abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 juni 2011 @ 10:08:41 #1
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_97971991
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php

[ Bericht 0% gewijzigd door Muis006 op 10-06-2011 10:37:41 ]
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_97972051
Hoi.

Coco, wat een mooie poesjes O+ !
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_97972113
quote:
altijd fijn die serieuze hardwerkende studenten... }:|

en coco die pluizebeestjes zijn O+ ik wil ook!!! (maar heb er al twee, echte vuilnisbakkies en ook heul lief)
  vrijdag 10 juni 2011 @ 10:14:10 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97972155
Goedemorgen, poging 2! Net wakker :@.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? vrijdag 10 juni 2011 @ 10:14:39 #6
70532 loveli
N
pi_97972173
Muis, doe eens een ander plaatje in de OP?
crap in = crap out
pi_97972241
quote:
Maar hij heeft wel bekend toch? En ik vind het eerder stom dan iets anders.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 10:17:52 #8
148689 Muis006
pi_97972247
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:14 schreef loveli het volgende:
Muis, doe eens een ander plaatje in de OP?
Ik wachtte tot XM wakker was om een goeie te zoeken _O-
pi_97972328
quote:
Eerstejaars studenten (zeker als ze vers van de middelbare school komen) zijn vaak nogal dom m.b.t. dit soort zaken. Ze realiseren zich vaak écht nog niet wat ze hebben gedaan.

Meestal moeten er eerst een paar studenten plagiaat plegen, 'betrapt & bestraft' worden en dan realiseren ze zich wat plagiaat is en wat het voor gevolgen heeft.

Dat is althans mijn ervaring ^^
pi_97972352
Het wordt er bij ons in ieder geval nog net niet ingeramd! Vanaf college 1, dat ging over plagiaat :) :P
Ja doei.
pi_97972362
Trouwens,
Het katje dat ik laatst had gevonden bij de bloembak was waarschijnlijk uit een nest wilde katten.
Bij m'n pa en ma in 't kippenhok zit nu namelijk een mama-kat met kleintje die precies lijkt op die ik gevonden had. :o
En dat kreng is zo vals als de neten.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_97972403
Het is ook best moeilijk, want vaak weet je dingen omdat je ze ooit ergens hebt gelezen, als je het dan opschrijft, pleeg je dan plagiaat? Ook al heb je geen idee meer waar je dat ooit las en heb je er al een eigen draai aan gegeven? Dat is niet zo in dit geval duidelijk, maar als hij echt bewust had gedaan, had hij die zinnen wel veranderd en ik vind het wat sneu dat hij door 1 zo'n fout zijn P niet haalt.
pi_97972620
Het feit dat hij al in andermans werk gaat zitten zoeken naar dingen waar hij zelf niet op kon komen (en dan geen échte bronnen, maar gewoon andermans essay voor dezelfde opdracht) vind ik al wat 'verdacht', bij gebrek aan ander woord.

Natuurlijk duurt het soms even voordat je argumenten bij elkaar hebt en je vindt er altijd wel weer wat bij, maar echt in het werk van je medestudent gaan zoeken naar argumenten die je 'ook wel kunt gebruiken' is gewoon iets waarvan je sowieso al een onderbuik gevoel moet krijgen 'dat het niet klopt wat je doet', vind ik.
Ja doei.
pi_97972622
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
Het wordt er bij ons in ieder geval nog net niet ingeramd! Vanaf college 1, dat ging over plagiaat :) :P
Dat doen wij ook. Maar toch. Bij 90% van de studenten blijft de info niet plakken. Tot ze een keer goed schrikken.
pi_97972630
Ik doe even een lijstje harhar! Om ontopic te blijven endezulks:

O: veel muesli met 250 ml sojamelk, 2 kleine nectarines
T: wat komkommer
L: pistoletje kaas, kopje soep OF een warme maaltijd
T: 200 gr rauwkost
T: yoghurt met iets fruitigs
S: buikspieren, mini-workout, 2 x 15 minuten cardio
D: nader te bepalen
pi_97972635
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:22 schreef V1z0R het volgende:
Trouwens,
Het katje dat ik laatst had gevonden bij de bloembak was waarschijnlijk uit een nest wilde katten.
Bij m'n pa en ma in 't kippenhok zit nu namelijk een mama-kat met kleintje die precies lijkt op die ik gevonden had. :o
En dat kreng is zo vals als de neten.
Zullen de kipjes blij mee zijn :D O+
pi_97972680
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:32 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Er is hier ergens op Fok! een topic dat loopt over een kat die bij kippen inwoont. Heel gemoedelijk en knus!
pi_97972684
Kippen O+ wij hadden kippen die die konden het goed vinden met de kat :')
  vrijdag 10 juni 2011 @ 10:35:59 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_97972708
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:17 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Ik wachtte tot XM wakker was om een goeie te zoeken _O-

Een dode tuinkabouter een leuke? :')
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_97972714
Mo heb je de auto al verkocht?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 10:37:19 #21
148689 Muis006
pi_97972744
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:35 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Een dode tuinkabouter een leuke? :')
pi_97972749
Perr, geen smoothie's meer als ontbijt? :P ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:32 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Die zitten toch altijd in de bomen :') Sowieso kan die kat niets beginnen, lopen drie hanen bij en die hebben 'm zo te pakken :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_97972760
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:36 schreef Perruche het volgende:
Mo heb je de auto al verkocht?
Nope :N
Ja doei.
pi_97972796
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:37 schreef V1z0R het volgende:
Perr, geen smoothie's meer als ontbijt? :P ^O^

[..]

Die zitten toch altijd in de bomen :') Sowieso kan die kat niets beginnen, lopen drie hanen bij en die hebben 'm zo te pakken :D
Kippen in de bomen :? die van ons niet!

En geen smoothieS even, de staafmixer is het aan het begeven. Ik wil als mn salaris er is een nieuwe kopen! Daarnaast moesten de granen op :P
  vrijdag 10 juni 2011 @ 10:40:01 #25
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_97972817
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:32 schreef motorbloempje het volgende:
Het feit dat hij al in andermans werk gaat zitten zoeken naar dingen waar hij zelf niet op kon komen (en dan geen échte bronnen, maar gewoon andermans essay voor dezelfde opdracht) vind ik al wat 'verdacht', bij gebrek aan ander woord.

Natuurlijk duurt het soms even voordat je argumenten bij elkaar hebt en je vindt er altijd wel weer wat bij, maar echt in het werk van je medestudent gaan zoeken naar argumenten die je 'ook wel kunt gebruiken' is gewoon iets waarvan je sowieso al een onderbuik gevoel moet krijgen 'dat het niet klopt wat je doet', vind ik.
Ik vind het een beetje een hoop stennis om niks, eerlijk gezegd. En heb ook wel eens bij opdrachten onderling elkaar stukken toegemaild en (wél in mijn eigen woorden) ideeen van anderen overgenomen.
So what :? Dan las ik dat van medestudenten en dacht ik "oh ja! Daar had ik nog even niet aan gedacht, had ik ook kunnen bedenken" Ik weet ook vrij zeker dat anderen dat ook wel eens met mijn dingen hebben gedaan. Ik kan er persoonlijk echt niet wakker van liggen.
Stel nu dat je de opdracht in elkaars bijzijn maakt en je kletst in je pauze over wat je hebt geschreven. Dan noemt de een iets, waar jij nog niet aan had gedacht en je schrijft dat op, is dat ook plagiaat?

Maargoed ik ben sowieso niet iemand die altijd heel correct en braaf de regels volgt. Zolang ik anderen er niet mee schaadt, volg ik in sommige gevallen mijn eigen afwijkende normen en waarden >:O

[ Bericht 8% gewijzigd door _Calimero_ op 10-06-2011 10:45:08 ]
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')