SPOILER: Scherm2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Processor en werkgeheugen2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Merk/bouwkwaliteit en ondersteuning voor Android-versies2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Connectiviteit/Specificaties2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:03 schreef retorbrapi het volgende:
Vraagje voor de kenners: is er een Android tablet verkrijgbaar waarmee je minimaal 2 jaar garantie op updates hebt? Ik weet dat dat bij Android smartphones nog wel eens verschillend kan zijn, hoe zit dat bij tablets?
hij sloot die andere om deze te kunnen openen natuurlijkquote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:07 schreef Splackavellie02 het volgende:
Wow, retorbrapi die een Android-topic opent. Komt dat zien!
En om je vraag te beantwoorden: nee, er is nog geen tablet die mininaal 2 jaar lang updates garandeert. Dit komt door de fragmentatie van Android, en het gegeven dat Android pas sinds Honeycomb een besturingssysteem heeft dat is toegespitst op tablets. Het valt nog te bezien hoe zich dat gaat ontwikkelen, en hoe lang de huidige hardware mee kan.
Al denk ik wel dat de tablets sneller updates zullen krijgen dan veel telefoons, omdat de Honeycomb tablets allemaal een vrijwel standaard versie van Honeycomb draaien
Dat is wel een goed idd, misschien dat ze ook die weg in gaan met tablets.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:11 schreef retorbrapi het volgende:
Bij de Android smartphones heb je wel de Nexus die gelijk en gegarandeerd updates krijgt, dus ik vroeg me af of er ook een tablet zou zijn die dat krijgt.
Apple garandeert het inderdaad niet expliciet, maar biedt firmware updates aan zolang de hardware het kan ondersteunen. Als een HTC Wildfire Android 2.3 aankan, kan een HTC Hero dit ook. Het heeft volgens mij wel degelijk te maken met fragmentatie: fabrikanten brengen zo regelmatig nieuwe toestellen uit, dat oudere toestellen in de vergetelheid raken. Zelfs de HTC Hero, dat voor de Desire het toptoestel van HTC was, wordt met de nek aangekeken door zijn eigen fabrikant, simpelweg omdat de generaties zich te snel opstapelen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:09 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
hij sloot die andere om deze te kunnen openen natuurlijk!!!!!
Heeft volgens mij ook niks te maken met de fragmentatie maar met de effort die de fabrikant er in wil steken.
Apple garandeert het volgens mij ook niet.
Die is er (nog) niet, maar zoals ik al zei draaien veel Honeycomb-tablet de standaard versie van Android 3.0 (of een versie met slechts kleine aanpassingen), dus updates zouden in theorie meteen (of in ieder geval veel sneller) aangeboden kunnen worden.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:11 schreef retorbrapi het volgende:
Bij de Android smartphones heb je wel de Nexus die gelijk en gegarandeerd updates krijgt, dus ik vroeg me af of er ook een tablet zou zijn die dat krijgt.
Ze maken het zichzelf dus moeilijk, maar of het dan aan fragmentatie ligt?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:13 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Apple garandeert het inderdaad niet expliciet, maar biedt firmware updates aan zolang de hardware het kan ondersteunen. Als een HTC Wildfire Android 2.3 aankan, kan een HTC Hero dit ook. Het heeft volgens mij wel degelijk te maken met fragmentatie: fabrikanten brengen zo regelmatig nieuwe toestellen uit, dat oudere toestellen in de vergetelheid raken. Zelfs de HTC Hero, dat voor de Desire het toptoestel van HTC was, wordt met de nek aangekeken door zijn eigen fabrikant, simpelweg omdat de generaties zich te snel opstapelen.
Maar wat is dan de reden dat je niet gelijk kunt updaten? Als je de standaard versie draait, kan je dan niet gelijk de update installeren zodra Google die uitbrengt?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:15 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Die is er (nog) niet, maar zoals ik al zei draaien veel Honeycomb-tablet de standaard versie van Android 3.0 (of een versie met slechts kleine aanpassingen), dus updates zouden in theorie meteen (of in ieder geval veel sneller) aangeboden kunnen worden.
Wat denk je dat fragmentatie is?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:15 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Ze maken het zichzelf dus moeilijk, maar of het dan aan fragmentatie ligt?
Ik denk de effort, ze kunnen alles updaten maar dan komt er een kostenplaatje bij kijken. Men kiest er dan voor om dit niet te doen.
Klopt. En voor iOS zijn prima jailbreaktweaks die alle tekortkomingen oplossen. Maar het gaat om wat door de fabrikant wordt aangeboden, he?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:16 schreef PietjePuk007 het volgende:
HTC Hero heeft prima 2.3 custom roms.
Ja dan wel, ze moeten hem beschikbaar stellen. Net als A.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:18 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Maar wat is dan de reden dat je niet gelijk kunt updaten? Als je de standaard versie draait, kan je dan niet gelijk de update installeren zodra Google die uitbrengt?
In theorie wel, maar in de praktijk moet deze toch langs de fabrikant gaan, omdat die de update over the air moet aanbieden.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:18 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Maar wat is dan de reden dat je niet gelijk kunt updaten? Als je de standaard versie draait, kan je dan niet gelijk de update installeren zodra Google die uitbrengt?
Eigenaars van de Sony Xperia X10 Mini en X10 Mini Pro beweren het tegendeel: http://www.gottabemobile.(...)getting-gingerbread/quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:52 schreef Ireyon het volgende:
Alle smartphones en tablets met Android, van fabrikanten die bij de OHA zijn aangesloten, zullen minstens 18 maanden updates krijgen, zolang de hardware dat toelaat.
't Geldt helaas pas sinds een maand, dus niet voor oudere toestellen maar wel voor alle devices vanaf *nu*. Ongeveer.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:59 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Eigenaars van de Sony Xperia X10 Mini en X10 Mini Pro beweren het tegendeel: http://www.gottabemobile.(...)getting-gingerbread/
X10 Mini en Mini Pro, hebben ook geen baat bij Froyo/Gingerbread, aangezien ze Flash nooit zullen kunnen draaien. Daar is het toestel ook niet voor bedoeld.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:59 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Eigenaars van de Sony Xperia X10 Mini en X10 Mini Pro beweren het tegendeel: http://www.gottabemobile.(...)getting-gingerbread/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop