Dat is ook plagiaat.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:11 schreef JNH het volgende:
Waarom heb je in godsnaam niet gewoon zijn argument gebruikt en deze in je eigen zinnen opgeschreven?,,, Op deze manier verdien je het gewoon je P niet te halen.
Enige verschil is dat het minder snel boven water komt als je het in je eigen woorden schrijft.quote:
Nee, dat is onvoldoende.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:17 schreef obsama het volgende:
2 van die mooie "" hadden een heleboel geholpen
Dan heb ik niks gezegdquote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:30 schreef motorbloempje het volgende:
Hij heeft dus al gezegd dat hij het gedaan heeft
Wtf dan word je echt genaaid, ken een stuk kwalijkere zaken die niet bestraft worden..quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:02 schreef kratosx7 het volgende:
Heb ik door het kopiëren van 2 exact dezelfde zinnen plagiaat gepleegd? Ik kreeg namelijk een hele stijlloze mail van mijn leraar, dat degene die plagiaat heeft gepleegd dit moet zeggen. Zo niet dan krijgen we allebei een 1 en gaat er een brief naar de examencommissie. Ik had dus gezegd dat ik deze 2 zinnen heb gekopieerd, waardoor ik een 1 kreeg en geen recht op een herkansing.
Ik vind het juist een hele milde straf waar hij nauwelijks door wordt getroffen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:51 schreef Finitio het volgende:
[..]
Wtf dan word je echt genaaid, ken een stuk kwalijkere zaken die niet bestraft worden..
Het is wel plagiaat, maar zo marginaal dat de sanctie me wat aan de zware kant lijkt.
Een melding maken bij de examencommissie, die legt vervolgens een straf op. Het minimale is dan wel dat je voor een compleet blok van alle tentamens wordt uitgesloten.quote:
Daarvoor vind ik deze vorm van plagiaat niet erg genoeg, vooral nu het slechts om een deeltoets lijkt te gaan en het maar twee zinnen betreft. Ik zou een één voor de betreffende toets geven en een waarschuwing dat niet iedereen zo mild zal zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:00 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Een melding maken bij de examencommissie, die legt vervolgens een straf op. Het minimale is dan wel dat je voor een compleet blok van alle tentamens wordt uitgesloten.
Dat is m.i. wat overdreven in dit geval. Een melding maken bij de examencommissie en een 1 geven is voldoende om iemand voor de rest van z'n schoolcarrière geen plagiaat meer te laten plegen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:00 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Een melding maken bij de examencommissie, die legt vervolgens een straf op. Het minimale is dan wel dat je voor een compleet blok van alle tentamens wordt uitgesloten.
Dat het om een deeltoets gaat, is irrelevant. Eerder heeft een eerstejaars die een werkstuk voor een bonuspunt inleverde en 72% geplagieerd had, dezelfde straf gekregen, die de redelijkheidstoets heeft kunnen doorstaan. Het gaat bovendien om een heel argument in plaats van twee zinnen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:04 schreef Finitio het volgende:
[..]
Daarvoor vind ik deze vorm van plagiaat niet erg genoeg, vooral nu het slechts om een deeltoets lijkt te gaan en het maar twee zinnen betreft. Ik zou een één voor de betreffende toets geven en een waarschuwing dat niet iedereen zo mild zal zijn.
Zolang de pakkans geen 1 is, dienen straffen ook een afschrikwekkend effect.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:09 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is m.i. wat overdreven in dit geval. Een melding maken bij de examencommissie en een 1 geven is voldoende om iemand voor de rest van z'n schoolcarrière geen plagiaat meer te laten plegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |