Bij bedrijven wel maar niet tussen particulieren werkt dit niet zo.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
De verzender is en blijft verantwoordelijk voor de verzending totdat het product bij jou is afgeleverd.
De verzender mag het lekker met TNT uitvechten.
Het pakket is afgeleverd op de door TS aangegeven locatie...quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
De verzender is en blijft verantwoordelijk voor de verzending totdat het product bij jou is afgeleverd.
De verzender mag het lekker met TNT uitvechten.
Er vanuit gaande dat de verkoper op marktplaats inderdaad een particulier is klopt dat inderdaad. Maar aangezien de verzending verzekerd verzonden is zou ik niet durven zeggen wie de claim bij TNT neer zou moeten leggen (ik zou zeggen de verkoper aangezien die het pakket verzekerd heeft), maar dat zal vast terug te vinden zijn op de site van de TNT.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:56 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Bij bedrijven wel maar niet tussen particulieren werkt dit niet zo.
Als de verkoper het op de post heeft gedaan is zijn plicht gedaan en ligt het verder niet aan hem.
Interessant.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:56 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Bij bedrijven wel maar niet tussen particulieren werkt dit niet zo.
Als de verkoper het op de post heeft gedaan is zijn plicht gedaan en ligt het verder niet aan hem.
maakt niet uit. de koper heeft geen overeenkomst met tnt. Hij is geen persoon voor TNT. De verkoper zal contact moeten opnemen met TNT. Immers hij heeft de overeenkomst gemaakt.quote:Er vanuit gaande dat de verkoper op marktplaats inderdaad een particulier is klopt dat inderdaad. Maar aangezien de verzending verzekerd verzonden is zou ik niet durven zeggen wie de claim bij TNT neer zou moeten leggen (ik zou zeggen de verkoper aangezien die het pakket verzekerd heeft), maar dat zal vast terug te vinden zijn op de site van de TNT.
Het was slim geweest om even de links in mijn latere post te bekijken, daar had je namelijk het volgende kunnen vinden:quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:54 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
maakt niet uit. de koper heeft geen overeenkomst met tnt. Hij is geen persoon voor TNT. De verkoper zal contact moeten opnemen met TNT. Immers hij heeft de overeenkomst gemaakt.
quote:Bij verkoop tussen particulieren (consumenten) onderling geldt artikel 7:11 BW dus niet. Je valt dan terug op de hoofdregel uit de wet (art. 7:9 BW): de verkoper moet zorgen dat de gekochte zaak wordt afgeleverd bij de koper. En ‘aflevering’ betekent hier niet ‘bezorging’ maar ‘plek waar de overeenkomst wordt uitgevoerd’. Volgens artikel 6:41 BW is die plek de plaats waar het product zich bevindt (zie ook de Tekst & Commentaar, p. 1038). Oftewel: de koper moet de producten komen halen. Hij kan ze laten opsturen, maar dat is dan op zijn eigen risico (art. 7:10 BW).
In principe zou TS dus pech hebben, maar aangezien er verzekerd is verzonden (als het goed is) moet er dus het een en ander te redden zijn.quote:art. 7:10 BW
Artikel 10 1. De zaak is voor risico van de koper van de aflevering af, zelfs al is de eigendom nog niet overgedragen. Derhalve blijft hij de koopprijs verschuldigd, ongeacht tenietgaan of achteruitgang van de zaak door een oorzaak die niet aan de verkoper kan worden toegerekend.
Gebeurt heel erg vaak.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:31 schreef Troeta het volgende:
Wacht even af, misschien staat het op een verkeerde plank of is het zoals Conflict zegt op een ander servicepunt ingeleverd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |