Het ligt altijd aan de mannenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:31 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Mee eens, maar ze snapt niet dat de papa vrachtwagenchauffeur is en om 4 uur op moet en dus niet pas om 10 uur dat kind weg wil brengen.
Alles ligt sowieso altijd aan de papa als ik haar moet geloven.
Haha..quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:30 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Paar weken terug zei ik tegen mn zoon en zn vriendjes dat ze maar moeten gaan belletje trekken ipv op schuren klimmen en daar de boel slopen.
Ik moest ze gaan uitleggen wat belletje trekken is
Dat veranderd de zaak inderdaad aanzienlijk..quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:31 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Nou het is aan de andere kant van het land dus even is dan sowieso wel lastig
Dus moet er weer gesloopt wordenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:32 schreef Spijker83 het volgende:
[..]
Haha..
nog zo'n leuke:
Touwtje aan de deur en aan de plant. (strak lijntje) Dan aanbellen. Trekt de persoon zijn eigen plant uit de tuin
uhuh, wij zijn duivelsquote:
Aan de andere kant weet ik niet of belletje lellen/trekken in die buurt van jou een verstandig idee is in verband met de relaties tot je buren. Dan is 't zoiets van ga maar ver weg belletje trekken.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:30 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Paar weken terug zei ik tegen mn zoon en zn vriendjes dat ze maar moeten gaan belletje trekken ipv op schuren klimmen en daar de boel slopen.
Ben ik nou zo raar als ik het tot nu toe niet zo gek moelijk vind? Je hebt toch zelf ook normen en waarden, die geef je toch vanzelf mee?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:32 schreef S95Sedan het volgende:
Is gewoon de hele maatschappij, kinderen zijn niet meer tevreden met de kleine dingen in het leven waar het echt om gaat maar alleen al die materialistische troep. Respect en normen en waarden hoor je mee te geven als ouder, iets wat maar bar weinig echt goed doen.
Ik had daar laatst een discussie over in de kroeg idd.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:30 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Dit hoor ik dus overal.. Daar kan onze generatie dan toch wat aan doen?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:32 schreef S95Sedan het volgende:
Is gewoon de hele maatschappij, kinderen zijn niet meer tevreden met de kleine dingen in het leven waar het echt om gaat maar alleen al die materialistische troep. Respect en normen en waarden hoor je mee te geven als ouder, iets wat maar bar weinig echt goed doen.
Een stom voorbeeld is een telefoon.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:32 schreef S95Sedan het volgende:
Maar wat was er dan niet moedwillig aan alle ruiten inkinkelen bij een schuurtje, of moet ik jouw "nooit" een beetje vrij opvatten?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:33 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik had daar laatst een discussie over in de kroeg idd.
Was hier bij een evenement van alles gesloopt door jongeren.
Ik en mijn vrienden waren het er over eens dat wij ook geen lieverdjes waren maar nooit op die manier moedwillig dingen gesloopt hebben.
1 keer bij een schuurtje alle ruiten eruit gegooid met een paar man.
Natuurlijk gezien en toen moesten we ze er zelf weer inzetten, en flink straf van de ouders allemaal.
Was ook de laatste keer.
Ik had hem die Nokia gegeven. No way dat ik buig voor de decadentie van andere ouders.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:35 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Een stom voorbeeld is een telefoon.
Ik wilde dat mijn zoon bereikbaar is. Dus ik wilde hem een telefoon geven. Het liefst had ik een simpele Nokia van 30 euro gekocht voor hem. Als ik dat had gedaan weet ik gewoon dat hij het mikpunt wordt van pesterijen want al die koters lopen met een iPhone of Blackberry.
Dus nu heeft hij een samsung van 150 euro![]()
Hij heeft wel regels erbij, hij mag hem 's avonds niet meenemen naar bed. Blijkbaar mogen al zijn vriendjes dat wel. Want hij krijgt gerust om 1 uur 's nachts een whatsapp
Leuke wasmand staat daar Snuit!quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:36 schreef Snuitebolletje het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Mijn nieuwe echte Old School surfzeil
there ain't no school like the old school!
Ja natuurlijk maar per generatie veranderd en verslapt dat dan wel. Maar de meeste ouders geven gewoon veel te snel toe.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:33 schreef L-E het volgende:
[..]
Ben ik nou zo raar als ik het tot nu toe niet zo gek moelijk vind? Je hebt toch zelf ook normen en waarden, die geef je toch vanzelf mee?
Waarom geef je een kind sowieso een telefoon vraag ik me dan af?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:35 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik wilde dat mijn zoon bereikbaar is. Dus ik wilde hem een telefoon geven. Het liefst had ik een simpele Nokia van 30 euro gekocht voor hem. Als ik dat had gedaan weet ik gewoon dat hij het mikpunt wordt van pesterijen want al die koters lopen met een iPhone of Blackberry.
Hij heeft wel regels erbij, hij mag hem 's avonds niet meenemen naar bed. Blijkbaar mogen al zijn vriendjes dat wel. Want hij krijgt gerust om 1 uur 's nachts een whatsapp
Wij zaten vroeger met een groep van 20 man ongeveer op het basketbalveldje achter de flat. Mn stiefpa heeft toen heel vaak gezegd dat ie last van ons had.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:33 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik had daar laatst een discussie over in de kroeg idd.
Was hier bij een evenement van alles gesloopt door jongeren.
Ik en mijn vrienden waren het er over eens dat wij ook geen lieverdjes waren maar nooit op die manier moedwillig dingen gesloopt hebben.
1 keer bij een schuurtje alle ruiten eruit gegooid met een paar man.
Natuurlijk gezien en toen moesten we ze er zelf weer inzetten, en flink straf van de ouders allemaal.
Was ook de laatste keer.
ternauwernoodquote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:37 schreef Ang3l het volgende:
Hey, Snuit heeft de vakantie met Lips overleefd
Doe ik ook, ik wil van mezelf ook geen kinderen, niet dat ik niet mn uiterste best zal doen maar gewoon omdat ik dat mn kind niet aan wil doen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:34 schreef Spijker83 het volgende:
[..]
Dit hoor ik dus overal.. Daar kan onze generatie dan toch wat aan doen?
Ik denk dan dus ook begin maar..
Dat is toch de plicht van school en straat? Als ik na een dag hard werken thuis kom wil ik rust hoor.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:32 schreef S95Sedan het volgende:
Ja dat was 1 keer, en dan nog relatief onschuldig bij een oud schuurtje waar al niet eens meer alle ramen inzaten.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:35 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Maar wat was er dan niet moedwillig aan alle ruiten inkinkelen bij een schuurtje, of moet ik jouw "nooit" een beetje vrij opvatten?
Maar doen alle kinderen dat nu, en waren er vroeger ook niet van dat zulk typetjes?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:38 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ja dat was 1 keer, en dan nog relatief onschuldig bij een oud schuurtje waar al niet eens meer alle ramen inzaten.
Maar tegenwoordig is het stoer om wc hokjes in een sloot te pleuren enzo, ramen van winkels onder te smeren met van alles en nog wat, banners slopen die gemaakt zijn voor een evenement om geld in te zamelen voor de kankerstichting en dat soort dingen, en dat hebben wij nooit gedaan.
Hoi Mephisto!quote:
Vast wel.. Maar die wogen niet op tegen de "normale" kids.. (denk ik)quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:39 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Maar doen alle kinderen dat nu, en waren er vroeger ook niet van dat zulk typetjes?
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:38 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is toch de plicht van school en straat? Als ik na een dag hard werken thuis kom wil ik rust hoor.![]()
Ach dat maak ik hier zoveel mee.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:35 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik heb het als verjaardagscadeautje verpakt. Het is voor mij ook wel voordeliger dat hij kan whatsappen. En ik wil niet dat hij zijn brugklas begint met gepest worden vanwege zn telefoon.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:36 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik had hem die Nokia gegeven. No way dat ik buig voor de decadentie van andere ouders.
Omdat ik thuis geen vaste lijn heb en ik het spuugzat ben dat ik hem niet kan bereiken.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:37 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ja natuurlijk maar per generatie veranderd en verslapt dat dan wel. Maar de meeste ouders geven gewoon veel te snel toe.
[..]
Waarom geef je een kind sowieso een telefoon vraag ik me dan af?
Vast wel, maar het lijkt nu wel of het steeds meer voorkomt.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:39 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Maar doen alle kinderen dat nu, en waren er vroeger ook niet van dat zulk typetjes?
Ja, kom op zeg. Ik betaal hun eten en de x-box al, en weet je wat opvang kost tegenwoordig? Daar mag dan ook best wat van verwacht worden.quote:
Het is een last zeg ik je, een lastquote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:41 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Waarom zou je je BB op willen halen als je al DD hebt?
Schrammen? Bijtwonden? Zuigplekken?quote:
Dat snap ik dat je dat wil maar die luxe hadden wij vroeger toch ook niet? Dan zou ik eerder gewoon brengen en halen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:41 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Omdat ik thuis geen vaste lijn heb en ik het spuugzat ben dat ik hem niet kan bereiken.
Hij is nu 13 en als hij alleen naar breakdancen fietst vind ik het wel fijn om te weten dat hij daar vertrekt en onderweg naar huis is bijvoorbeeld.
Hoe deden wij dat vroeger dan zonder mobieltjes en alles?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:41 schreef Huppelmuts het volgende:
Omdat ik thuis geen vaste lijn heb en ik het spuugzat ben dat ik hem niet kan bereiken.
Hij is nu 13 en als hij alleen naar breakdancen fietst vind ik het wel fijn om te weten dat hij daar vertrekt en onderweg naar huis is bijvoorbeeld.
Dat laatste vind ik discutabel, waar trek je de grens? Met alles meedoen omdat hij anders wordt gepest? Ik zorg er liever voor dat mijn kind weerbaar en zelfverzekerd genoeg is om het pesten van zich af te laten glijden of gewoon dusdanig cool is dat hij niet gepest wordt. Dat zit niet in die telefoon, wat mij betreft.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:41 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik heb het als verjaardagscadeautje verpakt. Het is voor mij ook wel voordeliger dat hij kan whatsappen. En ik wil niet dat hij zijn brugklas begint met gepest worden vanwege zn telefoon.
Ik belde met de vaste lijn naar huis om te vertellen dat ik weg gingquote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:42 schreef Techno het volgende:
[..]
Hoe deden wij dat vroeger dan zonder mobieltjes en alles?
Nee?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:43 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Samzz heb je de foto nog gezien?
Ik belde niet.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:43 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik belde met de vaste lijn naar huis om te vertellen dat ik weg gingNostalgie
Toen was het super veilig op straat natuurlijkquote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:42 schreef Techno het volgende:
[..]
Wonderlijk eigenlijk dat jullie generatie bestaat hè.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:42 schreef Techno het volgende:
[..]
Ik ook. Heel veel.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, kom op zeg. Ik betaal hun eten en de x-box al, en weet je wat opvang kost tegenwoordig? Daar mag dan ook best wat van verwacht worden.![]()
Ik ken serieus mensen die zo redeneren![]()
Ik moest hard lachen toen Hetero z'n bij de DAF gewonnen kado liet zien: Een miniatuur DAF truck voor de kids.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:39 schreef Spezza19 het volgende:
Bah! Kinderen! Het is toch singles niet OUD?
Gewoon, naar huis fietsend, kinderlokkers ontwijkend.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:42 schreef Techno het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |