstotelijke bewijzen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:33 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dat verhaal over Mandemakers ..... suggestief, vol aannames, niet feitelijk. Ze zijn kennelijk niet in staat een fatsoenlijk, zakelijk stuk te schrijven dat overtuigt. Ik zeg dus niet dat het niet klopt wat ze schrijven maar ze overtuigen niet.
het hele punt is in elk geval wel dat Feyenoord niet goed omgaat met sponsors.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:25 schreef Tomatenboer het volgende:
Hier maar verder. Kon geen goede TT bedenken.
Ik zal m'n laatste post in het vorige topic nog even herhalen.
Ik zal er hieronder stapsgewijs op in gaan.
[..]
Tot zover niets op aan te merken. Dat heeft Feyenoord inderdaad niet goed aangepakt.
[..]
"Naar verluidt" - suggestief dus.
[..]
Als je zo geinteresseerd bent in een club dan loop je niet zomaar even weg. Feyenoord had dit handiger kunnen aanpakken maar dit valt net zo goed Ben Mandemakers zelf aan te rekenen.
[..]
Wederom niet handig, maar ook niet zo'n big issue lijkt mij. Moet daar nou zo'n ophef over gemaakt worden?
mogen ze ook niet verdedigt worden dan ?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Is kritiek op de VarkenoordGroep niet toegestaan ofzo?
en wat vind jij onomstotelijke bewijzen ? hoe kan je bewijzen dat een vriendje van de directeur een contract krijgt omdat hij een vriendje is ?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, het hele stuk staat vol aannames. Het kan allemaal best kloppen maar overdonder ons dan echt met allerlei onomstotelijke bewijzen.
Maar in plaats daarvan komen ze met een suggestief stuk vol aannames en vinden ze het nodig allerlei sneren te moeten maken, dat maakt ze er echt niet geloofwaardiger op. Eerder rancuneus, niet tactvol, niet in staat om feiten van meningen te onderscheiden en derhalve niet in staat om voor ons het woord te doen en met allerlei eisen te komen, zonder daarbij overigens een fatsoenlijk idee hoe het dan wél moet.
Het is in mijn ogen dan ook geen 'stuk' maar een aanéénrijging van een bijzonder sterk gekleurde weergave van flarden van wat dagelijkse beslommeringen binnen Feyenoord. Misschien doen diegenen die zich verschuilen achter de VarkenoordGroep er goed aan zich dit te realiseren: een verkeerde aanname leidt per definitie tot een verkeerde conclusie.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, het hele stuk staat vol aannames. Het kan allemaal best kloppen maar overdonder ons dan echt met allerlei onomstotelijke bewijzen.
Maar in plaats daarvan komen ze met een suggestief stuk vol aannames en vinden ze het nodig allerlei sneren te moeten maken, dat maakt ze er echt niet geloofwaardiger op. Eerder rancuneus, niet tactvol, niet in staat om feiten van meningen te onderscheiden en derhalve niet in staat om voor ons het woord te doen en met allerlei eisen te komen, zonder daarbij overigens een fatsoenlijk idee hoe het dan wél moet.
misschien kan jij dan met argumenten komen, waarom deze directie wel moet blijven zitten, wat ze wel goed hebben gedaan en wat ze niet goed hebben gedaan in jouw ogen ?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:44 schreef voice-over het volgende:
[..]
Het is in mijn ogen dan ook geen 'stuk' maar een aanéénrijging van een bijzonder sterk gekleurde weergave van flarden van wat dagelijkse beslommeringen binnen Feyenoord. Misschien doen diegenen die zich verschuilen achter de VarkenoordGroep er goed aan zich dit te realiseren: een verkeerde aanname leidt per definitie tot een verkeerde conclusie.
De VarkenoordGroep heeft er een handje van aannames te maken die zo goed als niet te verifiëren zijn dan wel uit hun context te lichten. Dit weerhoudt de VarkenoordGroep er echter niet van conclusies te trekken en die als waarheden te poneren.
Maar de kritische lezer, trapt er niet in.
Maar het is maar de vraag of Ben Mandemakers niet goed is behandeld. Dat hij even heeft moeten wachten vind ik niet meteen "slecht behandelen". Wel had Feyenoord dat iets handiger kunnen aanpakken.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
het hele punt is in elk geval wel dat Feyenoord niet goed omgaat met sponsors.
Als Ben Mandemakers nietgoed wordt behandeld, loopt hij weg. Wat begrijp je daar niet van ??
Als mijn bedrijf potentiele grote klanten niet goed behandelt gaan ze ook gelijk weg hoor.
Dat is geen muggenziften. De VarkenoordGroep moet zich aan feiten houden. Of wil jij op basis van waarschijnlijkheid conclusies gaan trekken dan?quote:Naar verluidt wordt zo vaak gebruikt. Hoefft niet waar te zijn, maar is het waarscijnlijk wel, dat is muggeziften van je.
Dat klopt, dat het typerend is voor onze directie. Daar zitten wel meer lui in die zaken "niet zo handig" hebben aangepakt, dat is waar. Maar dan is het nog aan de VarkenoordGroep om daar niet zo tendentieus aan stemmingmakerij te doen en te proberen een bestuurscrisis te veroorzaken. Daar schiet Feyenoord, naar mijn mening, niets op.quote:Eerst wordt er om voorbeelden gevraagd, dan geven ze een klein voorbeeld, moet r niet zo'n ophef over worden gemaakt. Het is wel typerend voor deze directie toch ?
Ik heb het gevoel dat velen de VarkenoordGroep en hun stellingnames blind volgen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
mogen ze ook niet verdedigt worden dan ?
Ben jij tevreden over deze directie en de RvCdie Feyenoord in de afgrond heeft gestort, over diverse zaken heeft gelogen of verkeerd heeft voorgelicht ?
Ik dans ook niet van vreugde met een Jacobs in de directie. Hij is medeverantwoordelijk voor de financiële puinhoop (hoewel de FSV hem bewierrookte toen Makaay cs werden binnengehaald maar dat terzijde). Maar laat hem verder gaan met de rotzooi op te ruimen. Als het goed is (Blokland's verhaal) zijn we volgend jaar nagenoeg uit de schulden. Hem nu ontslaan betekent een ontslagpremie die Feyenoord niet kan betalen .... of we moeten willen dat er geen nieuwe spits komt.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
misschien kan jij dan met argumenten komen, waarom deze directie wel moet blijven zitten, wat ze wel goed hebben gedaan en wat ze niet goed hebben gedaan in jouw ogen ?
waarschijnlijk is die stemmingmakerij de enigste manier om de directie en RvC nog weg te krijgen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:49 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat klopt, dat het typerend is voor onze directie. Daar zitten wel meer lui in die zaken "niet zo handig" hebben aangepakt, dat is waar. Maar dan is het nog aan de VarkenoordGroep om daar niet zo tendentieus aan stemmingmakerij te doen en te proberen een bestuurscrisis te veroorzaken. Daar schiet Feyenoord, naar mijn mening, niets op.
Dat kun je niet bewijzen. Daarom moet je het ook niet als "bewijslast" aanvoeren. Misschien is het wel grote onzin, weet jij veel.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
en wat vind jij onomstotelijke bewijzen ? hoe kan je bewijzen dat een vriendje van de directeur een contract krijgt omdat hij een vriendje is ?
Misschien moet de directie wel weg ja, al waag ik te betwijfelen of dat de oplossing is, ik denk het eerlijk gezegd niet. Maar als je serieus genomen wilt worden (en dat wilt de VarkenoordGroep toch?) dan moeten ze niet verzanden in moddergooien, dat maakt ze er niet geloofwaardiger op. Wat het weer lastiger voor hen maakt om hun doel te bereiken.quote:Sommige sneren zijn inderdaad niet nodig maar als de feiten kloppen is het reden genoeg om de directie weg te sturen.
en jij bent hier niet suggestief ? Tuurlijk sportief Makaay en cs.binnehalen was toch een goede zet ? Alleen financieel was het onverantwoordelijk, wat Jacobs had moeten besluiten om het niet door te laten gaan.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:52 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik dans ook niet van vreugde met een Jacobs in de directie. Hij is medeverantwoordelijk voor de financiële puinhoop (hoewel de FSV hem bewierrookte toen Makaay cs werden binnengehaald maar dat terzijde). Maar laat hem verder gaan met de rotzooi op te ruimen. Als het goed is (Blokland's verhaal) zijn we volgend jaar nagenoeg uit de schulden. Hem nu ontslaan betekent een ontslagpremie die Feyenoord niet kan betalen .... of we moeten willen dat er geen nieuwe spits komt.
Ik bekijk de zaken liever van een praktische kant ipv op Twitter en websites wat emotionele dingen te roepen over hoe slecht het allemaal gaat.
En hoe gaat Feyenoord de wettelijk geregelde, af te kopen arbeidscontracten van Gudde, Koevermans en Jacobs dan betalen? Gaat de FSV met de pet rond bij de leden?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:53 schreef macca728 het volgende:
Als de direcie blijft zitten schiet Feyenoord ook niet op, kan je beter schoon schip maken en overnieuw beginnen. Een TD heb je al, trainer ook nog, dus zoveel hoeft er niet te gebeuren.
als Bloklands verhaal klopt zijn we uit de schulden ?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:52 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik dans ook niet van vreugde met een Jacobs in de directie. Hij is medeverantwoordelijk voor de financiële puinhoop (hoewel de FSV hem bewierrookte toen Makaay cs werden binnengehaald maar dat terzijde). Maar laat hem verder gaan met de rotzooi op te ruimen. Als het goed is (Blokland's verhaal) zijn we volgend jaar nagenoeg uit de schulden. Hem nu ontslaan betekent een ontslagpremie die Feyenoord niet kan betalen .... of we moeten willen dat er geen nieuwe spits komt.
Ik bekijk de zaken liever van een praktische kant ipv op Twitter en websites wat emotionele dingen te roepen over hoe slecht het allemaal gaat.
OK, daar heb je gelijk in.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
Had de FSV inzage in de finaciele situatie toen ? Nee
Dan kan je ze moeilijk verwijten dat ze dit een goede zet vonden. Vond iedereen.
hoe lang zitten ze bij de club ? 5 jaar ? kan Feyenoord 15 maandsalarissen niet betalen ?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:58 schreef voice-over het volgende:
[..]
En hoe gaat Feyenoord de wettelijk geregelde, af te kopen arbeidscontracten van Gudde, Koevermans en Jacobs dan betalen? Gaat de FSV met de pet rond bij de leden?
Een beter verhaal heb ik tot nu toe niet gehoord. alleen wat schreeuwerige, emotioneel geladen verhalen van de FSV/VG.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
als Bloklands verhaal klopt zijn we uit de schulden ?
heb je daar onomstotelijke bewijzen van of geloof je HEM wel op zijn blauwe ogen ? Raar hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |