quote:
Op maandag 27 juni 2011 08:52 schreef Ringo het volgende:[..]
Ik vind hem ook een flapdrol. Hij hoort daar niet. Alsof je een stadsjongen met grasallergie op Landbouw zou zetten. Maar dat ie moet snijden in budgetten, tja. Dat gebeurt overal.
Ik vind hem zeker geen flapdrol en dat gedoe over 'hij hoort daar niet' is onzin, naar mijn idee. Mensen draven zo door daarin. Alsof de man meteen een cultuurbarbaar is omdat hij eerlijk zegt dat hij niet veel boeken leest en niet vaak in het theater te vinden is. En dat hij daardoor niet geschikt zou zijn voor de functie. Hij kan een prima bestuurder zijn zonder een enorme persoonlijke affiniteit of emotionele betrokkenheid te hebben met de sector. Maar volgens sommige mensen ben je dan meteen een 'eng mens'.
Hij is tegen het advies van de Raad van Cultuur ingegaan, dat getuigt toch van visie en lef. En ik vind dat hij dat goed doet. Door bijvoorbeeld minder te bezuinigen op een instelling als het Nederlands Dans theater en de musea en meer op de kleine theatergezelschappen en de beeldende kunsten. Hij durft, anders dan de Raad van Cultuur, van dat 'gelijkheidsdenken' af te stappen en onderscheid te maken tussen instellingen van meer en minder waarde.
Die bezuinigingen stonden al vast in het regeerakkoord dus hem daar verantwoordelijk voor houden, is gewoon dom. Ga dan met hem in debat over de inhoud.
quote:
De jammerlijke reacties van de culturele sector, het krachteloze gemekker, het gezeur over de centen, doen vermoeden dat dat staatsinfuus toch te lang heeft doorgedruppeld.
Ja, dat lijkt me ook. Dat je voor je eigen inkomsten opkomt en uit eigen belang hiertegen protesteert, is wel begrijpelijk. Maar doen alsof hiermee onze cultuur op het spel staat, waarbij iemand afgelopen weekend ook nog een verwijzing maakte naar Goring, is idioot.