FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Scooter veertjes?
ecktebaazzzaterdag 11 juni 2011 @ 13:59
Hey,

Ik weet niet of ik dit goed geplaatst heb, zoniet kan een MOD dan even dit topic moven? :) Dankuwel.

Maargoed, ik heb dus een scooter :D. Heb hier wat aan gesleutelt met m'n pa en heb de standaard trekveertjes verangen door sportveertjes. Tevens heb ik de standaard uitlaat vervangen door een Leovinci TT Handmade, nieuwe cilinder en nog wat kleine dingetjes zoals de sproeier en grotere cabrateur.

Nu is mijn probleem, als ik het gas inhoud komt de scooter nauwlijks vooruit, dit gebeurd pas als ik het gas vol in heb gehouden. De scooter vliegt iets vooruit en als ik dan gas terug neem bouwt de snelheid op.

Iemand een idee hoe ik gewoon een mooie opbouw van snelheid krijg zonder eerst m'n gas vol open te moeten draaien?

Het gaat hier om een "getunede" CPI Sport

1008892898_5_zUfS.jpeg

1008893329_5_a0NV.jpeg

Top: 65km/ph met prop in de uitlaat, vario ring eruit.

Alvast bedankt!
Tim
porsche1zaterdag 11 juni 2011 @ 14:01
Dat heeft een maat van mij geloof ik ook.
Eerst niet vooruit te branden, en dan ineens boem vliegt dat ding voorruit. Vreselijk irritant omdat je soms als je niet oplet er ongeveer vanaf valt.
Joe-Mommazaterdag 11 juni 2011 @ 14:02
Mss te weinig lucht of mss de sproeier te groot.

En het afstellen van je carberateur zou ook wel eens kunnen helpen.
ecktebaazzzaterdag 11 juni 2011 @ 14:03
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:02 schreef Joe-Momma het volgende:
Mss te weinig lucht of mss de sproeier te groot.

En het afstellen van je carberateur zou ook wel eens kunnen helpen.
Wou ik vanmiddag even doen ja, kijken of de afstelschroef van de carb wel goed staat.
Gokhan03zaterdag 11 juni 2011 @ 14:03
Strakkere trekveertjes -> motor moet meer toeren maken zodat de koppelling uitklapt en er kracht op de achterwiel komt

Het probleem is nu dat je koppelling sneller gaat slippen. Je veertjes die zijn te sterk.

Ik weet niet of je een standaard cilinder heb maar die kunnen x aantal toeren maken.

Bijvoorbeeld:
standaard cilinder: 6000 toeren
snellere/grotere cilinder: 10000 toeren

Stel dat jouw veren pas uitklappen rond de 5000 toeren dan moet de standaard cilinder veel meer moeite doen dan de snellere cilinder snap je :)
ecktebaazzzaterdag 11 juni 2011 @ 14:03
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:03 schreef Gokhan03 het volgende:
Strakkere trekveertjes -> motor moet meer toeren maken zodat de koppelling uitklapt en er kracht op de achterwiel komt

Het probleem is nu dat je koppelling sneller gaat slippen. Je veertjes die zijn te sterk.
Dus de standaard veertjes eronder zou dit verhelpen?
Gokhan03zaterdag 11 juni 2011 @ 14:06
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:03 schreef ecktebaazz het volgende:

[..]

Dus de standaard veertjes eronder zou dit verhelpen?
Je mag heus wel iets strakkere nemen dan standaard maar hoe jij het verteld dan denk ik dat ze te strak zijn.

Die trekveren(tevens ook drukveer) hebben kleurtjes. De kleuren geven de sterkte van de veertjes aan.
ecktebaazzzaterdag 11 juni 2011 @ 14:06
edit.
ecktebaazzzaterdag 11 juni 2011 @ 14:07
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:06 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Je mag heus wel iets strakkere nemen dan standaard maar hoe jij het verteld dan denk ik dat ze te strak zijn.

Die trekveren(tevens ook drukveer) hebben kleurtjes. De kleuren geven de sterkte van de veertjes aan.
Klopt, ik heb gele veertjes met standaard 50cc cilinder eronder.
Gokhan03zaterdag 11 juni 2011 @ 14:10
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:07 schreef ecktebaazz het volgende:

[..]

Klopt, ik heb gele veertjes met standaard 50cc cilinder eronder.
Met een standaard cilinder heeft het vervangen van druk en trekveren nauwelijks effect.

Ik had destijds( alweer 6 jaar terug) een Gilera Runner met een getuned DR70 cilinder van www.revolution70.nl. Toen ik de cilinder had vervangen kon ik lekker kloten met de veertjes en rollen.
Maargoed toen hadden ze ook geen digitale rollerbanken.
ecktebaazzzaterdag 11 juni 2011 @ 14:16
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:10 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Met een standaard cilinder heeft het vervangen van druk en trekveren nauwelijks effect.

Ik had destijds( alweer 6 jaar terug) een Gilera Runner met een getuned DR70 cilinder van www.revolution70.nl. Toen ik de cilinder had vervangen kon ik lekker kloten met de veertjes en rollen.
Maargoed toen hadden ze ook geen digitale rollerbanken.
Achja, vandaag gaat het standaardstuur er weer op en word de cabrateur goed afgesteld.
Met het gas kan dus niks gedaan worden en loopt vanzelf wel een keer los?
Gokhan03zaterdag 11 juni 2011 @ 14:17
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:16 schreef ecktebaazz het volgende:

[..]

Achja, vandaag gaat het standaardstuur er weer op en word de cabrateur goed afgesteld.
Met het gas kan dus niks gedaan worden en loopt vanzelf wel een keer los?
Wat bedoel je precies met het gas? maak anders een filmpje.
mitchelll0181zaterdag 11 juni 2011 @ 14:44
Gwn standaard veren monteren idd
ecktebaazzzaterdag 11 juni 2011 @ 15:57
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:44 schreef mitchelll0181 het volgende:
Gwn standaard veren monteren idd
Dat word weer zoeken :(.
Maar bedankt voor alle moeite van iedereen iig! :)
Robbiejzaterdag 11 juni 2011 @ 15:58
Kan je een geluidsfragment maken? ik heb geluid nodig zodat ik kan vertellen wat je moet veranderen.
T42zaterdag 11 juni 2011 @ 21:35
let op met je kenteken plaatje hier in brabant doen ze moeilijk als ze zo vast gemaakt zijn..
ecktebaazzzaterdag 11 juni 2011 @ 22:16
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 21:35 schreef T42 het volgende:
let op met je kenteken plaatje hier in brabant doen ze moeilijk als ze zo vast gemaakt zijn..
Ja klopt, heb al een waarschuwing gehad, kenteken zit nu mooi onder de buddy.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:58 schreef Robbiej het volgende:
Kan je een geluidsfragment maken? ik heb geluid nodig zodat ik kan vertellen wat je moet veranderen.
Ik maak wel even een filmpje morgen :).
Robbiejmaandag 13 juni 2011 @ 23:42
Ik hoor 't wel :)
ecktebaazzdinsdag 14 juni 2011 @ 13:28
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 23:42 schreef Robbiej het volgende:
Ik hoor 't wel :)
Ik upload het even op Rapidshare aangezien ik m'n youtube account kwijt ben. Linkje stuur ik je in een DM! :)
ecktebaazzdinsdag 14 juni 2011 @ 13:51
Topic kan dicht! :)