Kun je mij de link geven, ik wil dat wel even bekijken?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:11 schreef Nibb-it het volgende:
Fantastisch materiaal ClanOp Marktplaats staan op dit moment ook een aantal affiches en een garoet uniform als je daar interesse in hebt.
Inderdaad ja.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:32 schreef Clan het volgende:
Van de boeken 'Het koninkrijk der Nederlanden in de Tweede Wereldoorlog' gaat deel 11a t/m 11c ( 5 boeken ) over Nederlands Indië.
Ik zal eens kijken wat de bevindingen waren van Lou de Jong.
Je grootvader heeft niets achtergelaten van foto's en/of papieren?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:05 schreef ErwinRommel het volgende:
Afgelopen week weer eens met mijn oma bepraat, en mijn opa was een "hond". Als krijgsgevangene van de Jappen daarna gediend bij de zgn. Andjing NICA.
Veel is er op internet niet over te vinden.
http://www.hetdepot.com/AndjingNICA.html
Helaas. Hij is 11 jaar geleden overleden. Sprak verder nooit over die periode, op de leuke dingen na dan.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:11 schreef Clan het volgende:
[..]
Je grootvader heeft niets achtergelaten van foto's en/of papieren?
Dat heeft allemaal tot eind jaren 60 geduurd met het uitzetten van mensen uit Indonesië, na Nieuw Guinea gingen de Indonesiers ruzie zoeken met Maleisie en de Britten, dus de oorlogszucht voor expansie was nog lang niet voorbij.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Helaas. Hij is 11 jaar geleden overleden. Sprak verder nooit over die periode, op de leuke dingen na dan.
Komt ook bij dat zij, als Euro-Indiërs nog konden blijven na de souvereiniteits-overdracht. Echter werd het hun té heet in 1956. Toen werd hen door de NL ambassade uitdrukkelijk bevolen het land te verlaten en naar NL te gaan. (dit ivm stijgende spanning met NNG).
Zij, mijn oma, opa en moeder, hebben toen alles achter moeten laten en zijn hals over kop gevlucht.
Voor democratisch Nederland en aanhangers van de rechtsstaat is Westerling een oorlogsmisdadiger. Ook een grote schande is dat Nederland de man en zijn mede-moordenaars niet voor de krijgsraad sleepten en alles in de doofpot stopten.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Kapitein Westerling was voor mijn grootouders een held, en nog steeds.
Voor pacifistisch Nederland was het een misdadiger.
Ik ben benieuwd wat Martin Koolhoven voor een film over hem gaat maken. Ik kijk er naar uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |