De huisarts raadde mij een middel met noscapine aan, tegen de droge prikkelhoest. Werkt bij mij beter dan Daro.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:30 schreef babipangang het volgende:
Vitamine c-tabletten alvast om de weerstand te verhogen
Bij droge prikkelhoest Daro-retard capsules
Bij vaszittende hoest Bisolvon forte
Dat is toch iets homeopatisch? Je kunt het proberen, maar verwacht er geen wonderen van. Een virus heeft altijd tijd nodig. Je kunt hooguit wat verlichten.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:31 schreef akadoenka het volgende:
Hoesten valt mee, wel een dichte neus.
Iemand bekend met het kruidvatmiddel oscillococcinum?
Verder gooi ik er idd sowieso wat pcm en vitamientjes in.
En dan overleef ik het vast, ben geen watje
Ze bedoelen ook niet 'verslaafd' zoals je verslaafd kunt zijn aan drugs. Zo'n neusspray heeft hetzelfde effect op je neusslijmvlies als cocaïne, het zorgt ervoor dat alle bloedvaatjes in je neustussenschot samenknijpen, zodat ze minder vloeistof uit kunnen scheiden, zodat je minder snot/slijm in je neus krijgt. Het probleem hiermee is dat je neustussenschot gemaakt is van kraakbeen, en als je kraakbeen te lang geen bloed krijgt gaat het dood. Kraakbeen groeit nooit meer terug, en op die manier kun je dus zo'n gat tussen je neusgaten krijgen zoals je ook veel ziet bij coke-verslaafden.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:33 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik gebruik bij een verkoudheid altijd een neusspray met Xylometazoline. Heb je een paar uur een vrije neus. Verder kan je de komende dagen nog stomen en rusten, en wat ze hierboven zeiden.
Ze zeggen wel dat die neusspray verslavend is als je het te lang en te vaak gebruikt, maar ik gebruik het altijd veelvuldig tijdens een verkoudheid en raak er verder niet aan verslaafd. Maar iedereen is anders!
In veel gevallen is er gewenning. Advies is om het niet lang te gebruiken of in dat geval te kiezen voor een neusspray die je voor een langere periode mag gebruiken.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:33 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik gebruik bij een verkoudheid altijd een neusspray met Xylometazoline. Heb je
een paar uur een vrije neus. Verder kan je de komende dagen nog stomen en rusten, en wat ze hierboven zeiden.
Ze zeggen wel dat die neusspray verslavend is als je het te lang en te vaak gebruikt, maar ik gebruik het altijd veelvuldig tijdens een verkoudheid en raak er verder niet aan verslaafd. Maar
iedereen is anders!
Ja kippensoepje maken en opetenquote:Op donderdag 9 juni 2011 10:42 schreef akadoenka het volgende:
Ik lees iets van kippensoep op internet haha?
Misschien bedoelen ze er de bouillon mee?quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:42 schreef akadoenka het volgende:
Ik lees iets van kippensoep op internet haha?
Nee, het moet echt wel echte kippensoep zijn, dus vers gemaakt van een kip.quote:
http://mens-en-gezondheid(...)eid-af-te-komen.htmlquote:Op donderdag 9 juni 2011 11:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, het moet echt wel echte kippensoep zijn, dus vers gemaakt van een kip.
Schijnt als een soort 'natuurlijk antibioticum' te werken.
ik zou thuis blijven.quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:27 schreef akadoenka het volgende:
Alcohol drinken doe ik daar sowieso niet, ook niet door gaan tot 4 uur in de nacht
In jouw bron staat wel bouillon, maar van een bouillonblokje in heet water hoef je geen helende werking te verwachten.quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:01 schreef babipangang het volgende:
[..]
http://mens-en-gezondheid(...)eid-af-te-komen.html
bouillon dus ook goed!
Waarom zou het verse kippensoep moeten zijn? Dan kan ik net zogoed een kipfiletje bakken in de pan...
Natuurlijk of sowieso door alle antibioticum dat er in kip zit?quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, het moet echt wel echte kippensoep zijn, dus vers gemaakt van een kip.
Schijnt als een soort 'natuurlijk antibioticum' te werken.
Geldt voor hanensoep hetzelfde of is dat een compleet ander verhaal?quote:Op donderdag 9 juni 2011 11:23 schreef kippiedippie het volgende:
Kippensoep laat mij altijd beter voelen
Oohhhh the drama....quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:42 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ze bedoelen ook niet 'verslaafd' zoals je verslaafd kunt zijn aan drugs. Zo'n neusspray heeft hetzelfde effect op je neusslijmvlies als cocaïne, het zorgt ervoor dat alle bloedvaatjes in je neustussenschot samenknijpen, zodat ze minder vloeistof uit kunnen scheiden, zodat je minder snot/slijm in je neus krijgt. Het probleem hiermee is dat je neustussenschot gemaakt is van kraakbeen, en als je kraakbeen te lang geen bloed krijgt gaat het dood. Kraakbeen groeit nooit meer terug, en op die manier kun je dus zo'n gat tussen je neusgaten krijgen zoals je ook veel ziet bij coke-verslaafden.
De 'echte' neussprays moet je dus nooit langer dan een paar dagen gebruiken, en niet te vaak per jaar, neussprays met alleen zout (zoutoplossing, salinespray) kun je onbeperkt gebruiken.
Geloof je het zelf?quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:00 schreef akadoenka het volgende:
die korrels lijken wel mooi spul om een as griep uit te stellen
Da's voor als je koorts hebtquote:Op donderdag 9 juni 2011 18:58 schreef akadoenka het volgende:
Een paar glazen Jagermeister voor het slapen gaan, goed inwikkelen in het dekbed, is ook een goeie heb ik begrepen?
Geen alcohol op Pinkpopquote:Op donderdag 9 juni 2011 10:27 schreef akadoenka het volgende:
Hoi mensen
Ik ben flink verkouden. Wat dufjes, dichte neus, licht dicht gevoel in de oren.
Enfin we kennen het allemaal wel.
Nu is het zo dat ik het weekend naar pinkpop ga. Is er een middel in de verkoop dat verkoudheidsklachten wat kan onderdrukken?
Alcohol drinken doe ik daar sowieso niet, ook niet door gaan tot 4 uur in de nacht, vandaag acht uurtjes geslapen en komende nacht ga ik dat ook wel weer doen. Verder nog wat tips? Of wat ik kan halen bij het kruidvatje?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |