jaa, vind het wel een kutgevoel.. voel me zo machteloos..quote:Op zaterdag 11 juni 2011 02:12 schreef gamezz het volgende:
Meer kun je inderdaad niet doen, dit zal hij verder zelf moeten verwerken. Sterkte.
Meer is niet nodig. Als je dit voor hem kan doenquote:ik ben machteloos, ik kan zijn pijn niet wegnemen en het enige wat ik kan doen is luisteren naar hem en er altijd voor hem zijn
was voor mij onverwachts, dus is niet zo gek dat ik emotioneel ben toch?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 02:22 schreef Plugin het volgende:
hoezo emotioneel.. beetje is wel ok, overdrijven is ook een kunst.
quote:Op zaterdag 11 juni 2011 02:21 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Meer is niet nodig. Als je dit voor hem kan doenWelkom in de volwassen wereld.
Sterkte, ook voor je vriend.
dankjewel!quote:Op zaterdag 11 juni 2011 02:28 schreef jordyqwerty het volgende:
[..]
Rot toch een eind op.
OT: Zoals eerder gezegd, meer kan je niet doen. Heel veel sterkte, ook voor je vriend.
Nee, maar misschien heb jij er nog meer moeite mee dan dat hij dat heeft zo te horen. Bedoel, heb je verdriet om zijn overleden oma?? denk het niet..quote:Op zaterdag 11 juni 2011 02:27 schreef yasmi-nn het volgende:
[..]
was voor mij onverwachts, dus is niet zo gek dat ik emotioneel ben toch?
deels om het feit dat ze overleden is, deels om het feit dat ik hem zie kapot gaan.. ik zie zijn verdriet heus wel in zijn ogen, maar hij kan zijn emoties echt niet laten zien en komt daarom heel koel/ongevoellig over, terwijl ik zijn pijn voelde en overduidelijk zagquote:Op zaterdag 11 juni 2011 02:29 schreef Plugin het volgende:
[..]
Nee, maar misschien heb jij er nog meer moeite mee dan dat hij dat heeft zo te horen. Bedoel, heb je verdriet om zijn overleden oma?? denk het niet..
Ja ok, jij huilt, hij niet, jij hebt er meer moeite mee, omdat jij zo van hem houdt en het jou zo pijn doet, om jou vriend in verdriet te zien, dat hij zelfs geen tijd had soms om jou terug te sms'sen etc.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 02:32 schreef yasmi-nn het volgende:
[..]
deels om het feit dat ze overleden is, deels om het feit dat ik hem zie kapot gaan.. ik zie zijn verdriet heus wel in zijn ogen, maar hij kan zijn emoties echt niet laten zien en komt daarom heel koel/ongevoellig over, terwijl ik zijn pijn voelde en overduidelijk zag![]()
dus natuurlijk heb ik er niet meer moeite mee dan hij, hij laat het alleen niet zien..
je denkt toch zeker niet dat ik verdrietig ben omdat ik niet terug ben gesmst?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 02:35 schreef Plugin het volgende:
[..]
Ja ok, jij huilt, hij niet, jij hebt er meer moeite mee, omdat jij zo van hem houdt en het jou zo pijn doet, om jou vriend in verdriet te zien, dat hij zelfs geen tijd had soms om jou terug te sms'sen etc.
Nee, omdat jij zo van hem houdt en zo met hem mee leeft, denkende, hoe erg moet het wel niet zijn voor hem?? dat je dan zo beetje overdreven meeleeft met hem, dat het jou nog meer pijn doet dan bij hem. Niet verkeerd zo'n vriendin, daar niet van..quote:Op zaterdag 11 juni 2011 02:37 schreef yasmi-nn het volgende:
[..]
je denkt toch zeker niet dat ik verdrietig ben omdat ik niet terug ben gesmst?
Je ziet hem 'kapot gaan', maar hij laat niets merkenquote:Op zaterdag 11 juni 2011 02:32 schreef yasmi-nn het volgende:
[deels om het feit dat ze overleden is, deels om het feit dat ik hem zie kapot gaan.. ik zie zijn verdriet heus wel in zijn ogen, maar hij kan zijn emoties echt niet laten zien en komt daarom heel koel/ongevoellig over, terwijl ik zijn pijn voelde en overduidelijk zag![]()
dus natuurlijk heb ik er niet meer moeite mee dan hij, hij laat het alleen niet zien..
ik denk dat het niet over het verdriet van die oma gaat maar over het verdriet van haar vriendje etc... dat is net iets andersquote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:39 schreef drijfhout het volgende:
Wow, als dit je reactie is op de dood van iemand niet kent, moet ik niet aan denken het drama dat losbarst als er iemand sterft die je wel kent. Ik heb altijd erg moeite met dit soort plaatsvervangende rouwaandachtzoekerij.
Maar dat is haar probleem toch helemaal niet?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 05:18 schreef EricOscuro het volgende:
Dat wat je toen zei op het laatst, dat is ook het enige dat je kunt doen.
Jij kunt niet rouwen om iemand die jij niet hebt gekend... en dat mag je jouw vriend ook laten weten. Maar laat hem ook weten wanneer je soortgelijke situaties hebt meegemaakt en dat je je wel in zijn situatie kan inleven (en vergeet niet dat familiebanden in Turkse families soms iets dieper gaan, niet altijd... maar vaak wel).
Dus als je zijn verdriet begrijpt, vertel hem dat... als je dit verdriet niet (helemaal) uit eigen ervaring begrijp, vertel hem dat dan ook... want hij zal er door heen prikken, als het niet zo is.
Maar blijf in elk geval eerlijk naar hem toe.. en dan mag je ditzelfde ook van hem verwachten. Is hij een Turk met echt eergevoel, dan is hij daarna ook eerlijk naar jou toe. Is het een Turk zonder eergevoel, dan is hij je niet waard... en dan zul je dit snel genoeg merken.
Hoe het ook verder mag verlopen, ik wens je geluk, wijsheid en ook veel trots toe over de beslissingen die je maakt. Multiculturele relaties kunnen heel goed slagen, zolang men maar eerlijk is naar elkaar toe. Als jij dat bent, en hij dat daarna ook is... dan kan het best goed gaan.
Maar als een van jullie beiden dit niet is... dan houdt het al snel op!
ik kom zelf uit iran en mijn vriend uit turkije (zelfte gewoontes, zelfde cultuur). het is bij ons doorgaans niet gebruikelijk om je vriend/vriendin mee naar huis te nemen. dat is natuurlijk een cultuurverschil met de nederlandse cultuur, maar omdat ik er zelf ook mee ben opgegroeid is het voor mij niet raar (heeft overigens met respect naar ouderen toe te maken). naast zijn moeder heb ik geen kennis gemaakt met de rest van de familie.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 15:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Is erg voor je vriend. Maar luister gewoon naar hem en ga niet zitten janken ofzo want daar heeft je vriend heel weinig aan. Waarom had je zijn oma nog nooit gezien.. als je al 3 jaar met elkaar gaat?
Eerlijk gezegd was de gedachte voor mij best wel een troost toen mijn broer en moeder overleden.quote:
ik kan wel begrijpen dat je dat als troost ziet op zekere hoogte, maar het maakt de dood van een geliefde niet minder erg in mijn ogen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 16:14 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd was de gedachte voor mij best wel een troost toen mijn broer en moeder overleden.
mwa, ik snap wel dat je het naar vind, maar ik heb wel zoiets van: er zijn wel ergere dingen in het levenquote:Op zaterdag 11 juni 2011 16:57 schreef yasmi-nn het volgende:
[..]
ik kan wel begrijpen dat je dat als troost ziet op zekere hoogte, maar het maakt de dood van een geliefde niet minder erg in mijn ogen.
Dat was ook mijn gedachte.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 03:17 schreef porsche1 het volgende:
Oma woont bij hem in huis, maar je kent haar niet.
Dan geloof je vast in een hiernamaals.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 16:14 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd was de gedachte voor mij best wel een troost toen mijn broer en moeder overleden.
Hij gaat daar trouwens niet kapot aan. Hij zal emotioneel zijn, kapot gaan is weer heel iets anders. Het was zijn oma op late leeftijd, niet zijn vriendin.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 02:32 schreef yasmi-nn het volgende:
[..]
deels om het feit dat ze overleden is, deels om het feit dat ik hem zie kapot gaan.. ik zie zijn verdriet heus wel in zijn ogen, maar hij kan zijn emoties echt niet laten zien en komt daarom heel koel/ongevoellig over, terwijl ik zijn pijn voelde en overduidelijk zag![]()
Wut, als het om je broer en moeder gaat?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 17:18 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
mwa, ik snap wel dat je het naar vind, maar ik heb wel zoiets van: er zijn wel ergere dingen in het leven
uhm, nee niet echt.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan geloof je vast in een hiernamaals.
Eerlijk gezegd denk ik ook zo over.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:46 schreef Supersoep het volgende:
Je kent die vrouw niet, stel je niet aan. Kom maar terug als je echt een dierbare verliest, zoals je vriend dus. Dan mag je klagen.
Jammer dat mensen dood gaan, maar dit stond dus een stukje van je af.
Het lange ziekbed van je naaste geliefde. Ik wens iedereen een onverwachte dood toe. Liefst bij hoge ouderdom, in gezondheid bereikt.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:49 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Wut, als het om je broer en moeder gaat?![]()
Wat is er precies erger dan de onverwachte dood van een naaste geliefde dan?
Jawel, zeker als je persoon in kwestie nog nooit ontmoet hebt...quote:Op zaterdag 11 juni 2011 02:27 schreef yasmi-nn het volgende:
[..]
was voor mij onverwachts, dus is niet zo gek dat ik emotioneel ben toch?
Hier ben ik wel benieuwd naar, hoe precies getuigd het van respect door juist iemand die heel belangrijk voor je is niet kennis te laten maken met andere belangrijke mensen in je leven? Hoe precies laat dat respect zien naar ouderen?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 16:03 schreef yasmi-nn het volgende:
[..]
ik kom zelf uit iran en mijn vriend uit turkije (zelfte gewoontes, zelfde cultuur). het is bij ons doorgaans niet gebruikelijk om je vriend/vriendin mee naar huis te nemen. dat is natuurlijk een cultuurverschil met de nederlandse cultuur, maar omdat ik er zelf ook mee ben opgegroeid is het voor mij niet raar (heeft overigens met respect naar ouderen toe te maken). naast zijn moeder heb ik geen kennis gemaakt met de rest van de familie.
Dit vind ik wel erg hard, maar ben het eens dat ik het vreemd vind verdriet te hebben om iemand die je niet eens hebt gekend, die een hoge leeftijd heeft bereikt.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:46 schreef Supersoep het volgende:
Je kent die vrouw niet, stel je niet aan. Kom maar terug als je echt een dierbare verliest, zoals je vriend dus. Dan mag je klagen.
Jammer dat mensen dood gaan, maar dit stond dus een stukje van je af.
Misschien weten die oudjes niet van hun relatie, omdat het normaal wordt geacht meteen met elkaar te trouwen en samen te wonen als je iets met elkaar hebt.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 19:50 schreef Fingon het volgende:
[..]
Jawel, zeker als je persoon in kwestie nog nooit ontmoet hebt...
[..]
Hier ben ik wel benieuwd naar, hoe precies getuigd het van respect door juist iemand die heel belangrijk voor je is niet kennis te laten maken met andere belangrijke mensen in je leven? Hoe precies laat dat respect zien naar ouderen?
Dat is schaamte, geen respect.quote:Op zondag 12 juni 2011 07:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Misschien weten die oudjes niet van hun relatie, omdat het normaal wordt geacht meteen met elkaar te trouwen en samen te wonen als je iets met elkaar hebt.
Dit. Ik weet niet hoe oud je bent, maar mijn gemiddelde vriend/vriendin heeft geen oma('s) meer, en met hun gaat het ook prima.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 15:32 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Ik vind dat je best wel overdrijft. Ja, het is kut voor hem dat zijn oma overleden is. Maar hij komt daar echt wel overheen, hoe naar het ook is. Het enige wat jij nu kan doen is hem steunen door er voor hem te zijn.
zo af en toe je eigen referentiekader even opzij zetten zou geen kwaad kunnen, dan begrijp je zoveel meer in de wereld. zoals ik al eerder heb gepost, komen wij uit een ander cultuur dan de nederlandse. het is niet gebruikelijk om je vriend/vriendin even mee naar huis te nemen voor het avondeten. het is jammer dat het zo moet, maar dat is momenteel even niet anders. dat heeft verder geen invloed op hoe serieus hij is of hoe serieus ik ben met hem, want bij mij kennen ook alleen mijn moeder en zus hemquote:Op zondag 12 juni 2011 13:02 schreef duivelin1 het volgende:
Zolang jij niet voorgesteld bent aan zijn familie heb je geen stabiele liefdevolle relatie, dan hebben jullie namelijk voor wat het hem betreft niets, hij is niet serieus zolang hij je niet voorstelt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |