abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97931052
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat ben je toch een kleuter man. Je blijft dit herhalen, en dat is gewoon niet waar. Dat wil jij dat dat waar is, want dan kun jij lekker in je slachtoffer rol blijven zitten.

Jij wil niet nadenken over of er wel een kern van waarheid in zit, want dat betekent dat je jezelf kritisch moet bekijken, en dat doe jij niet, dat blijkt uit je hele houding.
Hey, daar is ie hoor!
En meteen weer effe binnenkoppen? "want dan kun jij lekker in je slachtoffer rol blijven zitten.".
Dat praten jullie elkaar alleen maar aan, omdat dat is hoe jullie wajongers willen zien...wat dan ook mijn punt was. Je bewijst alleen maar dat je zelf ongelijk hebt, en dat in 1 post. Best knap heur
  Moderator donderdag 9 juni 2011 @ 11:52:35 #77
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97931076
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hey, daar is ie hoor!
En meteen weer effe binnenkoppen? "want dan kun jij lekker in je slachtoffer rol blijven zitten.".
Dat praten jullie elkaar alleen maar aan, omdat dat is hoe jullie wajongers willen zien...wat dan ook mijn punt was. Je bewijst alleen maar dat je zelf ongelijk hebt, en dat in 1 post. Best knap heur
Zoals ik gisteren al zei. Je kunt wel zo blijven lullen, maar steek die energie aub in aan jezelf werken. Daar heb je meer aan dan proberen de flinke jongen te zijn hier in dit topic
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:52:47 #78
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_97931087
quote:
12s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:49 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Jij bent overduidelijk schizofreen.
:D
pi_97931090
Waarom dat wij<>zij benadrukken magnetron? Je bent net zoals ik een Nederlander, net zoals ik een man, net zoals ik een mens. Ik snap niet waarom je zelf zo hard zou willen meewerken aan die kloof groter te maken door de nadruk te leggen op groepen.
pi_97931096
quote:
12s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:49 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Jij bent overduidelijk schizofreen.
Registratiedatum vrijdag 29 april 2011 @ 17:27
Kloontje?
pi_97931146
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Zoals ik gisteren al zei. Je kunt wel zo blijven lullen, maar steek die energie aub in aan jezelf werken. Daar heb je meer aan dan proberen de flinke jongen te zijn hier in dit topic
"dan proberen de flinke jongen te zijn hier in dit topic"
Hoezo niet negatief?
pi_97931182
Bestaat alles bij jou uit negatief of positief magnetron? Zie jij de wereld zo zwart/wit?
pi_97931183
Gewoon stoppen, Magnetronkoffie.

Ze lachen zich kapot achter de pc. :N
pi_97931195
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Zeg CoolGuy, wat vind jij eigenlijk wat er mis is in de wajong?
Je post hier best veel, heb je zelf een wajong uitkering?
En zo niet, wat is voor jou de reden om hier zo veel te posten?
pi_97931210
quote:
15s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:

Niet alleen "ze" :P
pi_97931249
quote:
15s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik snap niet hoe je erbij komt dat mijn vragen aan jou en aan Absurditeit een poging tot trollen zou zijn.
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:57:58 #87
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_97931284
Wat is nu trouwens nog het doel van deze reeks, de oorspronkelijke TT of gewoon wat gebash heen en weer?
pi_97931343
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:57 schreef Lastpost het volgende:
Wat is nu trouwens nog het doel van deze reeks, de oorspronkelijke TT of gewoon wat gebash heen en weer?
Het laatste.
Opvallend hoe maanvis de topic probeert te veranderen in een algemene discussie over wajong i.p.v. hoe de wajong invloed heeft op de eigenwaarde van de wajongers zelf, zoals oorspronkelijk bedoelt was.

Deze topicreeks kan het beste dicht en begraven worden....heel...heel...diep :P
pi_97931363
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:57 schreef Lastpost het volgende:
Lastig te zeggen, niemand wil ingaan op vragen of opmerkingen, en het enige wat men doet is wat oude reacties terughalen en daar over beginnen teneinde een discussie te laten ontsporen.

Ik zal wel even aan Re vragen of dit topic op slot kan, discussieren over zulke gevoelige zaken kan blijkbaar niet met iedereen.
pi_97931370
quote:
5s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe je erbij komt dat mijn vragen aan jou en aan Absurditeit een poging tot trollen zou zijn.
Je neemt iedere keer een nieuwe user om te bashen. Want daar is het je om te doen. Je modus operandi is redelijk voorspelbaar.

Ik zou gewoon willen dat je hiermee ophoudt. Meer vraag ik je niet. Hetzelfde verzoek aan Maanvis en anderen die hier lopen te zieken. :)
pi_97931439
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:46 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

We zijn één en al oor.
Ben getrouwd met een wajonger. Tot 100% afgekeurd wegens lichamelijke (rug en knieen) en psychische klachten. Hij is drummer, daar ligt z'n passie. Oefent elke week met z'n band. Ook heeft hij lessen via reintegratiebureau geregeld.
Met het reintegratiebureau zijn geen regelmatige afspraken (meer), al zou ik dat wel graag zien. En dat ze meer met hem bezig gaan richting werk zoeken en kijken wat hij leuk vindt. En aan zn verstand brengen dat hij gewoon eerst dingen moet proberen ipv meteen al een excuus te verzinnen. Mij lukt het namelijk niet. De regelmatige afspraken zijn er volgens mij niet meer, omdat ze eerst zijn second opinion willen afwachten, en dan daarmee verder.

Daarnaast heeft ie ook een ontregeld ritme, omdat er geen dagbesteding is. Hij ligt nu nog in bed, geen idee hoe laat ie erin is gegaan, maar ergens middenin de nacht.

Hij loopt ook bij een psychiater, daar hebben ze gekeken of hij ADHD heeft. Was niet het geval, wel raakvlakken. Nu bezig met second opinion ergens anders. Intake gesprek was half februari, en volgende zou begin september zijn. (duurt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te lang, ligt aan bureaucratie en wachtlijsten denk ik) Dit is nu 7 juli geworden, ivm omstandigheden.

Hij roept vaak dat hij begeleiding nodig heeft, anders kan ie niks doen. Maar ik merk ook dat het wel begeleiding moet zijn op de manier die hij graag wil. En ik probeer hem uit te leggen dat het zo zeer waarschijnlijk niet zal zijn.

Hoe krijg ik (of iemand anders) het aan zn verstand dat het slim is om een normaal ritme te krijgen, en zelf alvast te gaan orienteren op wat ie misschien wel wil gaan doen (voor hem is dat op dit moment energieverspilling). Daar wordt je toekomst namelijk gemakkelijker van, en kun je sneller weer terug de maatschappij in (is mijn visie dan weer). Natuurlijk heeft hij daarbij hulp nodig, dat snap ik ook wel. Maar een beetje voorwerk is toch handig?

Ik ben verder niet van plan om in te gaan op details, en commentaar op de relatie o.i.d. mogen ook achterwege blijven.
pi_97931456
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:00 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je neemt iedere keer een nieuwe user om te bashen. Want daar is het je om te doen. Je modus operandi is redelijk voorspelbaar.

Ik zou gewoon willen dat je hiermee ophoudt. Meer vraag ik je niet. Hetzelfde verzoek aan Maanvis en anderen die hier lopen te zieken. :)
Met wat precies, vragen in welke uitkering je precies zit? Zoals je weet bash ik je alleen op het moment dat je zelf weer vervalt in je eeuwenoude Don Quichot-achtige kruistocht tegen 'De Maatschappij', maar dat wil niet zeggen dat ik niet geinteresseerd ben in je levensloop en de reden waarom je in een uitkering terecht bent gekomen. Ik blijf het namelijk nog steeds fascinerend vinden hoe jij de wereld bent gaan zien zoals je hem nu ziet. Maar goed, als je er niet over wilt praten houdt het natuurlijk op.
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:02:59 #93
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_97931460
Ik vond de oorspronkelijke TT overigens best discussie-waardig aangezien het nogal wat met je doet als je met een bepaalde handicap door het leven moet, met een uitkering zit waar 80% van Nederland op lijkt te kotsen, zelfs familie je ziet als parasiet die z'n handje ophoudt en wat er allemaal bij komt kijken om werk te krijgen, te houden en dat te combineren met het huishouden, liefdesleven etc.

Het maakt nogal wat impact als je afhankelijk bent van een instantie als het UWV, of je er nu iets aan kunt doen of niet, dat werkgevers je niet willen omdat je iets mankeert en anderen je niet willen omdat je een labeltje hebt.
Maarja, blijkbaar valt daar niet fatsoenlijk over te praten want dat levert direct weer discussies op waarom zo iemand niet kan werken, die wil niet alles op tafel gooien en dan krijg je het gebash weer. ;(
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:04:55 #94
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97931540
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:26 schreef Lastpost het volgende:

[..]

En dan heb jij het idee dat jij ze wel aan een baan kunt helpen? :+
missyB heeft naar aanleiding van mijn tips al gekeken naar een baan als postbezorger.
Iemand anders (ben de username ff kwijt) heeft naar aanleiding van mijn tips al eens gekeken naar thuiswerk waar ie zelf niets van wist.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97931589
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:04 schreef Maanvis het volgende:

[..]

missyB heeft naar aanleiding van mijn tips al gekeken naar een baan als postbezorger.
Iemand anders (ben de username ff kwijt) heeft naar aanleiding van mijn tips al eens gekeken naar thuiswerk waar ie zelf niets van wist.
Leuk, maar daar ging deze topicreeks helemaal niet over. Deze topic gaat over de psychische impact van het wajonger zijn, niet om als banenmarkt te fungeren

Start gewoon nieuwe topic reeks, is er duidelijkheid voor iedereen
pi_97931594
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:02 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Wow, allereerst wil ik zeggen dat het me heel lastig lijkt om je partner zo te zien worstelen met de problemen die hij heeft, en dat je je vast machteloos moet voelen!

Het is lastig om iemand die in zo`n 'ontregeld' ritme zit in te laten zien dat er veranderingen nodig zijn om omdat het op de lange duur beter is voor die persoon. Ze voelen zich op dit moment 'gelukkig' met wat ze doen, en dat maakt veranderingen lastig.

Het enige wat in mij opkomt is inderdaad intensieve begeleiding in de vorm van therapie, en dan nog zal het waarschijnlijk een langdurig traject zijn waarin jullie beiden terecht komen.

Misschien kan je een gesprek aanvragen met de huisarts en je bedenkingen tegen hem uiten?

Ik wens je heel veel succes en sterkte, ongeacht de uitkomst van de situatie!

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2011 12:08:18 ]
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:09:21 #97
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_97931705
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:02 schreef Kekaa het volgende:

[..]
Verhaal
Ik stuur je vanavond wel even een PM. ^O^
pi_97931710
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:06 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Leuk, maar daar ging deze topicreeks helemaal niet over. Deze topic gaat over de psychische impact van het wajonger zijn, niet om als banenmarkt te fungeren
Dus, iemand anders mag niet doorgaan op posts uit het vorige topic, maar jij mag wel posts uit deel 1 halen? Das nogal krom vind je niet?

quote:
Nergens voor nodig :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2011 12:10:49 ]
  donderdag 9 juni 2011 @ 12:09:39 #99
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97931713
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 12:06 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik zie daartoe geen reden, zeker niet aangezien de psychische impact juist verminderd kan worden doordat iemand aantoont dat er toch hoop is voor wajong-ers :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator donderdag 9 juni 2011 @ 12:11:08 #100
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_97931755
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zeg CoolGuy, wat vind jij eigenlijk wat er mis is in de wajong?
Je post hier best veel, heb je zelf een wajong uitkering?
En zo niet, wat is voor jou de reden om hier zo veel te posten?
Met de wajong zelf is niks mis. Met de regelgeving omtrent de wajong wel in mijn ogen. Nee, als je goed had opgelet in de voorgaande topics, dan had je gezien dat ik ooit een wajong heb gehad. Maar zoals je gisteren tegen mij zei: zoek terug en gij zult vinden.

Het verschil is, dat ik altijd wel heb gewerkt waar ik dat zou kunnen. Sterker nog, ik heb gewerkt TERWIJL ik die wajong kreeg, wat dus effectief betekende dat in die maanden, ik voor niks werkte (dit was vakantiewerk etc) wat ik niet had hoeven doen, maar toch deed ik dat. Had je allemaal kunnen lezen in de voorgaande topics, maar toen was je te hard bezig met in de slachtofferrol zitten zeker? :P
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')