- Als het bij dieren ook kan voorkomen, dan betekent het niet automatisch dat het niet tegennatuurlijk is. Ook dieren vertonen net als mensen afwijkend gedrag.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 14:52 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Nee, bij dieren komt homoseksualiteit immers ook voor.
Bovendien kan het niet krijgen van een nageslacht (indirect) toch evolutionair voordeel opleveren. Er zijn immers meer mensen om minder monden te voeden, waardoor de kans op overleven van de groep/soort groter wordt.
Daarnaast kan het een effectieve 'methode' zijn om overbevolking tegen te gaan.
Wat is eigenlijk de definitie van tegennatuurlijk? Volgens de Van Dale:quote:Op zaterdag 11 juni 2011 15:30 schreef VeniVidiViciV het volgende:
[..]
- Als het bij dieren ook kan voorkomen, dan betekent het niet automatisch dat het niet tegennatuurlijk is. Ook dieren vertonen net als mensen afwijkend gedrag.
Klopt, maar het is onwaarschijnlijk dat er zoiets gaat gebeuren.quote:- Als iedereen homofiel is, en dus bij z'n eigen geslacht 'blijft', dan is er over 150 jaar niet meer over. De 'natuurlijke' heterofiele houden dat gelukkig tegen.
Wat ik vaak lees, is dat het leven (voor een groot deel) draait om genoverdracht, oftewel voortplanting.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 15:44 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk de definitie van tegennatuurlijk? Volgens de Van Dale:
Teˇgenˇnaˇtuurˇlijk bn, bw in strijd met de natuur.
Wat is dan natuur?
Naˇtuur de; v 1 aangeboren aard of gestel; geaardheid: hij is van nature vriendelijk 2 dat wat de mens om zich heen ziet als niet door hem gewijzigd: wandelen in de vrije ~
Volgens mij is afwijkend gedrag dus niet tegennatuurlijk; het komt voor en is ook deel van de natuur.
[..]
Klopt, maar het is onwaarschijnlijk dat er zoiets gaat gebeuren.
Stel dat het -op de een of andere manier- wel zou gebeuren, dan zou homoseksualiteit opeens 'de standaard' worden en heteroseksualiteit 'afwijkend'.
Is heteroseksualiteit dan opeens ook tegennatuurlijk, omdat het een minderheid betreft?
Die uiteindelijk toch met het vrouwtje paren.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 14:36 schreef kort het volgende:
Bij dieren is er ook homosexualiteit.
Gewoon moeders natuur manier om overbevolking tegen te gaan
In principe moet de mens zelf zijn leven zin geven, maar evolutie-technisch is voortplanten wel handig inderdaad.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 16:02 schreef VeniVidiViciV het volgende:
[..]
Wat ik vaak lees, is dat het leven (voor een groot deel) draait om genoverdracht, oftewel voortplanting.
Weet je dat zeker? Er zullen meer mensen op de wereld komen als iedereen hetero zou zijn en zichzelf zou voortplanten. Nu heb ik geen cijfers bij de hand, maar overbevolking gaat in de toekomst waarschijnlijk een (groot) probleem worden.quote:- Met dat tweede bedoelde ik meer: als iedereen heterofiel zou zijn, dan verandert er eigenlijk niets. Terwijl als iedereen homofiel/homoseksueel zou zijn, dan zouden de mensheid niet meer bestaan.
Dat is wel heel erg kort door de bocht. Een groot deel, bijna allemaal, van de homo's zijn gewoon vruchtbaar. Het feit dat ze op hun eigen geslacht vallen, betekent nog niet dat ze niet kunnen voortplanten. Mocht er alleen nog maar homo's op aarde zijn, dan zullen ze alsnog seks willen hebben met het ander geslacht. Niet vanwege de lust, maar omdat homo's ook een kinderwens kunnen hebben. Bij dieren is het natuurlijk een ander verhaal, maar ik heb het idee dat dieren gewoon seksueel zijn, i.p.v. dat ze een specifieke voorkeur hebben.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 16:02 schreef VeniVidiViciV het volgende:
[..]
Wat ik vaak lees, is dat het leven (voor een groot deel) draait om genoverdracht, oftewel voortplanting.
- Met dat tweede bedoelde ik meer: als iedereen heterofiel zou zijn, dan verandert er eigenlijk niets. Terwijl als iedereen homofiel/homoseksueel zou zijn, dan zouden de mensheid niet meer bestaan.
+1quote:Op zondag 12 juni 2011 15:21 schreef alexmeijer het volgende:
geloof is verzonnen en er is geen god dus dat kunnen we al negeren
simpel. een "hou vast" aan het levenquote:Op zondag 12 juni 2011 15:29 schreef SpermaDonor het volgende:
[..]
+1
Maar waarom zijn er mensen die wel geloven in God en al die "ongein"?
Het is toch ook vreemd dat zo iemand uberhaubt bestaat danwel heeft ebstaan
Niet goed...quote:Op zondag 12 juni 2011 15:32 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
simpel. een "hou vast" aan het leven
als jij geloofd dat je naar de hemel gaat als jij dit of dit niet of wel doet.
Heb je een "hou vast" aan het leven (Denk ik)
Maar het bashen omdat een man op mannen valt of een vrouw op vrouwen in geloof dat het "onnatuurlijk" is.
Of zelfs homo's/Lesbi's niet toelaten in een kerk, hoe goed is je geloof dan kun je je afvragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |