abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99167246
Wilde je EURECA gaan doen? Of een 'gewoon' half jaartje buitenland?
pi_99179913
Erasmus uitwisseling. Eureca is alleen voor de allergeweldigste studenten, hoor ik net niet bij ;) jij nog plannen in die richting? Wat voor vooropleiding heb je eigenlijk? :)
pi_99194014
Wat rot dat je niet weg kan, maen!
Voor mij ook slecht nieuws, ben niet gebeld gisteren en heb de kamer dus niet gekregen.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 12:31:57 #204
195761 Reflectionne
Hm hm ja ja
pi_99194140
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 12:28 schreef Saxofoontje het volgende:
Wat rot dat je niet weg kan, maen!
Voor mij ook slecht nieuws, ben niet gebeld gisteren en heb de kamer dus niet gekregen.
Ook balen :( Succes met verder zoeken!
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:01:33 #205
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_99207971
dat mooi balen Maen :(
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
pi_99211252
hoe zit het eigenlijk met de studentenverenigingen in wageningen, zit hier iemand bij een vereniging? Welke zijn een beetje leuk?
pi_99212610
Ik ben jaren lid geweest bij Unitas. Da's meer een (alternatieve) jongerenvereniging dan een studentenvereniging, als in: ook niet-studenten mogen lid worden. Weinig verplichtingen, wel gezelligheid, maar je moet wel het type mensen een beetje liggen.

Over de andere verenigingen geef ik mijn mening lekker niet, dat levert alleen maar zere tenen op. :P
pi_99213808
haha oke ;)
pi_99213920
ik ben lid van SSR-W, in mijn ogen de minst verplichtende vereniging. En de leukste, uiteraard! ;) Het ligt er heel erg aan wat voor type je zelf bent. Ceres is het corps, KSV is... tsja. Iets met de al eerder genoemde zere tenen :P er is beetje gezonde rivaliteit tussen de verenigingen, dus kan weinig vertellen over de anderen. Maar als je vragen hebt over SSR-W kan ik je wel helpen :)

oh, en ik vind lid zijn van een vereniging echt wel een toevoeging aan je studententijd! :)
pi_99214120
aah oke, ja ik heb niet echt vragen maar ben wel benieuwd wat je eigenlijk allemaal met zo'n vereniging doet en móet doen.. ;)
ik had een keer gehoord dat Ceres gezien word als het wannebe corps door andere studentenverenigingen van buitenaf, klopt dat een beetje? haha
pi_99214581
Dat klopt wel redelijk geloof ik, ja. Nog steeds de boeren onder de corpsen van Nederland. :D

Ik weet dat KSV en Ceres wel serieuze claims op hun leden leggen: stevige ontgroeningen, veel aanwezigheid verwacht, etc. Maar dat is zeker niet slecht, je leert wel direct heel veel mensen goed kennen en je krijgt er veel voor terug. SSR claimt je wat minder geloof ik, maar dat gaat maen je zo vertellen. :)
pi_99214970
haha
het viel me op dat er toch best veel verenigingen zijn met een gelovige grondslag!

[ Bericht 4% gewijzigd door Xenomystus op 08-07-2011 19:39:05 ]
pi_99215780
officieel is KSV katholiek, en was SSR-W gereformeerd. Maar dat is al sinds de jaren 70 niet meer, maar als je de R uit de naam haalt blijft SS over en dat heeft toch een nare bijsmaak ;)
er wordt dus eigenlijk niets meer aan gedaan, maar zo af en toe staat er een groepje op dat er toch graag mee bezig wil zijn.

Je wordt inderdaad niet geclaimd bij ons. Je moet alleen wel VIT lopen om de mensen en de vereniging te leren kennen, en de eerste paar weken regelmatig aanwezig zijn. Maar die activiteiten zijn niet verplicht zoals bij Ceres bv, maar wel aan te raden omdat je dan snel mensen leert kennen en je plekje vind. SSR-W heeft geen ontgroening, wel een kamp, 4 dagen dit jaaar dacht ik dus goed te doen. Heb het zelf ook een jaar georganiseerd, en het is erg leuk! Al komt het natuurlijk niet vanzelf. Wat ik gehoord heb is het bij KSV en Ceres veel zwaarder is, maar dat moet je niet laten afschrikken als de vereniging je aanspreekt.
Veder zijn er bij ons geen verplichting, alleen 1x per 2 maanden ofzo het eten opscheppen in de mensa. De activiteiten zijn nooit verplicht, maar wel leuk. Dus als je wil en kan is het gewoon leuk om te gaan. Soort van sociale verplichting aan jezelf :P En je kunt er heel veel meer dan alleen feesten ;) ik heb dus eens de VIT en introductieweken georganiseerd, waar je veel van leert. Heb nog veel meer gedaan (en doe ik nog steeds!) maar mijn verhaal is wel lang genoeg nu :P
pi_99217143
ja ik had het meer over Navigators enzo ;)

dankje! Op de AID merk ik vast wel welke vereniging me het meeste aanspreekt :)
Kom je eigenlijk makelijk in een verenigingshuis?
pi_99219018
ohja, die zijn er ook nog ;) maar da's echt met kring enzo. Precies weet ik het niet.

Tijdens de AID merk je het meest 's avonds waar de sfeer je het meest aanspreekt. Je vindt uiteindelijk overal je plekje wel :)
pi_99219274
niet dat dat mij aanspreekt hoor :P

ja, ik heb er wel zin in! Ben ook vooral benieuwd naar mn mede studenten
  vrijdag 8 juli 2011 @ 21:29:46 #217
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_99220520
Ik ben zelf lid geweest bij KSV. Beetje dubbele vereniging. Ik heb het er prima naar mijn zin gehad, alleen het switchen van studie naar nijmegen heeft mij doen besluiten, om er weg te gaan.

Intro is er redelijk pittig, maar erg goed te doen. Vooral mensen van buiten de vereniging denken dat het echt zwaar is. Zelf vond ik het echt reuze meevallen.

Zelf heb ik voor KSV gekozen omdat Unitas mij te alternatief was, en Ceres teveel de leden claimt, en niet eerlijk op mij overkwamen. Dan blijven ssr en ksv over. SSR had voor mij persoonlijk te weinig van een 'echte' vereniging, het is er voor mijn gevoel zo vrijblijvend, dat het idee van een vereniging teveel weg was. En KSV had voor mijn gevoel dit meer. Bij alle verenigingen vond ik de leden voor de rest wel tof. Al heeft elke vereniging zijn rotte appels, en dichtgetikte leden die alleen met de vereniging bezig zijn. Die mag ik meestal niet zo, maar ik had er ook geen last van.

Mijn ervaring is dat KSV niet echt de leden claimt. Alleen op woensdag wordt je geacht bij je dispuut te zijn. Maar dan moet je daar wel bij zitten. Je kunt er ook voor kiezen om niet bij een dispuut te gaan. Dan wordt je totaal niet geclaimt. Hier heb ik voor gekozen.

Alleen dan is het wel moeilijker om contact te krijgen met de rest van de leden. Dus ik raad iedereen wel aan om wel bij je vereniging betrokken te raken. Wanneer je er voor kiest. Anders heeft het weinig toegevoegde waarde.

Als je nog vragen hebt, mag je ze stellen, al ben ik als oud lid niet volledig meer op de hoogte van alle zaken binnen KSV.

Maar anders gewoon tijdens de AID kijken wat je wilt. Blijf echter wel kritisch, er wordt veel gelogen om je bij verenigingen te trekken.
pi_99220958
hoe bedoel je zwaar? haha

nee tuurlijk, op de AID proberen ze alles natuurlijk zo aantrekkelijk mogelijk te maken
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:04:07 #219
163216 bioloogje
pi_99222397
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 21:38 schreef Xenomystus het volgende:
hoe bedoel je zwaar? haha

nee tuurlijk, op de AID proberen ze alles natuurlijk zo aantrekkelijk mogelijk te maken
Zwaar als in... Ik verneuk het echt, maar dan ook echt als ik het vertel.

Maar het is op het moment zelf niet leuk. Maar achteraf zal je er hard om kunnen lachen. Dat kan ik je wel beloven.
pi_99222983
o god, nou ben benieuwd:P
pi_99223633
hou dat vast! Het is niet leuk als je vantevoren al weet wat er gaat komen. Laat je verrassen ;)

en om op dat verplichte terug te komen; Vanuit de vereniging zijn er inderdaad geen verplichtingen bij SSR-W. Maar je voelt je al snel sociaal verplicht om te komen als je veel mist en alleen de verhalen hoort :P maar vrijheid is fijn, als je dan een woensdag geen zin hebt ga je gewoon niet naar je dispuut. No problem! :)
pi_99223885
:s) Vergeet ook de studieverenigingen niet! Zij organiseren studiegerelateerde activiteiten en via een lidmaatschap krijg je veelal korting op studieboeken en readers. Kan ook leuk zijn om tijd voor vrij te maken...
  zaterdag 9 juli 2011 @ 07:04:28 #223
163216 bioloogje
pi_99234239
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 22:35 schreef Sodium het volgende:
:s) Vergeet ook de studieverenigingen niet! Zij organiseren studiegerelateerde activiteiten en via een lidmaatschap krijg je veelal korting op studieboeken en readers. Kan ook leuk zijn om tijd voor vrij te maken...
Klopt! Wordt hier sowieso lid van voor de korting op de boeken. Kijk daarnaast of het iets is voor jou. Je kunt er veel doen vanuit commissies. Maar het ligt aan de vereniging van je studie hoe actief en leuk ze zijn. Sommigen zijn heel druk en doen erg veel. Anderen hebben weinig te bieden.

Weet iemand anders iets over Nji Sri. Die zijn redelijk nieuw, en ik ben er nooit geweest. Maar die willen wel meer doen en willen er ook bij horen volgens mij. Lijkt me ook de moeite om een keer te gaan kijken in de AID!
pi_99241100
Studievereniging is in mijn geval niet zo interessant, maar is inderdaad zeker aan te raden om even te gaan kijken. Kost weinig, en je krijgt wel korting inderdaad. En je leert ouderejaars van je studie kennen, handig om bv boeken over te kopen. Maar het is wel afhankelijk van welke studievereniging het is, of het beetje leuk is.

Nji Sri ben ik wel eens geweest, en ken er ook wel wat mensen. Maar van de vereniging op zich weet ik niet zo veel. Groeien langzaamaan, dus zal best wel eens bij het lijstje van verenigingen kunnen komen te staan!
pi_99245966
Wanneer weet je eigenlijk het programma van de AID precies, qua tijden enzo? Want ik moet weten hoelaat ik van Lowlands wegmoet om optijd bij de studiedag op maandag te zijn..
pi_99253315
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:11 schreef maen het volgende:
Erasmus uitwisseling. Eureca is alleen voor de allergeweldigste studenten, hoor ik net niet bij ;) jij nog plannen in die richting? Wat voor vooropleiding heb je eigenlijk? :)
Ik heb een bachelor psychologie/sociologie van een University College ;) Volgensmij zijn er niet veel studenten die van een andere bachelor komen bij MME he? Bij de open dag waren er alleen maar HBO MER studenten volgensmij ;)

EURECA klinkt wel heel interessant, maar ik weet niet of er een geschikte combinatie voor me bij zit. Goed om te horen dat er nog andere mogelijkheden zijn want een half jaartje buitenland lijkt me wel gaaf :D
pi_99269309
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:33 schreef Xenomystus het volgende:
Wanneer weet je eigenlijk het programma van de AID precies, qua tijden enzo? Want ik moet weten hoelaat ik van Lowlands wegmoet om optijd bij de studiedag op maandag te zijn..
Vlak voor de start van de AID ontvang je een bericht waarin staat hoe laat je de eerste dag verwacht wordt om je inschrijving te bevestigen en je goodiebag etc op te halen. In je goodiebag zit een programmaboekje met informatie over hoe laat en waar je elke dag moet zijn. Het exacte programma weet je dus vaak pas op dag één. Veelal ontvang je voor aanvang ook een bericht van je mentoren waarbij ze je vragen het aan te geven wanneer je later wilt instappen. Met hen kun je dit soort dingen dus kortsluiten. Wat mij in elk geval bij staat, is dat het ochtendprogramma meestal startte rond een uur of 10. Ontbijt is dus vaak rond die tijd.
pi_99270200
oke dankje :)
  zondag 10 juli 2011 @ 18:58:10 #229
135275 placeholder
Desoxyribonuclewattes?
pi_99288319
Leuk! Meer lotgenoten die naar Wageningen gaan :)
Komende vrijdag m'n sleutel ophalen en m'n kamer bekijken!
En dan vast gaan acclimatiseren in Wageningen :Y)

* placeholderheeft er zin in
pi_99288370
nog meer nieuwe mensen! :o leuk! :) wat ga jij studeren? en waar ga je wonen?
  zondag 10 juli 2011 @ 19:06:05 #231
135275 placeholder
Desoxyribonuclewattes?
pi_99288592
Moleculaire Levenswetenschappen (ik wordt een moleculair zoals ze dat zelf noemen, maar het klinkt zo vies ;( ) en ik heb een kamer op de Haarweg. Wat doe jij?

[ Bericht 0% gewijzigd door placeholder op 10-07-2011 19:07:50 (typo) ]
pi_99288957
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:03 schreef Xenomystus het volgende:
oke dankje :)
Graag gedaan!

quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:06 schreef placeholder het volgende:
Moleculaire Levenswetenschappen (ik wordt een moleculair zoals ze dat zelf noemen, maar het klinkt zo vies ;( ) en ik heb een kamer op de Haarweg. Wat doe jij?
Welkom! Fijn dat je al een kamer hebt weten te bemachtigen; dan kun je komende zomer alvast een beetje de stad en omgeving gaan verkennen. Hoop dat je het snel je draai vindt.
pi_99289196
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:06 schreef placeholder het volgende:
Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen. waar op de Haarweg ga je wonen? Niet toevallig bij mij op de afdeling zeker :P
  zondag 10 juli 2011 @ 19:59:26 #234
135275 placeholder
Desoxyribonuclewattes?
pi_99290422
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:25 schreef maen het volgende:

[..]

Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen. waar op de Haarweg ga je wonen? Niet toevallig bij mij op de afdeling zeker :P
Zie PM. BBC, leuk! Weer een hele andere tak van sport :-)

quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:17 schreef Sodium het volgende:

Welkom! Fijn dat je al een kamer hebt weten te bemachtigen; dan kun je komende zomer alvast een beetje de stad en omgeving gaan verkennen. Hoop dat je het snel je draai vindt.
Denk dat het wel lukt allemaal. Ben de grote stad gewend, dus zal wel even anders zijn. Maar Wageningen lijkt me vooral heel gezellig. Ik laat het op me af komen. Ik zal het er de komende jaren toch mee moeten doen, of het nou leuk is of niet.
pi_99290531
wow, nu al een kamer! Heb je urgentie of heb je je precies na 12u middernacht ingeschreven :P
  zondag 10 juli 2011 @ 20:07:46 #236
135275 placeholder
Desoxyribonuclewattes?
pi_99290772
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 20:01 schreef Xenomystus het volgende:
wow, nu al een kamer! Heb je urgentie of heb je je precies na 12u middernacht ingeschreven :P
Ik had me in 2010 al ingeschreven. Maar toen kon ik niet meedoen voor de kamers in September. Idealis gebeld, en toen hebben ze mijn datum op 1 januari gezet. De hoogste rang die ik had was 9. Binnen 2 weken had ik een kamer :) Ik geloof dat ik het erg getroffen heb :)
pi_99290879
ahoke, ik heb me ingeschreven rond 3u smiddags op 1 januari maar het schiet nog niet echt op..
  zondag 10 juli 2011 @ 20:29:20 #238
135275 placeholder
Desoxyribonuclewattes?
pi_99291744
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 20:10 schreef Xenomystus het volgende:
ahoke, ik heb me ingeschreven rond 3u smiddags op 1 januari maar het schiet nog niet echt op..
Welke rang heb je nu ongeveer? Urgentie bestaat niet meer geloof ik. Maar als het er nog was had ik het niet gehad. Ik woon wel 2u reizen van Wageningen vandaan, maar ze rekenden van treinstation naar treinstation. En dan zou het geen 2u zijn... (limiet was toch 2u reizen voor urgentie?)
pi_99294312
jawel, alleen geen reisurgentie meer ;)
de rang verschilt heel erg, maar gemiddeld ongeveer rond de 20
  zondag 10 juli 2011 @ 21:31:08 #240
135275 placeholder
Desoxyribonuclewattes?
pi_99295395
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:14 schreef Xenomystus het volgende:
jawel, alleen geen reisurgentie meer ;)
de rang verschilt heel erg, maar gemiddeld ongeveer rond de 20
Dat is best netjes lijkt me. Denk dat je wel aan een kamer komt voor het begin van het jaar.
En als je tijdens de AID echt een slaapplaats moet vinden, moet je tzt nog maar even een PM sturen ofzo...
pi_99295818
ik hoop t! En heb je leuke huis/afdelinggenoten?
  zondag 10 juli 2011 @ 21:40:20 #242
135275 placeholder
Desoxyribonuclewattes?
pi_99295872
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:39 schreef Xenomystus het volgende:
ik hoop t! En heb je leuke huis/afdelinggenoten?
Geen idee. Komende vrijdag kan ik m'n sleutel ophalen en gaan kijken. Ik hoop het :-)
Het is een kleine afdeling, dus ik hoop dat ik iemand tegenkom in de vakantie...
pi_99299077
ah oke, ben benieuwd!
pi_99309907
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:40 schreef placeholder het volgende:

[..]

Geen idee. Komende vrijdag kan ik m'n sleutel ophalen en gaan kijken. Ik hoop het :-)
Het is een kleine afdeling, dus ik hoop dat ik iemand tegenkom in de vakantie...
Dat is een goede... Naar mijn idee is half studerend Wageningen nu op vakantie of bij zijn/haar ouders. Het is echt enorm rustig, zowel op de afdelingen als in de stad zelf.
  maandag 11 juli 2011 @ 10:54:20 #245
135275 placeholder
Desoxyribonuclewattes?
pi_99312654
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 07:50 schreef Sodium het volgende:

[..]

Dat is een goede... Naar mijn idee is half studerend Wageningen nu op vakantie of bij zijn/haar ouders. Het is echt enorm rustig, zowel op de afdelingen als in de stad zelf.
Ach. Ik ga zelf ook nog op vakantie, dus heel veel kan ik niet doen in m'n kamer. Over een paar weken trek ik mijn Bob de Bouwer outfit pas aan.

Zijn er nog dingen die ik gezien moet hebben in Wageningen? Dan ga ik daar vrijdag/zaterdag even langs. Op een kale kamer ben ik snel uitgekeken denk ik, dus dan maar Wageningen in :)
  maandag 11 juli 2011 @ 11:23:36 #246
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_99313478
yes te horen gekregen dat ik naar Ghana mag voor mijn afstudeervak! Dus vanaf eind okt tot jan/feb zit ik te overwinteren in het altijd warme Ghana. 8-) ^O^ *O* :D
Trotste mama van Ambar
pi_99313559
Nice! gefeliciteerd! :)
wat voor av ga je precies doen?
pi_99313812
Wow Ghana, wat leuk!
  maandag 11 juli 2011 @ 11:42:28 #249
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_99314016
het wordt een onderzoek naar heilige bossen en waarschijnlijk met betrekking op hoe de lokale bevolking moeite doet om het te beschermen ondanks de sociale veranderingen die negatief zijn voor het bos
Trotste mama van Ambar
pi_99314041
klinkt interessant!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')