abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97962309
quote:
17s.gif Op donderdag 9 juni 2011 23:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ik woonde eerst ook een paar jaar samen en ook al een eeuw :P getrouwd,
dus zo gek is het niet toch?
Voor mij is het normaal, mijn opa en oma deden dat, mijn ouders en ik ook blijkbaar.
pi_97962420
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2011 23:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
en nee we hadden geen rooie cent, allebei niet :')

dus dat scheelt :D
Dat is de beste basis om te trouwen, je bouwt alles daarna samen op en er zijn geen ingewikkelde constructies nodig.
pi_97962439
quote:
3s.gif Op donderdag 9 juni 2011 23:21 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Voor mij is het normaal, mijn opa en oma deden dat, mijn ouders en ik ook blijkbaar.
misschien is dat het wel, mijn ouders zijn ook nog bij elkaar, zijn ouders ook, opa's en
oma's ook tot de dood ons scheidt dus misschien krijg je dat dan wel een beetje mee...

ik weet niet :@
pi_97962469
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2011 23:23 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat is de beste basis om te trouwen, je bouwt alles daarna samen op en er zijn geen ingewikkelde constructies nodig.
:Y denk ik ook...
pi_97962578
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 23:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

misschien is dat het wel, mijn ouders zijn ook nog bij elkaar, zijn ouders ook, opa's en
oma's ook tot de dood ons scheidt dus misschien krijg je dat dan wel een beetje mee...

Dat werkt zeker weten door op je. :Y
pi_97962692
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2011 23:25 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat werkt zeker weten door op je. :Y
daar ben ik dan best blij mee als ik om me heen kijk oO<

dus ik vind het wel prima zo :Y
  donderdag 9 juni 2011 @ 23:31:08 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97962906
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 23:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]

Het geeft geen garanties natuurlijk, van de generaties opa's en oma's is er vrijwel niemand gescheiden, bij de generatie ouders soms al wel, maar die namen hun geloftes over het algemeen ook nog vrij serieus.

Ergens moeten er dus toch kinderen zijn die wel gescheiden zijn terwijl hun ouders dat niet waren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97962940
*btw mijn schoonfamilie is net zo, uiteraard met wat familiegeheimen.
Heb een tijdje schuin tegenover ze gewoond en elke ochtend kwam helaas al overleden schoonvader even gezellig van zijn nieuwe kleindochter genieten.
Op de goede manier uiteraard. ;)
pi_97963154
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 23:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het geeft geen garanties natuurlijk, van de generaties opa's en oma's is er vrijwel niemand gescheiden, bij de generatie ouders soms al wel, maar die namen hun geloftes over het algemeen ook nog vrij serieus.

Ergens moeten er dus toch kinderen zijn die wel gescheiden zijn terwijl hun ouders dat niet waren.
Nee, het zal wel geen garantie zijn daar heb je gelijk in, maar ik denk dat je minder snel aan
scheiden denkt ofzo als er ''iets'' is..

Er werd vroeger ook wel eens tegen me gezegd dat kinderen een huwelijk bijelkaar houden
maar jij weet dat ik geen kinderen heb dus dat klopt ook niet, dus dat is dus ook geen garantie.

Ik heb het antwoord ook niet eigenlijk. :D
pi_97963351
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2011 23:31 schreef Piet_Piraat het volgende:
*btw mijn schoonfamilie is net zo, uiteraard met wat familiegeheimen.
Heb een tijdje schuin tegenover ze gewoond en elke ochtend kwam helaas al overleden schoonvader even gezellig van zijn nieuwe kleindochter genieten.
Op de goede manier uiteraard. ;)
Mijn schoonmoeder ligt al zo'n 10 jaar in een verpleegtehuis, (hersenbloeding) kan niet
meer spreken, rechterkant verlamd en schoonpa gaat iedere dag op bezoek :Y
pi_97963381
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 23:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee, het zal wel geen garantie zijn daar heb je gelijk in, maar ik denk dat je minder snel aan
scheiden denkt ofzo als er ''iets'' is..

Er werd vroeger ook wel eens tegen me gezegd dat kinderen een huwelijk bijelkaar houden
maar jij weet dat ik geen kinderen heb dus dat klopt ook niet, dus dat is dus ook geen garantie.

Ik heb het antwoord ook niet eigenlijk. :D
Je hebt samen iets opgebouwd en dat gaat verder dan alleen kinderen.
Door je achtergrond ben je meer geneigd tot oplossingen zoeken ipv confrontatie wat je steeds meer ziet.
pi_97963499
quote:
2s.gif Op donderdag 9 juni 2011 23:38 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je hebt samen iets opgebouwd en dat gaat verder dan alleen kinderen.
Door je achtergrond ben je meer geneigd tot oplossingen zoeken ipv confrontatie wat je steeds meer ziet.
lekker ouderwets zijn wij *; nah... die moeten er ook zijn moet je maar denken :P
pi_97963865
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2011 23:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

lekker ouderwets zijn wij *; nah... die moeten er ook zijn moet je maar denken :P
Ik zie het ook weer terug in mijn dochter, die heeft ook al 7 jaar dezelfde vriend. :)
pi_97964118
quote:
14s.gif Op donderdag 9 juni 2011 23:46 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik zie het ook weer terug in mijn dochter, die heeft ook al 7 jaar dezelfde vriend. :)
nog effe en dan ben je opa :P

ik ga d'r van tussen...

Trusten :* :z
pi_97968476
Ik ben het er helemaal mee eens, het burgerlijk huwelijk moet afgeschaft worden (daar moet zelfs op dit forum nog een topic van mij over zijn :P ). Ik vind het simpelweg geen taak van de overheid om zich hier mee bezig te houden. Een ander kwalijk punt is dat de overheid zich ook maar meteen het monopolie op het sluiten van huwelijken heeft toegeëigend, mocht het burgerlijk huwelijk blijven bestaan dan moet op z'n minst aan dit monopolie een eind komen.
pi_97968600
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 02:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik ben het er helemaal mee eens, het burgerlijk huwelijk moet afgeschaft worden (daar moet zelfs op dit forum nog een topic van mij over zijn :P ). Ik vind het simpelweg geen taak van de overheid om zich hier mee bezig te houden. Een ander kwalijk punt is dat de overheid zich ook maar meteen het monopolie op het sluiten van huwelijken heeft toegeëigend, mocht het burgerlijk huwelijk blijven bestaan dan moet op z'n minst aan dit monopolie een eind komen.
Ik ben het helemaal met je eens.
Totdat je kinderen krijgt en dat of via de notaris of ambtenaar moet gaan regelen.
Niet regelen kan ook, levert vaak alleenstaande moeders op.
pi_97968682
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 02:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
Totdat je kinderen krijgt en dat of via de notaris of ambtenaar moet gaan regelen.
Gewoon overal het huwelijk uit de wet slopen. Dat zullen de ambtenaren ook wel leuk vinden, dan is er namelijk weer voor jaren werk. :)
pi_97968868
quote:
Beter had ik het niet kunnen verwoorden ^O^

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2011 03:23:19 ]
pi_97972227
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 20:03 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik vind dat de overheid geen (financiële) voordeeltjes (of nadelen) moet geven op basis van het huwelijk. Het is iets tussen twee personen, daar hoeft de overheid niet tussen te komen.
Wat een onzin. De overheid bemoeit zich juist niet met datgene tussen twee personen. Het huwelijk is juist een constructie die de band die die twee personen willen hebben voorziet van een werking naar derden en de buitenwereld toe. Daar gaat het huwelijk om, niet om die twee personen. In de eerste plaats kinderen, maar ook het samenvloeien van de vermogens is heel belangrijk in het economisch verkeer met de buitenwereld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_97972497
quote:
Iedereen is vrij huwelijken af te sluiten zoveel ie wilt, maar de Nederlandse overheid erkent dat niet als een wettelijk huwelijk. Dat is heel logisch, want een burgerlijk huwelijk is ook een juridisch contract met rechten en plichten.
De overheid heeft ook regels voor economische samenwerking, bijv NV, BV, VOF etc. Men moet zich aanmelden bij de overheid, die het moet goedkeuren etc. Dat is inderdaad ook een monopolie.
pi_97975176
quote:
Wat bluesdude zegt: ben je dan ook voor afschaffing van alle rechtspersonen?

Dat je met een groepje mensen een BV of NV kunt oprichten, waarna de bestuurders in beginsel niet meer aansprakelijk zijn voor de schulden van de vennootschap en de aandeelhouders ook slechts tot maximaal het bedrag van hun inleg verantwoordelijk zijn, wat vind je daarvan?

De overheid heeft daarbij ook het monopolie op het wel/niet erkennen van constructies die rechtspersoonlijkheid en beperkte persoonlijke aansprakelijkheid in het leven roepen.

De negatieve maatschappelijke consequenties zijn ook veel groter geweest dan die van het huwelijk. Zo heb je de plof-BV's waarmee faillissementsfraude eenvoudig ongestraft is uit te voeren. En veel bestuurders van bedrijven (incl. banken) hebben te veel risico genomen, omdat ze bij winst wel de bonus krijgen, maar bij verlies niet persoonlijk opdraaien voor de schulden.

Kortom, waarom zou de overheid wel aan de behoefte van bedrijven tegemoet moeten komen door het erkennen van bepaalde voordelige rechtsvormen, maar niet aan de maatschappelijk veel grotere behoefte van mensen om hun samenlevingsvorm in een bepaald stelsel van rechten en plichten te gieten?
Wilders: Als ooit wat gewelddadigs gebeurt tegen mij (..) weet iedereen vanaf nu dat Van der Laan en Pechtold aan een klimaat hebben bijgedragen waarin dat voor sommige gekken (..) gerechtvaardigd leek.
pi_97975637
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik vind bepaalde praktische consequenties verbinden aan het gezin wel praktisch. Denk bijvoorbeeld aan erven, achternamen of voogdij over kinderen als er iets gebeurt.
Dat kun je ook prima in een contract met elkaar regelen, zonder dat de overheid daar bij betrokken hoeft te zijn of hier regels over vast moet leggen. Zaken als korting op de erfbelasting is aan de andere kant nergens voor nodig, waarom zouden getrouwde stellen dat wel moeten krijgen en stellen die ongetrouwd samenwonen (en ook geen samenlevingscontract hebben) niet?

Mijn kritiek is dan ook niet op het huwelijk of welk andere vorm van een contract, maar ik zie niet in waarom de overheid hier tussen moet komen en hier onderscheid in moet gaan maken.
pi_97975777
Tja ik zie de praktische en romantische voordelen wel. Dat daar theoretisch vast van alles tegen in te brengen zal wel maar is voor mij niet zo van belang. Dus ik vrees dat we hier niet uit gaan komen :P.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_97976322
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:56 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat kun je ook prima in een contract met elkaar regelen, zonder dat de overheid daar bij betrokken hoeft te zijn of hier regels over vast moet leggen.
-------
Mijn kritiek is dan ook niet op het huwelijk of welk andere vorm van een contract, maar ik zie niet in waarom de overheid hier tussen moet komen en hier onderscheid in moet gaan maken.
Een contract die niet afgedwongen kan worden bij/door de overheid is waardeloos.
Daarbij vergeet je dat ook een notaris een overheidsdienaar is. Hem is het recht gegeven namens de overheid contracten voor geldig te verklaren.
Burgerlijk huwelijk oude stijl of geregistreerd partnerschap. De essentie ervan is dat de overheid de rechten en plichten moet waarborgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')