Tot zover niets op aan te merken. Dat heeft Feyenoord inderdaad niet goed aangepakt.quote:De waarheid over Feyenoord en relatiebeheer
Gepubliceerd op 11 juni 2011 - 17:48
Ooit was Feyenoord de rijkste club ter wereld. Slimme bestuurders met enorme netwerken zorgden ervoor dat Feyenoord de beschikking kreeg over een eigen stadion met enorme recettes. Deze gelden werden omgezet in vastgoed en in de hoogtijdagen waren vele gebouwen en gronden in Rotterdam in het bezit van de club.
Aan alle gouden tijden komt een einde en dus zitten we nu zonder slimme bestuurders, zonder enorme netwerken, zonder vastgoed en zonder geld. De potentie om geld binnen te halen is er echter altijd gebleven. Feyenoord heeft de beschikking over de persoonlijke gegevens van 200.000 supporters die actief bij de club betrokken zijn of waren. Voor grote bedrijven zijn dergelijke aantallen geweldig, betrokken mensen die zich graag willen identificeren met het merk én toestemming hebben gegeven om benaderd te worden door (partners van) Feyenoord.
Echter lukt het de goedbetaalde bestuurders bij Feyenoord keer op keer maar niet om die potentie om te zetten in voor Feyenoord gunstige deals. Hier liggen verschillende redenen aan ten grondslag, waarvan onkunde en eigen belang de voornaamsten zijn. Enkele voorbeelden:
Clubbelang of eigen belang?
Toyota was in het seizoen 2009-‘10 autosponsor van Feyenoord, maar de directie had dat contract zo slecht opgebouwd dat Feyenoord zo’n beetje alles zelf moest betalen. De enige die er beter van werd, was Toyota en dat was Mark Koevermans –sinds 1 april 2009 in dienst als commercieel directeur- een doorn in het oog. Behalve Feyenoord betaalden ook de spelers zich helemaal suf en dus besloot Feyenoord om het laatste half jaar met Toyota af te kopen, kostenpost voor de club: 200.000 euro! Dat Feyenoord bereid was dit bedrag wegens ‘sponsorderving’ op tafel te leggen, lijkt ons voldoende bevestiging van de voor Feyenoord waardeloze deal.
Hier ook niets op aan te merken.quote:Achter de schermen was Feyenoord in het najaar van 2009 druk bezig met het vinden van een nieuwe autosponsor. Er waren enkele gegadigden, maar de spelersgroep van Feyenoord had haar voorkeur uitgesproken voor Volkswagen. Immers, de gedachte was dat als je Volkswagen neemt je ook Audi kan rijden en dat merk past uiteraard prima bij het imago dat voetballers zich graag aanmeten. De onderhandelingen met Volkswagen liepen in het najaar van 2009 ook voorspoedig: er werd een voor Feyenoord fantastisch contract opgesteld, waarbij de club zelfs geld op zou strijken per auto die via de club zou worden verkocht of geleased. Mark Koevermans liet Volkswagen dan ook weten te hopen dat ze er samen uit zouden komen. Feyenoord blij. Volkswagen blij. Spelers blij. Geld in de clubkas. Toyota over de jank (nog bedankt voor onderstaande autolijst!).
Zo'n toon hoeft dus niet in een stukje waarin je met "de waarheid" wilt komen, en serieus genomen wilt worden.quote:Feyenoord had op dat moment bijna honderd (!) leaseauto’s rijden met een totale fiscale waarde van ¤ 3.409.538. Oftewel: bijna elke medewerker rijdt een auto van de zaak. Zo kan Salomon zelf naar het AD rijden om zijn stukjes voor de website of de krant in te leveren, kunnen jeugdtrainers de honderd meter naar huis afleggen met de auto, heeft elke speler een auto, had Veerle Schrier een auto om haar Ajax-vaantjes in te hangen en hebben ook medewerkers van andere bedrijven zoals Bernard Gerritsma (Sport & Event Security) een eigen auto op kosten van de club.
Suggestief en niet nodig, verder irrelevant.quote:Afijn, uiteindelijk maakte het allemaal niets uit, want Volkswagen kreeg de deal ondanks diverse toezeggingen op het laatste moment niet en Eef en Huub met haar hoogwaardige Opels bleken veel mooier dan de Audi’s van VW.
"Naar verluidt" - suggestief dus.quote:Naar verluidt hebben Eef en Huub 250.000 euro betaald aan Feyenoord om te mogen sponsoren. Dit geld zou naar de jeugdopleiding gaan, maar onze contacten aldaar hebben het nooit zien aankomen. Sterker nog: op Varkenoord krijgen ze al jaren te horen “dat er niks mogelijk is”.
Wat heeft dat er mee te maken? Bovendien niet waar.quote:Feyenoord ging dus in zee met Opel, en dat terwijl de voertuigen van mindere kwaliteit zijn,
Suggestief.quote:de prijs per stuk hoger ligt en de spelers nadrukkelijk hun voorkeur hadden uitgesproken voor Volkswagen. En daar komt de aap uit de mouw: waar de waardeloze Toyota-deal was gesloten met ‘een goede bekende’ van Onno Jacobs, is de deal met Eef en Huub het directe gevolg van het feit dat de zoon van Mark Koevermans in hetzelfde elftal als de zoon van de eigenaar van Eef en Huub speelt. Clubbelang of eigen belang?
Als je zo geinteresseerd bent in een club dan loop je niet zomaar even weg. Feyenoord had dit handiger kunnen aanpakken maar dit valt net zo goed Ben Mandemakers zelf aan te rekenen.quote:‘Ze bekijken het maar’
Het volgende voorbeeld waarbij Feyenoord het clubbelang niet laat prevaleren speelt rond dezelfde periode: eind 2009. Rond die tijd meldt Ben Mandemakers zich bij Feyenoord. Mandemakers is op dat moment met zijn bedrijf Mandemakers Keukens al jarenlang de grote geldschieter bij RKC Waalwijk, maar wil nu ook graag sponsor worden bij Feyenoord, voor een bedrag “met ten minste zes nullen”. Samen met enkele relaties vraagt hij businesskaarten aan bij Mark Koevermans. Uiteraard heeft het zieltogende Feyenoord elke stuiver op dat moment nog hard nodig en dus wordt een handvol kaarten verstrekt aan Ben Mandemakers en een kennismakingsgesprek ingepland.
Op de dag van de wedstrijd komt Mandemakers met zijn relaties aan bij het stadion om zijn kaarten op te halen in het Maasgebouw. Daar hebben ze met een groep potentiële sponsors een kwartier staan wachten alvorens een medewerker kwam kijken hoe het met ze ging. Die avond sprak Mandemakers de woorden: “ze bekijken het maar”.
Dat ASR opeens niets meer met Feyenoord te maken wil hebben is wederom suggestief.quote:Binnen de Nederlandse sponsorwereld gaat dit verhaal over de behandeling bij Feyenoord als een lopend vuurtje de rondte. Dat verklaart gelijk waarom Feyenoord voor een nieuwe hoofdsponsor in Oman gaat kijken. Niet dat het daar veel beter ging, bij twee van de belangrijke netwerkmeetings was de helft van de directie niet aanwezig en de andere helft te laat. Over beeldvorming gesproken. Verwonderlijk is het niet dat een trouwe sponsor als ASR die al 25 jaar (!) met de club is verbonden van de één op de andere dag niets meer met Feyenoord te maken wil hebben.
Wederom niet handig, maar ook niet zo'n big issue lijkt mij. Moet daar nou zo'n ophef over gemaakt worden?quote:‘En u bent?’
Je zou verwachten dat ze hier bij Feyenoord iets van leren, maar vorig seizoen kwam de topman van één van de grootste sponsoren van Feyenoord geregeld naar wedstrijden. Iemand van de sponsorafdeling van Feyenoord heeft zich in twee maanden tijd tot drie keer toe voorgesteld aan deze persoon… over beeldvorming gesproken. Soms denken wij wel eens dat ze bij Feyenoord helemaal geen geld nodig hebben!
Hebben zij het beste voor met Feyenoord? Ook bij Lunatics verheerlijken ze bijna al het slechte gedrag van hooligans of would be hooligans. Ben je opgepakt door politie of de stewards? Kom met je verhaal naar ons en wij spreken er schande van en draaien het verhaal zo dat Feyenoord, de politie, ME of de security van de Kuip de schuldigen zijn. Moet ik deze figuren serieus nemen? Zijn zij de reddende engelen voor Feyenoord?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:12 schreef Tomatenboer het volgende:
En weer een tendentieus stukje namens de VarkenoordGroep op LN:
[..]
De toon, vol suggesties en aannames, en wederom niet goed onderbouwd.
nee figuren als jjij zijn de reddende engel.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:27 schreef voice-over het volgende:
[..]
Hebben zij het beste voor met Feyenoord? Ook bij Lunatics verheerlijken ze bijna al het slechte gedrag van hooligans of would be hooligans. Ben je opgepakt door politie of de stewards? Kom met je verhaal naar ons en wij spreken er schande van en draaien het verhaal zo dat Feyenoord, de politie, ME of de security van de Kuip de schuldigen zijn. Moet ik deze figuren serieus nemen? Zijn zij de reddende engelen voor Feyenoord?
Ik dacht het niet.
Dat verhaal over Mandemakers ..... suggestief, vol aannames, niet feitelijk. Ze zijn kennelijk niet in staat een fatsoenlijk, zakelijk stuk te schrijven dat overtuigt. Ik zeg dus niet dat het niet klopt wat ze schrijven maar ze overtuigen niet.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:25 schreef Tomatenboer het volgende:
Hier maar verder. Kon geen goede TT bedenken.
Ik zal m'n laatste post in het vorige topic nog even herhalen.
Ik zal er hieronder stapsgewijs op in gaan.
<....>
Is kritiek op de VarkenoordGroep niet toegestaan ofzo?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:29 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee figuren als jjij zijn de reddende engel.
Klopt, het hele stuk staat vol aannames. Het kan allemaal best kloppen maar overdonder ons dan echt met allerlei onomstotelijke bewijzen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:33 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dat verhaal over Mandemakers ..... suggestief, vol aannames, niet feitelijk. Ze zijn kennelijk niet in staat een fatsoenlijk, zakelijk stuk te schrijven dat overtuigt. Ik zeg dus niet dat het niet klopt wat ze schrijven maar ze overtuigen niet.
het hele punt is in elk geval wel dat Feyenoord niet goed omgaat met sponsors.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Tot zover niets op aan te merken. Dat heeft Feyenoord inderdaad niet goed aangepakt.
[..]
"Naar verluidt" - suggestief dus.
[..]
Als je zo geinteresseerd bent in een club dan loop je niet zomaar even weg. Feyenoord had dit handiger kunnen aanpakken maar dit valt net zo goed Ben Mandemakers zelf aan te rekenen.
[..]
Wederom niet handig, maar ook niet zo'n big issue lijkt mij. Moet daar nou zo'n ophef over gemaakt worden?
mogen ze ook niet verdedigt worden dan ?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Is kritiek op de VarkenoordGroep niet toegestaan ofzo?
en wat vind jij onomstotelijke bewijzen ? hoe kan je bewijzen dat een vriendje van de directeur een contract krijgt omdat hij een vriendje is ?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, het hele stuk staat vol aannames. Het kan allemaal best kloppen maar overdonder ons dan echt met allerlei onomstotelijke bewijzen.
Maar in plaats daarvan komen ze met een suggestief stuk vol aannames en vinden ze het nodig allerlei sneren te moeten maken, dat maakt ze er echt niet geloofwaardiger op. Eerder rancuneus, niet tactvol, niet in staat om feiten van meningen te onderscheiden en derhalve niet in staat om voor ons het woord te doen en met allerlei eisen te komen, zonder daarbij overigens een fatsoenlijk idee hoe het dan wél moet.
Het is in mijn ogen dan ook geen 'stuk' maar een aanéénrijging van een bijzonder sterk gekleurde weergave van flarden van wat dagelijkse beslommeringen binnen Feyenoord. Misschien doen diegenen die zich verschuilen achter de VarkenoordGroep er goed aan zich dit te realiseren: een verkeerde aanname leidt per definitie tot een verkeerde conclusie.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klopt, het hele stuk staat vol aannames. Het kan allemaal best kloppen maar overdonder ons dan echt met allerlei onomstotelijke bewijzen.
Maar in plaats daarvan komen ze met een suggestief stuk vol aannames en vinden ze het nodig allerlei sneren te moeten maken, dat maakt ze er echt niet geloofwaardiger op. Eerder rancuneus, niet tactvol, niet in staat om feiten van meningen te onderscheiden en derhalve niet in staat om voor ons het woord te doen en met allerlei eisen te komen, zonder daarbij overigens een fatsoenlijk idee hoe het dan wél moet.
misschien kan jij dan met argumenten komen, waarom deze directie wel moet blijven zitten, wat ze wel goed hebben gedaan en wat ze niet goed hebben gedaan in jouw ogen ?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:44 schreef voice-over het volgende:
[..]
Het is in mijn ogen dan ook geen 'stuk' maar een aanéénrijging van een bijzonder sterk gekleurde weergave van flarden van wat dagelijkse beslommeringen binnen Feyenoord. Misschien doen diegenen die zich verschuilen achter de VarkenoordGroep er goed aan zich dit te realiseren: een verkeerde aanname leidt per definitie tot een verkeerde conclusie.
De VarkenoordGroep heeft er een handje van aannames te maken die zo goed als niet te verifiëren zijn dan wel uit hun context te lichten. Dit weerhoudt de VarkenoordGroep er echter niet van conclusies te trekken en die als waarheden te poneren.
Maar de kritische lezer, trapt er niet in.
Maar het is maar de vraag of Ben Mandemakers niet goed is behandeld. Dat hij even heeft moeten wachten vind ik niet meteen "slecht behandelen". Wel had Feyenoord dat iets handiger kunnen aanpakken.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
het hele punt is in elk geval wel dat Feyenoord niet goed omgaat met sponsors.
Als Ben Mandemakers nietgoed wordt behandeld, loopt hij weg. Wat begrijp je daar niet van ??
Als mijn bedrijf potentiele grote klanten niet goed behandelt gaan ze ook gelijk weg hoor.
Dat is geen muggenziften. De VarkenoordGroep moet zich aan feiten houden. Of wil jij op basis van waarschijnlijkheid conclusies gaan trekken dan?quote:Naar verluidt wordt zo vaak gebruikt. Hoefft niet waar te zijn, maar is het waarscijnlijk wel, dat is muggeziften van je.
Dat klopt, dat het typerend is voor onze directie. Daar zitten wel meer lui in die zaken "niet zo handig" hebben aangepakt, dat is waar. Maar dan is het nog aan de VarkenoordGroep om daar niet zo tendentieus aan stemmingmakerij te doen en te proberen een bestuurscrisis te veroorzaken. Daar schiet Feyenoord, naar mijn mening, niets op.quote:Eerst wordt er om voorbeelden gevraagd, dan geven ze een klein voorbeeld, moet r niet zo'n ophef over worden gemaakt. Het is wel typerend voor deze directie toch ?
Ik heb het gevoel dat velen de VarkenoordGroep en hun stellingnames blind volgen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
mogen ze ook niet verdedigt worden dan ?
Ben jij tevreden over deze directie en de RvCdie Feyenoord in de afgrond heeft gestort, over diverse zaken heeft gelogen of verkeerd heeft voorgelicht ?
Ik dans ook niet van vreugde met een Jacobs in de directie. Hij is medeverantwoordelijk voor de financiële puinhoop (hoewel de FSV hem bewierrookte toen Makaay cs werden binnengehaald maar dat terzijde). Maar laat hem verder gaan met de rotzooi op te ruimen. Als het goed is (Blokland's verhaal) zijn we volgend jaar nagenoeg uit de schulden. Hem nu ontslaan betekent een ontslagpremie die Feyenoord niet kan betalen .... of we moeten willen dat er geen nieuwe spits komt.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
misschien kan jij dan met argumenten komen, waarom deze directie wel moet blijven zitten, wat ze wel goed hebben gedaan en wat ze niet goed hebben gedaan in jouw ogen ?
waarschijnlijk is die stemmingmakerij de enigste manier om de directie en RvC nog weg te krijgen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:49 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat klopt, dat het typerend is voor onze directie. Daar zitten wel meer lui in die zaken "niet zo handig" hebben aangepakt, dat is waar. Maar dan is het nog aan de VarkenoordGroep om daar niet zo tendentieus aan stemmingmakerij te doen en te proberen een bestuurscrisis te veroorzaken. Daar schiet Feyenoord, naar mijn mening, niets op.
Dat kun je niet bewijzen. Daarom moet je het ook niet als "bewijslast" aanvoeren. Misschien is het wel grote onzin, weet jij veel.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
en wat vind jij onomstotelijke bewijzen ? hoe kan je bewijzen dat een vriendje van de directeur een contract krijgt omdat hij een vriendje is ?
Misschien moet de directie wel weg ja, al waag ik te betwijfelen of dat de oplossing is, ik denk het eerlijk gezegd niet. Maar als je serieus genomen wilt worden (en dat wilt de VarkenoordGroep toch?) dan moeten ze niet verzanden in moddergooien, dat maakt ze er niet geloofwaardiger op. Wat het weer lastiger voor hen maakt om hun doel te bereiken.quote:Sommige sneren zijn inderdaad niet nodig maar als de feiten kloppen is het reden genoeg om de directie weg te sturen.
en jij bent hier niet suggestief ? Tuurlijk sportief Makaay en cs.binnehalen was toch een goede zet ? Alleen financieel was het onverantwoordelijk, wat Jacobs had moeten besluiten om het niet door te laten gaan.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:52 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik dans ook niet van vreugde met een Jacobs in de directie. Hij is medeverantwoordelijk voor de financiële puinhoop (hoewel de FSV hem bewierrookte toen Makaay cs werden binnengehaald maar dat terzijde). Maar laat hem verder gaan met de rotzooi op te ruimen. Als het goed is (Blokland's verhaal) zijn we volgend jaar nagenoeg uit de schulden. Hem nu ontslaan betekent een ontslagpremie die Feyenoord niet kan betalen .... of we moeten willen dat er geen nieuwe spits komt.
Ik bekijk de zaken liever van een praktische kant ipv op Twitter en websites wat emotionele dingen te roepen over hoe slecht het allemaal gaat.
En hoe gaat Feyenoord de wettelijk geregelde, af te kopen arbeidscontracten van Gudde, Koevermans en Jacobs dan betalen? Gaat de FSV met de pet rond bij de leden?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:53 schreef macca728 het volgende:
Als de direcie blijft zitten schiet Feyenoord ook niet op, kan je beter schoon schip maken en overnieuw beginnen. Een TD heb je al, trainer ook nog, dus zoveel hoeft er niet te gebeuren.
als Bloklands verhaal klopt zijn we uit de schulden ?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:52 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik dans ook niet van vreugde met een Jacobs in de directie. Hij is medeverantwoordelijk voor de financiële puinhoop (hoewel de FSV hem bewierrookte toen Makaay cs werden binnengehaald maar dat terzijde). Maar laat hem verder gaan met de rotzooi op te ruimen. Als het goed is (Blokland's verhaal) zijn we volgend jaar nagenoeg uit de schulden. Hem nu ontslaan betekent een ontslagpremie die Feyenoord niet kan betalen .... of we moeten willen dat er geen nieuwe spits komt.
Ik bekijk de zaken liever van een praktische kant ipv op Twitter en websites wat emotionele dingen te roepen over hoe slecht het allemaal gaat.
OK, daar heb je gelijk in.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
Had de FSV inzage in de finaciele situatie toen ? Nee
Dan kan je ze moeilijk verwijten dat ze dit een goede zet vonden. Vond iedereen.
hoe lang zitten ze bij de club ? 5 jaar ? kan Feyenoord 15 maandsalarissen niet betalen ?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:58 schreef voice-over het volgende:
[..]
En hoe gaat Feyenoord de wettelijk geregelde, af te kopen arbeidscontracten van Gudde, Koevermans en Jacobs dan betalen? Gaat de FSV met de pet rond bij de leden?
Een beter verhaal heb ik tot nu toe niet gehoord. alleen wat schreeuwerige, emotioneel geladen verhalen van de FSV/VG.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
als Bloklands verhaal klopt zijn we uit de schulden ?
heb je daar onomstotelijke bewijzen van of geloof je HEM wel op zijn blauwe ogen ? Raar hoor.
Het zijn geen CAO-loontjes hoor. Ik denk dat je voor de heren al gauw moet denken aan 3 x 1 jaarsalaris. In totaal ruim een miljoen hoor.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
hoe lang zitten ze bij de club ? 5 jaar ? kan Feyenoord 15 maandsalarissen niet betalen ?
Daar kunnen ze die 8 miljoen voor gebruiken die de andere VvF hebben teruggetrokken omdat ze ook de directie weg willen hebben.
Je hoeft niet in meervoud te spreken want ik ben er geen lid van hoor.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:03 schreef voice-over het volgende:
[..]
Een beter verhaal heb ik tot nu toe niet gehoord. alleen wat schreeuwerige, emotioneel geladen verhalen van de FSV/VG.
Ik herhaal het voor de 1000 x: zo lang de FSV/VG niet met een feitelijk document komt, met een goed financieel onderbouwd plan hoe het beter kan dan neem ik die club totaal niet serieus.
Als jullie denken dat jullie de ca. 200.000 supporters van Feyenoord in dit land wel zo kunnen overtuigen, dan komen jullie van een ijskoude kermis thuis.
hoezo 3x 1 jaarsalaris dan ? Hebben ze geen contract voor onbepaalde tijd ?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:05 schreef voice-over het volgende:
[..]
Het zijn geen CAO-loontjes hoor. Ik denk dat je voor de heren al gauw moet denken aan 3 x 1 jaarsalaris. In totaal ruim een miljoen hoor.
Dat van die 8 miljoen is weer een niet te verfieren bewering.
Jij praat er wel makkelijk over.
Ja, ik heb die discussie gevolgd. Een 1 of andere ex-PWC accountant heeft zoiets genoemd.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je hoeft niet in meervoud te spreken want ik ben er geen lid van hoor.
Ik zeg alleen dat in de kwestie talentpools, Blokland de club ook geld heeft geleend waarbij Feyenoord in het slechtste geval alles moest terugbetalen + rente, want ook een schuld heeft opgeleverd.
Hennie Huigen is toch weggegaan bij de VvF samen met anderen ? Dat zal geen 100.000 zijn aar ongeveer dat bedrag, omdat men had verwacht dat het totale bedrag ongeveer 30 miljoen zou zijn wat er was opgehaald/toegezegd. Dat is nu toch iets van 23 ?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:05 schreef voice-over het volgende:
[..]
Het zijn geen CAO-loontjes hoor. Ik denk dat je voor de heren al gauw moet denken aan 3 x 1 jaarsalaris. In totaal ruim een miljoen hoor.
Dat van die 8 miljoen is weer een niet te verfieren bewering.
Jij praat er wel makkelijk over.
Die schijnt te zijn opgestapt inderdaad. Maar nog steeds heb ik alles van horen zeggen en nog nergens heb ik deze beweringen bevestigd kunnen zien.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hennie Huigen is toch weggegaan bij de VvF samen met anderen ? Dat zal geen 100.000 zijn aar ongeveer dat bedrag, omdat men had verwacht dat het totale bedrag ongeveer 30 miljoen zou zijn wat er was opgehaald/toegezegd. Dat is nu toch iets van 23 ?
Ja achteraf praten, maar degene die akkoord zijn gegaan met die constructie zijn er toch nog ? En dat zijn dezelfde die Makaay en cs hebben binnengehaald tegen een waanzinnig salaris.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:11 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ja, ik heb die discussie gevolgd. Een 1 of andere ex-PWC account heeft zoiets genoemd.
Natuurlijk, hartstikke slecht en dom van Feyenoord ..... kunnen we achteraf opmerken. Maar met achteraf praten, heb je altijd gelijk.
Ik ken die contracten niet maar in een PAO (persoonlijke arbeids overeenkomst) wordt vaak opgenomen wat de bedragen zijn als 'afscheid van elkaar genomen wordt'. Het zal dan inderdaad richting 1 miljoen gaan in deze situattie, is mijn vermoeden.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
hoezo 3x 1 jaarsalaris dan ? Hebben ze geen contract voor onbepaalde tijd ?
Ze verdienen gezamelijk bijna 800.000 euro (bron jaarverslag 2009-2010) .
Maar dan beginnen we weer opnieuw: wat is het voordeel van Feyenoord om hem nu te ontslaan gezien de lastige financiele situatie? Ik merk maar 1 ding op: als Feyenoord geen zwarte cijfers schrijft dit seizoen dan loopt de licentie voor profvoetbal in gevaar. De directie staat met de rug tegen de muur om alle centjes en dubbeltjes tegen het licht te houden alvorens uit te geven.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:14 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja achteraf praten, maar degene die akkoord zijn gegaan met die constructie zijn er toch nog ? En dat zijn dezelfde die Makaay en cs hebben binnengehaald tegen een waanzinnig salaris.
Dat is het hele punt.
ok zal jij gelijk in hebben.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:14 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik ken die contracten niet maar in een PAO (persoonlijke arbeids overeenkomst) wordt vaak opgenomen wat de bedragen zijn als 'afscheid van elkaar genomen wordt'. Het zal dan inderdaad richting 1 miljoen gaan in deze situattie, is mijn vermoeden.
Precies, juist nu Feyenoord weer op de goede weg LIJKT te zijn. Al is dat uiteraard afwachten.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:18 schreef voice-over het volgende:
[..]
Maar dan beginnen we weer opnieuw: wat is het voordeel van Feyenoord om hem nu te ontslaan gezien de lastige financiele situatie? Ik merk maar 1 ding op: als Feyenoord geen zwarte cijfers schrijft dit seizoen dan loopt de licentie voor profvoetbal in gevaar. De directie staat met de rug tegen de muur om alle centjes en dubbeltjes tegen het licht te houden alvorens uit te geven.
Als er een andere groep investeerders komt die Blokland cs wegblaast met nog meer miljoenen, be my gust, let's have a party.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
ok zal jij gelijk in hebben.
Toch zullen investerdeers het er wel voor over hebben, als de feiten kloppen.
En dat weet nu nog niemand nee. Misschien moet de directie maar eens openheid van zaken geven.
Interessant wordt het pas als de directie niet meer onder curatele staat, gaan ze dan weer dezelfde fouten maken ? Met Van Geel als TD wellicht niet, maar het is geen garantie.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:18 schreef voice-over het volgende:
[..]
Maar dan beginnen we weer opnieuw: wat is het voordeel van Feyenoord om hem nu te ontslaan gezien de lastige financiele situatie? Ik merk maar 1 ding op: als Feyenoord geen zwarte cijfers schrijft dit seizoen dan loopt de licentie voor profvoetbal in gevaar. De directie staat met de rug tegen de muur om alle centjes en dubbeltjes tegen het licht te houden alvorens uit te geven.
Reactie van een anti VG userquote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:17 schreef Tomatenboer het volgende:
Het gaat lekker, op Feyenoord.netwerk zitten ze elkaar al voor nep-supporters uit te maken.
Het legioen is verdeeld.
Niets aan toe te voegen.quote:En er staat zo'n fantastische groep mensen klaar lees ik steeds. Had één van die mensen die brief laten schrijven, of had die brief even ter inzage gegeven. Iedereen met een klein beetje herseninhoud kan op zijn vingers natellen dat dat tegen je gaat werken.
En alsof het nog allemaal nog niet genoeg is krijg je gisteren weer dat huilverhaal over de organisatie van de Open Dag. Het amateurisme spat er werkelijk vanaf...en dat is nou net één van de redenen voor mij om de VG absoluut niet te steunen.
Ik moet er niet aan denken dat die lui het voor het zeggen krijgen...de pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet...zo is het vooralsnog, en niet anders.
Het wordt nu echt hoog tijd dat ze naar buiten komen met bewijze waar we wat mee kunnen. En dan heb ik het niet over zo'n kut-email waar ze gisteren mee voor de dag kwamen.
Ik hoop dat ze de ingeslagen weg blijven volgen: jeugd, jeugd en jeugd. Af en toe een leuke Nederlandse speler aantrekken en echt heel sporadisch een buitenlander want die voegen toch niks meer toe. Goede buitenlandse spelers zijn toch niet meer te betalen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Interessant wordt het pas als de directie niet meer onder curatele staat, gaan ze dan weer dezelfde fouten maken ? Met Van Geel als TD wellicht niet, maar het is geen garantie.
Inderdaad een waardeloos stukje tekst. Niet eens het reageren waard.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Tot zover niets op aan te merken. Dat heeft Feyenoord inderdaad niet goed aangepakt.
[..]
Hier ook niets op aan te merken.
[..]
Zo'n toon hoeft dus niet in een stukje waarin je met "de waarheid" wilt komen, en serieus genomen wilt worden.
[..]
Suggestief en niet nodig, verder irrelevant.
[..]
"Naar verluidt" - suggestief dus.
[..]
Wat heeft dat er mee te maken? Bovendien niet waar.
[..]
Suggestief.
[..]
Als je zo geinteresseerd bent in een club dan loop je niet zomaar even weg. Feyenoord had dit handiger kunnen aanpakken maar dit valt net zo goed Ben Mandemakers zelf aan te rekenen.
[..]
Dat ASR opeens niets meer met Feyenoord te maken wil hebben is wederom suggestief.
[..]
Wederom niet handig, maar ook niet zo'n big issue lijkt mij. Moet daar nou zo'n ophef over gemaakt worden?
Zodra de VvF er om vraagt, ja.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:59 schreef macca728 het volgende:
Volgens mij is het zo als Feyenoord een positief vermogen krijgt, zijn ze verplicht de aandelen terug te kopen of niet ?
Dat zal je ook nooit te horen krijgen. Geen hond die dan nog geld stort.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Die schijnt te zijn opgestapt inderdaad. Maar nog steeds heb ik alles van horen zeggen en nog nergens heb ik deze beweringen bevestigd kunnen zien.
Lijkt me weinig mis mee.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:36 schreef Happel het volgende:
[..]
Zodra de VvF er om vraagt, ja.
[ afbeelding ]
[..]
Dat zal je ook nooit te horen krijgen. Geen hond die dan nog geld stort.
Feyenoord moet alleen terugkopen als:quote:
je vergeet agio en 4% rente.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:47 schreef Merkie het volgende:
[..]
Feyenoord moet alleen terugkopen als:
- De VvF dat vraagt
- Feyenoord voldoende liquide middelen heeft (dit is wat vaag)
- Het EV hoger is dan ¤3 miljoen
- Het EV door het terugkopen niet onder de ¤3 miljoen zakt
Lijkt me vrij gezond.
True. Maar alsnog vind ik het geen dwangbuisconstructie zoals sommigen lijken te zeggen.quote:
Ja. Is dat slecht/fout? De aandelen kunnen alleen maar meer waard worden als de waarde van Feyenoord NV ook stijgt, en die waarde stijgt echt niet zolang Feyenoord 10e in de eredivisie eindigt.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:50 schreef macca728 het volgende:
heel concreet, stel 4 miljoen huidige waarde, over 10 jaar zijn die aandelen 10 miljoen waard, hebben de VvF 6 miljoen verdiend in 10 jaar, los van rente
Mogen ze hun investering dan niet terugverdienen?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zeker zodra het Feyenoord goed gaat kunnen de zogenaamde vrienden gaan cashen.
hoevaak is Feyenoord 10e geeindigd ?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:50 schreef Merkie het volgende:
[..]
True. Maar alsnog vind ik het geen dwangbuisconstructie zoals sommigen lijken te zeggen.
[..]
Ja. Is dat slecht/fout? De aandelen kunnen alleen maar meer waard worden als de waarde van Feyenoord NV ook stijgt, en die waarde stijgt echt niet zolang Feyenoord 10e in de eredivisie eindigt.
Ik vind het een goede deal voor zowel Feyenoord als de VvF.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
hoevaak is Feyenoord 10e geeindigd ?
Ik vind het een goede deal voor de VvF
Klopt en de aandelen die in het bezit zijn van de sportclub Feyenoord (51%) zijn even hard gestegen. Dit dankzij de inbreng van de VvF.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:50 schreef macca728 het volgende:
heel concreet, stel 4 miljoen huidige waarde, over 10 jaar zijn die aandelen 10 miljoen waard, hebben de VvF 6 miljoen verdiend in 10 jaar, los van rente
En hoezo niet voor Feyenoord? Zie maar eens investeerders te vinden die tegen betere voorwaarden willen investeren....quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
hoevaak is Feyenoord 10e geeindigd ?
Ik vind het een goede deal voor de VvF
doet toch niemand , suggestief toontjequote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:55 schreef voice-over het volgende:
[..]
Klopt en de aandelen die in het bezit zijn van de sportclub Feyenoord (51%) zijn even hard gestegen. Dit dankzij de inbreng van de VvF.
Een win-win situatie dus.
Conclusie: de VvF verdienen het niet om te worden neergezet als schurken en oplichters.
Lees jouw teksten er nog maar eens op na.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
doet toch niemand , suggestief toontje
Inderdaad, en het dan straks gek vinden als niemand meer wilt / durft te investeren in Feyenoord.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 20:00 schreef Merkie het volgende:
De VvF wordt soms bijna verketterd omdat ze geen gratis geld geven. Dat slaat nergens op. De VvF is een 10x betere oplossing dan de 12%-leningen van JvdH.
Het is heel simpel: tot nu toe is op de balans ca. 20 mln vreemd vermogen omgezet in 20 mln eigen vermogen dankzij de VvF. Een zegen voor de club.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 20:00 schreef Merkie het volgende:
De VvF wordt soms bijna verketterd omdat ze geen gratis geld geven. Dat slaat nergens op. De VvF is een 10x betere oplossing dan de 12%-leningen van JvdH.
de schuld die was ontstaan door de VvF zelf in de eerste plaats, gul hoor hahaquote:Op zaterdag 11 juni 2011 20:03 schreef voice-over het volgende:
[..]
Het is heel simpel: tot nu toe is op de balans ca. 20 mln vreemd vermogen omgezet in 20 mln eigen vermogen dankzij de VvF. Een zegen voor de club.
Niet door de VvF maar door Feyenoord zelf door dat soort constructies aan te gaan toendertijd. Het is juist heel mooi dat het nu op deze manier wordt opgelost!!!quote:Op zaterdag 11 juni 2011 20:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
de schuld die was ontstaan door de VvF zelf in de eerste plaats, gul hoor haha
Pffff .... dat was nog in de tijd dat Feyenoord statutair gezien geen aandelen kon verkopen. Hoe hadden ze dan de financiering moeten regelen?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 20:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Niet door de VvF zelf, maar door leningen die Feyenoord zelf was aangegaan, en bovendien moet je eerst nog maar eens zoveel mensen bereid zien te krijgen de schuld die Feyenoord bij hen heeft te laten omzetten in een aandeel in de club. Dat is weldegelijk goed werk van oa Pim Blokland.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 20:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee ik ook niet, de directie en RvC moeten weg, VVF niet natuurlijkquote:Op zaterdag 11 juni 2011 20:09 schreef Happel het volgende:
Er investeert al niemand meer in de club, dus veel verschil zal het niet maken.
Alleen ben ik het niet eens met jullie, over dat de VvF verketterd wordt. Dat zie ik nergens in terug.
tuurlijk maar sluit je ogen niet, VvF hadden geld in de club gestoken waarbij het risico bij Feyenoord lag , Feyenoord kan niet betalen en nu heeft men dat geld omgezet in aandelen waarbij de vrienden een nog hoger rendement kunnen behalen. Prima deal voor Feyenoord maar ook voor VvFquote:Op zaterdag 11 juni 2011 20:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Niet door de VvF zelf, maar door leningen die Feyenoord zelf was aangegaan, en bovendien moet je eerst nog maar eens zoveel mensen bereid zien te krijgen de schuld die Feyenoord bij hen heeft te laten omzetten in een aandeel in de club.
Nou Tomatenboer, het lijkt erop of we een cursus bedrijfskunde en economie aan het geven zijn aan een kleuterklas voor langzaam lerende kinderen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 20:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Niet door de VvF zelf, maar door leningen die Feyenoord zelf was aangegaan, en bovendien moet je eerst nog maar eens zoveel mensen bereid zien te krijgen de schuld die Feyenoord bij hen heeft te laten omzetten in een aandeel in de club. Dat is weldegelijk goed werk van oa Pim Blokland.
Niks mis met die deal wat mij betreft. De VvF heeft mede mogelijk gemaakt dat Feyenoord uberhaupt nog bestaat, daar mogen ze ook best de vruchten van plukken zodra het weer wat beter gaat, en dat doen ze niet op een buitensporige manier naar mijn mening.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 20:12 schreef macca728 het volgende:
[..]
tuurlijk maar sluit je ogen niet, VvF hadden geld in de club gestoken waarbij het risico bij Feyenoord lag , Feyenoord kan niet betalen en nu heeft men dat geld omgezet in aandelen waarbij de vrienden een nog hoger rendement kunnen behalen. Prima deal voor Feyenoord maar ook voor VvF
Nou, ik moet wat betreft bedrijfskunde en economie ook niet te hard van de toren blazen hoor. Ik ben bepaald geen econoom.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:25 schreef voice-over het volgende:
[..]
Nou Tomatenboer, het lijkt erop of we een cursus bedrijfskunde en economie aan het geven zijn aan een kleuterklas voor langzaam lerende kinderen.![]()
(sorry, ik kon mijn sarcasme weer niet binnenhouden)
nee weer een vervelende reactie van je.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:25 schreef voice-over het volgende:
[..]
Nou Tomatenboer, het lijkt erop of we een cursus bedrijfskunde en economie aan het geven zijn aan een kleuterklas voor langzaam lerende kinderen.![]()
Mag wel, maar wat mij betreft het liefste wel onderbouwd.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:48 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee weer een vervelende reactie van je.
jammer dat andere users niet sarcastisch mogen zijn t.a.v. de directie en cs.
nee die vervelende reacties van voice over zijn onderbouwd.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mag wel, maar wat mij betreft het liefste wel onderbouwd.
Nee ook niet altijd inderdaad. Maar ik vind wel dat hij soms een punt heeft. Vooral dat veel mensen te makkelijk de stellingname van de VG volgen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee die vervelende reacties van voice over zijn onderbouwd.
En zonder dat huilie-huilie toontje want dat verdraag ik echt niet meer.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mag wel, maar wat mij betreft het liefste wel onderbouwd.
heel simpel, je had geen financiele risico's moeten nemen, met dank aan vriendje Jacobs.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 20:08 schreef voice-over het volgende:
[..]
Pffff .... dat was nog in de tijd dat Feyenoord statutair gezien geen aandelen kon verkopen. Hoe hadden ze dan de financiering moeten regelen?
wij dat irritante toontje niet meer.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:52 schreef voice-over het volgende:
[..]
En zonder dat huilie-huilie toontje want dat verdraag ik echt niet meer.
geef die cursus maar aan Jacobs, want zelfs ik (en hopelijk ook jij) begrijp dat als je 8 miljoen schuld heb, je geen vette miljoenencontracten voor 3-4 moet geven aan voetballers in de hoop dat je een keer CL haalt.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:25 schreef voice-over het volgende:
[..]
Een voice-over komt iha wat onpersoonlijk over tijdens het verhaal maar daar moet je je gewoon even overheen zetten.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
wij dat irritante toontje niet meer.
Gegokt en verloren!quote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
geef die cursus maar aan Jacobs, want zelfs ik (en hopelijk ook jij) begrijp dat als je 8 miljoen schuld heb, je geen vette miljoenencontracten voor 3-4 moet geven aan voetballers in de hoop dat je een keer CL haalt.
en jij maakt je eigen druk over evt vervangers ? Iedereen kan namelijk gokken hoor, had Jacobs beter die miljoenen in kunnen zetten bij Unibet op uitnederlagen van Feyenoord.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:26 schreef voice-over het volgende:
[..]
Gegokt en verloren!
Als je berooid het casino verlaat, zegt men: "dat had hij niet moeten doen".
Als je als miljonair het casino verlaat zegt men: "slimme vent"
De VG/FSV lijkt wel een gevaarlijke sekte, geobsedeerd door Jacobs. In schimmige, rokerige achterafzaaltjes van Rotterdam wordt overlegd hoe af te rekenen met dit vleesgeworden Kwaad.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
en jij maakt je eigen druk over evt vervangers ? Iedereen kan namelijk gokken hoor, had Jacobs beter die miljoenen in kunnen zetten bij Unibet op uitnederlagen van Feyenoord.
Geeft niks dat je ontwetend bent.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:44 schreef voice-over het volgende:
[..]
De VG/FSV lijkt wel een gevaarlijke sekte, geobsedeerd door Jacobs. In schimmige, rokerige achterafzaaltjes van Rotterdam wordt overlegd hoe af te rekenen met dit vleesgeworden Kwaad.
Is gewoon mijn mening hoor, niks sarcastisch aan.
Maar wat ik wel weet is dat die lijst van belachelijke eisen - die volgens mij nog steeds van kracht zijn - NOOIT aan het bestuur had voorgelegd mogen worden. Had de bestuurlijke knoeiers aangepakt als je dan toch iets wil doen, daar krijg je de handen wel voor op elkaar, maar als een groepje anonieme supporters gaat bepalen welke contracten wel en niet verlengd mogen worden is het einde zoek.quote:
Dit bewijst maar weer dat je ontwetend bent.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:55 schreef voice-over het volgende:
[..]
Maar wat ik wel weet is dat die lijst van belachelijke eisen - die volgens mij nog steeds van kracht zijn - NOOIT aan het bestuur had voorgelegd mogen worden. Had de bestuurlijke knoeiers aangepakt als je dan toch iets wil doen, daar krijg je de handen wel voor op elkaar, maar als een groepje anonieme supporters gaat bepalen welke contracten wel en niet verlengd mogen worden is het einde zoek.
jij vindt de VG eng, maar iemand die met miljoenen gokte (eigen woorden) vind je niet gevaarlijk ?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:44 schreef voice-over het volgende:
[..]
De VG/FSV lijkt wel een gevaarlijke sekte, geobsedeerd door Jacobs. In schimmige, rokerige achterafzaaltjes van Rotterdam wordt overlegd hoe af te rekenen met dit vleesgeworden Kwaad.
Is gewoon mijn mening hoor, niks sarcastisch aan.
Ik ben er van overtuigd dat Jacobs kennis van zaken heeft. Hij heeft - samen met andere leden van de directie en RvC - verkeerd gegokt.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij vindt de VG eng, maar iemand die met miljoenen gokte (eigen woorden) vind je niet gevaarlijk ?
Misschien wordt het nu tijd om iemand aan te stellen met enige kennis, vind je niet ?
Jacobs heeft kennis. Daar ligt het niet aan. Jacobs heeft inderdaad weloverwogen gegokt en verloren, maar met volledig mandaat en medeweten van de medebestuurders destijds. Overigens lijkt mij een BVO financieel verantwoord besturen buitengewoon lastig omdat financiële belangen samenhangen met sportieve belangen en vice versa, en dus gokjes in de voetbalwereld ook weleens noodzakelijk zijn.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:59 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij vindt de VG eng, maar iemand die met miljoenen gokte (eigen woorden) vind je niet gevaarlijk ?
Misschien wordt het nu tijd om iemand aan te stellen met enige kennis, vind je niet ?
De voetbalwereld is veel te wispelturig om maar met miljoenen te gaan smijten die je nog niet verdiend hebt. Zelfs PSV, die de afgelopen jaren veelvuldig kampioen werd, is nu in de problemen aan het komen door het mislopen van de CL. Feyenoord (of laten we zeggen, Jacobs) had dan al helemaal op z'n tellen moeten passen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:05 schreef Tomatenboer het volgende:
De vraag is alleen of er onverantwoord grote risico's zijn genomen destijds. Misschien wel ja, maar als ze dat jaar wél kampioen waren geworden dan hadden we oa Jacobs op handen gedragen.
wie is wij ?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:00 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat Jacobs kennis van zaken heeft. Hij heeft - samen met andere leden van de directie en RvC - verkeerd gegokt.
Ja, dat is een reden om een FD te ontslaan ..... maar we hebben al geconcludeerd dat dit nu niet in het voordeel is van Feyenoord. Of moeten we nu voor de 25e x deze discussie gaan voeren?
zeker als een schuld in 1 jaar 17 miljoen toeneemt, hoe ze dat in godsnaam voor elkaar krijgen mag God weten en Jacobsquote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:10 schreef Dekatria het volgende:
[..]
De voetbalwereld is veel te wispelturig om maar met miljoenen te gaan smijten die je nog niet verdiend hebt. Zelfs PSV, die de afgelopen jaren veelvuldig kampioen werd, is nu in de problemen aan het komen door het mislopen van de CL. Feyenoord (of laten we zeggen, Jacobs) had dan al helemaal op z'n tellen moeten passen.
wij = jij + ikquote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
wie is wij ?
als je 8 miljoen schuld heb mag je nooit gokken, dat het gebeurd is bij andere clubs ook reden geweest om mensen op te offeren.
nee dit is om te huilen, weet je het nog ?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:16 schreef voice-over het volgende:
[..]
wij = jij + ik
Zucht, laat ik er dit nog even over zeggen. Die hele FSV weet niet wat een organisatie is. Als je iemand probeert te bereiken dan zijn ze er niet en als je dan in arremoede schriftelijk contact maakt, krijg je ook geen reactie. En dan zeggen dat de Feyenoord-directie moet opstappen? Het is werkelijk om te huilen.
ja wordt te heet zeker hahaquote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:18 schreef voice-over het volgende:
Nou, het was weer een vermakelijk avondje maar ik nok er nu mee.
wie was er toen finacieel directeur ? die zelf ook aantoonbaar heeft gelogen over verschillende zaken.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:27 schreef Tomatenboer het volgende:
Aantoonbaar gelogen door Vogelenzang. Maar ja, die is al weg.
En nu?
Maar was Jacobs daar alleen verantwoordelijk voor? En wat lost het op om hem nu nog weg te sturen? Jacobs had destijds beter zijn veto kunnen uitspreken tegen de risico's die men van plan was te nemen, maar ja, das achteraf. We weten niet hoe de besluitvorming zich destijds exact heeft afgespeeld. Misschien valt Jacobs wel minder te verwijten dan iedereen denkt en heeft hij er destijds wel zijn vraagtekens bij gezet.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
wie was er toen finacieel directeur ? die zelf ook aantoonbaar heeft gelogen over verschillende zaken.
Hij is toch transfervrij de deur uit gelopen, hoe krijgen we nog geld voor hem dan?quote:Op zondag 12 juni 2011 00:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
levert nog wat geld op in elk geval.
Jammer dat Kalou, Van Persie en Kuyt niet eens verkassen
opleidingskosten, niet zoveelquote:Op zondag 12 juni 2011 00:38 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Hij is toch transfervrij de deur uit gelopen, hoe krijgen we nog geld voor hem dan?
Dat is niet van toepassing bij een binnenlandse transfer toch?quote:
Klopt allemaal. Ik ga er van uit dat hij heel goed wist wat de risico's waren. Hij zal dat ongetwijfeld in vergaderingen hebben gezegd. Het enige wat je hem kan verwijten is dat hij destijds niet is opgestapt omdat hij 'niet verantwoordelijk wilde zijn voor de gevolgen van het gegok van Feyenoord'. Maar ja, die man heeft ook een gezin en hypotheek.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:48 schreef Tomatenboer het volgende:
Jacobs had destijds beter zijn veto kunnen uitspreken tegen de risico's die men van plan was te nemen, maar ja, das achteraf. We weten niet hoe de besluitvorming zich destijds exact heeft afgespeeld. Misschien valt Jacobs wel minder te verwijten dan iedereen denkt en heeft hij er destijds wel zijn vraagtekens bij gezet.
Hij was in ieder geval geen licht gewicht in het bedrijfsleven voordat hij naar Feyenoord kwam.
Het is vooral eenzijdige, niet-onderbouwde stemmingmakerij op basis van emoties.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:53 schreef Tomatenboer het volgende:
Het gaat er mij niet om dat je geen kritiek mag hebben op Jacobs of andere bestuursleden hoor, maar ik vind het allemaal zo ongenuanceerd en er wordt zo makkelijk gedacht.
Het gaat alleen maar 'beter', omdat Blokland er in is gestapt en de schuld in aandelen heeft omgezet. Verder blijft het voorlopig nog allemaal hetzelfde.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar goed, hij heeft fouten begaan, net als overige bestuursleden. Wat mij alleen steekt is dat er zo makkelijk en ongenuanceerd over gedaan wordt. Wegsturen is niet de enige optie. Eigenlijk niet eens een (realistische) optie. Bovendien lijkt het de laatste tijd weer wat beter te gaan, al kan het altijd beter natuurlijk.
Ik was weer veel te sarcastisch bij nader inzien.quote:Op zondag 12 juni 2011 08:57 schreef Happel het volgende:
Waarom wijzig je nou je berichten, joh. Wat een onzin staat daar weer in.
Heeft Jacobs dan nieuwe talent pools opgezet?quote:Op zondag 12 juni 2011 08:57 schreef Happel het volgende:
Verder blijft het voorlopig nog allemaal hetzelfde.
wilde Feyenoord wel doen ja, wist je dat niet ?quote:Op zondag 12 juni 2011 09:30 schreef voice-over het volgende:
[..]
Heeft Jacobs dan nieuwe talent pools opgezet?
Kom eens met bewijzen ipv oeverloos geklets. Ik word hier zo moe van.quote:Op zondag 12 juni 2011 10:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
wilde Feyenoord wel doen ja, wist je dat niet ?
Hadden we nu failliet geweest.
nou kom dan hier niet meer. Ik werk niet in het kantoor van Jacobs, dus die bewijzen heb ik niet.quote:Op zondag 12 juni 2011 10:36 schreef voice-over het volgende:
[..]
Kom eens met bewijzen ipv oeverloos geklets. Ik word hier zo moe van.
Dat dacht ik wel. Verdachtmakingen, roddel en achterklap zonder een greintje bewijs.quote:Op zondag 12 juni 2011 11:01 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou kom dan hier niet meer. Ik werk niet in het kantoor van Jacobs, dus die bewijzen heb ik niet.
neem actie en klaag ze aan wegens smaad ipv hier te blijven klagen in repeat.quote:Op zondag 12 juni 2011 11:05 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dat dacht ik wel. Verdachtmakingen, roddel en achterklap zonder een greintje bewijs.
Ik vind het schandalig al die aantijgingen.
quote:Onno Jacobs is sinds 2006 in dienst bij Feyenoord en is verantwoordelijk voor de enorme schuldenlast. Het is dat de Vrienden van Feyenoord onder leiding van Pim Blokland in de club zijn gestapt, anders had Feyenoord waarschijnlijk in het rijtje Haarlem en RBC Roosendaal gestaan. Onder leiding van Jacobs is het negatieve vermogen van met 33 miljoen euro toegenomen. In 2006 begon Feyenoord het boekjaar met een negatief eigen vermogen van ¤ 2.904.000. Ultimo juni 2010 bedroeg het eigen vermogen maar liefst ¤ 34.822.000 negatief!
De reden voor deze grote stijging is vooral het Feyenoord Investeringsfonds (FIF). Hierin konden investeerders participeren in de aankoop van diverse spelers. Voor de investeerders was dit fonds uiterst rendabel: jaarlijks kregen de investeerders een rendementsvergoeding van 5%. Bovendien kregen ze bij verkoop van de spelers het volledige transferbedrag terug en nog een extra vergoeding van 10%. Maar het meest opmerkelijke van deze constructie is dat als een speler voor minder dan het geïnvesteerde bedrag wordt verkocht, dat dan de investeerders alsnog hun geld terugkrijgen. Kortom, de investeerders liepen geen risico en kregen bovendien een mooi percentage aan vergoedingen. In totaal zaten er voor ruim twaalf miljoen aan spelers in de FIF, zoals blijkt uit de documenten van de VG.
Wie moet ik aanklagen dan? Het zijn anonieme lafbekjes die rare stukjes op obscure websites schrijven.quote:Op zondag 12 juni 2011 11:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
neem actie en klaag ze aan wegens smaad ipv hier te blijven klagen in repeat.
Oh, Voice.quote:Op zondag 12 juni 2011 11:11 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wie moet ik aanklagen dan? Het zijn anonieme lafbekjes die rare stukjes op obscure websites schrijven.
En dan te bedenken dat die investeerders elk jaar 4% aan de fiscus moeten opgeven omdat de overheid meent dat zij minimaal 4% rendement zullen maken over hun bezittingen, ongeacht het werkelijke rendement. Feyenoord mag zich in de handen knijpen met investeerders die zulke gunstige voorwaarden 'eisen'.quote:
die spoort de politie wel op hoor, als jij een aanklacht indient.quote:Op zondag 12 juni 2011 11:11 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wie moet ik aanklagen dan? Het zijn anonieme lafbekjes die rare stukjes op obscure websites schrijven.
Als ik naar de politie stap, zeggen ze: "waarom komt meneer Jacobs zelf niet"quote:Op zondag 12 juni 2011 11:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
die spoort de politie wel op hoor, als jij een aanklacht indient.
Helemaal geweldig inderdaad, investeerders die een speler 'kopen' en Feyenoord die al het risico draagt, topdeal van die Jacobs.quote:Op zondag 12 juni 2011 11:17 schreef voice-over het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat die investeerders elk jaar 4% aan de fiscus moeten opgeven omdat de overheid meent dat zij minimaal 4% rendement zullen maken over hun bezittingen, ongeacht het werkelijke rendement. Feyenoord mag zich in de handen knijpen met investeerders die zulke gunstige voorwaarden 'eisen'.
Alsof het alleen Jacobs' idee is geweest. Het hele bestuur stond er destijds achter hoor.quote:Op zondag 12 juni 2011 11:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Helemaal geweldig inderdaad, investeerders die een speler 'kopen' en Feyenoord die al het risico draagt, topdeal van die Jacobs.
Investeren was nog nooit zo makkelijk.
precies en de reden dat Gudde meemoet is ook heel simpel, na een jaar overleg, alle feiten te kennen blijft Gudde 100% achter Jacobs staan, dus exit Guddequote:Op zondag 12 juni 2011 13:11 schreef Caland het volgende:
Je club die zonder VVF-interventie nu al failliet was geweest, feit.
Schuld in 5 jaar verhogen met zo'n 30-35 miljoen, feit.
Een enorm voorschot nemen op de toekomst door talentpools, feit.
Belachelijke constructie FIF, feit.
Alleen deze simpele feiten zijn genoeg onderbouwd en imo meer dan genoeg om de man die hier eindverantwoordelijk voor was te ontslaan.
Het argument 'tsja, wat schieten we ermee op, hij zal er heus wel van geleerd hebben.'
Dát is pas te makkelijk.
Dat klopt, dat zijn feiten, al vind ik het te makkelijk om die volledig op het conto te schrijven van Jacobs, en ik vind het ook te makkelijk om het gehele bestuur hierop te veroordelen.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:11 schreef Caland het volgende:
Je club die zonder VVF-interventie nu al failliet was geweest, feit.
Schuld in 5 jaar verhogen met zo'n 30-35 miljoen, feit.
Een enorm voorschot nemen op de toekomst door talentpools, feit.
Belachelijke constructie FIF, feit.
Alleen deze simpele feiten zijn genoeg onderbouwd en imo meer dan genoeg om de man die hier eindverantwoordelijk voor was te ontslaan.
Het argument 'tsja, wat schieten we ermee op, hij zal er heus wel van geleerd hebben.'
Dát is pas te makkelijk.
timing is ook duidelijk uitgelegd, in januari is het overleg gestaakt, Feyenoord was in degradatiegevaar toen, daatom is er gewacht tot er meer rust was. Dat is nu.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:14 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat klopt, dat zijn feiten, al vind ik het te makkelijk om die volledig op het conto te schrijven van Jacobs, en ik vind het ook te makkelijk om het gehele bestuur hierop te veroordelen.
Maar het hele bestuur wegsturen kan praktisch niet eens denk ik, en zou ik echt te makkelijk vinden, want je moet daarna nog vervangers zien te vinden.
Ik betwijfel of die het dan zoveel beter gaan doen eerlijk gezegd.
Dan heb ik het nog niet eens gehad over de timing van deze hele geplande coup.
Het is net zo goed naief om te denken dat Jacobs en cs ontslaan dé oplossing is.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:25 schreef Caland het volgende:
Dus het bijna faillissement moet worden afgedaan met een 'volgende keer niet meer doen jongen' klopje op de schouder? Wat een naïviteit.
Dat zijn geen feiten, dat zijn geruchten.quote:Alleen al de simpele feiten dat er nauwelijks geld is opgehaald sinds start actie VVF en één van de voornaamste leden van de VVF is opgestapt na een conflict met de huidige (!) directie lijken me toch alweer genoeg tekenen aan de wand dat het ook op dit moment helemaal niet zo lekker gaat.
In tegenstelling tot de VG-aanhangers baseer ik me alleen op de officiële berichtgevingen en dat is wat ik via Pim Blokland en de toekomstplannen opmaak, van de VG heb ik nog geen enkel bewijs gezien, alleen verdachtmakingen en geruchten.quote:Ik snap dan ook niet waar je vandaan haalt 'dat het nu beter lijkt te gaan'. Als we dan toch constant om bronnen blijven schreeuwen zou ik die graag van je willen zien.
In de reactie die Feyenoord gaf op de brief (in hoeverre je het wel een reactie kan noemen) hebben ze dit niet ontkend. Als dit onzin was geweest hadden ze dit uiteraard gelijk gedaan, denk je niet?quote:Het feit dat zowel de voorzitter als de secretaris van de vereniging “Supporters steunen Feyenoord” zich door handelingen vanuit de club genoodzaakt voelden hun functie neer te leggen
Nee waarom? Wat een beredenatie. Dan kunnen ze elke dag wel 10 persberichten de deur uit doen om alle verdachtmakingen te ontkennen.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:29 schreef Caland het volgende:
Brief FSV
[..]
In de reactie die Feyenoord gaf op de brief (in hoeverre je het wel een reactie kan noemen) hebben ze dit niet ontkend. Als dit onzin was geweest hadden ze dit uiteraard gelijk gedaan, denk je niet?
Wat versta jij onder harde acties?quote:Op zondag 12 juni 2011 13:29 schreef Stokstaart het volgende:
Jacob weigert het boetekleed aan te trekken. Terwijl hij wel degelijk schuld heeft aan deze situatie.
Zoals hij zelf zegt heeft hij: " gegokt en verloren" .
Niet meer dan terecht dat mensen verantwoording eisen in de vorm van zijn vertrek.
Misschien moet dat binnenkort maar eens met harde acties duidelijk gemaakt worden aan de beste man.
lijkt mij ook een goede regeling, alleen moet Feyenoord misschien wel de hoofdprijs betalen straks om de eigen aandelen verplicht terug te kopen.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:27 schreef Caland het volgende:
Weet niet of deze al gepost was trouwens, regeling terugkoop aandelen.
[ afbeelding ]
Ben financieel niet zo onderlegd, maar in principe lijkt me dit wel een goede regeling. Misschien dat iemand hier er wat meer verstand van heeft?
Feyenoord heeft geregeerd op die brief van de FSV waar deze passage in stond, dus het wederom belachelijke argument 'dan kunnen ze elke dag wel 10 persberichten uit de deur doen' gaat niet op.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee waarom? Wat een beredenatie. Dan kunnen ze elke dag wel 10 persberichten de deur uit doen om alle verdachtmakingen te ontkennen.
Zijn kop EISEN. is lang genoeg op zachte en beschaafde manier geprobeerd duidelijk te maken dat zijn aanblijven ongewenst is.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat versta jij onder harde acties?
Alle feiten die ik al eerder opnoemde mbt een Jacobs (en dus ook een deel van de RVC) zijn zelfs met officiële papieren gelekt vanuit Feyenoord onderbouwd. Allang trouwens.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:37 schreef Tomatenboer het volgende:
Nee ik verbaasde me er al over dat ze uberhaupt reageerden, maar het feit dat ze niet overal op in zijn gegaan maakt het niet per definitie waar. Dat is net zo goed een simpele beredenering.
Vooralsnog heb ik gewoon nog geen harde bewijzen gezien. Dat kun je toch niet ontkennen?
Is het voor de VG nou zo moeilijk om met onweerlegbare bewijzen te komen? Is dat nou teveel gevraagd?
Dan was ik allang om.
Ah, intimidatie dus. Zo doen we dat bij Feyenoord.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:35 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Zijn kop EISEN. is lang genoeg op zachte en beschaafde manier geprobeerd duidelijk te maken dat zijn aanblijven ongewenst is.
Niet perse door fysiek geweld, maar mag best grootschalig en intimiderend geprotesteerd worden voor zijn kantoortje,
Ja maar dat ontken ik toch ook niet. Ik zeg alleen dat ik dat geen reden vind om ze nu alsnog te ontslaan. Dat had een paar jaar geleden gekund, maar nu ontbreekt wat mij betreft de noodzaak daarvoor.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Alle feiten die ik al eerder opnoemde mbt een Jacobs (en dus ook een deel van de RVC) zijn zelfs met officiële papieren gelekt vanuit Feyenoord onderbouwd. Allang trouwens.
Nogmaals, je bronnen hiervoor.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar ik ben voor rust in de tent, en had juist de indruk dat ze op de goede weg zijn. Ik zie dat nu weer belemmerd door al die ophef.
Als je dat al geen redenen vindt om iemand te ontslaan dan zijn we inderdaad heel snel uitgepraat. Je doet net alsof zijn wanbeleid een paar jaar geleden is opgehouden, terwijl bijvoorbeeld een El Ahmadi zeer recentelijk nog in het FIF is gestopt.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja maar dat ontken ik toch ook niet. Ik zeg alleen dat ik dat geen reden vind om ze nu alsnog te ontslaan. Dat had een paar jaar geleden gekund, maar nu ontbreekt wat mij betreft de noodzaak daarvoor.
Heeft niets te maken met "bloed vloeien".quote:Op zondag 12 juni 2011 13:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ah, intimidatie dus. Zo doen we dat bij Feyenoord.
Leuk dat de VG lekker die sentimenten aanwakkert, niet dat Feyenoord er iets mee op schiet. Maar er moet nu eenmaal bloed vloeien hé.
Al begrijp ik heus wel de frustratie, ik vind het ook verschrikkelijk dat Feyenoord zover is weggezakt. Maar ik ben voor rust in de tent, en had juist de indruk dat ze op de goede weg zijn. Ik zie dat nu weer belemmerd door al die ophef.
Mijn indruk is gebaseerd op de verhalen die ik hoor van oa Pim Blokland, en de toekomstplannen die Feyenoord heeft opgesteld om uit categorie 1 te komen van de KNVB. Zolang ik geen officiële berichten of onomstotelijke bewijzen zie die het tegendeel bewijzen dan kan ik me alleen daarop baseren.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Nogmaals, je bronnen hiervoor.
'Ik had de indruk' is nou ook niet bepaald een onderbouwing van jewelste.
Dat is waar, maar ik neem aan dat nu, mede dankzij de inbreng van de VvF, het financiële beleid meer solide zal worden vormgegeven, tevens zullen dergelijke kunstgrepen dan niet meer nodig zijn.quote:[..]
Als je dat al geen redenen vindt om iemand te ontslaan dan zijn we inderdaad heel snel uitgepraat. Je doet net alsof zijn wanbeleid een paar jaar geleden is opgehouden, terwijl bijvoorbeeld een El Ahmadi zeer recentelijk nog in het FIF is gestopt.
Voortbestaan? Het gaat momenteel hartstikke de goede kant op met Feyenoord dus waar heb je het over?quote:Op zondag 12 juni 2011 13:17 schreef Caland het volgende:
Maargoed, ik verbaas me er telkens weer over dat er blijkbaar supporters zijn die dat allemaal wel best lijken te vinden en zich drukker maken om een nieuwe spits dan over het voortbestaan van de club.
Ik heb dat gevoel helemaal niet.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:48 schreef voice-over het volgende:
[..]
Voortbestaan? Het gaat momenteel hartstikke de goede kant op met Feyenoord dus waar heb je het over?
Dit dus.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Mijn indruk is gebaseerd op de verhalen die ik hoor van oa Pim Blokland, en de toekomstplannen die Feyenoord heeft opgesteld om uit categorie 1 te komen van de KNVB. Zolang ik geen officiële berichten of onomstotelijke bewijzen zie die het tegendeel bewijzen dan kan ik me alleen daarop baseren.
Bloed vloeien bedoel ik uiteraard niet letterlijk hé.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:42 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Heeft niets te maken met "bloed vloeien".
De beste man heeft openlijk gefaald en de club aan de rand van de afgrond gebracht. Dit kun je hem hoofdelijk aanrekenen omdat HIJ beleidsbepaler was destijds.
Denk als je een rondje Kuip zou maken dat 90% voor zijn vertrek is en de beste man blijft lekker zitten.
Sterker nog: Zijn aanblijven is grotendeels reden voor de onrust nu. NIET de VG, NIET de harde kern is hiervoor verantwoordelijk.
Dan heeft Feyenoord het volledige recht om Jacobs te ontslaan inderdaad. Maar daarbij moet je naar mijn mening wel in het oog houden wat je ermee bereikt. Ten eerste vind ik Jacobs nu ontslaan een beetje mosterd na de maaltijd, ik denk dat hij niet opnieuw in de fout zal gaan nu hij ook de steun heeft van de VvF, en ten tweede moet je iemand anders zoeken die het beter doet, ten derde is Jacobs niet alleen verantwoordelijk geweest voor deze ellende, maar de hele directie naar huis sturen is praktisch onmogelijk lijkt mij.quote:Als je zulke enorme fouten maakt en wanbeleid voert moet je er toch gewoon uit, of zie jij dat anders?
Welke verhalen hoor je dan van Pim Blokland, heb je wellicht zijn telefoonnummer?quote:Op zondag 12 juni 2011 13:46 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mijn indruk is gebaseerd op de verhalen die ik hoor van oa Pim Blokland, en de toekomstplannen die Feyenoord heeft opgesteld om uit categorie 1 te komen van de KNVB. Zolang ik geen officiële berichten of onomstotelijke bewijzen zie die het tegendeel bewijzen dan kan ik me alleen daarop baseren.
Een deel van diezelfde VVF (lees: Huigen en consorten) eisten ook het ontslag van Jacobs en Van Well voordat ze opstapten. Op basis van wat verwacht jij dat het financiele beleid meer solide zal worden vormgegeven door Jacobs als je zijn eerdere wanprestaties in ogenschouw neemt?quote:Dat is waar, maar ik neem aan dat nu, mede dankzij de inbreng van de VvF, het financiële beleid meer solide zal worden vormgegeven, tevens zullen dergelijke kunstgrepen dan niet meer nodig zijn.
Heb jij inzage in de boeken? Er is loonruimte ontstaan door het vertrek van spelers. Bovendien wordt Vlaar volgend jaar verkocht voor een paar miljoen.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:50 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik heb dat gevoel helemaal niet.
Spelers als Vlaar en Biseswar blijven ongetwijfeld enorme salarissen ontvangen. Terwijl wij moeten saneren.
Doe mij zo'n glazen bol.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:52 schreef voice-over het volgende:
[..]
Heb jij inzage in de boeken? Er is loonruimte ontstaan door het vertrek van spelers. Bovendien wordt Vlaar volgend jaar verkocht voor een paar miljoen.
Die vraag kan ik ook aan jou stellen. heb jij inzake in de boeken of anderzijds bewijzen voor het feit dat het volgens jou nu goed zou gaan?quote:Op zondag 12 juni 2011 13:52 schreef voice-over het volgende:
[..]
Heb jij inzage in de boeken? Er is loonruimte ontstaan door het vertrek van spelers. Bovendien wordt Vlaar volgend jaar verkocht voor een paar miljoen.
Jij volgt de media niet?quote:Op zondag 12 juni 2011 13:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Welke verhalen hoor je dan van Pim Blokland, heb je wellicht zijn telefoonnummer?
Okee, daar heb je een punt. Als dat echt een harde eis is van bepaalde investeerders dan kun je daaraan toegeven. Al vind ik aan de andere kant weer dat je investeerders ook weer niet teveel invloed moet geven.quote:[..]
Een deel van diezelfde VVF (lees: Huigen en consorten) eisten ook het ontslag van Jacobs en Van Well voordat ze opstapten. Op basis van wat verwacht jij dat het financiele beleid meer solide zal worden vormgegeven door Jacobs als je zijn eerdere wanprestaties in ogenschouw neemt?
Maar dat er tot nu toe zo weinig is opgehaald (wat overigens slechts geruchten zijn) dat kun je Jacobs toch niet aanrekenen? Dat is de "schuld" van de VvF die daarvoor zorg zou dragen.quote:De schuld is met 17 miljoen vermindert maar teven worden er nauwelijks (eigenlijk helemaal niet meer) nieuwe gelden opgehaald. Betekent dus dat je nog steeds met een schuld van zo'n 30 miljoen te maken hebt.
Ik ga uit van de officiële kanalen, niet van berichten van wat oproerkraaiers die er maar niet in slagen een overtuigend verhaal neer te zetten.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Welke verhalen hoor je dan van Pim Blokland, heb je wellicht zijn telefoonnummer?
[..]
Een deel van diezelfde VVF (lees: Huigen en consorten) eisten ook het ontslag van Jacobs en Van Well voordat ze opstapten. Op basis van wat verwacht jij dat het financiele beleid meer solide zal worden vormgegeven door Jacobs als je zijn eerdere wanprestaties in ogenschouw neemt?
De schuld is met 17 miljoen vermindert maar teven worden er nauwelijks (eigenlijk helemaal niet meer) nieuwe gelden opgehaald. Betekent dus dat je nog steeds met een schuld van zo'n 30 miljoen te maken hebt.
En open transparant communiceren met je achterban is minstens zo belangrijk.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:55 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik ga uit van de officiële kanalen, niet van berichten van wat oproerkraaiers die er maar niet in slagen een overtuigend verhaal neer te zetten.
Blokland zou pas met nieuws komen als hij die 30 mln heeft bereikt. Hij verwacht dat voor het einde van de termijn (september 2012) te doen. hij sprak zich zelfs uit dat het eerder in de buurt van 40 mln. komt. Die man heeft dus ook een reputatie te verdedigen!!!!!
Geduld is een schone zaak, mijn beste.
Er is maar zo'n 2 of 3 miljoen in driekwart jaar opgehaald. Op basis van wat verwacht je dat er nog eens zo'n 10 tot 20 in een jaar bijkomt? Het punt dat investeerders massaal over de streep moesten worden getrokken (start VVF) is allang voorbij.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:55 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik ga uit van de officiële kanalen, niet van berichten van wat oproerkraaiers die er maar niet in slagen een overtuigend verhaal neer te zetten.
Blokland zou pas met nieuws komen als hij die 30 mln heeft bereikt. Hij verwacht dat voor het einde van de termijn (september 2012) te doen. hij sprak zich zelfs uit dat het eerder in de buurt van 40 mln. komt. Die man heeft dus ook een reputatie te verdedigen!!!!!
Geduld is een schone zaak, mijn beste.
Dat is zo. Daar heeft Feyenoord nog een wereld te winnen.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:57 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
En open transparant communiceren met je achterban is minstens zo belangrijk.
De jaarverslagen, het nieuws dat Blokland gaf en het feit dat Feyenoord niet in surseance verkeert.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:54 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Die vraag kan ik ook aan jou stellen. heb jij inzake in de boeken of anderzijds bewijzen voor het feit dat het volgens jou nu goed zou gaan?
Zover ik weet zijn dat slechts geruchten? Pas als ik het eindresultaat zie kan ik daar een oordeel over vormen.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Er is maar zo'n 2 of 3 miljoen in driekwart jaar opgehaald. Op basis van wat verwacht je dat er nog eens zo'n 10 tot 20 in een jaar bijkomt? Het punt dat investeerders massaal over de streep moesten worden getrokken (start VVF) is allang voorbij.
Zie mijn vorige post en ditquote:Op zondag 12 juni 2011 13:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Er is maar zo'n 2 of 3 miljoen in driekwart jaar opgehaald. Op basis van wat verwacht je dat er nog eens zo'n 10 tot 20 in een jaar bijkomt? Het punt dat investeerders massaal over de streep moesten worden getrokken (start VVF) is allang voorbij.
Ah, ik zie dat Pim Blokland inderdaad aan RTV Rijnmond in mei heeft bevestigd dat het bedrag in mei 20 miljoen was wat is opgehaald, dus inderdaad hadden ze in mei pas zo'n 3 miljoen nieuw geld opgehaald.quote:
hahaha en jij hebt het over feiten.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:52 schreef voice-over het volgende:
[..]
Welk jaarverslag?quote:Op zondag 12 juni 2011 13:58 schreef voice-over het volgende:
[..]
De jaarverslagen, het nieuws dat Blokland gaf en het feit dat Feyenoord niet in surseance verkeert.
Al het andere zijn indianenverhalen.
Feyenoord is nog steeds in categorie 1, feitquote:Op zondag 12 juni 2011 13:58 schreef voice-over het volgende:
[..]
De jaarverslagen, het nieuws dat Blokland gaf en het feit dat Feyenoord niet in surseance verkeert.
Al het andere zijn indianenverhalen.
Dat verwacht ik ook niet hoor, maar op 26 miljoen komen moet toch kunnen lukken. Dan heeft hij z'n streefbedrag van 30 miljoen toch bijna gehaald.quote:Op zondag 12 juni 2011 13:57 schreef Caland het volgende:
[..]
verdienste van Jacobs of VvF (die zeker niet aangevallen worden)quote:Op zondag 12 juni 2011 13:58 schreef voice-over het volgende:
[..]
het feit dat Feyenoord niet in surseance verkeert.
Als er iemand hier maar wat uit z'n nek lult zonder enige onderbouwing is het voice-over wel. Iets met een pot een ketel dus.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:04 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Welk jaarverslag?
Die van vorig jaar kwam nog een fiks negatief bedrijfsresultaat uit naar voren:
http://www.feyenoord.nl/c(...)verslag2009-2010.pdf
Vooral van de VvF natuurlijk. Maar het is toch ook de verdienste van de directie dat de VvF is ontstaan en veel schuldeisers bereid zijn geweest hun geld dat ze nog te goed hadden van Feyenoord om te zetten in een aandeel. Vooral de verdienste van Blokland natuurlijk, maar met een incapabele directie had dit ook niet mogelijk geweest denk ik.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
verdienste van Jacobs of VvF (die zeker niet aangevallen worden)
Maar het gaat er natuurlijk om dat het ieder jaar weer een stukje beter gaat, en dat is wel het geval.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Als er iemand hier maar wat uit z'n nek lult zonder enige onderbouwing is het voice-over wel. Iets met een pot een ketel dus.
Klopt, dat is het laatste officiële financieel document. Jullie komen met allerlei indianenverhalen op de proppen die niet verifieerbaar zijn. Kennelijk leeft bij jullie de gedachte dat hoe harder jullie schreeuwen des te overtuigender jullie zijn.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:04 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Welk jaarverslag?
Die van vorig jaar kwam nog een fiks negatief bedrijfsresultaat uit naar voren:
http://www.feyenoord.nl/c(...)verslag2009-2010.pdf
De club is gered door de VVF op het randje van faillissement en we zijn 10e geworden.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar het gaat er natuurlijk om dat het ieder jaar weer een stukje beter gaat, en dat is wel het geval.
Jij zegt dat je uit de jaarverslagen kan opmaken dat het nu goed zou gaan, vervolgens wordt het laatste jaarverslag getoond die het tegendeel bewijst en dan beticht je de ander van hard schreeuwen?quote:Op zondag 12 juni 2011 14:11 schreef voice-over het volgende:
[..]
Klopt, dat is het laatste officiële financieel document. Jullie komen met allerlei indianenverhalen op de proppen die niet verifieerbaar zijn. Kennelijk leeft bij jullie de gedachte dat hoe harder jullie schreeuwen des te overtuigender jullie zijn.
Uit die cijfers blijkt niet dat het financieel beter gaat met de club. Men spreekt alleen de ambitie uit om het beter te maken.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:11 schreef voice-over het volgende:
[..]
Klopt, dat is het laatste officiële financieel document. Jullie komen met allerlei indianenverhalen op de proppen die niet verifieerbaar zijn. Kennelijk leeft bij jullie de gedachte dat hoe harder jullie schreeuwen des te overtuigender jullie zijn.
quote:Op zondag 12 juni 2011 14:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar het gaat er natuurlijk om dat het ieder jaar weer een stukje beter gaat, en dat is wel het geval.
Enig financieel talent valt bij jou echt niet te ontdekken hè?quote:Op zondag 12 juni 2011 14:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Jij zegt dat je uit de jaarverslagen kan opmaken dat het nu goed zou gaan, vervolgens wordt het laatste jaarverslag getoond die het tegendeel bewijst en dan beticht je de ander van hard schreeuwen?Hahaha, jij maakt het helemaal mooi.
Nou, kom maar op met die bronnen van je. Financieel genie.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:19 schreef voice-over het volgende:
[..]
Enig financieel talent valt bij jou echt niet te ontdekken hè?
Toen Blokland met zijn bedragen op de proppen kwam, was het eenvoudig te controleren welke gevolgen dat had voor de Balans van SC Feyenoord, de verschuiving van Vreemd Vermogen naar Eigen Vermogen.
Probeer je eens in de materie te verdiepen. Denk eens door.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:14 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Uit die cijfers blijkt niet dat het financieel beter gaat met de club. Men spreekt alleen de ambitie uit om het beter te maken.
Probeer het trouwens voor de verandering eens met argumenten in plaats van te roepen dat mensen met een andere mening dan de jouwe per definitie 'uit hun nek lullen'.
Wat wil je weten? Zie bijvoorbeeld pagina 18-19 van het jaarverslag.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Nou, kom maar op met die bronnen van je. Financieel genie.
Ja,dus?quote:Op zondag 12 juni 2011 14:19 schreef voice-over het volgende:
[..]
Enig financieel talent valt bij jou echt niet te ontdekken hè?
Toen Blokland met zijn bedragen op de proppen kwam, was het eenvoudig te controleren welke gevolgen dat had voor de Balans van SC Feyenoord, de verschuiving van Vreemd Vermogen naar Eigen Vermogen.
Op basis van welke cijfers Feyenoord bijvoorbeeld weer zwarte cijfers gaat schrijven en uit categorie 1 gaat komen.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:24 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wat wil je weten? Zie bijvoorbeeld pagina 18-19 van het jaarverslag.
De stukken die Feyenoord naar de KNVB heeft gestuurd. De KNVB houdt de SC Feyenoord nauwlettend in het vizier.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Op basis van welke cijfers Feyenoord bijvoorbeeld weer zwarte cijfers gaat schrijven en uit categorie 1 gaat komen.
Oh, een aanname dus?quote:Op zondag 12 juni 2011 14:35 schreef voice-over het volgende:
Ik verwacht - afgaande op de berichten van Blokland en de directie van Feyenoord - dat wij aan het begin van het seizoen 2012/2013 een schuld hebben van minder dan 10 miljoen en een begroting die een positief resultaat laat zien.
Klopt. Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op zondag 12 juni 2011 14:26 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ja,dus?
Aan welke kant van de sheet je een mutatie van je inkomsten ook plaatst, een negatief resultaat = en blijft een negatief resultaat.
Nee, maar het is op zijn minst ironisch uit de mond van iemand die constant blèrt om feitelijke onderbouwing.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:37 schreef voice-over het volgende:
[..]
Tuurlijk. Of zijn zaken die zich in de toekomst afspelen feiten?
Het is toch een feitelijke onderbouwing? Een toekomstverwachting op basis van huidige feiten.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, maar het is op zijn minst ironisch uit de mond van iemand die constant blèrt om feitelijke onderbouwing.
Welke feiten?quote:Op zondag 12 juni 2011 14:40 schreef voice-over het volgende:
[..]
Het is toch een feitelijke onderbouwing? Een toekomstverwachting op basis van huidige feiten.
De VG doet aan luchtfietserij zonder enige kennis van zaken.
De feiten die onomstotelijk op papier staan, die verifieerbaar zijn, die toetsbaar zijn, die niet te logenstraffen zijn, die de toets der kritiek kunnen doorstaan ......quote:
Nou, kom maar op.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:45 schreef voice-over het volgende:
[..]
De feiten die onomstotelijk op papier staan, die verifieerbaar zijn, die toetsbaar zijn, die niet te logenstraffen zijn, die de toets der kritiek kunnen doorstaan ......
Okquote:
Uit het jaarverslag maak ik niks positiefs op hoor. Ook verwachtingen zijn geen feiten.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:49 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ok
- zie jaarverslag
- zie mededelingen van Blokland in de pers
Of klopt het jaarverslag niet? Liegt Blokland? Neen dus van dit alles.
QED.
quote:Feiten die onomstotelijk op papier staan, die verifieerbaar zijn, die toetsbaar zijn, die niet te logenstraffen zijn, die de toets der kritiek kunnen doorstaan ......
Ik heb gezegd dat ik het jaarverslag alleen heb gebruikt om de bedragen waarmee Blokland schermde te controleren.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Uit het jaarverslag maak ik niks positiefs op hoor. Ook verwachtingen zijn geen feiten.
En trouwens, ik vraag jou om met bewijzen te komen.
[..]
quote:Op zondag 12 juni 2011 14:13 schreef Caland het volgende:
[..]
De club is gered door de VVF op het randje van faillissement en we zijn 10e geworden.
Yippieyaayeey.
Waarom meteen weer zo ongenuanceerd?quote:Op zondag 12 juni 2011 14:16 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
![]()
Hoeveel negatieve records heeft Feijenoord dit seizoen verbroken. Welke spelers zijn er aangetrokken. Een financiële misère waar geen eind aan lijkt te komen. En het bestuur en legioen wat lijnrecht tegenover elkaar staan.
Nee het gaat echt stukken beter.
Ik wacht nog steeds...quote:Op zondag 12 juni 2011 14:59 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat ik het jaarverslag alleen heb gebruikt om de bedragen waarmee Blokland schermde te controleren.
Of wil mij dwingen af te gaan op deze onzin?
Tja, onruststoken en onzin uitkramen.quote:Op zondag 12 juni 2011 15:01 schreef Tomatenboer het volgende:
"@ErikZanten dus Gudde hebben we eigenlijk niet meer nodig, het is niet voor niks al maanden stil rondom nieuwe stadion vanuit de club. :-)"
Aldus de Varkenoordgroep op Twitter.
Zeg maar dag tegen de komst van het nieuwe stadion.
Gut, wat reageer je kinderachtig soms.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
[..]
Waarom meteen weer zo ongenuanceerd?
Dat is een ding dat zeker is.quote:Op zondag 12 juni 2011 15:22 schreef Caland het volgende:
Las trouwens dat de fanshop op de Lijnbaan verbouwd gaat worden, gaat dat ook een puma-shop worden?
Dat hoop ik niet inderdaad.quote:Op zondag 12 juni 2011 15:22 schreef Caland het volgende:
Las trouwens dat de fanshop op de Lijnbaan verbouwd gaat worden, gaat dat ook een puma-shop worden?
Die zit er echt al héééél lang.quote:Op zondag 12 juni 2011 15:27 schreef Merkie het volgende:
Ik wist niet eens dat er een Feyenoord-fanshop op de Lijnbaan zit.
Inderdaad.quote:Op zondag 12 juni 2011 15:27 schreef Caland het volgende:
Thuisshirt van volgend jaar zag er op het eerste oog wel echt heel mooi uit. Hopelijk zonder niet al te veel fratsen dit keer (zoals de achterkant van vorig seizoen).
Over het uitshirt zullen we het maar niet hebben, wat een droevigheid.
Maargoed, het is gewoon een erg slechte zaak dat Feyenoord straks geen enkele fanshop meer heeft.
Wtf. Die zit er echt al sinds mensenheugenis.quote:Op zondag 12 juni 2011 15:27 schreef Merkie het volgende:
Ik wist niet eens dat er een Feyenoord-fanshop op de Lijnbaan zit.
quote:Je snapt niet eens wat het begrip "censuur" betekent, maar je hebt er zoals bij zoveel onderwerpen wel de grootste mond over. Net als dat je geen idee hebt van bedrijfskunde en economie. Volgens jou kan je met een eigen vermogen van 3 miljoen positief, geen spelers kopen die meer dan 3 miljoen kosten.
Daarnaast suggereren jij en die Varkensgroep van je dat de VvF Feyenoord met flinke financiële problemen achterlaat als zij hun aandelen terugverkopen, dit terwijl ze pas mogen vertrekken als Feyenoord na terugkoop een positief saldo van 3 miljoen overhoudt.
Als kers op de taart verdedig je de mensen uit de Varkenoordgroep die tevens VvF willen of wilden worden wel, terwijl je de hele VvF constructie waardeloos vindt en zegt dat de VvF er allemaal eigen belang bij hebben en al het risico voor Feyenoord is. Lekkere gasten dan die Hennie Huijgen en die bejaarde staalmagnaat.
Wel wil ook nogmaals benadrukken dat ook ik Jacbos en Van Well het liefst zo snel mogelijk zie vertrekken. Maar als de mensen die er nú geld in hebben gestoken (zoals Blokland) dat niet willen, hebben we dat te slikken. So be it.
Ik wil het verhaal van Huigen zelf weleens horen inderdaad.quote:Op zondag 12 juni 2011 17:25 schreef Caland het volgende:
Als er echter investeerders opstappen omdat Jacobs en Van Well blijven zitten wordt dat natuurlijk een heel ander verhaal. En daarover gaat nog een heel stuk gepubliceerd worden (wellicht zelfs met samenwerking van Huigen zelf).
Wil nog wel eens zien hoeveel mensen er dan nog zo over denken.
Die post vat heel goed het belangrijkste pijnpunt van de VG weer, namelijk een totaal gebrek aan kennis. Zo fokken ze elkaar binnen de VG op door te denken dat je geen spelers kan kopen van meer dan ¤ 3 mln als je Eigen Vermogen 'slechts' ¤ 3 mln. is. Het geeft gewoon de wanhopige staat van denken weer binnen de VG.quote:Op zondag 12 juni 2011 17:27 schreef Happel het volgende:
Wat heeft het voor zin om posts van een ander forum te plaatsen? De hele discussie daar volgen we niet, dus we weten ook niet wat er precies besproken wordt?
Weer zo'n eenzijdig verhaal zeker. Ik wil Huijgen en Blokland wel eens in debat zien gaan.quote:Op zondag 12 juni 2011 17:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik wil het verhaal van Huigen zelf weleens horen inderdaad.
Het heeft totaal geen nut om constant quotes van andere mensen op ander fora erbij te betrekken? Ik zag je laatst zelfs een keer een post plaatsen zonder enige bronvermelding die ik ook al toevallig op een ander forum had gelezenquote:Op zondag 12 juni 2011 17:36 schreef voice-over het volgende:
[..]
Die post vat heel goed het belangrijkste pijnpunt van de VG weer, namelijk een totaal gebrek aan kennis. Zo fokken ze elkaar binnen de VG op door te denken dat je geen spelers kan kopen van meer dan ¤ 3 mln als je Eigen Vermogen 'slechts' ¤ 3 mln. is. Het geeft gewoon de wanhopige staat van denken weer binnen de VG.
Maar goed, als er geen belangstelling is voor kwaliteitspostings dan zal ik ze niet meer posten.
De mening van iemand op een forum omvat niet de mening van de hele VG. Daarbij is het nog maar de vraag of diegene op dat forum ook een van de 'leden' is van de VG.quote:Op zondag 12 juni 2011 17:36 schreef voice-over het volgende:
[..]
Die post vat heel goed het belangrijkste pijnpunt van de VG weer, namelijk een totaal gebrek aan kennis. Zo fokken ze elkaar binnen de VG op door te denken dat je geen spelers kan kopen van meer dan ¤ 3 mln als je Eigen Vermogen 'slechts' ¤ 3 mln. is. Het geeft gewoon de wanhopige staat van denken weer binnen de VG.
gewoon negeren, dan wordt het hier weer leesbaar, want heel veel mensen durven al niet meer te posten met dat gedram.quote:Op zondag 12 juni 2011 17:49 schreef Happel het volgende:
[..]
De mening van iemand op een forum omvat niet de mening van de hele VG. Daarbij is het nog maar de vraag of diegene op dat forum ook een van de 'leden' is van de VG.
Waarom ga ik er nog op in eigenlijk. Kansloos gedoe de hele tijd.
Eindhovenaren ontvangen naar verluidt 14 miljoen euro voor Hongaarquote:Op zondag 12 juni 2011 17:37 schreef voice-over het volgende:
[..]
Weer zo'n eenzijdig verhaal zeker. Ik wil Huijgen en Blokland wel eens in debat zien gaan.
Tja, wie dramt hier nou eigenlijk.quote:Op zondag 12 juni 2011 18:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
gewoon negeren, dan wordt het hier weer leesbaar, want heel veel mensen durven al niet meer te posten met dat gedram.
Volgens mij wordt er op een vrij normale manier een discussie gevoerd, behalve door voice-over.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Tja, wie dramt hier nou eigenlijk.
Wat ik merk is dat enige kritische kanttekeningen bij de op- en aanmerkingen van de VG, niet erg op prijs gesteld worden.
Je bent meteen vriendjes met het bestuur, een zeur of een troll als je niet klakkeloos alles aanneemt wat de VG vertelt.
Precies, jouw interpretatie dus. Voice-over is gewoon constant aan het trollen met termen als hooligans, randdebielen en wat nog meer als het om de FSV/VG gaat. En als meneer vervolgens zelf wordt gevraagd om zijn posts feitelijk te onderbouwen geeft hij niet thuis, of kopieert hij klakkeloos de mening van andere mensen op andere fora. Snap eigenlijk ook niet zo goed waarom ik er nog op in ga.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:14 schreef Tomatenboer het volgende:
Zoals er op Voice-Over gereageerd wordt, suggereert dat wel. Terwijl hij over het algemeen toch met terechte kritiekpunten komt. In feite zegt hij hetzelfde als ik, al brengt hij het af en toe wat gechargeerd.
Omdat het niet de eerste keer is dat je ernaast lult.quote:Waarom trouwens "wederom" een foute interpretatie van me?
Wanneer hij alle VG en FSV leden over één kam scheert en met hooligans vergelijkt dan trolt hij inderdaad. Maar ik heb hem dat slechts enkele keren zien doen.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Precies, jouw interpretatie dus. Voice-over is gewoon constant aan het trollen met termen als hooligans, randdebielen en wat nog meer als het om de FSV/VG gaat. En als meneer vervolgens zelf wordt gevraagd om zijn posts feitelijk te onderbouwen geeft hij niet thuis, of kopieert hij klakkeloos de mening van andere mensen op andere fora. Snap eigenlijk ook niet zo goed waarom ik er nog op in ga.
Nee dat vind ik niet uiteraard.quote:Omdat het niet de eerste keer is dat je ernaast lult.
Ik zie hem dat constant doen.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wanneer hij alle VG en FSV leden over één kam scheert en met hooligans vergelijkt dan trolt hij inderdaad. Maar ik heb hem dat slechts enkele keren zien doen.
Dat heb je één keer gelezen ja, van één user. Op geen enkele manier in wat voor publicatie dan van de FSV/VG komt een geweldsoplossing naar voren. Sterker nog, ze proberen men te overtuigen met officiële stukken, mails en feitenkennis vanuit het Maasgebouw. Zie het sponsorcontract Toyota, zie de publicaties rondom Jacobs/FIF. Sterker nog, na de wedstrijd tegen De Graafschap hebben enkele lieden de boel rustig kunnen houden, voor de laatste wedstrijd tegen NEC is er een duidelijke oproep geplaatst op LN om het rustig te houden.quote:Overigens lees ik hier ook weleens dat er "hardere maatregelen" noodzakelijk zijn, en dat Jacobs maar geintimideerd moet worden bijvoorbeeld. Dat neigt toch een beetje naar de instelling dat alle middelen geoorloofd zijn om Jacobs en cs uit het Maasgebouw weg te krijgen, en die sentimenten worden wel aangewakkerd door de toon waarop de VG correspondeerd en de publicaties naar buiten brengt.
Wat zijn het dan, intellectuelen? Er wordt geschermd met advocaten en managers van grote bedrijven. Man, man, man, denk je dat wij achterlijk zijn of zo? Jouw blinde adoratie voor die wereldvreemde sekte is lachwekkend.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:18 schreef Caland het volgende:
Voice-over is gewoon constant aan het trollen met termen als hooligans, randdebielen en wat nog meer als het om de FSV/VG gaat.
Klopt, ze houden er niet van als gevoelige snaren worden aangeraakt. Alle Feyenoord-supporters zijn in hun ogen fantastisch. Nancy was allemaal de schuld van de Fransen.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:14 schreef Tomatenboer het volgende:
Zoals er op Voice-Over gereageerd wordt, suggereert dat wel. Terwijl hij over het algemeen toch met terechte kritiekpunten komt.
quote:Op zondag 12 juni 2011 19:55 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wat zijn het dan, intellectuelen? Er wordt geschermd met advocaten en managers van grote bedrijven. Man, man, man, denk je dat wij achterlijk zijn of zo? Jouw blinde adoratie voor die wereldvreemde sekte is lachwekkend.
Heb je harde bewijzen? Ben wel benieuwd.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:59 schreef voice-over het volgende:
[..]
Klopt, ze houden er niet van als gevoelige snaren worden aangeraakt. Alle Feyenoord-supporters zijn in hun ogen fantastisch. Nancy was allemaal de schuld van de Fransen.
bewijzen dat het een sekte is ?? Of weer een aanname zonder bewijzen van jou ?quote:Op zondag 12 juni 2011 19:55 schreef voice-over het volgende:
[..]
Wat zijn het dan, intellectuelen? Er wordt geschermd met advocaten en managers van grote bedrijven. Man, man, man, denk je dat wij achterlijk zijn of zo? Jouw blinde adoratie voor die wereldvreemde sekte is lachwekkend.
Het is volkomen duidelijk, ik ken inmiddels insiders die aardig wat weten van die lui. Het is een bont gezelschap.quote:
Jij bent er toch weer over begonnen?quote:Op zondag 12 juni 2011 20:09 schreef macca728 het volgende:
Is er geen ander nieuws meer hier, misschien kunnen we deze discussie eens laten rusten tot er weer nieuws is.
Het houdt de gemoederen in ieder geval aardig bezig.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:09 schreef macca728 het volgende:
Is er geen ander nieuws meer hier, misschien kunnen we deze discussie eens laten rusten tot er weer nieuws is.
Hahahaha, briljant dit.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:09 schreef voice-over het volgende:
[..]
Het is volkomen duidelijk, ik ken inmiddels insiders die aardig wat weten van die lui. Het is een bont gezelschap.![]()
Ja, Nicky Hofs... je weet wel, die blessuregevoelige dwerg die geflopt is in Cyprus heeft aangegeven wel naar Feyenoord terug te willen.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:09 schreef macca728 het volgende:
ja met baggerquote:Op zondag 12 juni 2011 20:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het houdt de gemoederen in ieder geval aardig bezig.
Dit topic is ook in no-time vol.
blessuregevoelig ??quote:Op zondag 12 juni 2011 20:13 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, Nicky Hofs... je weet wel, die blessuregevoelige dwerg die geflopt is in Cyprus heeft aangegeven wel naar Feyenoord terug te willen.
Valt wel mee vind ik. Niks mis om te discussiëren over de directie of de VG hoor. Het gaat om de toekomst van Feyenoord niet waar?quote:
stuk goed gelezen ? De huidige directie, is niet in staat om consequent beleid te voeren met oog voor de clubcultuur (Van Geel is manager, geen directeur)quote:
De berichten krijgen een steeds dreigender inhoud. Misschien tijd om de politie in te schakelen?quote:Het lijkt een kwestie van tijd totdat een slechte thuiswedstrijd het Maasgebouw bestormd wordt.
bel ze maar vast, hoef je geen toesteming te vragen hoorquote:Op zondag 12 juni 2011 20:19 schreef voice-over het volgende:
[..]
De berichten krijgen een steeds dreigender inhoud. Misschien tijd om de politie in te schakelen?
Ik ben er niet enthousiast over maar gegeven de omstandigheden is dit het beste. De VG de boel laten overnemen is imho het einde van de club.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
stuk goed gelezen ? De huidige directie, is niet in staat om consequent beleid te voeren met oog voor de clubcultuur (Van Geel is manager, geen directeur)
Maar jij vindt de huidige directie wel goed werk doen ?
Geen officieel stuk van de FSV/VG, maar gewoon een ingestuurde lezerscolumn van voetbalzone.nlquote:
Ja ik dacht al, volgens mij niet officieel naar buiten gebracht door de VG.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Geen officieel stuk van de FSV/VG, maar gewoon een ingestuurde lezerscolumn van voetbalzone.nl
Maar leuk dat je weer de boel aan het opnaaien bent.
Aannames, kom eens met feiten. En houd anders gewoon je muil een keer, idioot.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:09 schreef voice-over het volgende:
[..]
Het is volkomen duidelijk, ik ken inmiddels insiders die aardig wat weten van die lui. Het is een bont gezelschap.![]()
Zo, zo, heeft de FSV/VG officiële stukken? Beslist de Raad van Bestuur wanneer er officieel gepubliceerd wordt?quote:
haha durft hij niet. Als hij een vent is gaat hij naar de politie met de namen van degene die zijn vrienden kennen.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:27 schreef Caland het volgende:
De datum voor de forumavond met de FSV/VG is trouwens nog niet bekend, maar gaat in ieder geval voor de start van het nieuwe seizoen plaatsvinden.
Perfecte mogelijkheid dus voor voice-over om al zijn gal spuwen.
Nee, geen aannames. Ik weet inmiddels heel veel van die lui. Ik denk dat ik evenveel weet als jij ... nee, zelfs nog meer.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:26 schreef Happel het volgende:
[..]
Aannames, kom eens met feiten. En houd anders gewoon je muil een keer, idioot.
Het is niet naar buiten gebracht door deze groepen. Het is een column van voetbalzone.nl, van een user aldaar. Dat kan je toch zelf ook gewoon zien.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:26 schreef voice-over het volgende:
[..]
Zo, zo, heeft de FSV/VG officiële stukken? Beslist de Raad van Bestuur wanneer er officieel gepubliceerd wordt?![]()
Wat weet jij daar trouwens van? Ben jij zo'n eng meelopertje dat dol is op relletjes?
Ik praat niet met lui die niet voor rede vatbaar zijn en via drammen en emotioneel gehuil hun gelijk willen halen. Verspilde moeite.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:27 schreef Caland het volgende:
De datum voor de forumavond met de FSV/VG is trouwens nog niet bekend, maar gaat in ieder geval voor de start van het nieuwe seizoen plaatsvinden.
Perfecte mogelijkheid dus voor voice-over om al zijn gal spuwen.
Je weet van het bestaan van officiele stukken van de VG, dus wat lul je nou weer?quote:Op zondag 12 juni 2011 20:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is niet naar buiten gebracht door deze groepen. Het is een column van voetbalzone.nl, van een user aldaar. Dat kan je toch zelf ook gewoon zien.
En nogmaals, kap eens met die debiele aannames van je. Je kent me niet, wil ik trouwens ook graag zo houden.
Oh, ik had niet anders verwacht hoor. Type grote bek achter het hek.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:31 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik praat niet met lui die niet voor rede vatbaar zijn en via drammen en emotioneel gehuil hun gelijk willen halen. Verspilde moeite.
Ik chargeer niet, er staat in het stuk duidelijk dat ze het Maasgebouw gaan bestormen na 1 slechte thuiswedstrijd. Dat is een bedreiging van de 1e orde.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:27 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat het een bont gezelschap is dat klopt toch wel Happel.
Dat hebben ze zelf bekend gemaakt namelijk, en er zitten ook leden van de harde kern in. Wat uiteraard niet zegt dat de hele VG niet serieus te nemen is of geweld predikt. Voice-Over chargeert hierin.
Praat jij dan met die Nancy-gangers? Stoer hoor.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh, ik had niet anders verwacht hoor. Type grote bek achter het hek.
Hij scheert iedereen, ook mij, over een kam. Dat irriteert behoorlijk en staat elke normale discussie met hem in de weg. Gaat nu zo ver dat ik hem niet meer serieus kan nemen.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:27 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat het een bont gezelschap is dat klopt toch wel Happel.
Dat hebben ze zelf bekend gemaakt namelijk, en er zitten ook leden van de harde kern in. Wat uiteraard niet zegt dat de hele VG niet serieus te nemen is of geweld predikt. Voice-Over chargeert hierin.
Nou, hup... geef die voetbalzone-user aan bij de politie!quote:Op zondag 12 juni 2011 20:34 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik chargeer niet, er staat in het stuk duidelijk dat ze het Maasgebouw gaan bestormen na 1 slechte thuiswedstrijd. Dat is een bedreiging van de 1e orde.
Ik denk dat ik wel naar die forumavond ga ja. Lijkt me wel interessant om eens met een flinke groep in discussie te gaan over de verder te volgen koers. Het is ook alleen maar goed dat er tijdens zo'n avond een kritische noot geplaatst kan worden natuurlijk, in het kader van transparantie onder de supporters. De varkenoordgroep blijft toch voor velen nog een beetje vaag.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:34 schreef voice-over het volgende:
[..]
Praat jij dan met die Nancy-gangers? Stoer hoor.
Dat stuk is niet van de Varkenoordgroep, rasmongool.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:34 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ik chargeer niet, er staat in het stuk duidelijk dat ze het Maasgebouw gaan bestormen na 1 slechte thuiswedstrijd. Dat is een bedreiging van de 1e orde.
Nou en? De schrijver is duidelijk lid van de VG.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:40 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat stuk is niet van de Varkenoordgroep, rasmongool.
Ja maar dat is niet officieel gepubliceerd door de VarkenoordGroep op LN of op de andere Feyenoord websites. Iedereen kan zo'n stukje naar Voetbalzone sturen.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:34 schreef voice-over het volgende:
[..]
Oja? Waaruit blijkt dat dan...quote:Op zondag 12 juni 2011 20:41 schreef voice-over het volgende:
[..]
Nou en? De schrijver is duidelijk lid van de VG.
Het probleem met jou Happel is dat jij er niet tegen kan dat er Feyenoord supporters zijn die een andere mening over de koers van de club hebben dan jij. Je gaat schelden en wordt even emotioneel als die idioten van een VG.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:39 schreef Happel het volgende:
[..]
Hij scheert iedereen, ook mij, over een kam. Dat irriteert behoorlijk en staat elke normale discussie met hem in de weg. Gaat nu zo ver dat ik hem niet meer serieus kan nemen.
Hij praat wel voor de VarkenoordGroep, zie de laatste alinea. Maar als het van de VarkenoordGroep zou zijn dan neem ik aan dat dit stuk allang gepubliceerd was op Lunaticnews etc.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:41 schreef voice-over het volgende:
[..]
Nou en? De schrijver is duidelijk lid van de VG.
Officieel, officieel ... jezus hebben we dan te maken met de PR-afdeling van een multinational?quote:Op zondag 12 juni 2011 20:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja maar dat is niet officieel gepubliceerd door de VarkenoordGroep op LN of op de andere Feyenoord websites. Iedereen kan zo'n stukje naar Voetbalzone sturen.
Ze moeten hier gewoon kappen met het plaatsen van die onzinstukken van de VG, dan praat niemand er meer over.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:46 schreef Siyara het volgende:
Ik denk dat het laatste wat je moet willen, rellen in het maasgebouw is. Dan zegt de VvF gewoon van: "zoek het lekker uit" en is de club failiet.
Daarnaast vind ik het erg jammer dat de afgelopen paar topics alleen maar hierover gaan en niet over berichten over contractverlengingen, transfers en gewoon voetbalzaken.
Het bericht komt van voetbalzone.nl. Ingestuurd door een user. Niet gepubliceerd op LN of de site van de FSV en ook niet met één van die groepen als afzender. Ben je nu zo achterlijk of doe je alsof?quote:Op zondag 12 juni 2011 20:45 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dat is toch duidelijk? Althans, het is even duidelijk en feitelijk als de stukken van de VG.
Eens. Dat was voor mij ook aanleiding om erop te reageren. Omdat ik een hoop van die onzin niet meer kon verdragen.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:48 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ze moeten hier gewoon kappen met het plaatsen van die onzinstukken van de VG, dan praat niemand er meer over.
Zet je dan maar schrap de komende weken. Of zoek een ander topic op.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:49 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Eens. Dat was voor mij ook aanleiding om erop te reageren. Omdat ik een hoop van die onzin niet meer kon verdragen.
je plaatst ze zelf manquote:Op zondag 12 juni 2011 20:48 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ze moeten hier gewoon kappen met het plaatsen van die onzinstukken van de VG, dan praat niemand er meer over.
Gelukkig, dan hebben we nog genoeg om over te 'discussiëren'.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Zet je dan maar schrap de komende weken. Of zoek een ander topic op.
De eerdere publicaties zijn slechts het topje van de ijsberg als ik de insiders () mag geloven.
Kwalitatief goede berichten daar is niks mis mee. Daar sta ik voor open. Maar berichten zoals laatst over het relatiebeheer van Feyenoord dat vond ik zulke tenenkrommende onzin, tendentieus vooral, dan moet ik daar op reageren.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Zet je dan maar schrap de komende weken. Of zoek een ander topic op.
De eerdere publicaties zijn slechts het topje van de ijsberg als ik de insiders () mag geloven.
Het dieptepunt in de historie van de club Feyenoord vond ik toch echt dat gejank over de Open Dag. De zakelijke belangen van een vriendje van de VG kwamen in het geding en wat er toen voor nonsens op de diverse websites verscheen was werkelijk een verschrikking. Je zou je nog bijna gaan schamen als supporter. Ik heb de hele dag aan bekenden irl moeten uitleggen dat er ook normale supporters zijn in de Feyenoord-familie.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:54 schreef Tomatenboer het volgende:
Kwalitatief goede berichten daar is niks mis mee. Daar sta ik voor open. Maar berichten zoals laatst over het relatiebeheer van Feyenoord dat vond ik zulke tenenkrommende onzin, tendentieus vooral, dan moet ik daar op reageren.
Als je het er niet mee eens bent hoef je het niet gelijk af te doen als onzin. De mislukte toyota-deal (eigenlijk sponsorde Feyenoord Toyota, maar dat terzijde) is terug te vinden in de jaarverslagen die door Feyenoord naar buiten zijn gebracht (sponsorderving). Daarbij is die lease-auto lijst door Toyota zelf naar de VG gemaild.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Kwalitatief goede berichten daar is niks mis mee. Daar sta ik voor open. Maar berichten zoals laatst over het relatiebeheer van Feyenoord dat vond ik zulke tenenkrommende onzin, tendentieus vooral, dan moet ik daar op reageren.
Heb jij daar dan vertrouwen in? Van mensen die denken op moeder-mavo niveau mag je niet veel verwachten.quote:Op zondag 12 juni 2011 21:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Die klaagzang over de organisatie van de Open dag is daar ook een mooi voorbeeld van inderdaad.
Dergelijke berichten doen de VG geen goed. Dus hopelijk zetten ze dat beeld met de komende berichten weer recht.
Die sponsordeal met Toyota is inderdaad om te huilen zo slecht.quote:Op zondag 12 juni 2011 21:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je het er niet mee eens bent hoef je het niet gelijk af te doen met onzin. De mislukte toyota-deal (eigenlijk sponsorde Feyenoord Toyota, maar dat terzijde) is terug te vinden in de jaarverslagen die door Feyenoord naar buiten zijn gebracht (sponsorderving). Daarbij is die lease-auto lijst door Toyota zelf naar de VG gemaild.
En verder zullen ze toch niet alles uit hun duim zuigen? Al zou maar de helft waar zijn, geeft toch gewoon aan wat voor enorme koekebakkers er in het maasgebouw rondlopen. Zie het verhaal Mandemakers, zie het plotselinge opzeggen van sponsoring door ASR en het waarschijnlijk niet kunnen vinden van een lokale sponsor binnen de eigen zakenkring in een stad als Rotterdam.
Ach jongen, wat weet jij nou van een bedrijf leiden? In elk bedrijf worden fouten gemaakt, kleine fouten, grote fouten .... maar de wereld draait gewoon door. Je moet niet zo obsessief je blind staren op wat flarden van zakelijke gebeurtenisjes van de club.quote:Op zondag 12 juni 2011 21:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je het er niet mee eens bent hoef je het niet gelijk af te doen met onzin. De mislukte toyota-deal (eigenlijk sponsorde Feyenoord Toyota, maar dat terzijde) is terug te vinden in de jaarverslagen die door Feyenoord naar buiten zijn gebracht (sponsorderving). Daarbij is die lease-auto lijst door Toyota zelf naar de VG gemaild.
En verder zullen ze toch niet alles uit hun duim zuigen? Al zou maar de helft waar zijn, geeft toch gewoon aan wat voor enorme koekebakkers er in het maasgebouw rondlopen. Zie het verhaal Mandemakers, zie het plotselinge opzeggen van sponsoring door ASR en het waarschijnlijk niet kunnen vinden van een lokale sponsor binnen de eigen zakenkring in een stad als Rotterdam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |