abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 juni 2011 @ 13:59:36 #1
347332 lugiz
Droom je leven & leef je d
pi_97980101
Je hoort en ziet het wel vaker. Stelletjes die al jaren bij elkaar zijn en nog steeds elke dag verliefd zijn. Althans dat beweren ze. Geloven jullie in echte liefde of denken jullie dat een bijna perfecte relatie niet bestaat?
Naar mijn mening bestaat er nergens een stelletje die weinig of geen problemen hebben na zoveel jaar en nog elke dag verliefd zijn (inclusief de spanning en kriebel in je buik)
  vrijdag 10 juni 2011 @ 14:01:23 #2
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_97980186
verliefdheid en liefde zijn 2 verschillende dingen.
echte liefde bestaat wel maar dan meer in ouder-kind relatie bv.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_97980312
Verliefdheid gaat veranderen in liefde als het goed is en ja, dat bestaat. Ruzie en meningsverschillen hoeven liefde niet in de weg te staan, je blijft individuen met een eigen mening en ideeën.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_97980358
Liefde wel
Echte liefde ook
Eeuwige liefde :N :{w
  vrijdag 10 juni 2011 @ 14:06:04 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_97980368
Na 10 jaar samen en 2 kinderen is het nog steeds perfect tussen ons. Je moet elkaar alleen nooit voor lief nemen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 14:06:10 #6
131148 Dondermeester
Blikskaters en gerommel!
pi_97980371
Hoeveel soorten liefde wil je?
Sommigen zijn vluchtig, anderen duren wat langer, een enkele is voor het leven.
Verliefdheid is sowieso tijdelijk, maar opent deuren die anders gesloten zouden blijven.

En verder: liefde is gewoon hard werken, iedere dag, om haar niet een droeve dood te laten sterven. Vertel er over, laat het blijken, geef de liefde een stem. :7
Wie ik ben?
Wie ben jij eigenlijk????
pi_97980424
Hoezo niet?
Een ruzie of meningsverschil ga je toch iemand niet meteen haten?
Als je met je ouders een keer ruzie hebt is dat na tijdje toch ook weer gewoon over?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 14:23:56 #8
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_97981101
Onzin.

Liefde is de sterkste emotie en de kern van de mens. Als er iets is wat twee mensen onvoorwaardelijk voor het leven kan binden, dan is het dit wel.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 15:17:44 #9
347332 lugiz
Droom je leven & leef je d
pi_97983302
Ik geloof ook wel in echte liefde qua gevoel. Maar als mensen beweren na zoveel jaar nog steeds smoorverliefd te zijn dan geloof ik dat niet. Liefde gaat inderdaad over in houden van. Ook dat is liefde maar wel anders dan in het begin.
Daarbij geloof ik alleen in onvoorwaardelijke liefde tussen ouder en kind.
pi_97983623
ik geloof er wil in, ik hou evenveel van mijn vriendin vanaf het eerste dag, nu anderhalve jaar verder niks veranderd. Als het je soulmate is, is eeuwige liefde mogelijk, anders niet.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 15:41:55 #11
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_97984297
Liefde is altijd echt.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 10 juni 2011 @ 16:06:06 #12
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_97985216
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 15:17 schreef lugiz het volgende:
Ik geloof ook wel in echte liefde qua gevoel. Maar als mensen beweren na zoveel jaar nog steeds smoorverliefd te zijn dan geloof ik dat niet. Liefde gaat inderdaad over in houden van. Ook dat is liefde maar wel anders dan in het begin.
Daarbij geloof ik alleen in onvoorwaardelijke liefde tussen ouder en kind.
Het gaat er ook niet om wat jij gelooft, maar wat de twee in kwestie geloven.
pi_97985955
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 13:59 schreef lugiz het volgende:
Je hoort en ziet het wel vaker. Stelletjes die al jaren bij elkaar zijn en nog steeds elke dag verliefd zijn. Althans dat beweren ze. Geloven jullie in echte liefde of denken jullie dat een bijna perfecte relatie niet bestaat?
Naar mijn mening bestaat er nergens een stelletje die weinig of geen problemen hebben na zoveel jaar en nog elke dag verliefd zijn (inclusief de spanning en kriebel in je buik)
Ik en mijn man zijn al bijna 14 jaar samen. We hebben het nog steeds super leuk samen, waarderen elkaar, respecteren elkaar. Het is niet zo dat ik hem nog elke dag in de ogen kijk en dan met dikke kriebels onderuit zak, mijn eetlust weg is, etc, zoals je bij een verliefdheid verwacht. Maar ik heb wel nog steeds momenten waarbij ik weer kriebeltjes in mijn buik heb als hij iets liefs zegt/doet.

We hebben weinig tot geen problemen. Natuurlijk heb je zo nu en dan wel eens woorden met elkaar, maar we zijn beiden volwassen mensen, dus slaande ruzie hebben wij nooit, en ook nog nooit gehad. Echte 'oh ik ben zo verliefd' gevoelens zijn er niet, maar ik houd ontzettend veel van hem, en dat is misschien nog wel meer waard.

Uit onderzoek is overigens gebleken dat een verliefdheid niet langer dan een jaar duurt.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_97986142
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 16:23 schreef Messina het volgende:
Uit onderzoek is overigens gebleken dat een verliefdheid niet langer dan een jaar duurt.
Grappig, laatst nog onderzoeken gelezen over dat zelfs bij bejaarde koppels die al 50 jaar bij elkaar zijn er nog altijd verliefdheid aanwezig is, even zoeken...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 16:36:28 #15
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_97986498
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 14:04 schreef trovey het volgende:
Verliefdheid gaat veranderen in liefde als het goed is en ja, dat bestaat. Ruzie en meningsverschillen hoeven liefde niet in de weg te staan, je blijft individuen met een eigen mening en ideeën.
Denk het ook: verliefdheid is die beginfase. Die kriebels in de buik en dat constante blije gevoel. Alles is zonnig, humeur is top. Verliefdheid gaat over in liefde. Denk niet dat dat minder is dan verliefdheid, maar juist meer, dieper geworteld. Je kent elkaars goede en slechte eigenschappen en houdt van elkaar. Weet wat je aan elkaar hebt.
Als mensen zeggen dat ze - na jaren - nog steeds een kriebel in hun buik hebben van hun partner, dan denk ik niet dat ze zozeer die eerste fase bedoelen, maar eerder dat ze gewoon erg veel van hun partner houden en zich veilig en geborgen voelen.
(Un)masking for the greater good.
pi_97989949
quote:
Zolang je zelf de perfectie niet hebt ervaren zal je altijd het blijven ontkennen. :Y :O
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  vrijdag 10 juni 2011 @ 18:20:41 #17
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97990687
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 16:28 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Grappig, laatst nog onderzoeken gelezen over dat zelfs bij bejaarde koppels die al 50 jaar bij elkaar zijn er nog altijd verliefdheid aanwezig is, even zoeken...
Je haalt verliefd zijn en houden van doorelkaar. Het eerste duurt niet meer dan 14 maanden, het tweede onwtikkelt zich pas over de jaren.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  vrijdag 10 juni 2011 @ 18:32:40 #18
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_97991136
quote:

[..]

Ik en mijn man zijn al bijna 14 jaar samen. We hebben het nog steeds super leuk samen, waarderen elkaar, respecteren elkaar. Het is niet zo dat ik hem nog elke dag in de ogen kijk en dan met dikke kriebels onderuit zak, mijn eetlust weg is, etc, zoals je bij een verliefdheid verwacht. Maar ik heb wel nog steeds momenten waarbij ik weer kriebeltjes in mijn buik heb als hij iets liefs zegt/doet.

We hebben weinig tot geen problemen. Natuurlijk heb je zo nu en dan wel eens woorden met elkaar, maar we zijn beiden volwassen mensen, dus slaande ruzie hebben wij nooit, en ook nog nooit gehad. Echte 'oh ik ben zo verliefd' gevoelens zijn er niet, maar ik houd ontzettend veel van hem, en dat is misschien nog wel meer waard.

Een onderzoek spreekt niet voor 6000000000 mensen.
pi_97991502
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 18:32 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Een onderzoek spreekt niet voor 6000000000 mensen.
Het zal dan ook wel, zoals bij bijna elk onderzoek, om een gemiddelde gaan.
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 18:44:26 #20
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_97991568
Liefde is een kwestie van geluk hebben, zoals met alles in dit leven, denk ik.

Vanwaar deze vraag TS? Heb je het vertrouwen verloren en wil je nu gerustgesteld worden dat het heus wel echt bestaat?
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 19:24:04 #21
244933 trovey
Nachtoele
pi_97993260
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 16:36 schreef Natalie het volgende:

[..]

Denk het ook: verliefdheid is die beginfase. Die kriebels in de buik en dat constante blije gevoel. Alles is zonnig, humeur is top. Verliefdheid gaat over in liefde. Denk niet dat dat minder is dan verliefdheid, maar juist meer, dieper geworteld. Je kent elkaars goede en slechte eigenschappen en houdt van elkaar. Weet wat je aan elkaar hebt.
Als mensen zeggen dat ze - na jaren - nog steeds een kriebel in hun buik hebben van hun partner, dan denk ik niet dat ze zozeer die eerste fase bedoelen, maar eerder dat ze gewoon erg veel van hun partner houden en zich veilig en geborgen voelen.
:Y
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_98007484
Dat is hetzelfde als aan niemand anders denken tijdens de seks.

Er zullen ook maar heel weinig mensen zijn die hier eerlijk antwoord op geven.
pi_98022255
Echte liefde is mogelijk, maar statistisch onwaarschijnlijk gezien het aantal gefaalde huwelijken.

quote:

uit ander onderzoek blijkt het omgekeerde.
pi_98022419
4.5 jaar samen, bijna een jaar getrouwd, in die tijd een keer een beetje ruzie gehad en nog altijd stapelverliefd, elke dag weer. Elke ochtend als ik naast mijn man wakker word kan ik minuten lang naar hem kijken en denken 'dat is mijn man O+ wat bof ik toch O+ '.

We praten veel, hebben interesse in elkaars activiteiten, mening, gedachten, en gunnen elkaar ook de vrijheid én ontwikkelingen die we nodig hebben in ons leven.
Hij twijfelde geen minuut toen ik vroeg of hij mee ging naar het buitenland omdat ik dat graag voor mijn studie zou willen doen. Maar ik zou ook geen minuut twijfelen om terug te gaan als ik zou zien dat hij daar doodongelukkig wordt.

Wat Tink zei: neem elkaar niet voor lief, maar werk elke dag weer aan je relatie en denk niet dat een 'goede relatie' geen werk nodig heeft. Een relatie blijft goed omdat je er tijd en aandacht aan besteedt.
Ja doei.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 14:00:37 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_98023073
clichés betekenen toch per definitie dat ze waar zijn...?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_98023263
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 13:39 schreef motorbloempje het volgende:
4.5 jaar samen, bijna een jaar getrouwd, in die tijd een keer een beetje ruzie gehad en nog altijd stapelverliefd, elke dag weer. Elke ochtend als ik naast mijn man wakker word kan ik minuten lang naar hem kijken en denken 'dat is mijn man O+ wat bof ik toch O+ '.

We praten veel, hebben interesse in elkaars activiteiten, mening, gedachten, en gunnen elkaar ook de vrijheid én ontwikkelingen die we nodig hebben in ons leven.
Hij twijfelde geen minuut toen ik vroeg of hij mee ging naar het buitenland omdat ik dat graag voor mijn studie zou willen doen. Maar ik zou ook geen minuut twijfelen om terug te gaan als ik zou zien dat hij daar doodongelukkig wordt.

Wat Tink zei: neem elkaar niet voor lief, maar werk elke dag weer aan je relatie en denk niet dat een 'goede relatie' geen werk nodig heeft. Een relatie blijft goed omdat je er tijd en aandacht aan besteedt.
Door zulke verhalen blijf ik geloven in liefde O+ En zo ontzettend waar wat je zegt over dat liefde niet betekent dat je het vanzelfsprekend kunt nemen. Het is werken, maar dat levert de mooiste beloning op die je kunt krijgen O+
pi_98027508
quote:
Tuurlijk zijn er wel problemen geweest, liefde zorgt dan ook niet dat er geen problemen komen, maar wel dat je die samen op wil lossen...

Maar na 19 jaar nogsteeds zo nu en dan echte vlinders in de buik en altijd liefde.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_98027583
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 16:36 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dat geborgen en veilig voelen is juist de liefde die er altijd is, verliefdheidskriebels zijn juist van die speciale momenten waar je weer even helemaal verliefd ben, hoteldebotel.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_98027603
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 14:23 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Onzin.

Liefde is de sterkste emotie en de kern van de mens. Als er iets is wat twee mensen onvoorwaardelijk voor het leven kan binden, dan is het dit wel.
Wrong, de sterkste emotie die we kennen is angst.
Lambo of Rekt
pi_98027674
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 23:38 schreef Kabolter het volgende:
Dat is hetzelfde als aan niemand anders denken tijdens de seks.

Er zullen ook maar heel weinig mensen zijn die hier eerlijk antwoord op geven.
Die hoor ik wel vaker, maar ik kan me daar werkelijk niets bij voorstellen...
Tuurlijk wel dat we op een sexy avondje het weleens hebben over fantasieen e.d., maar echt tijdens de seks aan iemand anders denken, nee...dat is me nog nooit overkomen.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 17:04:07 #31
262 Re
Kiss & Swallow
pi_98029641
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:11 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Wrong, de sterkste emotie die we kennen is angst.
of haat..., angst is volgens mij niet eens een emotie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_98030518
quote:
3s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 17:04 schreef Re het volgende:
of haat..., angst is volgens mij niet eens een emotie
http://artikelen.foobie.n(...)e-filosofie-bekeken/

Zo maar een greep uit het googlen naar de vraag of angst een emotie is. Als er filosofen zijn die zich bezighouden met angst als een basisemotie, dan zal het wel zo zijn toch? 8-)
pi_98030606
Dit topic is hartverwarmend (l) gelukkig zijn er nog verhalen over echte liefde op fok. Ik denk tevens ook dat het bestaat, maar niet alle mensne passen bij elkaar, en je zal toch echt eerst een relatie moeten aangaan om te kijken of je bij elkaar past
bzzzzzzz
  zaterdag 11 juni 2011 @ 18:09:03 #34
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_98032011
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 17:28 schreef Honingbijtje het volgende:
Dit topic is hartverwarmend (l) gelukkig zijn er nog verhalen over echte liefde op fok. Ik denk tevens ook dat het bestaat, maar niet alle mensne passen bij elkaar, en je zal toch echt eerst een relatie moeten aangaan om te kijken of je bij elkaar past
Er zijn twee soorten "liefde": "verliefd zijn", wat een stofje in de hersenen is en maar een aantal jaren duurt, en "houden van" wat tijd nodig heeft om te groeien en als alles goed gaat de rest van je leven mee gaat.

Helaas zijn vele mannen en vrouwen tegenwoordig 'Verliefd-verslaafd' en zodra het stofje is uitgewerkt jumpen ze naar een nieuwe relatie om weer deze kick te krijgen. En vele hebben ook niet meer het geduld om de hobbels in een relatie te overwinnen en respect voor elkaar te ontwikkelen, zodat die lange termijn 'houden van' geen kans krijgt om te ontwikkelen. Door die zelfzucht mislukken vele relaties, en jumpen ze van de ene naar de andere verhouding.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_98032156
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 18:09 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Er zijn twee soorten "liefde": "verliefd zijn", wat een stofje in de hersenen is en maar een aantal jaren duurt, en "houden van" wat tijd nodig heeft om te groeien en als alles goed gaat de rest van je leven mee gaat.

Helaas zijn vele mannen en vrouwen tegenwoordig 'Verliefd-verslaafd' en zodra het stofje is uitgewerkt jumpen ze naar een nieuwe relatie om weer deze kick te krijgen. En vele hebben ook niet meer het geduld om de hobbels in een relatie te overwinnen en respect voor elkaar te ontwikkelen, zodat die lange termijn 'houden van' geen kans krijgt om te ontwikkelen. Door die zelfzucht mislukken vele relaties, en jumpen ze van de ene naar de andere verhouding.
Ik denk niet dat dat erg is, ergens onderweg vinden ze wel iemand waarvoor ze wel die moeite willen doen, met wie ze wel die hobbeltjes willen overwinnen...
Als de wil er niet is om hobbeltjes te nemen is het beter gewoon uit elkaar te gaan, dat is geen schande, dat is niet erg, het is gewoon zoals het is.
pi_98032380
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 14:06 schreef Tinkepink het volgende:
Na 10 jaar samen en 2 kinderen is het nog steeds perfect tussen ons. Je moet elkaar alleen nooit voor lief nemen.
Wil je dit toelichten. Wat bedoel je, elkaar nooit voor lief nemen? :@
What can be seen from the outside is only a portion of the truth.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 18:38:12 #37
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_98033061
Ik denk dat ze er mee bedoeld dat je continue voor elkaar moet werken en niet zomaar moet denken dat je inneens niks meer voor de ander hoeft te doen of te denken van oh het maakt niet uit wat ik doe ze blijft toch wel bij me.

Je moet gewoon continue blijven communiceren en werken om over de obstakels heen te komen die je in elke relatie wel tegenkomt.

Dat is dus ook de reden waarom het tussen mij en mijn ex uitging omdat we gewoon niet communiceerden en we namen elkaar voor lief. Waarna ze nu 4 dagen nadat het uit was alweer een nieuwe vriend had :'(
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_98035000
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 16:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Die hoor ik wel vaker, maar ik kan me daar werkelijk niets bij voorstellen...
Tuurlijk wel dat we op een sexy avondje het weleens hebben over fantasieen e.d., maar echt tijdens de seks aan iemand anders denken, nee...dat is me nog nooit overkomen.
Ik wil niet zeggen dat iedereen dat doet. Maar wel dat het iets anders ligt dan dat een enquete in je woonplaats voor beeld geeft. ;)
  zaterdag 11 juni 2011 @ 19:54:06 #39
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_98036200
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 18:38 schreef stefanhaan het volgende:
Ik denk dat ze er mee bedoeld dat je continue voor elkaar moet werken en niet zomaar moet denken dat je inneens niks meer voor de ander hoeft te doen of te denken van oh het maakt niet uit wat ik doe ze blijft toch wel bij me.

Je moet gewoon continue blijven communiceren en werken om over de obstakels heen te komen die je in elke relatie wel tegenkomt.

Dat is dus ook de reden waarom het tussen mij en mijn ex uitging omdat we gewoon niet communiceerden en we namen elkaar voor lief. Waarna ze nu 4 dagen nadat het uit was alweer een nieuwe vriend had :'(
Hm, da's wel heel erg rap.. Had ze niet al een verhouding met haar nieuwe vriend voordat het uit ging? :{

En wat was de reden dat jullie niet communiceerden? Geen tijd of zin?
  zaterdag 11 juni 2011 @ 20:07:10 #40
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_98036836
Haar gevoelens voor mij werden volgens haar meer vriendschappelijk maar in die periode hadden we nog steeds gewoon seks dus ik zag het ook totaal niet aankomen en dacht dat alles goed was.
3 dagen voordat ze het uitmaakte hadden we nog seks dus toen kwam het wel even aan als een klap.

Maar ik had al wel zo'n vermoede dat ze iemand anders leuk vond maar ze had in ieder geval geen verhouding. Ze werd ook mijn vriendin doordat we in ons eindexamenjaar zoveel op trokken en elkaar elke dag zagen en sinds dat we zijn gaan studeren, ik in breda zij in eindhoven (Wel nog beide thuiswonend in hetzelfde dorp) zagen we elkaar nog maar 3 keer in de week ofso, en zij moet elke dag op haar opleiding samen werken met dezelfde mensen dus ik denk dat zij gewoon op die continue aandacht kicked.

De reden dat we niet communiceerden was eigenlijk, ik heb nogal een traumatisch verleden wat ik eigenlijk onlangs pas verwerkt heb dus ik kon haar niet alles vertellen en zij vertelde volgens mij gewoon niks omdat ze geen moeite voor de relatie wou doen, daarom vond ze mij ook niet leuk meer ik was 'anders' geworden over die 2 en een half jaar. Zij is een klein kind gebleven en ik werd volwassen.

Time to move on :Y
Al blijft het lastig om haar te vergeten
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_98075851
Ik heb het nog niet ervaren. Hopelijk mag ik het ooit ervaren.
  zondag 12 juni 2011 @ 19:34:45 #42
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_98076122
Liefde is open verbindende levenshouding. Anders is het een passie.
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')