Het gaat er ook niet om wat jij gelooft, maar wat de twee in kwestie geloven.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:17 schreef lugiz het volgende:
Ik geloof ook wel in echte liefde qua gevoel. Maar als mensen beweren na zoveel jaar nog steeds smoorverliefd te zijn dan geloof ik dat niet. Liefde gaat inderdaad over in houden van. Ook dat is liefde maar wel anders dan in het begin.
Daarbij geloof ik alleen in onvoorwaardelijke liefde tussen ouder en kind.
Ik en mijn man zijn al bijna 14 jaar samen. We hebben het nog steeds super leuk samen, waarderen elkaar, respecteren elkaar. Het is niet zo dat ik hem nog elke dag in de ogen kijk en dan met dikke kriebels onderuit zak, mijn eetlust weg is, etc, zoals je bij een verliefdheid verwacht. Maar ik heb wel nog steeds momenten waarbij ik weer kriebeltjes in mijn buik heb als hij iets liefs zegt/doet.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:59 schreef lugiz het volgende:
Je hoort en ziet het wel vaker. Stelletjes die al jaren bij elkaar zijn en nog steeds elke dag verliefd zijn. Althans dat beweren ze. Geloven jullie in echte liefde of denken jullie dat een bijna perfecte relatie niet bestaat?
Naar mijn mening bestaat er nergens een stelletje die weinig of geen problemen hebben na zoveel jaar en nog elke dag verliefd zijn (inclusief de spanning en kriebel in je buik)
Grappig, laatst nog onderzoeken gelezen over dat zelfs bij bejaarde koppels die al 50 jaar bij elkaar zijn er nog altijd verliefdheid aanwezig is, even zoeken...quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:23 schreef Messina het volgende:
Uit onderzoek is overigens gebleken dat een verliefdheid niet langer dan een jaar duurt.
Denk het ook: verliefdheid is die beginfase. Die kriebels in de buik en dat constante blije gevoel. Alles is zonnig, humeur is top. Verliefdheid gaat over in liefde. Denk niet dat dat minder is dan verliefdheid, maar juist meer, dieper geworteld. Je kent elkaars goede en slechte eigenschappen en houdt van elkaar. Weet wat je aan elkaar hebt.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:04 schreef trovey het volgende:
Verliefdheid gaat veranderen in liefde als het goed is en ja, dat bestaat. Ruzie en meningsverschillen hoeven liefde niet in de weg te staan, je blijft individuen met een eigen mening en ideeën.
Zolang je zelf de perfectie niet hebt ervaren zal je altijd het blijven ontkennen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:59 schreef lugiz het volgende:
Je hoort en ziet het wel vaker. Stelletjes die al jaren bij elkaar zijn en nog steeds elke dag verliefd zijn. Althans dat beweren ze. Geloven jullie in echte liefde of denken jullie dat een bijna perfecte relatie niet bestaat?
Naar mijn mening bestaat er nergens een stelletje die weinig of geen problemen hebben na zoveel jaar en nog elke dag verliefd zijn (inclusief de spanning en kriebel in je buik)
Je haalt verliefd zijn en houden van doorelkaar. Het eerste duurt niet meer dan 14 maanden, het tweede onwtikkelt zich pas over de jaren.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:28 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Grappig, laatst nog onderzoeken gelezen over dat zelfs bij bejaarde koppels die al 50 jaar bij elkaar zijn er nog altijd verliefdheid aanwezig is, even zoeken...
Een onderzoek spreekt niet voor 6000000000 mensen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:23 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik en mijn man zijn al bijna 14 jaar samen. We hebben het nog steeds super leuk samen, waarderen elkaar, respecteren elkaar. Het is niet zo dat ik hem nog elke dag in de ogen kijk en dan met dikke kriebels onderuit zak, mijn eetlust weg is, etc, zoals je bij een verliefdheid verwacht. Maar ik heb wel nog steeds momenten waarbij ik weer kriebeltjes in mijn buik heb als hij iets liefs zegt/doet.
We hebben weinig tot geen problemen. Natuurlijk heb je zo nu en dan wel eens woorden met elkaar, maar we zijn beiden volwassen mensen, dus slaande ruzie hebben wij nooit, en ook nog nooit gehad. Echte 'oh ik ben zo verliefd' gevoelens zijn er niet, maar ik houd ontzettend veel van hem, en dat is misschien nog wel meer waard.
Uit onderzoek is overigens gebleken dat een verliefdheid niet langer dan een jaar duurt.
Het zal dan ook wel, zoals bij bijna elk onderzoek, om een gemiddelde gaan.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:32 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Een onderzoek spreekt niet voor 6000000000 mensen.
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:36 schreef Natalie het volgende:
[..]
Denk het ook: verliefdheid is die beginfase. Die kriebels in de buik en dat constante blije gevoel. Alles is zonnig, humeur is top. Verliefdheid gaat over in liefde. Denk niet dat dat minder is dan verliefdheid, maar juist meer, dieper geworteld. Je kent elkaars goede en slechte eigenschappen en houdt van elkaar. Weet wat je aan elkaar hebt.
Als mensen zeggen dat ze - na jaren - nog steeds een kriebel in hun buik hebben van hun partner, dan denk ik niet dat ze zozeer die eerste fase bedoelen, maar eerder dat ze gewoon erg veel van hun partner houden en zich veilig en geborgen voelen.
uit ander onderzoek blijkt het omgekeerde.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:23 schreef Messina het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |