abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98031099
Wederom een nieuw spel van Zynga, speelbaar op Facebook:

Empires & Allies

Dit spel komt in het kort neer op "Oorlogje voeren". Na een aanval door de Dark Alliance bouw je je rijk langzaam weer op, maar de nadruk ligt op het opbouwen van je leger. Dit doe je met behulp van andere gebouwen, zoals inmiddels de vertrouwde boerderij, maar ook een saw mill en oil drill behoren tot de productiebedrijven. Hieruit krijg je weer bepaalde producten zoals hout en olie, die je weer kunt gebruiken bij het bouwen van gebouwen, dan wel legereenheden.
De legereenheden bouw je, per legeronderdeel, in hangars/depots, waar je naarmate je in levels vordert, betere uitvoeringen van kunt aanschaffen.

Verder is er ook nog het punt van het uitbreiden van je inwoners door middel van huizen en gebouwen die de uitbreiding van je bevolking toestaan (zoals in CityVille). Je bent tot slot wel een rijk aan het herbouwen.

Zoals gezegd is het voeren van oorlog het belangrijkste in dit spel. Je krijgt beschikkig over land-, lucht-, en zeemacht. Je kunt altijd met één van deze drie een aanval uitvoeren of verdedigen. Elke legerafdeling bestaat uit drie eenheden, die op hun beurt weer typische sterktes en zwaktes hebben. De manier van balancering tussen de eenheden is gebaseerd op het rock, paper, scissors-principe. Dit betekent dus dat er nooit een unit is die niet gepareerd kan worden door een ander.

Je kunt je neighbours aanvallen, maar je kunt ook samen met ze een (computer)vijand aanvallen of je neighbours helpen bij het verdedigen. Bij het veroveren van neighbours of de (computer)vijand, krijg je vele bonussen.

Ook proberen? Hier kun je het spelen (Facebook account nodig)

[ Bericht 0% gewijzigd door MaxMark op 11-06-2011 17:59:06 ]
pi_98058985
Ik neem aan dat het niet zo aanslaat als de andere FB spellen?
pi_99187118
Maandelijks kick dan maar eens. Er zijn zoveel spelers, maar nog steeds niemand hier die het speelt?
  vrijdag 8 juli 2011 @ 09:00:05 #4
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_99187205
Klinkt niet onaardig, maar is het niet zo'n Travian-achtig spel waarbij het 48 uur duurt om een Barracks van level 4 naar level 5 te upgraden? In dat geval zeg ik namelijk: laat maar.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 09:02:44 #5
258885 Solique
I Kill You !
pi_99187253
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 08:54 schreef MaxMark het volgende:
Maandelijks kick dan maar eens. Er zijn zoveel spelers, maar nog steeds niemand hier die het speelt?
Heb het gespeeld en ben er mee gestopt, veel te veel gespam.
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
pi_99187424
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 09:02 schreef Solique het volgende:

[..]

Heb het gespeeld en ben er mee gestopt, veel te veel gespam.
Ik heb werkelijk 0 spam van het spel? De news feed van E&A heb ik uitgezet en verzoekjes doe ik alleen aan mensen die ook E&A spelen, die krijgen het bericht gewoon in het spel ipv op de wall :s)
pi_99200943
ik speel het! :p
herpderpherpderpherpderpherpderpherpderpherpderpherpderpherpderpherpderpherpderpherpderp
pi_99214550
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 15:06 schreef HERP het volgende:
ik speel het! :p
Eindelijk iemand. Had ik niet verwacht gezien het hoge aantal spelers daar en de FV en CV fans hier.
Anyway, hier mijn link voor mensen die willen neighbouren: http://www.facebook.com/profile.php?id=652206425
pi_99266711
hehe wist niet dat er een tread was
ik speel het ok nou spelen ben al op het einde
level 55 27000xp en volopige geen quest die laaste heb ik vandaag gefinish dus wachten op nieuwe
pi_99271183
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 02:36 schreef amp25 het volgende:
hehe wist niet dat er een tread was
ik speel het ok nou spelen ben al op het einde
level 55 27000xp en volopige geen quest die laaste heb ik vandaag gefinish dus wachten op nieuwe
Had zelf een topic aangemaakt dan :P
Ben je nog actief bezig, of niet meer?
pi_99271294
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 09:00 schreef Frollo het volgende:
Klinkt niet onaardig, maar is het niet zo'n Travian-achtig spel waarbij het 48 uur duurt om een Barracks van level 4 naar level 5 te upgraden? In dat geval zeg ik namelijk: laat maar.
Totaal over deze post heengelezen, sorry ;(
Anyway, er zit sinds kort een upgrade-functie bij voor je units. Dit duurt nooit lang om voor elkaar te krijgen, mits je genoeg neighbours hebt. Voor het hele spel geldt; de meer neighbours, de sneller je er doorheen gaat.
pi_99790137
Er zijn al een redelijk aantal mensen die me hebben toegevoegd nav dit topic. Als deze mensen nou ook nog even gaan meeposten, dan komt het topic misschien nog ergens ;)
Post vooral je eigen link ook even, zodat iedereen elkaar kan toevoegen :Y
  woensdag 27 juli 2011 @ 19:17:11 #13
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100015499
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 08:54 schreef MaxMark het volgende:
Ik speel het sinds een week of wat. Level 24, met Goud momenteel.

Mijn facebook link staat in mijn profiel :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_100029128
quote:
2s.gif Op woensdag 27 juli 2011 19:17 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik speel het sinds een week of wat. Level 24, met Goud momenteel.

Mijn facebook link staat in mijn profiel :)
Je zou denken, met al die rotzooi aan knopjes die er al staan, dat Danny ook even een FB knopje bij elke post gooit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')