abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97934887
quote:
Saturday 2nd July
FIRST STAGE
Passage du Gois > Mont des Alouettes: 180 km
A Grand Start between sky and sea… The official start of the 98th edition of the Tour de France will take place at the Passage du Gois. Linking the continent to the island of Noirmoutier and measuring 4.5 km in length, the Passage du Gois is a submersible road covered twice daily at high tide, but which remains fully accessible at low tide.

Beforehand, the starting ceremony will take place in Fromentine followed by a parade along the island of Noirmoutier. Then, once they have rejoined terra firma, the pack will wind its way through the Vendée, firstly along mainly flat roads towards the south, before heading northeast towards Les Herbiers through more rolling countryside. The finishing line will be based at Mont des Alouettes whose summit stands at 232 metres. The Mont des Alouettes was a strategically important site during the Wars of the Vendée (1793-1796).
quote:
Sunday 3rd July
SECOND STAGE
Les Essarts > Les Essarts - Team time-trial: 23 km
The second day in the Vendée will witness the return of the team time trial, a stage not included in the programme for the Tour de France 2010. It will be contested over a 23 km circuit with the start and finish at Les Essarts.

The route will follow a loop to the west of the town, mainly on the flat and straight roads in the Bocage of the Vendée, passing through the towns of Boulogne and La Merlatière in particular.
quote:
Monday 4th July
THIRD STAGE
Olonne-sur-Mer > …
The riders will cover a distance of approximately 80 km on the department's roads before leaving the Vendée…
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_97934913
quote:
Vacansoleil neemt na Zwitserland beslissing over Tourselectie

Vacansoleil zal pas na de Ronde van Zwitserland een definieve beslissing nemen over zijn selectie voor de Tour de France. De ploeg ontkent dat het zijn negen namen voor La Grande Boucle al op papier heeft en noemt berichtgeving in De Telegraaf hierover ‘speculatief’.

Volgens de ochtendkrant zouden onder meer Johnny Hoogerland, Wout Poels en Lieuwe Westra volgende maand in Frankrijk hun Tourdebuut maken. “Pas na de Ronde van Zwitserland zal de Tourploeg een meer definitieve vorm krijgen,” liet de ploeg desgevraagd weten.

In Zwitserland krijgen de renners de kans om aan de ploegleiding te tonen dat zij in vorm zijn. Vacansoleil maakt op donderdag 23 juni zijn definitieve selectie bekend.
Dus dat nieuwtje van de Telegraaf was wat voorbarig. Dit lijkt me ook logischer, laat Devolder eerst maar in Zwitserland bewijzen dat hij een tourselectie waard is.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_97936063
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 13:42 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Je krijgt niet ineens de goede benen hoor. Als hij in luxemburg vanachter hing in het rood gaat hij nu niet vanvoor rijden.

En vorig jaar slecht? Nja toch belgisch kampioen op de weg en TT... niet de meest simpele gegevens in belgie hoor. Ok het kan niet op tegen zijn beste seizoen, maar de jaren daarvoor won hij ook niet veel hoor. Zijn resultaten vorig jaar zijn nog altijd van die aard waar meerdere renners van dromen.
:? Ik had het niet over vorig jaar maar over dit voorjaar :+ Daarin zat hij in Vlaanderens mooiste in het 2e peleton en trok eigenhandig het gat dicht naar het eerste peleton dat daarna het gat naar Fabian C en Voeckler dicht wist te rijden. Uiteindelijk kwam hij toch nog wat te kort, maar het was een enorm sterk staaltje fietsen wat hij daar heeft laten zien.

In Luxemburg ging het inderdaad niet best, maar wat daar de reden van was is me niet bekend. Misschien was de vorm er op dat moment even niet, of was het gewoon botte pech. Ik heb die koersen niet gezien dus kan dr moeilijk over oordelen.
pi_97936217
Devolder die het gat op Cancellara en Voeckler dicht reed?
Aan het begin van de koers ofzo? Want in de finale zat Cancellara met Chavanel voorop, terwijl BMC het gat dicht reed met op het einde even Langeveld.
pi_97936716
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:13 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

:? Ik had het niet over vorig jaar maar over dit voorjaar :+ Daarin zat hij in Vlaanderens mooiste in het 2e peleton en trok eigenhandig het gat dicht naar het eerste peleton dat daarna het gat naar Fabian C en Voeckler dicht wist te rijden. Uiteindelijk kwam hij toch nog wat te kort, maar het was een enorm sterk staaltje fietsen wat hij daar heeft laten zien.

In Luxemburg ging het inderdaad niet best, maar wat daar de reden van was is me niet bekend. Misschien was de vorm er op dat moment even niet, of was het gewoon botte pech. Ik heb die koersen niet gezien dus kan dr moeilijk over oordelen.
Even niet? Devolders uitslagen van de laatste tijd: 93e in Picardië, 126e in de Ronde van België en 74e in Luxemburg. Nou, dan ben je gewoon heel slecht in vorm. Op deze manier gaat hij niet eens het einde van de eerste week halen. Dan kan je beter elke willekeurige andere renner van Vacansoleil meenemen.
pi_97936927
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:16 schreef DutchSL het volgende:
Devolder die het gat op Cancellara en Voeckler dicht reed?
Aan het begin van de koers ofzo? Want in de finale zat Cancellara met Chavanel voorop, terwijl BMC het gat dicht reed met op het einde even Langeveld.
Was inderdaad niet Voeckler maar Chavanel; excuses. En nee, Devolder reed dat gat toen niet (zelf) dicht, maar reed het gat van peleton 2 naar peleton 1 dicht vrijwel eigenhandig, en wist zich daarna meer dan prima in peleton 1 te handhaven. Dat was al een enorme prestatie.
BMC reed het gat enigszins dicht, maar het was meer het "falen" van Cancellara die niet de macht had om het af te maken. Chavanel was allang blij dat hij bij Fabian kon blijven en heeft geen trap op kop meer kunnen doen zo ongeveer.
pi_97936973
Gaaf kan niet wachten totdat de tour begint!! is er al bekent of Contador gewoon weer mee doet?
pi_97937090
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:27 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Even niet? Devolders uitslagen van de laatste tijd: 93e in Picardië, 126e in de Ronde van België en 74e in Luxemburg. Nou, dan ben je gewoon heel slecht in vorm. Op deze manier gaat hij niet eens het einde van de eerste week halen. Dan kan je beter elke willekeurige andere renner van Vacansoleil meenemen.
Puur op uitslagen afgaan zegt daar niet zoveel in. Pak de uitslagen van de Dophiné van afgelopen week er even bij als voorbeeld... Barredo, Gesink en Garate kwamen in etappe 2 als 101, 102 en 103 binnen op +51. Hebben ze goed of slecht gereden?? Geen idee, want alleen de uitslag zegt zo weinig... Ik weet niet in welke rol Devolder daar rond heeft gereden bijvoorbeeld. Als hij daar is gaan knechten, dan zijn die uitslagen helemaal niet gek. Valt geen zinnig woord over te zeggen dus.
pi_97937104
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:35 schreef machutch het volgende:
Gaaf kan niet wachten totdat de tour begint!! is er al bekent of Contador gewoon weer mee doet?
voor zover ik weet is het nog niet bekend
  donderdag 9 juni 2011 @ 14:38:38 #10
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_97937141
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:34 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Was inderdaad niet Voeckler maar Chavanel; excuses. En nee, Devolder reed dat gat toen niet (zelf) dicht, maar reed het gat van peleton 2 naar peleton 1 dicht vrijwel eigenhandig, en wist zich daarna meer dan prima in peleton 1 te handhaven. Dat was al een enorme prestatie.
:')

dat hij toen geen loonsverhoging kreeg, niet te begrijpen...
pi_97937159
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:35 schreef machutch het volgende:
Hij mag meedoen, zijn zaak wordt pas na de tour afgehandeld. Hij is zelf nog niet 100% zeker of hij echt start, hij weet niet of het mogelijk is om de Giro en Tour te combineren.
Album top 100 2024
pi_97937237
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:34 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

BMC reed het gat enigszins dicht, maar het was meer het "falen" van Cancellara die niet de macht had om het af te maken. Chavanel was allang blij dat hij bij Fabian kon blijven en heeft geen trap op kop meer kunnen doen zo ongeveer.
Van een tweevoudig winnaar van de RVV mag je wel verwachten dat hij zich niet laat verrassen. Hij werd 55e in de RVV en eindigde niet bij de beste 100 in PR. Dat is gewoon slecht. Daarnaast heeft hij geen resultaten gereden dit jaar die het nodig maken om hem te selecteren.
Album top 100 2024
pi_97937472
Gaat er iemand naar toe? Lijkt me toch wel een aardige belevenis. Heb in mijn jeugd wel eens langs de weg gstaan. kwamen ze volgens mij door Leidschendam, maar dat weet ik niet meer zeker.
pi_97937510
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:41 schreef Felagund het volgende:

[..]

Van een tweevoudig winnaar van de RVV mag je wel verwachten dat hij zich niet laat verrassen. Hij werd 55e in de RVV en eindigde niet bij de beste 100 in PR. Dat is gewoon slecht. Daarnaast heeft hij geen resultaten gereden dit jaar die het nodig maken om hem te selecteren.
Vind ik te kort door de bocht. Dat zijn toch dingen die je van buitenaf niet kan beoordelen. Ik weet niet waar hij zijn piek heeft gepland dit jaar. Als we er vanuit gaan dat hij op het voorjaar gemikt heeft (wat je van Devolder mag verwachten), dan is het inderdaad teleurstellend. Als hij zijn piek bij de grote ronden heeft gepland, dan kan er nog wat gebeuren.
Maar wie zou je dan meenemen als je Devolder thuis laat? Want dat zou moeten gaan betekenen dat je iemand mee wilt nemen die beter zou moeten gaan presteren dan hij.
pi_97937839
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:47 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Vind ik te kort door de bocht. Dat zijn toch dingen die je van buitenaf niet kan beoordelen. Ik weet niet waar hij zijn piek heeft gepland dit jaar. Als we er vanuit gaan dat hij op het voorjaar gemikt heeft (wat je van Devolder mag verwachten), dan is het inderdaad teleurstellend. Als hij zijn piek bij de grote ronden heeft gepland, dan kan er nog wat gebeuren.
Maar wie zou je dan meenemen als je Devolder thuis laat? Want dat zou moeten gaan betekenen dat je iemand mee wilt nemen die beter zou moeten gaan presteren dan hij.
quote:
Mislukt voorjaar raadsel voor Devolder
Gepubliceerd op donderdag 28 april 2011 om 13:52

De hele Vacansoleil-ploeg presteerde dit voorjaar naar behoren, op één man na. Stijn Devolder, de beoogde kopman, zakte hopeloos door de mand en kon niet één keer meestrijden om de ereplaatsen. Een verklaring heeft hij niet.

"Ik ging ervan uit dat de voorbereiding perfect was en dat de resultaten zouden volgen. Natuurlijk vraag ik me nu af waarom dat niet gebeurde. Ik voelde me in het hele voorjaar in slechts één koers goed, in Dwars door Vlaanderen, en toen was ik net één dag terug van een hoogtestage. Ik dacht dat het daarna steeds beter zou gaan, maar het omgekeerde was waar", verzucht de Belg in Het Laatste Nieuws.

Devolder gelooft niet dat juist die hoogtestage vlak voor zijn voorjaar het probleem was. "Vorig jaar won ik het BK na zo'n stage en daarom leek me dat een goed idee."

De Belg laat bloedonderzoek doen om te kijken of hij bijvoorbeeld niet overtraind was. Daarna gaat hij voor sportieve revanche. "Nu moet ik weer opbouwen en de dingen rechtzetten. Ik kom altijd terug, dat heb ik al bewezen. Ik ben ook op een leeftijd dat ik weet wat ik kan. Het vertrouwen bij Vacansoleil is intact. Ik word goed opgevangen en niemand doet moeilijk. Ze weten hoe ik leef voor mijn vak en wat ik ervoor deed."
Devoler was de kopman van het voorjaar (logisch ook gezien de prestaties in het verleden). Ik denk dat hij een goed klassement in de tour al lang uit zijn hoofd gezet.

Ik zou eerder Ruigh, Lagutin of Carrara meenemen. Misschien zelfs Veuchelen. Die kunnen mijn inziens meer dan een Devolder die niet in vorm is. Maar misschien eerst Zwitserland afwachten, misschien is Devolder nu beter.
Album top 100 2024
pi_97937991
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:46 schreef erikevenblij het volgende:
Gaat er iemand naar toe? Lijkt me toch wel een aardige belevenis. Heb in mijn jeugd wel eens langs de weg gstaan. kwamen ze volgens mij door Leidschendam, maar dat weet ik niet meer zeker.
Ja, ik sta als 't allemaal volgens planning verloopt de 22e bij de laatste bergrit op Alpe d'Huez *O*
pi_97938092
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:54 schreef Felagund het volgende:

[..]

[..]

Devoler was de kopman van het voorjaar (logisch ook gezien de prestaties in het verleden). Ik denk dat hij een goed klassement in de tour al lang uit zijn hoofd gezet.

Ik zou eerder Ruigh, Lagutin of Carrara meenemen. Misschien zelfs Veuchelen. Die kunnen mijn inziens meer dan een Devolder die niet in vorm is. Maar misschien eerst Zwitserland afwachten, misschien is Devolder nu beter.
Ruigh rijdt op het moment erg sterk in de Dophiné inderdaad, maar is die niet wat te vroeg in vorm om mee te nemen dan?
Zwitserland zal de beslissing moeten gaan geven inderdaad. Als Devolder daar niet presteert is het natuurlijk nutteloos om hem mee te nemen, maar ik heb 't gevoel dat hij maar wat graag zn slechte seizoens-start recht wil gaan zetten
  donderdag 9 juni 2011 @ 15:00:40 #18
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_97938135
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 13:43 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dus dat nieuwtje van de Telegraaf was wat voorbarig. Dit lijkt me ook logischer, laat Devolder eerst maar in Zwitserland bewijzen dat hij een tourselectie waard is.
Als iets te vroeg uitlekt wordt het vaak ontkend. De Telegraaf beweerde overigens niet dat het om de definitieve selectie ging. In het geval van vormverlies (of blessures uiteraard) kunnen de - volgens De Telegraaf - voorlopig geselecteerde renners nog vervangen worden.
pi_97938281
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:00 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Als iets te vroeg uitlekt wordt het vaak ontkend. De Telegraaf beweerde overigens niet dat het om de definitieve selectie ging. In het geval van vormverlies (of blessures uiteraard) kunnen de - volgens De Telegraaf - voorlopig geselecteerde renners nog vervangen worden.
Dat snap ik, maar de toon van de Telegraaf was alsof dit in principe de selectie voor de TDF is. Er kan aan Devolder de voorwaarde zijn opgelegd intern dat hij iets moet laten zien in Zwitserland.
Album top 100 2024
pi_97938328
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:04 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar de toon van de Telegraaf was alsof dit in principe de selectie voor de TDF is. Er kan aan Devolder de voorwaarde zijn opgelegd intern dat hij iets moet laten zien in Zwitserland.
Da's toch ook typisch de Telegraaf-stijl??
pi_97938389
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:05 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Da's toch ook typisch de Telegraaf-stijl??
Ja, dat is wel waar. Daarom ook mijn eerste post in dit topic, dat het waarschijnlijk net wat genuanceerder ligt.
Album top 100 2024
pi_97947971
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:46 schreef erikevenblij het volgende:
Heb in mijn jeugd wel eens langs de weg gstaan. kwamen ze volgens mij door Leidschendam, maar dat weet ik niet meer zeker.
In 1978 startte de Tour in Leiden, dus dat zou heel goed kunnen.

Andere Tijden Sport heeft daar ooit nog een mooie uitzending overgemaakt, met o.a. de proloogzege van Jan Raas die hem werd afgepakt.
pi_97949347
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 14:37 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

voor zover ik weet is het nog niet bekend
Je zou toch haast zeggen dat dat wel te achterhalen is als wordt onderzocht waar hij nu aan het verkennen is.
sig verwijderd door FA
pi_97967308
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 19:23 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Je zou toch haast zeggen dat dat wel te achterhalen is als wordt onderzocht waar hij nu aan het verkennen is.
Dan nog is het afwachten; hij heeft aangegeven eerst te willen zien of hij voldoende hersteld is van de Giro waar hij diep is moeten gaan. Verkennen zegt dus nog helemaal niets. Als hij zich niet goed voelt en denkt geen gooi naar prolongatie van zn titel te kunnen doen, zal hij er niet bij zijn.
pi_97971535
Zo, diverse Tourmagazines aangeschaft, alvast ingeschreven voor tourpooltjes. Kom maar op met de Tour !

Ben zeer benieuwd naar de Tour dit jaar, misschien omdat het niet zo voorspelbaar is dit jaar ? Enige zekerheid is dat Cavendish weer een lading overwinning zal binnen halen.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')