abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97952218

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan van alles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

5. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

De OP vind je hier
pi_97952244
Nee ik wil wel een relatie :Y
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_97952247
Ik had iets met die lozingen in de TT verwacht, maar goed... Dit is ook prima. :)
pi_97952311
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:26 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Het gaat om het punt dat wanneer mensen zeggen daar geen interesse in te hebben, dat in de meeste gevallen niet waar zal zijn. Ze zeggen het uit zelfbescherming of schaamte.
En ja, iedereen kan iets krijgen met het label "vriendin"; niet iedereen vindt echter wat zij verstaan onder "vriendin" (wederzijds van elkaar houden, elkaar leuk vinden, elkaar aantrekkelijk vinden)
En dit is dus niet het geval voor de vriendinnen waar ik het over had.
pi_97952409
wie was hier ook alweer zo goed in datastructuren :P? Ik begrijp niks van het practicum
Finally, someone let me out of my cage
pi_97952438
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:28 schreef Halcon het volgende:
Ik had iets met die lozingen in de TT verwacht, maar goed... Dit is ook prima. :)
Owja; dat was ik niet zo aan het volgen :P
pi_97952459
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:29 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

En dit is dus niet het geval voor de vriendinnen waar ik het over had.
Hoe kun je dat weten? Ik weet namelijk vrij zeker dat er ook mensen zijn die dit over mij zullen zeggen.
pi_97952503
Om nog even terug te komen op de autisme discussie van een paar topics terug
quote:
Mensen met autisme worden naarmate ze ouder worden steeds beter in het herkennen van gezichtsuitdrukkingen. Rond hun dertigste blijken ze sociaal veel actiever te zijn dan tijdens hun jeugd. Het komt erop neer dat ze over een groot deel van de symptomen van autisme heen groeien. Dat blijkt uit maandag gepubliceerd onderzoek van het Nederlands Instituut voor Neurowetenschappen van de KNAW (NIN-KNAW).

Onderzoekers kwamen erachter dat het spiegelsysteem in het brein van mensen met autisme wel functioneert, maar zich veel langzamer ontwikkelt dan bij andere mensen het geval is. Door die spiegelneuronen kunnen wij inschatten wat iemand anders voelt of denkt. Mensen met autisme kunnen dat niet of nauwelijks.
http://www.depers.nl/wete(...)men-heengroeien.html
Dit komt zo overeen met wat ik zelf ervaar.
Ik heb gewoon het idee dat ik achterloop op de normale mensen. Wat ik dus nu aan het doen ben is vooral een inhaalrace van het snappen van sociaal contact en relaties. Helaas leren de meesten dat tijdens de middelbare school. Maar voor mij dus nu rond mijn 30e.
Helaas is het wel een stuk lastiger nu te leren, omdat mensen er standaard vanuit gaan dat je die vaardigheden al bezit en er weinig mensen zullen zijn die je ermee helpen.
pi_97952507
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:32 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Hoe kun je dat weten?
Hoe kan jij weten dat het niet zo is?
Maar als ze genoeg mannen afwijzen, geen contact met ze zoeken naast vriendschappelijk en al jaren zeggen echt geen behoefte te hebben aan een relatie lijkt het me duidelijk. Sowieso liegen ze ook nooit over andere dingen tegen me, dus waarom nu opeens wel?
pi_97952560
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:40 schreef Axel1988 het volgende:
Kan iemand mij hier trouwens vertellen hoe het in zijn werk gaat wanneer je psychologische hulp zoekt? Ik heb laatst een mail gestuurd naar een psycholoog hier; maar dat was niet zo'n succes. Het is me niet echt duidelijk wat ik nu eigenlijk moet... ik heb wel eens horen zeggen dat het via de huisarts moet, maar vind het ook wel weer onprettig om daar eerst mijn verhaal op te moeten hangen. Bijkomende onhandigheid is dat mijn huisarts niet in mijn woonplaats zit, maar een uur verderop en ik bovendien niet precies weet of ik het nu wel of niet nodig heb. Klopt het trouwens dat er een wachtlijst van 2 maanden is?

Edit, niet geheel offtopic, gezien mijn slechte gemoedstoestand veroorzaakt wordt door mijn sociale onhandigheid.
Voor een 1e lijnspsycholoog heb je tegenwoordig niet eens meer een verwijzing nodig van je huisarts. Je kunt gewoon zelf er eentje uitzoeken en daar naar toe gaan.

Handig is om even te bellen en vragen of ze je kunnen helpen.
pi_97952570
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:31 schreef minibeer het volgende:
wie was hier ook alweer zo goed in datastructuren :P? Ik begrijp niks van het practicum
Goed is een groot woord; maar heb er wel een aantal vakken over gevolgd ja :)

"Wij willen GEEN relatie"
Ik snap nooit hoe mensen nou geen relatie kunnen willen eigenlijk. Voor mij is het toch wel het levensdoel en je ziet eigenlijk ook dat vrijwel 100% van de mensen op een zeker moment wel een relatie heeft. Als ik zometeen over een par jaar nog steeds geen vriendin heb dan beschouw ik mijn leven toch wel een beetje als gefaald :)
pi_97952620
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:35 schreef benzin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik snap nooit hoe mensen nou geen relatie kunnen willen eigenlijk. Voor mij is het toch wel het levensdoel en je ziet eigenlijk ook dat vrijwel 100% van de mensen op een zeker moment wel een relatie heeft. Als ik zometeen over een par jaar nog steeds geen vriendin heb dan beschouw ik mijn leven toch wel een beetje als gefaald :)
Ga je een vriendin krijgen met hoe je op dit moment verder kwakkelt? Als je nee antwoordt, is je leven nu dan al niet gefaald?
Ron Paul 2012
pi_97952636
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Het willen van een partner is een dierlijk instinct.
Echter zoals altijd zijn er altijd specimen die een afwijking vertonen, bijv. door het ontbreken van dat instinct.
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:36:56 #14
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_97952639
quote:

..knip..

Als ik zometeen over een par jaar nog steeds geen vriendin heb dan beschouw ik mijn leven toch wel een beetje als gefaald :)
Ik vindt het vrijgezel zijn wel lekker. maar toch mis je een stukje in je leven. Der knaagt wel iets aan me heel diep van binnen
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_97952664
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:36 schreef Supersoep het volgende:

[..]

Ga je een vriendin krijgen met hoe je op dit moment verder kwakkelt? Als je nee antwoordt, is je leven nu dan al niet gefaald?
He lul wat moet ik nou vertellen!?!
pi_97952688
quote:
Ik snap nooit hoe mensen nou geen relatie kunnen willen eigenlijk. Voor mij is het toch wel het levensdoel en je ziet eigenlijk ook dat vrijwel 100% van de mensen op een zeker moment wel een relatie heeft.
Relaties zijn echt niet altijd zaligmakend hoor. Er stranden er niet voor niets zoveel.
pi_97952717
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:36 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Het willen van een partner is een dierlijk instinct.
Echter zoals altijd zijn er altijd specimen die een afwijking vertonen, bijv. door het ontbreken van dat instinct.
Ja maar het is toch onzin wanneer iemand zegt dat ze meerdere vriendinnen heeft die deze afwijking zouden hebben. Ik ken werkelijk niemand die dit heeft... ik ken echter wel mensen van mijn leeftijd die al hun leven lang vrijgezel zijn.
pi_97952727
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:37 schreef Techno het volgende:

[..]

Relaties zijn echt niet altijd zaligmakend hoor. Er stranden er niet voor niets zoveel.
Please... not cool om dat hier te prediken voor mensen die nog nooit een relatie gehad hebben en dat graag willen.
pi_97952731
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:37 schreef Techno het volgende:

[..]

Toch leuker dan alleen zijn lijkt me.
pi_97952770
Bovendien zijn mensen met een relatie inderdaad gelukkiger, welvarender, etc.
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:39:33 #21
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_97952780
Het is moeilijk om vrouwen te vertrouwen als je ouders gescheiden zijn doordat je pa vreemd is gegaan. In mijn geval dan.
pi_97952795
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:39 schreef dyna18 het volgende:
Bovendien zijn mensen met een relatie inderdaad gelukkiger, welvarender, etc.
Mensen met een goede relatie wel. Helaas gaat die vlieger niet voor alle mensen met een relatie op.
pi_97952832
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:38 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Ja maar het is toch onzin wanneer iemand zegt dat ze meerdere vriendinnen heeft die deze afwijking zouden hebben. Ik ken werkelijk niemand die dit heeft... ik ken echter wel mensen van mijn leeftijd die al hun leven lang vrijgezel zijn.
Tja, geloof jij dat het de waarheid is wat vrouwen onderling vertellen?
Vooral onder vrouwen heerst enorme groepsdruk om sociaal wenselijk gedrag te vertonen.
pi_97952834
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:34 schreef moneyfornothing het volgende:
Hoe kan jij weten dat het niet zo is?
Maar als ze genoeg mannen afwijzen, geen contact met ze zoeken naast vriendschappelijk en al jaren zeggen echt geen behoefte te hebben aan een relatie lijkt het me duidelijk. Sowieso liegen ze ook nooit over andere dingen tegen me, dus waarom nu opeens wel?
Ik heb ook ooit een meid afgewezen. Dat je mensen afwijst wil niet zeggen dat je geen relatie wil; het wil alleen zeggen dat die persoon niet de juiste is voor je. Ze liegen erover uit schaamte....
pi_97952850
quote:
12s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:39 schreef pl4kkie het volgende:
Het is moeilijk om vrouwen te vertrouwen als je ouders gescheiden zijn doordat je pa vreemd is gegaan. In mijn geval dan.
Huh? Dus de man gaat vreemd en jij kunt daarom vrouwen niet vertrouwen?
pi_97952874
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:36 schreef Supersoep het volgende:

Nee. Maar toch is het nog niet gefaald. Er is nog hoop dat dingen anders worden of dat ik mazzel heb, of wie weet komt er bijna vanzelf ineens een meisje aanwaaien.

De enigste reden dat ik het vol hou is omdat ik hoop dat het ooit goed zal komen :)

En besides, ik wil niet voor mijn vijfentwintigste opgeven; ik wil mensen niet met de illusie achterlaten dat ik niet eens heb geprobeerd. :)
pi_97952901
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mensen met een goede relatie wel. Helaas gaat die vlieger niet voor alle mensen met een relatie op.
Gemiddeld genomen zijn mensen met een relatie gelukkiger. Fijn voor je dat je iemand weet waar dat niet voor geldt, maar dat maakt de bewering nog niet false.
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:42:25 #28
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_97952931
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:41 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Huh? Dus de man gaat vreemd en jij kunt daarom vrouwen niet vertrouwen?
En 2 eigen relaties op de klippen gelopen door vreemdgaan. Sommige mensen gaan er makkelijk mee om maar ik niet ;)
pi_97952964
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:38 schreef minibeer het volgende:
Toch leuker dan alleen zijn lijkt me.
In een goede relatie wel. Maar liever alleen dan een slechte relatie om de relatie.
pi_97952991
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:41 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Gemiddeld genomen zijn mensen met een relatie gelukkiger. Fijn voor je dat je iemand weet waar dat niet voor geldt, maar dat maakt de bewering nog niet false.
Het gros van de relaties gaat vroeg of laat kapot en daar gaat vaak geen fijne tijd aan vooraf. Mijn punt: een relatie kan gelukkig maken, maar weet met wie je er aan begint.
pi_97953001
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:41 schreef benzin het volgende:

[..]

Nee. Maar toch is het nog niet gefaald. Er is nog hoop dat dingen anders worden of dat ik mazzel heb, of wie weet komt er bijna vanzelf ineens een meisje aanwaaien.

De enigste reden dat ik het vol hou is omdat ik hoop dat het ooit goed zal komen :)

En besides, ik wil niet voor mijn vijfentwintigste opgeven; ik wil mensen niet met de illusie achterlaten dat ik niet eens heb geprobeerd. :)
Wat bedoel je met opgeven? Stoppen met uitgaan enzo?
De (weinige) onenightstands die ik had kwamen eigenlijk ook zomaar aanwaaien :P
En wat is een goede hashfunctie voor usernames die uit lowercase letters en cijfers bestaan :P?
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:44:32 #32
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97953040
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:01 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Edit: hoelang was voor jou de wachtlijst trouwens toen je verwijzing hebt gekregen?
Geen idee. Hij heeft me alleen een briefje meegegeven, en ik moest me zelf maar ergens inschrijven, wat ik dus nog niet heb gedaan. Ik heb begrepen dat het bij de meesten zo rond de anderhalf, 2 maanden ligt.
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
pi_97953046
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:38 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Niks onzin, het is zo. Ik sluit niet uit dat ze een vriend gaan krijgen, twee die eerst altijd riepen geen vriend te willen zijn inmiddels verliefd geweest en hebben nu wel een relatie. Zo raar is het ook weer niet geen relatie te willen als je rond de 20 bent hoor. Dat verandert vast nog wel met de tijd.
pi_97953047
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Als je erover nadenkt zijn relaties best een raar fenomeen, zeker als je geen kinderen wil.
pi_97953057
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:43 schreef Techno het volgende:

[..]

In een goede relatie wel. Maar liever alleen dan een slechte relatie om de relatie.
Wat is nou een slechte relatie? Ik bedoel, je begint toch juist een relatie omdat je elkaar leuk vindt. Dat je dingen ontdekt die je niet zo leuk vindt aan elkaar kan ik me bijna niet meer voorstellen, gezien je eerst al zo ontzettend lang moet chatten of om moet gaan met elkaar voordat je uberhaupt eens een date kunt krijgen...
pi_97953078
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:43 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het gros van de relaties gaat vroeg of laat kapot en daar gaat vaak geen fijne tijd aan vooraf. Mijn punt: een relatie kan gelukkig maken, maar weet met wie je er aan begint.
Het maakt mij niet zoveel uit met wie ik nu een relatie krijg.
Ik ga er ongetwijfeld veel van leren en dat helpt me dan om daarna een betere relatie te krijgen.

ik klink toch niet wanhopig he? :)
pi_97953089
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:40 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Ik heb ook ooit een meid afgewezen. Dat je mensen afwijst wil niet zeggen dat je geen relatie wil; het wil alleen zeggen dat die persoon niet de juiste is voor je. Ze liegen erover uit schaamte....
Ze schamen zich echt niet, waarom denk jij hen beter te kennen terwijl dan ik? Je projecteert nu je eigen dingen op hen, terwijl het helemaal niet zo vreemd is om niet per se een relatie te willen als je nog jong bent.
Ik vraag me ook af waar ze zich dan precies voor zouden moeten schamen volgens jou?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2011 20:47:47 ]
pi_97953090
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als je erover nadenkt zijn relaties best een raar fenomeen, zeker als je geen kinderen wil.
iets met oerinstincten, denk ik
pi_97953126
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:45 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Het maakt mij niet zoveel uit met wie ik nu een relatie krijg.
Ik ga er ongetwijfeld veel van leren en dat helpt me dan om daarna een betere relatie te krijgen.
Leren doe je er altijd van, maar persoonlijk blijf ik liever alleen en wacht ik tot ik een geschikte dame tegenkom dan dat ik in een avontuur stap alleen maar om een relatie te hebben, terwijl m'n gezond verstand eigenlijk al zegt dat die dame me niet gelukkig gaat maken.
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:46:23 #40
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97953129
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dat. Ik vind een relatie toch wel erg belangrijk... Ik heb sowieso al het gevoel dat ik op alle fronten aardig gefaald heb, hopelijk kan ik er nog wat van maken de komende jaren anders gaat het geen gezellig en vrolijk oud worden worden -O-
pi_97953149
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:38 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Please... not cool om dat hier te prediken voor mensen die nog nooit een relatie gehad hebben en dat graag willen.
hmm ik vond het eigenlijk wel een goede opmerking
ik bedoel je moet niet denken dat al je achterliggende problemen opgelost zijn als je verkering krijgt

en verkering is maar relatief he
ik bedoel beter vrijgezel dan in een relatie waar iemand je slaat of zo

het is niet (altijd) de hemel op aarde zeg maar
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_97953172
quote:

[..]

Waarom? Het is fijn om iemand te hebben om samen de beslommeringen van elke dag mee aan te gaan, om elkaar te steunen, er voor elkaar te zijn enzo :)

Het is fijn om een maatje te hebben om samen oud mee te worden.
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:47:35 #43
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97953182
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Nou ik kan me goed voorstellen dat het irritant kan worden een vriend of vriendin.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_97953189
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:46 schreef rhubarbje het volgende:
ik bedoel je moet niet denken dat al je achterliggende problemen opgelost zijn als je verkering krijgt

Precies.
pi_97953194
quote:

[..]

Waarom? kinderen maken je leven minder leuk, minder welvarend. Je kunt je seksleven gedag zeggen en je sociale leven ook.

Daar en tegen is een stel zonder kinderen de meest welvarende bevolkingsgroep van het land, Er is zelfs een term voor, de DINKy's.
Double Income No Kids....
pi_97953215
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:45 schreef minibeer het volgende:

[..]

Naja ik weet niet, had even een abstracte bui, eigenlijk zijn relaties wel logisch. Iemand willen waarmee je die diepere emotionele en seksuele klik hebt. Maar het gevoel van bij iemand horen blijf ik apart vinden.
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:48:28 #47
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97953228
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:45 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Ze schamen zich echt niet, waarom denk jij hen beter te kennen terwijl dan ik? Je projecteert nu je eigen dingen op hen, terwijl het helemaal niet zo vreemd is om niet per se een relatie te willen als je nog jong bent.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen 'niet per se een relatie willen' of 'gewoon echt absoluut geen behoefte aan een relatie hebben'. Het eerste is vrij normaal, het tweede zal echt niet zo veel voorkomen, en inderdaad, er is vaak dan wel een deeltje maskertje opzetten bij.
pi_97953234
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:44 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Wat is nou een slechte relatie? Ik bedoel, je begint toch juist een relatie omdat je elkaar leuk vindt. Dat je dingen ontdekt die je niet zo leuk vindt aan elkaar kan ik me bijna niet meer voorstellen, gezien je eerst al zo ontzettend lang moet chatten of om moet gaan met elkaar voordat je uberhaupt eens een date kunt krijgen...
Een relatie die niet in evenwicht is.
Waar de een profiteerd van de ander (in grote mate). Waar de een alleen maar vraagt en niets terug geeft. Waar er sprake is van abuse, etc.
pi_97953240
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:45 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Omdat ik dat instinct al vanaf mijn 16de had. De jongens die ik ken die nog nooit een relatie hebben gehad, staan er nagenoeg hetzelfde tegenover... al zal iemand die wel succesvol is in relaties dit minder snel oppikken. Ik pik een herkenbaar gevoel op uit een bepaalde ondertoon wanneer er over gepraat wordt. Misschien is het bij meiden anders ja... ik ken geen meiden die nooit een relatie hebben gehad.
pi_97953250
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Naja ik weet niet, had even een abstracte bui, eigenlijk zijn relaties wel logisch. Iemand willen waarmee je die diepere emotionele en seksuele klik hebt. Maar het gevoel van bij iemand horen blijf ik apart vinden.
Dat komt eigenlijk stiekem alleen maar omdat meisjes het niet goed vinden dat 'hun' jongen overal rondneukt :P
pi_97953262
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:48 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

Er is natuurlijk wel een verschil tussen 'niet per se een relatie willen' of 'gewoon echt absoluut geen behoefte aan een relatie hebben'. Het eerste is vrij normaal, het tweede zal echt niet zo veel voorkomen, en inderdaad, er is vaak dan wel een deeltje maskertje opzetten bij.
Ze sluiten het ook niet uit dat het gaat gebeuren, maar at the moment willen ze geen vent in ieder geval. Nou zouden ze niet de eerste in de groep zijn die al die uitspraken overboord gooien zodra ze verliefd worden, maar tot die tijd vinden ze dat dus.
pi_97953268
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:49 schreef minibeer het volgende:

[..]

Dat komt eigenlijk stiekem alleen maar omdat meisjes het niet goed vinden dat 'hun' jongen overal rondneukt :P
Andersom wel?

(minder exclusieve, open relaties uitgezonderd)
pi_97953334
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:48 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Omdat ik dat instinct al vanaf mijn 16de had. De jongens die ik ken die nog nooit een relatie hebben gehad, staan er nagenoeg hetzelfde tegenover... al zal iemand die wel succesvol is in relaties dit minder snel oppikken. Ik pik een herkenbaar gevoel op uit een bepaalde ondertoon wanneer er over gepraat wordt. Misschien is het bij meiden anders ja... ik ken geen meiden die nooit een relatie hebben gehad.
Misschien is dit dan het verschil tussen jouw vrienden die mannelijk zijn en mijn vriendinnen die vrouwelijk zijn, want ook wat betreft je laatste zin ken ik meerdere meiden die nog nooit een relatie hebben gehad of er pas sinds kort eentje hebben en tot die tijd bewust single bleven. Misschien ligt het dan wel aan mijn vriendinnen, kan ook, maar ik stel dan ook niet dat het voor iedereen geld, ik zeg alleen dat ik het niet heel raar vind omdat ik het ook in mijn omgeving zie.
pi_97953363
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:49 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Ze sluiten het ook niet uit dat het gaat gebeuren, maar at the moment willen ze geen vent in ieder geval. Nou zouden ze niet de eerste in de groep zijn die al die uitspraken overboord gooien zodra ze verliefd worden, maar tot die tijd vinden ze dat dus.
zeggen ze dan eigenlijk niet gewoon: Ik wil geen relatie met iemand die het niet echt helemaal is voor mij?

Ik bedoel als 'ze' verliefd worden (iig die 2 die je net noemde) veranderd het meteen in ik wil geen relatie behalve dan met deze

wat ik alleen maar heel logisch vind klinken allemaal
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_97953374
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:46 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Kip en het ei verhaal. Ik heb juist het idee dat problemen als mijn lage zelfvertrouwen, slecht kunnen flirten, onzekerheid, stemmingswisselingen; het gevolg zijn van het onvoldoende succes behalen bij de dames gedurende een langere periode. Ik had op mijn 16de geen zelfvertrouwens issues en stemmingswisselingen...
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:51:57 #56
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_97953377
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:45 schreef minibeer het volgende:

[..]

Een vaste relatie is geen oerinstinct, alleen seksuele behoeften zijn dat. Een relatie is alleen een oplossing.
The view from nowhere.
pi_97953378
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Andersom wel?

(minder exclusieve, open relaties uitgezonderd)
in ieder geval in mindere mate
en ja ik overdreef ook in mn vorige post (er zijn wel meer redenen)
pi_97953381
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:44 schreef Axel1988 het volgende:
Wat is nou een slechte relatie? Ik bedoel, je begint toch juist een relatie omdat je elkaar leuk vindt.
Er zijn zoveel mensen die bij elkaar zijn omdat ze bijvoorbeeld niet alleen kunnen of willen zijn. Ik zou daar niet gelukkig van worden. Dan maar geen relatie.
quote:
Dat je dingen ontdekt die je niet zo leuk vindt aan elkaar kan ik me bijna niet meer voorstellen, gezien je eerst al zo ontzettend lang moet chatten of om moet gaan met elkaar voordat je uberhaupt eens een date kunt krijgen...
Dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn. Waarom denk je dat?
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:52:19 #59
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97953396
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:47 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Waarom? kinderen maken je leven minder leuk, minder welvarend. Je kunt je seksleven gedag zeggen en je sociale leven ook.

Daar en tegen is een stel zonder kinderen de meest welvarende bevolkingsgroep van het land, Er is zelfs een term voor, de DINKy's.
Double Income No Kids....
:{
Beetje kort door de bocht.
Kinderen kunnen je ook ongelooflijk veel (onbetaalbare) levensvreugd geven. Mocht ik zelf ooit een stabiele relatie hebben en zelf ook beter in m'n schoenen staan wil ik absoluut kinderen :)
pi_97953416
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:51 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Kip en het ei verhaal. Ik heb juist het idee dat problemen als mijn lage zelfvertrouwen, slecht kunnen flirten, onzekerheid, stemmingswisselingen; het gevolg zijn van het onvoldoende succes behalen bij de dames gedurende een langere periode. Ik had op mijn 16de geen zelfvertrouwens issues en stemmingswisselingen...
ja oke maar als je dan in een 'slechte' relatie komt dan zal dit het alleen erger maken
daarom vond ik het wel een goede relatieverende opmerking
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_97953446
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:51 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Een vaste relatie is geen oerinstinct, alleen seksuele behoeften zijn dat. Een relatie is alleen een oplossing.
hoeft niet
denk ik want ik denk meteen aan dieren die als monogaam setje door het leven gaan als pinguins
bij hen is het dus wel een (oer?) instinct
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_97953475
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:51 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Verliefdheid zorgt er voor dat men een relatie wil, maakt dat het geen natuurlijk gegeven (oerinstinct) dan?
pi_97953499
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:52 schreef Techno het volgende:
Dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn. Waarom denk je dat?
Omdat het tot dusver altijd zo gaat; en als ik het in een eerder stadium probeer het eigenlijk per definitie fout gaat.
pi_97953516
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:53 schreef rhubarbje het volgende:
hoeft niet
denk ik want ik denk meteen aan dieren die als monogaam setje door het leven gaan als pinguins
Maar de mens is van nature niet monogaam. Daarom hebben ze contracten als het huwelijk bedacht. ;)
pi_97953558
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:51 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

zeggen ze dan eigenlijk niet gewoon: Ik wil geen relatie met iemand die het niet echt helemaal is voor mij?

Ik bedoel als 'ze' verliefd worden (iig die 2 die je net noemde) veranderd het meteen in ik wil geen relatie behalve dan met deze

wat ik alleen maar heel logisch vind klinken allemaal
Sowieso eentje niet eigenlijk, want die heeft wel eens aangegeven verliefd te zijn maar liever toch niets met hem te willen omdat ze een relatie niet zag zitten. Het hele idee om gebonden te zijn aan iemand stond haar nogal tegen, nog steeds trouwens.
pi_97953582
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:52 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja oke maar als je dan in een 'slechte' relatie komt dan zal dit het alleen erger maken
daarom vond ik het wel een goede relatieverende opmerking
als ik moet kiezen tussen mezelf succesvol ontwikkelen en echt het vertrouwen krijgen dat ik de meiden die me interesseren ook echt kan versieren OF een relatie die komt aanwaaien... dan zou ik ook voor het eerste kiezen.
pi_97953585
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:53 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

hoeft niet
Eens, misschien dat de seksuele drift sterker is, maar er zijn ook soorten waar het vormen van een relatie met 1 (of meerdere) vrouwtjes instinctief wordt ingegeven.
pi_97953607
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:54 schreef Techno het volgende:

[..]

Maar de mens is van nature niet monogaam. Daarom hebben ze contracten als het huwelijk bedacht. ;)
dat is echt zo geen oorzaak gevolg ding waar je een conclusie op kunt trekken :P
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:56:55 #69
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97953624
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Verliefdheid zorgt er voor dat men een relatie wil, maakt dat het geen natuurlijk gegeven (oerinstinct) dan?
Nou niet altijd.
De behoefte aan gewoon een vriendin (waar ze dus niet meteen verliefd op zijn) is soms ook groot.
C'est la vie
pi_97953636
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:56 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

als ik moet kiezen tussen mezelf succesvol ontwikkelen en echt het vertrouwen krijgen dat ik de meiden die me interesseren ook echt kan versieren OF een relatie die komt aanwaaien... dan zou ik ook voor het eerste kiezen.
Ik zou het 2e niet afslaan.
Al is het alleen maar omdat je van een relatie waarschijnlijk ook veel gaat opsteken en je gaat helpen voor toekomstige relaties.
pi_97953656
quote:

[..]

heel wijs :Y

En om het dan weer rond te maken: veel mensen doen dat niet
waardoor je alleen maar in een negatieve spiraal komt
daarom hoeft een relatie niet altijd een goed idee te zijn
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_97953662
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:56 schreef heloef het volgende:

[..]

Nou niet altijd.
De behoefte aan gewoon een vriendin (waar ze dus niet meteen verliefd op zijn) is soms ook groot.
Dat heb ik dus totaal niet. Ik moet wel wat voor haar voelen.
pi_97953671
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:56 schreef rhubarbje het volgende:
dat is echt zo geen oorzaak gevolg ding waar je een conclusie op kunt trekken :P
Ik grapte maar een beetje, maar toch heeft het wel het e.e.a. met elkaar te maken. ;)
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:58:27 #74
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97953688
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:55 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Sowieso eentje niet eigenlijk, want die heeft wel eens aangegeven verliefd te zijn maar liever toch niets met hem te willen omdat ze een relatie niet zag zitten. Het hele idee om gebonden te zijn aan iemand stond haar nogal tegen, nog steeds trouwens.
Sorry, ik kan me daar gewoon zo weinig bij voorstellen :{
pi_97953696
quote:

[..]

Tuurlijk, dan heb je je liefdesleven meer onder controle
pi_97953725
quote:
En dat is een heel goed uitgangspunt. :Y
pi_97953734
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:58 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

Sorry, ik kan me daar gewoon zo weinig bij voorstellen :{
Ja dat mag best, maar doe dan niet net alsof ik mijn eigen vriendinnen absoluut niet ken en ze steeds maar een potje tegen me staan te liegen.
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:59:24 #78
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_97953743
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Verliefdheid is er alleen als het zich voordoet en dat is het tijdelijk. Seksuele behoeften zijn er altijd.
The view from nowhere.
pi_97953746
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:56 schreef rhubarbje het volgende:

Maar de mens is van nature niet monogaam. Daarom hebben ze contracten als het huwelijk bedacht.

[..]

Hmmm hier verschillen we van mening.
het huwelijk is naar mijn idee wel degelijk bedacht om monogaam gedrag te promoten.
Anders zou je ook iets te veel onrust in de maatschappij krijgen met allerij ruzies tussen mannen, etc. Kijk maar hoe het in het dierenrijk er aan toe gaat. De sterkste eigent zich alles toe.
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:59:35 #80
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97953752
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:57 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Dat heb ik dus totaal niet. Ik moet wel wat voor haar voelen.
Stel voor een meisje zou naar mij toekomen voor verkering en ik ben niet verliefd op haar zou ik waarschijnlijk ja zeggen en hopen dat ik wat voor haar ga voelen. Maar ik zou zelf niet op zo'n meisje afstappen omdat ik zo graag een relatie wil.
C'est la vie
pi_97953761
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:56 schreef heloef het volgende:

[..]

Nou niet altijd.
Waarom een vriendin? Of mag het net zo goed een vriend zijn?

Tja, het geeft ons (althans mijn) leven zin om het met anderen te delen. Zo gek vind ik dat niet.

De leukste herinneringen zijn vaak die met andere mensen.
  donderdag 9 juni 2011 @ 20:59:52 #82
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97953765
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:59 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Ja dat mag best, maar doe dan niet net alsof ik mijn eigen vriendinnen absoluut niet ken en ze steeds maar een potje tegen me staan te liegen.
Waar lees je dat ik dat zeg :')
pi_97953793
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:59 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

Waar lees je dat ik dat zeg :')
Ah ik verwarde je met Axel zie ik nu, ik dacht dat jij geen icoon had joh. :P
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:00:27 #84
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97953806
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waarom een vriendin? Of mag het net zo goed een vriend zijn?

Tja, het geeft ons (althans mijn) leven zin om het met anderen te delen. Zo gek vind ik dat niet.

De leukste herinneringen zijn vaak die met andere mensen.
Ja vriend of vriendin had ik moeten schrijven.
Puur om gewoon niet alleen te zijn.
C'est la vie
pi_97953815
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:58 schreef Techno het volgende:

[..]

Ik grapte maar een beetje, maar toch heeft het wel het e.e.a. met elkaar te maken. ;)
nee hoor
ja het huwelijk kun je zien als een sociaal contract maar dat wil helemaal niets zeggen over het onstaan hiervan
het zou ook zomaar zo kunnen zijn (let wel: ik zeg niet dat het dat is) dat mensen door bijvoorbeeld welvaart niet meer monogaam hoeven te zijn en dus door niet monogaam te zijn tegen oerinstincten in gaan en daarom een social contract nodig is
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_97953840
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:58 schreef minibeer het volgende:

[..]

Tuurlijk, dan heb je je liefdesleven meer onder controle
Wat mij nu zo ontzettend dwars zit is niet of ik nu wel of geen vriendin heb; maar met name dat ik zo weinig interactie met vrouwen heb en dat het nooit eens leuk loopt op de manier die ik graag zou willen. Omdat dit al zo lang het geval is; begint dit ook zijn weerslag te hebben op andere aspecten in mijn leven (emotioneel instabiel; weinig waarde hechten aan studie etc.). Zeer foute ontwikkeling.
pi_97953848
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:59 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Verliefdheid is er alleen als het zich voordoet. Seksuele behoeften zijn er altijd.
Mwah...seksuele behoeften doen zich bij mij ook niet altijd voor.

Wel vaker als ik verliefd ben.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:01:23 #88
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97953857
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:00 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Ah ik verwarde je met Axel zie ik nu, ik dacht dat jij geen icoon had joh. :P
Hij was er ooit eens af gegooid, heb 'm er van de week weer opgezet :)
pi_97953915
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:01 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

Hij was er ooit eens af gegooid, heb 'm er van de week weer opgezet :)
Okay, nou het was niet naar jou bedoelt dus. ;)
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:03:32 #90
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97953971
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:01 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mwah...seksuele behoeften doen zich bij mij ook niet altijd voor.

Wel vaker als ik verliefd ben.
:o ! niet :?
Weirdo!!
pi_97953979
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:59 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Hmmm hier verschillen we van mening.
het huwelijk is naar mijn idee wel degelijk bedacht om monogaam gedrag te promoten.
Anders zou je ook iets te veel onrust in de maatschappij krijgen met allerij ruzies tussen mannen, etc. Kijk maar hoe het in het dierenrijk er aan toe gaat. De sterkste eigent zich alles toe.
dat heb ik ook nooit ontkent
Je kunt alleen niet stellen
christus mijn dubbele punt is kwijt! anyway denk daar een dubbele punt
je kunt dus niet stellen het huwelijk bestaat om monogaan gedrag te promoten DUS de mens is van nature niet monogaam

Je kunt alleen stellen er was blijkbaar behoefte vanuit de maatschappij om een monogaam instituut als het huwelijk te creeeren

als je dat al kunt stellen
denk ik we hoor maar ik heb er geen onderzoek naar gedaan
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_97954000
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:59 schreef heloef het volgende:

[..]

Stel voor een meisje zou naar mij toekomen voor verkering en ik ben niet verliefd op haar zou ik waarschijnlijk ja zeggen en hopen dat ik wat voor haar ga voelen. Maar ik zou zelf niet op zo'n meisje afstappen omdat ik zo graag een relatie wil.
Gast serieus? Ik zou meteen denken dat het een flauwe grap is en haar compleet links laten liggen. Mocht ze me kunnen overtuigen dat het serieus is, dan zou ik een date ofzo wel overwegen, maar zeker niet meteen in een relatie stappen.
pi_97954032
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:03 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

:o ! niet :?
Weirdo!!
Jij bent non-stop geil dan? :')
pi_97954037
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:00 schreef rhubarbje het volgende:
nee hoor
ja het huwelijk kun je zien als een sociaal contract maar dat wil helemaal niets zeggen over het onstaan hiervan
het zou ook zomaar zo kunnen zijn (let wel: ik zeg niet dat het dat is) dat mensen door bijvoorbeeld welvaart niet meer monogaam hoeven te zijn en dus door niet monogaam te zijn tegen oerinstincten in gaan en daarom een social contract nodig is
Wel degelijk, de Soemeriërs kenden al komplete wetgeving omtrend het huwelijk. En dat is sinds het onstaan van andere oude beschavingen ook niet meer veranderd eigenlijk. Het huwelijk is een contract waarmee ondere andere bepaald wordt dat je monogaam dient te zijn. En daar vanaf wijken stonden dus echt hele fikse straffen op.
pi_97954052
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:59 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat je ze niet kent; ik zeg alleen dat ik denk dat veel mensen hierover zouden liegen omdat ze zich ervoor schamen.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:05:15 #96
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97954058
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:04 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Gast serieus? Ik zou meteen denken dat het een flauwe grap is en haar compleet links laten liggen. Mocht ze me kunnen overtuigen dat het serieus is, dan zou ik een date ofzo wel overwegen, maar zeker niet meteen in een relatie stappen.
Als het serieus dan stap ik er gewoon wat heb je te verliezen denk ik dan.
C'est la vie
pi_97954074
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:05 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat je ze niet kent; ik zeg alleen dat ik denk dat veel mensen hierover zouden liegen omdat ze zich ervoor schamen.
Je zegt het ook niet letterlijk, maar je doet het wel zo overkomen. Vandaar. :*
pi_97954126
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:04 schreef Techno het volgende:

[..]

Wel degelijk, de Soemeriërs kenden al komplete wetgeving omtrend het huwelijk. En dat is sinds het onstaan van andere oude beschavingen ook niet meer veranderd eigenlijk. Het huwelijk is een contract waarmee ondere andere bepaald wordt dat je monogaam dient te zijn. En daar vanaf wijken stonden dus echt hele fikse straffen op.
Maar waarom heeft men dat hele monogame concept uitgevonden als het voor de mens een stuk logischer is om polygaam te zijn en te blijven? Laat me raden...religie. Maar zelfs in religie is het met een reden bedacht. Whyyy.

Sowieso, mensen hebben niet voor niets emoties als jaloezie en dat ze graag hun vriend/vriendin niet willen delen binnen een relatie (meestal).
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:07:00 #99
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97954148
quote:

[..]

En daar vanaf wijken stonden dus echt hele fikse straffen op.
En terecht ^O^
Seksen met een ander dan je partner? Jaar werkkamp!
pi_97954156
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat niet :o maar het libido van een vrieskist heb ik iig niet
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:07:46 #101
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97954195
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar waarom heeft men dat hele monogame concept uitgevonden als het voor de mens een stuk logischer is om polygaam te zijn en te blijven? Laat me raden...religie. Maar zelfs in religie is het met een reden bedacht. Whyyy.
Een van die vragen die toch onbeantwoord zullen blijven. Daar kan je over nadenken en nadenken en nadenken.
C'est la vie
pi_97954203
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

de meeste mannen, volgens mij :P
pi_97954215
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:05 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Je zegt het ook niet letterlijk, maar je doet het wel zo overkomen. Vandaar. :*
Ow nee hoor; maar ik kan me ook wel heel erg vinden in de verklaring van Rhubarbje hierover... dat ze niet meteen op zoek zijn naar iets, maar er toch ergens wel gewoon voor open staan, mocht er een leuke vent langskomen (volgens kwam het daarop neer).

Ik heb zoiets ook al eens meegemaakt; dat ik een meid vroeg om samen gezellig wat te drinken.... en dat ze met een bindingsangst verhaal aan kwam zetten. Een maand later had ze een andere vriend. Bindingsangst.....
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:08:17 #104
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97954218
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:07 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

En terecht ^O^
Seksen met een ander dan je partner? Jaar werkkamp!
Nou nou dat is ook wel overdreven. _O-
C'est la vie
pi_97954243
quote:

[..]

dat het al lang bestaat en als een hoog goed werd geacht zegt nog steeds niets over de oerinstincten van de mens
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_97954262
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:06 schreef -Strawberry- het volgende:
Een exacte oorzaak blijft lastig, maar religie en het behouden van de maatschappelijke orde hebben er zeker mee te maken. En religie is inderdaad ook een prachtig middel om het volk in toom te houden.
pi_97954272
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:07 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat Strawberry de norm is op dit gebied.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:09:12 #108
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97954278
Ik ben overigens wel benieuwd naar de achtergrond van de uitspraak: "De introvert is makkelijk te herkennen aan zijn/haar verjaardag"
pi_97954298
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:07 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik heb ook geen libido van een vrieskist, maar ik krijg niet elke dag spontaan zin of zo. :P
pi_97954337
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:08 schreef rhubarbje het volgende:
dat het al lang bestaat en als een hoog goed werd geacht zegt nog steeds niets over de oerinstincten van de mens
Als de mens van nature monogaam was dan was al die poeha uberhaupt niet nodig geweest.
pi_97954349
Misschien bestaat het huwelijk ook wel omdat ons oerinstinct monogaam zijn is en hebben we er op deze manier vorm aan gegeven
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_97954369
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat Strawberry de norm is op dit gebied.
Alsof vrouwen gemiddeld elke dag geil zijn. Daar geloof ik niets van.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:10:46 #113
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97954379
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:08 schreef heloef het volgende:

[..]

Nou nou dat is ook wel overdreven. _O-
Vind ik niet zo zeer :)
Helaas is het in deze maatschappij niet meer wenselijk/mogelijk, maar vreemdgaan kan veel grotere gevolgen voor de benadeelde hebben dan bijvoorbeeld een diefstal oid.
pi_97954382
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:10 schreef rhubarbje het volgende:
Misschien bestaat het huwelijk ook wel omdat ons oerinstinct monogaam zijn is en hebben we er op deze manier vorm aan gegeven
De mens is wel degelijk monogamer dan menig diersoort, o.a. zwanen uitgezonderd.
pi_97954392
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:09 schreef Chewbalhaar het volgende:
Ik ben overigens wel benieuwd naar de achtergrond van de uitspraak: "De introvert is makkelijk te herkennen aan zijn/haar verjaardag"
Die is er niet.
pi_97954408
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:10 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat zal van persoon tot persoon verschillen, maar zeker jonge vrouwen willen wel 'n paar keer per week hoor.
pi_97954416
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:09 schreef Chewbalhaar het volgende:
Die viert hij niet _O-
pi_97954422
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:08 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Ow nee hoor; maar ik kan me ook wel heel erg vinden in de verklaring van Rhubarbje hierover... dat ze niet meteen op zoek zijn naar iets, maar er toch ergens wel gewoon voor open staan, mocht er een leuke vent langskomen (volgens kwam het daarop neer).

Ik heb zoiets ook al eens meegemaakt; dat ik een meid vroeg om samen gezellig wat te drinken.... en dat ze met een bindingsangst verhaal aan kwam zetten. Een maand later had ze een andere vriend. Bindingsangst.....
Dat valt weer mee dan, maar ook dat is niet voor allemaal het geval want zoals ik zei is er eentje die bewust geen relatie met iemand aanging waar ze wel wat voor voelde. Op zich begreep ik haar redenaties ook wel, afgezien van dat ik vast niet zo rationeel geweest zou zijn als ik iemand zo zag zitten. Wel een paar keer gedaan, maar toen waren er wel meer tegens en het was sowieso een hele andere situatie.
pi_97954457
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:10 schreef rhubarbje het volgende:
Zou kunnen, zij het echter dat als je naar de man en zijn gedrag kijkt, deze stellig vrij snel ontkracht wordt :D
pi_97954472
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:10 schreef Techno het volgende:

[..]

Als de mens van nature monogaam was dan was al die poeha uberhaupt niet nodig geweest.
De mens is niet van nature monogaam, maar daarom kan je nog wel trouw zijn als je beide liever niet hebt dat je partner met een ander sekst. Dat is respect hebben voor elkaars wensen. En in dat opzicht zijn monogame relaties misschien wel redelijk 'menselijk'. Aangezien de meeste mensen wel jaloers worden en hun vriend/vriendin niet willen delen.

Op die manier vind ik ons dus redelijk trouw/monogaam aangelegd.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:12:28 #121
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97954474
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:11 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Die viert hij niet _O-
Dat is niet grappig ;(
pi_97954476
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:10 schreef Halcon het volgende:
De mens is wel degelijk monogamer dan menig diersoort, o.a. zwanen uitgezonderd.
Dat is ook alleen maar "maatschappelijk gewenst" opgelegd gedrag.
pi_97954496
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:11 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zal van persoon tot persoon verschillen, maar zeker jonge vrouwen willen wel 'n paar keer per week hoor.
Pfff... vrouwen vinden seks toch vieeeeeeezzzzz?

behalve rond de eisprong
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:12:59 #124
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97954498
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:10 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

Vind ik niet zo zeer :)
Helaas is het in deze maatschappij niet meer wenselijk/mogelijk, maar vreemdgaan kan veel grotere gevolgen voor de benadeelde hebben dan bijvoorbeeld een diefstal oid.
Tsja degene waar mee hij een relatie heeft kan prima zelf een straf bepalen. Daar hoeft niemand anders zich mee te bemoeien.
C'est la vie
pi_97954533
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:12 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

Dat is niet grappig ;(
Ik moest anders lachen :)
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:13:48 #126
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97954539
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:11 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Die viert hij niet _O-
He ik vier mijn verjaardag ook niet. :{
C'est la vie
pi_97954541
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik heb ook geen libido van een vrieskist, maar ik krijg niet elke dag spontaan zin of zo. :P
mmm ik bijna iedere dag wel.
14 SHADES OF GREY
pi_97954555
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:13 schreef heloef het volgende:

[..]

He ik vier mijn verjaardag ook niet. :{
Jij introvert....
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:14:22 #129
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97954574
Who cares wat de achtergrond van monogamie of het huwelijk is, het is van veel groter belang hoe dit in de huidige maatschappij ingepast wordt/zou moeten worden. En volgens de huidige normen en waarden is vreemdgaan verwerpelijk.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:14:51 #130
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97954596
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:12 schreef heloef het volgende:

[..]

Tsja degene waar mee hij een relatie heeft kan prima zelf een straf bepalen. Daar hoeft niemand anders zich mee te bemoeien.
Die gene kan moeilijk de vreemdganger in elkaar slaan en opsluiten voor een jaar he :')
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:14:53 #131
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97954597
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:14 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Jij introvert....
Heulemaal niet :{w
Ik ben 17 ik zie het nut er echt niet meer van in eerlijk gezegd. :')
C'est la vie
pi_97954606
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:12 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

Dat is niet grappig ;(
ik vier m ook nooit :P
pi_97954616
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:12 schreef Techno het volgende:

[..]

Dat is ook alleen maar "maatschappelijk gewenst" opgelegd gedrag.
Die maatschappelijke wens komt ook ergens vandaan.
pi_97954624
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:12 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Zou kunnen, zij het echter dat als je naar de man en zijn gedrag kijkt, deze stellig vrij snel ontkracht wordt :D
maar dat kan ook met onze moderne samenleving te maken hebben en kan dus helemaal los staan van oerinstincten

kan zeg ik he
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:15:20 #135
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97954633
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:13 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik moest anders lachen :)
;( ik vier m'n verjaardag ook regelmatig niet ;(
pi_97954635
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:12 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Pfff... vrouwen vinden seks toch vieeeeeeezzzzz?

behalve rond de eisprong
De meeste vrouwen zijn er niet vies van hoor. :)
pi_97954638
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:12 schreef -Strawberry- het volgende:
De mens is niet van nature monogaam, maar daarom kan je nog wel trouw zijn als je beide liever niet hebt dat je partner met een ander sekst. Dat is respect hebben voor elkaars wensen.
Ik zeg toch ook niet dat dat kan? De mens heeft uiteraard wel het verstandelijk vermogen om een dergelijke overeenkomst aan te gaan. Maar zelfs dan nog gaat het heel vaak mis.

Kijk alleen al maar op Fok, "Help, mijn vriend gaat vreemd wat nu?".
pi_97954640
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:11 schreef moneyfornothing het volgende:

[..]

Dat valt weer mee dan, maar ook dat is niet voor allemaal het geval want zoals ik zei is er eentje die bewust geen relatie met iemand aanging waar ze wel wat voor voelde. Op zich begreep ik haar redenaties ook wel, afgezien van dat ik vast niet zo rationeel geweest zou zijn als ik iemand zo zag zitten. Wel een paar keer gedaan, maar toen waren er wel meer tegens en het was sowieso een hele andere situatie.
Wat is een rationele reden om geen relatie te beginnen wanneer je wel verliefd op iemand bent? Oke... ik kan wel wat bedenken, maar dat is meteen wel erg extreem...
pi_97954685
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:14 schreef Chewbalhaar het volgende:
Who cares wat de achtergrond van monogamie of het huwelijk is, het is van veel groter belang hoe dit in de huidige maatschappij ingepast wordt/zou moeten worden. En volgens de huidige normen en waarden is vreemdgaan verwerpelijk.
is dat nog wel zo?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:16:44 #140
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97954702
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:14 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

Die gene kan moeilijk de vreemdganger in elkaar slaan en opsluiten voor een jaar he :')
Ik heb het daar ook niet over. :')
Uit huis trappen, nooit meer willen zien weet ik het er valt heus wel iets te verzinnen.
En daarnaast moet je niet blij zijn dat zo'n persoon vreemdgaat? Dan weet je tenminste hoe hij echt is. Dat is ook wat waard.
C'est la vie
pi_97954708
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:14 schreef heloef het volgende:

[..]

Heulemaal niet :{w
Ik ben 17 ik zie het nut er echt niet meer van in eerlijk gezegd. :')
Versterkt de band met vrienden en geeft je de kans om nieuwe chickies te hosselen.
pi_97954736
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:15 schreef Halcon het volgende:
Die maatschappelijke wens komt ook ergens vandaan.
Mja, het christelijk juk van de afgelopen 2 millenia schudt je natuurlijk niet zo makkelijk af.
pi_97954755
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:15 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Wat is een rationele reden om geen relatie te beginnen wanneer je wel verliefd op iemand bent? Oke... ik kan wel wat bedenken, maar dat is meteen wel erg extreem...
Leeftijd, afstand, hij staat bekend als lul, je hebt al een relatie, je gaat naar ver weg verhuizen, je weet/denkt dat relaties niet voor jou werken, je bent nog niet over je ex heen. Dat soort dingen bijvoorbeeld.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2011 21:18:17 ]
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:18:12 #144
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97954773
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:16 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Versterkt de band met vrienden en geeft je de kans om nieuwe chickies te hosselen.
Oh dan moet ik zeker de Escape afhuren en al mijn "matties" uitnodigen en zeggen dat ze chickies moeten meenemen. Nee dan neem ik wel voor mijn 18de verjaardag een paar mensen mee bowlen en daarna klemzuipen ofzo.
C'est la vie
pi_97954787
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:15 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

maar dat kan ook met onze moderne samenleving te maken hebben en kan dus helemaal los staan van oerinstincten

kan zeg ik he
Kan, maar zonder met ondersteunend onderzoek te komen, acht ik de kans groter dat de huidige maatschappij de man juist steeds monogamer maakt, dan polygaam.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:18:36 #146
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97954792
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:16 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

is dat nog wel zo?
Denken helaas steeds minder mensen zo over. Echter, gaat het er om dat je hierbij de mening van je partner weet. Als het je partner aan z'n reet zal roesten of je vreemdgaat, do your thing, maar het is voor veel mensen DE ultieme manier om iemand te kwetsen. Dat vind ik dermate verwerpelijk dat ik het niet erg zou vinden als dit strafrechtelijk kon worden aangepakt. Is uiteraard niet mogelijk, helaas.
pi_97954793
quote:
12s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:17 schreef Techno het volgende:

[..]

Mja, het christelijk juk van de afgelopen 2 millenia schudt je natuurlijk niet zo makkelijk af.
en die polomepupselmensevolk waar je het eerder dan over had? ;)

Die kunnen net zo goed een argument tegen je stelling zijn ;)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_97954804
quote:
12s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:17 schreef Techno het volgende:

[..]

Die hebben het ook ooit bedacht, net zoals vrijwel alle andere religies. Vrijwel alle dingen van religies zijn ook op bepaalde gedachten van destijds gebaseerd. Bv. het niet eten van varkensvlees. Varkens zijn ranzige beesten, vreten afval e.d., daarom bedacht men destijds dat het beter was om geen varkensvlees te eten.
pi_97954809
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:15 schreef Techno het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat dat kan? De mens heeft uiteraard wel het verstandelijk vermogen om een dergelijke overeenkomst aan te gaan. Maar zelfs dan nog gaat het heel vaak mis.

Kijk alleen al maar op Fok, "Help, mijn vriend gaat vreemd wat nu?".
Ja, dat is waar. Maar ondanks dat we niet monogaam zijn strict genomen, denk ik dat heel veel mensen nooit een open relatie zouden kunnen hebben, dat is dan toch tegenstrijdig?
pi_97954834
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:10 schreef -Strawberry- het volgende:
De vrouwen waar ik iets mee heb gehad waren dat i.i.g. wel. Zoveel anders dan mannen zijn vrouwen niet, ze zijn alleen wat subtieler. :D :')
pi_97954852
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:18 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

Denken helaas steeds minder mensen zo over. Echter, gaat het er om dat je hierbij de mening van je partner weet. Als het je partner aan z'n reet zal roesten of je vreemdgaat, do your thing, maar het is voor veel mensen DE ultieme manier om iemand te kwetsen. Dat vind ik dermate verwerpelijk dat ik het niet erg zou vinden als dit strafrechtelijk kon worden aangepakt. Is uiteraard niet mogelijk, helaas.
In bv. België heeft het wel consequenties. Gaat een vrouw vreemd, dan kan ze bv. het recht op alimentatie verliezen.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:19:53 #152
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97954854
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:19 schreef Techno het volgende:

[..]

De vrouwen waar ik iets mee heb gehad waren dat i.i.g. wel. Zoveel anders dan mannen zijn vrouwen niet, ze zijn alleen wat subtieler. :D :')
En kieskeuriger.
C'est la vie
pi_97954864
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:18 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Kan, maar zonder met ondersteunend onderzoek te komen, acht ik de kans groter dat de huidige maatschappij de man juist steeds monogamer maakt, dan polygaam.
ik heb ook helemaal geen onderzoek en feiten aan mijn kant
hell ik weet zelf niet eens of ik wel aan 'mijn' kant sta

ik merkte gewoon op (met een smiley notabene) dat het geen oorzaak gevolg ding was
en toen werd het een discussie
en die kan ik nooit een laten gaan :') :@
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_97954873
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:18 schreef heloef het volgende:

[..]

Oh dan moet ik zeker de Escape afhuren en al mijn "matties" uitnodigen en zeggen dat ze chickies moeten meenemen. Nee dan neem ik wel voor mijn 18de verjaardag een paar mensen mee bowlen en daarna klemzuipen ofzo.
Of eerst zuipen en dan bowlen....
is ook lachen, kijken hoe snel je eruit gegooid (pun) wordt.
pi_97954905
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:19 schreef heloef het volgende:

[..]

En kieskeuriger.
Mannen moeten zich zoveel mogelijk voortplanten (de facto: hun zaad in zoveel mogelijk vrouwen droppen), vrouwen moeten zich laten bevruchten door de sterkste van het stel (en dus door één man).
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:21:16 #156
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97954927
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die hebben het ook ooit bedacht, net zoals vrijwel alle andere religies. Vrijwel alle dingen van religies zijn ook op bepaalde gedachten van destijds gebaseerd. Bv. het niet eten van varkensvlees. Varkens zijn ranzige beesten, vreten afval e.d., daarom bedacht men destijds dat het beter was om geen varkensvlees te eten.
Leuk genoeg hebben ze nog gelijk ook, gezien varkens bijvoorbeeld ook veel meer afvalstoffen in hun vet op slaan dan andere dieren.
pi_97954931
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:18 schreef rhubarbje het volgende:
en die polomepupselmensevolk waar je het eerder dan over had? ;)

Die kunnen net zo goed een argument tegen je stelling zijn ;)
Nee, niet. Want het Oude Testament is voor een groot deel weer gebaseerd op de overleveringen van de Soemeriërs. Alleen zijn de goden vervangen door één almachtige god. ;)
pi_97954946
quote:

[..]

Er zijn ook mensen die hier afspraken over maken binnen een relatie... en je hebt ook zogenaamde swingers. Ik kan me niet echt in dat gevoel verplaatsen; ik kan me echter wel voorstellen dat je, als je bijvoorbeeld al lang bij elkaar bent, best eens zin hebt om wat te experimenteren. Echter niet om de rug van de ander; het ergste van vreemdgaan is misschien wel het schaden van vertrouwen.
pi_97954979
quote:

[..]

Oh, nou als ik verliefd ben zeker wel.

En soms ook als dat niet zo is, maar dat verschilt. Weken zonder, dan weer elke dag etc.
pi_97954986
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:21 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

Leuk genoeg hebben ze nog gelijk ook, gezien varkens bijvoorbeeld ook veel meer afvalstoffen in hun vet op slaan dan andere dieren.
Precies. Men kan dan wel roepen achterlijke religie en daarom doen we het nog steeds, maar de normen en waarden van een religie zijn ook ergens op gebaseerd. Soms zijn ze inmiddels achterhaald, soms echter ook niet, zoals bv. in het geval van het eten van varkensvlees.
pi_97954989
En toch ken ik een opa en oma die al 70 jaar bij elkaar zijn. De mevrouw is nu 89 en de man is 93. Het kan dus wel. *;

Al kan ik me niet voorstellen dat je het zo lang bij iemand uit kunt houden. Ik zou (denk ik) wel verlangen naar iets anders, op den duur.. Al snap ik mensen die vreemdgaan ook niet helemaal, ik bedoel, waarom zou je dat doen? (behalve als je niet meer weet wat je doet door drank e.d.)
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:22:17 #162
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97954993
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

In bv. België heeft het wel consequenties. Gaat een vrouw vreemd, dan kan ze bv. het recht op alimentatie verliezen.
En terecht. Toch belachelijk dat je je leven lang moet blijven betalen voor een hoerrrrrr die zich door anderen laat volblaffen :r
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:22:21 #163
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97954997
quote:

[..]

Als een vrouw of man vreemd gaat moet je niet gaan zitten kniezen of huilen. Natuurlijk is dat een natuurlijk reactie als degene die je zoiets aandoet vreemd gaat. Maar hou gewoon in je achterhoofd dat zo'n persoon jou niet waard is.
C'est la vie
pi_97955016
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:20 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ik heb ook helemaal geen onderzoek en feiten aan mijn kant
hell ik weet zelf niet eens of ik wel aan 'mijn' kant sta

ik merkte gewoon op (met een smiley notabene) dat het geen oorzaak gevolg ding was
en toen werd het een discussie
en die kan ik nooit een laten gaan :') :@
Vast een beroepsdeformatie ;)

Ik denk trouwens dat wel degelijk de norm mbt relaties verandert in de maatschappij.
De norm is nog steeds monogaam, maar dan steeds meer serieel monogaam. Men verwacht niet langer dat je je leven lang bij 1 partner blijft. Maar wel dat je trouw blijft aan je huidige partner.
pi_97955049
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:19 schreef Halcon het volgende:
Tja, en in Iran wordt de vrouw gestenigd. ;(
pi_97955069
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die hebben het ook ooit bedacht, net zoals vrijwel alle andere religies. Vrijwel alle dingen van religies zijn ook op bepaalde gedachten van destijds gebaseerd.
Eens.
pi_97955070
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:22 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

En terecht. Toch belachelijk dat je je leven lang moet blijven betalen voor een hoerrrrrr die zich door anderen laat volblaffen :r
Vandaar ook die regel. Het geeft je ook de mogelijkheid om snel en zonder haar medewerking een scheiding te forceren. Net zoals bij bv. mishandeling het geval is.
pi_97955101
quote:

[..]

Wat? Ben je nou serieus?
pi_97955122
quote:
9s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:23 schreef Techno het volgende:

[..]

Tja, en in Iran wordt de vrouw gestenigd. ;(
Persoonlijk vind ik het te verdedigen dat iemand die het huwelijk laat klappen niet de rest van haar leven verplicht gespekt dient te worden door degene die ze heeft bedrogen.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:24:30 #170
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97955125
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:20 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Of eerst zuipen en dan bowlen....
is ook lachen, kijken hoe snel je eruit gegooidd (pun) wordt.
Eerst zuipen en dan gewoon mijn droom waar maken.

Midden in de nacht in mijn onderbroek gaan discobowlen. Zag dat ooit bij Nu we er toch zijn en heb dat sindsdien altijd willen doen. :')
C'est la vie
pi_97955158
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:22 schreef Mpj het volgende:
En toch ken ik een opa en oma die al 70 jaar bij elkaar zijn. De mevrouw is nu 89 en de man is 93. Het kan dus wel. *;

Al kan ik me niet voorstellen dat je het zo lang bij iemand uit kunt houden. Ik zou (denk ik) wel verlangen naar iets anders, op den duur.. Al snap ik mensen die vreemdgaan ook niet helemaal, ik bedoel, waarom zou je dat doen? (behalve als je niet meer weet wat je doet door drank e.d.)
Na zo'n tijd verlang je altijd wel naar wat anders denk ik.

Maar als je een open relatie niet trekt, zal je maar andere verlangens moeten najagen. Of in je jeugd flink rondsletten zodat je iig niet het gevoel hebt iets te hebben gemist. Dan weet je hoe het is met veel verschillende mensen.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:25:18 #172
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97955170
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Vandaar ook die regel. Het geeft je ook de mogelijkheid om snel en zonder haar medewerking een scheiding te forceren. Net zoals bij bv. mishandeling het geval is.
Een vraagje, hoe bewijzen die slimme Belgen dat?
C'est la vie
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:25:24 #173
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97955181
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:21 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die hier afspraken over maken binnen een relatie... en je hebt ook zogenaamde swingers. Ik kan me niet echt in dat gevoel verplaatsen; ik kan me echter wel voorstellen dat je, als je bijvoorbeeld al lang bij elkaar bent, best eens zin hebt om wat te experimenteren. Echter niet om de rug van de ander; het ergste van vreemdgaan is misschien wel het schaden van vertrouwen.
In de huidige maatschappij wordt dat misschien anders gezien, maar ik zie seks als iets heel moois/speciaals, wat je niet met iedereen moet delen. Als iemand dat dan wel doet is dat extra pijnlijk, maar ook het schaden van het vertrouwen is natuurlijk heel erg. Hoe dan ook, voor veel mensen is het een van de pijnlijkste dingen die je kan overkomen, dus vanuit dat oogpunt is het niet onlogisch als het strafbaar zou zijn.
pi_97955182
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:24 schreef heloef het volgende:

[..]

Eerst zuipen en dan gewoon mijn droom waar maken.

Midden in de nacht in mijn onderbroek gaan discobowlen. Zag dat ooit bij Nu we er toch zijn en heb dat sindsdien altijd willen doen. :')
Lol... staat die op je bucketlist ;)?
pi_97955189
quote:

[..]

Pfff ik wordt een beetje depri van die post
pi_97955195
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:23 schreef Halcon het volgende:
Ik vind het wel een goede regel. Hier betaalt de man zich ook gewoon blauw, als het de vrouw was die vreemdging en nu een ander heeft. Dat slaat gewoon nergens op.
pi_97955205
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:23 schreef Mpj het volgende:

[..]

Wat? Ben je nou serieus?
Stel je eens voor: jij hebt een prima baan, je vrouw klooit maar wat aan en heeft geen vaste baan. Zij bedriegt jou met bv. de melkboer. Er volgt een scheiding en vanaf het moment van scheiding moet jij haar bv. ¤ 1.500,00 per maand betalen, omdat zij nauwelijks inkomen heeft en toch het welvaartsniveau die ze tijdens het huwelijk had wil behouden. Is dat eerlijk?
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:25:44 #178
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_97955207
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:20 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mannen moeten zich zoveel mogelijk voortplanten (de facto: hun zaad in zoveel mogelijk vrouwen droppen), vrouwen moeten zich laten bevruchten door de sterkste van het stel (en dus door één man).
Denk ik ook. Een harum is de natuurlijke toestand (+ monnikken).
The view from nowhere.
pi_97955255
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:25 schreef heloef het volgende:

[..]

Een vraagje, hoe bewijzen die slimme Belgen dat?
Daar zijn allerlei manieren voor. O.a. een deurwaarder kan het vaststellen, je kunt getuigen oproepen als er beelden van zijn kun je het daarmee bewijzen, etc...
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:26:40 #180
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97955260
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:25 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Lol... staat die op je bucketlist ;)?
Nou als ik nog een paar dingen mag doen in mijn leven dan staat die wel op het lijstje.
C'est la vie
pi_97955280
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar als je een open relatie niet trekt, zal je maar andere verlangens moeten najagen. Of in je jeugd flink rondsletten zodat je iig niet het gevoel hebt iets te hebben gemist. Dan weet je hoe het is met veel verschillende mensen.
Dat is trouwens mijn grootste angst.
Stel dat ik een relatie krijg (stel he ;)) en het blijkt meteen enorm goed te klikken.
Krijg ik dan later geen spijt dat ik nooit anderen heb ervaren.
pi_97955320
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:25 schreef Techno het volgende:

[..]

Ik vind het wel een goede regel. Hier betaalt de man zich ook gewoon blauw, als het de vrouw was die vreemdging en nu een ander heeft. Dat slaat gewoon nergens op.
Dat vind ik dus ook en vandaar dat ik die regel wel te billijken vind. Net zoals een vrouw die voortdurend wordt mishandeld, zonder al teveel geklooi haar huwelijk kan laten ontbinden. Of manlief het er nu mee eens is of niet.
pi_97955327
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Stel je eens voor: jij hebt een prima baan, je vrouw klooit maar wat aan en heeft geen vaste baan. Zij bedriegt jou met bv. de melkboer. Er volgt een scheiding en vanaf het moment van scheiding moet jij haar bv. ¤ 1.500,00 per maand betalen, omdat zij nauwelijks inkomen heeft en toch het welvaartsniveau die ze tijdens het huwelijk had wil behouden. Is dat eerlijk?
Je betaalt toch de alimentatie voor de kinderen, niet voor haar.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:28:24 #184
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97955380
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar zijn allerlei manieren voor. O.a. een deurwaarder kan het vaststellen, je kunt getuigen oproepen als er beelden van zijn kun je het daarmee bewijzen, etc...
Een deurwaarder?
Getuigen kan ik begrijpen maar video is er vaker niet dan wel.

Ik vind het een beetje een vreemde regel, uit onderbuik gevoelens ben je er natuurlijk blij mee, maar die manier waarop dat bewezen wordt vind ik een stuk minder.
C'est la vie
pi_97955386
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:27 schreef Halcon het volgende:
Dat vind ik dus ook en vandaar dat ik die regel wel te billijken vind. Net zoals een vrouw die voortdurend wordt mishandeld, zonder al teveel geklooi haar huwelijk kan laten ontbinden. Of manlief het er nu mee eens is of niet.
Die Belgen zijn lang zo gek nog niet.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:28:55 #186
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97955407
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:27 schreef Mpj het volgende:

[..]

Fout.
C'est la vie
pi_97955409
quote:

[..]

Je hebt kinderalimentatie en (ex-)partneralimentatie. Als jij geen kinderen hebt, jij verdient bv. ¤ 4.000,00 en mevrouw verdient ¤ 700,00, dan kan het zomaar zijn dat jij maandelijks ¤ 1.500,00 af dient te tikken aan mevrouw, zodat zij het welvaartsniveau dat ze had tijdens het huwelijk kan handhaven.
pi_97955415
quote:
Beide.
pi_97955467
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:28 schreef heloef het volgende:

[..]

Een deurwaarder?
Getuigen kan ik begrijpen maar video is er vaker niet dan wel.

Ik vind het een beetje een vreemde regel, uit onderbuik gevoelens ben je er natuurlijk blij mee, maar die manier waarop dat bewezen wordt vind ik een stuk minder.
Ja. Stel mevrouw 'logeert' bij haar nieuwe vriend. Dan kan een deurwaarder overspel vaststellen en dan 'hangt' mevrouw.

Bewijzen zul je het moeten doen, anders wordt het jouw woord tegen dat van haar en daar kan een rechter weinig mee.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:29:55 #190
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97955471
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:26 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Stel dat ik een relatie krijg (stel he ;)) en het blijkt meteen enorm goed te klikken.
Het gras is altijd ergens groener :{
Mensen moeten eens leren tevreden te zijn...
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:30:10 #191
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97955485
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:28 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je hebt kinderalimentatie en (ex-)partneralimentatie. Als jij geen kinderen hebt, jij verdient bv. ¤ 4.000,00 en mevrouw verdient ¤ 700,00, dan kan het zomaar zijn dat jij maandelijks ¤ 1.500,00 af dient te tikken aan mevrouw, zodat zij het welvaartsniveau dat ze had tijdens het huwelijk kan handhaven.
Precies kwam ik ook pas net achter.
Daarom trouw ik of nooit of onder strenge voorwaarden.
C'est la vie
pi_97955489
D66 had trouwens wel een goed voorstel van de week, om de duur van de alimentatie terug te brengen naar 3 jaar. Want 12 jaar is natuurlijk ook belachelijk.
pi_97955493
quote:

[..]

Daar hebben we emancipatie voor, hoef jij niet langer te betalen.
pi_97955543
Dat vind ik heel raar, echt. Dat jij voor iemand moet betalen omdat je feitelijk met haar getrouwd bent geweest omdat jij meer verdient..

Kan het ook andersom trouwens, als de vrouw meer verdiend?
pi_97955575
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:31 schreef Mpj het volgende:
Dat vind ik heel raar, echt. Dat jij voor iemand moet betalen omdat je feitelijk met haar getrouwd bent geweest omdat jij meer verdient..

Andersom kan ook inderdaad. Maar dat is net zo krom natuurlijk.
pi_97955595
quote:

Ja, ook een vrouw kan partneralimentatie moeten betalen. Basis van dit verhaal is het recht dat men heeft om het welvaartsniveau tijdens het huwelijk ook na het huwelijk te kunnen handhaven. Het is nowadays natuurlijk in de meeste gevallen een volkomen achterlijke regel.
pi_97955643
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag, als de vrouw de kostwinner is en man en vrouw scheiden, kind woont bij de man. Betaalt de vrouw dan ook alimentatie?

edit ja dus
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:33:03 #198
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97955660
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:32 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag, als de vrouw de kostwinner is en man en vrouw scheiden, kind woont bij de man. Betaalt de vrouw dan ook alimentatie?
Ja.
pi_97955670
quote:

[..]

Ja. Zowel voor de partner als voor het kind. Het is niet zo dat een vrouw deze rechten wel heeft en de man niet. Dat zou discriminatie zijn.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:33:16 #200
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97955671
quote:

[..]

Tuurlijk het is niet alleen afgestemd op vrouwen natuurlijk.
C'est la vie
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:33:21 #201
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_97955677
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Goede strategie, lijkt mij.
The view from nowhere.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:33:50 #202
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97955711
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:33 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Sure. For some. Kom je bij mij de deur niet in iig ^O^
pi_97955713
quote:

[..]

Supersoep wrijft al in zijn handjes.
pi_97955721
quote:

[..]

Inderdaad, ook voor de users hier die pas wat later op gang komen is het helemaal niet erg om wat in te halen.
pi_97955779
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:33 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

Sure. For some. Kom je bij mij de deur niet in iig ^O^
Alsof jij dat altijd weet. Het is niet zo dat je bij het BKR alle seksuele contacten worden geregistreerd en jij dat op kunt vragen en bij de gemeente verstrekken ze je ook geen verklaringen van kuis gedrag.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:35:20 #206
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97955800
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Alsof jij dat altijd weet. Het is niet zo dat je bij het BKR alle seksuele contacten worden geregistreerd en jij dat op kunt vragen en bij de gemeente verstrekken ze je ook geen verklaringen van kuis gedrag.
Niet? ;(
pi_97955826
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:28 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dit mogen ze van mij trouwens afschaffen, of iig aanpassen zodat het wat minder krom is in gevallen van vreemdgaan. En zeker geen termijn van 12 jaar.
pi_97955866
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:34 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Inderdaad, ook voor de users hier die pas wat later op gang komen is het helemaal niet erg om wat in te halen.
Klopt, al voel ik hierbij persoonlijk wat tegenstrijdigheid. Ik als maagd zijnde zou graag wel de eerste keer seks hebben met iemand waar ik iets voor voel. Het hoeft niet perse een relatie te zijn, maar het zou wel prettig zijn om eerst een date of twee gehad te hebben. Van de andere kant heb ik af en toe een pakken wat ik pakken kan gevoel... ik ben er nog niet over uit wat ik zou doen wanneer de mogelijkheid tot one-night-stand zich voor zou doen.
pi_97955878
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:35 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dit mogen ze van mij trouwens afschaffen, of iig aanpassen zodat het wat minder krom is in gevallen van vreemdgaan. En zeker geen termijn van 12 jaar.
Er gaan ook veel stemmen op om die termijn te verlagen.

In België is de termijn overigens maximaal de termijn van het huwelijk. Klapt een huwelijk na bv. 2 jaar, dan heeft de alimentatiebehoevende partner ook maar maximaal 2 jaar recht op alimentatie.

In Nederland is volgens mij 5 jaar een cruciale termijn...
pi_97955885
quote:

[..]

Als je daar behoefte aan hebt of later denkt spijt te krijgen dat je het nooit met meerdere mannen/vrouwen hebt kunnen doen wel.
pi_97955906
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Supersoep wrijft al in zijn handjes.
FYI, zo zit ik niet in elkaar.
pi_97955960
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gelukkig anders heb ik toch wat uit te leggen
14 SHADES OF GREY
pi_97955969
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:36 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Klopt, al voel ik hierbij persoonlijk wat tegenstrijdigheid. Ik als maagd zijnde zou graag wel de eerste keer seks hebben met iemand waar ik iets voor voel. Het hoeft niet perse een relatie te zijn, maar het zou wel prettig zijn om eerst een date of twee gehad te hebben. Van de andere kant heb ik af en toe een pakken wat ik pakken kan gevoel... ik ben er nog niet over uit wat ik zou doen wanneer de mogelijkheid tot one-night-stand zich voor zou doen.
Ik zou inderdaad ook de eerste seksuele ervaring wel met iemand laten zijn waar je verliefd op bent. Men zegt toch dat die ervaring je lang bij blijft....
Maar ach daarna?.... Als je het gevoel hebt dat je wat in te halen hebt, zou ik me niet laten weerhouden.
pi_97956000
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:35 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Van mij ook wel. Bizar, ik wist niet eens dat het bestond. Ik vraag me nu af of mijn moeder ook alimentatie krijgt van mijn vader omdat ze zijn expartner is, want hij verdient sowieso veel meer. Maar niet dat zij weinig verdient. En wat moet mijn vader zich genaaid hebben gevoeld, aangezien mijn moeder is vreemdgegaan (en er waren natuurlijk ook andere dingen waardoor ze uit elkaar zijn gegaan) maar dat vreemdgaan was volgens mij de druppel voor allebei..
pi_97956041
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:38 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik zou inderdaad ook de eerste seksuele ervaring wel met iemand laten zien waar je verliefd op bent. Men zegt toch dat die ervaring je lang bij blijft....
Maar ach daarna?.... Als je het gevoel hebt dat je wat in te halen hebt, zou ik me niet laten weerhouden.
Mijn eerste seksuele ervaring was met een dame waar ik daarna 2 dagen "verkering" mee heb gehad. Het is niet zo dat ik er nu last van heb dat ik niet jaren met die dame samen bent geweest.
pi_97956044
quote:

Nou ja, als die persoon nooit in haar leven gewerkt heeft en dan van een inkomen naar 0 inkomen gaat kan ik me voorstellen dat daar wel iets voor geregeld wordt. Al is het misschien een beetje dom en eigen verantwoordelijkheid van die persoon.

Vroeger was het met alle huisvrouwen iig logischer dan nu.
pi_97956051
Waarom is het erg als je potentiele lief al een bedpartner of [insert number dat je persoonlijk veel vindt] heeft gehad?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:40:13 #218
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_97956077
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:37 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

FYI, zo zit ik niet in elkaar.
Vrouwen vormen volgens mij ook de rem op seksueel gedrag. De meeste mannen zouden tussen relaties in rondsletten als zij de kans kregen (voldoende aantrekkelijke partners kunnen vinden).
The view from nowhere.
pi_97956084
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:38 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik zou inderdaad ook de eerste seksuele ervaring wel met iemand laten zijn waar je verliefd op bent. Men zegt toch dat die ervaring je lang bij blijft....
Ik weet niet, dit zeggen ze ook over zoenen; maar dat was mijn eerste keer ook met een meid waar ik niets voor voelde en daarna ook niet meer gesproken heb. Spijt heb ik er nooit van gehad trouwens.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:40:57 #220
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97956129
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:39 schreef rhubarbje het volgende:
Waarom is het erg als je potentiele lief al een bedpartner of [insert number dat je persoonlijk veel vindt] heeft gehad?
Dat snap ik dus niet ook niet ik zou er als onervaren persoon juist blij mee zijn. Dat ze in het verleden heeft rondgeneukt nou prima toch, toen was toen als ze het nu maar niet doet zou ik denken.
C'est la vie
pi_97956130
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mijn eerste seksuele ervaring was met een dame waar ik daarna 2 dagen "verkering" mee heb gehad. Het is niet zo dat ik er nu last van heb dat ik niet jaren met die dame samen bent geweest.
Dat hoeft ook niet, als je gevoel voor haar maar positief was.
Tenminste dat lijkt mij bijdragen aan het hebben van een prettige ervaring aan je 1e keer.
pi_97956140
quote:
Met wat tientallen kan ik wel leven, worden het er echt honderden of zelfs duizenden dan ga ik me toch echt afvragen of het geen hoer of pornoactrice was. :')
pi_97956146
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:39 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nou ja, als die persoon nooit in haar leven gewerkt heeft en dan van een inkomen naar 0 inkomen gaat kan ik me voorstellen dat daar wel iets voor geregeld wordt. Al is het misschien een beetje dom en eigen verantwoordelijkheid van die persoon.

Vroeger was het met alle huisvrouwen iig logischer dan nu.
Daar is die regel ook op gebaseerd. De man ging werken en de vrouw zorgde voor de kinderen. Het zou dan ook niet helemaal eerlijk zijn als manlief op zijn 50e vrouwlief bedriegt, er een scheiding volgt en vrouwlief 0,0 inkomen heeft en helemaal geen baankansen. Maar wat ik al zei: in de meeste gevallen is deze regel compleet achterhaald en er wordt heel wat 'misbruik' van gemaakt.
pi_97956155
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:26 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Dan is de timing een beetje jammerlijk, maar zijn je misschien wel een aantal gebroken harten bespaard gebleven. Gewoon denken dat de seks met je vriendin/vrouw het beste is en als je dat niet denkt, proberen te verbeteren.
pi_97956163
quote:
Geen idee, ik zou het niet zo erg vinden.
14 SHADES OF GREY
pi_97956218
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:40 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet, als je gevoel voor haar maar positief was.
Tenminste dat lijkt mij bijdragen aan het hebben van een prettige ervaring aan je 1e keer.
Het was plat gezegd een 'lekker wijf' en verder stelde het weinig voor. Misschien dat het voor vrouwen anders ligt, maar voor een man kan ik me niet voorstellen dat die zijn hele leven last gaat hebben van het feit dat zijn eerste keer een vluggertje met 'n scharrel was.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:42:47 #227
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97956238
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:40 schreef heloef het volgende:

[..]

Dat snap ik dus niet ook niet ik zou er als onervaren persoon juist blij mee zijn. Dat ze in het verleden heeft rondgeneukt nou prima toch, toen was toen als ze het nu maar niet doet zou ik denken.
Ik snap dan juist weer niet waarom je het fijn zou vinden als je vriendin zich door jan en alleman heeft laten volblaffen, maar je vervolgens wel van ze verwacht dat ze dit nooit meer doet....
pi_97956275
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dan is de timing een beetje jammerlijk, maar zijn je misschien wel een aantal gebroken harten bespaard gebleven. Gewoon denken dat de seks met je vriendin/vrouw het beste is en als je dat niet denkt, proberen te verbeteren.
Tja, in de meeste relaties wordt op een gegeven moment de seks toch minder.
Bij de een wat eerder dan bij de ander, maar dat is wel het moment dat je naar het gras van de buurmanvrouw gaat kijken. Of in ieder geval er kort aan denken.
pi_97956277
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:42 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

Ik snap dan juist weer niet waarom je het fijn zou vinden als je vriendin zich door jan en alleman heeft laten volblaffen, maar je vervolgens wel van ze verwacht dat ze dit nooit meer doet....
Een vos verliest wel z'n haren, maar niet ....
pi_97956301
quote:

[..]

nou dat laatste lijkt me vrij logisch
de meeste mensen willen dat hun lief trouw aan hen is

En dat eerste snap ik ook niet waarom dat erg is
het zit er toch niet meer in of zo?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:44:09 #231
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97956321
quote:

[..]

Als ze dat gewoon heeft gedaan zonder een relatie te hebben zie ik geen reden waarom ze daar mee zou doorgaan als ze wel een relatie heeft.
C'est la vie
pi_97956337
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:43 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Bij de een wat eerder dan bij de ander, maar dat is wel het moment dat je naar het gras van de buurmanvrouw gaat kijken.
Heb het daar weleens met de buurman over gehad. Zijn vrouw heeft het aantal seksuele contacten flink teruggeschroefd. Van zeg maar een paar keer per week naar enkele keren per jaar. Die gast gaat nu wekelijks naar de hoeren.
pi_97956366
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:41 schreef tijnbrein het volgende:
Geen idee, ik zou het niet zo erg vinden.
Als je maar in gedachten houdt dat de versleten hoeveelheid partners vrij weinig over de kwaliteit zegt.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:45:21 #234
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97956385
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:44 schreef heloef het volgende:

[..]

Als ze dat gewoon heeft gedaan zonder een relatie te hebben zie ik geen reden waarom ze daar mee zou doorgaan als ze wel een relatie heeft.
Dat zeg ik ook niet. Ik vind het alleen ergens onlogisch dat je het wel vervelend vind in een relatie, maar niet vervelend of zelfs fijn voor je relatie.
pi_97956399
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:43 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

nou dat laatste lijkt me vrij logisch
de meeste mensen willen dat hun lief trouw aan hen is

En dat eerste snap ik ook niet waarom dat erg is
het zit er toch niet meer in of zo?
Ik persoonlijk zou het niet leuk vinden, stel een bekende van je heeft seks met haar gehad. Dat zou ik echt niet kunnen verdragen denk ik, ben ik veel te jaloers voor.
pi_97956446
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:45 schreef Techno het volgende:

[..]

Als je maar in gedachten houdt dat de versleten hoeveelheid partners vrij weinig over de kwaliteit zegt.
Dat is waar ja.
14 SHADES OF GREY
pi_97956463
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:45 schreef Mpj het volgende:

[..]

Ik persoonlijk zou het niet leuk vinden, stel een bekende van je heeft seks met haar gehad. Dat zou ik echt niet kunnen verdragen denk ik, ben ik veel te jaloers voor.
Maar dat ligt gevoelsmatig ook wel anders. Een vrouw die 10 onbekende bedpartners heeft gehad of een vrouw die er eentje heeft gehad (en da's dan bijvoorbeeld je beste vriend of je broer). Ik denk dat toch heel wat mannen voor de eerste optie gaan.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:46:39 #238
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97956466
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Heb het daar weleens met de buurman over gehad. Zijn vrouw heeft het aantal seksuele contacten flink teruggeschroefd. Van zeg maar een paar keer per week naar enkele keren per jaar. Die gast gaat nu wekelijks naar de hoeren.
Ik heb wel eens een artikel gelezen over een getrouwd koppel wat als "experiment" een jaar lang elke dag seks had. Ook als ze minder zin hadden oid. Bleek dat hun huwelijk echt ongelooflijk veel beter werd.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:46:47 #239
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97956479
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:45 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Ik vind het alleen ergens onlogisch dat je het wel vervelend vind in een relatie, maar niet vervelend of zelfs fijn voor je relatie.
Fijn komt door de ervaring en dus seksuele expertise die zo'n meisje op heeft gedaan daarbij.
C'est la vie
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:47:55 #240
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97956558
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:46 schreef heloef het volgende:

[..]

Fijn komt door de ervaring en dus seksuele expertise die zo'n meisje op heeft gedaan daarbij.
Ik zou dat dan toch liever samen uitvinden :)
WMB is seks dan ook veel meer dan alleen een lichamelijk aangenaam contact, hoe verwijfd of gay ik dan ook mag klinken volgens velen :)
pi_97956578
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:46 schreef Chewbalhaar het volgende:
Ik heb wel eens een artikel gelezen over een getrouwd koppel wat als "experiment" een jaar lang elke dag seks had. Ook als ze minder zin hadden oid. Bleek dat hun huwelijk echt ongelooflijk veel beter werd.
Men zegt niet voor niets dat seks de lijm is van een relatie.
pi_97956584
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:46 schreef heloef het volgende:

[..]

Een dame die elk weekend in dronken toestand met haar benen wijd ligt en elk weekend 'n andere gozer ff laat beuken, heeft vast niet meer expertise dan 'n vrouw die dat niet doet.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:49:12 #243
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_97956641
quote:
12s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:48 schreef Techno het volgende:

[..]

Men zegt niet voor niets dat seks de lijm is van een relatie.
:)
Meer seksen dus mensen, zelfs als je even geen zin heb ^O^
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:49:20 #244
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97956647
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:47 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

Ik zou dat dan toch liever samen uitvinden :)
WMB is seks dan ook veel meer dan alleen een lichamelijk aangenaam contact, hoe verwijfd of gay ik dan ook mag klinken volgens velen :)
Nou als er een iemand in bed wel weet wat ie moet doen werkt dat een stuk prettiger denk ik dan.
C'est la vie
pi_97956651
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:48 schreef Halcon het volgende:
Een dame die elk weekend in dronken toestand met haar benen wijd ligt en elk weekend 'n andere gozer ff laat beuken, heeft vast niet meer expertise dan 'n vrouw die dat niet doet.
Zo kun je het ook verwoorden ja. :)
pi_97956669
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:49 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

:)
Meer seksen dus mensen, zelfs als je even geen zin heb ^O^
Eerst maar eens leren versieren....
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:50:35 #247
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97956719
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:49 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Eerst maar eens leren versieren....
Dat dus.
C'est la vie
pi_97956744
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:49 schreef heloef het volgende:

[..]

Nou als er een iemand in bed wel weet wat ie moet doen werkt dat een stuk prettiger denk ik dan.
Je doet net alsof het heel erg ingewikkeld is. Ook vrouwen die nog geen seks hebben gehad kijken weleens in een boekje of zien weleens wat op TV....
pi_97956855
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je doet net alsof het heel erg ingewikkeld is. Ook vrouwen die nog geen seks hebben gehad kijken weleens in een boekje of zien weleens wat op TV....
En anders is er altijd nog het internet.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:53:01 #250
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97956857
quote:

[..]

Ingewikkeld in theorie niet nee want dat is hem er gewoon insteken.
C'est la vie
pi_97956872
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:40 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Vrouwen vormen volgens mij ook de rem op seksueel gedrag. De meeste mannen zouden tussen relaties in rondsletten als zij de kans kregen (voldoende aantrekkelijke partners kunnen vinden).
Er zijn ook mannen die geen seks willen met een vreemde vrouw als ze daar geen gevoelens voor hebben. Maar misschien spreken die wel anders als een onwijs lekker wijf voor ze staat en seks wil.

Ik kan (zoals ik nu ben) niet seks hebben met iemand zonder een emotionele klik. En als die emotionele klik er wel is samen met lust, dan is het toch niet echt platte seks en heb je de kans verliefd te worden. Ik kan het dus niet denk ik, betekenisloze seks.
pi_97956915
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

Daar is die regel ook op gebaseerd. De man ging werken en de vrouw zorgde voor de kinderen. Het zou dan ook niet helemaal eerlijk zijn als manlief op zijn 50e vrouwlief bedriegt, er een scheiding volgt en vrouwlief 0,0 inkomen heeft en helemaal geen baankansen. Maar wat ik al zei: in de meeste gevallen is deze regel compleet achterhaald en er wordt heel wat 'misbruik' van gemaakt.
:Y
pi_97956948
quote:

[..]

Als je elkaar echt leuk vindt gaat de seks vanzelf
14 SHADES OF GREY
pi_97956949
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Er zijn ook mannen die geen seks willen met een vreemde vrouw als ze daar geen gevoelens voor hebben. Maar misschien spreken die wel anders als een onwijs lekker wijf voor ze staat en seks wil.

Dan is diegene niet aantrekkelijk genoeg. Dat kan. Ondanks alle seksuele driften, hebben mensen nog wel grenzen. Het is bijvoorbeeld ook niet zo dat mensen massaal dieren in de wei lastig gaan vallen met hun seksuele driften...
pi_97956987
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:54 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Er moet gewoon wat in het gaatje. Moet je niet te ingewikkeld over doen.
pi_97956989
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is bijvoorbeeld ook niet zo dat mensen massaal dieren in de wei lastig gaan vallen met hun seksuele driften...
De meeste mensen niet nee...
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:55:11 #257
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97957000
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:54 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Als het de eerste keer is voor beide mensen gaat het niet meteen vanzelf.
C'est la vie
pi_97957011
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

:Y
Jij bent het vandaag wel met me eens he?
pi_97957018
quote:

[..]

Ik kan (zoals ik nu ben) niet seks hebben met iemand zonder een emotionele klik. En als die emotionele klik er wel is samen met lust, dan is het toch niet echt platte seks en heb je de kans verliefd te worden. Ik kan het dus niet denk ik, betekenisloze seks.
Mannen zijn wel makkelijker in betekenisloze seks dan vrouwen. Persoonlijk lig ik er ook niet wakker van als een vrouw na één nachtje mijn huis verlaat en ik haar daarna nooit meer zie.

Maar ik vind het niet raar dat mensen wel een klik willen. Zeker voor een eerste keer lijkt me dat beter dan een willekeurige man of vrouw opscharrelen en het daar maar mee doen. Seks met iemand van wie je echt houdt is ook beter :Y
pi_97957026
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:43 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Bij de een wat eerder dan bij de ander, maar dat is wel het moment dat je naar het gras van de buurmanvrouw gaat kijken. Of in ieder geval er kort aan denken.
Ja, dat is ook wel zo....naja, kan je altijd nog een trio voorstellen, ben je dan zelf als vriend/vriendin nog bij.
pi_97957049
quote:
6s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Jij bent het vandaag wel met me eens he?
Mag ook wel een keertje. :P
pi_97957069
Klopt het nou trouwens echt dat de 1e keer je altijd bij blijft?
Of is dat ook maar een Disney sprookje...
pi_97957079
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:53 schreef dyna18 het volgende:

[..]

En anders is er altijd nog het internet.
Ook dat. Sowieso worden volgens mij bij ONS niet elke keer de meest exotische standjes uitgevoerd.
pi_97957127
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:56 schreef dyna18 het volgende:
Heel veel dingen blijven je altijd bij, maar het is niet zo dat ik er dagelijks aan denk.
pi_97957128
quote:
Bij mij wel hoor :Y Was echt een geweldige ervaring. Niet dat ik nooit beter heb gehad (integendeel :') ) maar ik vond het bijzonder en kan het me nog goed herinneren.
pi_97957138
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:56 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ook dat. Sowieso worden volgens mij bij ONS niet elke keer de meest exotische standjes uitgevoerd.
Kan wel natuurlijk, als je elkaar toch daarna niet meer ziet, kun je wel volledig je verlangens los laten op de ander.
pi_97957186
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:57 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Bij mij wel hoor :Y Was echt een geweldige ervaring. Niet dat ik nooit beter heb gehad (integendeel :') ) maar ik vond het bijzonder en kan het me nog goed herinneren.
Precies, dus inderdaad verstandig om dat niet met een random iemand te doen, maar iemand waar je wel wat voor voelt.
pi_97957187
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:56 schreef Halcon het volgende:
Buiten dat is de eerste keer met een "vreemde" doorgaans toch wel een beetje onwennig en zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2011 21:58:20 ]
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:58:04 #269
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97957188
quote:
Denk het wel, ik kan me niet zoveel herinneren van mijn kleuterjaren maar een van de weinig dingen die ik herinner is dat ik mijn vriendinnetje voor het eerst een kusje gaf.
C'est la vie
pi_97957198
Ze hoeft toch ook niet meteen een dronken slet te zijn?

Stel he een vrouw van 30 die op haar 16de ontmaagd is (binnen een relatie waarvan ze toen dacht dat ze met hem oud zou worden en babies zou maken, hij dacht daar anders over en hopte 5 maanden na de ontmaagding over naar het buurmeisje... anyway I get lost in details... terug naar het verhaal)
Na 5 maanden is ze dus weer vrijgezel.. Laten we zeggen dat het een leuk meisje is en dat ze na 3 maanden weer een nieuwe vriend heeft en met hem naar bed gaat..Helaas verhuizen zijn ouders 3 maanden later naar autralië
Dat is dus 2 parnters in het jaar

Laten we dat ff als gemiddelde aan nemen
(ze kan op haar 22ste verlaten worden na 2 jaar en dan met 4 mannen het bed delen in het jaar daarna dat ze vrijgezel is dat is maar 1 per seizoen)
Dan heeft ze na 14 jaar 28 partners gehad
klinkt veel maar als je het zo uit gaat tikken als ik net deed waren het allemaal maar omstandigheden en valt het best mee

snap je wat ik bedoel te zeggen met veel te veel tekst?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_97957199
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, dat is ook wel zo....naja, kan je altijd nog een trio voorstellen, ben je dan zelf als vriend/vriendin nog bij.
Lijkt me niet dat vrouwen die geen zin meer hebben in seks wel uitgewoond willen worden door manlief en de buurman? Denk dat ze dan eerder of echt geen zin meer hebben in seks of een minnaar hebben en dat geheim houden om het huwelijk niet te laten klappen.
  donderdag 9 juni 2011 @ 21:58:52 #272
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_97957230
quote:

[..]

Ok, dan is het toch in no-time mogelijk met een geschikte partner (en daar zijn er vele van als je goed in de markt ligt).
The view from nowhere.
pi_97957239
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:58 schreef Techno het volgende:

[..]

Buiten dat is de eerste keer met een "vreemde" doorgaans toch wel een beetje onwennig en zo.
Ja. Soms is de sex wel supergoed, maar echt hele aparte standjes maak ik zelden mee.
pi_97957279
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:58 schreef rhubarbje het volgende:

Stel he een vrouw van 30 die op haar 16de ontmaagd is (binnen een relatie waarvan ze toen dacht dat ze met hem oud zou worden en babies zou maken, hij dacht daar anders over en hopte 5 maanden na de ontmaagding over naar het buurmeisje... anyway I get lost in details... terug naar het verhaal)
Na 5 maanden is ze dus weer vrijgezel.. Laten we zeggen dat het een leuk meisje is en dat ze na 3 maanden weer een nieuwe vriend heeft en met hem naar bed gaat..Helaas verhuizen zijn ouders 3 maanden later naar autralië

(ze kan op haar 22ste verlaten worden na 2 jaar en dan met 4 mannen het bed delen in het jaar daarna dat ze vrijgezel is dat is maar 1 per seizoen)
klinkt veel maar als je het zo uit gaat tikken als ik net deed waren het allemaal maar omstandigheden en valt het best mee

Wat is je punt schat? :D
pi_97957280
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:58 schreef Techno het volgende:

[..]

Zeker omdat die vreemde waarschijnlijk wel wat ervaring heeft. Als alles nieuw voor je is dan is het gewoon beter het te doen met iemand die de tijd voor je neemt en van je houdt dan een vrouw die even uitgewoond wil worden en daarna weer weg wil.
pi_97957308
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:58 schreef rhubarbje het volgende:

Ja, anders ga je je hier even druk over maken. Schrijf er een scriptie over.
pi_97957366
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:59 schreef Mystikvm het volgende:

een vrouw die even uitgewoond wil worden en daarna weer weg wil.
Wel relaxt. Kun je sex hebben en daarna nog even de herhalingen van het voetbal bekijken. :)
  donderdag 9 juni 2011 @ 22:01:17 #278
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97957394
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2011 22:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wel relaxt. Kun je sex hebben en daarna nog even de herhalingen van het voetbal bekijken. :)
Waar kan ik tekenen?
C'est la vie
pi_97957403
quote:

[..]

_O-
pi_97957407
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:59 schreef Mystikvm het volgende:
Zeker omdat die vreemde waarschijnlijk wel wat ervaring heeft. Als alles nieuw voor je is dan is het gewoon beter het te doen met iemand die de tijd voor je neemt en van je houdt dan een vrouw die even uitgewoond wil worden en daarna weer weg wil.
Ik bedoel niet dé eerste keer. Ik bedoel de eerste keer met een vreemde oftewel een nieuw/ander persoon.
pi_97957424
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:59 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Wat is je punt schat? :D
dat ze niet meteen een dronken slet hoeft te zijn :P

Ik vind eigenlijk dat ik het zo goed beschreven heb en zo lang over gedaan heb dat de hoofdpersoon een naam verdient
ik noem haar ariel naar de zeemeermin omdat het meisje in mijn hoofd ook mooi haar heeft
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_97957452
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 22:01 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ik vind eigenlijk dat ik het zo goed beschreven heb en zo lang over gedaan heb dat de hoofdpersoon een naam verdient
ik noem haar ariel naar de zeemeermin omdat het meisje in mijn hoofd ook mooi haar heeft
Ariel de slet....OK
~O>
pi_97957464
quote:

[..]

Ja, anders ga je je hier even druk over maken. Schrijf er een scriptie over.
ik tik dit om mijn scriptie te ontwijken }:| nee dus
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_97957474
quote:
Omdat het de seks minder speciaal maakt en mensen hebben daar toch behoefte aan.

Het idee dat van alle mensen hij/zij met jou het bed wil delen en dat nog niet met jan en alleman heeft gedaan. Dan is seks met zo iemand waardevoller dan met iemand die heel veel bedpartners heeft gehad, of zo.

Terwijl je in een relatie waarschijnlijk vaker seks hebt gehad dan als je rondslet, maar dat is dan nog met één persoon. Zit gevoelsmatig toch verschil in.
pi_97957493
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:55 schreef heloef het volgende:

[..]

Als het de eerste keer is voor beide mensen gaat het niet meteen vanzelf.
Jawel alleen je begint dan ook niet gelijk met neuken. Maar eerst zoenen en strelen. Iedere keer een stapje verder. Totdat je tot penetratie over gaat.
14 SHADES OF GREY
pi_97957519
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2011 22:01 schreef Techno het volgende:

[..]

Ik bedoel niet dé eerste keer. Ik bedoel de eerste keer met een vreemde oftewel een nieuw/ander persoon.
Oh dat :D

Dat is ook waar. De eerste keer voor mij met een volslagen vreemde was raar. Ineens een onbekende in je huis van wie je alleen maar de voornaam kent, allebei flink aangeschoten/dronken en dan moet je er ook nog een kunstje op doen.

Uiteindelijk ging het best goed, maar ongemakkelijk voelde ik me zeker wel even :')
  donderdag 9 juni 2011 @ 22:03:30 #287
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97957547
quote:

[..]

Ik noem jou lanter de tweede.
C'est la vie
pi_97957555
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 22:02 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Jawel alleen je begint dan ook niet gelijk met neuken. Maar eerst zoenen en strelen. Iedere keer een stapje verder. Totdat je tot penetratie over gaat.
Ja, misschien is de vraag ontoepasselijk maar hoe heb je dat ooit kunnen doen met die jongen? Ging het gewoon vanzelf ofzo..
pi_97957570
quote:

[..]

Maar inderdaad de kans dat je op je 32e voor het eerst seks hebt waarbij het voor de ander ook de 1e keer is, is niet zo waarschijnlijk.
pi_97957591
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 22:03 schreef heloef het volgende:

[..]

Ik denk dat Lanter een nieuw accountje heeft gemaakt.
pi_97957596
quote:

[..]

ik heb een vermoeden dat dat geen compliment is ;(
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_97957629
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 22:04 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Lanter ziet er best goed uit.
pi_97957632
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat vrouwen die geen zin meer hebben in seks wel uitgewoond willen worden door manlief en de buurman? Denk dat ze dan eerder of echt geen zin meer hebben in seks of een minnaar hebben en dat geheim houden om het huwelijk niet te laten klappen.
Huh? Maar dat de seks saaier wordt omdat je op een gegeven moment alles al 100 keer hebt gedaan met je vriend/vriendin, betekent toch niet dat je helemaal geen zin meer hebt. En dat was dacht ik het hele punt, enkel dat het saai en voorspelbaar is. In een trio is dat het niet, dan heb je altijd die 3e variabele.
pi_97957635
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 22:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

aargh voor de zoveelste keer mijn acount bestaat al jaren!
en is al jaren kei actief!
en er zijn fokkers die me gezien hebben

hell ik heb zelfs een fokker gedate
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_97957637
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 22:03 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Maar inderdaad de kans dat je op je 32e voor het eerst seks hebt waarbij het voor de ander ook de 1e keer is, is niet zo waarschijnlijk.
Tenzij je op de kleuterschool ronselt })

Maar dat is wel het laatste waar ik over in zou zitten als ik jou was. Als iemand jou leuk genoeg vindt om mee het bed in te duiken dan vindt ze het echt geen probleem dat je niet ervaren bent.
pi_97957668
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 22:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze trollt verder in klaagbaak. :P Over haar seksuele frustratie..
pi_97957674
quote:
Rhu is tof, daar doe je haar geen plezier mee hoor. :o
  donderdag 9 juni 2011 @ 22:05:24 #298
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_97957686
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 22:04 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Nee, maar jij bent tenminste integenstelling tot lanter geen slet. Daar is je compliment.
Wel ben je een tikje vaag en wereldvreemd.
C'est la vie
pi_97957700
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2011 22:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Maar dat is wel het laatste waar ik over in zou zitten als ik jou was. Als iemand jou leuk genoeg vindt om mee het bed in te duiken dan vindt ze het echt geen probleem dat je niet ervaren bent.
Ow daar maak ik me niet druk over...
Gewoon bluffen en liegen :)
pi_97957706
quote:
11s.gif Op donderdag 9 juni 2011 22:05 schreef Techno het volgende:

[..]

Rhu is tof, daar doe je haar geen plezier mee hoor. :o
O+
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_97957730
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 22:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Huh? Maar dat de seks saaier wordt omdat je op een gegeven moment alles al 100 keer hebt gedaan met je vriend/vriendin, betekent toch niet dat je helemaal geen zin meer hebt. En dat was dacht ik het hele punt, enkel dat het saai en voorspelbaar is. In een trio is dat het niet, dan heb je altijd die 3e variabele.
Vandaar dat ik ook die minnaar aanhaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')