abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juni 2011 @ 19:43:21 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_97900868
Nou, laten we maar ophouden met de zorgverzekering, je krijgt toch niets meer vergoed

Mw Schippers die als Minister van VGZ in het Kabinet zit, komt recht uit de directiekamer van Achmea
en lijkt er te zitten om even de rendementen op te vijzelen, voor de aandeeelhouders

quote:
wo 08 jun 2011, 17:58 | 89 reacties
Schippers wil schrappen in basispakket zorg
DEN HAAG - Minister Edith Schippers (Volksgezondheid) wil volgend jaar gaan snijden in het basispakket in de gezondheidszorg om de forse overschrijdingen bij Volksgezondheid op te vangen. Ingewijden hebben dat woensdag gemeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 08-06-2011 21:37:55 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_97901011
De rest ook maar even posten dan:
quote:
Dit jaar is er een overschrijding op de zorg van 1,1 miljard euro, die onder meer wordt opgevangen met meevallers. Als het kabinet helemaal niet zou ingrijpen, zouden de overschrijdingen in 2015 oplopen tot 3 miljard euro per jaar.
Daarom moet ook het basispakket eraan geloven. Zo verdwijnen therapieën om te stoppen met roken uit het pakket, net als dieetadvisering. Wie met chronische klachten naar de fysiotherapeut gaat, moet meer behandelingen zelf betalen: 20. Mensen met psychische klachten moeten een hogere eigen bijdrage betalen en krijgen minder consults vergoed. In plaats van acht zijn dat er straks nog vijf.
Ook huisartsen moeten een bijdrage leveren. Volgens ingewijden moeten zij ongeveer 130 miljoen euro van hun budget inleveren.
Het kabinet moet vrijdag nog een knoop doorhakken over de voorstellen van Schippers. De minister wilde woensdag niet vooruitlopen op de maatregelen om de groei van de zorguitgaven te matigen. Ze wees erop dat ondanks de financieel-economische crisis het kabinet er deze periode 15 miljard euro extra voor uittrekt. „Voorkomen moet worden dat de zorguitgaven nog verder oplopen.”
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_97901302
Eerst wordt roken in de kleine horeca weer oogluikend toegestaan, nu gaat stoppen met roken-therapie uit het basispakket. Lobbyïst Hans Hillen, toevallig ook minister van Defensie, heeft zijn werk uitstekend gedaan.

Mensen met weinig geld worden door deze ingrepen het hardst geraakt. Zo kennen we de VVD weer. Het valt wel op trouwens. Nu de Eerste Kamerverkiezingen voorbij zijn, komt ineens het ene na het andere asociale voorstel...
pi_97901394
waarom zou stoppen met roken en dieetadvisering in het basispakket moeten zitten? ik vind het prima als die mensen blijven roken want goed voor de schatkist :) al die stoppers kosten vadertje staat veel te veel geld
pi_97901492
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:53 schreef Salatrel het volgende:
waarom zou stoppen met roken en dieetadvisering in het basispakket moeten zitten? ik vind het prima als die mensen blijven roken want goed voor de schatkist :) al die stoppers kosten vadertje staat veel te veel geld
Precies, als ze zelf zo nodig eraan gaan beginnen moeten ze ook maar zo stoer zijn er weer zelf af te komen, of je dokt er maar voor :{w
Dat ze het vooral moeten blijven doen ben ik het dan weer niet mee eens, hoewel de overheid inderdaad een groot probleem heeft als iedereen ineens zou stoppen.

Maar dat kan prima uit het basispakket hoor ^O^
pi_97901644
quote:
4s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:55 schreef c0nd0r het volgende:

Dat ze het vooral moeten blijven doen ben ik het dan weer niet mee eens
mensen die roken brengen accijns in het laatje.... bovendien gaan ze gemiddeld eerder dood waardoor ze minder lang aanspraak maken op AOW en pensioengelden...

met dikkerdjes precies hetzelfde.. door hun ongezonde leefstijl leven ze minder lang waardoor ze minder lang aanspraak maken op AOW en pensioengelden... daarnaast sporten ze over het algemeen niet/minder waardoor ze ook minder snel blessures oplopen en dus gewoon aan het werk kunnen blijven :)
pi_97901709
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:57 schreef Salatrel het volgende:

[..]

mensen die roken brengen accijns in het laatje.... bovendien gaan ze gemiddeld eerder dood waardoor ze minder lang aanspraak maken op AOW en pensioengelden...

met dikkerdjes precies hetzelfde.. door hun ongezonde leefstijl leven ze minder lang waardoor ze minder lang aanspraak maken op AOW en pensioengelden... daarnaast sporten ze over het algemeen niet/minder waardoor ze ook minder snel blessures oplopen en dus gewoon aan het werk kunnen blijven :)
Prima, betalen we daar aan minder, maar je zorgpremie schiet als een gek de grond uit, dus je schiet er weinig mee op ;)
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:00:35 #8
323876 michaelmoore
pi_97901797
mooi toch ding he die marktwerking van de VVD
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_97902064
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:00 schreef michaelmoore het volgende:
mooi toch ding he die marktwerking van de VVD
De overheid dat het basispakket aanpast, en jij begint over marktwerking.
Doe je huiswerk eens voordat jij je zo onsterfelijk belachelijk maakt met die domme opmerking.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_97902117
Als mensen echte marktwerking zouden willen moet de overheid z'n handen van het basispakket houden.
Faal van de eeuw.
pi_97902123
quote:
3s.gif Op woensdag 8 juni 2011 19:58 schreef c0nd0r het volgende:

[..]

Prima, betalen we daar aan minder, maar je zorgpremie schiet als een gek de grond uit, dus je schiet er weinig mee op ;)
Anders zou de zorgpremie nóg harder stijgen.

Overigens vind ik de andere zaken zorgwekkender. Roken/te zwaar zijn hebben de meeste mensen zelf in de hand (ja, ik weet dat er mensen zijn met een te traag werkende schildklier....), maar je zult maar chronisch pijnpatient zijn of psychisch in de lappenmand zitten....dat zijn vaak dingen waar je zelf dan weer niets aan kunt doen....daar op bezuinigen vind ik kwalijker dan het stoppen met eten/roken er uit gooien.
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:15:19 #12
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_97902524
quote:
Dat dus. Accijns op tabak elk jaar met 1% plus de inflatie verhogen en nu eindelijk eens haast gaan maken met de invoering van vet-tax.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_97902670
quote:
Kortzichtigheid ten top. Dit is preventief beleid, bedoeld om erger te voorkomen. Voor een minister van Volksgezondheid zou een optimale volksgezondheid het doel moeten zijn. De minister die er nu zit, maakt zich drukker om de kassa.
pi_97903943
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:18 schreef Boldface het volgende:

[..]

Kortzichtigheid ten top. Dit is preventief beleid, bedoeld om erger te voorkomen. Voor een minister van Volksgezondheid zou een optimale volksgezondheid het doel moeten zijn. De minister die er nu zit, maakt zich drukker om de kassa.
In een ideale samenleving waar genoeg geld is ja, maar dat is er dus niet, dus moet er versoberd worden. Is het IVF er trouwens ook al uit? Dat is wmb zeker geen basisvoorziening.
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:43:41 #15
323876 michaelmoore
pi_97904315
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:18 schreef Boldface het volgende:

. De minister die er nu zit, maakt zich drukker om de kassa.
Ze komt uit de directiekamer van Achmea dus er moet wel verdiend worden he.

Het is het ziekenfonds niet
Leve de marktwerking
pi_97904449
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ze komt uit de directiekamer van Achmea dus er moet wel verdiend worden he.

Het is het ziekenfonds niet
Leve de marktwerking overheidsingrijpen.
Dit heeft niks met marktwerking te maken.
Faal van de eeuw.
pi_97904713
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:06 schreef huhggh het volgende:

[..]

De overheid dat het basispakket aanpast, en jij begint over marktwerking.
Doe je huiswerk eens voordat jij je zo onsterfelijk belachelijk maakt met die domme opmerking.
Volgens mij werd wer wel wat gezegd over belangenverstrengeling..
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:51:48 #18
323876 michaelmoore
pi_97904870
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:37 schreef Kingstown het volgende:

Dat is wmb zeker geen basisvoorziening.
Blijft er wel iets in ??
De huisarts ??
En het ziekenhuis ?
pi_97904918
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Volgens mij werd wer wel wat gezegd over belangenverstrengeling..
Ik ken de achtergrond van Schippers niet.
Maar ben zelf tegen belangenverstrengeling.
Nogmaals, dat heeft niks met marktwerking te maken.
Mensen moeten eens zelf leren nadenken ipv als een papegaai onzin napraten.
Faal van de eeuw.
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:53:49 #20
323876 michaelmoore
pi_97905038
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:07 schreef huhggh het volgende:
Als mensen echte marktwerking zouden willen moet de overheid z'n handen van het basispakket houden.
Maar dan wordt het toch veel te duur, dan moet je het hele netto salaris overmaken aan de zorgverzekeraars
pi_97906031
Ag ja joh, laten we het nog duurder maken! En dan vind de politiek het vreemd dat honderdduizenden geen zorgverzekering kunnen betalen, de zorg is bijna de grootste kostenpost van een gemiddeld gezin man! Je kan beter die hele shit gewoon opzeggen en illegaal zonder verzekering leven, als je dan wat hebt laten ze je heus niet doodbloeden hoor :') .

Ik snap ook wel dat zorg niet gratis is en dat ziekenhuis en personeel betaald moeten worden, uiteraard ook geen problemen mee. Waar ik wel problemen mee heb is de ontzettend hoge prijs. Gemiddeld genomen ben je nu al 100 euro per maand per persoon kwijt voor een redelijke verzekering, dat is gewoon ongelooflijk.

Ondertussen wel miljarden uitgeven aan ontwikkelingshulp, Europa (Griekenland, Portugal, EU-belasting, etc.) en defensie. Zolang het geld maar niet naar het eigen volk gaat (Onderwijs, Openbaar vervoer, de zorg, etc.) :( -O- w/ .
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:49:32 #22
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_97909422
Dus verplicht weer meer betalen voor minder.
Zo kennen we de marktwerking. Mogelijk gemaakt door het CDA, de VVD en de PVV.

Dat de basiszorg maar gaat snijden in de minister.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_97910404
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:37 schreef Kingstown het volgende:

[..]

In een ideale samenleving waar genoeg geld is ja, maar dat is er dus niet, dus moet er versoberd worden. Is het IVF er trouwens ook al uit? Dat is wmb zeker geen basisvoorziening.
Ik ben het helemaal met je eens dat er versoberd moet worden, maar begin dan wel op de juiste plekken. In de directiekamers en daar direct onder bijvoorbeeld.
Uiteraard hoeft het geen liefdewerk oud papier te worden en mag er best een acceptabele vergoeding tegenover staan, maar er blijft gewoon te veel aan de strijkstok hangen zodat de gelden niet op de plekken komen waar ze daadwerkelijk nodig zijn.

Voorbeeld, een hulpmiddelencentrum moet bezuinigen. Dat snijdt niet in het (inmiddels bijna 1 op 1) management, maar op de vloer waar het werk dus nu door ruim een derde minder aan personeel moet worden gedaan.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_97910757
Even het cruciale benadrukken:

quote:
De minister wilde woensdag niet vooruitlopen op de maatregelen om de groei van de zorguitgaven te matigen. Ze wees erop dat ondanks de financieel-economische crisis het kabinet er deze periode 15 miljard euro extra voor uittrekt. „Voorkomen moet worden dat de zorguitgaven nog verder oplopen.”
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:16:36 #25
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_97911548
Het liefst alles alles uit het basispakket. En de regelgeving beperken tot een hygiëne/kwaliteitscontrole in het ziekenhuis/huisartsenpraktijk.

De enige echte vrije 'zorg ' is de plastische chirurgie. Spotgoedkoop en van hoge kwaliteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')