abonnement Unibet Coolblue
pi_97960782
Ik ben wel benieuwd of er hier meer mensen zijn die met Art Journaling bezig zijn.

Wat is Art Journaling (zomaar van een willekeurige site geplukt)
Een art journal is een visueel (dag)boek, een plek waar je kunt spelen, experimenteren, verbeelden, herinneren, nieuwe technieken proberen en je dagelijks leven documenteren met meer dan woorden alleen. Je schrijft nog steeds, maar je maakt ook schetsen, voegt foto`s toe of maakt complete collages. Met recepten, krantenknipsels, recensies van concerten, lijstjes van televisieprogramma`s ... eigenlijk alles wat `zichtbaar` is.

Mijn Art Journal is geen dagboek maar gaat wel over dingen die me bezig houden, ik verwerk dingen die ik meemaak of quotes die ik mooi vind.

Hier een paar voorbeelden van mijn hand.



Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
pi_97964904
Bij ons op de kunstacademie wordt dat ook wel een dummy genoemd? Het is gewoon een visueel dagboek, waar ik vrijwel elke brain fart in kwijt kan, die dikwijls lijden tot grotere projecten :)
pi_97969618
Is precies hetzelfde. Dummy is er ook wel een goede benaming voor.

Heb je een paar 'spinsels' om te laten zien? Ik word altijd grįįg geļnspireerd door anderen O-)
Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
pi_98006999
quote:
5s.gif Op donderdag 9 juni 2011 22:53 schreef Zomerjurkje het volgende:
Ik ben wel benieuwd of er hier meer mensen zijn die met Art Journaling bezig zijn.

Wat is Art Journaling (zomaar van een willekeurige site geplukt)
Een art journal is een visueel (dag)boek, een plek waar je kunt spelen, experimenteren, verbeelden, herinneren, nieuwe technieken proberen en je dagelijks leven documenteren met meer dan woorden alleen. Je schrijft nog steeds, maar je maakt ook schetsen, voegt foto`s toe of maakt complete collages. Met recepten, krantenknipsels, recensies van concerten, lijstjes van televisieprogramma`s ... eigenlijk alles wat `zichtbaar` is.

Mijn Art Journal is geen dagboek maar gaat wel over dingen die me bezig houden, ik verwerk dingen die ik meemaak of quotes die ik mooi vind.

Hier een paar voorbeelden van mijn hand.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Had er al 2 in een ander topic gezien. Leuk! Hoe maak je ze? Volledig op de computer of is het echt knip en plak werk?
pi_98007301
Klinkt interessant.

Ik vind moodboard wel een goede benaming. :)

Jammer dat dat begrip al een andere lading dekt.
pi_98007674
zal eens kijken of ik het geduld kan opbrengen om weer eens wat te uploaden :)
pi_98025848
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 23:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Had er al 2 in een ander topic gezien. Leuk! Hoe maak je ze? Volledig op de computer of is het echt knip en plak werk?
Dit is echt het edele handwerk zeg maar. Komt geen pc aan te pas.
Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
pi_98025896
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 23:41 schreef juxtaposition het volgende:
zal eens kijken of ik het geduld kan opbrengen om weer eens wat te uploaden :)
Zou tof zijn!

Als ik het goed begrijp zit je op de kunstacademie, ben wel benieuwd wat je daar doet eigenlijk (of valt dat in een ander topic te lezen? :@ )
Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
pi_98036449
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 15:25 schreef Zomerjurkje het volgende:

[..]

Dit is echt het edele handwerk zeg maar. Komt geen pc aan te pas.
Nice. Ik vind ze vet.
pi_98037594
Thanks!
Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
  zaterdag 11 juni 2011 @ 20:44:41 #11
347138 Markaanuit
Underneath the Weeping Willow
pi_98038342
Echt tof !
Meestal doe ik iets meer cartoony achtig iets, maar laatste tijd ben ik heel erg aan experimenteren.. Nooit aan gedacht om er ook woorden en quotes in te verwerken..
Ik doe trouwens meestal dingen met photoshop enzo
bijv: een avatar die ik een keer maakte voor mezelf.. http://www.box.net/shared/gxxu0yng3muc2pxykgaf
ook vaak flyers voor niet bestaande dingen.. http://www.box.net/shared/2n1lxloqg0urt653p6h7

Ik doe nog niet aan een Art Journal maar ik ga er zeker mee beginnen !
Life is too short to refrain from eating jam out of the jar
pi_98041855
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 20:44 schreef Markaanuit het volgende:
Echt tof !
Meestal doe ik iets meer cartoony achtig iets, maar laatste tijd ben ik heel erg aan experimenteren.. Nooit aan gedacht om er ook woorden en quotes in te verwerken..
Ik doe trouwens meestal dingen met photoshop enzo
bijv: een avatar die ik een keer maakte voor mezelf.. http://www.box.net/shared/gxxu0yng3muc2pxykgaf
ook vaak flyers voor niet bestaande dingen.. http://www.box.net/shared/2n1lxloqg0urt653p6h7

Ik doe nog niet aan een Art Journal maar ik ga er zeker mee beginnen !
Die avatar is gaaf!
Een digitaal Art journal is heel goed mogelijk. Ik heb zelf meer geduld met papier, stempels, verf en inkt dan met een pc, vandaar dat ik me beperk tot het 'edele handwerk'.

Ik ben benieuwd of je eens wat experimenten gaat laten zien.
Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
pi_98067257
Wel tof wat je doet. Ik heb meerdere dummies, ik ben er nu vooral met 1 bezig, daar verzamel ik inspirerende tekeningen/foto's in en schets ik wat in het rond. Gebruik ook het liefst andere tekentechnieken dan ik normaal zou doen.Zal binnenkort eens foto's maken.
  zondag 12 juni 2011 @ 17:57:39 #14
347138 Markaanuit
Underneath the Weeping Willow
pi_98072152
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 22:06 schreef Zomerjurkje het volgende:

[..]

Die avatar is gaaf!
Een digitaal Art journal is heel goed mogelijk. Ik heb zelf meer geduld met papier, stempels, verf en inkt dan met een pc, vandaar dat ik me beperk tot het 'edele handwerk'.

Ik ben benieuwd of je eens wat experimenten gaat laten zien.
Ik zal binnenkort wat laten zien ! Ben nu ook bezig met een CD hoes ontwerpen voor iemand.. Die zou ik ook willen posten maar ik weet niet of dat kan. Anders laat ik die na 20 juli zien.. Dan kan het wel. :P
Life is too short to refrain from eating jam out of the jar
pi_98085310
Hier gebruik ik mijn dummy voor:
Klik voor grotere versie :)



Dus, schetsen en afbeeldingen plakken die ik mooi vind of die ik inspirerend vind. :D
  zondag 12 juni 2011 @ 22:45:14 #16
347138 Markaanuit
Underneath the Weeping Willow
pi_98088337
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 22:03 schreef RenRen- het volgende:
Hier gebruik ik mijn dummy voor:
Klik voor grotere versie :)

-

Dus, schetsen en afbeeldingen plakken die ik mooi vind of die ik inspirerend vind. :D
Wow ! Jij kan tof tekenen :)

En ik vind de 3e echt inspirerend op de een of andere manier, gruwelijk :*
Life is too short to refrain from eating jam out of the jar
pi_98091394
Gaaf RenRen. Ik vind vooral de combi's met afbeeldingen die je inspireren erg leuk.
Dat hoofd met die kauwgomballenautomaatachtige uitstraling. Ga je daar nog iets mee doen??

Deze heb ik vanavond afgemaakt

De quote komt uit een nederlandstalig liedje (ik dacht dat het een liedje van De Dijk was, weet het niet meer helemaal zeker).

gebruikt materiaal:
- olie pastels
- stempels (de man en de fietsende vrouw)
- zwarte acrylverf
- witte marker
- diverse tijdschriften en de zaterdagkrant

[ Bericht 11% gewijzigd door Zomerjurkje op 13-06-2011 00:01:51 ]
Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
pi_98092931
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 23:27 schreef Zomerjurkje het volgende:
Gaaf RenRen. Ik vind vooral de combi's met afbeeldingen die je inspireren erg leuk.

Deze heb ik vanavond afgemaakt
[ afbeelding ]
De quote komt uit een nederlandstalig liedje (ik dacht dat het een liedje van De Dijk was, weet het niet meer helemaal zeker).

gebruikt materiaal:
- olie pastels
- stempels (de man en de fietsende vrouw)
- zwarte acrylverf
- witte marker
- diverse tijdschriften en de zaterdagkrant
Nice ^O^
pi_98110963
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 23:27 schreef Zomerjurkje het volgende:
Gaaf RenRen. Ik vind vooral de combi's met afbeeldingen die je inspireren erg leuk.
Dat hoofd met die kauwgomballenautomaatachtige uitstraling. Ga je daar nog iets mee doen??

Deze heb ik vanavond afgemaakt
[ afbeelding ]
De quote komt uit een nederlandstalig liedje (ik dacht dat het een liedje van De Dijk was, weet het niet meer helemaal zeker).

gebruikt materiaal:
- olie pastels
- stempels (de man en de fietsende vrouw)
- zwarte acrylverf
- witte marker
- diverse tijdschriften en de zaterdagkrant
Ik vind wat jij maakt ook wel heel tof :D Dat zou ik niet kunnen.

Thanks! Ik denk niet dat ik er direct iets mee ga doen, de inspirerende afbeeldingen gebruik ik echt ter inspiratie, iets geks als lichaamsdeel gebruiken bijvoorbeeld. Of kleurencombinaties O+ Daar vind ik het ook fijn voor..
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 22:45 schreef Markaanuit het volgende:

[..]

Wow ! Jij kan tof tekenen :)

En ik vind de 3e echt inspirerend op de een of andere manier, gruwelijk :*
Dankje! O+ Dat zijn inspiratieplaatjes he :D
  Moderator maandag 13 juni 2011 @ 15:15:18 #20
155227 crew  Guppy
dus
pi_98113586
Ik 'moest' op de kunstacademie ook een dummie. Zo'n zwart boekje, je kent het wel. Maar ik kon dat niet, m'n inspiratie in een boekje stoppen. Mijn inspiratie en schetsjes ontstonden spontaan, in kantlijnen van foldertjes, op achterkanten van mislukte printjes, servetjes en verpakkingen. Mijn dummie werd dus uiteindelijk een aan elkaar geniette bundel van papier en ander materiaal waar m'n werkproces instond. Tot grote irritatie van m'n docenten :')

Achteraf vind ik het zelf ook wel jammer, want dat soort dingen zijn natuurlijk niet te bewaren... Dat is me dus ook niet gelukt...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_98117208
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 15:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik 'moest' op de kunstacademie ook een dummie. Zo'n zwart boekje, je kent het wel. Maar ik kon dat niet, m'n inspiratie in een boekje stoppen. Mijn inspiratie en schetsjes ontstonden spontaan, in kantlijnen van foldertjes, op achterkanten van mislukte printjes, servetjes en verpakkingen. Mijn dummie werd dus uiteindelijk een aan elkaar geniette bundel van papier en ander materiaal waar m'n werkproces instond. Tot grote irritatie van m'n docenten :')

Achteraf vind ik het zelf ook wel jammer, want dat soort dingen zijn natuurlijk niet te bewaren... Dat is me dus ook niet gelukt...
_O-! Snap ik wel, ik zou het ook niet 'zomaar' kunnen denk ik. Ik begon ook op losse papiertjes, en toen was ik altijd een groene map aan het meeslepen, ik nam die altijd overal me naartoe en stopte al mijn tekeningen en schetsen en zo in. Toen ging ik in boekjes, en dan om en om, de ene keer die map, dan de dummy. En nu alleen nog maar dummies, vind ze veel handiger. Schijnt ook heel erg te helpen met de toelating als ik naar de KA wil.

Welke opleiding heb je gedaan?
  Moderator maandag 13 juni 2011 @ 17:23:56 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_98119109
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 16:42 schreef RenRen- het volgende:

[..]

_O-! Snap ik wel, ik zou het ook niet 'zomaar' kunnen denk ik. Ik begon ook op losse papiertjes, en toen was ik altijd een groene map aan het meeslepen, ik nam die altijd overal me naartoe en stopte al mijn tekeningen en schetsen en zo in. Toen ging ik in boekjes, en dan om en om, de ene keer die map, dan de dummy. En nu alleen nog maar dummies, vind ze veel handiger. Schijnt ook heel erg te helpen met de toelating als ik naar de KA wil.

Welke opleiding heb je gedaan?
Ik ben in 2008 afgestudeerd als Grafisch Ontwerper aan de academie van Den Bosch :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_98190989
Mooi RenRen :D je kan goed tekenen :)
pi_98192703
oeh een dummy topic!
Ik was/ben daar zo verslaaf aan, heb denk ik er wel een stuk of 8/10 rondslingeren thuis, ik ga ook eigenlijk nooit de deur uit soms iets om in te schrijven of te tekenen. Helaas dat ik de laatste tijd daar niet veel meer mee doe, was toch heerlijk om ff alles van je af te zetten :D
pi_98196782
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 17:23 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik ben in 2008 afgestudeerd als Grafisch Ontwerper aan de academie van Den Bosch :Y
Leuk! :D Heb je dat beestje in je fotoboek ook gemaakt?
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:16 schreef kippiedippie het volgende:
Mooi RenRen :D je kan goed tekenen :)
Aw, dankjewel. O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')