abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97972686
Hallo allemaal,

volgens mij is dit hier wel vaker voorbijgekomen, maar mijn specifieke geval kan ik niet vinden. Vandaar hier de vraag:

Ik heb een aantal dvd's besteld via iemand op marktplaats. Ik heb hier al eerder iets besteld, dus weet dat het betrouwbaar is. Deze keer ging het echter mis. Het pakketje is bij mij thuis aangeboden toen ik er niet was. Hierover vond ik netjes een briefje. Via de nieuwe 'niet-thuis-code' heb ik aangegeven dat het pakketje naar een TNT-kantoor (zit vast aan de Jumbo servicebalie in het winkelcentrum) gestuurd mocht worden. Via de track&trace zag ik dat het bij het kantoortje is afgeleverd. So far so good.

Maar: ze kunnen het pakketje nu bij dat kantoor nergens vinden! Ik heb met TNT gebeld, en die hebben gezien dat het pakketje wel is ingescand bij dat kantoor. Het is dus gewoon 'kwijtgeraakt' in het magazijn van het TNT-kantoortje in de Jumbo. Ik denk door grijpgrage vakkenvullers, maar dat doet er nu niet meer toe.

Mijn vraag is: bij wie ligt nu de schuld? De afzender heeft me destijds overigens dit gemaild toen hij me vertelde wat verzending zou kosten: "De porto is 6 Euro voor pakketpost (aangetekend en verzekerd)".

Ik neem dus eigenlijk aan dat hij het met de TNT moet uitvechten, en dat ik gewoon mijn geld terugkrijg, of opnieuw de producten opgestuurd krijg? Maar klopt dit? En zo ja: kan ik dat op één of andere manier ook hard maken?

In een ideale wereld, denk ik overigens dat de TNT voor de kosten op moet draaien.
Wie weet wat ik moet doen, en hoe alles nu werkt?
pi_97972779
De verzender is en blijft verantwoordelijk voor de verzending totdat het product bij jou is afgeleverd.
De verzender mag het lekker met TNT uitvechten.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97973206
Het is en blijft ook een enorm slecht idee.
Post bij random bedrijven onder brengen omdat de postkantoren gesloten zijn.

Laatst hier ook bij zo'n boekenwinkel.. pakket was blijkbaar zogenaamd stuk gegaan en teruggestuurd naar afzender. :')

Ik geloof er geen hol van.. jatten van andermans spullen is nog nooit zo simpel geweest met deze opzet.
pi_97973403
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
De verzender is en blijft verantwoordelijk voor de verzending totdat het product bij jou is afgeleverd.
De verzender mag het lekker met TNT uitvechten.
Bij bedrijven wel maar niet tussen particulieren werkt dit niet zo.
Als de verkoper het op de post heeft gedaan is zijn plicht gedaan en ligt het verder niet aan hem.
pi_97973405
Ben al twee pakketten kwijtgeraakt. Voor mij nooit meer TNT>PostNL
Sappig !!
pi_97973538
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
De verzender is en blijft verantwoordelijk voor de verzending totdat het product bij jou is afgeleverd.
De verzender mag het lekker met TNT uitvechten.
Het pakket is afgeleverd op de door TS aangegeven locatie...

Je zult zelf bij de Jumbo moeten gaan zeuren... succes!
pi_97973771
Vast en zeker een Marokkaanse vakkenvuller.
pi_97973813
Verzender vragen om bij TNT te klagen. Natuurlijk is dit niet TS zn pakkie an.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_97974100
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:56 schreef UncleSam het volgende:

[..]

Bij bedrijven wel maar niet tussen particulieren werkt dit niet zo.
Als de verkoper het op de post heeft gedaan is zijn plicht gedaan en ligt het verder niet aan hem.
Er vanuit gaande dat de verkoper op marktplaats inderdaad een particulier is klopt dat inderdaad. Maar aangezien de verzending verzekerd verzonden is zou ik niet durven zeggen wie de claim bij TNT neer zou moeten leggen (ik zou zeggen de verkoper aangezien die het pakket verzekerd heeft), maar dat zal vast terug te vinden zijn op de site van de TNT.
pi_97974421
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:56 schreef UncleSam het volgende:

[..]

Bij bedrijven wel maar niet tussen particulieren werkt dit niet zo.
Als de verkoper het op de post heeft gedaan is zijn plicht gedaan en ligt het verder niet aan hem.
Interessant. :)
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97975045
Voor bronnen en meer uitleg lees eens de stukjes van Arnoud de ICT-jurist (erg interessant altijd):

http://blog.iusmentis.com(...)nternetbestellingen/
http://blog.iusmentis.com(...)raakte-bestellingen/
http://blog.iusmentis.com(...)bij-koop-op-afstand/
pi_97976000
Ik weet niet of je nog meer servicepunten van TNT in de buurt hebt.

Een chauffeur moet op zijn scanner aangeven op welke afhaallocatie het pakket is afgeleverd. Hij kan dus het juiste kantoor ingevoerd hebben, maar het ergens anders afleveren.

Bij ons in Papendrecht heb je wel vier van die punten en dit gaat nogal eens mis. Het is de moeite om even te kijken of er andere afhaallocaties bij jou in de buurt zitten en daar ff te informeren.
pi_97979878
quote:
Er vanuit gaande dat de verkoper op marktplaats inderdaad een particulier is klopt dat inderdaad. Maar aangezien de verzending verzekerd verzonden is zou ik niet durven zeggen wie de claim bij TNT neer zou moeten leggen (ik zou zeggen de verkoper aangezien die het pakket verzekerd heeft), maar dat zal vast terug te vinden zijn op de site van de TNT.
maakt niet uit. de koper heeft geen overeenkomst met tnt. Hij is geen persoon voor TNT. De verkoper zal contact moeten opnemen met TNT. Immers hij heeft de overeenkomst gemaakt.
pi_97981512
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 13:54 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

maakt niet uit. de koper heeft geen overeenkomst met tnt. Hij is geen persoon voor TNT. De verkoper zal contact moeten opnemen met TNT. Immers hij heeft de overeenkomst gemaakt.
Het was slim geweest om even de links in mijn latere post te bekijken, daar had je namelijk het volgende kunnen vinden:

quote:
Bij verkoop tussen particulieren (consumenten) onderling geldt artikel 7:11 BW dus niet. Je valt dan terug op de hoofdregel uit de wet (art. 7:9 BW): de verkoper moet zorgen dat de gekochte zaak wordt afgeleverd bij de koper. En ‘aflevering’ betekent hier niet ‘bezorging’ maar ‘plek waar de overeenkomst wordt uitgevoerd’. Volgens artikel 6:41 BW is die plek de plaats waar het product zich bevindt (zie ook de Tekst & Commentaar, p. 1038). Oftewel: de koper moet de producten komen halen. Hij kan ze laten opsturen, maar dat is dan op zijn eigen risico (art. 7:10 BW).
quote:
art. 7:10 BW
Artikel 10 1. De zaak is voor risico van de koper van de aflevering af, zelfs al is de eigendom nog niet overgedragen. Derhalve blijft hij de koopprijs verschuldigd, ongeacht tenietgaan of achteruitgang van de zaak door een oorzaak die niet aan de verkoper kan worden toegerekend.

In principe zou TS dus pech hebben, maar aangezien er verzekerd is verzonden (als het goed is) moet er dus het een en ander te redden zijn.
pi_97982034
Ja kan wel, maar bij TNT is de afzender de klant en niet de geadresseerde.
pi_97983895
Als de verzendkosten 6 euro waren is het iig niet verzekerd opgestuurd.
En de vakkenvullers hebben echt geen toegang tot het postkantoortje van de Jumbo.
Wacht even af, misschien staat het op een verkeerde plank of is het zoals Conflict zegt op een ander servicepunt ingeleverd.
pi_97984070
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 15:31 schreef Troeta het volgende:
Wacht even af, misschien staat het op een verkeerde plank of is het zoals Conflict zegt op een ander servicepunt ingeleverd.
Gebeurt heel erg vaak.

Of zo'n meiske achter de counter die gewoon niet goed kijkt.

Het pakket ligt iig op een afhaalkantoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')