SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.
De OP vind je hier
En dit is dus niet het geval voor de vriendinnen waar ik het over had.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:26 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Het gaat om het punt dat wanneer mensen zeggen daar geen interesse in te hebben, dat in de meeste gevallen niet waar zal zijn. Ze zeggen het uit zelfbescherming of schaamte.
En ja, iedereen kan iets krijgen met het label "vriendin"; niet iedereen vindt echter wat zij verstaan onder "vriendin" (wederzijds van elkaar houden, elkaar leuk vinden, elkaar aantrekkelijk vinden)
Owja; dat was ik niet zo aan het volgenquote:Op donderdag 9 juni 2011 20:28 schreef Halcon het volgende:
Ik had iets met die lozingen in de TT verwacht, maar goed... Dit is ook prima.
Hoe kun je dat weten? Ik weet namelijk vrij zeker dat er ook mensen zijn die dit over mij zullen zeggen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:29 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
En dit is dus niet het geval voor de vriendinnen waar ik het over had.
Dit komt zo overeen met wat ik zelf ervaar.quote:Mensen met autisme worden naarmate ze ouder worden steeds beter in het herkennen van gezichtsuitdrukkingen. Rond hun dertigste blijken ze sociaal veel actiever te zijn dan tijdens hun jeugd. Het komt erop neer dat ze over een groot deel van de symptomen van autisme heen groeien. Dat blijkt uit maandag gepubliceerd onderzoek van het Nederlands Instituut voor Neurowetenschappen van de KNAW (NIN-KNAW).
Onderzoekers kwamen erachter dat het spiegelsysteem in het brein van mensen met autisme wel functioneert, maar zich veel langzamer ontwikkelt dan bij andere mensen het geval is. Door die spiegelneuronen kunnen wij inschatten wat iemand anders voelt of denkt. Mensen met autisme kunnen dat niet of nauwelijks.
http://www.depers.nl/wete(...)men-heengroeien.html
Hoe kan jij weten dat het niet zo is?quote:
Voor een 1e lijnspsycholoog heb je tegenwoordig niet eens meer een verwijzing nodig van je huisarts. Je kunt gewoon zelf er eentje uitzoeken en daar naar toe gaan.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:40 schreef Axel1988 het volgende:
Kan iemand mij hier trouwens vertellen hoe het in zijn werk gaat wanneer je psychologische hulp zoekt? Ik heb laatst een mail gestuurd naar een psycholoog hier; maar dat was niet zo'n succes. Het is me niet echt duidelijk wat ik nu eigenlijk moet... ik heb wel eens horen zeggen dat het via de huisarts moet, maar vind het ook wel weer onprettig om daar eerst mijn verhaal op te moeten hangen. Bijkomende onhandigheid is dat mijn huisarts niet in mijn woonplaats zit, maar een uur verderop en ik bovendien niet precies weet of ik het nu wel of niet nodig heb. Klopt het trouwens dat er een wachtlijst van 2 maanden is?
Edit, niet geheel offtopic, gezien mijn slechte gemoedstoestand veroorzaakt wordt door mijn sociale onhandigheid.
Goed is een groot woord; maar heb er wel een aantal vakken over gevolgd jaquote:Op donderdag 9 juni 2011 20:31 schreef minibeer het volgende:
wie was hier ook alweer zo goed in datastructuren? Ik begrijp niks van het practicum
Ga je een vriendin krijgen met hoe je op dit moment verder kwakkelt? Als je nee antwoordt, is je leven nu dan al niet gefaald?quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:35 schreef benzin het volgende:
[..]
Goed is een groot woord; maar heb er wel een aantal vakken over gevolgd ja![]()
[ afbeelding ]
"Wij willen GEEN relatie"
Ik snap nooit hoe mensen nou geen relatie kunnen willen eigenlijk. Voor mij is het toch wel het levensdoel en je ziet eigenlijk ook dat vrijwel 100% van de mensen op een zeker moment wel een relatie heeft. Als ik zometeen over een par jaar nog steeds geen vriendin heb dan beschouw ik mijn leven toch wel een beetje als gefaald
Het willen van een partner is een dierlijk instinct.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:35 schreef benzin het volgende:
[..]
Goed is een groot woord; maar heb er wel een aantal vakken over gevolgd ja![]()
[ afbeelding ]
"Wij willen GEEN relatie"
Ik snap nooit hoe mensen nou geen relatie kunnen willen eigenlijk. Voor mij is het toch wel het levensdoel en je ziet eigenlijk ook dat vrijwel 100% van de mensen op een zeker moment wel een relatie heeft. Als ik zometeen over een par jaar nog steeds geen vriendin heb dan beschouw ik mijn leven toch wel een beetje als gefaald
Ik vindt het vrijgezel zijn wel lekker. maar toch mis je een stukje in je leven. Der knaagt wel iets aan me heel diep van binnenquote:Op donderdag 9 juni 2011 20:35 schreef benzin het volgende:
..knip..
Als ik zometeen over een par jaar nog steeds geen vriendin heb dan beschouw ik mijn leven toch wel een beetje als gefaald
He lul wat moet ik nou vertellen!?!quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:36 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Ga je een vriendin krijgen met hoe je op dit moment verder kwakkelt? Als je nee antwoordt, is je leven nu dan al niet gefaald?
Relaties zijn echt niet altijd zaligmakend hoor. Er stranden er niet voor niets zoveel.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:35 schreef benzin het volgende:
Ik snap nooit hoe mensen nou geen relatie kunnen willen eigenlijk. Voor mij is het toch wel het levensdoel en je ziet eigenlijk ook dat vrijwel 100% van de mensen op een zeker moment wel een relatie heeft.
Ja maar het is toch onzin wanneer iemand zegt dat ze meerdere vriendinnen heeft die deze afwijking zouden hebben. Ik ken werkelijk niemand die dit heeft... ik ken echter wel mensen van mijn leeftijd die al hun leven lang vrijgezel zijn.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:36 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Het willen van een partner is een dierlijk instinct.
Echter zoals altijd zijn er altijd specimen die een afwijking vertonen, bijv. door het ontbreken van dat instinct.
Please... not cool om dat hier te prediken voor mensen die nog nooit een relatie gehad hebben en dat graag willen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:37 schreef Techno het volgende:
[..]
Relaties zijn echt niet altijd zaligmakend hoor. Er stranden er niet voor niets zoveel.
Toch leuker dan alleen zijn lijkt me.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:37 schreef Techno het volgende:
[..]
Relaties zijn echt niet altijd zaligmakend hoor. Er stranden er niet voor niets zoveel.
Mensen met een goede relatie wel. Helaas gaat die vlieger niet voor alle mensen met een relatie op.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:39 schreef dyna18 het volgende:
Bovendien zijn mensen met een relatie inderdaad gelukkiger, welvarender, etc.
Tja, geloof jij dat het de waarheid is wat vrouwen onderling vertellen?quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:38 schreef Axel1988 het volgende:
[..]
Ja maar het is toch onzin wanneer iemand zegt dat ze meerdere vriendinnen heeft die deze afwijking zouden hebben. Ik ken werkelijk niemand die dit heeft... ik ken echter wel mensen van mijn leeftijd die al hun leven lang vrijgezel zijn.
Ik heb ook ooit een meid afgewezen. Dat je mensen afwijst wil niet zeggen dat je geen relatie wil; het wil alleen zeggen dat die persoon niet de juiste is voor je. Ze liegen erover uit schaamte....quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:34 schreef moneyfornothing het volgende:
Hoe kan jij weten dat het niet zo is?
Maar als ze genoeg mannen afwijzen, geen contact met ze zoeken naast vriendschappelijk en al jaren zeggen echt geen behoefte te hebben aan een relatie lijkt het me duidelijk. Sowieso liegen ze ook nooit over andere dingen tegen me, dus waarom nu opeens wel?
Huh? Dus de man gaat vreemd en jij kunt daarom vrouwen niet vertrouwen?quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:39 schreef pl4kkie het volgende:
Het is moeilijk om vrouwen te vertrouwen als je ouders gescheiden zijn doordat je pa vreemd is gegaan. In mijn geval dan.
Nee. Maar toch is het nog niet gefaald. Er is nog hoop dat dingen anders worden of dat ik mazzel heb, of wie weet komt er bijna vanzelf ineens een meisje aanwaaien.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:36 schreef Supersoep het volgende:
Ga je een vriendin krijgen met hoe je op dit moment verder kwakkelt? Als je nee antwoordt, is je leven nu dan al niet gefaald?
Gemiddeld genomen zijn mensen met een relatie gelukkiger. Fijn voor je dat je iemand weet waar dat niet voor geldt, maar dat maakt de bewering nog niet false.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mensen met een goede relatie wel. Helaas gaat die vlieger niet voor alle mensen met een relatie op.
En 2 eigen relaties op de klippen gelopen door vreemdgaan. Sommige mensen gaan er makkelijk mee om maar ik nietquote:Op donderdag 9 juni 2011 20:41 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Huh? Dus de man gaat vreemd en jij kunt daarom vrouwen niet vertrouwen?
Het gros van de relaties gaat vroeg of laat kapot en daar gaat vaak geen fijne tijd aan vooraf. Mijn punt: een relatie kan gelukkig maken, maar weet met wie je er aan begint.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:41 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Gemiddeld genomen zijn mensen met een relatie gelukkiger. Fijn voor je dat je iemand weet waar dat niet voor geldt, maar dat maakt de bewering nog niet false.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |